Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ce are aeroterma ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
cipri20
la dacia mea din 84, aeroterma e pusa degeaba, mai mult face zgomot :evil: decat sa bage aer. se mai poate face ceva cu ea sau tre schimbata cu una de la modelele mai noi de dacii? pls help sad.gif
OCEBE
1. verifica voletii de panza cauciucata de la compartimentul caloriferului; normal ar fi ca atunci cand se porneste aeroterma voletii sa se inchida;

2. verifica etansarile compartimentului caloriferului.

3. verifica existenta celor 2 furtune "supapa" de scurgere a apelor acidentale;
el-ninio
si eu am aceeasi problema...numai ca la mine mi se pare ca nu baga aer cum ar trebui(diferenta se simte insa), asa cum am vazut ca baga la altii...ce e de facut ? :!:
cipri20
chiar, nu ne poate ajuta cineva cu mai multe detalii? sad.gif
OCEBE
[quote]chiar, nu ne poate ajuta cineva cu mai multe detalii? sad.gif[/quote]

adica ce fel de alte detalii?
Dyda
Asa cum a spus si ocebe vina cea mare o au voletii. Desfaci grila dezaburire adica piesa din tabla cu gauri de sub parbriz prinsa in 7 chiplinguri si verifici voleti. Dar nu sunt de acord cu el in ce priveste inchiderea lor ci invers dacasunt scorojiti si se lipesc de radiarorul ptr incalzire aerul nu mai trece prin el si implicit nu are ce intra in habitaclu. Sistemul a fost construit in asa fel incit fara aeroterma in rulaj sa ai caldura , adica sa patrunda aer din exterior pe sub voleti se incalzeste prin radiator si mai departe ajunge in habitaclu.Sun prinsi in nituri pop, ii tai cu dalta pui voleti noi si prinzi cu suruburi de 3. Dupa ce elimini acest defect treci la depistarea urmatorului daca exista.
OCEBE
[quote]

Dar nu sunt de acord cu el in ce priveste inchiderea lor ci invers dacasunt scorojiti si se lipesc de radiarorul ptr incalzire aerul nu mai trece prin el si implicit nu are ce intra in habitaclu. Sistemul a fost construit in asa fel incit fara aeroterma in rulaj sa ai caldura , adica sa patrunda aer din exterior pe sub voleti se incalzeste prin radiator si mai departe ajunge in habitaclu.

[/quote]

nici eu nu sunt de acord cu cele de mai sus; voletii nu pot fi in doua locuri in acelasi timp adica desprinsi si lipiti pe calorifer pe de o parte si/sau pe pozitia lor pe de alta parte; sa presupunem ca voletii ar fi desprinsi , cazuti si lipiti pe calorifer; problema nu e ca obtureaza caloriferul (nici nu e posibila o obturare 100%) ci ca tot aerul suflat de aeroterma mai degraba iese afara decat sa patrunda in habitaclu ptr. ca lipsesc taman voletii care sa obtureze trecerea aerului catre exterior. eu la a mea dacie am rezolvat problema in mod radical prin lipirea voletilo pe tot conturul lor a.i. daca pornesc aeroterma nu mai e nici o problema cu etansarea voletilor iar la viteze mari aerul va patrunde in habitaclu (e drept, cu un debit mai redus) nu prin voleti ci prin aeroterma si apoi, bineinteles, prin calorifer.

Ca un corolar, e bine sa se sufle cu aer comprimat exteriorul caloriferului pentru a-l desfunda
fnp
Mai trebuie verificat:

- etanseitatea prinderii aerotermei de caroserie (sub bord in dreapta sa aiba mastic pe tot conturul si suruburile sa fie stranse bine)

- etanseitatea prinderii grilei din fata parbrizului - garnitura de cauciuc pe latuar lunga dinspre capota si mastic pe latura dinspre parbriz si in special garniturile de cauciuc (daca exista - daca nu baga burete) de pe laturile scurte stg si dr.

Si eu am avut aceeasi problema si era de la faptul ca lipseau garniturile de cauciuc de pe laturile "scurte" ale grilei. S-a rezolvat cu burete. Nu baga f. bine dar este de ajuns cat sa dezabureasca parbrizul aproape pe orice vreme.
bogdan_o
Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema. Ce am facut: am dat jos aeroterma, am desfacut grila de aerisire si am dat jos si partea de tabla dintre capota si parbriz (aia pe care sunt duzele de stropire a parbrizului). Am curatat bine zona de acolo, am desfundat gurile de scurgere a apei. Dupa aia am curatat bine aeroterma (am desfacut turbina complet), am uns cu vaselina lagarele motorului, am curatat contactele (periile ai am lipit mai bine contactele electrice). Asa am scapat si de haraitul ala de la pornire. Cand am pus-o la loc am dat pe buza ei cu silicon pentru a etansa mai bine. Pe urma am verificat voletii (care la mine erau in stare buna) si cablurile de comanda sa vad daca se inchid complet (ei bine, de inchis complet nu o sa se inchida niciodata, dar sa nu fie lufturi prea mari).



Cam asta am facut eu la a mea si sa stii ca baga aer destul de bine. Nu ca una cu bord de CN, dar suficient cat sa imi dezabureasca geamurile din fata.



Ca sfat, sa nu stangi prea tare suruburile de prindere, ca o sa se loveasca paleta turbinei de tabla interioara si o sa face un zgomot ucigator.
B31AYZ
QUOTE(bogdan_o @ 26 May 2004, 19:19)
Si eu m-am confruntat cu aceeasi problema. Ce am facut: am dat jos aeroterma, am desfacut grila de aerisire si am dat jos si partea de tabla dintre capota si parbriz (aia pe care sunt duzele de stropire a parbrizului). Am curatat bine zona de acolo, am desfundat gurile de scurgere a apei. Dupa aia am curatat bine aeroterma (am desfacut turbina complet), am uns cu vaselina lagarele motorului, am curatat contactele (periile ai am lipit mai bine contactele electrice). Asa am scapat si de haraitul ala de la pornire. Cand am pus-o la loc am dat pe buza ei cu silicon pentru a etansa mai bine. Pe urma am verificat voletii (care la mine erau in stare buna) si cablurile de comanda sa vad daca se inchid complet (ei bine, de inchis complet nu o sa se inchida niciodata, dar sa nu fie lufturi prea mari).
Cam asta am facut eu la a mea si sa stii ca baga aer destul de bine. Nu ca una cu bord de CN, dar suficient cat sa imi dezabureasca geamurile din fata.
Ca sfat, sa nu stangi prea tare suruburile de prindere, ca o sa se loveasca paleta turbinei de tabla interioara si o sa face un zgomot ucigator.
*



Salut ,

Eu am bord de D1300.Am dat jos aeroterma cu mare chinuiala .Am pus silicon si am pus-o la loc .In timp ce am facut toate astea , s-a desprins un un papuc careare legatura cu aeroterma .Acum nu mai functioneaza cand cuplez maneta de caldura spre stanga ca pana acum .Unde vine prins papucul ? Are tensiune pe el cand e pornit motorul ,indiferent in cepozitie e maneta de caldura .Nu vreau sa fac vre-o prostie .Am mai gasit si un fir de masa (papuc) iesit .Nu trece cu mult de carcasa climatizorului .Pe carcasa climatizorului e o tabla in forma de u de care e prins un papuc cu fir subtire (cred ca e masa .Mai are loc de un papuc , nu stiu daca e cel de masa care e liber .
Cum ai demontat aeroterma ?Eu am dat-o jos si nu am vazut decat cele trei suruburi care prind corpul aerotermei de motor cred .
costas
Am avut si eu problema asta si am rezolvat-o fara sa dau aeroterma jos - bineinteles functiona corect si n-a fost nevoie. Insa, inainte de a da jos ventilatorul acela si a evita o munca anevoiasa - e al dracu gandit sistemul ala de prindere (ca multe alte chestii la Dacia), faceti urmatoarea operatiune:
1. dati jos tabla dintre capota si parbriz
2. curatati bine cele 2 "camere" - cea cu radiatorul si ce in care sunt furtunele de la stergator (tasnitori sau cum s-or numi)
3. cele 2 "camere" sunt separate de o tabla, prin care exista practicate niste gauri cu o chestie care le acopera. Pe partea superioara a acelei table trebuie sa existe o garnitura din burete care din pacate putrezeste sau se imbina cu praf si nu mai etanseaza cum trebuie. Inlocuiti-o cu ce aveti la indemana - un cheder mai subtire, o fasie de mocheta sau asa cum am facut eu: am luat una bucata furtun de cauziuc, l-am sectinat pe lungime si am facut din el un cheder de toata frumusetea. Mocheta, ca si buretele putrezeste in timp.
Montati apoi capacul de tanbla cu grija ca garnitura voastra sa ramana pe pozitie si sa etanseze cele doua camere. Astfel aerul va intra in interior perin grilele de absorbtie.

Mai e ceva: verificati trapa care directioneaza aerul (in interior) spre gurile de la picioare. Daca aceasta nu se inchide in asa fel incat tot aerul impins de ventilatorul aerotermei sa treaca spre parbriz,nu veti obtine niciodata curentul de aer necesar dezaburirii parbrizului.

Si inca un tip: dezaburirea se realizeaza (ce-i drept mai greu dar functioneaza) si cu aer "rece" adica neincalzit, cu conditia ca jetul de aer sa fie destul de puternic. Prin urmare nu e nevoie sa deschideti caldura de fiecare data cand vreti sa dezaburiti parbrizul. La mine cel putin tre sa deschid intrerupatorul ridicand capota si etc ... cum probabil se intampla la multi deintre voi.

Spor la treaba

B31AYZ
QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 12:02)
Am avut si eu problema asta si am rezolvat-o fara sa dau aeroterma jos - bineinteles functiona corect si n-a fost nevoie. Insa, inainte de a da jos ventilatorul acela si a evita o munca anevoiasa - e al dracu gandit sistemul ala de prindere (ca multe alte chestii la Dacia), faceti urmatoarea operatiune:
1. dati jos tabla dintre capota si parbriz
2. curatati bine cele 2 "camere" - cea cu radiatorul si ce in care sunt furtunele de la stergator (tasnitori sau cum s-or numi)
3. cele 2 "camere" sunt separate de o tabla, prin care exista practicate niste gauri cu o chestie care le acopera. Pe partea superioara a acelei table trebuie sa existe o garnitura din burete care din pacate putrezeste sau se imbina cu praf si nu mai etanseaza cum trebuie. Inlocuiti-o cu ce aveti la indemana - un cheder mai subtire, o fasie de mocheta sau asa cum am facut eu: am luat una bucata furtun de cauziuc, l-am sectinat pe lungime si am facut din el un cheder de toata frumusetea. Mocheta, ca si buretele putrezeste in timp.
Montati apoi capacul de tanbla cu grija ca garnitura voastra sa ramana pe pozitie si sa etanseze cele doua camere. Astfel aerul va intra in interior perin grilele de absorbtie.

Mai e ceva: verificati trapa care directioneaza aerul (in interior) spre gurile de la picioare. Daca aceasta nu se inchide in asa fel incat tot aerul impins de ventilatorul aerotermei sa treaca spre parbriz,nu veti obtine niciodata curentul de aer necesar dezaburirii parbrizului.

Si inca un tip: dezaburirea se realizeaza (ce-i drept mai greu dar functioneaza) si cu aer "rece" adica neincalzit, cu conditia ca jetul de aer sa fie destul de puternic. Prin urmare nu e nevoie sa deschideti caldura de fiecare data cand vreti sa dezaburiti parbrizul. La mine cel putin tre sa deschid intrerupatorul ridicand capota si etc ... cum probabil se intampla la multi deintre voi.

Spor la treaba
*



Salut ,

Cum verific trapa care directioneaza aerul la picioare ? La mine baga si sus si jos aer .
costas
QUOTE(B31AYZ @ 30 Aug 2005, 12:17)
Salut ,

Cum verific trapa care directioneaza aerul la picioare ? La mine baga si sus si jos aer .
*


Trebuie sa fie legata pe unuldin butoanele culisante din "Comanda clima" de pe bord. Daca nu e inseamna ca ori trebuie saschimbi comanda cu totul, ori sa cauti camblul pe sub bord, tragi de elpana se inchide si o lasi inchisa. Din experienta iti spun totusi ca e bine sa-l poti misca din comanda, iarna cel putin, cand urci in masina cu picioarele inghetate sau plin de zapada e bine sa-ti vina ceva caldura pe jos tongue.gif
B31AYZ
QUOTE(costas @ 30 Aug 2005, 15:40)
Trebuie sa fie legata pe unuldin butoanele culisante din "Comanda clima" de pe bord. Daca nu e inseamna ca ori trebuie saschimbi comanda cu totul, ori sa cauti camblul pe sub bord, tragi de elpana se inchide si o lasi inchisa. Din experienta iti spun totusi ca e bine sa-l poti misca din comanda, iarna cel putin, cand urci in masina cu picioarele inghetate sau plin de zapada e bine sa-ti vina ceva caldura pe jos tongue.gif
*



Am inteles .Sigur daca se misca cablul (este o sarma otelita ca la frana de bicicleta) se misca si ce trebuie in bord pentru directionarea aerului ?
Am o problema electrica postata mai sus , crezi ca ma poti ajuta ?
Slider
Urmareste cu mina cablurile si o sa ajungi la voletii (parca asa le zice...? ) respectivi. Si uite asa poti verifica daca se misca si ei odata cu cablurile.
B31AYZ
QUOTE(Slider @ 30 Aug 2005, 16:21)
Urmareste cu mina  cablurile si o sa ajungi la voletii (parca asa le zice...? ) respectivi. Si uite asa poti verifica daca se misca si ei odata cu cablurile.
*



Multumesc .Spre sa ajung la voleti sa ma conving ca lucreaza .
B31AYZ
Salut ,

Eu am bord de D1300.Am dat jos aeroterma cu mare chinuiala .Am pus silicon si am pus-o la loc .In timp ce am facut toate astea , s-a desprins un un papuc careare legatura cu aeroterma .Acum nu mai functioneaza cand cuplez maneta de caldura spre stanga ca pana acum .Unde vine prins papucul ? Are tensiune pe el cand e pornit motorul ,indiferent in cepozitie e maneta de caldura .Nu vreau sa fac vre-o prostie .Am mai gasit si un fir de masa (papuc) iesit .Nu trece cu mult de carcasa climatizorului .Pe carcasa climatizorului e o tabla in forma de u de care e prins un papuc cu fir subtire (cred ca e masa .Mai are loc de un papuc , nu stiu daca e cel de masa care e liber .
Cum ai demontat aeroterma ?Eu am dat-o jos si nu am vazut decat cele trei suruburi care prind corpul aerotermei de motor cred .
Stie cineva cum functioneaza aeroterma de D1300 ?

Multumesc.
costas
QUOTE(B31AYZ @ 30 Aug 2005, 14:58)
Am inteles .Sigur daca se misca cablul (este o sarma otelita ca la frana de bicicleta) se misca si ce trebuie in bord pentru directionarea aerului ?
Am o problema electrica postata mai sus , crezi ca ma poti ajuta ?
*


Ce fel de problema ca nu dau de ea??
B31AYZ
QUOTE(costas @ 31 Aug 2005, 11:21)
Ce fel de problema ca nu dau de ea??
*



Am dat jos aeroterma si mi s-a desprins un fir cu papuc . Din aeroterma pleaca 2 fire cu papuci .Unul se leaga la un fir care pleaca de la sigurata pe contact(mama- tata) si al doilea cred ca se leaga in blocul de climatizare .Cand dadeam maneta pe caldura spre stanga , pornea aeroterma .Problema este ca pe ambele fire am tensiune 12V(inclusiv pe al doilea fir care e desprins si vine din aeroterma ) de unde isi ia masa ? Nu stiu cum functioneaza . La D1300 se porneste aeroterma din maneta blocului de climatizare .La D1310 are buton separat de pornire -oprire .
mihai1677
Pe amandoua firele ai plus deoarece unul cel legat in tablou ai plus de contact este si normal sa ai , iar al doilea ai plus prin bobina motorului, acest fir vine pe contactul de la levier adica se inchide la masa.
B31AYZ
QUOTE(mihai1677 @ 31 Aug 2005, 12:09)
Pe amandoua firele ai plus deoarece unul cel legat in tablou ai plus de contact este si normal sa ai , iar al doilea ai plus prin bobina motorului, acest fir vine pe contactul de la levier adica se inchide la masa.
*


Adica daca pun firul la masa , porneste aeroterma ? Unde se afla contactul de la levier ? Cum arata ? Un am depistat nimic in care sa intre un papuc .
mihai1677
desfa grupul de leviere si sigur o sa vezi unde vine. nu mai stiu daca este lipit un fir sau are suport pt papuc.
B31AYZ
QUOTE(mihai1677 @ 31 Aug 2005, 13:12)
desfa grupul de leviere si sigur o sa vezi unde vine. nu mai stiu daca este lipit un fir sau are suport pt papuc.
*


Teoretic trebuie sa aiba suport pt. papuc daca firul are papuc .Cum scot grupul de leviere ? Are suficient joc sa-l pot scoate ? Am observat ca se scoate prin spatele bordului . Ok. multumesc.
mihai1677
teoretic trebuie sa aiba doua suruburi mici sub scrumiera
B31AYZ
QUOTE(mihai1677 @ 31 Aug 2005, 16:26)
teoretic trebuie sa aiba doua suruburi mici sub scrumiera
*



Ok. Am sa verific.
B31AYZ
Salut ,

Multumesc tuturor pentru informatii .am rezolvat problema cu aeroterma .Acum e ok. Fiul care ma chinuia se punea la masa .Contactul de masa era pe ansamblu climatizare .A trebuit sa demontez climatizarea din cele 2 suruburi ,cu o cheie de 8 tubulara .
Cineva aici a spus ca se poate izola foarte bine incinta caloriferului D1300. Cu se poate face ? Sunt cele 2 furtune care intra ina calorifer si scurgerile .

Multumesc.
Dreamer
Am si eu o mare problema ... aerul care intra in masina nu se ditribuie uniform pe toata lungimea parprizului ... intra mai mult la sofer si foarte foarte putin la pasagerul din dreapta. Cum se poate remedia aceasta problema ?
Joyfully
Si eu am aceiasi problema. Eu transpir si cel din dreapta ingheata
Dreamer
Eu banuiesc ca este de la voleti ... asa este ?
Cum se pot schimba acesti voleti ... daca exista aceasta posibilitate.
Joyfully
Probabil, dar pur si simplu mi-e teama sa ma uit pe acolo. In alta ordine de idei aerul pe jos pe unde vine. La mine sub bord e un fel de carton (ca vai de el) pe care as vrea sa il peticesc dar mi-e teama sa nu astum gurile prin care vine caldura.
diaconuliviu
Hehe, la mine e invers; in dreapta e ok, la mine incepind cu pozitia axului stergatorului sting pina in stinga intra rece. Demontind grila, am observat ca exact la ax se termina caloriferul care e centrat in locas, furtunele is originale, deci teoretic n-ar trebui lungite cele din dreapta si scurtate stinga. Totusi, nu am aer cald in stinga.
Dreamer
Dupa indelungi cercetari cred ca am aflat care este problema : se numeste perete de incalzire si se afla sub plansa bord iar voleti sunt fixati din turnare pe acest perete prin 3 sau 4 sa zic pamblici sau fisii de plastic. daca sunt rupte trebuie sa cumperi peretele cu totul. (Dyda)
AM cautat in Brasov vreo 2 zile acea piesa, nu am gasit-o nicaieri, pana la urma la un magazin mi-au zis ca mi-o aduc pe comanda si costa 200k, din pacate mi-au zis sa revin sapt viitoare. Cum apare ceva va tin la curent !
argon
A venit frigu, am pornit aeroterma, si am urmatoarea problema:
Cand porneste face ca toti dracii, huruie, trancane etc..dupa 1 minut de functionare intra in normal, adica se aude..da discret...asa cum ar trebui.
Ce pot sa-i fac? s-o desfac si sa ung motorasul?
In ea nu are mizerie ca am curatat-o dand jos placa aia cu stropitoarele, palele sunt OK.

Am bord Scoica , si aeroterma e in dreapta bordului.
Dreamer
QUOTE(argon @ 10 Oct 2005, 19:46)
A venit frigu, am pornit aeroterma, si am urmatoarea problema:
Cand porneste face ca toti dracii, huruie, trancane etc..dupa 1 minut de functionare intra in normal, adica se aude..da discret...asa cum ar trebui.
Ce pot sa-i fac? s-o desfac si sa ung motorasul?
In ea nu are mizerie ca am curatat-o dand jos placa aia cu stropitoarele, palele sunt OK.

Am bord Scoica , si aeroterma e in dreapta bordului.
*



Nu te complica sa dai jos motorasul ... iti zic din proprie experienta ... chinul de pe lume ( la montare pt ca nu mai poti strage suruburile ), iar daca nu o montezi bine o sa traga aer fals si nu iti mai intra caldura in masina. Demontezi grila de afata ( unde sunt stropitorile pt parpriz, o sa vezi un pic din motoras, cu o seringa incepe sa pui ulei in gaura care este cea mai apropiata de axul motorului, pui putin ca o sa curga in masina ( vezi sa ai o tavita sau o carpa in masina sub motoras ca sa nu faci mizerie pe acolo). Pui un pic de ulei, apoi mai dai un pic drumul la motoras, il lasi sa functioneze 30-40 sec, apoi repeti operatia ... cam in 15 min termin ( De fiecare data cand pui ulei invarte de elice si incearca sa pui cat mai aproape de ax ). La mine aceasta metoda a dat roade si acum motorasul merge foarte fin. Nu mai e nevoie sa dau muzica tare ca sa nu-l aud ( de fapt dadeam muzica mai tare sa inteleg si eu ce se aude in difuzoare biggrin.gif )
Dupa ce cermini mai lasa o carpa sub motoras ca o sa mai picure ulei. smile.gif
rtulea
Aeroterma freaca deoarece paletele (turbina) ventilatorului freaca in tabla pe care este prins. Dupa o anumita perioada de timp datorita incalzirii vaselinei din lagare axul motorului revine in pozitia normala de functionare si nu mai atinge in tabla. Eu am facut o magarie, si anume am infundat mai mult turbina respectiva pe axul motorului si am asigurat-o cu o saiba sa nu mai iasa inafara. De atunci nu mai am decat fasaitul caracteristic.
spidi
cum se poate cobori mai mult paleta ventilatorului ?
Nu atinge in felul acesta de corpul ei ?

eu m-am uitat la aeroterma mea si nu are nici o siguranta cu care e prinsa paleta ventilatorului.

Prinderea de carcasa a axului se face in celalalt capat unde este rotorul si bucsa de cupru. Paleta pare a fi turnata pe ax.
Dreamer
Vezi ca in partea de jos a ventilatorului sunt 3 suruburi, acele suruburi sunt pentru reglajul axial al ventilatorului. Sa fii finut cand reglezi, pentru ca sunt foarte fragile. Daca ai rupt unul dintre ele, poti sa schibi ventilatorul.
spidi
Ventilatorul meu are numai doua suruburi in partea de jos(pe unde intra si firele de curent). Dar cred ca au acelasi rol.
Dreamer
QUOTE(spidi @ 19 Nov 2005, 12:15)
Ventilatorul meu are numai doua suruburi in partea de jos(pe unde intra si firele de curent). Dar cred ca au acelasi rol.
*



Au acelasi rol, numarul de suruburi difera in functie de model. Incearca sa le desfaci usor, sa le ungi si apoi sa faci reglajul.
Andrii
O problema asemanatoare cu incalzirea, am si eu! Si anume: la mine baga caldura, dar numai la picioare, pe grila de la parbriz nu intra nimic si de aceea nu pot dezaburii parbrizul. Sunt sigur ca paletele( sau aparatul de setat caldura) alea trei si anume deschis, sus si jos, nu mai functioneaza pt ca pornesc caldura de la comutatorul de la motor. Intrebarea mea este unde gasesc repartitorul de caldura de sub bord, care comuta caldura ori la grila de la parbriz ori la picioare sau la amandoua, pt ca presupun ca este blocata pt caldura pe jos!!!
Si cum sa fac sa o comut pe mijloc!!
spidi
Incearca intai cablurile sa nu fie intepenite sau desfacute.
Da jos tabloul de comanda climatizare si verifica cablurile respective.

Daca sunt cablurile ok trebuie sa vezi voletii.
Sociopatul Tandru
cipi20 daca ai dacie e absolut normal sa fie asa. stai linistit in timp vei invata sa nu mai ceri atat de multe de la masina ta.
Dyda
QUOTE(Andrii @ 22 Nov 2005, 07:59)
O problema asemanatoare cu incalzirea, am si eu! Si anume: la mine baga caldura, dar numai la picioare, pe grila de la parbriz nu intra nimic si de aceea nu pot dezaburii parbrizul. Sunt sigur ca paletele( sau aparatul de setat caldura) alea trei si anume deschis, sus si jos, nu mai functioneaza pt ca pornesc caldura de la comutatorul de la motor. Intrebarea mea este unde gasesc repartitorul de caldura de sub bord, care comuta caldura ori la grila de la parbriz ori la picioare sau la amandoua, pt ca presupun ca este blocata pt caldura pe jos!!!
Si cum sa fac sa o comut pe mijloc!!
*



Pai draguta repartirorul de care vorbesti il gasesti in functie de tipul plansei bord
Eu nu prea bagai de seama ce plansa detii
andu911
QUOTE(Sociopatul Tandru @ 29 Nov 2005, 15:01)
cipi20 daca ai dacie e absolut normal sa fie asa. stai linistit in timp vei invata sa nu mai ceri atat de multe de la masina ta.
*



cipi20, chiar..ia-ti un Porsche biggrin.gif

Am cumparat ieri o aeroterma si in comparatie cu cea veche, sau cu ale prietenilor, asta baga aer serios. Invarte motoru ala parca de zece ori mai repede. A costat 800.000, sa fie oare alt model ?

andu911
Am montat-o si observ ca nu baga aer serios. Adica am panzele alea sub grila, am izolat tot, numai ca mi se pare mie sau e radiatorul de caldura infundat ? Pana in el, vine destul aer, in masina in schimb e mai slab. Din ce am vazut eu, elementii de la radiator sunt cam apropiati si multi.
Dreamer
Demonteaza-l si fa-i o baita. Daca ventilatorul e nou si tot sistemul e izolat, atunci trebuie sa bage aer. Verifica etansitatea cu o bricheta. In modul asta poti observa usor daca trage, sau scapa aer pe undeva.
andu911
am curatat caloriferu ala, dar mie mi se pare ca are elementii prea lipiti unu de altu si cred ca mai mult de atat nu se poate.
Exista mai multe tipuri de calorifere ?
Dreamer
Ai putea sa-i faci o poza ?
Elementii de la calorifer nu trebuie sa stea lipiti. Trebuie sa permita trecerea aerului printre ei.
andu911
QUOTE(Dreamer @ 3 Dec 2005, 15:58)
Ai putea sa-i faci o poza ?
Elementii de la calorifer nu trebuie sa stea lipiti. Trebuie sa permita trecerea aerului printre ei.
*



L-am pus la loc biggrin.gif. E calorifer din aluminiu cu 2 tevi prin el si foarte multi elementi apropiati intre ei.
gsa_ro
QUOTE(fnp @ 26 May 2004, 17:19)
Mai trebuie verificat:
- etanseitatea prinderii aerotermei de caroserie (sub bord in dreapta sa aiba mastic pe tot conturul si suruburile sa fie stranse bine)
- etanseitatea prinderii grilei din fata parbrizului - garnitura de cauciuc pe latuar lunga dinspre capota si mastic pe latura dinspre parbriz si in special garniturile de cauciuc (daca exista - daca nu baga burete) de pe laturile scurte stg si dr.
Si eu am avut aceeasi problema si era de la faptul ca lipseau garniturile de cauciuc de pe laturile "scurte" ale grilei. S-a rezolvat cu burete. Nu baga f. bine dar este de ajuns cat sa dezabureasca parbrizul aproape pe orice vreme.
*



Poti pune o poza te rog cu garniturile de cauciuc laterale? Eu nu le am si cred ca de aceea nu am "suflu" la aeroterma.

Am dat si eu jos aeroterma (chinul de pe lume, de stiam, nu ma apucam), am curatzat motorul, l-am uns, am pus mastic pe marginea carcasei si am pus-o sus. Toate bune, dar cand s-a mai apasat putin masticul, a inceput sa faca urat. Elicea respectiva cred ca lovea undeva in partea de sus. Nu am mai luat-o jos (oricum nu cred ca mai repetam faza) si am tras de tabla putin in sus, s-a mai domolit. Dar partea urata e ca nu tare baga aer. desi absoarbe aer de numa, il arunca in partea de jos, dar nu iese pe la parbriz!! manetele pentru controlul aerotermei sunt date toate in partea dreapta si intepenite acolo. Sa fie asta pb? Mi-e groaza sa ma mai bag o data sub bord sa gasesc pe unde umbla si cablurile respective... dar daca trebuie... deh... asta este! Dacia!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.