Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: disc frana logan
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
rtBK
multumesc!
rtBK
pana la urma aveam de 259 wacko.gif
IRONICK
Ciudat, ce luna din 2005? Pana in oct 2005 stiu mai multe masini care au 238mm. Pe Laureate Plus (1.4 cu ABS) au pus prima data 259mm din ce stiam eu.
rtBK
eu stiam ca masina pe care o am eu e din februarie... poate am fost mai "norocos"
hachiko
Buna ziua la toata lumea smile.gif
Am si eu un Logan de prin 2004, ale carui discuri s-au ovalizat. Cel mai vizibil e discul de pe partea dreapta. Sunt de 259 mm din cate stiu, n-am stat sa le masor, m-as mira sa fie de 238 mm chiar daca nu am ABS. Din cate stiu eu, au fost putine modele cu discuri de 238 mm. Problema e ca discurile mele sunt pline, daca erau ventilate mi-era mai usor sa iau o decizie la achizitia altora noi. Din lipsa de fonduri, nu pot sa fac upgrade-ul dorit spre etrieri de VAN si discuri ventilate de 260 mm *22 mm grosime. Mi-ar fi placut mult, s-ar fi imbunatatit probabil substantial franarea, mai ales ar fi scauzt fadingul la franari succesive. Intrebarea mea este ce discuri de frana pline sunt de buna calitate, cu risc scazut de ovalizare la o franare mai in forta, sau cateva franari succesive dar nu de la viteze foarte mari. Merg preponderent in oras unde conduc un pic mai sportiv, dar nu exagerat. Rar mi s-a intamplat sa trebuiasca sa franez succesiv de la viteze de peste 100 km/h. De aceea as vrea sa aflu o parere pertinenta in legatura cu niste discuri pline bune. Eu ma gandeam la Brembo pline de 260 mm sau la Ferodo. Astept pareri smile.gif
adiya
Si eu ar trebui sa le schimb iar Brembo sunt mai atractive la pret decat ATE. Poate ne spune cineva ceva despre marca asta.
Merci.
crising
Am pe Logan discuri de 259 mm ventilate. Pe interior sunt niste caneluri seamana mai degraba cu o roata dintata. Ce rol au acestea? Au ceva legatura cu ABS-ul. Eu stiam ca ABS-ul are ceva treaba cu rulmentul.
fuzzzy
De ce crezi tu ca se numesc discuri "ventilate"? Fix canelurile alea au rol in ventilatia discului.
crising
Stiu ce inseamna disc ventilat. Eu am zis roata dintata aflata pe interiorul discului spre centrul discului.
daca gasesc o poza o sa pun aici una sa vedeti despre ce e vorba
adyprico
Salutare,

Am citit tot topicul asta dar nu prea m-am lamurit. Detin un logan ambition 2005 masina are 52k km la cat se schimba discurile sau care este dimensiunea la care trebuiesc schimbate.

Daca schimb discurile si placutele mai trebuie schimbat altceva (etrieri , lichid sau alte chestii de genu asta)

Sincer eu am fost multumit de discurile cu care a venit masina si placute de origine, as vrea sa imi cumpar la fel imi puteti recomanda un magazin de unde as putea sa iau discuri si placute originale sau ce alta marca ar fi mai bune bosch , brembo sau ate ??
hachiko
Daca ai discuri ventilate se schimba la 17,6 mm grosime, daca ai pline la 10,6 mm grosime. Pe DaciaShop stiu ca au baietii piese bune si preturile sunt acceptabile. Si eu o sa cumpar discuri ventilate pana la urma si etrieri TRW ca sa fac upgrade la frane.
Ca discuri am auzit numai pareri bune despre Brembo Easy Check si sunt accesibile 100-130 lei bucata (pline sau ventilate)
fuzzzy
La Ambition ai discuri pline, nu ventilate. Discurile se schimba atunci cand este nevoie este vorba din popor, insa colegul forumist de mai sus ti-a dat exact masurile de schimb ale discului. Practic la Logan un disc te tine cam 2 seturi de placute, iar personal iti recomand placute moi, sunt la fel de bune la franare ca cele dure insa nu uzeaza discul la fel de puternic.
adyprico
Am citit prin alte parti ca daca vreau sa trec la discuri ventilate trebuie sa schimb doar portetrierii nu etrierii. imi puteti pune un link ceva de la alt magazin ca pe daciashop.ro am gasit doar etrieri de van la care nu as vrea sa trec si la un pret de ma de pe spate, sincer imi place ideea de discuri ventilate dar nici o suma exagerat de mare nu as vrea sa dau. iar la ciumpalacii aia de la daciaservice nu ma duc ca imi iau si pielea de pe mine doar ca imi dau roata jos daia va intreb ce si cum. multumesc
hachiko
Si etrierii se schimba, pt ca discul ventilat e mai lat are 20,6 mm (22 mm la VAN) si automat etrierul trebuie sa fie mai lat, iar port etrierii nu se potrivesc de la discuri pline la etrieri TRW pt discuri ventilate. Etrieri TRW complet echipati se gasesc la dezmembrari la preturi rezonabile, de unde intentionez sa-mi iau si eu o pereche. Exista riscul sa fie gripati, dar se rezolva usur, schimband garniturile si dand pistonasul cu o pasta de aluminiu sau cupru.
klaus
QUOTE(Dsign @ 16 Jul 2009, 08:03)
Deci:

Daca ai discuri neventilate si vrei sa treci la ventilate, tre sa schimbi jugul, intr-adevar

Daca vrei discuri de pick-up, trebuie sa schimbi tot ansamblul etrier/portetrier, datorita grosimii discului.

Incontestabil, un disc mai gros e mai avantajos, insa in cazul nostru, diferenta este destul de mica.

Dupa mine, daca tot dai banii pe discuri ventilate, oricare ar fi ele, merita etrierii de Papuc
*


Cand Dsign se refera la "papuc" se refera la logan papuc nu la 1300 papuc, sa n-avem vorbe la proces!
adiya
La 90000 km au scazut sub 16mm; probabil trebuiau schimbate de la 60000. Greseala mea ca nu am verificat mai devreme insa,
ma intreb din ce sunt facute discurile de origine care in conditiile folosirii unor placute tot de origine trebuiesc inlocuite la fiecare al doilea schimb de placute?
P.S. Cred ca stilul de condus/franat este unul normal din moment ce placutele de frana au tinut exact cat recomanda Dacia si anume 30000 km.
mario1980
Nu stiu cit de normal este stilul tau de condus/frinat, dar eu unul am schimbat placutele din fabrica undeva la peste 88k Km. Ce-i drept, o placuta avea cam 4-5 mm.
Si circul zilnic prin oras. Dar nu in stilul blana-frina-blana-frina...
adiya
Intrebarea era de ce placutele tin cat trebuie iar discurile nu.
Ca principiu (nu ca nr. de km.) nu mi se pare in regula sa schimbi discuri la fiecare al doilea schimb de placute.
tribunul
QUOTE(adiya @ 11 Apr 2012, 21:47)
Intrebarea era de ce placutele tin cat trebuie iar discurile nu.

Si cam cat trebuie sa tina placutele si cat cat discurile?
adiya
In niciun caz 2x placute x1 disc
tribunul
Io din experienta la mers preponderent in Bucuresti, am observat ca placutele ar trebui schimbata cam la 35k km iar discurile pe la 70k.

Pe princiupiul "merge si asa" placutele pot fi duse si la 50-60k km iar discurile la 100-120k km.
cosmint26
Eu am schimbat placutele prima data la 24,000 si acum la 50.000.Primul schimb l-am facut cu placute originale din reprezentanta.
Totul tine de stilul de condus, eu avand un stil clar mai rapid decat al traficului obisnuit.
Masina este un logan 1.6 16v, discuri 259 ventilate. Discurile le mai tin maxim 10-15.000.
nucu68
"Super oferta" primita pe telefon de la Caremil Dacia Iasi. Schimbat discuri cu manopera cu tot 425 lei. Ha! Ha! Ha ! Stiu ca e off topic, dar nu pot sa nu spun ca astia imi cerusera pe carcasa de la cheia de contact ( cu circuit cu tot, ca nu aveau atfel ) un mizilic de 475 lei blink.gif
nucu68
Discurile Bosch cu placutele TRW sunt compatibile?
user123
Salut, stiti cumva daca etrierii ( + portetrier) de la un clio 2 ( 1.4 16v, discuri ventilate) se potrivesc (plug `n`play) pe Logan ( discuri pline )? ....Aceeasi intrebare si pt discurile ventilate ale Clio-ului?
vi_escu
din moment ce au aceleasi coduri reperele de care vorbesti pentru clio 2 si logan insemna ca se potrivesc.
user123
QUOTE(vi_escu @ 20 Aug 2012, 20:26)
din moment ce au aceleasi coduri reperele de care vorbesti pentru clio 2 si logan insemna ca se potrivesc.
*



Multam de raspuns..... up.gif .....din ce am observat live pe masina ( posibil) donor, la discuri nu aveam dubii ( desi erau ventilate, iar Loganul le are pline); problema era la etrier si mai ales portetrier, la clio mi s-au parut putin diferite, inclusiv racordul furtunului pt lichid de frana ( am facut comparatie cu acelasi etrier de Logan pt discuri ventilate) si cum aici nu am acces la dialogys, orice parere e binevenita....
evali22
iti spun eu sigur ca nu se potrivesc, deoarece un disc plin este foarte subtire in comparatie cu un disc ventilat si chiar daca prin absurd se pot monta niciodata nu o sa ai frane.
IRONICK
QUOTE(evali22 @ 23 Aug 2012, 15:17)
iti spun eu sigur ca nu se potrivesc, deoarece un disc plin este foarte subtire in comparatie cu un disc ventilat si chiar daca prin absurd se pot monta niciodata nu o sa ai frane.
*
de ce? le pierde pe drum?
user123
Stiti cumva daca etrierii de VAN au fost facuti si cu sistem de prindere pt placutele de frana tip TRW?( am gasit mai mult cu sis ATE insa se pare ca sunt si cu TRW, sau aceeia nu sunt de VAN?)
vi_escu
Sa lamurim treaba:
Discurile neventilate se imperecheaza cu etrierii 7701201770 , 6001547617 , 7701499275 dreapta respectiv 7701201769 , 6001547616 stanga. Suportul etrier:7701040965 ,6001547618,7701034910.

Discurile ventilate se imperecheaza cu etrierii 7701207959 , 7701201966 dreapta respectiv 7701207958 , 7701201965 stanga. Suportul etrier: 7701051905 dreapta respectiv 7701051906 stanga.

Placutele de frana sunt tot un drac si au urmatoarele caracteristici: latime 100 mm, inaltime 64,8 mm, grosime 18,2 mm indiferent de tipul discului (codurile difera de la producator la producator)
IRONICK
platacutele sunt diferite intre van si berlina
user123
Multam de raspunsuri.....Pe mine nu discurile ma intereseaza,vreau sa stiu daca etrierii de VAN sunt si de tip TRW-LUCAS;
mai exact, am inteles ca majoritatea sunt tip ATE ( adica placutele de frana au acele "ciocuri" la capete, insa am gasit si unele tip TRW-LUCAS despre care se pretinde ca sunt tot de VAN....de aici intrebarea mea, sunt de VAN? au existat serii cu asa ceva?

Mai jos atasez 2 poze cu tipul placutelor in functie de prindere.....prima poza este cea cu placute tip ATE, a doua este cu placute tip TRW.....
IRONICK
sunt putin diferite de ate existente pe logan cele din prima poza
user123
QUOTE(IRONICK @ 24 Aug 2012, 14:30)
sunt putin diferite de ate existente pe logan cele din prima poza
*



Adevarat insa pozele sunt doar ca sa exemplific ce am vrut sa intreb....se intelege ideea in sine si diferenta intre cele 2 sisteme de prindere...
tuneam
sunt mult mai subtiri, etrierii sunt mai departati de disc, risti sa iti iasa/joace placutele
nucu68
Am unset de plaute TRW, cumparate mai demult. Acu a venit vremea sa schimb discurile. Se potrivesc TRW-urile cu discurile Bosch? Pe netam gasit si discuri TRW dar cam scumpe la 150 buc, pe cand Bosch la 100 per buc
user123
QUOTE(nucu68 @ 1 Sep 2012, 07:17)
....... Acu a venit vremea sa schimb discurile. Se potrivesc TRW-urile cu discurile Bosch? Pe netam gasit si discuri TRW dar cam scumpe la 150 buc, pe cand Bosch la 100 per buc
*




Salut, bineinteles ca se potrivesc - desi, ideal, unii recomanda ca placutele sa fie de aceeasi natie ca si discurile.....si chiar daca nu sunt, diferentele sunt atat de mici incat nu cred ca pot fi sesizate decat rar.....conditia este- ca la toate piesele- ca orice ai pune, sa fie piesa originala.....si aici ajungem la partea 2 a postului tau : daca ai discuri ventilate, atunci ai mare noroc ca ai gasit TRW (nou) la 150 lei, de obicei preturile incep de la 175......discuri Bosch la 100 lei (ventilate)? icon_mrgreen.gif ...si crezi ca sunt originale?
Orice ai pune, ai grija sa fie piesa originala.....oricand un disc Ferodo/Brembo original va fi mai bun decat un disc Bosch/ATE/TRW contrafacut.....

In alta ordine de idei, din aceleasi motive ca tine, mi-am achizitionat etrierii de VAN.....sunt cu sistem ATE de prindere a placutelor, mam bucurat initial degeaba deoarece nu am gasit placute ATE -cu sistem ATE de prindere- pt ei....ce am gasit ATE pt VAN sunt doar cu sistem LUCAS......avand aceeasi "goanga" vroiam( inca vreau) ca tot sis sa fie ATE ( etrierii sunt, discuri vor fi tot ATE iar placute.......).......daca nu, sa fie TRW....
nucu68
Nu sunt discuri ventilate. Iar preturile sunt de pe un site.
user123
QUOTE(nucu68 @ 1 Sep 2012, 11:05)
Nu sunt discuri ventilate. Iar preturile sunt de pe un site.
*




Ok...la pret cel putin TRW par ok.....insa Bosch, chiar si pt neventilate.....am in general dubii cu Bosch, sunt unii dintre cei mai piratati.....totul e la latitudinea ta, nu te grabii la "oferte", tu stii cel mai bine ce te avantajeaza......romanii au o vorba buna - scumpul mai mult pagubeste- daca ar aplica-o mai des......
user123
Salut, azi am reusit sa-mi fac upgrade la sis de frana.....placutele erau uzate, discurile la fel si am decis sa schimb tot sistemul......am trecut pe "frane" de VAN, etrierii deja ii cumparasem mai demult, au urmate discurile ( brembo, vroiam ATE insa nam avut rabdare si nici timp sa astept sa le aduca) si apoi placutele ( Ferodo, originale, care au venit cu acele sigurante pt etrieri....pt ca scria cineva care facuse aceeasi miscare mai demult ca nu are sigurantele, la placutele originale intotdeauna sunt livrate...)

Etrier-ul de VAN se potriveste fara probleme ( lam luat complet cu portetrier); placutele la fel, insa.....am avut mici probleme cu discurile.....respectiv, desi se pretind a fi originale, in spate frecau putin pe fuzeta pe partea pe care nu calca placutele- in timp, probabil si-ar fi "sapat" singure loc insa am polizat foarte putin din fuzeta ( practic freaca chiar in marginea ei putin si pe numerele acelea care sunt stantate in relief) .....fara grija, trebuie doar putin slefuit,nu va inchipuiti ca am luat nici macar 1 mm din fuzeta....dupa, se invart perfect......

Ca si pareri, nu pot spune nimic concret....franele sunt tari, ca si inainte, la viteze mici si medii nu se observa mare diferenta......ramane de vazut la viteze mari si pante abrupte.....ce se observa insa este ca jentile raman reci....mereu, nu sunt nici macar calde.....

adyprico
salutare, Eu am logan 1,6 ambition deci disc plin 259mm pe dacia shop am gasit un disc foarte laudat pe forum si anume brembo dar pe site scrie ca este plin si de 260 ( http://www.daciashop.ro/frana/discuri-frana/disc-brembo-plin ) , pot sa il pun se potriveste , dauneaza la ceva ?
Multumesc
YRX
Merge fara probleme.
nucu68
Am gasit la um magazin din Iasi discuri TRW la 110 lei. Cum imi pot da seama ca sunt originale? La pretul asta am ceva banuieli. Peste tot sunt 140-150 lei
nucu68
Am cumparat discuri TRW si dupa ce am urmarit un tutorial cu montarea lor am incercat sa fa si eu acest lucru. Prima surpriza a fost ca dimensiunile cheilor nu se potrivesc deloc cu ce spune baiatul in clip. La placute am chei de 13 si 17, la port etrier 19 iar la cele 2 torx-uri sunt de 30 si nu 40. Dar nu asta e problema. Pur si simplu nu am reusit sa defac un torx. Am dat si spray pt rugina. Unul a mers cu mare chin dupa ce am sctricat 2 chei dar al doilea s-a nenorocit. Am dat acu in alta belea. Cum mai desfac nenorocitul de surub? Dati-mi o idee, un sfat.
Curios cum de in clip se desfac suruburile alea asa de usor. E ceva putred in danemarca.
IRONICK
Pentru ca a mai desfacut suruburile de n-ori sa invete cum se face.

Foloseste un arzator sa incalzesti zona (surubul). Coeficienti diferiti de dilatare, se rupe rugina.
user123
QUOTE(nucu68 @ 31 Oct 2012, 16:48)
... nu am reusit sa defac un torx. Am dat si spray pt rugina. Unul a mers cu mare chin dupa ce am sctricat 2 chei dar al doilea s-a nenorocit. Am dat acu in alta belea. Cum mai desfac nenorocitul de surub? Dati-mi o idee, un sfat.
Curios cum de in clip se desfac suruburile alea asa de usor. E ceva putred in danemarca.
*




Salut, la mine a mers foarte usor desi masina este mult mai veche ca a ta...nu asta conteaza, inainte de a le desface trebuia sa folosesti un degripant care sa fie si lubrefiant ( adica gen WD40 sau variante mai bune)....daca folosesti doar degripant (decapant) singur este probabil sa ai probleme....
Daca nici asa nu merge, evident ca nu blush.gif poti incerca cu metoda colegului IRONICK ( adica sal incalzesti ) se va dilata si....poate va iesi ....insa ai grija cat si unde incalzesti pt ca prin incalzire anumite piese se decalesc....evident surubul daca il decalesti nuti pasa ca oricum il schimbi, insa daca decalesti filetul...sau filetele de la prezoanele rotii.....
Deasemenea poti incerca cu o surubelnita de impact/dalta mica sa bati usor in el, in sensul in care se desface....din socuri+ mult lubrefiant pus este posibil sal misti....
In ultimul rand, solutia sigura si eleganta ( insa si relativ scumpa) este sa folosesti un burghiu si apoi un "extractor" de suruburi/prezoane....
Trebuie sa ai multa grija data viitoare....in sensul ca iti trebuie scule potrivite ( ai folosit probabil torx-uri China made, de asta sau si rupt) pt ca vei strica "floarea" si nul vei mai putea desface....
Multa bafta si tine-ne la curent !
P-A-C-O
QUOTE(nucu68 @ 31 Oct 2012, 16:48)
[...] la cele 2 torx-uri sunt de 30 si nu 40. Dar nu asta e problema. Pur si simplu nu am reusit sa defac un torx. Am dat si spray pt rugina. Unul a mers cu mare chin dupa ce am sctricat 2 chei dar al doilea s-a nenorocit. Am dat acu in alta belea. Cum mai desfac nenorocitul de surub? Dati-mi o idee, un sfat.

te duci la vulcanizare si le slabesti folosind pistolul cu aer dupa care revii acasa si le inlocuiesti wink.gif
IRONICK
QUOTE(user123 @ 31 Oct 2012, 18:23)
Daca nici asa nu merge, evident ca nu blush.gif  poti incerca cu metoda colegului IRONICK ( adica sal incalzesti ) se va dilata si....poate va iesi ....insa ai grija cat si unde incalzesti pt ca prin incalzire anumite piese se decalesc....evident surubul daca il decalesti nuti pasa ca oricum il schimbi, insa daca decalesti filetul...sau filetele de la prezoanele rotii.....
*
Nu se decaleste nimic. Sunt arzatoare cu flacara mica, dar temperatura mare.

QUOTE(P-A-C-O @ 31 Oct 2012, 18:26)
te duci la vulcanizare si le slabesti folosind pistolul cu aer dupa care revii acasa si le inlocuiesti  wink.gif
*
O daa!!! Sigur ca da!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.