Salut! si bine ai venit. In primul rand ar trebui sa verifici membrana de sprit. Daca e ok, verifici ciocul de papagal din carburator: cu motorul oprit dai sprituri de la carb., jetul trebuie sa fie uniform si puternic, si sa fie indreptat spre clapeta de acceleratie. Daca nu e asa, inseamna ca ai ceva gunoi pe canale/schimbi ciocul/verifici jiglorul cu supapa din CNC. Mai poate fi de la avans prea mic, daca cele de mai sus sunt in regula mai dai un pic avans rotind delcoul inspre baterie.
am sa ma ocup astazi de ea.... rotind inspre baterie, vrei sa spui in sensul acelor de ceasornic , nuh ?
tabek
7 Sep 2007, 12:42
Nu, in sensul INVERS acelor de ceasornic.
cobrelu
7 Sep 2007, 16:07
hai k i-am cam dat de cap am schimbat pompa de șpriț ... ca era cauciucul cam mâncat (si am facut rost de una de fabrică) , si acum nu mai am probleme am rezolvat 95% din marea mea problema cu acceleratia ... acuma ramane sa iau carburatorul la un ajustaj fin
cobrelu
14 Sep 2007, 00:12
- sunt meserias cat de cat ... i-am schimbat si bujiile pentru ca mergea cam neregulat, iar una din bujii era bușită ... in rest , un record : cosum 5.5 extra si 7 in oras (testat de mai multe ori) , consum bun, zic eu la un motor de 180.000 original, nesegmentat - acum mai am sa reglez tachetii si sa ma uit pe la supape pentru ca din cand in cand se aude cate un rateu de supapa (asa cred eu dupa sunetul ascutit) - in rest, eu zic ca mananca putin ulei, tinand cont ca o supun si la regimuri de turatii mari (4000-5000) - i-am curatzat tot spatele, numarul (cu peria de spalat porcul ) becurile, lampile spate - orbesc cu luminile de ceatza pe cel ce sta in spatele meu - sa auzim de bine !
mad toz
19 Sep 2007, 13:22
Este bine reglat 0.25 pe admisie si 0.25 pe evacuare?Pentru un motor de 1,6. Am inteles ca o sa consume mai putin,dar se simte la accelerari?(adica e mai lenesa?)
C.C.
28 Sep 2007, 09:29
QUOTE(sivsorin @ 25 May 2007, 11:05)
este bine sa reglati culbutorii la 0.4, la rece, si admisia si evacuarea. in cazul cand se foloseste GPL reglajul se reface la cel mult 4000 km. la mers numai pe benzina cam de fiecare data cand motorul incepe sa tremure.
nu-i cam mult? explica de ce!
28 Sep 2007, 09:42:
QUOTE(Siconi @ 29 Apr 2006, 09:24)
GPL=alta putere calorica fata de benzina. => temperatura mai mare un pic in motor daca arderea e mai intensa si mai mare. Logic, si dilatarea metalelor va fi alta.
si-atunci, n-ar fi logic ca, pe gpl, distanta la reglaj sa fie mai mica? avand in vedere ca:
QUOTE(diaconuliviu @ 5 Apr 2005, 14:12)
2. Acele jocuri sint mai mari la cald din cauza diferentelor coeficientilor de dilatare a lantului cinematic. Adica Bloc+chiulasa se dilata mai mult decit tachet + tija impingatoare +tija supapa (e posibil sa fi uitat cite ceva din lant, dar principial cam asa se intimpla)
poate ne lamureste cineva.
diaconuliviu
28 Sep 2007, 11:40
Reglati instalatia de gaz sa functioneze normal, nu stil "taximetric", "cit mai gituita". GPL are putere calorica mai mica. Daca il mai si gituiti, va rezulta o functionare cu amestec tare sarac, care duce la incalzirea mai puternica a motorului. Teoretic jocul s-ar regla identic cu cel de la benzina. Intrucit nu toate masinile au instalatie compatibila (vezi cazurile de strangulare filtru aer cu un capac de spray cu orificiu mai mic) sau materialele sint slabe, uneori apare o incingere mai mare a supapei de evacuare cu tasare de supapa sau sediu. Asta duce la o scadere artificiala a jocului. Pentru asta multi regleaza jocuri mai mari. Avantaj: nu se mai umbla asa des la culbutori. Dezavantaj: joc mare=impuls mai mare la contactul culbutor-coada supapa. Efect: strimbare tije, pitting pe coada supapei sau culbutor, zgomot, umplere incorecta, eventual rupere culbutor.
Prima operatie: daca va monteaza cineva instalatie la care vrea sa puna capac spray sau alt obturator partial al filtrului, refuzati instalatia. E subdimensionata. A doua: reglati instalatia asa incit motorul sa functioneze bine, nu sa ajungeti pe GPL la consum de benzina (pe GPL consumul fata de benzina la un motor reglat cu elementele functionale in parametri = carburator desfundat, aprindere buna, etc va fi de 1,5-2 ori mai mare "litric"). Ca urmare, economie veti face oricum din preturi.
Acuma pun o intrebare: din cei care au instalatie GPL bine reglata imi poate spune cineva daca temperatura motorului e mai mare pe GPL fata de benzina (in aceleasi conditii de exploatare)?
In plus, mai scriu o data un secret mai putin cunoscut: la functionarea GPL ar trebui ca dupa o anumita turatie avansul sa SCADA cu turatia, nu sa creasca. De ce? nu stiu, am citit-o ca recomandare undeva, o sa caut si exlicatia cindva. Delcoul nu poate face asta, ca urmare functionarea e un compromis.
rerecroS
28 Sep 2007, 12:45
Eu am avut o dacie pe GPL si nu am observat nicio diferenta la temperatura motorului, si mi se pare si normal, dat fiind faptul ca de aia exista acolo un termostat, care mentine temperatura constanta.
Daca temperatura creste mai mult ca de obicei => instalatia de racire nu face fata sau are probleme.
diaconuliviu
28 Sep 2007, 14:51
Motorul functioneaza bine intr-o plaje de valori:80-95 grade. Daca GPL are putere calorica mai mica si daca supapele se ard mai repede in conditii normale de functionare pe GPL ar trebui sa existe si o oarecare crestere de temperatura a motorului 9caldura mai multa, randament mai mic). Daca tu spui ca nu se simte nici o crestere, probabil ca acel simptom de "ardere supape" e mit si apare la acele instalatii reglate "taximetric" sau cu adaosuri de capace. Oricum, e bine sa mai vedem si alte pareri.
mad toz
11 Feb 2008, 20:46
Pentru reglajul la culbutori iti trebuie o cheie speciala?Se gaseste la magazinele de piese auto?(un pret daca se poate). Si pentru diaconuliviu daca poti face o schema pentru reglarea aia dupa carte ar fii foarte bine.Am citit explicatia din posturile anterioare dar nu am inteles nimic
rba
11 Feb 2008, 21:24
salut,
eram si eu adeptul cheii speciale de regalt culbutorii, insa, dupa experiente neplacute cu culbutori neconformi si tije strambe am renuntat. recomand cu caldura o cheie inelara de 10mm de foarte buna calitate si patent mic.
cu stima, rba
emircea
17 Mar 2008, 11:36
QUOTE(diaconuliviu @ 28 Sep 2007, 14:51)
Motorul functioneaza bine intr-o plaje de valori:80-95 grade. Daca GPL are putere calorica mai mica si daca supapele se ard mai repede in conditii normale de functionare pe GPL ar trebui sa existe si o oarecare crestere de temperatura a motorului 9caldura mai multa, randament mai mic). Daca tu spui ca nu se simte nici o crestere, probabil ca acel simptom de "ardere supape" e mit si apare la acele instalatii reglate "taximetric" sau cu adaosuri de capace. Oricum, e bine sa mai vedem si alte pareri.
Liviu, GPL distruge scaunele supapelor de evacuare din aceleasi motive din care se distrug scaunele la supape la un motor ce n-a fost proiectat pentru benzina fara plumb si care functioneaza cu benzina fara plumb. Adica, mai pe scurt: daca motorul de dacie ar fi fost proiectat pentru benzina fara plumb si el functioneaza pe GPL, iar restul reglajelor ar fi ok, sa fie in parametri, scaunele de la supapele de evacuare nu s-ar distruge. Restul sunt mituri.
Explicatii mai pe larg (cum se manifesta fenomenul) se gasesc aici
renault_18
23 Mar 2008, 20:10
in ce masura afecteaza consumul tachetii sau culbutorii dereglati?va rog rasp pe pm.multumesc
cristi74
5 Jul 2008, 09:41
ce se intampla daca nu lasi joc deloc?
mihail_73
5 Aug 2008, 09:45
pana la urma la cat trebuie reglati culbutorii pentru GPL? vad ca parerile sunt impartite. ma gandeam sa pun 0.20 pe admisie si 0.25 pe evacuare. A folosit cineva timp mai indelungat aceste valori? sunt bune? in carte zice 0.15 pe admisie si 0.20 pe evacuare dar alea sunt date pentru mersul pe benzina. nu stiu ce sa fac. si daca desfac capacul de la culbutori tre sa fac rost de vreo garnitura ceva pentru capac?
aetius
10 Sep 2008, 09:39
Pe gpl am reglat,0,15 admisie si 0,20 evacuare prin metoda evacuare deschisa,delcoul reglat pe 0 grade (e mai puturoasa o "idee") cu jocul pe care il am si am alimentat cu gpl. De la Crimbo gaz gaz de 50 lei litru 2,25 mai mult de 90-95 km nu a vrut. De la Butan gaz tot de 50 lei dar litru de 2,50 viteza 100-105 km. De la Lukoil gaz tot de 50 lei,litru 2,25 ,iar viteza aici sa schimbat 120-130km. In concluzie,degeaba ai motorul pus la punct daca ii bagi gaz prost care din cit se vede difera.(cit timp am testat diferenta de gaz de la unul la altu nu am umblat la reglaje). Ce am scris mai sus a nu se lua ca reclama.(preturi si firme distribuitoare de gaz). O zi buna.
alina169
3 Nov 2008, 05:14
QUOTE(mad toz @ 11 Feb 2008, 21:46)
Pentru reglajul la culbutori iti trebuie o cheie speciala?Se gaseste la magazinele de piese auto?(un pret daca se poate). Si pentru diaconuliviu daca poti face o schema pentru reglarea aia dupa carte ar fii foarte bine.Am citit explicatia din posturile anterioare dar nu am inteles nimic
uite aici o adresa unde gasesti cum se face o cheie de culbutori
ce-a mai buna metoda patentul si inelara de 10 ! E mult mai precisa decat cheia speciala ... Am strans cu cheia deculbutori si tot la patent - inelara am ajuns se pune mai bine la punct fiindca simti mai usor la mina cat strangi.
Furry-Rasputin
18 Mar 2009, 15:45
Reglarea jocului termic dintre culbutori si supape se face la rece sau la cald, pentru a permite dilatarea libera a supapei si a evita ramanerea ei libere cand motorul este cald. Jocul se mareste in timpul exploatarii, provocand zgomote anormale, reducand timpul si cursa deschiderii supapelor, inrautatind umplerea cilindrilor cu amestec carburant sau aer si evacuarea gazelor arse. Acest joc se regleaza periodic (la schimbul de ulei in cazul meu sau la 10.000 KM).
Valori reglaj tacheti: Rece: 0.15mm admisie, 0.20mm evacuare Cald: 0.18mm admise, 0.25mm evacuare Reglarea se face de obicei la rece, dar se poate face si la cald, dar nu cred ca aveti lera de 0.18 mm.
La motoarele cu supape in cap jocul se regleaza intre culbutori si supape, astfel:
- se scoate capul chiulasei ( capac chiulasa sau carter superior), se roteste arborele cotit (cu manivela sau prin antrenarea cu un levier de la volant sau chiar prin cureaua ventilatorului), pana ce pistonul cilindrului 1 este adus la PMI (Punctul Mort Inferior), la sfrasitul compresiei (ambele supape sunt inchise), acesta se observa si prin coincidenta marcajelor de pe volant si carterul ambreiajului.
- se slabeste apoi piulita de blocare a surubului de reglaj de la culbutori si, in timp ce aceasta se mentine fixa cu cheia, se regleaza surubul cu surubelnita (cheie speciala la Dacia 1310), se controleaza jocul cu un calibru (lera) de interstitii (dimensiunii) corespunzatoare, care va trebui sa alunece cu frecare intre capatul culbutorului si cel al supapei, dupa care se fixeaza pozitia surubului, cu piulita.Aceleasi operatii se executa la toate supapele care nu sunt atacate ce culbutor.Se roteste arborele cotit cu 180 de grade si se repeta procedeul de mai sus pana se regleaza la toate supapele.Reglarea se poate face si in ordinea de functionare a motorului.Dupa ce s-a reglat jocul se invarte tija culbutorului (inpingatoare), ca sa se vada daca e dreapta, daca se invarte si se blocheaza atunci esta stramba:sad: si necesita schimbarea ei.
Reglarea se poate face cu cheie speciala sau cu un patent si o cheie inelara de 10.
B31AYZ
19 Mar 2009, 15:25
Salut ,
E cineva din Bucuresti care poate sa-mi arate si mie pe viu cum se regleaza ? Am citit topicuri intregi am si vazut asa rapid dar tot nu am inteles .Ce inseamna supapa atacata ? Cum arata cele opt supape in fiecare stadiu de reglare ? Toti spun ca e foarte usor ( poate asa e ) dar e foarte dificil de inteles . Trebuie pus un filmulet ceva sau poze foarte detaliate de cine stie .
Multumesc .
26-Kbe
19 Mar 2009, 16:19
Salut, @B31AYZ te ajut eu sambata daca vrei ....si nu ploua
bullet
19 Mar 2009, 20:46
Salut mie temporar mi ia reglat cineva vechi in meserie cu o surubelnita si o inelara de 10 cu mana fara calibru bn mia recomandat sa merg la service am mai avut si 3 tije strambe dar lea indreptat cu ciocanu pe o menghina sincer fata de cum zornaia maneta de viteze in masina din cauza tremuratului aluia ciudat de la culbutori..rezultat relanti rotund fara tremurici zornaieli .....
B31AYZ
19 Mar 2009, 22:30
Salut
@26-KBE : Multumesc . Daca nu te superi si poti saptamana urmatoare e ok . Nu sunt in Bucuresti in w/e asta .Masina o am in parcare la firma unde mi-a permis sa o tin pe timp de iarna .Nu am in fata blocului 2 locuri de parcare . Masina e ok dar se pare ca are o problema la tacheti .Are motorul facut si relantii variabil .Dupa ce se incalzeste merge aiurea si se opreste . Multi mi-au spus ca e de la tacheti .Imi afuma si bujiile uneori .Daca mergi cu ea nu e sigura .Poti sa mergi la dus si la intors sa te lase in drum . Are o ciudatetie si ma deranjeaza .Am aparat de masura cu turometru si unghi dwell . Poate e si ceva de avans dar trebuie reglata .Sunt dezamagit ca dupa atata munca imi face fite cand vrea ea . Da-mi te rog pe PM nr. tau de telefon si vorbim daca vrei sa ma ajuti .
Multumesc .
26-Kbe
20 Mar 2009, 08:45
Salut, @B31AYZ ai PM
B31AYZ
20 Mar 2009, 17:07
Salut
@26-Kbe : Multumesc .
panter1
29 Mar 2009, 23:03
am o intrebare pentru cei care sunt mai "vechi" in ale meseriei, am reglat culbutori si imi trepideaza motorul, eu i-am reglat bine, ca si alte dati 0,20 admisie cu 0.25 evacuare. Imediat dupa reglaj am observat ca motorul vibreaza la ralanti ca si cum ar merge in 3 bujii, am verificat fise, bujii tot, si in plus de asta si apa am vazut ca se ridica mai sus, deci ceva se intampla.
Eu suspectez a fi culbutorii uzati in capul acela unde bate in coada supapelor si de asta imi da eroare la reglaj. Intrebarea mea este: daca pilesc si smirgheruiesc partea uzata sa o intrept cat de eficient va fi? A mai facut cineva asta si a tinut? din cate stiu eu partea culbutorului care bate in supapa este tratata, si degeaba o indrepti ca tot revine sau nu tine mult deoarece partea tratata s-a dus iar cu pila indrepti partea moale a metalului, voi ce stiti?
diaconuliviu
7 Apr 2009, 10:40
Ai amprente in culbutor? Daca da, cit de adinci? Daca depasesc 0,6 mm, uita de pilire, cam atita e adincimea de cementare. Daca-s mai mici, le poti corecta la polizor cu piatra fina. Dar la tine din ce-mi amintesc creste jocul din cauza axei cu came, nu a amprentei.
Bulldog
10 Apr 2009, 10:23
Si daca trec de adancimea de cementare si le polizez mai mult, cat am sanse sa ma tina carpeala?
adryano
17 Sep 2009, 17:27
sall, am inlocuit motorul de pe 1300 cu un altul toate bune si frumoase pana ce am ajuns la montarea delcoului si surpriza lipsa acel pinion mic unde vine asezat delcoul?? am avut un pinion si zic sa il pun acolo fara sa stiu de reglaje avans aprindere si alte cele .Problema este cum stiu sa pun acel pinion acolo.Ms
laur58
7 Nov 2009, 22:12
Pistonul nr 1 sa fie sus si introduci pinionul cu partea mare spre parbriz . Daca nu porneste, mai invarti motorul cu 180 de grade si introduci iar pinionul , partea mai mare spre parbriz . Va porni cu siguranta daca nu are si alte probleme .
roakru
9 Dec 2010, 17:56
am decis azi sa schimb capacul de la culbutorii, si tot am gasit pe un "mecanic" de umbla la franele lu' un tovaras, m-am gandit sa ma dau la vorba cu el sa il fac sa imi regleze culbutorii fara bani, vrajeala a functionat perfect, noroc ca era si ruda cu tovarasul meu. Ma duc acasa iau capacul, garnuturi, silicon negru si carpe. Motorul cald, incepe si demonteaza capacul, eu deja aveam emotii, si incepe sa regleze si observ ca foloseste lera de 0.15 si la admisie si la evacuare, eu mirat total si incep sa il iau la intrebari, si ca orice meserias imi zice "asa se regleaza, stii tu mai bine?". Am tacut si am zis poate o sa am noroc, se pune capacul, astept vro ora sa se usuce siliconul si dau cheie, relantii foarte prost, mai ca murea, si detonatii pe evacuare, in ture merge perfect, chiar nitel mai bine, dar relantiul chiar si la cald, prost rau de tot. Deci ce pot sa fac, sa ma duc maine la respectivul, sa ii cer frumos lerele si sa reglez eu ca la carte? la rece 0.15 A si 0.20 E.
rodi
9 Dec 2010, 18:10
Ai un subler electronic ? Fa -ti doua ,, lere " ... Sau cumpara lerele (14-15 Ron) si aplica ceea ce scrie in acest topic, mai sus. Trebuie sa rectifici daca este ceva de rectificat... Aceasta cere timp, rabdare si - doi ochi experimentati
djasu82
9 Dec 2010, 18:11
cauti pe topicurile de la dacia cum se regleaza paca am pus eu mai mutel modele de reglaj schematic acum 3 ani paca. Ca lere de reglaj folosesti 0,1 si 0,2 control admisie iar pentru reglaj pe admisie 0,15 pe evacuare se foloseste lera de 0,15 si 0,25 control evacuare iar pentru reglaj lera de 0,20. Metoda de reglaj evacuare deschisa la maxim si nu da gres.
roakru
10 Dec 2010, 13:15
am "imprumutat" lerele aseara din trusa de la mecanic (a lasat trusa la tovaras) si de dimineata la ora 7, am inceput frumos sa curat capacul vechi de culbutori cu "benzolina" si pe urma sa reglez culbutorii. Am stat jumate de ora, am privit, am invartit de motor si iar privit, si tot nu intelesem cum sa fac reglarea prin metoda evacuare deschisa, pur si simplu nu am inteles. Si dupa inca 10 minute de tremurat, injurat si invartit, am observat ca in timp ce misc se ridica A si E la un piston in timp ce altele lucreaza, si am invartit de motor pana cand nu se mai miscau culbutori si atunci am inceput sa ii reglez. o fii bine, nu o fii, asta habar nu am. acum 10 minute am montat bujiile, furtune, etc si am pornit motorul. M-am chinuit nitel sa il pornesc, si dupa pornire se modifica turatia, cand crestea, cand scadea, ma uit la motor si observ ca se misca capacul delcou, opresc motor, desfac capac si observ ca picase carbunele din mijlocul capacului, il pun, pornesc si merge frumos. chiar si la relanti sub 40 grade(dupa ceas) are mersul rotund. la rece de tacanit tot tacane, dar la cald e mai silentios.
deci e buna de ceva si metoda pe care am aplicat-o eu?
IRONICK
10 Dec 2010, 14:18
QUOTE(roakru @ 9 Dec 2010, 17:56)
Motorul cald, incepe si demonteaza capacul, eu deja aveam emotii, si incepe sa regleze
Pai deja a inceput cu stangul, restul nu mai conteaza. Metodele tin de usurinta si rapiditatea reglarii. Nu conteaza ca reglezi mai multe supape in acelasi timp sau pe rand.
rodi
10 Dec 2010, 15:51
Se poate face acest reglaj si la cald...
QUOTE(djasu82 @ 9 Dec 2010, 18:11)
cauti pe topicurile de la dacia cum se regleaza paca am pus eu mai mutel modele de reglaj schematic acum 3 ani paca. Ca lere de reglaj folosesti 0,1 si 0,2 control admisie iar pentru reglaj pe admisie 0,15 pe evacuare se foloseste lera de 0,15 si 0,25 control evacuare iar pentru reglaj lera de 0,20. Metoda de reglaj evacuare deschisa la maxim si nu da gres.
Aiurea! Asa se regleaza, mai ales ca in primul post nici nu exista supapa de admisie la inceput. Ce sa inteleaga incepatorul? E aberant sa pui supapele unui cilindru in (basculare?), si sa le reglezi p-ale vecinului, ca-i masina mai noua.
bucatzel
14 Sep 2011, 16:41
Pentru binele tuturor, sper ca filmuletul de mai sus, cu reglaj mâno-urechio-ochiometric e un exemplu de "Asa NU".
Nu degeaba s-o inventat lera aia.
PH-06-BOA
14 Sep 2011, 17:24
Dupa cateva sute de reglari, crezi ca-ti mai trebuie lera? apoi, lera e utila la suprafetele rectificate sau noi. Ce te faci cand ai suprafete de contact concave? Lera are 0,2 plus concavitatea din coada sau culbutor, rezulta 2mm. Esti tare! Apoi, tija, daca a lucrat fara sa se roteasca, la capetele ei s-au creat santuri. Cum le eviti?
bucatzel
14 Sep 2011, 17:34
QUOTE(PH-06-BOA @ 14 Sep 2011, 18:24)
Dupa cateva sute de reglari, crezi ca-ti mai trebuie lera?
Un mecanic care se respecta, da, o foloseste in continuare. Pentru ca stie ca mana nu-i instrument de masura etalonat. Si daca numai una dintr-o suta de supape n-o reglezi cum trebuie, pana se prinde fericitul caruia i-ai reglat-o, trece suficient timp, si-si spune ca asa-i la dacii.
stabil777
15 Sep 2011, 18:56
QUOTE(viulian @ 8 Apr 2004, 13:39)
1. Eu am mers cu motoru 0.20/0.20 si a fost OK.. nu mult, e drept, cateva sute de km pana cand i-am reglat din nou cand am avut lera de 0.15. 2. Metoda mea e mai simpla.. nu trebuie sa stii ordinea cilindrilor... - se scot bujiile, ca sa nu te chinui rau - se scriu pe o foaie numerele de la 1 la 8.. astea reprezinta supapele si le notezi si tu cum te uiti la ele.. eu de obicei stau pe stanga masinii cand reglez, si supapei care e inspre radiator ii zic 1 si celei dinspre bord ii zic 8. - se invarte motoru pana una din supape e jos (arcul supapei comprimat la maxim) si se regleaza cealalta supapa a cilindrului. Se iau in felul asta toate la rand.. - de fiecare data cand reglezi o supapa, o tai de pe lista.. dupa primele 2-3 reglate eu le obicei pierd sirul 3. reglarea o fac mereu la rece, asa scrie in carte, si asa zic toti mecanicii, deci.. pana una alta nu sunt mecanic autorizat si merg pe mana lor. De obicei reglarea o fac sambata de dimineata.. cand nu ma grabeste nimeni si noaptea masina a stat in parcare. Alt sfat.. - supapa de evacuare o recunosti usori dupa faptul ca galeria de evacuare din dreptul ei e mai mare. Am incercat sa-mi dau seama dupa dimensiunea talerului (ca cica la a mea - berlina - sunt diferite) dar n-am reusit - ma fura ochiul :shock: .
Iarasi cer scuze pt ca citez.
Am reusit sa pornesc motorul dupa ce scrie aici , multumesc Viulian.
Am incercat si alte metode ,tot ce am gasit dar cu altele nu a mers.
Acum problema este ca nu se mentine relantiul decit daca apas putin pe acceleratie ,iar cablu are siguranta aia pusa la capat pe acele caneluri circulare, in plus da rateuri probabil cind o accelerez brusc, nici eu nu stiu , rateurile sunt rare dar sunt.
Oalta problema imi ramine martorul de la injectie aprins, nu totdeauna dar uneori dupa ce am pornit .Oare de ce ? Sa fie din cauza ca am umblat cu imbusul de 4 la acel surubel de pe furca mobila a acceleratiei de pe corpul clapeta?
Cum sa-mi dau seama daca acum culbutorii sunt bine reglati , sau cum aflu cilindru sau supapa care ar mai trebui gidilat fie la admisie fie la evacuare?
Am scos filtru de aer si capacul cu trei suruburi de la injector ,are un fisiit inainte nu avea , dar motorul merge mult mai fin , mult mai incet mai si tremura dar rar, cred ca mai trebuie reglat la ei dar mie greu sa stiu unde .
Nu pot sa inteleg ce reglare si ce joc e ala la mina ,si cum unii regleaza la mina, caci la mina un joc de 0,10 sau 0,15 nu prea este sesizabil!?
Aproape ca si eu reglajul l-am facut din mina ,dar si cu o tablita de 0,20 masurata cu subleru , am umblat la mina dupa ce am vazut ca reglati cu tablita nu a mers si am mai controlat pe colo pe colo.
Iata ca 10 ore de zi nu mi-au ajuns , va rog sa ma ajutati cu idei cu explicatii, acele rateuri inseamna lipsa de benzina sau plus de benzina?
Multumesc.
Vad ca si voi a-ti discutat despre asta mai sus , nu apucasem sa citesc , cred ca pina la urma am nevoie urgent de lere adevarate, eu cred ca una din supape nu e reglata bine! Voi? ...
silesax
14 Dec 2015, 17:00
am reglat culbutori . am invirtit arborele si -nu mai au distanta la care i-am reglat??!!!!! i-am reglat din nou . am invirtit arborele --iara sau dereglat de ce dracu se deregleaza distanta culbutorilor cind invart arborele???
SEBASTIAN_RC
19 Nov 2017, 20:15
QUOTE(paulp @ 19 Feb 2004, 09:44)
BBC, m-am uitat aseara iar in "Biblie" si ce-am vazut: Valori reglaj tacheti: Rece: 0.15 admisie, 0.20 evacuare Cald: 0.18 admise, 0.22 evacuare Acu intrebarea mea e: unde sufletu meu gasesti lere gradate asa (ca de obicei sint din 0.05 in 0.05 )?
Se mai gasesc sau faci sa intre usor 0.15 si greu 0.20. Respectiv 0.20 cu o.25. Eu fac frecvent la bujii la unele masini 0.57
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.