Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Soft Dacia Sandero 1.4MPI
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Sandero > Probleme tehnice - Dacia Sandero
Alyosa2001
Salutare, colegi forumiști! Dețin o Dacia Sandero 2009 de foarte curând și tocmai a venit din serivice pentru o revizie de rutină, unde s-au găsit multe alte chițibușuri la motor și nu numai, ce au fost reparate/curățate/încoluite și de unde am aflat că motorul a fost înlocuit, deoarece la cel actual seria este ștearsă.

Rugămintea mea la voi este dacă mă poate ajuta cineva din București cu o verificare a softului (dacă este original) și o eventuală scriere a lui. Întreb deoarece butonul de pe clapetă care ar trebui să dea comenzi în bord nu funcționează. Menținez că mașina este echipată cu gaz din fabrică și că a este adusă din Italia.
torquemada
Tu înțelegi ce ai scris aici :

QUOTE(Alyosa2001 @ 19 Dec 2022, 06:48)
Rugămintea mea la voi este dacă mă poate ajuta cineva din București cu o verificare a softului (dacă este original) și o eventuală scriere a lui. Întreb deoarece butonul de pe clapetă care ar trebui să dea comenzi în bord nu funcționează.
*



?
einstein1984
butonul de trip computer? Dupa nume e posibil ca romana sa nu fie neaparat prima lui limba.
Alyosa2001
Acel buton din dreapta volanului care ar trebui sa dea comenzi pentru afisarea consumului, a km parcursi, etc.
Edit:nr.6 din figura.

Din cate stiu, la schimbarea motorului se umbla si la softul computerului. As vrea sa stiu daca este in parametri sau au dezactivat anumite functii
einstein1984
butonul ala da o comanda la tabloul de bord, nu la ecu inejctie . se poate umbla bine merci in ecu injectie fara ca ala sa arate ceva.
pentru o constatare poti incerca la
https://www.facebook.com/LM-Motors-Service-107417724293397 in bragadiru daca poti ajunge.
Alyosa2001
Mulțumesc pentru îndrumare! O zi frumoasă vă doresc!

@Torquemada: știu că nu m-am exprimat corect deoarece nu cunosc termenii tehnici, dar sunt sigur că ai înțeles ce am vrut să zic. Cele bune!
einstein1984
si torquemazda cred ca ar putea sa te ajute vezi aici https://www.daciaclub.ro/-MODIFICARI-Activa...t287054-s0.html datele de contact.
Alyosa2001
Mulțumesc, dar nu am suficiente postări pentru mesaje private, iar în topic nu sunt date datele lui.

Rămâne stabilit, dl Torquemada? smile.gif
torquemada
Dacă are buton de derulare CB pe maneta de stergătoare, ar trebui să aibă CB activat... dar la mașinile cu GPL din fabrică nu se activa CB (computerul de bord) pentru că dădea bălării.



Alyosa2001
Ne-am putea vedea pentru o constatare?
mariusr85
Salut. Am si eu o intrebare. Am Sandero 1.4 MPI cu GPL de fabrica si acel buton CB de la maneta din dreapta nu functioneaza la apasare. Sa inteleg ca e asa setat din fabrica, sa nu functioneze, chiar daca este prezent?
Multumesc.
Gil26
Salut,
Referitor la CB pe masinile cu GPL din fabrica vezi si postul #9, daca se poate sau nu activa poate iti vor raspunde colegii care se ocupa cu asa ceva (vezi si mai sus), atasez totusi trei capturi din manualul de utilizare, discutii despre CB la LoganI gasesti destule pe forum, doar cateva ex si aici:
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1266894
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1632891
https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1471115
un filmulet:
https://youtu.be/Ls4yOjmwSeo
si pentru ca nu pot pune link citez dintr-un tutorial (nu stiu daca este corect sau nu):
QUOTE
Cum se intra in meniul de diagnosticare al Calculatorului de Bord si ce semnifica valorile afisate:
1. Se tine apasat butonul de RESET in timp ce se pune contactul (pozitia M) si se mentine apasat butonul de RESET timp de 5 secunde. Daca se porneste motorul (pozitia D) va fi disponibila si informatia de la pct. 7.
2. Turometrul și Vitezometrul incep sa baleieze.
3. Se elibereaza butonul de RESET, apoi se apasa scurt pe el, trecand astfel cu fiecare apasare prin cele 5 ecrane de informatii, dupa cum urmeaza:
4. Prima apăsare: Toți martorii luminoși ai bordului se aprind (doar la primele versiuni de software – in prezent nu mai exista acest test), pe ecranul LCD apare ceasul și versiunea de software a CB, turometrul si vitezometrul incep sa baleieze aproape toata scala de turatii, respectiv viteze.
5. A 2-a apăsare: Se aprind toate segmentele afișorului LCD
6. A 3-a apăsare: Se afișează nr. de litri din rezervor (dacă e vreun defect la senzor apare “—”)
7. A 4-a apăsare: Se afișează debit carburant în litri/oră dacă e motorul pornit (dacă e vreun defect apare “–”). La primele versiuni de software al TdB (Tablou de Bord) valoarea era afisata si daca ea era mai mica de 1 litru pe ora. La versiunile actuale nu se afiseaza decat valori mai mari de 1 litru pe ora, necesitand fie turarea motorului, fie cresterea sarcinii (de ex. prin pornirea AC).
8. A 5-a apăsare: Se afișează eventuale defecte memorate la senzori (toate defectele afișate în meniul de defecte de senzori memorate sunt defecte care au fost detectate dar nu mai sunt confirmate prezente, adică au avut loc)
- 8.1 “- – -TO” – circuit deschis senzor temperatură apă (literele afisate sunt asemanatoare cu “t o”) – dacă motorul e rece nu se ține seamă de el (este normala aceasta eroare cand se porneste motorul rece, probleme sunt doar daca eroarea re-apare dupa un reset cu motorul cald)
- 8.2 “- – -TC” – scurtcircuit senzor temperatură apă (literele afisate sunt asemanatoare cu “t c”)
- 8.3 “-JO- -” – circuit deschis senzor jojă carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu “j o”)
- 8.4 “-JC- -” – scurtcircuit senzor jojă carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu “j c”)
- 8.5 “D- – - -” – absență semnal la senzorul de debit carburant (literele afisate sunt asemanatoare cu “d”)- se ține seamă de el numai dacă există CB instalat (doar la versiunile de soft 6002 si 7102)
În caz de mai multe defecte memorate sau prezente, acestea sunt afișate pe o singură și aceeași linie a afișorului.
Pentru a executa urmatoarele actiuni se apasa lung butonul RESET in timp cat sunteti in meniul de diagnosticare:
- se șterg defectele memorate
- se reseteaza datele parțiale din CB (Km parcursi si Litri consumati – restul deriva din ele)
- se iese din secvența de autodiagnosticare
- se reseteaza circuitul de afisare a nivelului de combustibil (serveste la rezolvarea afisarii incorecte a volumului de combustibil din rezervor)
Apoi se aduce contactul la pozitia A sau S (stop).
Daca nu se doreste efectuarea actiunilor expuse mai sus se aduce contactul la pozitia A sau S (stop) pentru a iesi din meniul de diagnosticare si a reveni la functionarea normala a tabloului de bord.
Trebuie facut testul cu motorul cald, dupa resetarea tuturor erorilor.
Alyosa2001
Salutare, colegi! Revin cu solicitarea, dacă este cineva de pe acest forum care mă poate ajuta cu resoftarea computerului de injecție. Am motive să cred că softul actual a fost modificat să nu ia în considerare datele sondelor lambda.
Versiune soft actuală 81102. Mulțumesc!
alfabit
Tu faci confuzii grave, confunzi calculatorul de injecție cu tabloul de bord,
ceea ce crezi tu versiune de soft 81102 arată la apăsarea de peste 3 sec. a butonului de pe ceasuri
e softul de la tabloul de bord nici o legătură cu injecția.

Și soft 81102 este soft cu CB, asta așa pentru tine să mai afli ceva nou, cele xxxx1 este fără CB cele xxxx2 este cu CB.

Despre resoft la injecție în episodul următor
Alyosa2001
Uau, concluzii grave!! Bănuiesc că o să afecteze economia cel puțin națională pe temen meniu!!!
Mai puțin ce mă interesa să găsesc. Practic, ne plictisim și hai să facem mișto pe forum.
Am cerut un ajutor concret, nu filozofic și nu pomană.
Dacă este cineva dispus să mă ajute, îi mulțuesc, dacă nu rog pe cei care au frustrări și n-au cui să le verse să ignore postările mele. O zi frumoasă tuturor!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.