Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Antifonarea si insonorizarea unei Dacii ;)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4
RIon
eu nu stiu la ce ziceti voi braduti...cum arata, e o poza undeva?
eu zic ca daca lipesti izoprenul cu un lipici gen prenadez, care ataca putin materialul, se va lipi etans si il va si subtia/aduna nitel...trebuie incercat pe o bucata mai intai.
Uzurpy
salut tuturor , e prima postare pe acest forum ( sper si nu ultima )
am citit toate posturile legate de insonorizare
acum vin si eu cu o idee , nu stiu cat de buna este

in loc de folia aia subtzire cu aluminiu pe o parte , nu ar fi buna niste vata minerala cu folie de aluminiu pe o parte ? stiu ca sunt pe diferite grosimi si izoleaza fonic foarte bine fata de alte materiale

in loc de asa zisi "braduti" cred ca sar putea prinde cu niste bucati de tabla pe post de shaiba si cu holtz suruburi mai groase

PS : nu stiu foarte multe lucruri legate de mecaninca ( am o berlina la care mai schimb o platina , un ulei la motor si din cand in cand mai reglez tachetii cand tzacane smile.gif )
klaus
Problemele cu vata minerala sunt:
1. Nu are rezistenta in timp (se desprind bucati din ea; intre peretii de la case si poduri, nu o misca nimeni, dar aici mai bate un vant, se mai ridica o capota...)
2. Nu face chiar bine sanatatii plamanului (firele subtiri de minerale, chiar daca e bazaltica)
3. E cam groasa
4. Exista cote critice pe capotele de DSN/SLZ, unde grosimea materialului este obligatoriu sa fie mai mica (filrtru de aer, capete amortizoare)

Iar prinderea cu suruburi si plat-banduri e o munca in plus care nu aduce beneficii suplimentare decat ca ingreunare a capotei, nu ca insonorizare
Uzurpy
1. vata asta minerala are mai multe grosimi
2. are o folie de aluminiu destul de groasa pe o parte ( nu e doar vata.... ca vata medicinala biggrin.gif ; folia de aluminiu nu e chiar "staniol de ciocolata" )
3.tablele ar avea rol de prindere cat mai buna de capota.... un fel de shaibe mai mari ( deci cu folia de aluminiu spre motor si vata lipita de capota ; s-ar vedea la fel ca modificarea facuta de paulp )
4.vata se vede doar un pic pe margini si deci cu un cuter se poate taia si chiar baga niste silicon intre stratul de aluminiu si capota ( ca sa nu ne rupa plamanii )

toata treaba asta e teoretica si as aplica-o pe dacia mea ( berlina )

vin cu o intrebare
- in toba finala si toba mica , as da niste gauri ca sa scap de condensul din ele ( si deci sa ma tina ceva mai mult de o iarna ), cat de zgomotase are deveni ? aveti idee ?
RIon
fa o gaura doua cu un ac...desi e clar le ataca rugina si intr-o luna se maresc. mai bine lasa-le asa.
Dsign
mai baieti, mesteri care va aflati... souneti-mi si mie un service bun in Bucuresti unde fac si eu operatiunea lu paulp pe dedesubtul legeneului meu...ca e antifonat doar in fata!!!!!

va rog eu mult ca nu vreau sa ma prinda iarna iar lu taica miu ii e lene sa ma ajute
cristidb
Ma roade si pe mine o chestie... Folia PEE despre care s-a vorbit atat de mult cum se comporta in contact cu apa? Ca un burete?
A mea e din 98 si unde are antifon din fabrica e in perfecta stare. Anul asta am dat cu putin grund unde nu a fost antifon si incepuse sa rugineasca (coltul dinspre far al aripii).
Am montat aparatori de noroi din plastic in partea din fata a aripii fata (ca la supernova) pentru ca la mine nu avea.
O sa mai montez o aparatoare la aripa dreapta spate(de solenza) in felul asta nu se va mai strange noroi pe furtunele de la rezervor.
Spre deosebire de supernovele pe care le-am vazut la mine e antifonata toata podeaua si pe exterior si pe interior, in interior pe podea sunt lipite niste bucati asemanatoare cu smoala, in portbagaj la fel, interiorul usilor si al pragurilor e antifonat si apoi dat cu parafina topita.
Tot compartimentul motor inclusiv capota sunt antifonate.
Daca si a ta e la fel Paul nu inteleg de ce ai mai antifonat-o in interior.
paulp
Cristi, folia asta in contact cu apa se comporta cam ca o sita, adica lasa sa treaca apa prin ea dar n-o retine...

Si a mea nova era tot asa facuta din fabrica, dar cum eu voiam sa pun folie si tot am dezechipat-o, mi-am zis ca nu are rost sa ma zgircesc pentru 100 de mii si i-am tras si o mina de antifon (care a prins foarte bine ca s-a lipit folia de el si nu se misca pe sub mocheta...
diaconuliviu
QUOTE(paulp @ 8 Nov 2004, 16:27)
Cristi, folia asta in contact cu apa se comporta cam ca o sita, adica lasa sa treaca apa prin ea dar n-o retine...

Si a mea nova era tot asa facuta din fabrica, dar cum eu voiam sa pun folie si tot am dezechipat-o, mi-am zis ca nu are rost sa ma zgircesc pentru 100 de mii si i-am tras si o mina de antifon (care a prins foarte bine ca s-a lipit folia de el si nu se misca pe sub mocheta...
*



Daca te referi la acea folie care se pune sub parchetul laminat si care e putin ondulata sa stii ca am pus si eu si am testat suflind in ea.. este TOTAL IMPERMEABILA.. deci nu se comporta ca un burete dar nici ca o sita.

Ca eficienta, da, este eficienta la zgomot.
cristidb
Daca e impermeabila nu e deloc bine. Va face condens sub ea, care nu se va putea evapora.
Valentin
QUOTE(cstavaru @ 10 Oct 2004, 23:35)
Da, si eu am facut o chestie ( Berlina din 85 ): Am gasit un material fonoizolant gen Dynamat ( niste "placi" flexibile cu bitum care sunt si autocolante, la 160.000 bucata - are vreo 80x60 o placa ). Dupa ce am dat cu "insonor" ( antifon Sprint Extrabody ) si pe interior si pe exteriorul sasiului si in compartimentul motor, am acoperit complet planseul pedalier ( si sub bord ) cu aceste placi insonorizante.



Spune-mi si mie te rog de unde ai cumparat placi flexibile cu bitum?
Valentin
Imi dau singur raspuns:
COD DENUMIREA PRODUSULUI UNITAR AMBALARE PRET LEI/buc.

8.2 Antifon texturat HS EXTRABODY* Cartus 1,3 kg 12 buc/box 208.550 LEI/buc.
8.2 Antifon texturat HS EXTRABODY* Cartus 2 kg 12 buc/box 282.940 LEI/buc.
8.2 Antifon texturat HS EXTRABODY* Bidon 6,5 kg 4 buc/box 660.050 LEI/buc.

8.3 Ceara protectoare HS SPRINT WAX Cartus 1 lt 12 buc/box 213.280 LEI/buc.

8.4 Placi antizgomot 40 x 50 cm 10 buc/box 174.150 LEI/buc.

Preturile sunt exprimate in LEI si nu includ TVA
In pret sunt incluse :
Transportul intern si international
Documentatia tehnica in limba romana
Certificatele si avizele necesare importului.
Scolarizarea personalului in cadrul Training Center – ului (Bucuresti)

Toate la SPRINT 2001 IMPORT EXPORT srl
STR. DRAGOS VODA NR 57, SECT 2
Tel. 021 212 32 45, 021 212 34 49
http://www.sprint2001.ro

Iar daca vreti sa aflati mai multe despre cum se face o insonorizare (cate straturi, ce materiale, ordinea straturilor...) cred ca v-ar folosi urmatorul link: http://www.jfstudiodesign.ro

alexmirica
Am editat... Scuze.... De vina e oboseala!!! Nu se mai repeta
RIon
alexmirica, nu prea ai dreptate, informatia e folositoare pt. toata lumea. Sunt unii cu dial-up si viteza mica care nu au timp sa caute cu GoGu, da?
paulp
Pentru Rares, ca ma innebuneste cu captatorul de aer wink.gif , pun aici imagini cu modul lui de prindere. ph34r.gif
RIon
...preitenii stiu de ce... merci mult !
paulp
Si pentru ca tot am vorbit de blana de izopren, pun si o imagine cu bucata pusa pe peretele dintre compartimentul motor si habitaclu.
Xplode
Aoleu nu te supara pe mine dar la ce foloseste furtunul ala rosu? Asa trebuie sa fie el sau s-a decolorat tongue.gif
paulp
Asa e modelu. Ala e furtunul pe care il pun iarna pentru a evita faimosii "muci" in carburator wink.gif
LucescuC
Azi am terminat si eu de insonorizat masina.Am folosit cam 10 kg de antifon cauciucat+1 strat de folie PEE de 5 mm,peste tot in habitaclu.
Consecinte:motorul abia se aude la 3500 de ture,trebuie sa ma uit mai des la vitezometru ca sa-mi dau seama ce viteza am,pt ca la 80kmh nu se aude aproape nimic in masina si sunt tentat sa o calc mai mult.
Costuri:aprox 1 mil+3 zile de munca lejera,daca m-as fi straduit o terminam si in 2 zile.
gattoman
vrem sa vedem si noi rezultatu sa dam note 04.gif
pana la urma o sa te obisnuiesti cu nivelu de zgomot si nu o sa te mai uiti la turometru sau vitezometru. stiu ca asa am patit si eu la berlina dupa ce am antifonat-o. smile.gif
DACIACRIZE
Salut ! M-ati convins si pe mine ...am o dacie berlina din 92 , ma apuc de ea saptamana viitoare ! sa o fac fara zgomote ! ! si am sa o si vopsesc ..toata asa sa fie toate bune si frumoase !
paulp
Inserez aici un desen pentru cei care nu inteleg cum se pune roata de rezerva ca sprijin atunci cind intorci masina pe o parte.

Nu uitati! Daca nu dati jos usile, puneti o pana de lemn de grosimea spatiului care ramine intra usa si stilp, ca altfel o sa indoiti usa!!!!
urduban
mersi mult paul...

dar e cam ciudata metoda...


si daca dau usile jos roata o pun fix la stalp pe mijloc .....

Mi-e cam frica ...


as putea pune 2 roti una peste alta??
paulp
Metoda e clasica.
Daca pui 2 roti una peste alta o sa fie o janta care o sa stea pe tabla si sa vezi ce frumusete de zgirieturi iti trage.
Pune roata asa si n-or sa fie probleme.
Daca dai usile jos, pui roata in partea de sus a stilpului, cit mai aproape de unirea cu plafonul. Asa vei avea rezistenta maxima.
Oricum pentru intorsul masinii pe o parte iti trebuie 4 oameni vinjosi si 1 sa puna roata.
cipri19
nu trebuie dat jos usile...si nici sa pui 2 roti una perte alta...trebuie doar sa pui roata nu pe stalp, ci pe "buza" aia de mai sus, pe "streasina" ca sa zic asa
paulp
Nenea Cipri, nu te supara, dar la Nova, DSN, SLZ, LGN nu mai ai nici o "buza" deasupra. Mai uita-te cum sint facute wink.gif
La Berlina, Break, Liberta. Papuc exista "strasina", dar de la Nova incepind usa acopera streasina smile.gif
dantes
Bine ca m-ai luminat si pe mine paule...La berlina intr-adevar se pune roata culcata iar aceasta vine pe streasina, si mai trebuie zis ca trebuie sa deschizi geamurile pe partea aia...

Acuma..inteleg din ce zici ca la nova, dsn, slz, lgn, roata se pune in picioare, si de preferat sa fie si usile date jos?
Intreb ptr. ca ma batea gandu' sa o fac si p-asta acuma, dupa ce anul trecut am facut berlina...

Apropos...putin off-topic...izopren cu aluminiu, ca sa faci o blana, sau sa pui intre motor si habitaclu, rezista la temperaturi asa mari? Si unde se gaseste de regula? Bricostore, Carrefour, Metro? Ceva magazine de profil...de care? Constructii, sau ce?
E intrebare de dumb, dar inca nu am testat chestiuni d-astea pe langa surse de caldura asa mari, si nici nu am dat cu ochii printr-un magazin de asa ceva...Multam.
paulp
Eu am blana facuta din izopren cu aluminiu de cam 1 an si a rezistat fara probleme.
Am pus si intre compartimentul motor si habitaclu, cam pe unde vine saxofonu, deci e destul de cald in zona, asa ca nu e nici o problema.
Eu l-am luat de la magazinele de articole sportive, pe post de saltea pentru cort. Au intrat 2 bucati.
Am lipit-o cu prenandez si braduti la gaurile din capota.
Arata asa:
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=8751
si asa
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...pe=post&id=8750
cipri19
paulp: da, asa este. ai dreptate
dantes
Am citit/vazut/notat topicurile cu blana si toate cele...dar gandindu-ma ca e vorba de insonorizare... Nu stiam cum rezista si de unde o achizitionez.. si multam tare mult...

Dar mai era o intrebare/confirmare, daca la dsn trebuie sa pun roata in picioare si nu culcata...conform desenului tau...
Si inca o data multam mult paule ptr. sfaturi...
paulp
In picioare, cu cit e mai moale pentru tabla, cu atit mai bine smile.gif
Preferabil ar fi sa scoti usile si sa rezemi roata IN PICIOARE, de stilpul din mijloc la unirea cu canalul ala de scurgere de sus wink.gif
dantes
worship.gif ...Multam...INCA o data...
Am banuit eu ca in picioare, si conform schitei...dar nu am vrut sa fac o boacana...

Acuma deja am experienta cu berlina...asa ca dsn-ul o sa para o joaca de copii...
Liviu
Nu e mai simplu sa dati cu antifon pe "burta" masinii cu ea urcata pe o rampa sau un elevator la un service ceva ? ... zic si eu ..
paulp
Nu e mai simplu, pentru ca pe rampa nu ai acces la pasajele rotilor, iar pe elevator nu ai acces la locurile de sustinere.
Si datorita pozitiei incomode, nici nu reusesti sa cureti cum trebuie peste tot.
Plus ca in service te rupe la manopera pentru asa ceva, si nici nu-ti face treaba ca lumea wink.gif.
yrandreia
Sper sa nu fiu off-topic... rolleyes.gif
Stie cineva un service care efectueaza se servicii de antifonare a masinii (in Bucuresti)?
Nu am curte si nici posibilitatea de a o duce intr-o curte, asa ca.... singura optiune e sa merg la service cu ea!

Multumesc frumos!
modream
Stie cineva daca in Vitan este si sambata deschis la magazinele de piese (vreau sa-mi iau niste pasla insonorizanta) ? Este mai aglomerat decat de obicei atunci ?
bogdan3l
Modream , sti cat costa mp de pasla ?
bogdan_o
Eu am fost si mi-au cerut 450k pe metrul liniar (doi metri latime) aia de 10 mm si 500k pe ml aia de 20mm. Dar eram imbracat mai decent. Data viitoare ma duc in slapi si bermude si poate le iau mai rezonabil.

Da, e deschis si sambata numai ca nu mai poti intra cu masina in targ. E mult mai aglomerat decat in timpul saptamanii. De fapt, Vitanul se trezeste la viata sambata si duminica.
osirus

Mai da voi dati cu banii in primul intrebat?Eu am luat 1 M din cea de 12mm cu 200 mii!Cea de 30 mm era 400 mii dar daca as cumpara m-as tigani cu el!De preferabil sa cumparati la inceputul saptaminii(luni-marti)ca e mult mai lejer si nu au vinzari!In week-end e cu plata intrarea si e o aglomeratie de nedescris!
bogdan_o
Pai in cazul meu ala era singurul care avea asa ceva. Era pe randul doi din drepta, langa aia cu spoiler-ele. Avea numai materiale din astea (fete usi, mochete, etc). Oricum m-a enervat foarte mult tupeul de a cere atat. Chiar m-a crezut fraier? Asa ca nu am luat, chit ca daca ma tiganeam cu el mai lasa la pret.
Highlander
Paul , ziceai ca inainte sa rastorni masina pe o parte trebuie printre altele sa golim rezervorul de la lichid de frana si sa punem un dop pe aerisitorul de la cutie.

Daca se goleste rezervorul de lichid nu intra aer si o sa am probleme cu franele ?Sau cum fac ?
Iar aerisitorul ala de la cutie pe unde e ?

Merci de intelegere!
paulp
La DSN nu am idee daca este aerisitor la cutie. La Nova e in partea din fata-sus cum privesti la motor.

Lichidul eu l-am scos pentru ca nu voiam sa minjesc tabla cu lichid de frina wink.gif
O aerisire dupa aia e suficienta, daca se intimpla cumva sa prinda aer, desi daca nu calci frina nu prea vad cum sa intre aer in instalatie.
cipri19
vin si eu cu o intrebare: oare zgomotul de la motor nu vine si prin parbriz si prin geamuri? banuiesc ca la masinile straine, si geamurile sunt mai speciale, nu?
bogdan_o
Acum, la drept vorbind oricat ai antifona o Dacie tot nu o sa fie Mercedes, dar pana la urma nu e vorba de a ajunge l;a asa ceva. Niici nu se poate. Ideea e de a elimina pecat posibil cat mai mult din huruit/vajait/troncanit etc.
urduban
urmeaza sa ma apuc si eu de antifonare,cel tarziu peste 2 saptamani incep.

am mai vb cu paul prin privat dar mai am cateva nelamuriri..

-daca tot scot uleiul din C.V se merita sa-l schimb?? (40.000 km)
in caz ca nu se merita schimbat nu il mai scot si pun un dop la aerisitor( ce fel de dop trebuie, de pluta e de ajuns??)

-la DSN cred ca nu are pe unde sa curga antigelul(glaceolul) asa ca nu il mai scot

-ca sa nu mai folosesc pana de lemn intre usa si caroserie vreau sa dau ambele usi jos de pe partea pe care rastorn masina.
la bolturile de la usi trebuie un cleste special pentru sigurantele alea?? sau ma chinui cu o surubelnita???

-folia PEE(pentru parchet) o pun de 4 mm peste tot in habitaclu dar as vrea sa stiu daca se merita pusa si pe plafon si in portbagaj sub mocheta de pe contra aripi??

-ulei din motor daca nu il scot curge pe undeva??(logic nu ar avea pe unde dar practic...)

-mie frica de mirosul de antifon din interior (cei care ati mai facut se duce repede??)

-inca o intrebare : se mai merita saq pun folia sub mocheta la sofer si pasager ca la SuperNova mocheta din fata vine din fabrica cu un strat gros de burete care cred ca tine locul de izolator fonic..biggrin.gif
mai este o pasla/burete asemanatoare pe peretele dinspre motor

-nu cred ca mai pun folie in aceste 2 locuri....

paulp
Nu stiu daca la DSN curge uleiul din cutie, eu vorbeam de Nova, care are un aerisitor.
Din motor nu prea vad cum sa curga uleiul, poate doar pe la joja, dar e putin probabil.
Sigurantele de la splinturile usilor se scot cu un patent cu cioc.
Folie poti sa pui peste tot, fara retinere wink.gif. Si nu uita sa pui pe fetele de la usi smile.gif si pe plafon.

Mirosul de antifon iese cam intr-o saptamina, dar ia niste Glade Assorbidori ca ajuta wink.gif.
vis-a-vis
Cam asa arata o antifonare sanatoasa, din fabrica la un Cadillac DeVille.
B XX BVR
Am si eu o intrebare ca de saptamana asta vreau sa ma apuc si eu de insonorizare(in interior).

Dupa curatzare si grunduire urmeaza stratul de antifon si apoi folia de PEE. Ei cu ce se lipeste folia asta ca nu am inteles ???(poate nu am fost atent la ce s-a scris)

Merci
george_slz
Daca dai cu antifon te avertizez ca pe caldura se usuca mai greu, trebuie sa o lasi o saptamana cel putin....ca sa nu mai lipesti cu altceva, inainte sa se usuce de tot antifonul, pune folia si se va lipi de antifon. Te avertizez ca trebuie sa fi pregatit de munca si sa ai rabdare cu uscatul.... Pune folie mai groasa sau pasla sau captuseala dintr'aia detapiterie in zona schimbatorului de viteze, tunelul central cum si se mai spune, pune peste tot daca vrei, ia insa in calcul ca nu trebuie sa pui prea multa pasla/pee la pedalier, unde trebuie sa ai spatiu ca sa apesi pedalele.
Rezultatul va fi super apoi....bafta!

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.