Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BRAZILIAN GP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
paulp
Pronosticuri, prospaturi, birfe...
Turnati aici icon_mrgreen.gif
ionutctn
Poate imi spuneti si mie ce se intampla in cazul ipotetic in care Schumacher castiga iar Alonso abandoneaza sau nu ia nici un punct. Daca se va intampla asta amandoi au acelasi numar de puncte si acelasi numar de victorii obtinute (in prezent Alonso are una in plus). Care este urmatorul criteriu de departajare in stabilirea clasamentului general?
paulp
Niet, acum au acelasi nr de victorii wink.gif
Asa ca in nici un caz nu va fi egalitate smile.gif
ionutctn
Si daca 2 piloti au la sfarsitul campionatului acelasi numar de victorii si sunt la egalitate de puncte care este urmatorul criteriu de departajare???

sters quote inutil
paulp
Il pun pe Miki sa aleaga 022.gif
Como
QUOTE(ionutctn @ 12 Oct 2006, 17:23)
Si daca 2 piloti au la sfarsitul campionatului acelasi numar de victorii si sunt la egalitate de puncte care este urmatorul criteriu de departajare???
*



Cine a luat mai multe locuri doi, pe urma locuri 3 si tot asa. Daca sunt tot egali, FIA alege un criteriu arbitrar pentru desemnarea campionului.
paulp
Adica il pune pe Miki sa aleaga 022.gif

Daca te atentionez si pentru acest post, iar te scandalizezi pe motiv de cenzura... In loc sa faci atata scandal, mai bine ai incerca sa aduci informatii utile pentru cei care chiar sunt interesati de subiect.
ionutctn
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Al doilea quote inutil care a fost sters. La al treilea primesti avertisment. Citeste regulamentul
cri123
S-a tot spus, daca va castiga Schumi si Alonso abandoneaza (pfui...), atunci Schumi iese campion mondial ca ar avea 8 victorii contra 7 Alonso.

Mai credeti insa in Mos Craciun? biggrin.gif
paulp
In Mos Craciun nu, dar in Mos pompa de apa sau Mos pompa de ulei si Moasa cutie de viteze imi e speranta 243.gif
FISICHELU
[attachmentid=36520]

Numele circuituitului vine de la expresia portugheza "intre lacuri" deoarece acesta se afla intr-o depresiune ce avea doua mici lacuri.
A fost construit in 1954 in apropierea oradului Sao Paolo, orasul natal al lui Ayrton Senna. Dispozitia este serpuitoare, avand o varietate mare de curbe, unele ce necesita suficienta concentrare.
Interlagos a gazduit primul GP Brazilian in afara campionatului din 1972 pana in 1980, cu o exceptie- in 1978 Rio de Janeiro a fost gazda cursei.
In 1980, prima curba, Curva 1 (nu va ganditi la prostii...), care era una dintre curbele cu cotitura cea mai interesanta din F1, a fost ingustata, iar GP-ul Braziliei s-a tinut la Rio de Janeiro pana in 1989.
Cursa s-a reantors la Interlagos in 1990 cu un nou design ce pastra din vechea dispozitie portiunile de o parte si de alta a linie Start-Finish. Aspectul noii constructii a pastrat din caracterul originalului, dar distanta a fost micsorata. Cum era si natural, una dintre curbe poarta numele "Senna".
Numele oficial al circuitului este Autodromo Jose Carlos Pace dupa numele brazilianului care in 1975 a castigat un singur GP in cariera sa scurta la Interlagos.
miki
Sa stiti ca eu deja am ales!
O sa dau cu banu'! dar banu meu are numa F.....i pe el!
FISICHELU
Acum 10 ani, pe 13 octombrie 1996, la Suzuka (pe atunci ultima etapa), Damon Hill castiga titlul mondial dupa un sezon dramatic in care s-a luptat cu colegul de echipa Jaques Villeneuve.
Succesul acestuia a venit pe cand era pilot la Williams-Renault, si a devenit al patrulea pilot care a castigat titlul mondial cu un motor RENAULT V10 normal aspirat, dupa Nigel Mansell (1992), Alain Prost (1993) si MICHAEL SCHUMACHER (1995).
E clar: o sa castige Michael Schumacher la bordul unui Renault R26... radmasa.gif
sandman_
La bordul unui R26 se va uita cu admiratie?!? biggrin.gif

Exista si motoare V10 aspirate anormale?
FISICHELU
Asa e stirea!
"The Briton's landmark achievement came at the wheel of a Williams-Renault, and he became the fourth driver to win a world title with the normally-aspirated Renault V10, after Nigel Mansell (1992), Alain Prost (1993) and Michael Schumacher (1995)."
Probabil exista si o varianta "peste normal" de aspirat! laugh.gif Acum serios- e vorba de motoarele supraalimentate (sau Forced Induction - nu ma pricep foarte bine la amanunte...)
paulp
NU comentez, ca iar iau warn degeaba, dar eu stiam ca nu mai exista supraalimentare de mult timp in F1. Si pentru cei care inca mai cred ca suparaalimentare inseamna mai multa benzina, nu fratilor, inseamna mai mult aer folosit pentru a arde acceasi cantitate de benzina, dar a obtine o putere mai mare din arderea mai completa.
Asta e principiul turbo (a supraalimentarii).
Cred totusi, si aici adevaratii pasionati ai F1 imi vor da dreptate, ca turbo era prea mult, pentru ca deja puterile sint foarte mari; si ne amintim cu neplacere cind monoposturile decolau efectiv de pe pista wink.gif
FISICHELU
@paulp
E inutil sa mai pozezi in chip de "oaie neagra". Daca iti este neclar pentru ce ai luat warn, stii cum se face.

off:
Compresia efectiva permite unui motor supraalimentat sa fie comparat cu unul aspirat normal. In cea mai mare parte, un motor supraalimentat cu aceeasi compresie efectiva ca un motor (similar) normal aspirat cu aceeasi compresie statica ar trebui sa aiba aceeasi putere. Asta duce la intrebarea: daca avem aceeasi putere, de ce sa alegi unul supraalimentat? Principalul avantaj al motorului supraalimentat - permite un nivel de compresie moderat la condus normal, si nivel foarte mare de compresie cand e nevoie. Asta din ce am mai citit prin reviste.
Daca e nevoie, poate vom face un topic despre motoare.

Si acum sa revenim in insorita Brazilie.
sofer4.gif
rotuning

Mai e o zi si incepe show-l! ACUM situatia este:
1. Alonso 126p
2. M.Schumacher 116
3. Massa 70
4. Fisichella 69
5. Raikkonen 61

1. RENAULT 195p
2. Ferrari 186

ne vedem aici pentru comentarii inainte, in timpul si dupa cursa
DFA
Eu aș propune să ne "vedem" pe chat, că pe forum e cam greu să schimbi impresii sau să comentezi evenimentele cursei.
Cine e de acord, îl aștept la 19:55, să urmărim împreună cursa smile.gif
FISICHELU
O idee super!
rotuning
Practice 1:
Raikkonen
Davidson
Wurz
Vettel
Renault si Ferrari nu au alergat

Practice 2:
Wurz
Davidson
Vettel
Trulli
M.Schumacher: 6, Alonso: 10, Fisico: 12, Massa: 17
cri123
Ne intalnim pe chat, dar sa nu se transforme in Renault vs. Ferrari aberant biggrin.gif
rotuning
QUOTE(miki @ 13 Oct 2006, 22:34)
Sa stiti ca eu deja am ales!
O sa dau cu banu'! dar banu meu are numa F.....i pe el!
*



nici o problema, o sa cada in dunga tongue.gif
cri123
Sa il opreasca cineva pe Miki, asta deja l-a facut ingropat pe Schumi, de la anul nici nu conteaza ca nu o sa mai concureze blink.gif Nu sunt fan, dar Miki e absolut idiot.
cri123
Ceva nu e in regula cu masina lui Schumi... A mers la boxe in primul tur din Q3.... Pare grava problema.
cri123
Grila provizorie:
- Massa
- Raikkonen
- Trulli
- Alonso
- Barrichello
- Fisichella
- R. Schumacher
- Heidfeld
- Kubica
- M. Schumacher
- Webber
- De La Rosa
- Rosberg
- Button
- Liuzzi
- Speed
- Albers
- Coulthard
- Sato
- Yamamoto
- Monteiro
- Doornbos

Insa se pare ca si Schumi va pleca de mai jos....
DFA
Ghinion... sad.gif

Iată și grila provizorie de mâine:
rotuning
SUPER!
suntem in plan!
ssilviu
Se pare ca influenta venirii lui Kimi se simte deja. Probleme tehnice si prea mult spor. Asadar, doua intrebari:
-De ce in ultima runda de calificari au iesit primii la poarta sa stea 5 minute cu motoarele sa le fiarba la relanti?
-De ce trebuie sa faca o masina cu 1 secunda mai rapida decat concurenta cand una cu doar 0,2 sec sa zicem ar face acelasi lucru: o dubla. Fiabilitate riscata aiurea parerea mea.
FISICHELU
Felipe Massa obtine cel de-al treilea pole din cariera la el acasa. Kimi (foarte nemultumit de masina...) pleaca de pe doi, iar pe trei este nimeni altul decat "sicana mobila" Trulli.
Alonso 4, Fisichella 6.
Cred ca maine Barrichello va fi depasit la prima curba de Fisichella, insa nu stiu daca acelasi lucru va fi valabil si pentru Alonso - Trulli le stie cu "colacul"...
Ramane de vazut daca Schumacher isi va schimba motorul - daca o face, pleaca de pe 20...
Dupa mine, in ciuda timpului fantastic scos de Felipe, retragerea lui Michael a atenuat din stralucirea ultimei sesiuni de calificari...


rotuning
ca sa fiu nesimtit, sper ca nu o sa creasca deloc stralucirea asta
DFA
Păi nu mai are cum să mai crească, calificările s-au terminat... tongue.gif
FISICHELU
Acum serios: ar trebui facut ceva cu cei doi comentatori...Nu de alta, dar chiar au inceput sa-mi sangereze urechile! Ba Interlagos e in Rio de Janeiro, ba in Sao Paolo, ba e laie, ba e balaie...Uneori ascultandu-i, am impresia ca trebuie sa ne cerem scuze pentru faptul ca ii deranjam de acasa ca sa vina in studio si sa comenteze cursa!...Eu unul voti trimite chiar acum un mail catre TVR. Si nu cu nume sau adresa falsa. Cei care sunt de acord, iata adresa: sport@tvr.ro
Daca vreti ca de la anul sa putem vedea si noi cursele in conditii normale, nu ezitati! Nu rezolvam nimic daca ne plangem intre noi. Si asta macar pentru faptul ca platim abonamentul Radio-TV fie ca ne place, fie ca nu...
valuri.gif REFUSE! RESIST! grouphug.gif
(...asta macar pentru fanii Sepultura, ca tot suntem in Brazilia...do you remember the 90'?....)
cri123
biggrin.gif

Eu am trimis mailul urmator deja la adresa data:

********************
Buna seara,

Scriu acest mail, asa cum o sa faca multi alti iubitori de Formula 1 de pe cateva forumuri auto din Romania, in speranta ca se poate schimba ceva.

Modul in care Formula 1 este comentata de echipa TVR este DEZASTRUOS. Iata numai cateva exemple:
- comentarii complet aiurea legate de "motorsportul" romanesc, in loc de ceea ce se intampla in cursa/calificari
- greseli pe care si un copil care intelege ceva din Formula 1 nu le face
- lipsa totala de informatii (daca nu sunt in stare sau nu au monitoare cu timpii, pot recomanda cu caldura live timing de pe formula1.com - nu se mai pot plange ca informatiile apar cu intarziere pe Internet)
- socoteli despre salariul lui Michael Schumacher care au fost penibil de gresite, aratand numai ca cel care le-a facut nu prea cunoaste matematica (simpla impartire, din cateva milioane pe luna nu ai cum sa faci mai multe milioane pe zi...)
- comentarii complet aiurea despre cum va fi F1 dupa retragerea lui Schumacher - adica oricum Schumacher nu mai conteaza deja. Eu sunt fan Renault, dar e aberant ce spuneau cei doi comentatori TVR, si cred ca un fan Ferrari i-ar cam lua la suturi.
- LISTA POATE CONTINUA, am avut ocazia sa urmaresc toate cursele din acest an la TVR (multumiri pentru acest lucru TVR), si ce prostii au iesti pe gurile celor 2 comentatori specialisti - ne-au durut urechile

Am ajuns sa imi aduc de pe Internet cursa inregistrata de pe televiziunea ITV. Comentatorii lor fac un lucru intr-adevar profesionist, creeaza o super atmosfera, se pricep, vorbesc DESPRE ce se intampla pe pista, nu despre pilotii juniori de prin nu stiu ce campionat, iau interviuri cu pilotii de la boxe in caz de abandon (bine, nu sper ca se poate face asta la TVR din considerente financiare...).

Fac un apel catre cineva responsabil din departamentul Sport al TVR (organizatie careia ii platim banii noi, telespectatorii din Romania), sa ia masuri. Poate ca faptul ca unul dintre comentatori isi plateste singur biletul la curse salveaza bani, dar credeti-ma, pierdeti telespectatorii carora sa l-i se mai adreseze respectivul comentator (cred ca stie toata lumea ca aici vorbim de Miki Alexandrescu).

Cu multumiri din partea unui iubitor de F1 care spera sa poata urmari un comentariu decent si la TVR,

Cristian
Cluj-Napoca
***********************

Fac apel catre iubitorii de F1 sa procedeze la fel, si anuntati si alti prieteni pe alte forumuri sa faca asta. Poate ne aude cineva in TVR....
cristirenault
TVR-ul functioneaza dupa niste reguli numai de ei stiute , sunt curios cat plateste TVR lui Alexandrescu pentru o transmisiune... probabil nimic.
rotuning
greselile pe care le fac ei nu au nici o legatura cu monitoarele. Cred ca 80% din cei care navigheaza pe forumul asta ar comenta mai bine decat ei o cursa numai vazand imaginile care apar la TV!
Ei intotdeauna dau aiurea ordinea in timpul pitstopurilor, comenteaza ca niste cretini si in general iti dau impresia ca mai mult dorm sau se injura reciproc decat sa se uite la cursa
cristirenault
Cred ca 80% din cei care navigheaza pe forumul asta ar comenta mai bine decat ei o cursa numai vazand imaginile care apar la TV!
Parerea mea e ca , crezi gresit, procentul este poate de 20%... dar in fine , fiecare e liber sa creada ce vrea... de curiozitate tu esti in cei 80%? Ca sa nu raman dator , eu nu sunt nici in cei 20 , nici in cei 80 % wink.gif
cri123
Se pare ca Schumacher nu schimba motorul, a fost o problema cu alimentarea de carburant, dupa cum spune Ross Brawn. Deci start maine pe 10.
cristirenault
oricum , 99% e totul pierdut , mi-ar fi placut sa vad pe grila de start 1. MS , 2. FA... apoi sa vedem ce iese dar asa... asta e , toata cariera Schumi a avut noroc , o fi obosit si norocul lui si se retrage la fix smile.gif
rotuning
mai, atata timp cat ei in timpul unei depasiri pt locul 2 in cursa continua sa povesteasca despre odrasla geniala a lu' Seche, nu sesizeaza cand un pilot nu mai apare acolo unde te-ai fi asteptat sa-l vezi pentru ca a abandonat (faza repetata de nr ori) si multe altele, cred c a procentul e mult mai mare.
Am acasa cateva curse inregistrate de pe vremea can Eurosport transmitea F1. sa vada si ei si sa ia lectii de comentarii. sa le buchiseasca vreo 10 ani si mai vedem cool.gif
Cum am mai zis si in alt topic, Radu Banciu si Radu Naum mi s-ar parea cea mai buna solutie.
cristirenault
da @rotuning , aici ai dreptate , chestia e ca toata lumea din F1 este obisnuita cu "mufarina" lui Dan Mihai Alexandrescu si are trecere omul , e de mult timp pe acolo , sa stii ca daca se concentreaza ar putea sa comenteze corect , a"gresit" de vreo 2 ori si a comentat bine , insa in rest e varza gagiul , ar trebui sa aiba un foarte bun cunoscator langa el , in felul asta nivelul comentariului sa fie mai ridicat. Ai dat exemplu de EuroSport , pai si pe RAIUNO sau RTL comentariile sunt super, ca sa nu mai zic ca ei incep emisia cu o ora inainte si fac o gramada de comentarii si dau o gramada de detalii tehnice...
FISICHELU
Nu cred ca ALO ar trebui sa stea linistit stiindu-l pe SCH pe 10 in grila de start. Poate ca nu in "S"-ul lui Senna, insa pe Curva do Sol il vad deja pe german undeva langa Fisichella (in spatele sau in fata lui). Acum chiar ca trebuie sa joace tare, nu mai merge altfel, daca mai vrea sa aiba sanse.
rotuning
sa nu-l vedem SUB Fisico 243.gif
sandman_
TVR functioneaza dupa niste reguli simple. Nefiind un post comercial, ci unul national, bugetul este fix, redus ca volum si nu depinde de audienta (lucru care este cel mai nasol). In aceste conditii, TVR plateste pentru drepturile de televizare, iar Mikky are un sponsor care ii plateste accesul in paddock, deplasarile la fiecare cursa, etc, ceea ce inseamna ca TVR are un comentator foarte ieftin (chiar gratis). Atata timp cat nu se pune problema audientei, este clar ca singurul criteriu este costul comentatorului, nu calitatea acestuia.
Prin urmare, noi putem scrie mult si bine...
DigitalScribe
Ma asteptam sa vad in curse un Renault tras de par la limita calificarilor... ceea ce a si fost... dar in acelasi timp ma asteptam la o dubla Ferrari in grila de start.

Dezamagitor de tot team-ul Ferrari cu masina asta a lor. Deja e a 2-a gafa consecutiva si chiar daca inteleg ca data trecuta a fost ghinion si acum probabil din cauza ca au impins lucrurile la maxim... tot e de neconceput dubla asta de probleme tehnice la Ferrari.

Intr-un fel va fi spectacolul garantat cu un Massa in fata dupa care sa fugi ca spartul si un Schumacher in spate care sa ameninte. Cine s-ar fi gandit ca asa va fi ? Formula 1 a revenit la acel grad de impredictibilitate cu care si-a castigat audienta in trecut.
pablo
FISICHELU pai pe Alonso ar trebui sa-l doara-n ... basca pe ce loc e sau va termina Schumi.Treaba lui e sa termine cursa in punct.Nimic mai mult.
O chestie interesanta:primii trei piloti de pe grila de start au in Q3 timpi mai buni decit in Q2 iar de la Alonso in jos toti au timpi mai slabi in Q3 fata de Q2.
Sa insemne asta ca primii trei au strategie cu 3 opriri la boxe?Sau prima scurta si a doua mai lunga?
Desi nu sint fan MS (ba dimpotriva) imi pare rau de ce a patit ieri.Merita macar sa se retraga in glorie.Poate e mai bine asa.Daca pleaca de pe 10,nemaivand nimic de pierdut vom vedea o cursa super agresiva din partea lui .... fara victime sper.
TMihai
Din cate am auzit Schumi are o masina special preparata pt maine. In afara de cei 20 CP in plus furnizati de noul tip de motor si canistra cu NOS de sub scaun, Ferrari-ul lui Schumi mai e dotat cu lansator de rachete cu amprenta termica, pioneze in fundu' masinii, mini-rezervor cu ulei de rapita pe care sa il arunce pe pista (uleiu' nu rezervoru') cand trece de Alonso si un set de faruri cu care sa dea flashuri "sicanelor mobile" care-l intarzie. Ca om cu gandire simpla si intelect fragil intreb si eu...CE ROST ar avea sa faca victime (a se citi sa-l trimita pe Alonso pe lumea cealalta) cand el TREBUIE sa TERMINE cursa cat mai sus in puncte??? De unde stiti sigur, ca Alonso nu ar ceda sub presiune dc lucrurile nu merg bine? Logica nene, nu gluma rolleyes.gif Miki face victime vad
cristirenault
Hai ma ca trebuie sa recunoasteti ca fara miki F1 la TVR nu ar mai avea acelasi farmec , suntem obisnuiti deja de comentariul lui care e ca F1 la un loc cu,, Cronica Carcotasilor smile.gif))
Corect ce zice sandman_ smile.gif
Sper ca Schumi sa aiba un comportament decent in cursa si nu faca precum a facut cu Damon Hill sau cu Jaques Vill.
Suntem sau nu suntem fani MS este cel mai tare din toate timpurile. Dar e si el om si greseala e umana... asa ca ii iertam pacatele.
As vrea ca in seara asta sa castige Massa , urmat de Rubens si delaRosa...
pablo
TMihai cind am spus "Daca pleaca de pe 10,nemaivand nimic de pierdut vom vedea o cursa super agresiva din partea lui .... fara victime sper." .... ma refeream la "victime colaterale".Adica la piloti+monoposturi scoase pe margine din dorinta exagerata de victorie al lui MS.Au mai fost multe astfel de cazuri din pacate.Nicidecum "sa-l trimita pe Alonso pe lumea cealalta" cum zici tu.Doamne fereste de asa ceva.

cristirenault nu poate sa faca cu Alonso ce a facut in trecut cu Damon Hill sau cu Jaques Villneuve din simplul motiv ca acum el pierde titlul daca abandoneaza iar Alonso il cistiga.In cele 2 cazuri anterioare lucrurile stateau invers.

PS:sint curios daca i se schimba ceva la masina care sa-i mai aduca si o penalizare de 10 locuri.Mie mi se parea o problema de cutie/schimbare a vitezelor.
Desi nici motorul nu suna prea bine.
FISICHELU
Indiferent de ceea ce face pe pista, Schumacher pleaca cu un trofeu.

Legenda fotbalului Pele ii va inmana germanului un "Testimonial Trophy" dupa cursa de azi, ca apreciere pentru "o contributie speciala" in F1.
In 2002, Pele a fost invitat sa fluture steagul la sfarsitul GP-ului Braziliei; insa, prins in discutii cu un oficial, pana sa se intoarca si sa fluture steagul, castigatorul de atunci Schumacher deja trecuse linia de sosire si se afla in turul de onoare.
Mai devreme, in 2000, Pele i-a inmanat castigatorului trofeul. Inca o data Schumacher a castigat, insa a uitat sa isi ia trofeul cu el. Cateva zile mai tarziu l-au gasit in spatele podiumului...Deh, cand ai prea multe...
happy.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.