Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Lacul Morii si Chiajna
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Pages: 1, 2, 3, 4
wolfin
Sunt momente cand ti ai vrei in comunism...

In 2 sapt s ar fi eliberat terenul cu tot cu blocuri. tongue.gif
einstein1984
le transformau urgent in balast pt rampele de acces.
miki
QUOTE(tatabobu @ 30 Mar 2023, 09:14)
...
Cât despre podul spre nicăieri, multumeste-i actualului primar. El, împreună cu uniunea salvați Bucureștiul, a reușit să întârzie construcția podului suficient de mult timp încât în aria pe care voia să-o protejeze (cel puțin declarativ) de construcția unui drum care să amenințe diversitatea de specii a fost împânzită de blocuri. Aia e.
*


Io zic sa multumim vitelor care au facut studiul de fezabilitate
Sau sa multumim vitelor care au ignorat studiul de fezabilitate, dupa caz
Si nu in ultimul rind vitelor care au insistat in prostie cu proiectul
iar pe dealta parte, alora din blocul de linga biserica, bloc care e fix la 4m de drum, le urez sanatate multa
gibonu
QUOTE(tatabobu @ 30 Mar 2023, 10:14)
E ca și cum ai vedea undeva o suprafață de un hectar, necultivată, și te întrebi de ce nu se valorifică potențialul agricol. Taman pentru că potențialul este mic.


Daca are doar un hectar unica optiune este sa-l lase parloaga? Altceva nu exista? De exemplu sa-l dea in arenda, sa-l puna intr-o asociatie. Sau si mai eficient, sa planteze padure pe el, care va fi benefica pe termen lung terenurilor agricole din jur.
Asadar exista alternative. Dar este mult mai simplu sa spui "nu se poate".

QUOTE(tatabobu @ 30 Mar 2023, 10:14)
Cât despre podul spre nicăieri, multumeste-i actualului primar. El, împreună cu uniunea salvați Bucureștiul, a reușit să întârzie construcția podului suficient de mult timp încât în aria pe care voia să-o protejeze (cel puțin declarativ) de construcția unui drum care să amenințe diversitatea de specii a fost împânzită de blocuri. Aia e.


Deja ti-a explicat @einstein1984 cum a fost lipsa totala de coordonare in Bucuresti, sectorul 6 si Chiajna. Doar completez ca blocurile de la capatul vestic al "marii realizar" sunt in sectorul 6, pana in Chiajna mai e ceva de mers.
Adica Bucurestiul visa la "penetratii" [cat de tare suna asta] iar sectorul 6 si Chiajna eliberau autorizatii de contructie pe traseul viitoarei "penetratii".

Iar atunci cand diverse ONG-uri obtin cate ceva in instanta, asta se face in baza unui probatoriu administrat, ca judecatorul nu se pronunta pe vorbe, supozitii si nici nu este sensibil la "penetratii".

30 Mar 2023, 23:54:
QUOTE(einstein1984 @ 30 Mar 2023, 10:44)
Asa au mai valorificat unii potentialul energetic al unor rauri de munte cu microhidrocentrale (fezabile economic doar multumita creditelor verzi) si au footut niste ecosisteme intregi. Ok, in situatia de fata nu de pesti e problema, doar de hai sa facem ca e verde desi economic nu merita.


Corect. Cei cu microhidrocentralele erau niste baieti destepti bine conectati politic, pe care i-a durut la basca de ecosistem.

Doar ca la stavilarul de la Lacul Morii, dupa cum bine ai sesizat, nu se pune problema de distrus vreun ecosistem. Si se pune problema unei investitii mine, pentru ca lacul si barajul deja exista.

Investia aia nu se amortizeaza doar din energia electrica vanduta. Facuta cu cap, poate fi un loc foarte vizitabil. atat pentru studentii de la facutatile tehnice cat si de publicul larg.

Cum ar fi sa vina acolo elevii de gimnaziu si sa faca ora de fizica la care invata despre cum se produce energie hidro, sa vada exact despre ce este vorba, sa fie interactiv? Dar nu se poate, doar nu ne putem asuma riscul de a scadea numarul de analfabeti functionali.

Si cum ar fi sa fie acolo un mic muzeu in care oricine sa vada cum functioneaza o hidrocentrala? Ca principiul este acelasi, nu este nevoie sa mergi pana la Portile de Fier. Dar nu se poate, cine dracu' se mai duce la mall ca se se indoape cu junk food.

Debit de apa este suficient, pe langa Dambovita mai baga si Argesul ceva apa in lac, prin canalul care vine de la statiile de productie al apei potabile din amonte de lac (ale Apanova].


30 Mar 2023, 23:59:
QUOTE(tatabobu @ 30 Mar 2023, 13:43)
Neaaah.... Pod peste lac, continuat cu planșeu peste râu și străpungere spre centura dracu' știe unde.


Nu rade, pentru ca inca sunt unii care mai viseaza la finalizare "penetratiei", inclusiv cu pod peste Lacul Morii. Fara gluma, sunt unii care inca nu realizeaza ca "penetratia" va duce doar la Iuliu Maniu 2.0., ca si pe acolo va fi exact aceiasi aglomeratie.

Iar cand le spui ca solutia este dezvoltarea transportului public si a celui alternativ, se uita la tine la la OZN-uri.

31 Mar 2023, 00:03:
QUOTE(miki @ 30 Mar 2023, 18:14)
alora din blocul de linga biserica, bloc care e fix la 4m de drum, le urez sanatate multa


Chiar la blocul ala ma uitam sambata si ma gandeam cat de ieftin ar putea sa fie un apartament acolo incat cineva sa fie dispus sa stea cu geamul direct in strada si sa fie expus direct la zgomot, praf, gaz de esapament, etc


31 Mar 2023, 00:50:
--------------------------------------------------

Sambata, 24.03.2023 - Partea a III-a

De la insula pana la podul peste Dambovita nu-i nimic nou, a ramas drumul din dale de beton, pe care se poate merge bine cu bicicleta.

Kite surfing

[attachmentid=1628148202]

si windsurfing.

[attachmentid=1628148203]

Drumul pe malul Dambovitei spre stadionul din Chiajna

[attachmentid=1628148204]

dotat cu "stalpi automati" la ambele capete.

[attachmentid=1628148205]

Noul pod pietonal peste Dambovita, situat cam la jumatatea distantei dintre lac si stadionul din Chiajna.

[attachmentid=1628148206]

Comparativ cu anul trecut, au aparut multe banci si cosuri de gunoi, ambele din ciment.

[attachmentid=1628148207]

Varsarea Dambovitei in lac.

[attachmentid=1628148208]
tatabobu
Ce nu înțelegi tu in momentul in care prezinți dezvoltarea strict a transportului public drept panaceu pentru rezolvarea problemei traficului în orașul ăsta este că situația actuală e atât de albastra încât nu poate avea rezolvare fara deschiderea de noi magistrale. Care să fie conectate și la transportul in comun, dar nu exclusiv. Ci cu banda dedicata (similar tramvaiului 41, sau linie noua de metrou/tren, sau efectiv banda separată dar nu la mișto cum sunt cele actuale). Între timp primaru' de la șase se distrează inversând niste sensuri unice de pe străduțe și scoțând gardurile grădinilor blocurilor, să poată toți ghertoii sa se pise în tufișuri.
Daca îl iei ca sistem închis de strangulările lui, traficul în și spre oraș pe direcția vest -est are o capacitate totala de 3 (la intrare) până la 7 benzi (la ieșirea spre centru). Care ar trebui să permită locuitorilor din sectorul 6, celor din Bragadiru, celor din Chiajna și celor aduși de A1 în București să ajungă unde au treabă într-un timp relativ corect.
nasty
Pe aici e zona unde a murit tipa mușcată de câini! Ai ceva să te aperi? ( spray, pietre, bâtă)

De ani de zile se tot propun soluții de decongestionare a intrării în Buc din A1. Se vorbește și doar atât despre încă 3 străpungeri:
einstein1984
DOmnesti prelungirea ghencea e fezabil, pasajul exista, prelungirea e proiectata
gibonu
@tatabobu
Poti deschide cate magistrale vrei, rezulatul va fi acelasi: se vor aglomera cu masini.
Nu este nimic nou in asta, se numeste "induced demand", s-au scris deja epopeii despre asta, gasesti o gramda de informatii pe Internet.

Problema este ca noi in RO inca nu am inteles asta si tot mergem pe strategia gresita de a construi infrastructura pentru masini in interiorul orasului [subliniez interiorul orasului] in speranta ca asa vom rezolva problemele de trafic.

Solutia este dezolvatarea transportului public, introducerea trenului in conceputul de transport public urban si construirea de sute de km de piste de bicicleta pentru transportul alternativ [role, skateboard, electric wheel, trotinete, biciclete clasice si cargo electrice care pot cara pana la 250 kg].

@nasty
Daca am inteles bine, zona atacului cainilor a fost pe campul de langa drumul care merge de-a lungul Dambovitei. Pe drumul asta si langa lac nu am vazut niciun caine fara stapan cand am trecut pe acolo [a nu se intelege ca spun ca nu exista].

Impotriva cainilor nu am avut nimic la mine.

Acele strapungeri vor fi degeaba daca nu vor avea linie dubla de tramvai si pista pentru biciclete.

@einstein1984
Ce s-a rezolvat cu pasajul de la Domensti? Ca parca s-a blocat din prima zi.

----------------------------------------------

Luni, 12.09.2022 - Partea a II-a
Sambata, 24.03.2023 - Partea a IV-a

Pauza.

[attachmentid=1628148300]

Semnalizarea interdictiei accesului bicicletelor pe dig.

[attachmentid=1628148301]

Digul, intre insula si stalivar arata foarte bine.

[attachmentid=1628148302]

Stie cineva care este povestea gramezii mari de fan care se vede in poza de mai jos [si care "se asorteaza" perfect cu blocul nou de pe fundal].

[attachmentid=1628148303]

Inca o mostra a esecului.

[attachmentid=1628148304]

Din fericire, se mai intampla si lucruri bune.

[attachmentid=1628148305]

"Mareata realizare".

[attachmentid=1628148306]

Tot la lucruri bune: aparitia bikebox-urilor pe Splaiul Unirii, pe care abia acum le-am vazut, voi poate le stiti de mai mult timp. Aici cel de la Izvor.

[attachmentid=1628148307]

Totalul plimbarii din Coletinta la Lacul Morii si retur.

[attachmentid=1628148308]

Cam asta a fost. Daca are cineva vreo intrebare, cu cea mai mare placere.

Bonus: un fel de pista de biciclete pe care am vazut [a doua zi] pe bd. Constructorilor.

[attachmentid=1628148309]
Bicicleta galbena
Gramada de fân de sub acoperis e hrana cailor de la centrul de echitatie, din cand in cand ii poti vedea scosi la plimbare in curte.

tatabobu
Gibonu, când vorbești de induced demand atingi o problema care apare în cazul oricărui oraș. Dar în cazul particular al Bucureștiului pui căruța înaintea boilor, pentru că pur și simplu nu iei in seama particularitățile care-l deosebesc de orice oraș construit normal. Are mult prea puține magistrale care să-l străbată, și călătoria medie este sensibil mai lunga decât în cazul altor orașe. Degeaba vorbești de luminițe de Crăciun (citeste: park and ride) când iluminatul public (citește: rețea coerenta și suficientă de magistrale rutiere, și rețea coerenta de transport în comun) nu exista.
EDIT: hai că-ți răspund eu la întrebarea pe care i-ai adresat-o lui Einstein: pasajul de la Domnești a scurtat ieșitul din Bucuresti, de la 30 de minute pe Prelungirea Ghencea între Valea Oltului și DNCB la aproximativ 10. Și a reușit să elimine coada de pe centura de la intersecția ei cu Prelungirea Ghencea.
Edit 2: să-ți răspund și la "ONG-uri care obțin diverse in instanță": au obținut fix nimic. Cât a durat procesul autorizația de construire a fost suspendată, ceea ce a întârziat finalizarea pasajului. Cu câțiva ani. Daca asta au vrut, să întârzie suficient încât să nu se mai poată termina toată lucrarea, atunci poți spune că "au obținut ceva in instanță", mai mult decât un rahat de mâță.
stolniceanulucian

Eu sunt de acord cu gibonu.
Oricat de late vei face drumurile tot se vor umple cu masini ptr ca la noi oamenii folosesc masina in loc de umbrela sau pentru distante ridicol de mici.

In alte orase primaria a contractat o firma specializata in optimizarea traficului.
Stiu cel putin 2 exemple de orase resedinta de judet.
La sfatul acestor firme primaria a facut multe strazi cu sens unic si a schimbat traseele autobuzelor.
Oamenii au blestemat schimbarile la inceput dar apoi au vazut ca ele FUNCTIONEAZA.

Eu am vazut in Bucuresti multe intersectii cu semafoare antice si folosire la scara mica a sensurilor giratorii.

Cu un studiu de trafic si sfaturi de la firme SPECIALIZATE (nu SRL uri de partid) cred ca s-ar putea scoate mult mai mult din infrastructura existenta.


einstein1984
Minunat ca functioneaza in orase "resedinta de judet", dar am o vaga impresie ca in alte orase resedinta de judetdin tara asta nu ai 8000 de locuitori pe km² sau- peste cum e in Bucuresti. Sau ca in orasele resedinta de judet cum e Deva de exemplu unde faci 10 minute dintr-un cap in altul cu autobuzul dar in bucuresti faci 10minute intre 2 statii de autobuz.
tatabobu
Sensurile giratorii funcționează (în sensul de a optimiza timpul de trecere printr-o intersecție) doar in zonele cu trafic cel mult moderat. Rolul lor principal este de a fluidiza traficul prin ușurarea virajului la stânga în cazul circulației pe partea dreapta a drumului (respectiv la dreapta în cazul circulației pe partea stângă) prin eliminarea punctului suplimentar de intersectare a fluxurilor de trafic în mijlocul intersecțiilor.
Eu nu vorbeam de drum mai lat sau cu mai multe benzi, ci de necesitatea unei căi noi de acces. Daca vrei sa faci comparații de trafic mai realiste inagineaza-ti traficul dintr-o localitate normala ca halul în care atrage spectatori la stadion un derby de genul Sănătatea Cluj - Dănilă Măciuca, iar traficul din București și mai ales de la intrarea în oraș (că despre asta e vorba cu străpungerea Ciurel-centura) e similar cu accesul spectatorilor acum 20 de ani la un Steaua - Dinamo jucat în Ghencea sau in Stefan cel Mare.
EDIT: recordurile mele personale sunt 7 timpi de verde in care nu m-am mișcat din loc (Sfânta Vineri cu Coposu), 15 minute pe 200 de metri la plecarea de acasă, și 2 ore pe mai puțin de 10 kilometri.
einstein1984
Numarul de cetateni care vor sa intre dimineata in oras/ capacitatea orara a arterelor de penetratie curente da cu virgula adica.... Si aia din Rosu, Dudu, varteju nu prea vor sa vina cu autobuzul la oras, ca de aia s-au mutata la tara, ca sa nu-si frece coatele cu vecinii.
gibonu
@Bicicleta galbena
Multumesc pentru explicatie. Nu pare un loc foarte ofertant pentru un centrul de echitatie, insa poate nu m-am uitat eu atent. In plus, pe imaginea din salelit de pe Google Maps, se vad niste gunoaie si niste masini abandonate acolo, dar poate este veche poza / captura.

9 Apr 2023, 23:57:
QUOTE(tatabobu @ 4 Apr 2023, 11:23)
Dar în cazul particular al Bucureștiului pui căruța înaintea boilor, pentru că pur și simplu nu iei in seama particularitățile care-l deosebesc de orice oraș construit normal. Are mult prea puține magistrale care să-l străbată, și călătoria medie este sensibil mai lunga decât în cazul altor orașe. Degeaba vorbești de luminițe de Crăciun (citeste: park and ride) când iluminatul public (citește: rețea coerenta și suficientă de magistrale rutiere, și rețea coerenta de transport în comun) nu exista.


Tocmai ca iau in seama particularitatile. A zis ceva @einstein1984 despre asta, voi dezvolta eu.
Poti avea oricate magistrale vrei, tot vor fi degeaba. Ideea este extrem de simpla, statul [la nivel local sau central] nu poate tine pasul cu posibilitatea oamenilor de a isi cumpara masini. Azi in RO iti cumperi masina incepand cu 1000 [una mie euro] sau 5000 [cinci mii] Lei, adica o suma care nu este foarte mare raporatat la salariul [brut] minim si mediu.

De acord, azi nu exista "rețea coerenta de transport în comun" in Bucuresti. Doar ca asta se rezolva cu dezoltarea si eficientizarea transportului in comun, nu cu noi magistrale rutiere.

QUOTE(tatabobu @ 4 Apr 2023, 11:23)
EDIT:  pasajul de la Domnești a scurtat ieșitul din Bucuresti, de la 30 de minute pe Prelungirea Ghencea între Valea Oltului și DNCB la aproximativ 10. 


Cumva acelasi pasaj a scurtat si intrarea in Bucuresti de la 30 minute la 10 minute pe Prelungirea Ghencea între DNCB siValea Oltului?

QUOTE(tatabobu @ 4 Apr 2023, 11:23)
Edit 2: să-ți răspund și la "ONG-uri care obțin diverse in instanță": au obținut fix nimic. Cât a durat procesul autorizația de construire a fost suspendată, ceea ce a întârziat finalizarea pasajului. Cu câțiva ani. Daca asta au vrut, să întârzie suficient încât să nu se mai poată termina toată lucrarea, atunci poți spune că "au obținut ceva in instanță", mai mult decât un rahat de mâță.


Vrei sa ne spui ca este vina ONG-urilor pentru ca nu a existat niciun fel de coordonare intre PMB si primariile Sector 6 si Chiajna?
Adica este vina ONG-urile ca PMB visa penetratii [cat de tare suna asta] iar Sector 6 si Chiajna eliberau autorizatii de constructie, inclusiv pentru blocuri, pe traseul viitoarei penetratii?

Ca sa nu mai vorbim despre faptul ca au existat mai multe autorizatii de constructie pentru pasajul Ciurel, autorizatii eliberate de PMB.

10 Apr 2023, 00:01:
QUOTE(stolniceanulucian @ 5 Apr 2023, 00:29)
la noi oamenii folosesc masina in loc de umbrela sau pentru distante ridicol de mici.


Corect.
Il stiam odata pe unu' care, la propriu si fara gluma sau exagerare, mergem cu masina 150 [una suta cinci zeci] metri de acasa pana in capul strazii ca sa isi cumpere tigari.

QUOTE(stolniceanulucian @ 5 Apr 2023, 00:29)
Stiu cel putin 2 exemple de orase resedinta de judet.


Care sunt alea? Nu de alta, insa una este Clujul si alta este Botosaniul.


10 Apr 2023, 00:04:
QUOTE(einstein1984 @ 5 Apr 2023, 09:26)
am o vaga impresie ca in alte orase resedinta de judet din tara asta nu ai 8000 de locuitori pe km² sau- peste cum e in Bucuresti.


Mersi. Mi-ai luat ''ideea din taste". Revin cu mai multe detalii despre asta.
gibonu
QUOTE(einstein1984 @ 5 Apr 2023, 09:26)
am o vaga impresie ca in alte orase resedinta de judetdin tara asta nu ai 8000 de locuitori pe km² sau- peste cum e in Bucuresti.


Comparativ cu toate capitale tarilor din jur, Bucurestiul are o densitate de aprox. 8000 locuitori per km patrat.

[attachmentid=1628148469]

In plus, cifra de mai sus este un relativa, pentru ca este o medie intre zonele cochete de vile precum Aviatorilor, Cotroceni, Vatra Luminoasa si zonele muncitoresti de blocuri [de 8-10 etaje] precum Rahova, Titan sau Miliari. Altfel spus, densitatea intr-unul dintre multele cartiere dinspre periferia Bucurestiului depaseste cifra de aprox. 8000 locuitori per kilometru patrat.

Pe langa faptul ca are cea mai mare desintatate de populatie comparativ cu restul capitalelor din zona, Bucurestiul are si cea mai mica suprafata, adica doar 228 km patrati. Si mai simplu, Budapesta este de peste doua ori mai intinsa comparativ cu Bucuresti. Se vede mai bine in poza de mai jos cu Bucurestiul ar incapea foarte bine in conturul Budapestei si cum ar mai ramane foarte mult loc.

[attachmentid=1628148470]

Sursa celor doua capturi: https://www.contributors.ro/de-ce-e-bucurestiul-altfel/

Asadar, avand in vedere cele de mai sus (cel mai populat si cel mai mic ca intindere), nu ar fi logic sa incercam sa reducem numarul de masini din oras prin dezvoltarea si eficientizarea transportului in comun, in sprecial tramvai, metrou si tren?

Prin pasaje, penetratii si altele similare nu se rezolva nimic. Sau ceea ce sigur rezolva este cresterea numarului de masini din oras.

Este total utopic sa credem azi ca "penetratia" Ciurel - A1 ar fi ajutat la ceva, in afara de a fi devenit un Iuliu Maniu 2.0.

In alta ordine de idei, pentru ca tot s-a vorbit aici despre vina ONG-urilor. Cumva tot ONG-urile sunt vinovate pentru pentru eliberarea de autorizatii de constructii care au dus la zone super aglomerate precum Militari Residence si multe altele similare, unde vezi fara probleme in blocul vecin si unde esti halit fara niste draperii bine facute / storuri, etc?

Tot ONG-urile sunt vinovate pentru ca diverse primarii nu si-au pus niciun moment problema ca zeci de mii de oameni nu vor avea pe unde sa intre sau sa iasa din zone precum Militari Residence sau complexul ala din spate de la Zoo?
tatabobu
Iarăși refuzi să înțelegi că Ciurel - centura ar fi reușit să atragă o parte din traficul de pe Maniu. Da, per total poate ar fi intrat mai multe mașini în oraș, dar bucureștenii care au nevoie sa circule pe Maniu fie cu mașina proprie fie cu stb-ul ar fi ajuns la destinație mai repede. Daca nu reușești să pricepi de ce reducerea timpului de tranzit pe o bucata oarecare de drum de la 30 la 27 de minute ar fi foarte importanta, înmulțește cu câteva mii de oameni pe oră. Dar dă-i dracu' pe aia din Militari, că tu stai in alt cartier, nu-i așa?
Să-ți explic și de ce atacarea in instanță a autorizației de construire a pasajului sub pretextul protejării biodiversității este echivalent cu un rahat uscat de mâță: pentru că nu au dus treabă până la capăt. Nu au atacat în instanță și celelalte autorizații de construcție. Daca mă bat cu pumnu-n piept că vreau sa protejeze șocâtele de scorbură nu îl blochez pe ăla care vrea să facă un drum prin pădure și apoi stau să mă uit ca găină la sudura la toți cei care-și fac casa în aceeași pădure.
Meh, mi-am adus aminte, nu cadrează vreun argument cu preconcepțiile tale înseamnă că nu-l vei lua în seamă.
einstein1984
Mutand niste trafic de pe maniu pe ciurel-centura ai putea face o banda dedicata stb pe maniu....Ah stai, ca e metrou pe sub maniu si nu e nevoie. Dar macar ai putea face de la auchan militari la pacii ceva ca sa ajunga si amarastenii din chiajna la metrou
dizzy
ONG-urile suge bani si face lobby pt cine le da , atat;
In rest, cat timp e minunea creata la primarie nu o sa vei nimic in continuarea pasajului Ciurel; asa ca va ramane le nivelul de ar fi fost, s-ar fi putut sa fie, etc.
Daca vrei un exemplu despre cum giratoriile nu rezolva un trafic cu adevarat aglomerat, vezi Brasov; Daca iesirea din giratoriu e plina, un'te duci? Asa noaptea la 11:50, te duci teava si pe aici
miki
Poa sa vrea cretul de la primarie orice
Fara aia din rosu si chiajna nu se poate
Peste lac..... nu cred ca merita chiar daca tehnic ar exista o solutie
iar de aia din Militari... au metrou, banda dedicata pe MAniu - merg autobuzele de n-au treab p-acolo.
PS! 80% dintre masinile care circula dimineata si seara sint cu 1 persoana
PS2! chiar toti trebuie s aajunga "la birou" nu pot lucra de acasa ?
Sau macar 2-3 zile pe saptamina?!
Bicicleta galbena
QUOTE(miki @ 12 Apr 2023, 16:43)
PS! 80% dintre masinile care circula dimineata si seara sint cu 1 persoana
*


C'mon, nu incepe si tu... Nu are nici o relevanta cifra un om = o masina, fiecare e pe drumul lui, cu destinatia si programul lui....

In zona aia sunt multe firme si depozite, n-ai cum sa lucrezi 'de acasa' ca nu e zona de birouri.
dizzy
Și? Primarii din Chiajna nu sunt oameni? Nu se poate discuta cu ei sa facă ceva bun pt ambele localități? ONG urili nu poate sa lucre și la treaba asta? Nu iese cashul?
Ia, de mâine fiecare pompier, profesor, infirmier, curier, brutar, farmacist, sa lucrați câte 3-4 zile pe saptamana de acasă!
Atunci când am treaba la Pitești, pe unde puii mei sa o iau? Ca nu trebuie o alta ieșire spre A1 .
miki
Acu primarii aia ar trebui sa demoleze blocuri
SI oricum datoria lor este sa le fie bine locuitorilor din chiajna SI rosu, nu celir din bucuresti
Ce i-ar putea determina sa aduca poluare SI aglomeratie in comunele lor?


12 Apr 2023, 21:24:
QUOTE(Bicicleta galbena @ 12 Apr 2023, 17:43)
C'mon, nu incepe si tu... Nu are nici o relevanta cifra un om = o masina, fiecare e pe drumul lui, cu destinatia si programul lui....

In zona aia sunt multe firme si depozite, n-ai cum sa lucrezi 'de acasa' ca nu e zona de birouri.
*


Problema nu este cu aia de lucreaza la metro, auchan Sau la depozitele de pe acolo
Ci cu aia de traiesc in residence...pe la metro SI au treaba in bucuresti
Unu nu ar lasa masina la merou industriilor Sau pacii
Sau sa foloseasca 2,3 o masina
Sau sa nu se Mai plinga ca stau in traffic...traficul Sint ei
tatabobu
Pai din cauza creșterii maligne a Razidenz-ului nu se mai poate circula aproape deloc pe Maniu sau pe Uverturii. Îi afectează și pe cei din Chiajna. Dar când te gândești că la zecile alea de blocuri noi n-au nici o grădiniță sau școală nou construita, de unde sa ceri să aibă autoritățile locale suficientă minte încât să se gândească la acces? Bragadiru e la fel, și de sugrumat sugruma tot cele 7 benzi spre restul orașului ale sectorului 6.
gibonu
QUOTE(tatabobu @ 12 Apr 2023, 11:10)
Iarăși refuzi să înțelegi că Ciurel - centura ar fi reușit să atragă o parte din traficul de pe Maniu.


Din pacate tu nu reusesti sa intelegi ceea ce insemana "induced demnad". Traficul de pe Iuliu Maniu nu este o valoare fixa X, care se va imparti la 2 odata finalizata "penetratia" Ciurel astfel incat sa ajungi la o diminuare a traficului.

Voi incerca sa detaliez ceea ce insemana induced demand, cum s-a confruntat cu asta Europa civilizata in perioda [aproximativa] 1970 - 1990 si cum dupa 1990 a renuntat la a mai construi masiv [sublinez masiv] infrastrctura pentru traficul de masini personale si cum s-a concentrat pe dezvoltarea trasnportului pubic [inclusiv tren] si a celui alternativ.

Pana atunci, cateva vorbe despre Viena:
"26.05.2011
A doua autostrada a fost proiectata pentru un trafic de 70.000 de masini pe zi, iar acum s-a ajuns la 200.000 de masini pe zi, ceea ce duce la blocaj, cozi care se intind pe kilometri.
Nu o putem largi pentru ca este in oras, aproape de zone construite.
In anii 70, pentru ca nu aveam cum sa sporim capacitatea autostazilor, le-am inaltat. Acum, cand ne uitam in urma, consideram ca aceasta a fost cea mai mare greseala pe care a facut-o orasul
"
Sursa si mai multe detalii: https://economie.hotnews.ro/stiri-imobiliar...mele-trafic.htm

In alta ordine de idei, chiar mai crede cineva ca se va putea continua "penetratia" Ciurel? Daca da, as fi foarte curios sa aflu pe unde se va continua fizic.
In caz ca nu s-a observat, am postat aici de acum cateva saptamani blocurile si macaraele turn care se vad in zona pe unde ar trebui continuata "penetratia".

Acum ma scuzati, merg in Mani, e marfa multa de bagat acolo. Plus ca urmeaza si alte ture de povestit.
dizzy
Raspunsul la nevoia de transport este transportul public civilizat, nu cel individual.
Sa fie curat, sa vina la timp, sa fie sigur, fara hoti de buzunare.
Din pacate, nu se fac nici un fel de pasi in directia asta. Ba chiar mi se spune ca e vina mea daca ma fura hotii!
Nu linii de tramvai noi, nu autobuze noi, nu metrou pe sub pamant noi, nu piste de biciclete noi
Povesti de adormit alegatorii creduli si naivi.

Cel mai simplu este sa nu construiesti nimic si sa inventezi motive;
Apoi inventezi un OENGE care face lobby sa nu se faca aia
Apoi zici: gata cwaie, nu se face ca nu vrea oengeul, ne-a blocat in instanta;
Gasesti niste exaltati, le dai de-o cafea si-o pilula si-o tigara, si ei latra la comanda;

Solutii de construit penetratia Ciurel A1 exista, de la constructia pe marginea Lacului Morii, la constructia ca pe Valea Oltului.
Daca a reusit Ceasusescu, se poate face un podulet si acum;
Crezi ca cei din Chiajna nu lucreaza si prin oras? Tocmai am intrebat-o pe colega de salasluieste acolo, face 1,5-2 h pana la birou;
In 20 de Ani vor fi aproape toate vehiculele electrice, deci poluarea pe termen lung e mica.

Legat de stavilar si cata apa trece pe acolo, e prea putina si caderea prea mica, practic zero, pentru ca sa fie rentabila economic o turbina pusa acolo; Asa , ca vrei sa faci ceva demonstrativ pentru copii - studenti, poti sa faci, dar caderea aia de cativa metri si debitul ala de cativa mcubi pe secunda, poti sa uiti de rentabilitate; Ai putea face cel mult o roata din aia de moara de apa

In Viena au si ei Oengistii lor, care nu vor sa se construiasca bucata numita Lobau. Ca moare broscuta de stepa de grija ei
Un oras se dezvolta PENTRU ca este la intersectia cailor de comunicatie;
Cand astea dispar, se duce naibii si orasul;

Vezi de exemplu, orasul Botosani, mare scula pe vremuri, acum nimic;

Cum pisicii ma-sii, dupa atatia ani, lasi intersectii mamut gen Razoare sa existe? Acolo, si noaptea la 2:00 e aglomeratie; La fel si Victoriei, bagi semafoare si gata, cine trece trece, cine nu, pln.
tatabobu
Gibonu, sincer, fara să mă laud, când mă înveți pe mine despre induced demand (pe care pretinzi că nu o înțeleg, deși ție ți-a scăpat paragraful in care îți dădeam parțial dreptate) e similar cu tentativa de a-ți învață propriul tata să facă copii.
gibonu
@tatabobu

Nu te invat nimic. Doar raspund la ceea ce ai scris, adica "Iarăși refuzi să înțelegi că Ciurel - centura ar fi reușit să atragă o parte din traficul de pe Maniu."

Mai incerc odata.
Sa zicem ca ai 10.000 de masini pe ora pe Iuliu Maniu. Daca vei avea si "penetratia" Ciurel nu inseamna ca 5.000 dintre masinile astea se vor muta pe de Iuliu Maniu pe Ciurel, astfel incat sa iti ramana doar 5.000 de masini pe Iuliu Maniu.

In cel mai bun caz, in cel ideal, vei avea tot 10.000 de masini pe Iuliu Maniu si tot atatea pe Ciurel. In cazul real, din tot ce am citit despre "induced demand" numarul de masini va creste comparativ cu ce exista inainte. Vezi exemplul pe care l-am postat cu autostrada din Viena.

Ca sa evitam discutiile inutile, 10.000 de masini pe ora este doar o cifra aproximativa, ca sa nu scriu X masini pe ora.

In rest, agresitivtatea verbala nu ajuta la nimic si nici nu este un argument.

----------------------------------

In alta ordine de idei, revin cu intrebarea pe unde va trece fizic viitoarea "penetratie" [cine s-o fi gandit la denumirea asta].

Dau io o mana de ajutor cu poza din satelit a zonei.

[attachmentid=1628148538]

Din poza se observa ca distanta cea mai mica intre malurile Lacului Morii este de aproape 1 km. Comparativ, noul pod peste Dunare de la Braila are aproape 2 km.

In plus, nu am inteles cum va trece "penetratia" de imobilele care se vad atat pe satelit cat si in pozele postate de mine aici.

Astept cu interes detalii.
tatabobu
Io aș căuta poze din satelit mai de prin 2009 - 2010, înainte să se înceapă împiedicarea cu orice preț.
Poți detalia pe ce te bazezi când spui că dacă acum sunt 10 mii pe oră pe Maniu, cu o stradă în plus se va ajunge tot la 10 mii pe Maniu și altele pe strada aia?
Dacă ești atât de pornit împotriva străzilor noi, ce soluție de decongestionare vezi pentru Chiajna? De când s-au făcut miile alea de locuințe din spatele Auchanului, care se vad și-n poza pusa de tine, toți aia care au treabă acolo intra pe Uverturii (o banda) sau Rezervelor (încă o banda). Atât. Explica-mi te rog de ce e bine sa nu li se facă încă o stradă.
dizzy
Cine sa faca?
Cel care nu poate ispravi schimbarea unor tevi in doi Ani?
Ceri prea mult.
Mai baga o poveste, prostimea ilmvoteaza.
Cel mai simplu este sa nu faci nimic.
miki
Ala cu tevile nici sa vrea nu poate face nimic la curel
Mai exact in zona chiajna dudu rosu
Nu e parohia lui
SI acolo unde e acum "loc", adica pe linga lac, daca bagi doar 500 de masini pe zi prabusesti malul
Asa ca podul de 1km nu are sens
Se surpa drumul Pina la el
Solutii ar fi sa obligi dezvoltatorii sa Mai face SI o gradinita, scoala din loc in loc
SI sa nu accepting elevi devpe o raza Mai mare de 500 m
gibonu
QUOTE(tatabobu @ 14 Apr 2023, 02:36)
Io aș căuta poze din satelit mai de prin 2009 - 2010, înainte să se înceapă împiedicarea cu orice preț.


Stiu, este vina ONG-urilor pentru lipsa totala de coordonare intre PMB, PS6 si Chiajna.

QUOTE(tatabobu @ 14 Apr 2023, 02:36)
Poți detalia pe ce te bazezi când spui că dacă acum sunt 10 mii pe oră pe Maniu, cu o stradă în plus se va ajunge tot la 10 mii pe Maniu și altele pe strada aia?


Ti-am mai spus: induced demand. Informatia este la un click distanta. Hai ca te ajut eu putin.

"The effect was recognised as early as 1930, when an executive of a St. Louis, Missouri electric railway company told the Transportation Survey Commission that widening streets simply produces more traffic, and heavier congestion"

"City planner Jeff Speck has called induced demand "the great intellectual black hole in city planning, the one professional certainty that every thoughtful person seems to acknowledge, yet almost no one is willing to act upon
"
Sursa celor de mai sus: https://en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand

"Imagine a guy who, struck with a wild but charitable fever of generosity, decided to give away 100 gallons of tasty, free coffee every morning at a small downtown stand. During that entire first week, he struggled to give it all away before lunchtime and went home with quite a few gallons of leftover lukewarm coffee. In week #2, he started seeing familiar faces each day from the nearby buildings, because people walking by know a good deal when they see one (the low price of free!) Many of them returned each day and the coffee was gone by 11 a.m. By the third week, the word was out across downtown about the “crazy free coffee guy” and he started running out earlier each day. By the start of week four, people were coming from all over downtown and he had a line queued up waiting for him at 7 a.m. to ensure they got their free cup before work, and it was all gone before 9 a.m.

Say hello to “induced demand
.”
Sursa: https://t4america.org/2021/10/20/say-hello-...induced-demand/

Restul poti gasi singur, am mai spus, s-au scris deja epopei despre asta.



19 Apr 2023, 00:22:
QUOTE(tatabobu @ 14 Apr 2023, 02:36)
Dacă ești atât de pornit împotriva străzilor noi, ce soluție de decongestionare vezi pentru Chiajna? De când s-au făcut miile alea de locuințe din spatele Auchanului, care se vad și-n poza pusa de tine, toți aia care au treabă acolo intra pe Uverturii (o banda) sau Rezervelor (încă o banda). Atât.


Solutie este foarte simpla. Va mira pe foarte multi, dar nu este problema, imi asum asta. Se numeste tren. Mai exact centura feroviara a Bucurestiului, la standarde contemporane [cale de rulare si material rulant] si conectare ei cu transportul public [extins] din oras.

Stiu, halta Chiajna azi este pozitionata total aiurea. Insa nu se poate construi o nou halta?
Vorbesti de Auchan Militari si aglomeratia de locuinte de acolo. Ce sa vezi, zona respectiva este la putin peste 1 [unu] km de centrura feroviara.
Stiu, nu exista acolo gara, halta, punct de oprire. Dar nu se poate construi alta? Cine ne opreste?

Nu spun ca absolut toti locuitorii din Chiajna se vor folosi de tren. Dar o mare parte din ei se pot folosi de tren, astfel incat sa nu mai aibe nevoie de masina [ma rog, daca accepta ideea de transport public vs masina personala].

Ca sa evitam discutii inutile: centura feroviara este un proiect la care trebuie sa contribuie, in ordinea numerelor de pe tricou:
- primariile celor 6 sectoare;
- PMB;
- UAT-urile limitrofe Bucurestiului [Chiajna, Berceni, Pantelimon, etc];
- Consiliul Judetean Ilfov;
- Consiliile judetene limitrofe Bucurestiului [GR, DB, CL, PH, etc] - aici astept reactii.

La fel, ca sa evitam discutiile inutile, ma refer la institutia primarului, nu la persoana fizica care ocupa vremelnic functia respectiva.

QUOTE(tatabobu @ 14 Apr 2023, 02:36)
Explica-mi te rog de ce e bine sa nu li se facă încă o stradă.


Ti-am spus deja: induced demand.
Nu trebuie sa ma crezi. Vezi DN 1, bucata Otopeni - piata Presei. A fost largit la 3 benzi pe sens, i s-au adaugat pasaje sub si supra terane.
A scazut cumva aglomeratie de acolo, a disparut coada de la intrare in Bucuresti?
dizzy
Superb. Tren exista. Deci e vina celor din Chiajna ca nu îl folosesc.
https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/R...ngeStationName=

Gata, s- a rezolvat, nu e vina primarului.
Întâmplarea face sa am o colega de locuiește în Chiajna.
În fiecare dimineață trebuie sa își aducă copii la grădiniță so școală în București.
Pentru ca nu ii convine calitatea slaba a scolii din Chiajna.
După care trebuie sa vina la serviciu în Băneasa.
Nu are cum folosi trenul de pe centura sau de prin oraș, pentru ca exista numai in poveștile de dinainte de alegeri. Deși, conform declarațiilor primarului, era gata de pornit imediat.
3 ani mai târziu nimic. Dar trebuie sa mergem cu un tren care nu exista.

Dacă pe traseul străpungerea s- a construit ilegal, acelea pot fi demolate.
Dacă s- au emis autorizații ilegale, se pot anula și demola.
Ca tot e procesoare.

La nevoie , poate da în judecata și Ministerul Transporturilor sa facă trenul.
Aham.
miki
Problema colegei este ca nu-i convine gradinita / scoala nu ca nu ar exista
Asta problema o poate rezolva primarul din Chiajna
PS Sint curios pe baza carei legi are copii inscrisi la gradinita/ scoala in bucuresti daca ea are domiciliul in chiajna.... (exceptind cazul in care ii are inscrisi la privat)
Aici ar trebui pedepsiti aia de au acceptat asa ceva.

gradinita/scoala din bucuresti pe unde sint localizate?
ca daca sint mai aproape de centura nu are nevoie de maniu sau uverturii....
mai ales ca trebuie sa ajunga in baneasa
einstein1984
Isi face viza de flotant pe raza scolii unde vrea sa duca copilul. Cand mergeam in pipera vedeam la 7 30 AM copii cu ochii jumate inchisi in metrou carati dinspre Berceni( banui popesti) spre piata victoriei la scoala. Altii din Trapeziului spre unirii....
Naveta scolara e grava prin bucuresti.
miki
pai nu mai bine il duci linga casa?
eu mergeam 10-12 minute pina la scoala- nu se gindea nimeni sa aleaga pe vremea aia

fi-meo la fel, doar ca nu am stat sa aleg car-i mai buna....ci care-i mai aproape

iar la liceu cu trolebuzul + metrou. si nu l-a agresat nimeni. nu l-a calcat nici o masina
einstein1984
Unii ii duc cu masina, ca sa doarma odorul mai mult.... Dar ca sa ii dai un start bun in viata, faci eforturi si il duci la scoala mai buna.
gibonu
La o privire mai atenta, situatia trenului Chiajna - Bucuresti este cea de mai jos.

[attachmentid=1628148647]

Se observa foarte clar ca in intervalul 06:45 - 09:44 nu exista niciun tren. Ce conteaza ca mare parte dintre cei care muncesc incep programul la ora 09:00?
Ce ar trebui sa faca cei care incep programul de munca la ora 09:00 cand trenul ii aduce la Bucuresti la ora 06:58?

Situatia in sens invers:

[attachmentid=1628148648]

Se observa foarte clar ca ultimele doua trenuri ale zilei pleaca din Bucuresti la orele 17:13 si 19:52. Dupa care oha trenuri.
Cum pentru multi progamul de lucru se termina la ora 17:00, cam cati ar putea ajunge in gara la ora 17:13? Sau cine este dispus sa mai stea prin oras aproape 3 ore pana la ora 19:52?

Capturile de mai sus sunt de pe Infofer, pentru data de 20.04.2023.

Imi pare rau, insa viata reala bate ... link-urile.

------------------------------

In alta ordine de idei, revin cu intrebarea: pe unde va trece azi, fizic, traseul "penetratiei" Ciurel?
tatabobu
Peste lac. Ti-am mai zis asta, da' n-o vezi 04.gif
In alta ordine de idei, am inteles ce zici. Daca dupa deschiderea unei noi strazi vor fi zece mii de masini pe ora pe Maniu si cinci masini pe ora pe strada aia, tu vei fi convins ca ai dreptate. Ca-s 5 masini in plus. Nu despre cele 5 de pe a doua strada intrebam, ci intrebam de ce esti ferm convins ca pe Maniu ar fi tot 10000 pe ora. De unde zici tu ca o sa apara cerere in plus pentru tranzitat Maniu cel putin egala cu cat ar atrage acea alta strada. Asta nu inteleg, si asta nu explici. Despre induced demand crede-ma pe cuvant ca nu-i explici unui pulete oarecare de pe strada, ci unuia care a studiat cat de cat fenomenul.
einstein1984
oare pista aia de biciclete de pe calea victoriei de ce nu e sufocata de induced demand cand ploua?
dizzy
De ce nu stai lângă serviciu? Pt ca... esti sărac, de cele mai multe ori.
Naveta îți permite să lucrezi intr- o zona unde nu îți permiți sa locuiești.
Probabil în timp, citește ani, vor alege sa stea in Chiajna sau alte sate și să lucreze în Piperaland.
Cum nu se vor face linii de transport noi, stateti la coada.
Cum nu rezolvi problema transportului, nici nu te dezvolți.
einstein1984
Unul care sta in militari si-ar permite sa dstea si langa serviciu in colentina, dar poate nu vrea. Nu te muti cu locuinta cum te muti cu serviciul. Aia de lucreaza in pipera pot sa se mute in voluntari, e mai aproape . Sau spre ploiesti.
dizzy
Depinde de multi factori mutatul asta:
Unde lucreaza nefasta/sotul, daca mai are rate la apartament, daca ii place sau nu zona, departarea de parinti, caconteaza cand iti mai cresti un copchil-doi, nu-i asa facila mutarea; eu nu m-as muta langa serviciu, imi place mai putin de zona Baneasa decat de ideile unor coforumisti;
einstein1984
ABsolut de acord. La mine s-a mutat biroul si fara sa schimb firma de vreo 3 ori.
miki
QUOTE(dizzy @ 20 Apr 2023, 14:07)
De ce nu stai lângă serviciu? Pt ca... esti sărac,  de cele mai multe ori.
Naveta îți permite să lucrezi intr- o zona unde nu îți permiți sa locuiești.
.....
*


Da' sa dai copilul la scoala de linga casa se poate?
Sau tot de saracie trebuie sa-l cari cu masina in fiecare zi?
IRONICK
QUOTE(dizzy @ 19 Apr 2023, 06:25)
Întâmplarea face sa am o colega de locuiește în Chiajna.
În fiecare dimineață trebuie sa își aducă copii la grădiniță so școală în București.
Pentru ca nu ii convine calitatea slaba a scolii din Chiajna.
*


Deci de vina pentru calitatea invatamantului din Chiajna este tot Nicusor, nu primarul PSD din Chiajna.
Oricum, majoritatea ii duc degeaba la alte scoli.

QUOTE(miki @ 19 Apr 2023, 08:51)
Problema colegei este ca nu-i convine gradinita / scoala nu ca nu ar exista
Asta problema o poate rezolva primarul din Chiajna
PS Sint curios pe baza carei legi are copii inscrisi la gradinita/ scoala in bucuresti daca ea are domiciliul in chiajna.... (exceptind cazul in care ii are inscrisi la privat)
Aici ar trebui pedepsiti aia de au acceptat asa ceva.
*


Normal ca traficul din capitala este futat de turismul scolar.
dizzy
QUOTE(miki @ 20 Apr 2023, 16:49)
Da' sa dai copilul la scoala de linga casa se poate?
Sau tot de saracie trebuie sa-l  cari cu masina in fiecare zi?
*


Se poate, desigur. Dar nu-i treaba ta unde alege fiecare sa isi dea copilul la scoala.
Dar se poate și sa- i dai la scoala de lângă maica- ta, sa aibă cine sa ia copilul la 12 de la scoala.
Se poate și sa- ți vezi de treaba ta și sa lași omul în pace sa facă ce considera.
Acuma gara, ați găsit încă o scuza... turismul școlar.
Bravo!
Dacă ai impresia ca locuitorii din Chiajna sunt toti miliardari, cam greșești.
einstein1984
Pai in vacantele scolare traficul in bukres e mai ok totusi

https://economedia.ro/drumuri-radiale-bucur...ml#.ZEIXonZByUk Nu s eface strapungere lacul morii chiajna, dar se fac alte drumuri radiale
miki
QUOTE(dizzy @ 20 Apr 2023, 20:39)
Se poate, desigur. Dar nu-i treaba ta unde alege fiecare sa isi dea copilul la scoala.

*


Normal ca nu e treaba mea!
Doar constat ca s-ar mai reduce traficul daca nu ar fi copii de dus la scoala.
Si ca daca alega sa-i plimbe cu masina - cind ar avea alte posibilitati, isi merita soarta- orele de stat in masina
Atit... Si lumea sa nu uite ca "traficul sintem noi"
gibonu
QUOTE(tatabobu @ 20 Apr 2023, 02:04)
Peste lac. Ti-am mai zis asta, da' n-o vezi 04.gif


Misto asta. Am aratat deja [postat harta si masuratorarea] la distanta minima intre malurile lacului Morii este de aprox. 1 km. Si am spus, pentru comparatie ca noul pod peste Dunare de la Braila are aprox. 2 km.

Asadar, te rog pe tine sa imi spui exact ce nu vad, adica exact cum ar trece acel pod peste lac si apoi cum ar ajunge la A1. Asta avand in vedere toate constructiile care exista in zona [le vezi pe Google Maps, varianta satelit].

Astept cu interes raspunsul tau. Daca se poate si o estimare de costuri ...

QUOTE(tatabobu @ 20 Apr 2023, 02:04)
De unde zici tu ca o sa apara cerere in plus pentru tranzitat Maniu cel putin egala cu cat ar atrage acea alta strada. Asta nu inteleg, si asta nu explici.


Din tot ce s-a intamplat pana acum peste tot in lume referitor la "inducem demand", incepand cu anii '70.
Ti-am dat deja exemplu DN 1, bucata Piata Presei - iesirea din Otopeni spre Ploiesti [latit la 3 benzi si ulterior dotat cu pasaje sub si supra terane]. Te-am intrebat clar, cu subiect si predicat: a scazut aglomeratia de acolo?
Ti-am mai spus ca 5000 [cinci mii] Lei pentru o masina este accesibil multor oameni. Si ca statul nu poate nicaieri in lume, nu doar in RO, sa tina pasul cu posibilitatea oamenilor de a-si cumpara si folosi masinile.
Dar e ok, poti visa in continuare ca odata finalizata "penetratia" Ciurea va scadea aglomeratia pe I. Maniu. Si pe DN1 a scazut dupa latirea la 3 benzi.


<span class='edit'>24 Apr 2023, 00:12:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 20 Apr 2023, 08:59)
oare pista aia de biciclete de pe calea victoriei de ce nu e sufocata de induced demand cand ploua?


Pista de la Calea Victoriei este o picatura in ocean. Am tot spus aici pe forum: este nevoie de sute de km de piste de biciclete in Bucuresti ca intr-adevar bicicleta [si trotineta, rolele, etc] sa conteze ca transport alternativ.

Vezi cati km de pista de bicicleta au orasele din Europa civilizata si apoi poti face comparatia cu Bucurestiul. Poti incepe cu Berlinul.

Partea buna este ca pista respectiva s-a prelungit pana in Grozavesti. Partea prosta este ca alte piste de bicicleta nu prea mai exista in Bucuresti. De exemplu piste care sa face legatura intre centrul si periferie [exceptie Grozavesti, care nu este tocmai periferie].


<span class='edit'>24 Apr 2023, 00:16:</span>
QUOTE(einstein1984 @ 21 Apr 2023, 08:58)
https://economedia.ro/drumuri-radiale-bucur...ml#.ZEIXonZByUk   Nu s eface strapungere lacul morii chiajna, dar se fac alte drumuri radiale


Partea buna, in teorie, din link-ul de mai sus:

"Drumurile vor avea profil 2×2, piste de biciclete, trotuare și zonă mediană cu 8 metri lățime pentru dezvoltarea ulterioară."

Vedem ce va fi si in practica, vedem daca vor fi pe bune piste si cei 8 m latime.

In rest, daca va fi doar pentru masini, nu se va rezolva nimic.

<span class='edit'>24 Apr 2023, 00:23:</span>
QUOTE(miki @ 21 Apr 2023, 17:32)
Si ca daca alega sa-i plimbe cu masina - cind ar avea alte posibilitati, isi merita soarta- orele de stat in masina


Tocmai asta este problema, pentru ca in momentul asta nu prea exista posibilitati de transport public pentru cei care stau in localitatile dormitor din jurul Bucurestiului, indiferent ca vorbim despre Chiajna sau Corbeanca.
Vad ca in Corbeanca autobuzul 441 trece odata la 30 de minute. Cum ar putea ca doua autobuze pe ora sa poate prelua mii de oameni care stau in zona respectiva insa lucreaza in Bucuresti.

QUOTE(miki @ 21 Apr 2023, 17:32)
Atit... Si lumea sa nu uite ca "traficul sintem noi"


Nu-i adevarat. Traficul este totdeauna ceilalti, nu noi. Sa se inghesuie altii cu toti ghertoii in transportul public, nu io.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.