volint
11 Mar 2024, 21:04
QUOTE(einstein1984 @ 11 Mar 2024, 08:22)
... uite, fix de aia masinile electrice ale lu Reno a
care a contribuit la regule celor trei "F"
Ha! S-a prins UE de consumul fantasmagoric dat de producatori la hibride.
https://piataauto.md/Stiri/2024/04/Comisia-...lug-in-hibride/
einstein1984
2 Apr 2024, 07:33
Era stiut ca vanzatorii de masini nu se obosesc sa explice ca masina trebuie si incarcata.
Bicicleta galbena
2 Apr 2024, 07:55
..."promovarea unei cifre mici de consum la un model plug-in hibrid e o practică iluzorie, menită să ademenească proprietarii cu promisiuni, fără a specifica foarte clar că această promisiune e valabilă doar pentru prima sută de kilometri și doar dacă ai grijă să încarci."
Woow, cine s-ar fi gandit ca producatorul minte.
tatabobu
2 Apr 2024, 08:49
QUOTE(einstein1984 @ 2 Apr 2024, 07:33)
Era stiut ca vanzatorii de masini nu se obosesc sa explice ca masina trebuie si incarcata.
Pai nu spuneai tu că testu-i bazat pe "real world driving data" mai pe la inceputul lunii trecute?
einstein1984
2 Apr 2024, 09:05
testul este bazat pe traseul soferilor. Comportamentul lor e alta problema si procedura de test pleaca pe principiul cel mai favorabil.
Asa hai sa facem si testele de omologare la impact cu centura prin spatele scaunului si copilul jucandu-se pe scaunul din fata al masinii , ca alea 5 stele se bazeaza pe centuri de siguranta si scaune copil , si promoveaza un sentiment fals de siguranta, mama lor de hoti
Sau testul de omologare faruri cu ele pline de praf si matuite, nu doar cand sunt noi.
dar daca datele alea despre consum nu sunt anonimizate, ar fi o treaba sa reduca beneficiile fiscale pentru posesorii de pHEV care nu incarca si consuma ca porcul.
tatabobu
2 Apr 2024, 09:21
Deci testul permite o optimizare pe care șoferii nu o fac. Cat despre faruri matuite/prăfuite și centura prin spatele scaunului, cum îi spuneai tu argumentației de tipul ăsta? Whataboutism?
einstein1984
2 Apr 2024, 10:05
Nu este deloc whataboutism (nu e o contraacuzatie sau alta problema fara legatura)
, este o parelela ca sa iti arat ca este absurd ce iti doresti tu de la test, nu pentru a distrage atentia de la problema. Centura este o optimizare pe care unii soferi nu o fac Asa poti sa zici ca aia cu portbagaj pe acoperis au consum mai slab ca aia fara, de ce nu ii ia si pe ei in considerare. Sau de ce nu ma ia pe mine in considerare, care merg cu AC si radio pornit mereu, eventual si camera de bord care consuma curent, elemente neregasite in test . Sau pe czh care opreste stop and start, sau pe Mircea aq care nu schimba cand se aprinde vecul in bord ci cand vede linia rosie pe turometru, ca si la ei consuma mai mult.
Daca masina X consuma mai mult ca masina Y in test, ambele cu bateria incarcata , sansele sunt ca si cu ea descarcata X va consuma mai mult.
Mașinile hibrid sunt o struțocămilă (RE)inventată în lupta disperată cu legile tot mai verzi ce se întrezăresc. Vor, cumva, și producătorii de automobile clasice (motoare termice) să dea impresia de ecologie.
Așa că struțocămilă e și modul de utilizare a lor. Unii vor uza la maxim de facilitatea electrică, încercând să folosească cât mai rar sau deloc termicul, alții vor trage doar de termic.
Din experiența personală, un PHEV ce are acumulatorii descărcați, în timp ce merge pe termic încearcă să încarce și bateriile. Acolo, cred eu, e maximul de consum, cel ce dă în statistici valor de 4 ori mai mari ca cele declarate.
tatabobu
2 Apr 2024, 17:13
QUOTE(einstein1984 @ 2 Apr 2024, 10:05)
este o parelela ca sa iti arat ca este absurd ce iti doresti tu de la test, nu pentru a distrage atentia de la problema
Indirect, prin răspunsul dat, îmi arăți că nu ai înțeles ce am zis. Am spus că hibridele sunt produse de fabricanți din dorința de a se arăta verzi, și făcute la limita impusa de test. La care tu ai răspuns că testul e bazat pe real world data, care real world data a venit și ți-a anulat argumentul de ai inceput sa te uiți după țapi ispășitori pe la vânzători și utilizatori. Problema e fix asta: când iei in calcul totalitatea vehiculelor vândute, diferența între consumul declarat și cel real (per unitate) este procentual mai mare la hibride decât la termice. Taman pentru că sunt optimizate pentru test, nu pentru modul real de utilizare.
Din ce am inteles eu din articol, Ue vrea sa-i puna sa testeze si sa declare consumul separat pe fiecare mod. Exact ce-mi doream mai in spate, cand discutam de Velar-ul ala cu 1,6l/100km.
Cat despre incarcatul hibridelor, eu n-am vazut niciunul pe la statii. Numai alea cu numere verzi, hibrudele au numere negre, nu?
Poate pe acasa sa le incarci, altfel e cam pierdere de vreme.
Apropo de încărcat: stațiile de încărcare de la Kaufland sunt libere aproape nonstop de când nu mai sunt gratuite. Înainte se stătea la coadă la ele.
einstein1984
3 Apr 2024, 07:07
Doar clujeanul e in stare sa cumpere masini cu stop start, sa-l opreasca si apoi sa se planga ca ii consuma mult. Cata vreme clientul isi ia PHEV si nu HEV si nu-l incarca, eu inteleg ca isi asuma rezultatele si fix ei sunt cauza diferentei constatae, nu constructia masinii. PHEVul in cauza e perfect capabil sa scoata consumuri mici in lumea reala cand e incarcat dupa cum am demonstrat anterior , da-l injura aia cu springurile ca le ocupa statiile (la mall am vazut cateva care erau fix langa intrare, deci merita sa ai phev doar pentru asta).
cristic1982
4 Apr 2024, 16:59
In afara de einstein, restul sunt la fel de pareristi ca si jurnalistii auto de 2 lei sau politrucii de la Bruxeles...
Ura de clasa, fara intelegerea fenomenului de testare.
A incercat el sa faca o paralela cu alte conditii (centura, stop-start), dar se pare ca a fost prea fin si nu prea s-a inteles.
tatabobu
4 Apr 2024, 21:16
Bag samă ai carențe in a înțelege ce citești, cristic.
Fenomenul de testare...
bucatzel
5 Apr 2024, 09:21
... e fenomental
IRONICK
5 Apr 2024, 09:44
QUOTE(einstein1984 @ 2 Apr 2024, 09:05)
testul este bazat pe traseul soferilor. Comportamentul lor e alta problema si procedura de test pleaca pe principiul cel mai favorabil.
Iar sunt soferii de vina. Mai sunt si pareristi.
Nu producatorii care mint pe banda rulanta.
se cheama marcheting
.
e ca la mall. tricouri de la 22 lei.
dar toate sunt 45....70...100 lei.
la polo e cu 30% reducere dar gasesti doar xs sau s
bgdrenault
5 Apr 2024, 11:01
mai slabeste si tu
sau poate merg si la balerine, ca acum vad o gramada de fete cu tricouri polo
Imi plac cum vorbesc de consumuri doi cunoscatori in ale masinilor.
pai cei de pe strada ce sa mai zica?
am vreo 10 kg in plus..zic eu..la 1.84..94 kg.
trebuie sa ma reapuc de tras greutati.
Bicicleta galbena
5 Apr 2024, 11:28
QUOTE(wolfin @ 5 Apr 2024, 12:19)
am vreo 10 kg in plus..zic eu..la 1.84..94 kg.
Eu m-am apucat deja sa dau jos. La 1.85 aveam 90.3kg luni dimineata. Nu e mult, dar e.
Doua saptamani o sa renunt complet la dulciuri, si alerg 30 min luni-miercuri-vineri-duminica. Si la paine am injumatatit portia.
Va zic cu ce rezultate.
Eu trebuie aa renunt la bere. Prea multa si prea des. Bine ca am renuntat la tarie. Am deja..1 an.
Nu mananc dulce. Nici tortul copiilor de ziua lor....nu servesc.
Plus..incerc sa evit sa mai manac cwva dupa 9 seara.
Inainte eram abonat la 11..12...cautam prin frigider.
tatabobu
5 Apr 2024, 11:47
Io nu mai zic greutatea mea, că am impresia că-s de premiu cu coroniță. Sau măcar de mențiune, ceva.
Trebuie sa facem ....sport..miscare...
einstein1984
5 Apr 2024, 12:01
QUOTE(wolfin @ 5 Apr 2024, 11:19)
am vreo 10 kg in plus..zic eu..la 1.84..94 kg.
trebuie sa ma reapuc de tras greutati.
greutatea e ok, poate trebuie sa mai cresti in inaltime.
am incercat. ce am reusit..doar pe latime.
einstein1984
5 Apr 2024, 12:34
Cu greutatile nu stiu, dar berea si mancatul tarziu sunt decizii bune sa le reduci. Bine ar fi si dupa ora 8 sa renunti chiar. Daca nu ajunge, vezi cu intermitent fasting, a functionat la multa lume din ce am auzit.
am redus berea. de la sticle de 0,5/0,7 acum iau de 0.33. tot 2..3 seara beau...dar ...
IRONICK
5 Apr 2024, 12:50
QUOTE(Bicicleta galbena @ 5 Apr 2024, 11:28)
La 1.85 aveam 90.3kg luni dimineata.
io-s putin mai pitic la aceesi greutate
Cosstel
5 Apr 2024, 13:06
băi băieți! dacă cumva v-am supărat să știți că n-a fost cu intenție 😐
din ce citesc vad nu-mai bărbați de bărbați aicea și eu sînt mai pirpiriu 😁
1.81 cu 86, cind vine sezonul rece pun de obicei 2-3 kg, anul ăsta am pus 5 😥
activitatea fizica menține dar nu te ajută să pierzi din kg
din păcate mi-am dat peste cap genunchiul drept de la alergat și dans și am pus stop alergarii
dansului nu 💃🕺
peste două săptămâni am concurs de alergare, 10k
mă voi plimba agale pe bulevardele capitalei
einstein1984
5 Apr 2024, 13:37
Va multumesc, deja la 1,82 si 81 de kg ma simt mai bine. Desi aplicatiile zic ca cica ar trebui sa fiu la 76, dar nu ma vad asa subtire. Dar daca ma fac mai activ la aceiasi greutate si tot va fi bine.
Vezi ca tu esti mai tinerel, e normal sa fii mai usor. Astia sunt mai batrani si mai atosi...
Eu stiam ca trebuie sa ai kile cam cati cm dupa metru.
Asa stiam si eu. Daia am zis 10kg
einstein1984
5 Apr 2024, 14:14
Aia e limita de sus pentru normopoderali
https://www.reginamaria.ro/ponderas/centrul.../calculator-bmi adcia la mine 82 de kile ma duc la bmi de 25 aproape, orice kil in plus e dincolo (si o saptamana de all inclusive si cu salata si e peste 1,5 kile in plus la mine).
Cu batranetea scade rata metabolica (arzi mai putin, pierzi greutate mai greu cu acelasi deficit caloric), greutatea ideala e tot acolo din ce stiu.
Sanatate tuturor!
QUOTE(einstein1984 @ 5 Apr 2024, 13:37)
aplicatiile zic ca cica ar trebui sa fiu la 76, dar nu ma vad asa subtire.
Cum, n-ai incredere in "aplicatii"?
einstein1984
5 Apr 2024, 14:46
As avea mai mare incredere intr-un doctor care ma vede, pune mana, vorbeste, face o anamneza, nu in tabelurile din aplicatie. Oamenii sunt diferiti.
Pai doftorul e varianta clasica. Cam ca banca vs. aplicatia aia de-o recomanzi. Cum ziceai cu "venitul in zilele noastre"?
einstein1984
5 Apr 2024, 14:52
Am o banca cu agentie (n-are ghisee insa), la aia nu renunt. Si daca zice doctorul ca 76 ar fi o greutate ideala, depinde si d emine daca o pun ca obiectiv. MF nu mi-a zis nimic de slabit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.