Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mici intrebari - mai tehnice
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
psychoo
M-am gasit frecvent in postura de a pune intrebari mai tehnice si eram offtopic dincolo.
Iar cafeneaua este cea mai populata, asa ca sunt sanse mai mari de raspunsuri pe aici.

Sa trec la subiect. Am facut o curatenie generala a admisiei cu ocazia schimbarii lantului de distributie (care a necesitat demontarea axelor cu came) asa ca m-am gandit sa tin injectoarele la inmuiat in degresant ca sa se dizolve depunerile de carbon de pe ele, fara sa le desfac sau alte minuni, exact cum se vede in poza, cu schimbarea lichidului zilnic.
Au fost curate la remontare, cum se vede in poza (nu am poza cu ele negre la demontare, pesemne am uitat).
De notat, aceste injectoare sunt originale si virgine, au aprox 320.000km si merg ok dupa spusele mai multor oameni, inclusiv mecanici.
De cand am eu masina au avut o chestie: la rece țăcăneau putin, dar odata ajunsa temperatura antigelului pe la 40 grade erau silentioase. De asemenea, la drum lung daca gadilam foarte putin acceleratia cat sa mentin viteza dar fara sa "lucreze" ca sa ridice viteza, acel țăcănit foarte discret se auzea. Daca acceleram mai tare, liniste completa.
Bun, am facut curatenie, remontat injectoare cu saibe de foc noi, neckerman. Doar ca acel țăcănit s-a accentuat. Si la rece, si la drum lung. In plus, motorul pare mai galagios si parca trepideaza mai tare. Da, stiu, e dizăl de 320.000km, ce asteptari am. Cu toate astea, nu stiu cauza, intrucat compresia e ok, pornirea e "la sfert" chiar porneste mai repede ca benzinarele. Consumul nu a crescut, trage la fel de bine, doar țăcăneala la rece si un mers mai galagios (unii mi-au zis ca am probleme cu capul, dar stiu eu mai bine).
Un injector e aprox 1400 ron nou, reconditionarea e aprox 500 pe bucata. Avand in vedere km masinii, posibil pompa de inalta sa urmeze, daca baga pilitura imi beleste noile injectoare. O pompa e cam 5000 lei noua.
Prima intrebare ar fi: de ce e mai galagios acum?
A doua: sa reconditionez sau sa iau noi? As lua noi...
A treia: sa reconditionez acum, iar cand o pica pompa sa iau noi cu tot cu pompa noua?
A patra: sa le desfac eu sa incerc sa le curat pe dinauntru? Am luat un test kit pentru retur dar ploua, daca imi permite vremea le verific maine...daca un singur injector are valori aiurea il inlocuiesc cu un reconditionat, daca toate arata la fel, raman cele 3 intrebari de mai sus.

Vorba unui ungur: facerea de bine e fiutel.ai pe ma.ta
dizzy
Porneste?
Merge?
Trage?
Las-o in pace!
Are peste 300.000 km? E oricum pe sfarsite.
psychoo
QUOTE(dizzy @ 9 Oct 2021, 20:05)
Porneste?
Merge?
Trage?
Las-o in pace!
Are peste 300.000 km? E oricum pe sfarsite.
*


Perfect.
Merge, dar pentru mine nu e suficient sa mearga...
Trage, nu am avut ocazia sa verific top speedul, dar 220 pe ceas a fost relativ usor, asta dupa curatare.
Nu sunt de acord ca e pe sfarsite la 300.000, am vazut la 600.000 cu compresie buna si care trageau ok fara sa se umple in motor. E 2.0 nu 0.9 totusi.
Cand va avea nevoie de interventii voi analiza daca e vremea sa ne despartim sau investesc sa o readuc la viata.
Victorine
Pe dinafară par țiplă, oare cum or arăta pe dinăuntru?
psychoo
Daca la testul de retur iese unul cu probleme (chiar sper sa fie cazul asta fericit) il schimb, iar problematicul va fi desfacut cu poze pe indelete. Ca sa inteleg ce anume e stricat, ca e prea mare misterul. E mizerie, e uzura? Este cuiul? Este ceva in supapa returului?
Promit sa pun poze detaliate
Agrig
Am avut aceeasi problema la un Terrano II, 2,7TDI, de la 20Km cind am puat masina, injectie clasica cu pompa rotativa comandata electronic, idem si la fel, la relanti la rece tacanea, la cald nu, accelerata doar un pic in mers cit sa se deschida injectorul tacanea, in sarcina normala mers perfect.
In general este o problema in duza, toleranta mai mare a cuiului injector in minus, joc mai mare cu alte cuvinte.
Nu face bine la ureche dar nici rau la motor.
DannyY
De cele mai multe ori, tacanitul e la volan.
radian
biggrin.gif
psychoo
QUOTE(Agrig @ 9 Oct 2021, 21:18)
Am avut aceeasi problema la un Terrano II, 2,7TDI, de la 20Km cind am puat masina, injectie clasica cu pompa rotativa comandata electronic, idem si la fel, la relanti la rece tacanea, la cald nu, accelerata doar un pic in mers cit sa se deschida injectorul tacanea, in sarcina normala mers perfect.
In general este o problema in duza, toleranta mai mare a cuiului injector in minus, joc mai mare cu alte cuvinte.
Nu face bine la ureche dar nici rau la motor.
*


Doar o mentiune, la rece tacane destul de bine in sarcina, nu la relanti. E un bun indicator auditiv sa nu o calc inca pe coada, dar faptul ca s.a agravat zgomotul nu imi da pace.
Are dreptatea lui si DannyY dar n.am ce face, lucrez cu materialul disponibil icon_mrgreen.gif
sorin1983
de prinicipiu nu aveai ce sa le faci prin curatare externa... gaurile sunt prea mici ca sa intre lichid fara presiune. mai mergi o perioada si dupa da-le iar afara ca am mai auzit sa nu fie bune saibele de foc. nu de alta dar nu prea mai e nimic de calitate la noi. poti sa verifici daca sunt afumate si dupa te apuci de stricat restul smile.gif
psychoo
Am verificat sa nu fie saibele cu probleme, gaurile le.am curatat inainte de montare, saibele sunt ford oe nu m.am aruncat la aftermarket.
Zona e curata si am vreo 2000 km de atunci.
Ce imi imaginez eu este ca a intrat solutia de curatare prin gauri si a curatat si pe langa cui. Posibil ca jegul care a fost inlaturat sa fi marit tolerantele, cum zice Agrig. Nu stiu, imi dau cu presupusul. Ce este cert, ma enerveaza ca motorul este mai zgomotos dupa curatare.

Cum nu a plouat, am luat o șubă pe mine si am iesit la joaca prin curte.
Rezultatul a 8 minute de mers la relanti cu vreo 3 accelerari scurte (eram curios sa vad cum misca returul la accelerare)
Injectorul 2 pare sa dea o idee mai mult pe retur, dar as zice ca e nesemnificativ...
Alte pareri?

Observ ca tot am bule de aer pe turul de motorina, si se vede aer si pe returul injectoarelor. Traiam cu impresia ca se intampla doar la schimbul filtrului de motorina pana iese tot aerul dar filtrul e schimbat in aprilie...
Balta sub masina nu am vazut, umezeala pe traseul tevilor nu este...wtf
dizzy
Las-o in pace!
volint
QUOTE(psychoo @ 9 Oct 2021, 18:44)
reconditionarea e aprox 500 pe bucata.
*




https://www.dioda.ro/curatare-cu-ultrasunet...0ml-cd4820.html

asta la prima cautare...
psychoo
Aia este curatare, pot face singur treaba asta si fara ultrasunete.
Problema este daca materialul este uzat, curatarea nu ajuta, din contra.
Reconditionarea consta in inlocuirea supapei de retur, a cuiului si a duzei cu orificii. Dupa operatiune se pune pe stand de test si se genereaza noul cod pe care trebuie sa il scriu in PCM.
Problema aici o am cu piesele folosite pentru reconditionare. Se vand pe aliexpress kituri la preturi sensibil mai mici, dar materialele folosite nu cred ca sunt aceleasi cu OE.
Pe de alta parte daca cumpar kit de reparatie delphi (non-china) si le reconditionez eu, nu am stand care sa imi genereze codul...

Bine zicea Cypher in Matrix: ignorance is bliss

Edit: asa suna la rece, in realitate e mai deranjant decat cum il aud pe telefon
volint
QUOTE(psychoo @ 10 Oct 2021, 11:17)
Aia este curatare, pot face singur treaba asta si fara ultrasunete.

*



radmasa.gif

Nici in 10 vieti... 'been there done that...


succesuri
einstein1984
pai mergi la un service cu siglma delphi in fata si cu garantie daca vrei sa faci ceva. O mai fi avansat tehnica de cand reparam eu injectii delphi pe K9K, dar tacaitul de obicei era de la inecrcarile injectieie de la recala injectorul (refacea adaptivi). Daca se intampla prea des,e ra din cauza ca injectorul era pe duca, in capatul plajei de tolerante (ceea ce la X sute de mii nu ar fi o surpriza).
GIC
Daca timpii de injectie / corectie sunt OK, as sta cuminte. Eventual as da muzica mai tare.
psychoo
Azi mi.am facut de lucru.
Am fost curios sa cantaresc ce am avut pe retur in cele 8 minute. 3 injectoare au returnat 38ml, unul a returnat 42ml
Asta ar insemna cam 10% diferenta. Cifrele nu sunt exacte deoarece eroarea cantarului de bucatarie plus am cantarit apa nu motorina, ca nu mi.a mers mintea sa le cantaresc cand le.am pozat.
Sa revin, azi am bagat 1 litru de wynns diesel purge si am pazit masina vreo ora si ceva pana s.a terminat.
Sunt curios cum face maine la rece.
Daca ma lasa lenea, poate fac si testul de retur sa vad obiectiv ce risipa de timp am facut astazi
bion
Găsești în Flavia balanță. wink.gif Pe net vase gradate cu ok metrologic.
Ai cântărit ml?
Masa = Volumul x Densitatea.
psychoo
Am refacut testul de retur, tot 8 minute, mai bine nu il faceam smile.gif
Motorul a parut mai silentios astazi, erau 10 grade, o sa fiu atent cand va fi mai frig, dar tot nu suna ca o benzinara... dry.gif
Agrig
Mortorul de la Honda 2,2CDTi suna ca o benzinara da` si aia stricata.
Par a fi OK cantitatile de pe retur, eventual luat o teava de Cu de 18mm, eu din aia am la indemina, si ascultat injector cu injector.
Merge si o bara de otel, surubelnita groasa, etc.
Probabil ca este totus bine cum suna.

Marty
In urma cu vreo luna, cautam si eu informatii si sfaturi legate de injectia de la 1.8 TDCI, impins fiind de problemele intimpinate de un prieten. Din ce am experimentat atunci si ce am citit, am aflat urmatoarele:
1. Un injector bulit, intrerupe in mers;
2. Daca-i bulit, schimba-l sau repara-l, dar nu-l lasa asa ca risti sa-si schimbe forma perdelei de pulverizare/sa-ti mareasca cantitatea de combustibil injectat, de te trezesti ca-ti spala pelicula de ulei de pe camasa si bulesti motoru'.
La tine, e clar ca unu' scuipa mai mult, unul scuipa mai putin si doua scuipa normal, deci...
bgdrenault
Cred ca te a mancat putin. Simpla introducere in acea substanta poate a desprins ceva particule care acum fac rau.
dizzy
Nici nu o sa sune ca penzinara vreodată.
Las-o așa până în primăvara și apoi le schimbi sau recondiționare
Bicicleta galbena
Ce se transporta cu remorca asta?
Nu e pt cai, ca e destul de joasa. De fapt nu cred ca e pt animale.
O fi remorca de la Batmobil?
Alte idei?





MuciX
Muobre. Sau jumătăți de mașini.
bion
Wohnmobil pentru imigrantul roman. laugh.gif
dizzy
Rulota pt nepretențioși sau pt motociclete.
paul_damian
Nici eu nu stiu, dar am un coleg pe care l-ar coafa excelent asa ceva. Mai castiga un ban extra, si cauta o remorcuta inchisa in care sa iti duca sculele si sa le poata lasa in strada fara sa-i suteasca careva flexul sau masina de gaurit.
einstein1984
Pai o cutie inchisa e suficenta, nu trebuie sa fie aerodinamica ca asta.
Marty
QUOTE(paul_damian @ 25 Oct 2021, 20:25)
[...]cauta o remorcuta inchisa in care sa iti duca sculele si sa le poata lasa in strada fara sa-i suteasca careva flexul sau masina de gaurit.
*

Pai c-o remorcuta d-asta, ii suteste flexul SI masina de gaurit. Si remorca!


30 Oct 2021, 13:46:
Mbre, speta timpita. Mi-au dat de la munca un card de acces pe care sa-l folosesc cam la orice (intrat in pravalie, mers la cantina, la wc, deschis usi, etc.). Ideea e ca tre' sa-l am cu mine tot timpul si, la cit de zevzec sint, sigur il uit intr-o zi acasa de-mi violez toata directia pe ziua respectiva. Asadar, intrebarea mea e foarte clara: pot clona cardul respectiv astfel incit sa-l am cumva in telefon? Bine, nu ca p-asta nu-l uit niciodata, dar sansele sint mult mai mici sa-l uit.
yoncv
Poți să mai ceri unul și îl lași la serviciu
GBX
QUOTE(Marty @ 30 Oct 2021, 13:37)
Asadar, intrebarea mea e foarte clara: pot clona cardul respectiv astfel incit sa-l am cumva in telefon?
*


Pe telefon, nu. Alte variante, nu știu.
bgdrenault
Daca e din acela dupa care se face pontajul, cred ca nici al doilea card fizic nu merge facut, decat daca l anulezi pe rimul
marksman
QUOTE(Marty @ 30 Oct 2021, 12:37)
Mbre, speta timpita. Mi-au dat de la munca un card de acces pe care sa-l folosesc cam la orice (intrat in pravalie, mers la cantina, la wc, deschis usi, etc.). Ideea e ca tre' sa-l am cu mine tot timpul si, la cit de zevzec sint, sigur il uit intr-o zi acasa de-mi violez toata directia pe ziua respectiva. Asadar, intrebarea mea e foarte clara: pot clona cardul respectiv astfel incit sa-l am cumva in telefon? Bine, nu ca p-asta nu-l uit niciodata, dar sansele sint mult mai mici sa-l uit.
*


Dacă nu e NFC, nicio șansă. Din amintiri, astea de acces merg la 125 kHz.
GBX
Nu doar frecvența e problema ci criptarea. E totusi un dispozitiv de siguranță.
bion
Întreb pentru un prieten. Merita pus neutralizator de condens la centrala. Scurgerea, canalizarea sunt obosite, din fonta de varsta mea. Dorel zice ca nu. Ca mai curge apa de la chiuvete, vana, buda
tatabobu
QUOTE(Marty @ 30 Oct 2021, 12:37)

Mbre, speta timpita. Mi-au dat de la munca un card de acces pe care sa-l folosesc cam la orice (intrat in pravalie, mers la cantina, la wc, deschis usi, etc.). Ideea e ca tre' sa-l am cu mine tot timpul si, la cit de zevzec sint, sigur il uit intr-o zi acasa
*


Da' cu un suport retractabil pe care să-l atârni de o gaica de curea de pe betelia nădragilor nu merge? Sau să-l lași in torpedou?
Marty
QUOTE(yoncv @ 30 Oct 2021, 14:51)
Poți să mai ceri unul și îl lași la serviciu
*

Si....cam cum ajung la el daca nu trec de poarta fabricii fara el?

QUOTE(bgdrenault @ 30 Oct 2021, 21:15)
Daca e din acela dupa care se face pontajul, cred ca nici al doilea card fizic nu merge facut, decat daca l anulezi pe rimul
*

Colegii si ponteaza cu el, eu nu, ca-s extern.

QUOTE(tatabobu @ 31 Oct 2021, 01:25)
Da' cu un suport retractabil pe care să-l atârni de o gaica de curea de pe betelia nădragilor nu merge?
Asa pot sa-l las si-n buzunarul de la spate al nadragilor (unde sta 99% din timp), dar sa stii ca mai si schimb nadragii din cind in cind, moment in care intra-n discutie partea cu zevzecimea.

QUOTE
Sau să-l lași in torpedou?
*

Momentan sta pe scaunul din dreapta, dar tare-mi e ca-l uit printr-un buzunar si nu mai ajunge pe scaun.

Deci nu prea-s sanse, o sa-ncerc sa-l bag sub husa de la telefon.
dizzy
Îl pui in husa telefonului sau in portofel sau de cheia mașinii.
Sau pui o atârnătoare de gat
Ideea cam e sa nu clonezi cardu'.

Uica bion, daca neutralizatorul e ala de aduce ph condensului la neutru, de stricat -nu strica să îl ai.
Daca ai conductele de pe vremea Austro-ungarilor, probabil ai stratul de protecție făcut și nu e nevoie.
IRONICK
QUOTE(dizzy @ 31 Oct 2021, 11:03)
Uica bion, daca neutralizatorul e la de aduce ph la neutru, de stricat -nu strica să îl ai.
*




https://www.dedeman.ro/ro/filtru-neutraliza...nsare/p/2025055

31 Oct 2021, 11:19:
Marty, dar in portofel ce are daca il porti?
Victorine
90 de lei pentru divaisu ăla mi se pare enorm! Si mai si trebuie schimbat de 2-3 ori pe sezon...
E suficientă o pâlnie cu sită și granule de carbonat de caciu cat de mari vrei in care picură furtunul de condens înainte de a intra în coloana de evacuare. Doar să ții cont că din reacția de neutralizare rezultă CO2, probabil nu mai mult decat in dormitor după o noapte de somn, dar na. E valabil și pentru neutralizatorul păcii.
maho
De vreme ce scurgerea e din fonta de pe vremuri, ar merita inlocuita cu o chestie mai moderna (plastic, ppr, whatever). La aia se adauga usor un "Y" in care sa intre evacuarea condensului din centrala.
Nu de alta, da' orice eventuala reparatie necesara la fontele astea vechi implica riscuri, asa ca mai bine le inlocuiesti.
acipri
Da, asa e, ai perfecta dreptate,

darimi casa sa schimbi tevile de canalizare din fonta de acum cinzecide ani cu unele din plastic,

bine gindit bine jucat pretenu meu, cum spun marii jucatori de poker,
radian
QUOTE(bion @ 30 Oct 2021, 23:16)
... Merita pus neutralizator de condens la centrala...
*



Ce mare minune tehnica face neutralizatorul ala? Evaporeaza condensul? Lasa-l bre sa curga in canalizare, n-are chimicale, nu-i coroziv, nu-ti afecteaza cu nimc scurgerea.
maho
QUOTE(acipri @ 31 Oct 2021, 13:53)
darimi casa sa schimbi tevile de canalizare din fonta de acum cinzecide ani cu unele din plastic,

bine gindit bine jucat pretenu meu
*


Ho, "pretene", ca nu vorbeam de canalizare ci de
QUOTE(maho @ 31 Oct 2021, 12:11)
scurgerea e din fonta de pe vremuri, ar merita inlocuita cu o chestie mai moderna (plastic, ppr, whatever).

Adica aia care pleaca de la chiuveta spre canalizare. Acum poti face diferenta?
Victorine
Radian, din puținele lucruri pe care le cunosc despre centralele termice in condensație, alea condensează apa din gazele de evacuare recuperand o parte din caldura latenta. Apa aia e ca o ploaie acida. Ma gandesc ca nu degeaba vand aia la dedeman manțocăria respectivă. Dacă vrei îti fac maine pe lumina o poza cum arata locul in care picura evacuarea de la centrala mea clasica.
radian
Nu te contrazic, dar eu am centrala in condensatie de cativa ani si apa recuperata este drenata spre scurgerea de la chiuveta din baie, care-i din plastic. Deocamdata nu da niciun semn de uzura. Ma indoiesc ca ar afecta o scuregere din fonta.
bgdrenault
Ce uzura sa faca la plastic?
Bateriile auto au acid sulfuric, si sunt de plastic, etc, etc

Sa punem un acid in metal parca i altfel
Victorine
Pai tocmai ca fierul e cam reactiv fata de acizi 😄 hai ca a postat deja bgdrenault

1 Nov 2021, 10:19:
Am zis ca pun o poza, se vede cum condensul acid ataca si dizolva pietrele de marmura din mozaic, adica ce ar cam trebui sa se intample in fitrul ăla. La mine condensul arata asa laptos, probabil mai atacă și aluminiul de pe evacuare, am traseul destul de lung, vreo 3m, și probabil mai condensează vaporii acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.