Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: set jigloare - cat conteaza la consum?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
stasi
am senzatia ca imi consuma prea mult... in jur de 11-12 la suta(oras)... si merg normal, fara plecari in forta, etc... vreau sa schimb setul de jigloare...poate conteaza... am inteles ca cele de la carfil brasov ar fi mai bune.... pareri?
paulp
George, ai masurat consumul sau ti se pare asa din ochi?

Jigloarele de CARFIL sint bune ca ei fabrica si carburatoarele, dar ca orice lucru romanesc iti trebe si noroc...
stasi
n-am masurat... ma duc la 3 la mecanic, a spus ca-mi masoara el .. va pune un litru in ceva, si cu nu stiu ce furtunase vom merge pana se va opri motorul...



eu insa am vazut ... ma uit de fiecare data la kilometraj cand pun benzina... cu 10 litri, nu reusesc sa fac decat vreo 80 de km... si nu mi se pare distractiv deloc..
paulp
George, masuratul consumului asa o sa-ti dea niste valori absolut nerelevante.

Eu masor clasic. Fac plinu pina-n buza, dau jurnalierul pe 0, merg 100-200 Km si dupa aia fac plinu din nou. Asa e sigur.

Dar, roaga-l sa-ti regleze amestecul si aprinderea, ca astea pot influenta in bine consumul :wink:
stasi
de ce o sa dea valori absolut nerelevante? furtunasul de la retur il pune tot in sticla, si merg cat tine litrul ala... o problema ar fi de unde sa fac rost de litrul etalon...
paulp
Pai valorile o sa le dea cu motorul cald, in mers aproape constant si o distanta destul de scurta (cam 10Km). Or, un consum real in oras se face in conditii variate de mers, pornit, rece-cald, semafoare etc.

De asta spuneam ca nu sint relevante :wink:
stasi
pai da, acum o sa fac consumul pt drum intins... daca mi-ar da vreo 7, ar insemna ca totusi in oras, stilul meu de condus influenteaza...
nimic
intr-adevar cu sticla de 1 l e foarte irelevant.eu am masurat consumul in orash cu cate zece litri in rezervor plus rezerva in sticla de ajuns acasa.si mi-a dat cu aproximatzie9,5-9,8% in orash.

afara de cand s-a incalzit ia in jur de 6,5 7 si asta cu pedala la blana
stasi
nu stiu ce sa spun... mecanicului.. ca acus ma duc la el... sa-i spun sa nu se mai oboseasca? poate totusi are el o metoda mai aparte cu sticla de 1L... ca e baiat cu experienta...
paulp
fa-o si pe asta, da spune-i ca-ti consuma mult :wink:
OCEBE
QUOTE


in jur de 11-12 la suta(oras)...  

nu stiu ce motor ai pe masina (cu cat mai mare cu atat mai posibil acest 11-12%)dar vreau sa-ti spun ca tocmai s-a terminat cu frigul afara; influenta frigului asupra consumului este certa; la mine diferenta intre consumul iarna - vara (in oras) este de de peste 1 litru, ceea ce ar insemna ca vara e posibil sa-ti consume sub 10% in oras ceea ce e rezonabil;

in plus, traseul pe care circuli, lungimea lui (deplasarile scurte majoreaza consumul) si, nu in ultimul rand, stilul de condus influenteaza consumul.

sunt si eu de parere ca masurarea consumului este mai precisa intre doua plinuri.

P.S. kilometrajul indica corect?

am un amic caruia ii indica la 100km pe borne 65 km pe ceas.
paulp
QUOTE


cu cat mai mare cu atat mai posibil acest 11-12%


OCEBE, de ce spui asta? Eu am motor de 1.6 si-mi ia sub 10 in oras (vara). Tot in ideea asta stasi are motor de 1.4 deci ar trebui sa ia sub 9, ceea ce nu prea am auzit la berline :wink:
stasi
QUOTE


am un amic caruia ii indica la 100km pe borne 65 km pe ceas.


la mine as spune ca e oarecum invers...asa mi s-a parut... deci e si mai nasol:)



raman la parerea ca mie-mi consuma mult... niciodata nu consum acei 10L pe care-i pun, doar in oras... mereu se gaseste cate un drum intins (14km) spre Metro, sau spre diferite zone din afara iasului.. merg mult si seara/noaptea, cand e mai lejer... mai am juma' de ora si ma duc la mecanic sa rezolve cazul..



va tin la curent
OCEBE
QUOTE
QUOTE


cu cat mai mare cu atat mai posibil acest 11-12%


OCEBE, de ce spui asta? Eu am motor de 1.6 si-mi ia sub 10 in oras (vara). Tot in ideea asta stasi are motor de 1.4 deci ar trebui sa ia sub 9, ceea ce nu prea am auzit la berline :wink:


pai eu am zis altceva?

iarna e posibil sa consume 11-12 si vara sa coboare sub 10.

eu consum iarna 9-9,5% iar vara 7,8 - 8,2% in oras si 5,2-5,9 afara(tot vara, mers cu 90-100km/h); eroarea data de vitezometru/kilometraj este de sub 5% (Vceas = 1,o5Vreal).

da' ca sa ajung la valorile astea si sa nu omor performantele dinamice, am surubarit ceva....
silviumc
QUOTE
am senzatia ca imi consuma prea mult... in jur de 11-12 la suta(oras)... si merg normal, fara plecari in forta, etc... vreau sa schimb setul de jigloare...poate conteaza... am inteles ca cele de la carfil brasov ar fi mai bune.... pareri?


Am cumparat un set de jicloare de 1400 de la CNCD (numai la set se vand). Ma duceam la un nene pentru reglaje la motor, si tot lui i-am zis ca vreau sa schimb jicloarele. Avea o tarsa imensa ma tot intreba ce nu-mi convine la alea care sunt acum (de 1300). Motorul e de 1400 cc. E chiar asa de complicat de schimbat jicloarele?



Si mie imi consuma 12 l in oras. Mi-am pus si aprindere electromagnetica care inlocuieste platina. Am schimbat si filtrul de aer. Consumul a ramas tot pe acolo. Ar mai fi de umblat, curatat si reglat pe la carburator. Si m-am gandit si la treaba asta cu jicloarele.
dadu221
paio zic ca jigloarele alea de 1300 daca nu sunt decalibrate si facute varza ar trebui sa iti faca un consum mai mic decat cele de 1400 desi din cate am inteles s-a putea sa iti scada sigur din performante. Mie daciutza mea 1300 imi ia undeva in jur de 6 si putintel mai putin in afara mers la 80-100 (m-am scapat si la 125 ca sa afum un olcit obraznic) si in oras in jur de 7 -7,2 dar pana mai de curand am aflat ca nu e bine ca sa schimbi a 4-a la 40 km/h si a 3-a la 30km/h si ca motorul de 1300 trebuie un picutz mai turat
dragOn
Problema cu jicloarele de 1300 pe 1400 apare atunci când încerci să mergi cu mașina cu ele așa cum mergeai cu cele de 1400, adică dacă o calci mai tare pe coadă îți crește mai mult consumul decât dacă mergeai cu cele de 1400.
amgnet
Dar daca-i pun jigloare de 1400 pe 1300, creste tare consumul ?
silviumc
QUOTE
Problema cu jicloarele de 1300 pe 1400 apare atunci când încerci să mergi cu mașina cu ele așa cum mergeai cu cele de 1400, adică dacă o calci mai tare pe coadă îți crește mai mult consumul decât dacă mergeai cu cele de 1400.


Eu o calc pe coada. Prin urmare o sa vreau sa pun jicloarele alea noi de 1400. Nu ma pricep prea bine, cata munca e pentru mecanic sa mi le inlocuiasca, pe toate piesele alea mici din set?
silviumc
QUOTE
Dar daca-i pun jigloare de 1400 pe 1300, creste tare consumul ?


Din cate am inteles eu pana acum (si din alte topicuri), cel mai bine este sa ramai cu jicloarele facute pentru capacitatea motorului tau.
dragOn
QUOTE


cata munca e pentru mecanic sa mi le inlocuiasca, pe toate piesele alea mici din set?


1/2 oră!

QUOTE


Din cate am inteles eu pana acum (si din alte topicuri), cel mai bine este sa ramai cu jicloarele facute pentru capacitatea motorului tau.


corect!
Al Cap0nE
Am inteles ca-mi cresc putin performantele daca pun jiclor de 1.4 pe a mea 1300 iar consumul cica nu creste decat foarte putin. Oricum, in medie ,in oras cu 8 litri fac in jur de 95-100 km. Cu motorul cald ii dau a 4-a pe la 50-55 km/h. Consumul e bun asa dar afecteaza motorul cu ceva ? Si sa ii pun jiclor de 1.4 ?
Titus
QUOTE(dadu221 @ 20 Apr 2004, 07:51)
paio zic ca jigloarele alea de 1300 daca nu sunt decalibrate si facute varza ar trebui sa iti faca un consum mai mic decat cele de 1400 desi din cate am inteles s-a putea sa iti scada sigur din performante. Mie daciutza mea 1300 imi ia undeva in jur de 6 si putintel mai putin in afara mers la 80-100 (m-am scapat si la 125 ca sa afum un olcit obraznic) si in oras in jur de 7 -7,2 dar pana mai de curand am aflat ca nu e bine ca sa schimbi a 4-a la 40 km/h si a 3-a la 30km/h si ca motorul de 1300 trebuie un picutz mai turat
*





Eu la a mea 1300 stiu ca cel mai bine ii sa schimbi in a 4-a pe la 50 si ceva km/h, pt ca alcumva subturezi in a 4-a. Oricum, la 40 km/h am schimbat de multe ori din a 2-a in a 3-a.
RIon
Dragoane, zici ca jicloarele (sau cel pp.?) de 1300 puse pe carb de 1400 cresc consumul in anumite conditii, poti dezvolta, te rog?
padual
Mai am DAcia in patru trepte, nu stiu de jigloare dar explicati-mi si mie pagina asta va rog mult!(Sper ca nu e off topic)

Din ce am intrebat aici DAcia(eu am motor 129X nu stiu cat) consuma cel mai putin in treapta maxima la 3000 de ture! Aici pare sa zica altceva!
padual
Pagina e gasita tot pe forum si din ce vad eu pare sa consume cel mai putin pe la 2300-2400 ture!Puteti sa imi explicati cum se interpreteaza curba CONSUMULUI???
Raggaeman
Padual, de unde stii ca ai motor de 139x? De ce nu sti exact? In talonul meu scrie ca a mea masina e Dacia 1310, iar la cilindree 1397. Nu scrie in toate taloanele capacitatea cilindrica? Si alta intrebare: cum stiu ce fel de jigloare am si care ar fi potrivite pentru motorul de 1397? Eu cred ca alea pentru 1400. Alte pareri?
Raggaeman
Referitor la schimbatul vitezelor (cutie in 4 trepte):
2 --> 20 km/h
3 --> 40 km/h
4 --> 60 km/h
Bineinteles, cativa km in plus sau in minus, depinde de situatie si de starea de lene in care ma aflu
padual
pai motorul e de 1289,dupa cum scria in talon.La momentul la care am pus postul nu mai tineam minte exact!




DECI cum e cu consumul din foile alea?Stie cineva?
diaconuliviu
QUOTE(padual @ 12 Jan 2005, 23:30)

DECI cum e cu consumul din foile alea?Stie cineva?
*



Aia daca te uiti in dreapta la marimi e c[g/CPh], pe romaneste CONSUMUL SPECIFIC in grame pe calputere ora.
Turatia de consum minim este (ma refer la carburatie) cea de moment maxim (nM), deci pe la 3000 rpm.
padual
Ok! am inteles! Merci mult! MARFA DACIACLUB.RO!Poate ar fi bine sa stie mi multa lume de el...sau poate tocmai de aia e marfa...ca inca nu stiu multi???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.