Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pret ulei Mobil1 5w40
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Kostica
Vreau sa fac un schimb de ulei cu Mobil 1 5w40 dar am gasit preturi diverse, 180 ron in Primaverii, 150 ron la reprezentanta Mobil1? si am auzit, dar nu am vazut, ca ar fi 115 ron in Metro?
Aveti alte informatii pe care le puteti impartasi. Sint cam limitat de timp si nu am vreme de cautat prin oras.
Mersi
gogota_69
vezi ca e in cora pantelimon la 115 ron 4L Bafta
Kostica
M-am descurcat cu uleil, Mobil 1 5W40. Unde pot sa-l schimb in Iasi in afara de Caremil. Este in capatul celalalt de oras.
Sa fiti iubiti.
ursul-alb
Doar acolo, daca vrei garantie in continuare.
gabriel999
QUOTE(Kostica @ 31 Jul 2006, 13:44)
M-am descurcat cu uleil, Mobil 1 5W40. Unde pot sa-l schimb in Iasi in afara de Caremil. Este in capatul celalalt de oras.
Sa fiti iubiti.
*



Am sunat la VC si i-am intrebat de ce tip de ulei pot sa folosesc la modelul LGN de 1,4L.
Raspunsul a fost 5W30 sau 10W40 si nu am retinut exact ce ulei dar era Dacia...

La care eu am intrebat nu cumva 5W40? si tipa zice ca nu: 5W30.

Si in manual parca tot 5W40 am citit dar am sa verific.

Voi ce credeti? A gresit cumva fata pt ca nu-si bause cafeaua de dimineata?
argon
Nu e cumva 5w30 iarna si 10w40 vara?
Oricum, merge linistit 5w40 tot timpul anului.
gabriel999
Am sunat din nou la VC si a raspuns alta. Mi-a spus ca pot sa folosesc la motorul meu (1,4) urmatoarele tipuri de ulei 5w30, 5w40 , 5w50 sau 10w30, 10w40 si 10w50.
Eu am sa folosesc cum scap de garantie Mobil1 5w40.
Cred ca este printre cele mai bune uleiuri de motor.
argon
Eu nu as baga (5)10w50 la Logan..omori motorul...
gabriel999
Dar filtru de ulei pt Logan - ceva care este mai mare (la volum) si eventual mai de calitate decat cel original exista?
Marty
QUOTE(argon @ 16 Aug 2006, 13:45)
Eu nu as baga (5)10w50 la Logan..omori motorul...
*



Ia explica-ne tu de ce! Hai ca-s al dracu' de curios sa-mi desenezi si mie cum omori tu un motor folosind un ulei care-si pastreaza proprietatile la temperaturi inalte?
Am folosit Agip 10W60 si n-am avut nicio problema cu el. Acu' am zis sa bag ce recomanda producatoru', 10W40 de la Elf. Imi blestem zilele! Cum se-ncalzeste un pic motorul, cum incep sa scot fum albastru pe toba, zici c-am setu' dus.....
Marty
Hai , frate Argoane, baga o explicatie! Fierb de nerabdare!
argon
Relaxeaza-te biggrin.gif se joaca astia cu serverele la firma si nu am net sad.gif .

Asadar, w50 e mai gros decat w40 cand motorul e la temperatura de lucru, pompa de ulei va fi suprasolicitata, si motorul va consuma o idee mai mult..adica de la uleiul mai gros rezulta o pierdere de putere..se consuma mai multa energie cu "prelucratul" lui in motor..sau cum drac' sa explic mai bine.
Pe langa asta, motorul se va obisnuii cu ulei mai gros pe termen lung, si cand ii pui mai subtire, face figuri..lipsa presiune , etc.

Si w40 isi pastreaza proprietatile la temperaturi inalte, cu conditia sa fie ulei bun. Diferenta e ca isi pastreaza proprietatile de w40, pe cand w50 isi pastreaza proprietatile de w50, w60 de w60 si tot asa.


QUOTE
Acu' am zis sa bag ce recomanda producatoru', 10W40 de la Elf. Imi blestem zilele! Cum se-ncalzeste un pic motorul, cum incep sa scot fum albastru pe toba


Exact cum spuneam..acum ai motor "dependent" de ulei gros. De la w60 s-au marit unele tolerante si jocuri in motor.
Marty
Ia vezi c-ai gresit cifrele! wink.gif Prima pereche de cifre zice densitatea (grosimea) uleiului si a doua exprima temperaturile de lucru.
argon
http://www.carbibles.com/viscosity.html

Reprezinta vascozitatea, la rece si la cald, cu cat a doua cifra e mai mare, uleiul e mai gros la cald, adica atunci cand motorul functionaeza normal, nu imediat dupa pornire.

Prima cifra reda vascozitatea la -18 grade C, iar a doua la 100 grade C.
Marty
Ai dreptate, sunt prost! 04.gif
Marty
QUOTE(argon @ 18 Aug 2006, 14:19)
http://www.carbibles.com/viscosity.html
Prima cifra reda vascozitatea la -18 grade C, iar a doua la 100 grade C.
*


Ete ce ma grabesc eu ca bou' cu concluziile pripite (nu ca n-as fi prost)!

Si, ia spune, stimabile, nu-i asa ca uleiul este extraordinar de bun cind devine subtire? Adica cind isi pierde el din proprietati. Cu cit mai subtire, cu atit mai bun!
Oare de ce uleiurile 10W40 e semi-sintetic si 10W60 e full-sintetic? Sau de ce crezi tu ca 10W60 e mult mai scump decit 10W40 ?

Apropos, ca tot zici ca din cauza uleiului am capatat joc in motor ( radmasa.gif ), de ce se manifesta jocul ala numai cind temperatura motorului se apropie de 90 de grade? N-ar fi normal sa se manifeste plenar tot timpul ?
argon
uleiul nu este extraordinar de bun cind devine subtire. Daca pui un ulei recomandat de producator de calitate, nu o sa-si piarda din proprietati(asa tare) in intervalul de schimb. Sa pui ulei mai gros decat cel recomandat doar pentru a avea de unde se subtia nu se face. Eventual daca pui d'ala gata rumegat si rodat..ca tot era un topic pe undeva laugh.gif

QUOTE
de ce se manifesta jocul ala numai cind temperatura motorului se apropie de 90 de grade? N-ar fi normal sa se manifeste plenar tot timpul ?


Nu, 85-90 de grade nu e temperatura de lucru normala la un motor? Cum iti explici ca ti se intampla doar cu ulei 10w40 (ulei recomandat de producator dupa cum zici), si motorul functioneaza corect cu un ulei mai gros decat scrie in carte?
Nu s-o fi uzat ca ai bagat ulei gros, s-a uzat ca trebuia sa se uzeze..asa fac motoarele dupa un timp biggrin.gif apropos cati km are?
Marty
10W60 NU E MAI GROS ca 10W40! Motoru' are peste 150 de mii. Nu stiu cit are exact ca-i luat de pe un Safrane care nu mai avea bordul.
argon
10w60 e mai gros ca 10w40 la temperatura de lucru normala a motorului.

LA rece sunt cam identice.
YRX
Pun si eu o intrebare (vad ca s-au dezbatut lucruri p'aici)

Ce ulei ar fi mai bun (ma refer strict la protectia motorului, nu la economie de benzina) in conditii de trafic aglomerat (oras), stat mai mult in relanti, porniri si opriri dese?
0W30 sau 5W50 ?

Eu am gasit o fisa de produs de la Castrol (pe care o atasez) dar nu m-a edificat. Daca s-ar putea sa explice cineva ce si cum ar fi grozav.

Multumesc.
$$ilvviu
Daca tot se vorbeste despre ulei ce imi recomandati pt un motor de BMW care implineste acusi 30ani si in care nu a fost umblat niciodata? Sufera de presiune mica, desi pompa e buna.
ady85btz
Vreau sa-mi schimb uleiul cam intr-o luna si m-am gandit la un Castrol GTX Magnatec 10W40 sau 5W40.Ce parere aveti?Se preteaza bine la 1,5 dCi?
Adrian78
Pentru diesel este GTD nu GTX cum ai spus tu excl.gif
ady85btz
Greseala mea.Vreau sa pun Castrol GTD Magnatec 10W40 sau 5W40.Vreau niste pareri...
adostar
@ady85btz - Recomand 5W40, prietenii stiu de ce biggrin.gif
YRX
Una peste alta mi-am cumparat Castrol Syntec 5W50 american. Pretul a fost 108 RON 4 bidoane de 1qt (946 ml).
mihai0070
Eu nu recomand in oras 5w40 am in masina Mobil 1 5w40 si il cam papa repede la rece ... adica la mersul in oras cu porniri dimineata si mers maxim 10 km (abia se inclzeste motorul) la ~1000 km dupa schimb deja mi-a papat cam 600 grame (acum explicatia asta am primit-o aici pe forum si mie imi vine greu sa cred ca se intimpla dar se pare ca da se intimpla ...sa lanance 5w40 la rece )
Adrian78
Pe bune? Eu nu stiam ca mananca ulei in functie de felul lui. Da-mi si mie un link sau spune-mi unde sa caut sa ma dumiresc si eu. Mie nu mi-a mancat pana acum nici macar 1-2 mm de pe joja ... ochiometric e la fel ca la inceput ... iar culoarea ... s-a inchis o idee si atat ... poate am Floriol 20W30 04.gif
mihai0070
http://www.daciaclub.ro/2-page-2-t7082-s30.html


uite link-ul ... chiar eu sunt cu problema in cauza ... poate doresti sa continuam acolo asa o sa dezleg si eu misterul uleiului disparut in ~ 1000 de la schimb
Adrian78
Întâi și-ntâi o să deviem de la titlul topicului. Nu mă pricep nici eu prea bine dar mi se pare ciudat ce am citit pe acolo cu păpatul uleiului 5W mai abitir decât 15W sau 20W. Indicele ăsta reprezintă vâscozitatea uleiului la rece ... buuun ... și de ce ar trebui să mănânce ulei când motorul este rece? Nu sunt dilatate piesele și au loc scăpări dacă uleiul este subțire? Poate ne lămurește cineva pe românește dar care cunoaște tehnic fenomenul.

Același principiu este valabil și la motorul de Logan? Eu bănuiesc că nu. Și dacă tot suntem aici ... de ce Dacia recomandă 5W30 și 10W40 și nu recomandă și 5W40? Dar deja cred că sunt cam multe probleme și întrebări ... și puse și cam aiurea ...
mihai0070
Daca vrei continuam acolo ca sa nu deviem topicul ... dar nu stiu cat adevar este si cat nu ... dar mie mi-a disparut din ulei 5W40 mobil1 ... daca fum nu scoate ... cum am spus si acolo mers putin si motor rece ... rezulta ...unde mama lui de mobil 1 s-a ascuns ... biggrin.gif
argon
vezi ca Nova ta nu are acelasi motor cu Loganul, iar chestia cu mancatul uleiului functie de marca e aiurea, orice marca puneai, daca era 5w40 Nova ta il manca la rece !


Apropos, vezi ca limita de consum la Nova e 900 ml la 1000 km, sub aceasta limita se considera motorul bun. Nu perfect, bun.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.