Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: uleiul Dacia 5W30 e prost?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
axabrt
tocmai am schimbat uleiul la 7500 km si nu m-au lasat sa vin cu uleiul meu.
Asadar am cumparat ulei Dacia Premium 5W30 4l la 71 RON
De ce e asa de ieftin uleiul asta al lor ???
In plus mi-au dat bidonul cu restul de ulei si am ramas mirat deoarece dupa parerea mea e cam prost uleiul.

Eu as fi vrut sa pun Castrol 5W40 care costa pe putin 1.500.000 adica dublu.
Aceeasi categorie de ulei si la pret de 2 ori mai scump !!! Deci unde e enigma?

vijelie
La banii astia iti permiti sa-l schimbi la 7500 km daca se innegreste, asa ca tot cam pe acolo ajungi.
GoGu
Pai si ELF-ul tot atat costa...

Imi aduci aminte de o istorie auzita, adusese unul din China niste geci de piele, imitatii ale unor modele "de marca", destul de reusite.
A vrut sa le vanda la un pret mai mic, sa le dea repede. N-a mers, lumea era suspicioasa. Le-a dublat pretul si le-a dat pe toate, repede happy.gif
madhorsefuzzy
1. Pentru 7500Km e foarte bun 5w30-ul de la Dacia. Pentru mai mult de 10.000Km NU. Cel 10W40 Dacia e foarte prost indiferent pentru cati Km.
2. Pentru 15.000Km nu iei ulei Dacia.
3. E o oarecare diferenta intre 5W30 si 5W40, mai ales vara unde la temperaturi inalte ultimul ramane mai vascos. In plus cel 5W30 este semisintetic pe cand cel 5W40 este sintetic, de unde si diferenta de bani.
vijelie
QUOTE(GoGu @ 12 Dec 2006, 14:26)
...
A vrut sa le vanda la un pret mai mic, sa le dea repede. N-a mers, lumea era suspicioasa. Le-a dublat pretul si le-a dat pe toate, repede  happy.gif
*

Bai, nene, nu le dati idei astora de la Dacia ca si asa se cam fereste lumea de uleiul lor... blush.gif
argon
QUOTE(madhorsefuzzy @ 12 Dec 2006, 14:26)
In plus cel 5W30 este semisintetic pe cand cel 5W40 este sintetic, de unde si diferenta de bani.
*




Vezi ca le-ai intors, e taman invers...eventual amandoua sintetice...valabil doar daca sunt Prista, in caz contrar i take that back.
madhorsefuzzy
Eu m-am luat dupa nenea asta. Daca el greseste atunci si eu gresesc si imi pare rau pentru dezinformare.
Daniel M.
Si eu am Mobil1 la masina, 5w30, care e semisintetic. Mobil1 5w40 e full sintetic.
Numai bine.
C@talin
eu am dacia oil si il schimb din 15000 in 15000 si nu am vazut nici o problema
andu911
Eu nu stiu cum ai primit atatea sfaturi, tinand cont ca nici nu se stie ce masina ai. Presupunem ca Logan, dar ce motor ?
DFA
QUOTE(axabrt @ 12 Dec 2006, 14:10)
...........dupa parerea mea e cam prost uleiul.
*


huh.gif Și cum ți-ai format părerea aia? Ce anume te-a determinat să tragi concluzia că uleiul lor e prost?
Ce înseamnă ulei prost?
Cum se deosebește un ulei bun de unul prost?
Îl pipăi? Îl miroși? Îl guști?...

Care e metoda, să știm și noi...? tocilar.gif

QUOTE(axabrt @ 12 Dec 2006, 14:10)
Eu as fi vrut sa pun Castrol 5W40 care costa pe putin 1.500.000 adica dublu.
Aceeasi categorie de ulei si la pret de 2 ori mai scump !!! Deci unde e enigma?
*


De fapt uleiul ăla e Texaco, Renault a moștenit de la Dacia un contract cu Texaco prin care sunt obligați să pună în motoarele montate în mașinile purtând marca Dacia uleiul Texaco.
Cum Logan-urile se vând ca pâinea caldă, Texaco vinde uleiul cum se vinde berea vara..., de aici și prețul scăzut per litru...
andu911
Sau mai bine zis, unu se poate schimba la 15.000 km si altu la 30.000. Dar cum la Logan nu e cazul, poti sa iei si de-ala de 15.000.
DigitalScribe
Nu stiu cu ce vine din fabrica dar dupa rodaj am schimbat imediat la 3000 Km cu 5w30-ul de la Dacia si am stat cu el bine-merci pana la revizia de un an (7400Km biggrin.gif ) cand am bagat Aral full-sintetic 5w40.
Ori si-a dat drumul motorul ori uleiul face vreo diferenta... dar parca merge mai bine masina acum aproape de 11000Km.

Imi zicea cineva care are un frate care a fost distribuitor de Aral candva ca ii spunea despre Aral ca, asa cum il pui, asa il arunci. Adica e ulei foarte bun si rezista foarte mult. Poate pera bun pentru cei 15000 km / 1 an de revizie ai lui Logan.
andu911
pai nu e bine....uleiul trebuie sa curete motorul de toate impuritatile, care raman din aer, din combustibil, din motor...
Deci trebuie sa se murdareasca
DFA
QUOTE(DigitalScribe @ 12 Dec 2006, 17:33)
...........asa cum il pui, asa il arunci. .........
*


Eeee, ăsta e "folclor auto"..., toate uleiurile se uzează și își schimbă culoarea, cel puțin la benzinare închiderea la culoare este dependentă și de cât de bine e reglată injecția, respectiv cât de bine se face arderea.

La dizălane funinginea contaminează uleiul în mai puțin de 200 de Km de la schimb, așa că toate sunt o apă ș-un pământ, adică negre...
ydaniel
e facut de prista;)
cristi.r
QUOTE(DFA @ 12 Dec 2006, 16:38)
De fapt uleiul ăla e Texaco, Renault a moștenit de la Dacia un contract cu Texaco prin care sunt obligați să pună în motoarele montate în mașinile purtând marca Dacia uleiul Texaco.
Cum Logan-urile se vând ca pâinea caldă, Texaco vinde uleiul cum se vinde berea vara..., de aici și prețul scăzut per litru...
*


Pai, bine mai nene, si-acuma spui ? biggrin.gif Dupa ce m-am luat in furculite cu mai multi coforumisti, mi-am luat si warn pe un alt topic s.a.m.d. acuma vii cu raspunsul asta ? biggrin.gif Ca Renault sunt obligati sa puna ulei Texaco in motoarele lor ? Aia de la Renault or sa moara de inima rea la un moment dat ... Ei care recomanda si daca sunt treziti din somn tot uleiul Elf ... biggrin.gif Mersi oricum pentru informatie !

In alta ordine de idei, pentru initiatorul topicului, nici un producator din lumea asta nu-si permite sa recomande un ulei doar de marketing ! Uleiurile respective sunt bune pentru motoarele in care au fost puse ... asta nu inseamna ca nu e loc si de mai bine. Daca ai bani de Castrol sintetic, go for it ... dar sa nu-ti inchipui ca o sa ai o racheta dupa aceea ... diferentele dintre uleiurile actuale (cat de cat de firma) sunt foarte mici, daca nu inexistente. Cine are marketing mai agresiv castiga ...
hash
Ce mare branza un kil de cas cu uleiul prost sau bun, oricum motoarele astea noi sunt de unica folosinta ! Si daca dubleaza viata motorului, tot degeaba, masina ca si concept de proiectare va fi uzata moral in 10 ani.
Marius97fer
hash pune undelemn de la bunica... "ce mare branza un kil de cas..." =))
hash
De acord. Numai ca o sa-l schimb dupa o mie de km wink.gif
vijelie
Am vazut Logan Ambition cu peste 110mii km la bord.
Ulei motor numai Dacia Oil 5W30 schimbat la fiecare 10mii km.
Motorul e in stare perfecta.
Cineva a vazut vreun motor stricat din cauza uleiului Dacia Oil?
DigitalScribe
Am vazut si eu un astfel de exemplar cu ulei numai Dacia Oil. Era un taxi Laureate 1.6 deci cu motor fix ca al meu si jucaria mergea impecabil.
La cat de putini Km fac majoritatea romanilor schimbul la 1 an asigura ca uleiul n-apuca sa se deterioreze prea tare. Iar limita de 15Km e de 2 ori mai mica decat prin alte tari "cu apa calda". Ce sa mai zic de recomandarea de a schimba la 7500Km...
FLP
Motoarele de pe taxi de obicei rezista mai mult ca motoarele "for home using" ca sa ma exprim asa..
Quality
Am pus si eu 5W30 Dacia Oil, pe bidon scrie ca e sintetic...sper ca nu m-am intepat...
4l-75 ron.
dr_mKe
@ vijelie: iti stric eu unul daca imi dai sa incerc, pe autostrada vara, pedal to the metal cateva mii de kilometri pe autostrada icon_mrgreen.gif
vijelie
Era vorba de un Logan condus de un om care a avut jucarii la varsta adecvata. smile.gif
argon
auci radmasa.gif
mykissfm
QUOTE(dr_mKe @ 9 Mar 2010, 18:48)
@ vijelie: iti stric eu unul daca imi dai sa incerc, pe autostrada vara, pedal to the metal cateva mii de kilometri pe autostrada  icon_mrgreen.gif
*




nu se va strica motorul ,doar va scoate un sunet care te va face sa nu mai accelerezi. laugh.gif
corbex
Intrebarea din titlu e superflua. Se subintelege ca tot ce e de Dacia e prost. De obicei si soferul.
Maskatu
Toate daciile vin cu "dacia oil" din fabrica. In perioada garantiei, parca tot dacia oil se "pune". Nu am auzit de motoare stricate din cauza "uleiului prost" = dacia oil. smile.gif
bylexus
Ce chestie radmasa.gif
Cand auzi Dacia - dai si de taguri gen "prost/ieftin/stricat/nu tine" dupa cum se poate observa in topicul asta.
Buna "reclama" are Dacia smile.gif Imi plac de astia, domle' care sustin masina noua romaneasca vs. SH si nu au curajul sa mearga nici macar pe garantia producatorului autohton, in cazul de faza ULEI DACIA....
Nah, numai bine... rolleyes.gif
Marty
QUOTE(bylexus @ 15 Nov 2010, 17:59)
Ce chestie  radmasa.gif
Cand auzi Dacia - dai si de taguri gen "prost/ieftin/stricat/nu tine"
*

Eu cind aud "Dacia", ma gindesc imediat la asta
corbex
Crezi ca atunci si-a tras mustata?
DB77AAA
E vorba despre uleiul 5w30 care la cald nu are propietati foarte bune de ungere. Intotdeauna e mai indicat w40 sau mai bine w50 sau w60.

Eu stiam asa. Ambalator pentru dacia este Petrom / OMV. Evident ca francezilor nu le convine de OMV si vor Total cu al sau Elf, sau si mai profitabil Lubrifin. Oricum, probabil ca deja Lubrifin este acum ambalatorul Dacia...
Richelieu
Le-ai ametit ca dracu! Sunt satul de experti din astia care nu stiu sa calculeze rapoartele dintr-o cutie de viteze, dar stiu mai bine decat producatorul ce ulei este ok pentru troaca lor. Oi fi si tu vreun mecanic de garaj intre blocuri si te dai mare expert in fata potentialilor clienti.
Markos
QUOTE(DB77AAA @ 16 Nov 2010, 13:55)
Eu stiam asa. Ambalator pentru dacia este Petrom / OMV. Evident ca francezilor nu le convine de OMV si vor Total cu al sau Elf, sau si mai profitabil Lubrifin. Oricum, probabil ca deja Lubrifin este acum ambalatorul Dacia...
*


sa-mi trag una, Dacia se ambaleaza? huh.gif
DB77AAA
Posibil sa nu intelegeti din diferite motive:
Mai pe intelesul tuturor incepatorilor.
Ambalator: In lumea pieselor auto, un producator de piese auto fabrica dupa licenta/norma o piesa a unui automobil. In contul licentei/normei devine ambalator pentru firma X care este producatoare de automobile. Sau este ambalator la comanda facand acea piesa exclusiv pentru firma X.
In cazul de fata, Petrom fabrica uleiul 5w30 si 10w40, il imbuteliaza in cuti cu logo Dacia, iar aceasta din urma il vinde ca piesa de origine. ***
*** Explicatie pentru cei care au resedinta in localitati imaginare.

Ce nu inteleg eu: Daca este topic de cafenea, chiar toate topicurile/postarile obligatoriu trebuiesc postate la misto(obligatoriu facute doar de cei cu imaginatia bogata)?

Astept un reply in forta!
apunake
QUOTE(DB77AAA @ 16 Nov 2010, 15:30)
Ce nu inteleg eu: Daca este topic de cafenea, chiar toate topicurile/postarile obligatoriu trebuiesc postate la misto(obligatoriu facute doar de cei cu imaginatia bogata)?
*



Normal, și la băutură vrei să vorbim despre lucuri serioase???
einstein1984
QUOTE(DB77AAA @ 16 Nov 2010, 14:55)
E vorba despre uleiul 5w30 care la cald nu are propietati foarte bune de ungere. Intotdeauna e mai indicat w40 sau mai bine w50 sau w60.

Eu stiam asa. Ambalator pentru dacia este Petrom / OMV. Evident ca francezilor nu le convine de OMV si vor Total cu al sau Elf, sau si mai profitabil Lubrifin. Oricum, probabil ca deja Lubrifin este acum ambalatorul Dacia...
*


Prosti rau aia de alearga cu prototipuri la le mans, ca baga Motul 0w20 in ele.
DB77AAA
QUOTE(einstein1984 @ 16 Nov 2010, 17:01)
Prosti rau aia de alearga cu prototipuri la le mans, ca baga Motul 0w20 in ele.
*


Ar fi indicat foarte mult sa citesti http://www.carbibles.com/
Chiar recomandabil sa inveti ce inseamna un motor solicitat intens fata de unul uzual.
App, da si uleiul 0w20 se foloseste pe vvti, nu numai in racing, insa eu personal ti-l recomand si pentru dacia ta. tongue.gif
Marty
Toata lumea mi-a laudat Motulu' ala de ziceai c-au redescoperit o noua dimensiune-n lubrifierea ansamblului biela-manivela. M-a pus dracu' sa schimb Mobilu' cu Motul si acu' am o vaga bataie la culbutori, pina se-ncalzeste motoru' un pic. Uleiul de la cutie l-am schimbat fiindca-mi iesea greu din viteza cind se incalzea. Cu Motul iese din viteza fara nicio problema, da' daca te gindesti sa retrogradezi, e cazul sa te gindesti de 5 ori inainte.

Eu stiam ca ce se gaseste prin bidoanele inscriptionate Dacia, sunt venite de la Texaco/Havoline.
einstein1984
QUOTE(DB77AAA @ 16 Nov 2010, 18:10)
Ar fi indicat foarte mult sa citesti http://www.carbibles.com/
Chiar recomandabil sa inveti ce inseamna un motor solicitat intens fata de unul uzual.
App, da si uleiul 0w20 se foloseste pe vvti, nu numai in racing, insa eu personal ti-l recomand si pentru dacia ta.  tongue.gif
*


Baga tu W 60 in a ta, ca amea merge bine cu w40 si ar merge si cu W30 conform cu manualul.
Marty, nu ai tacheti hidraulici, ai culbutori?
Marty
Scuze, tacheti hidraulici.
inferno
Vad si eu ca unii se cred mai destepti ca si zeci de ingineri in fabrica care au contribuit la constructia unui motor. De ex. Ferrari recomanda pt masinile sale 0w-40 sau 5w-40 si are vreo 500HP, iar voi vreti sa puneti in motorul Dacia de 1.4, 1.6 xw-60. Noi am participat in raliuri cu masini Lada de 150-160HP si am folosit ulei 10w-40 la turatii de pana la 7500rpm. Idea e ca trebuie folosit racitor de ulei care tine temparatura constanta. Majoritatea masinilor noi vin echipate cu racitor de ulei deci nu are nici un rost sa cresti vascozitatea uleiului ca ii faci rau in loc de bine.
Eu zic ca sa folositi uleiul cu indicele de vascositate si de calitatea trecuta in cartea tehnica. Multi se uita doar la niste cifre si marca. Uitati-va si la calitatea acesteia dat de indicele API/ACEA. In cartea tehnica scrie ce criterii trebuie sa indeplinesca. De ex. daca in carte scrie 10w-40 API SL/CF ACEA A3/B3 puteti folosi orice marca care indeplineste acele conditii fie ea Mobil, Castrol, Elf, Texaco, Divinol, GM, etc.
kxz
Da' ce dezgropai topicul? Vrei sa abati atentia de la masline?
corbex
Nici vorba! Pleci de la ulei si ajungi mintenas la masline, trecind prin uleiul de masline, de asemenea recomandat pentru masinile care se dau impreuna cu aifonu'.
Trebuie doar sa fie ultra-supra-extra virgin. Sa nu-si fi bagat cineva rodaju-n el.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.