Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1.5dCi consuma ulei, e normal?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2
1,5dci
Am schimbat uleiul acum 2 saptamani ; dupa 1600 km - am mers de la 100 km/ora pana la 150 km/ora , urcat Transfagarasan cu viteza a doua , etc , am constatat ca pe joja un X este gol !! Am citit in carte ca dieselul haleste ceva ulei , dar totusi mi se pare ca a mancat prea mult in prea putin timp ! Inainte de revizie am avut aceeasi problema , dar imi golise X-ul dupa 8600 km facuti , nu dupa 1600 . Mentionez ca la revizie mi s-au pus 4 litri de ulei , nu 4,4 l . Vi se pare normal? nedumerire.gif
DFA
De unde știi că ți-a pus doar 4 litri? După factură sau te-ai uitat tu să vezi că au băgat doar 4 litri?
Cum au golit motorul de ulei? Gravitațional sau cu pompa?
Dacă au golit cu pompa atunci e foarte probabil să mai fi rămas ulei, deci se adaugă mai puțin ulei, iar filtrul de ulei (pe care cred că l-au schimbat...) mai "trage" și el din cantitatea existentă, de aici poate și motivul pentru care nivelul a scăzut.
1,5dci
Am stat langa masina , ba chiar m-am bagat pe dedesubt si am tras si eu de ce-am putut . A adus un bidon de 4 l si un filtru iar operatia s-a desfasurat sub ochii mei , n-am plecat o secunda de langa masina . a lasat uleiul sa curga liber , nu l-au aspirat cu nimic . le-am zis si atunci ca mananca putin ulei , dar n-au zis nimic , au zis ca asa scrie si in cartea tehnica a masinii.
vead
Eu sint de alta parere....In primul rind , ai bagat doar 4 litri , in al doilea rind, una este ce verifici imediat dupa schimb si alta dupa ce ai facut citiva Km.
Eu zic sa iti alegi un loc drept pe care sa lasi masina pina motorul este rece si atunci sa faci o verificare a jojei. Dupa citeva zile sau Km , in acelasi loc...tot cu motorul rece verifici din nou si in cazul in care exista scadere a nivelului, poti spune ca ai consum sau pierderi de ulei.
Eu acm asa fac ,verific uleiul cam la 2 saptamini , in acelasi loc de parcare si cu motorul rece <am 1,4 benzinar> si NO PROBLEM. Cred ca nu ar trebui sa fie nici la tine!
Cypher4laguna
am bagat si eu 4 litri la revizie la Meridian Vest. Pe joja era la max si mi-a zis ca in timp o sa scada cca 200 ml. Mi-au mai zis si ca e normal si ca daca pun prea mult nu face bine la motor. Atata timp cat nu ajunge la min e ok.
gpgabi2000
mie mi-a halit un X dupa 4500km....dar cred ca e normal
Doru
Dieselurile mananca ulei , asta e stiut , mai ales daca mergi in regim de turatie mai inalt la drum lung. A mea incepe sa manance semnificativ dupa ce incepe sa se uzeze uleiul , adica dupa 5000 km de la schimbul de ulei.
DFA
Totuși, un motor TDI consumă ulei destul de mult în mod natural, ăsta e sistemul lor de funcționare și ca atare nu prea sunt relevante în această discuție.
În schimb, motoarele Common Rail (cum este și 1.5dCi) nu se comportă la fel, ele consumând foarte puțin ulei, consumul mai mare de ulei reprezentând un semnal de alarmă.
diesel
consumul de ulei la dci este relevant dupa 100mii de km. Pana atunci daca va consuma mult, ceva nu e bine.
argon
100 000 km e putin, ca nu e D 1300, un diesel ar trebuii sa tina 300 000 km, si sa mearga pana in 400 000 cu consum de ulei marit. La 100 000 km abia si-a dat drumul.
lorand
Al meu e 1.5dCi si dupa aprox. 8000km n-a consumat nici un pic de ulei, sau nu atat incat sa fie vizibil pe joja. In cazul asta, daca ar incepe sa consume deodata ulei m-as cam alarma. Ceva nu e in regula.
Maximus Decimus
Diesel-ul consuma ulei punct. Eu am al doilea diesel, peugeot 407 2.0 HDi si mi-a consumat 1,5 l in 15.000km. Si fiesta dinainte consuma ulei. tot common-rail, tdci...
Smiley
la motorul de 1.4 TDCI se considera normal un consum de 100 ml de ulei la 15.000 km. 1.5l e foarte mult.
Mircea Visan
Am un golan din Aprilie. Am facut pana acum 7000 km si verific la 2 saptamani nivelul uleiului. Nici nu se observa daca a mancat ulei.
Totusi cred ca dieselul mananca ulei. Dar doar la 4000+5000 km sa se observe ... totusi ceva nu este in regula.


Mircea
klaus
post-336-1110552475.gif Ma scuzati ca intreb: cum reusiti sa faceti 580 km/zi, 6 zile din 7?
1,5dci
Ptr.Klaus : explica si tu oleaca ce vrei sa subliniezi !
Intrebare : stie cineva cam cat inseamna in ml un X de pe joja ?
klaus
Ma scuzati, m-am uitat in plopi... am vorbit prostii..
Cypher4laguna
In cazul meu am mers cam 5000 de km din 10.000 pe dn1 cu viteze intre 70 si 150 km/h, drumuri de 350 km/zi. Nu a mancat ulei excesiv pe total... max 100 ml pana la revizie.
Mircea Visan
QUOTE(klaus @ 18 Jul 2006, 11:31)
post-336-1110552475.gif Ma scuzati ca intreb: cum reusiti sa faceti 580 km/zi, 6 zile din 7?
*



Nu esti obligat sa ii faci in fiecare zi. Mergi si prin afara Bucurestiului. In cazul meu Braila, Macin prin Harsova, Sibiu, Cluj sau Drobeta. Sa vezi ce usor se duc km

Oricum m-am indragostit de motoarele diesel

Cu respect
Mircea
pedrovl
Salutare ! Pana la revizia de 10 k nu am constatat nici o modificare pe joja dar nici nu am putut verifica corect. Am facut primul schimb cu elf 5w40 si acum dupa un periplu european am 19.500 si ma pregatesc de a doua revizie. Am fost mai atent cu verificarea uleiului si cand am plecat din Romania imediat dupa revizie (mi-au pus 4 litri 200ml), uleiul era la maxim. Dupa 1800 de km l-am verificat si era la fel, am mai facut 3000 prin Franta si arata la fel inainte de plecarea spre Romania. Cand am ajuns acasa si l-am reverificat imi arata cam o linie sub maxim. Va intreb. E motiv de ingrijorare? Consuma Loganurile DCi? Am observat ca daca sta inclinata pe partea dreapta joja arata mult lipsa. A avut cineva probleme REALE cu consumul de ulei ?
1,5dci
Pedrovl , eu am descoperit ca inca imi mai consuma ulei !!! Aveam lipsa un X , acum s-a mai golit o jumatate din alt X !! Si culmea , acum nu am mers decat ocazional cu 120 km /ora . Cred ca o sa le spun celor de la service ....cineva mi-a spus ca e normal sa consume ulei intre schimburi cu o conditie : sa nu fii nevoit sa completezi .
vasile82
Salut,
Si eu sunt curios cat inseamna un X in ml. Dupa un nr. de km uleiul incepe sa se uzeze asa ca este normal sa mai scada cantitatea pana la urmatorul schimb. Eu as incerca si un alt tip/marca de ulei. Mai au si motoarele "preferintele" lor.
Apolodor
Ce ulei au bagat la service ? Traditionalul Dacia ? Am vazut ca e facut de Texaco parca. Nu poate sa fie asa de naspa . Sau............
1,5dci
aral , 4 litri . Dar se poate sa ma fi inselat cu mancatul uleiului .... locul unde o parchez de obicei este drept la prima vedere, insa am schimbat locul cu o parcare perfect dreapta si acolo imi indica altceva !! cum imi dau seama cat de drept este locul ? oricum diferenta este aproape insesizabila intre cele 2 locuri si totusi nivelul indicat este diferit ! va tin la curent ...
AMW
Deci sa inteleg ca nu e motiv de alarmare atata timp cat uleiul nu ajunge pe minim? Nu de alta dar cand am plecat de la revizie uleiul era cu un X sub maxim, am zis ok...au bagat 4L si probabil ca asa trebuie sa fie...dar acum dupa 2000km a mai scazut un X..sa ma duc sa le zic sa completeze uleiul sau sa stau linistit?
andu911
QUOTE(Smiley @ 18 Jul 2006, 06:48)
la motorul de 1.4 TDCI se considera normal un consum de 100 ml de ulei la 15.000 km. 1.5l e foarte mult.
*



blink.gif
alinakes
AMW daca iti consuma in ritmul asta => ca la 10.000 km o sa mearga cu miros de ulei !

1 X ....................2000 km

cate X-uri ? .......10.000 km

Cred ca mai poti merge 1000-2000 km si sa vezi cum se comporta , daca mai mananca sau nu ?!

Eu sunt mai "panicos" si as merge in service !
AMW
Am fost acum sa verific uleiul si se pare ca este la fel ca dupa revizie. Explicatia ar fi ca atunci cand am verificat uleiul nu eram in bucuresti si masina nu era parcata la locul ei obisnuit de verificat ulei tongue.gif imi cer scuze pentru dezinformare.

Am numarat acum X-urile alea si sunt 6 biggrin.gif
andu911
Asa e vara...de-aia la temperaturile din Ro, ar fi trebuit sa bage 10W40. In franta si germania baga baietii 10W40, am vazut pe o gramada de carti service, chiar recent m-am uitat pe un Opel 1.7tdi, care avea 70.000 km...si ii bagasera 10W40. Nu-i problema nici cu 5W40, dar il cam haleste cand sunt temperaturile astea. Si mie mi-a halit deja 2 linii in 5000 km, iar cand era frig, de-abia imi manca o linie in 8000 km.
Smiley
QUOTE(pedrovl)
....am observat ca daca sta inclinata pe partea dreapta joja arata mult lipsa....


nivelul uleiului trebuie verificat atunci cand masina se afla la orizontala. daca este inclinata(indiferent in ce parte) nivelul citit pe joja nu mai este relevant.


QUOTE(andu911 @ 31 Jul 2006, 14:25)
blink.gif
*


ce anume n-ai inteles?


camesibiu
Verificat nivel ulei sistematic in acelasi loc si in aceleasi conditii . Intre 0 - 3300 km rulati nu am observat modificare nivel ulei pe joja . Dupa un parcurs ieri de cca. 750 - 800 km , am constatat o scadere a nivelului de ulei cam cu o treime dintre max si min. Am rulat in acelasi stil de conducere, la croaziera 2400-2500 rot/min . Am fost sa ne plimbam pe ruta Sibiu - Timisoara - Arad - Oradea - Cluj - Sibiu .
Inainte sa postez am facut verificari multiple a nivelului pe joja . Este scazut !
Auto are in total 4100 Km.
Rog posesorii de 1.5 DCi sa-mi spuna daca au observat scaderi anormale a nivelului de ulei motor . Multumesc .
DFA
De câte ori ai verificat nivelul cu motorul rece (dimineața)?
camesibiu
La cca 1 ora de la oprire azi dimineata .
In general inainte de plecare dimineata .
Forestman
Am si eu un dci cu 5800 km la bord. Pana acum nu am sesizat nici o scadere a nivelului de ulei. Am rulat si la turatii de 3300-3500, dar mai rar. De verificat nivelul pe cat posibil pe acelasi loc(cat mai drept).
Mai mentionez ca mai mult de jumatate din km parcursi(~4200) i-am facut in afara localitatii.
camesibiu
Forestman , te rog spune-mi la cat timp de la oprirea motorului verifici nivelul . Am observat ca difera functie de timpul scurs de la oprire . Multumesc .
bobo77
Vezi ca a spus DFA cind trebuie sa masori uleiul,dar se pare ca nu citesti...cu atentie...
camesibiu
Fii sigur ca am citit . Nu cred ca aici este locul de intepaturi . Nu crezi ?
Duyu
Am un Clio Symbol dCi din martie, si am 6000 km la bord....mentionez ca nu a consumat pic de ulei! blush.gif Nu stiu daca este normal sa consume ulei, sau nu. Nu cred ca trebuie sa va impacientati daca nu consuma mai mult de 500 ml la 15000 km! Bafta tuturor! wink.gif
DFA
Nivelul (min/max) afișat de sonda de ulei reprezintă aproximativ 1 litru de ulei.
După spusele tale, îți lipsește cam 30% dintr-un litru. Având în vedere că (respectiv) condițiile de verificare nu sunt cele corecte - fără înclinații longitudinale sau transversale, cantitatea posibilă de ulei lipsă la apel e relativ mică și eu nu m-aș îngrijora decât dacă scăderea ar continua în același ritm sau chiar mai rapid.
Aș urmări în continuare nivelul de ulei, dar în exact aceleași condiții de fiecare dată, preferabil cu motorul rece, dimineața, înainte de a fi pornit.

Motoarele Common Rail moderne în mod natural consumă foarte puțin ulei.

Când am făcut aproape 10.000Km cu al meu motor, înainte de revizie, cu greu aș fi putut să spun dacă pe sonda de nivel îmi "lipsește" ulei de pe segmentul de monitorizare de sus (max).

Deci fii cu ochiul pe nivel și dacă tot scade mergi cu ea în service.
Da' eu zic că nu o să mai scadă...
camesibiu
Am verificat nivelul de ulei motor absolut in aceeasi pozitie ca si in perioada anterioara la interval de 1 ora , respectiv 7 ore de la oprirea motorului . Diferenta pe joja nesimnificativa intre cele doua masuratori . Cert este ca nivelul de ulei a scazut . Voi urmari nivelul de ulei si maine dimineata si dupa ce voi mai face un drum de min. 500-600 km si asta foarte curand - maine . Multumesc pentru rabdarea ta DFA .

Azi dimineata ( luni dimineata ) am verivicat din nou nivelul de ulei . Nu a fost eroare de masurare . Nivel scazut fata de masuratorile anterioare cu cca. 10-11 mm pe joja .
Forestman
Pt. camesibiu: Nivelul uleiului il verific de obicei(daca nu-l verific dimineata) aprox. la 5 ore de la oprirea motorului.
Duyu
Uneori nu-mi pot da seama de cantitatea uleiului, deoarece mai toata joja este plina de ulei! sad.gif Dar alteori, se vede foarte clar! Are careva vreo explicatie pentru acest fenomen? Sau i se mai intampla cuiva asa ceva? huh.gif
DFA
Temperatura, respectiv vâscozitatea uleiului, plus agitația la care e supus.
De asta se recomandă ca verificarea lui să se facă doar dimineața, cu motorul nepornit încă.
Cypher4laguna
Revin cu noutati: Am deja 3000km de la revizia de 10000 si uleiul nu a scazut absolut deloc, desi am pus doar 4 litri la revizie si e inca la max.

Verificarea uleiului se poate face, din cate stiu eu si la 5 minute dupa oprirea motorului. Ce-i drept eu il verific inainte de a pleca la un drum lung, de obicei dimineata.

Mai mentionez ca pana la revizie imi mancase ceva ulei... sa fie de la rodaj? Sau uleiul Dacia de "calitate". Acum am Elf 10W40
DFA
De verificat poți să-l verifici când și de câte ori vrei tu, doar că "la cald" nivelul uleiului e prea puțin relevant și atunci e mai mult de curiozitate...

În rest, dacă vrei să verifici într-adevăr uleiul, o faci cu mașina pe o suprafață dreaptă, cu motorul rece, dimineața, nepornit.
maus
salut .. eu am unul dintre primele Logan diesel si acum 3 zile am facut revizia de 30000km ... am fost si in afara cu ea ... de forjat am forjato cand am avut nevoie chiar si la peste 4000rpm si niciodata nu am sesizat o scadere a nivelului de ulei pe joja ... uleiu folosit a fost texaco halvoline 10w40 mellow.gif si verificatul il fac saptamanal dimineata inainte de pornirea motorului ... niciodata nu a mancat ulei !
mehedintu
Oameni buni sa stabilim niste lucruru de la inceput.
1) ar fi ca dacia nu pune la dci cat ulei trebuie de cand o luati. ii pune in medie 3,8 liti in timp ce ea are nevoie de 4,5 litri.
2) joja nu este corect marcata pt ca nivelul de ulei normal este cu mult mai sis situat de XXXX . la prima revizie , euam acum 14000 km baietiide la dacia mi-au spus ca nu avea destul ulei blink.gif .ei mi-ai pus 4,5 litri si mi-ai facut un demn pe joja pt maxim total diferit de XXXX. am urcat si eu transfagarasanul la 7800 de km si nu a consumat nici un pic .
3) am 14000 de km si nu a consumat gram de ulei dar un singur lucru vreau sa spun - joja poate sau uleiul ? nu stiu. cand e rece afara ca acum dimineata imi arata mai putin decat are ea . nu stiu de ce isi micsoreaza volumul uleiul joja de curbeaza mai mult. daca merg si o las sa se raceasca 4-5 ore uleiul este iar maxim si a doua zi este dub maxim .
4) uleiul asata de la dacia este super prost , este apa dupa 4000 de km cu el iar cei de la servis nu te lasa cu altul cum ar fi elf 5w40 pe care Renault il foloseste pe dCI . Oare de ce?
DFA
1. Poți să susții cu dovezi afirmația?
2. Poți să pui o poză cu acel semn de pe tija de verificare a nivelului?
3. Este normal ca la rece nivelul să fie mai "jos" și la cald să fie mai "sus", la cald uleiul e mai fluid și este agitat de către motor. Măsurătorilor pe jojă sunt aproximative și au relevanță doar când motorul este rece, dimineața, fără să fi fost pornit. Măsurătorile la cald sunt doar de curiozitate.
4. Poți să susții cu ceva argumente slaba calitate a uleiului? În ce privește înlocuirea uleiului cu cel adus de client, nu toate service-urile te obligă să pui uleiul lor. Renault a moștenit un contract al DACIA SA care prevedea folosirea în motoarele lor a uleiului Texaco, din această cauză la revizii se "preferă" acest ulei și nu cel pus de obicei de Renault în motoarele lor.
Cypher4laguna
2. Mie mi-a spus mecanicul la service ca 4 litri de ulei sunt suficienti la schimbul de ulei la dci, deci am platit 4 litri nu 5, iar acum mie-e la maxim pe joja nivelul uleiului. Acuma vine intrebarea.... mie mecanicul mi-a spus ca prea mult ulei sau prea putin strica la motor. Eu nu imi fac nici o problema (ca ma incadrez la mijloc), da restu care isi pun 4,5 litri... jumatatea de litru in plus unde ajunge daca au acelasi nivel pe joja ca mine???

4. Daca nu vrei ulei "Dacia" cauta alte service-uri. N-o fi cel mai bun din Bucuresti, dar macar la Meridian Vest mi-au bagat ulei Elf, adica ala care il recomanda uzina Renault pt. motorul asta... blush.gif
andu911
Ce probleme aveti. biggrin.gif

Pai daca unii bagati 10W40 si altii 5W40...normal ca nu e acelasi consum. Eu am luat Laguna cu 10W40 si n-a consumat deloc, dupa ce am pus 5W40 a mancat vreo 600ml in 10.000 km.
Si eu am tot common rail si taica'miu la mercedes are tot common-rail si i-a consumat aproape 1 litru in 15.000 km.

Iar daca te dai la ea, e normal sa consume mai mult ulei.

Si sfatu meu e sa nu mai bagati in motoare turbo 10W40 ca nu e asa bun pentru turbina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.