Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ITALIA GP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
DragosP
O cursă destul de anostă, ca toate în care nu plouă măcat un pic.
Îmi pare rău că n-a reușit ăla micu' să-l ajungă pe Massa, poate vedeam ceva cam ca la Spa. smile.gif Îmi pare rău pentru Hamilton, da' ținând cont de protagoniști, și-a cam căutat-o și găsit-o cu vârf și îndesat. "Iată, iată: pană de cauciuc!" radmasa.gif
sorin_f39
Si inca o chestie : contactul a fost cu Massa si nu cu Alonso asa cum au sustinut toata cursa cei 2 comentatori.
bucatzel
Avand in vedere viteza de varf a Mercedes-urilor la cursa trecuta, cine ( pe langa mine tongue.gif ) mai spera ca va reusi Schumi in sfarsit sa ajunga pe podium anul acesta?

Oricum, chiar daca nu ma omor eu dupa DRS, cu doua zone de detectie / activare, va fi cu siguranta o cursa interesanta http://en.espnf1.com/fia/motorsport/story/57782.html
DMP
Multi spera dar putini mai cred ca o va face.
DrK
subscriu smile.gif
Circuitul ala nu e doar linie dreapta sad.gif
bucatzel
Nu e doar, da' e muuuuulta. Ca idee, in timp ce alte curse dureaza o ora juma' sau chiar un pic in plus, asta dureaza aprox o ora si-un sfert. Si doar e vorba tot de ~300 km in total.

Plus ca e totusi cursa unde se inregistreaza recordurile sezonului in materie de viteza de varf.

L.E.
Hmm, amu' ca stau sa ma gandesc mai bine, la ce setari aerodinamice se fac oricum pentru circuitul asta, sunt curios cat o sa poata sa mai adauge DRS-ul.
AR-18-MOS
Desi Vettel n-a fost nici macar in top 5 la viteza maxima, e in pole position. up.gif
Solon
Pe circuitul pe care comentatorii ziceau ca nu au nicio sansa.
PS: Da, stim cu totii ca Williams este la cel mai prost sezon din istorie!
AR-18-MOS
Mi-a placut evolutia lui Michael in prima jumtate a cursei, dar cand a fost nevoit sa renunte la tehnicile de blocaj, Hamilton a zburat pe langa el.
Vettel ... ca deobicei. 04.gif
sorin000
Michael merita podiumu' smile.gif L-a tinut la respect pe Hamilton jumatate de cursa laugh.gif
O cursa frumoasa,in ciuda abandonurilor nenumarate si dominatiei lu' Vettel death.gif
Modus
Bruno Senna a mers binisor
S4b1n
Michael Schumacher a facut o cursa buna, insa parca prea il bloca la unele faze pe Hamilton, in special pe intrarile in viraje, incerca sa inchida si interiorul si exteriorul. Oricum, Hamilton l-a depasit la un moment dat, insa a pierdut pozitia in mai putin de o tura, tot in favoarea lui Schumi. Deci.. nu prea a zburat pe langa el.

Hamilton cred ca a schimbat ceva la setarea masinii pe parcursul cursei, pentru ca la inceput nu facea mare lucru, iar pe final, parca el a avut record lap-ul.

Mai apoi abia, cand l-a depasit decisiv a parut ca a zburat, insa in tura respectiva Schumacher a intrat sa schimbe pneurile, deci probabil nu mai avea si suficienta aderenta cat sa iese in linia aia dreapta perfect.

Cursa buna pentru Button, parca nu mai vrea sa se dea jos de pe podium, chiar daca la start a pierdut cateva pozitii.

Mare pacat pentru Petrov si ceilalti 2 piloti care au abandonat din cauza lu Liuzzi. Dap, cursa buna pentru Bruno Senna care sparge gheata cu Renault.
DrK
Imi place MSC, il respect dar hai sa nu mai exageram atat. L-a tinut la respect pe HAM? Ce cursa ati vazut voi? Omul a tras cat a putut de masina, a fost vulpoi cat a putut. A trebuit sa renunte pentru ca se lasa cu probleme dupa aia. Ori isi lua penalizare de la FIA ori se pocneau si ieseau impreuna de pe circuit. Niciunu din ei nu e renumit pentru calmul la volan.
Despre Vitel nu are rost sa discutam. S-a plimbat iar pe circuit.
Webber a facut-o lata si imi lasa impresia ca nu mai vrea el sa stea la RBR.
Butonul a mers cum stie el mai bine, a recuperat, si iata-l pe podium. Nu stiu cati oameni il urmaresc in timpul cursei. A ajuns omul care tace si face intr-un mare stil.
Comentatorii inclina putin asa spre "mute"...
bucatzel
Eu sincer cred ca in momentul in care Hamilton a trecut de Schumi, incepeau deja sa-l lase caucioacele. Fix din cauza ca a abordat mult mai mult trasee neortodoxe, ca sa-l poata tine in spate. Cand au dat imagini onboard din masina lui Hamilton, prin Variante della Rogia, se vedea cum Schumi derapa finut intre sicane. Si cei de pe formula1.com au observat faza asta. Si cand o masina de F1 incepe sa danseze, ceva nu-i bine.

Din punctul meu de vedere, s-a aparat demential, considerand ca Hamilton avea in maini o jucarie clar mai buna. Oricum, cu masina pe care a avut-o, locul 5 e cam pe unde trebuie. Nu de alta, dupa ce au trecut de la soft-uri la medium-uri, Schumacher pierdea peste juma' de secunda pe tur fata de Hamilton, diferenta pe care clar o atribui cauciucurilor.

Regia transmisiunii a fost in schimb de toata jena. Macar in bucatile in care Schumi si Hamilton nu aveau sanse sa faca ceva, ar mai fi putut arata si ce se mai intampla in restul cursei. Am aflat ca Senna a ajuns de pe 18 pana pe 11 fara sa vedem vreo depasire de-a lui.

De digi nu ma pronunt, ca in crashma in care ne-am uitat la cursa, era dat pe mute. Da' am comentat noi de au inceput si altii sa se uite la cursa tongue.gif
ATM


QUOTE
Butonul a mers cum stie el mai bine, a recuperat, si iata-l pe podium. Nu stiu cati oameni il urmaresc in timpul cursei. A ajuns omul care tace si face intr-un mare stil.



...eu il urmaresc cu ochii ca la broasca, fiind pilotul meu favorit.
In calificari, de obicei o zborseste, ii lipseste un mic "ceva" sa fie in prima linie.
In cursa, la-nceput, mai mereu rateaza startul iar apoi sta la cutie.
Conserva cauciucurile si benzina, fiind un pilot foarte econom de fel.
Pe la jum'atea cursei se trezeste ca de obicei are o strategie usor diferita fata de ailalti, sau incepe sa culeaga avantajele economiei realizate pana atunci.
Si pe la final incepe usor -usor sa atace si cam phoote pe cine prinde. Cel putin un ultimul timp.
Daca ar fi si nitelus mai bataios inca de la inceput, ar fi intr-adevar un pilot complet, insa are parca un pic prea mult din "gentleman driver-ul " englezesc. Bine, si Hamilton e englez, dar el cred ca a invatat sa conduca prin Soho, ca numai gentleman nu e.
TMihai
Presupun ca te referi la Button...ca din quote-uri nu se vede nimic.
ATM
Da, la el. Corectez.
Partea cu regulamentul, economia de combustibil si de pneuri si mie mi se pare deplasata. Dimpotriva, in loc sa bag astfel de reglementari, as milita pentru fortarea pilotilor sa mearga cat mai repede:
-sa nu aiba nici o limitare la numarul seturilor de pneuri. Astea oricum se platesc lui Pirelli. Deci daca cineva vrea sa shimbe de 9 ori in cursa, si sa piarda timpul aferent, lasa-l. Daca cineva vrea sa faca teste in sesiunile libere sau calificari doar cu pneuri noi la fiecare tur, lasa-l. As pastra insa obligativitatea de a folosi ambele specificatii, altfel o sa mearga toti pe compusul mai moale si implicit mai aderent, iar alalalt va fi adus la cursa degeaba.
-combustibilul...e , aici e mai greu. Nu as reintroduce alimentarile, pentru ca ar da loc la o gramada de strategii de culise si depasiri la boxe. Ci as aplica o solutie...cam taraneasca: sa se calculeze de la cursa la cursa care ar fi consumul maxim cu talpa la fund, fara retineri. As mai pune inca 15-20 de litri de rezerva, sa zicem deci ca marim rezevorul cu 50-60 de litri per total, identic pe volum la toata lumea (nu stiu daca si la forma, la asta nu m-am gandit inca). Tinand cont cat de scurte sunt cutiile, si cum s-a compactat arhitectura masinilor, numai daca ne uitam la spatele lui Williams - care are efectiv loc liber intre fusta spate si puntea spate - rezulta ca e destul loc sa se instaleze rezervor mai mare fara sa mareasca ampatamentul masinii. Toata lumea sa realimenteze dupa calificari si sa plece cu rezervorul full in cursa, deci sa aiba acelasi numar de litri, si sa dea in masina pana le zboara pistoanele prin caroserie. Astfel, ala care merge mai tare, implicit consuma mai mult si o sa aiba masina mai usoara la final. Iar la final sa nu ramana cu rezervorul gol si sa se-ntample nesimtiri cum am vazut anul asta - sa nu mai faca pilotii turul de incetinire, de frica sa nu scada sub greutatea minima la cantar - dimpotriva, sa ramana in rezervor cu vreo 25 -35 de litri, tocmai pentru a-i forta sa faca risipa prin viteza si sa scape de lest.
Ecologie? nu, nici vorba. Dar ma uit la curse, daca vreau ecologie schimb pe Animal Planet.
gabize
Alonso si Massa au vrut sa faca pe desteptii, ca de, erau acasa. Si-or facut....
Mama ei de treaba, dupa etapa de saptamana trecuta cand o stat pe tusa, Alonso se joaca. Avea sanse reale la titlul mondial, pacat.
Se pare ca monopostul e bun, sa speram ca recupereaza ceva in cursa.
dan22y
Mda, sa vedem ce suprize vom avea maine.
Grila de start dupa calificari:

1. Lewis Hamilton (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:24.010
2. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Mercedes) 1:24.133
3. Felipe Massa (Brazilia/Ferrari) 1:24.247
4. Michael Schumacher (Germania/Mercedes-AMG) 1:24.540
5. Sebastian Vettel (Germania/Red Bull-Renault) 1:24.802
6. Nico Rosberg (Germania/Mercedes-AMG) 1:24.833
7. Kimi Räikkönen (Finlanda/Lotus-Renault) 1:24.855
8. Kamui Kobayashi (Japonia/Sauber-Ferrari) 1:25.109
9. Paul di Resta (Marea Britanie/Force India-Mercedes) 1:24.304 - a fost retrogradat cinci poziții pentru că a schimbat cutia de viteze
10. Fernando Alonso (Spania/Ferrari) 1:25.678
11. Mark Webber (Australia/Red Bull-Renault) 1:24.809
12. Sergio Perez (Mexic/Sauber-Ferrari) 1:24.901
13. Bruno Senna (Brazilia/Williams-Renault) 1:25.042
14. Daniel Ricciardo (Australia/Toro Rosso-Ferrari) 1:25.312
15. Jerome d'Ambrosio (Belgia/Lotus-Renault) 1:25.408
16. Jean-Eric Vergne (Franța/Toro Rosso-Ferrari) 1:25.441
17. Heikki Kovalainen (Finlanda/Caterham-Renault) 1:26.382
18. Vitali Petrov (Rusia/Caterham-Renault) 1:26.887
19. Timo Glock (Germania/Marussia-Cosworth) 1:27.039
20. Charles Pic (Franța/Marussia-Cosworth) 1:27.073
21. Narain Karthikeyan (India/HRT-Cosworth) 1:27.441
22. Pastor Maldonado (Venezuela/Williams-Renault) 1:24.820 - retrogradat de pe locul 12 pentru că a "furat" startul etapa trecută, la GP-ul Belgiei, când a provocat și un accident
23. Pedro de la Rosa (Spania/HRT-Cosworth) 1:27.629
24. Nico Hülkenberg (Germania/Force India-Mercedes) - fără timp în calificări

sursa:evz

LE: am uitat sa zic, go Kimi wub.gif
centurion
Nu stiu ce s-a intamplat cu Alonso in Q3, dar va avea mult de tras maine in cursa. Titlul e departe de a se fi decis.
Tomcat
Clasament Monza:

1. Hamilton
2. Perez
3. Alonso

Cea mai "tare"atmosfera la sfirsit de cursa, la podiumul de premiere. Nimic nu se compara cu Monza!!
O cursa frumoasa!
gabize
Da, o cursa cu adevarat frumoasa. Pacat de echipa RBR, desi nu sunt fan, chiar au avut ghinion.
Alonso a facut o cursa de recuperare exceptionala. Iar Perez a fost de nota 11. Si-a conservat excelent pneurile, pacat ca nu a mai avut macar 5 tururi la dispozitie, sa asistam si la o lupta cu Hamilton.
Si da, spectacolul de la decernarea premiilor a fost asa cum le sta bine italienilor: vesel si foarte galagios.
centurion
Monza este special, asa cum sunt toate circuitele "istorice". Ceea ce-i confera insa un status aparte de orice alt circuit din lume este atmosfera extraordinara pe care o fac fanii. Si doar aici se regaseste spiritul asta. Plus bineinteles steagul imens cu sigla Ferrari. De data asta, parca erau 2 steaguri.

Frumoasa cursa; a ajutat si faptul ca este un circuit rapid si larg. Cred ca s-a exagerat un pic cu penalizarea lui Vettel. Daca ar merge Perez mereu asa cum a facut-o in 2 curse din acest sezon, ar iesi campion mondial. biggrin.gif
Iulikk
A aparut la pescarie cursa 04.gif .
sb-55-dan
Ma bucur pentru cursa facuta de Lewis, pacat de Jenson.
Totusi pe finalul cursei as fi vrut sa vad o batalie intre Perez si Hamilton, dar nu a fost sa fie.

Castigatorul de la Monza este in opinia mea Perez care a facut o cursa exceptionala.


McLAREN wub.gif
DragosP
Pân'la urmă ce-a pățit Button? Cutia de viteze sau motorul?
Că la Webber pare să fi fost cutia blocată-n a 6-a.
sb-55-dan
Se pare ca a avut ceva probleme la sistemul de alimentare.
gabize
[attachmentid=1627836079]
bucatzel
QUOTE(DragosP @ 10 Sep 2012, 09:30)
Că la Webber pare să fi fost cutia blocată-n a 6-a.
*



Eu citisem ca cica avea flatspot-uri in ultimul hal de la derapajul dinainte de abandon.

Apropo, nu zic ca Vettel nu l-o "invitat" pe Alonso pe iarba, dar pe unde naiba spera ala sa depaseasca? Ca oricum Daca Vettel pastra trasa ideala, i-ar fi inchis usa, fie si cu cateva secunte mai tarziu.
Penalizarea nu pot zice ca ma mira. Nu poti sa te dai la un Ferrari la Monza si sa scapi tongue.gif. Sa zica merci daca nu se trezeste cu un cap de cal in pat.
Solon
La ce prostii fac RBR si McLaren parca il vad pe Alonso campion mondial. E singurul constant, restul fac praf masinile.
dan22y
QUOTE(Solon @ 10 Sep 2012, 11:58)
E singurul constant, restul fac praf masinile.
*


Mai e unu Kimi tongue.gif care deocamdata se mentine acol sus...
ionutctn
Avantajul momentului e de partea celor de la McLaren care se pare ca au "reusit" in sfarsit masina. La constructori ii vad favoriti la castigarea titlului iar la piloti trebuie sa-l ajute Button acum pe Hamilton. Pacat ca n-a incheiat si Button cursa, mai scotea cateva puncte in plus pentru Hamilton.
dil
Da, deocamdata McLaren Mercedes este pe val, insa depinde de fiecare echipa cu ce update-uri vin. Toti vor veni cu update-uri in cursele urmatoare, sa vedem care vor fi castigatoare.

Alonso este distantat, dar are mai multi urmaritori pentru titlu. Pe langa Vettel mai sunt Ham si Kimi. Kimi a inceput sa apara constant in top, Ham a castigat recent doua curse.

Sper sa avem spectacol.
Hack
QUOTE(dan22y @ 10 Sep 2012, 14:37)
Mai e unu Kimi tongue.gif care deocamdata se mentine acol sus...
*


up.gif Go Kimi!
DragosP
Numa' că-n luptă dreaptă Kimi cam privește stopurile celor care-l depășesc. Noroc că aia nu prea le au cu fiabilitatea!
Dealtfel și eu aș vrea ca finlandezu' să le-o dea peste nas greilor. Mai ales lu' nea Marko doctoru'.
betamax
Ma bucur ca nu sunt singurul "admirator" al dr. Marko. Iar Kimi a avut si el portia lui de probleme, in Ungaria a fost la un pas dar l-a lasat kers-ul, alta data n-a fost cea mai inspirata strategie... sper sa castige si el anul asta, macar o data
gabize
Iar au încercat Alonso și Massa manevra de urmărire, și firește, nu le-a ieșit. Măcar n-au mai dat-o de gard ca anul trecut. Dar nici bine n-a ieșit...
Vettel merge ca uns, parcă nu depune niciun efort. Deja, spun eu, a mai semnat o victorie de campionat mondial. Sau RBR-ul va repeta, în cursă, ''performața'' de anul trecut? (da, sunt rău tongue.gif)
Kimi și Lewis foarte șterși. Sper să nu fi abandonat lupta.
Solon
Lejer si azi. Aia cu "short shift"-ul era praf in ochi. Mai protejeaza si ei cutia.
A facut de doua abandonuri Vettel-ul. Deci sunt cu 2 etape mai putin.
gabize
Frumos start de cursă, frumoasă evoluția lui Kimi și Lewis, păcat că jucau în alt film. Vettel, ca un ceas elvețian. Alonso, încearcă, dar tare mi-e frică că-și va încheia activitatea doar încercând. Dar în schimb, Massa a surprins plăcut. Păcat că-s rare momentele astea.
dil
Alonso tot a incercat si la McLaren, apoi din nou cu Renault, de ceva vreme cu Ferrari insa degeaba. Potential are, ii mai trebuie masina.
Solon
Eh, sa ii vedem la anu' pe Kimi si Alonso in aceeasi echipa ce vor face.
betamax
O sa fie bataia dracu' intre ei. Da' sunt curios cine va fi favorizat de catre echipa/conducere, ca nici unu' nu va accepta sa fie locotenentul celuilalt. Alonso ar avea prima sansa sa fie nr. 1 dar, vorba orbului, vom vedea.
gabize
Ferrari are nevoie de puncte. Nu contează care dintre ei le aduc. Dacă amândoi, cu atât ma bine.
centurion
(Si) Dupa cursa de ieri a devenit evident ca acum este Vettel vs restul, asa cum era acum ceva ani Schumacher vs restul.
Bravo lui, este bun, are masina cu care sa iasa campion, are o echipa extraordinara in spate .... intr-un cuvant, are cu ce. Cum am tinut cu Schumi, nu imi pare rau sa vad ca are un "mostenitor".
meganus_bicorpus
Am vazut azi cursa de GP3, foarte interesanta si palpitanta, simti cum pocnesc motoarele in depasiri, pilotii se intrec ca nebunii...oare cum va fi si in F1?
ali3n_cop
Interesanta statistica live despre consumul in kg al combustibilului "ars". Astept cu nerabdare si statistica pe media de L/100km si pe viitor poate un show total cu media de consum atat in oras cat si in afara. Formula 1 este doar o amintire frumoasa din anii trecuti.
Solon
Azi chiar s-a jucat la rezultat. Asa cum au plecat asa au sosit la final.
Merced
Cu masinile actuale Monza e printre cele mai plictisitoare curse din campionat. Sa vedem Singapore.
meganus_bicorpus
Daca pe unul din cele mai rapide circuite se vorbeste de cursa plictisitoare, la Singapore va urma probabil, o defilare.Fiind in oras si la o ora destul de tarzie, "bolizii" nu vor avea voie sa faca prea mult zgomot pe langa spitale si gradinite, vor opri motorul termic pentru a reduce poluarea in zona parcvurilor iar claxonul va fi strict interzis!!!
Soferii vor fi obligati la pit-stop sa planteze si cate un copacel, cine va avea la final cea mai mica amprenta de carbon acela va fi declarat castigator!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.