Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema pompa benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
noo_yd
buna seara, astazi cand am pornit masina ,nu mergea normal, parca mergea in trei pistoane si nu se tura , am mers un kilometru si s-a oprit , cand am deschis capota bobina de inductie mirosea a ars , am cumparat alta noua si am incercat sa o pornesc dar tot nu porneste . cand pun contactul trebuia sa aud pompa de benzina cum porneste , am scos furtunul care iese din pompa si am pus contactul dar nu baga deloc benzina , am scos mufa din pompa si am masurat cu contactul pus ce tensiune e acolo , imi arata 5 v , e normal ? am inteles ca are si un releu , imi poate spune si mie cineva unde gasesc acel releu ? sau e pompa arsa ? ce sfaturi imi dati ? va multumesc
alfabit
Uite schema ce te interesează, pompa benzină p.833 releu comandă p.236 din grupul 1047 și poziționare pe mașină

Cu ce ai aici ar trebui să te descurci, întreabă dacă ai dificultăți.

[attachmentid=1628136388] [attachmentid=1628136389]
IRONICK
2007 are cutia de relee in aripa, nu in jurul bateriei.
alfabit
Ia și cutia siguanțe + relee model mai nou

vede ce găsește pe mașină, el să se uite și să spună, noi găsim orice model smile.gif

[attachmentid=1628136392]
IRONICK
Nu are el info, cata documentatie avem noi!!

smile.gif
torquemada
Mufa R2, pompă de benzină cu probleme și... toți operatorii globurilor de cristal sunt ocupați.
noo_yd
Cutia cu relee e in dreapta langa baterie e ceva genul ăsteia
Gil26
Daca doresti sa primesti ajutor (concret) cred ca ar fi bine sa oferi cat mai multe detalii si despre masina, ex putere, motorizare, cod motor, etc...
dainese1100
QUOTE(noo_yd @ 21 Feb 2022, 10:39)
Cutia cu relee e in dreapta langa baterie e ceva genul ăsteia
*


salut,stii cumva unde e releul de la semnalizare? A inceput sa imi faca probleme, se aprinde semnalizarea fara sa clipeasca si se aude un bazait.Multumesc
noo_yd
Logan 1,4 mpi anul 2007 mașină are 200.000 km cod motor nu îl știu că nu am acces la certificat
IRONICK
LS0A cel mai sigur
Gil26
@ noo_yd, tinand cont de cele scrise destul de probabil ai un motor K7J710, atasat cateva capturi, sper sa fie asa si pe masina (colegii cu mai multa experienta pot sa corecteze daca este necesar) ta poate te ajuta, verifica circuitul de carburant, pompa 833, releul pompa 236, releul injectie 1047 dar si releul blocare injectie 238 (posibil si din cauza asta sa nu porneasca), circuitul electric, etc.
As sugera daca poti sa faci si o diagnoza corecta, destul de probabil ca ai si erori stocate, plus ca se pot verifica si stari\parametri din injectie, poate este mai usoara identificarea problemei sau problemelor...
Bafta!
noo_yd
multumesc pentru sfaturi, am schimbat astazi acel releu , am scos furtun care iese din pompa si am pus contactul , pompa arunca un jet slab de benzina cam pe o distanta de 5 centrimetri , am bagat furtunul la loc si am pornit masina , a pornit dar nu tinea relantiul , am reusit sa ajung cu ea acasa , distanta de 9 km ce am observat pe drum daca incercam sa accelerez tremura motorul ,daca o tineam constant la 3000 rotatii mergea , oare sa nu mai bage pompa destula presiune in rampa injectoarelor ? astazi am schimbat si fisele si bujiile ,bobina a fost schimbata cu o zi in urma , pe tester imi arata eroarea p 0300 detectat rateu aleator ,ce imi rocomandati sa fac ? sa schimb si pompa de benzina ?
IRONICK
In primul rand trebuie sa gasesti cauza, nu sa rezolvi efectele schimband piesele pe rand.

Masoara din nou tensiunea la pompa. In sarcina (adica pompa pornita) sau nu.



torquemada
E și greu să faci un strap între 3NA și BP17 și apoi să măsori direct la pompă tensiunea cu și fără pompă conectată...
dainese1100
QUOTE(IRONICK @ 21 Feb 2022, 21:27)
In primul rand trebuie sa gasesti cauza, nu sa rezolvi efectele schimband piesele pe rand.

cheers.gif up.gif
se gaseste doar pompa in sine mai ieftin la magazine de piese auto, nu cu corpul de plastic
https://targuldepiese.ro/pompa-combustibil-...pid-2161772.htm

21 Feb 2022, 22:56:
QUOTE(noo_yd @ 21 Feb 2022, 21:12)
multumesc pentru sfaturi, am schimbat astazi acel releu , am scos furtun care iese din pompa si am pus contactul , pompa arunca un jet slab de benzina cam pe o distanta de 5 centrimetri , am bagat furtunul la loc si am pornit masina , a pornit dar nu tinea relantiul , am reusit sa ajung cu ea acasa , distanta de 9 km ce am observat pe drum daca incercam sa accelerez tremura motorul ,daca o tineam constant la 3000 rotatii mergea , oare sa nu mai bage pompa destula presiune in rampa injectoarelor ? astazi am schimbat si fisele si bujiile ,bobina a fost schimbata cu o zi in urma , pe tester imi arata eroarea p 0300 detectat rateu aleator  ,ce imi rocomandati sa fac ? sa schimb si pompa de benzina ?
*


Gil26
@ dainese1100 ce ai subliniat in citatul initiatorului referitor la schimbul pompei de benzina plus link-ul cu pompa este cu totul altceva decat ceea ce foarte bine si corect a scris colegul Ironick (trebuie gasita cauza nu rezolvate efectele schimband pe rand piese dupa piese).
Si se pare ca te cam contrazici "putintel"... biggrin.gif
dainese1100
este pompa de logan acolo,uite alt link domnule
https://utb-shop.ro/Pompa-benzina-Dacia-Log...ByABEgI2RfD_BwE
omul a spus clar in text, deci la 3 bar trebuia sa ai jet puternic de benzina

ptr gasit cauza, trebuie sa vada initiatorul
Gil26
E bine daca "omul a spus clar in text" si tot oferi link-uri... biggrin.gif
(dar se pot face cateva verificari simple asa cum au scris si colegii, inainte de a schimba piese)
dainese1100
ai dreptate,scuza-ma smile.gif peacefingers.gif
presiunea benzinei din pompa se verifica cu manometrul
Gil26
S-a scris despre verificarea circuitelor electrice, de carburant, functionare, etc. nu despre presiunea pompei, dar daca a venit vorba atasat cateva capturi cum se face aceasta operatie si demontarea\montarea pompei plus un fisier pdf (grija si la inelul nou si pozitia marcajului la montare, etc.) pentru LS0A K7J710, iar referitor la ”link-urile” acelea atasez si o captura cu codurile OE (desigur ca acestea se pot verifica pe baza VIN) si cum arata aceasta pompa-joja de carburant pentru masina initiatorului (vezi si sublinierile facute), poate sunt de folos si altor colegi.
torquemada
Se amintește de manometru (poți măsura și cu osciloscop și traductor de presiune dedicat dar asta e altă treabă) în condițiile în care nu se pot lega 2 fire pentru a măsura 12v radmasa.gif
IRONICK
Daca R2 are rezistenta de contact mare, atunci presiune mica.
Schimba pompa degeaba.
noo_yd
salut , astazi am imprumutat un manometru sa vad ce presiune scoate pompa de benzina si am vazut ca face presiune pompa, problema e ca tot asa urat merge , cand am scos fisele pe rand , fisa numarul unu si fisa numarul patru nu da nici o scanteie , si bobina am schimbato acum cateva zile , sa nu fie bobina buna ? am observat ca sus in partea stanga bibina are izolatia crapata si a iesit putin plastic din ea , sa se fi ars asa repede ? cum as puta sa masor bobina ? ce sfaturi imi mai dati
rue
Tensiunea de alimentare a pompei de benzina la logan 1.4 este doar un impuls si daca nu porneste calculatorul taie alimentarea ei. Asta am interpretat eu cand am avut problema.
Cauza cea mai probabil (daca nu sunt sigurante arse) este pompa.
Poti schimba tot ansamblu care pe Bosch acum cativa ani era pe la 450-500 lei si sub 300 lei alte firme.
Daca schimbi doar pompa propriu zisa, motorasul, e mai mult efort si riscul ca dcaa nu iei original sa faci mici adaptari la furtunase dar merge. Eu am pus ASAM si a mers si a costat cam 65 lei doar pompita.
Pe BOSCH era cam 160 lei acelasi lucru.
Recomand sa mergi la un mecanic daca nu faci frecent interventii. E primul lucru de schimbat la astfel de simptome.
noo_yd
Da am înțeles ,dar de ce nu da bobina scânteie pe 1 și 4 ?
robbie_ro
1. pentru ca nu primeste comanda pt bornele 1 si 4
2. pentru ca este arsa jumatatea care da impulsuri pe bornele 1 si 4
noo_yd
Am pus alta bobina și a mers câțiva km și a arși și pe asta ,care ar fi cauza ? Mufa e ok firele care intra în mufa sunt ok ,unde sa caut ?
robbie_ro
Scoate fisele 1 si 4 din bobina si masoara rezistenta intre capatul fisei si masa (pe chiulasa, langa bujie). Vezi sa nu ai vreun scurt-circuit pe una dintre fise.
Daca nu e scurt pe iesire, trebuie masurata tensiunea cu care e alimentata bobina de inductie pe circuitul care se tot arde.

Pe iesire ar trebui verificata si izolatia fiselor, poate e compromisa.
noo_yd
Așa o să fac ,fisele sunt noi bujiile noi ,mia zis cineva că ar fi calculatorul defect ,cum îmi pot da seama ?
robbie_ro
QUOTE(robbie_ro @ 25 Feb 2022, 12:05)
Daca nu e scurt pe iesire, trebuie masurata tensiunea cu care e alimentata bobina de inductie pe circuitul care se tot arde.
*


noo_yd
Astăzi am avut timp să mă uit mai bine și am găsit un fir care duce la canistra de vapori sau cum se numește care avea izolația deteriorată și dădea la masa ,e normal sa se audă un țăcănit când pui contactul in canistra aia de vapori ?
tatabobu
Da. Se activeaza solenoidu'.
size2
Masa de la pompa de benzina unde se conecteaza la masa masinii, unde gasesc aceasta legatura? Doresc sa curat respectivul contact. In schema electrica este marcata cu simbolul "MG" si inteleg ca ar fi prinsa undeva la caroseria masinii printr-un pin, dar nu gasesc acest pin.
Gil26
Salut,
La X90 si Logan1 L90 masa MG=Masa electrica spate stanga se afla jos in portbagaj stanga (si cum te uiti) langa\sub lampa spate stanga (acum merge aiurea forumul dar pot atasa ulterior si o captura)
size2
Practic masa pompei de benzina este comuna cu masa lampii spate stanga si sunt prinse la caroserie prin acelasi pin ?
Gil26
Vezi si atasat:
size2
Simptome: La pornire masina se oprea dupa o secunda. Sau continua sa functioneze fara sa se opreasca ca si cum ar fi mers in trei pistoane, in acest caz turatia isi revenea la normal dupa 30..60 secunde. Am verificat tot ce inseamna sistem de aprindere, totul OK. Dimineata in liniste am sezizat ca acel zgomot produs de pompa de benzina cand punem contactul nu mai avea intensitatea normala. Se auzea mult mai incet, aproape imperceptibil. Daca puneam si luam contactul de mai multe ori pompa incepea sa se auda normal si masina pornea normal. Am verificat tot circuitul de alimentare al pompei si am gasit contactele din mufa aflata langa scaunul soferului in stanga jos deteriorate. Practic patrunsese apa,condens . Terminalul cel mai afectat este chiar cablul + ce alimenteaza pompa. Acesta este pozitionat in cutia de conexiuni primul in partea de jos, fiind primul afectat. Am incercat cu spray de contacte o curatire totala , dar nu a mers decat cateva zile. Era afectata sertizarea dintre cablu si terminalul din cutia de conexiuni. Am rezolvat taind cele doua sertizari si conectand cablul direct ,ocolind aceasta mufa.
DAJ
Unde se cuplează manometrul pentru măsurarea presiunii de benzină în rampă? Am motorul de 1.4 iar pompa de benzină are o singură ieșire cu conector rapid (tată pe pompă și mamă pe țeava către motor/rampă). La celălalt capăt văd că e tot conector rapid, la 90 grade (mamă pe țeava dinspre rezervor și tată pe rampă). Există supapă/port pentru măsură în celălalt capăt al rampei? Sau trebuie pus teu între pompă și țeava către rampă?

23 Oct 2023, 16:25:
QUOTE(IRONICK @ 21 Feb 2022, 09:16)
2007 are cutia de relee in aripa, nu in jurul bateriei.
*


Eu am 1.4 din 06/2005 și am tot din aceea în aripă, de formă trapezoidală. Am văzut la un 1.6 din 2005 aceea care înconjoară bateria și m-am mirat. Credeam că toate au la fel.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.