Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglat avans
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Zaheiu
In sfarsit am gasit si eu crestatura de pe volanta! Am constatat ca avansul meu reglat prin incercari este "la milimetru".
hremus
QUOTE(decrvl @ 25 Mar 2006, 14:20)
A si inca ceva.Am citit parerile voastre despre acel economizor elice si nu m-am dumirit:e bun sau nu?(am dat cautare la piese clt si am cautat economizor benzina)
*



Este bun pt ca forma de elice turbioneaza si face ca amestecul de benzina-aer sa fie omogen pe de o parte iar pe de alta faptul ca este facut din alama si se monteaza pe sub carburator face ca sa se incalzeasca mai repede ducand la o vaporizare mai rapida a benzinei. poate crea neajunsuri daca afara ai vreo 35de grade si tragi tare pe motor sa-l incingi. din cauza temperaturii ridicate in momentul compresiei se poate produce detonarea inainte ca bijia sa dea scanteie (ca la diesel).
In ceea ce priveste economia de carburant nu pot sa zic ca nu e ceva spectaculos. Mai degraba un filtru de are curat si o reglare corecta a motorului(tacheti, bujii, avans) si eventual ulei bun+aditiv ulei pot sa influenteze consumul in mod semnificativ.
decrvl
Am zis ca nu mai scriu nimic dar nu ma pot abtine!Am tot cautat explicatia la bataie avans(atunci cind benzina e mai altfel decit trebuie).Ce e bataia aia care am auzit-o si care a disparut cum am schimbat benzina?De ce apare si dispare?Daca se poate un raspuns serios si la obiect ca de mistouri sunt satul!Multumesc anticipat!
calinp
in general tacaniturile de care zici tu sunt de la detonatii (banzina se aprinde din cauza compresiei si nu a scanteii). probabil benzina cu probleme are cifra octanica prea mica, fapt ce necesita un avans mai mic

cand reglezi avansul static, este posibil sa-l nimeresti putin mai mare decat in cazul celui dinamic, si din cauza asta tacanea mai putin cand l-ai reglat cu strobo
Zaheiu
De ce nu apar (tacaniturile) si pe gaz?. Am mers pe gaz cu avansul in ceruri si nimic.
diaconuliviu
QUOTE(calinp @ 4 Apr 2006, 18:33)
in general tacaniturile de care zici tu sunt de la detonatii (banzina se aprinde din cauza compresiei si nu a scanteii). [...]

Nu. Acea bataie de avans datorata benzinei dispare daca MISCOREZI avansul. Daca ar fi autoaprindere ar trebui sa se amplifice.
Explicatia rezida in arderea foarte rapida a amestecurilor cu cifra octanica mica, in speta detonanta cu eventuala formare a inca unui front de flacara secundar, initiat de cresterea de presiune datorata arderii.
calinp
corect... aprinderea din cauza compresiei are alte cauze
decrvl
Deci sa inteleg ca benzina de 98 fara pb de la luk nu avea cifra octanica asa cum zice?Daca pun avansul la semnul de la strobo(care e mai mic decit cel de la scinteie-ma intelegi)se aude mai slab.Daca pun la scinteie se aude mai tare.Oricum in momentul de fata discutam principial ca oricum am schimbat benzina si nu mai face nimic!Ideea este sa inteleg fenomenul(de curiozitate)daca nu supar pe cineva.Cred ca si altii vor acelasi lucru.
Gury
Salut! Si la mine se auzea "taraitul" in treapta a patra (ultima...) daca incercam sa calc pedala si nici nu tragea mad.gif , iar daca nu mai acceleram tacea... Treaba asta se intampla mai ales pe la 40/h cand e motorul cam subturat. La 60-70 la ora sunetul era mult mai slab.
I-am mai redus avansul si se aude mai incet taraitul...dar tot nu trage prea grozav, iar acum cam da in nas intr-a-ntaia, a doua...
La relanti mergea PERFECT ROTUND si-atunci si-acum, numai ca acum imi cam innegreste esapamentul.
Alimentez de la rompetrol (Premium Plus.......). Sugestii? unsure.gif
diaconuliviu
Posibil sa ai avans vacuumatic mare sau curbele de avans centrifug dereglate.
Incearca sa misti rotita aia crenelata spre DREAPTA (am corectat) un dinte, apoi spune(in felul asta SCAZIi avansul vacuumatic). Delco il pui in pozitia de dinainte, cind iti tiriia.
Daca nu, incearca sa schimbi statia de benzina.
cristu
In legatura cu avansul static
Am reglat de curand avansul initial la aprindere si nu am fost multumit, in sensul ca parca motorul nu trage camulea, nu accelereaza cat de cat la apasarea pedalei, o face mai lent. Apoi am mai rotit putin de delcou in sens invers acelor de ceasornic si vad ca merge mai bine, trage, raspunde mai bine la apasarea pedalei de acceleratie.
Intrebarea mea este: cam cu cat % consuma in plus ?
Pot aparea efecte secundare ?

Nu conduc agresiv, nu accelerez brusc, doar ca la un avans mai mare un pic mi se pare ca masina are mai multa vlaga.
Zaheiu
Poate consuma chiar mai putin. Masina trebuie sa mearga bine in sarcina, nu la ralanti. Cat timp nu tacane inseamna ca nu l-ai dat prea mare.
iulian808
Salut!

Stie cineva unde se poate regla in Bucuresti avansul cu lamapa stroboscopica? Ma intereseaza sa reglez avansul pe toata plaja de turatie, deci am nevoie de cineva cu lampa stroboscopica cu defazaj de unghi. Doar reglarea la turatie de relanti nu ma satisface pentru ca am schimbat delco-ul cu unul cu camp magnetic si vreau sa vad daca acesta respecta curba de avans.

C.C.
problema cu avansul am avut-o si eu cu ceva vreme in urma. am citit si am postat atunci: http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=17417&hl=
totusi, de ce spun unii ca, daca maresti avansul static, creste neaparat consumul? daca-l maresti justificat, ar trebui sa scada, nu? aici sunt de acord cu zaheiu.
diaconuliviu
QUOTE(C.C. @ 16 Jun 2006, 02:49)

totusi, de ce spun unii ca, daca maresti avansul static, creste neaparat consumul? daca-l maresti justificat, ar trebui sa scada, nu? aici sunt de acord cu zaheiu.
*


Marit "justificat"?
A, marit 2 grade alea de care spune si documentatia, da. Daca insa trebuie marit mai mult, e un defect ori la vacuumatic, ori la centrifugal, care asigura avansuri mai mici decit e normal.
Am mai spus si repet ce am gasit la delcoul meu: scoteam din motor consum mic si tractiune/demaraj bune cu avansul static marit destul de mult. Evident, la relanti cam "tusea". Ei, am facut o proba cu acel stroboscop de care vorbeam (StroboPIC) si, la avans static 0, fara vacuumatic la 3900 rpm aveam numai 28 grade, care ar fi avansul recomandat la 3000 rpm. Iar la relanti cu vacuumul atasat, 9 grade, cam la limita inferioara a curbei, desi am arc moale.

Bun, acuma sa luam si cazul in care maresti staticul "nejustificat". Pai se spune ca avansul trebuie sa fie atit cit ii trebuie amestecului sa arda si sa genereze presiunea maxima in punctul in care intre biela si bratul manetonului sa fie 90 grade pentru ca transmiterea fortei si cuplul sa fie maxime (la 1300 am calculat si e pe la 59-60 grade RAC dupa PMInterior (fostul PMS).
Daca tu dai staticul mare, presiunea maxima se atinge inainte de pozitia aceea cu efectul scaderii cuplului/puterii, generarea batailor, uzurilor si, evident, pentru obtinerea aceleiasi puteri, un consum mai mare.
aly
[quote=einstein1984,19 Mar 2006, 18:26]
La avansul static nu lucreaza avansul vacuumatic.

Daca am regla avansul static cu metoda semnului de pe volanta dar cu avansul vacumatic la maxim.(mai ales cei care au acel arc modificat l-ar putea comprima mai usor facand depresiune cu gura).
Nu dati cu parul e doar o idee si m-ar interesa parerea voastra mai ales a lui Liviu.


Daca ce am intrebat e o prostie prea mare il rog pe Liviu sa stearga postul. unsure.gif 017.gif
C.C.
quote diaconliviu: Marit "justificat"?
A, marit 2 grade alea de care spune si documentatia, da. Daca insa trebuie marit mai mult, e un defect ori la vacuumatic, ori la centrifugal, care asigura avansuri mai mici decit e normal
.

am uitat sa mentionez ca am instalatie gpl. de ce am zis "justificat": pt.ca, in anumite cazuri chiar e justificat. daca citesti postul pe care l-am pus mai sus, concluzia era ca, practic, nu mai poti sa te iei dupa cartea tehnica a masinii cand faci reglajul la avansul static. de ce? pt.ca, de obicei, nu folosesti combustili cu cifra octanica ceruta de cei care au proiectat motorul din anii `60. cel putin, pe gpl, asa este. si nici benzinele nu cred ca mai seamana cu cele din anii `60. parerea mea..
ce spui tu, confirma faptul ca reglajul avansului static nu mai bate cu cartea. si eu il reglez dupa ureche, pt.ca e logic sa modifici avansul daca simti ca masina se tureaza- merge mai bine-trage mai bine. asta confirma o aprindere eficienta, nu stroboscopul. nu-i asa?
o aprindere reglata "dupa carte" ar trebui facuta pt. o masina "din carte" biggrin.gif adica toate sa functioneze perfect, iar combustibilul pe care-l ai sa fie cel specificat de francezi in anii`60. ceea ce, in 99% din cazuri, nu-i valabil.
sal
Zaheiu
Hai sa va zic o faza. Azi am ramas fara gaz. Prima data am vazut ca daca o turez se gatuie intr-a treia, apoi intr-a doua, nu mai avea putere. Nu m-am prins din prima ce se intampla si am casunat pe avans. Tot jucandu-ma eu cu delcoul, m-am gandit sa ma uit la toba sa vad daca apar rateuri, si intr-adevar pe masura ce cresteam avansul acestea se indeseau. Am scazut avansul pana au inceput sa apara rateurile la multe secunde si am ajuns in pozitia de unde am plecat.
Voi va ghidati dupa aparitia rateurilor cand reglati avansul?
diaconuliviu
@CC
Am specificat ca la mine merge bine cu static marit, insa centrifugalul este MIC, prin acea marire de static obtinind o oarecare compensare.
@aly
Pai care e avantajul sa reglezi staticul din pozitia de vacuum maxim? asta e ca si cum as regla staticul la -9....-13 grade RAC.
C.C.
exact asta spuneam si eu. sa stii ca nici o berlina nu functioneaza 100% in parametrii proiectati. nici a ta, nici a mea, nici a nimanui (cred ca nici cand sunt noi biggrin.gif daramite cand sunt vechi). si-atunci, reglajul "dupa carte" nu mai este valabil. sigur, trebuie sa ai un punct de reper. dar atat! de acolo trebuie sa mergi pe incercate, in functie de uzura si combustibil, de care vorbeam. asta trebuie sa inteleaga cei care se apuca sa regleze avansul static. pt. ca altfel, oamenii o sa-l regleze ca la carte si o sa aiba surpriza ca masina tot nu le merge cum ar trebui. si-atunci, ca sa nu refaca motorul cu totul (ca nu da in parametrii), sa citeasca ce am scris pana acuma si o sa se lamureasca
sal
diaconuliviu
CC.
Nu m-ai inteles; la mine este centrifugalul MIC pentru ca am luat cindva un delco de la REMAT si nu l-am reglat pe strobo. Deci e un DEREGLAJ care trebuie recorelat.
La mine, la 3900 rpm am doar 28 grade avans in loc de 38-42 cit ar fi normal. acea diferenta de 10 grade am "compensat-o" prin marirea staticului, la relanti avind usoara tuse (avans prea mare) iar intre 1000 si 3900 avans din ce in ce mai aproape de cit trebuie dar NICIODATA CORECT! In fine, acele 10 grade de care spuneam nu sint chiar 10, doar vreo 5-6, in caz contrar la pornire se simte un "blocaj" generat de avans mare=tendinta de pornire inversa.
Deci, ce am facut este o "pacaleala" si va trebui sa-mi fac timp sa pun stroboscopul pe ea si sa reglez asa cum trebuie curbele.

A, ca la un motor uzat ii sint mai "prielnice" avansuri mai mari sau mai mici, de acord, dar nu cu mai mult de 2-3 grade. Si asta in conditiile unui amestec o idee mai bogat.
Zaheiu
Ai stroboscop? Unde il faci?
diaconuliviu
Am, am tot scris de el: http://a110a.free.fr/SPIP172/article.php3?id_article=10
dacis
Are cineva din Iasi ori din imprejurimi (Bacau, Piatra Neamt, Roman) un stroboscop si, in plus, sa se priceapa el insusi sa regleze avansul cetrifugal ? ...

Ori eventual un service in Iasi unde sa se regleze avansul ca la carte ?...
dacis
Nimic, nimic ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.