sad_paw89
24 Jan 2007, 18:46
[attachmentid=43283]Am o mare problema cu solenza mea si in acest scop va cer ajutorul ,problema consta in,acum apropxmativ 6 luni au "picat tobele" din lipsa de fonduri la vremea respectiva am optat ptr traseull de tobel facut de "conex" (o mare gresala) acum zornaie,zdrangane face in ultimul hal, stiu f bine ca s-a mai discutat despre acest aspect ,,am gasit toba de inox la carrefure cu 2 mil (Ploiesti),dar respectiva toba nu are absolut nici un sistem de prindere,intrebarea mea este :"cum se monteaza?" am fost la service si de acolo mi s-a spus ca trebuie sa sudeze nush ce fiare pe toba ,acum nu sunt in masura dar nu cred ca se sudeaza fier cu inox.in fine trecem peste ,unde gasesc toba medie cu diametru 50mm tot din inox?...Va rog mult sa ma ajtati!!
cristio_79
24 Jan 2007, 21:01
sad_paw89
24 Jan 2007, 22:00
Multumesc frumos ,dar traseul borla este ce-l mai bun sa inteleg ?sau exista si alte tipuri mai bune?Am uitat sa mentionez dar prin aceasta manevra urmaresc si o reactie mai buna a motorului atunci cand apas acceleratia.
cristio_79
24 Jan 2007, 22:47
Daca este sau nu cel mai bun,nu sunt eu in masura sa raspund.Citeste si tu ce scrie pe acolo.Eu am primit raspuns la intrebarile pe care le-am pus.Trimite si tu mail la adresa de acolo daca ai neclaritati.Vei primi si o lista de preturi pentru toata gama Dacia.
thunder
25 Jan 2007, 11:54
Borla face trasee de evacuare foarte bune si la preturi acceptabile. Am avut traseul de 45mm pe fosta masina (DNS) si am fost multumit de el iar noul propietar inca il mai are pe masina. Nu stiu ce performanta vrei de la un traseu de evacuare pt. un motor de cilindree mica, dar se simte un raspuns putin mai bun la accelerare, traseul fiind direct-flow. Nu cred ca se merita sa dai o gramada de bani pe ceva mai bun, mai performant pt. ca oricum nu vei simtii diferenta ... poate doar la buzunar.
LE: vezi ca Borla face si trasee din inox si din otel aluminizat, asa ca ai gija ce cumperi.
marius80_eugen
25 Jan 2007, 13:15
Ce discutii aprinse pe aici ... ciudat cum nu cautati voi si prin alte topicuri . Sfatul meu : mergi la Borla Pitesti si pune-ti traseu Sport pe 50 mm de INOX . Merita banii si SE SIMTE super cresterea de putere ! Nu face zgomot cum face zgomotoacele astea de pe strazi , iti scade putin consumul si motorul merge mult mai bine si elastic . Il am de peste 7 luni si sunt multumit de el ... Pentru alte informatii intra pe net si vei gasi toate detaliile !
sad_paw89 nu asa se vb. ! Daca nu-ti place vre-un comentariu il poti denunta , dar ce ai facut tu nu e frumos !
B-53-SDP
25 Jan 2007, 17:01
Salut !
Asa cum au spus si baietii pe aici mergi si cumpara traseu de inox pentru ca meita.
Si iti mai dau un sfat pentru ca vad ca esti pasionat de masini daca vrei sa ai si putin sunet sportiv pe masina mergi in Pitesti sau in Bucuresti la BORLA si pune teava de inox de la catalizator pana in dreptul tobei finale stiu baietii de acolo sa faca treaba asta si cumpara o toba tot de la ei dar sa ai grija sa fie cu sita dreapta sau daca vrei poti sa cumperi si una speciala de solenza dar aceea are sita un pic ondulata ( si nu prea ai mare sunet decat dupa 1-1,5 ani asa am eu ).
E mult mai bine si tin destul de mult. Eu o am cam de aproape 2 ani si daca o curat de noroi e noua nu are pic de rugina pe ea.
Bafta multa !
sad_paw89
25 Jan 2007, 18:04
am sunat si ieri si azi la borla ,,mi-a raspuns un nene care habar nu avea despre pretz ,astazi mi-a zis sa mai sun si maine pe la 9 ca imi poate comunica si pretul,sincer nu mai am rabdare.Pe tine cat te-a costat traseul???
Vezi poate te ajuta cu informatii despre pret si despre cele mai apropiate magazine, distribuitorul produselor Borla - tel. 0248290393. Parca asa scrie pe site-ul lor (chiar daca nu a fost actualizat cam de multisor) la sectiunea "retea de distributie".
B-53-SDP
25 Jan 2007, 22:06
Ma pe mine nu ma costat decat toba finala si terminatia stiu m-am exprimat gresit mai sus eu nu am decat toba finala de inox restul tevii e normala nu am avut resurse sa pun teava pana in spate am scos doar toba de mijloc (intermediara)200RON si terminatia 50RON.
Cr|sTy
26 Jan 2007, 18:00
nu se putea suda inox de fier cu argon?eu asa stiam
p.s.nu ma pot abtine...solenza ta e amg sau tdi?
sad_paw89
26 Jan 2007, 19:01
Solenza mea este Mpi la fel ca si a ta ,poza e mai veche ,acele prostii nu mai sunt pe ea ,promit ca am sa schimb acea poza cu una mult mai noua
sad_paw89
26 Jan 2007, 23:34
este 23:32 acu i-am facut poza!!!
marius80_eugen
29 Jan 2007, 11:35
Nu inteleg care-i treaba cu poza aceea si nu vad nici o legatura cu tdi sau amg in acest topic !
DECI nu renuntati la intermediara ! Diferenta de pret intre itermediara si teava inox fara intermediara este destul de mica si nu merita ! Te zapaceste la cap sunetul si nu uita ca ala se numeste si amortizor de zgomot , iar tu tocmai vrei sa renunti la el ! Sunetul sport se obtine din finala si nu din intermediara . Intermediara sport INOX pe 50 mm este direct-flow , adica nu are site in interior si poti vedea dintr-o parte in alta ... nu are nimic care sa opreasca fluxul de aer , iar rolul ei este sa amortizeze burst-ul de gaze de evacuare si sa-l fluidizeze intr-un curent cat mai constant spre evacuare !
NU RENUNTATI LA INTERMEDIARA !!!
cristio_79
29 Jan 2007, 22:26
Toba mica are denumirea de camera detenta sau detentor,iar toba mare se numeste amortizor de zgomot.Pentru mai multe detalii vezi aici:http://www.borla.ro/info_tehnice.htm.Sunt de acord cu tine in legatura cu faptul ca nu trebuie renuntat la intermediara.
office eurocomfort
30 Jan 2007, 10:21
nu e rea ideea cu evacuare din inox.si io am vrut sa pun dar mam sgarcit si am luat de astea din comert si sa fac ceva pe ele ca se incing de le sar capacele!asa tre sa faca sau ceva nu e in regula?am mers vreo 400m cu treapta 1 si cand am oprit frigeau tare tare!e normal?alea de inox nu cred ca faceau la fel.
Orice traseu de evacuare se incinge la fel....
CIPTUNING
31 Jan 2007, 15:04
Si toba de mijloc originala nu este tot direct-flow? La mine asa a fost: intra teava pe o laterala si iese pe cealalta. Inauntru are doar niste gaurele teava, totul fiind imbracat in tabla exterioara. Nu e ca finala gatuita, sa aiba mai multe capete de tevi gaurite si asezate in paralel si infundate la capete.
cata87
31 Jan 2007, 16:46
nu stie cineva daca se gasesc tobe borla in tm ? ca a mea e pe duca si macar vreau sa-mi iau una sport...am inteles ca o face putin mai vioaie,e adevarat ?
sad_paw89
3 Feb 2007, 13:37
O face cu sigurantza mai vioaie doar daca schimbi tot traseul ,eu mi-am luat inima'n dinti si am fost ieri la pitesti ,am optat ptr traseul sport de 50mm borla
,ce pot sa zic nu prea am mers cu ea ,dar drumul la intoarcere a fost o placere ,accelereaza mult mai repede de la 120 in sus ,iar dupa 140 incepe sa huruie foarte frumos,acum a ramas sa fie testata si pe dn1 sa vedem cand
Multa bafta!!!
B-53-SDP
3 Feb 2007, 13:55
Ti-au pus si un tips ceva ? Care a fost pretul final al lucrarii ?
cristio_79
3 Feb 2007, 14:14
Cat a costat tot traseul,nivelul de zgomot este in parametri,ti-au dat vreo hartie la mana,in caz ca o sa ai probleme la ITP?Pune si tu mai multe detalii,te rog,pentru ca sunt interesat si eu de schimbarea tobelor.Multumesc!
toba de la Borla are ea tips dar daca vrei tu altul .... o taie platesti si pui ce vrei .
Pentru bucuresti tobele Borla la Pilot Auto in jur de 720 RON, sunt si certificate ITP , zgomotul este aproape indentic poate un pic mai infundat numai la oprirea motorului se aude un fluierat ( un traseu complet identic cu ce aveti pe masina format din doua tobe plus teava numai ca este pe 50 mm )
george_slz
5 Feb 2007, 08:53
Care a fost pretul final la cei din Pitesti?!
sad_paw89
5 Feb 2007, 10:33
Traseul a costat 7 mil si 5 sute,tobele sunt certificate rar ,primesti factura si garantie,iar zgomotul este ceva mai "sport" in comparatie cu cele originale.Apropos de tips ,il au deja si dupa cum s-a precizat anterior il poti schimba ,au acolo diferite modele.
Ptr cosad m-am interasat si la pilot bucuresti intradevar 720 ron sunt tobele dar fara teava intermediara si fara manopera ,eu zic ca e mai comvenabil sa faci un drum pana la pitesti!!!
daca ma pun sa merg pana in pitesti
....tot caut in tm da nu am gasit
trans-am
5 Feb 2007, 12:51
Pe mine m-ar interesa dc si -a schimbat cineva galeria de evacuare chiar de la motor, cu una de tip "serpisori".(ca in poza atasata). Are un avantaj ca cele 4 galerii de evacuare sunt egale ca lungime. Am inteles ca e castig de putere. Unde as putea gasi asa ceva, care sa potriveasca la Solenza?
Cati ani garantie ti-au dat? Ca eu am primit trei ani, desi pe forum am aflat ca ar avea cinci.
P.S. Eu cand am fost in service la tobe Borla imi era cam jena...cu Supernova mea, inconjurata de tot felul de masini...
sad_paw89
6 Feb 2007, 18:09
tot 3 ani ,si sincer sa fiu nu mi-a fost deloc rusine:D
QUOTE(trans-am @ 5 Feb 2007, 12:51)
Pe mine m-ar interesa dc si -a schimbat cineva galeria de evacuare chiar de la motor, cu una de tip "serpisori".(ca in poza atasata). Are un avantaj ca cele 4 galerii de evacuare sunt egale ca lungime. Am inteles ca e castig de putere. Unde as putea gasi asa ceva, care sa potriveasca la Solenza?
daca au lungimi egale galeriile de evacuare, se castiga cuplu...putere nu prea
marius80_eugen
9 Feb 2007, 13:57
Pentur motorul nostru de 1.4 nu se merita investitia sa schimbi si serpisorii ! Nu castigi absolut nimic in afara de look , care de fapt nici ala nu se vede pentru ca este izolat de tabla de protectie . Deci in afara de traseul complet sport + catalizator sport , la evacuare nu mai e ceva care sa merite si sa castigi ceva in plus . Nici macar un traseu dublu de evacuare indiferent cum este el facut nu are ce putere sa-ti mai ofere in plus . In schimb daca ceva nu este bine propotionat ai toate sansele ca motorul , consumul si sunetul sa nu mai fie ok . Un traseu cu diametru prea mare face ca motorul sa nu mai mearga rotund , sa nu mai ai cuplu la turatii mici , creste consumul si zgomotul .
Alta chestie de care sa aveti grija ... cand se demonteaza traseul sa va aruncati un ochi la catalizator sa vedeti daca mai e ok ...
M-au respins la ITP pt ca mi-au cedat si mie tobele la imbinarea cu tevile (26.000KM in 2 ani jumate).
Pe de o parte, ma bate gandul sa schimb intreaga evacuare, pe de alta parte, parca as suda-o si cand va mai "crapa" poate nu voi mai fi eu proprietar...
Am urmarit discutia legat de BORLA si ar fi o varianta buna ( daca nu o vand e o investitie , daca o vand, da bine fiind de inox).
Numai ca nu am inteles in aia 750 RON (varianta cu drum la Pitesti) ce anume ti-a schimbat:
*toba final
*toma intermediara
*tevile de la convertorul catalitic
Sau ti-a schimbat tot, incepand de la Galeriea de evacuare pana la tips?
Service-ul din Pantelimon cu care lucra BORLA s-a inchis asa ca terbuia sa ma duc pana in Pitesti...
Am gasit un garaj de cartier cu autogena, si 4 lipituri= 40 RON...am luat ITP-ul si de acum...Dumnezeu stie....
cristio_79
10 Mar 2007, 21:16
Nu mai este deschis service-ul acela de pe Sos. Pantelimon?Saptamana viitoare aveam drum la Bucuresti si Brasov si vroiam sa ma uit si de tobe.Am inteles ca si in Brasov s-a desfiintat.De la Bucuresti la Pitesti ajungi imediat,dar de la Constanta....
Daca ajungi la Pitesti,pune si tu niste preturi,te rog!
teryro
11 Mar 2007, 09:12
Eu am facut economie de 650 RON (am dat telefon si la PITESTI tobele+traseu=610RON+manopera+benzina dus-intors=720 RON)
cristio_79
11 Mar 2007, 19:28
Spune-mi si mie adresa exacta a service-ului din Pitesti,te rog!Si un numar de telefon,ceva.Vezi pe factura.Multumesc!
P.S. Traseul pe care l-ai pus tu este standard sau sport?
marius80_eugen
21 Mar 2007, 22:08
Off , dar intra pe net si cauta !!!! la Borla !
cristio_79
21 Mar 2007, 22:16
Stiam de adresele acelea,dar vad ca nu prea mai sunt de actualitate.Nu raspund nici la mail-uri.La Bucuresti am inteles ca s-a desfiintat,la Brasov la fel si ca sa merg de la Constanta la Pitesti sa schimb evacuarea este cam complicat.
B-53-SDP
22 Mar 2007, 11:47
ala din bucuresti nu s-a inchis doar s-a mutat.
vezi aici : www.pilotauto.ro
rotuning
22 Mar 2007, 12:10
1. ei recomanda sistemul de 45 mm diam si 2mm grosime, adica bashti, ca sa zic asa. Originalul nu e de 45/1,5?
2. de ce zic numai de slz dupa 2003? a mea e dec 2003. Care-i faza?
LE: nu ma intereseaza sa sune sport, vreau sa evacueze ca lumea (cu performante mai bune) si sa fie durabil
Am sunat eu la ei acum si traseul e 840 RON cel sport cu tot cu manopera si 700 si ceva RON cel normal de 45, ambele din inox. Eu as fi vrut doar intermediara de 45 care e 300 RON. Mi s-a spus ca e de preferat sa fac programare. Ca sediu sunt in Comuna Voluntari mergand pe Sos Andronache, dupa ce treceti calea ferata mai mergeti un km si pe stanga. Asa mi-a spus nenea la telefon.
sad_paw89
28 Mar 2007, 16:49
Ptr cei care sunt interesati ,ptr borla pitesti ,,,nr de tel 0721 279 902, COSMIN ...e foarte usor de ajuns la service lor ,,,traversezi pitestiu' ,imediat la iesire faci dreapta spre benzinaria rompetrol , in fine o sa va explice el la tel ,e foarte simplu ,,multa bafta!
cata87
28 Mar 2007, 19:27
au pe stoc ? si care e faza cu dupa 2003 ? ca eu am din sept 2003,dar nu vad de ce nu s-ar potrivi...ms de numar.chiar o sa il sun maine
teryro
31 Mar 2007, 09:28
Din cate stiu eu din dec 2003 au inceput sa faca Solenze EURO3 ceea ce inseamna alt catalizator, adica daca te uti pe graficul de mai sus, se schimba imbinarea la convertorul catalitic (mai mare putin, parca)
marius80_eugen
31 Mar 2007, 10:20
Eu am pus traseul complet sport pe 50 mm , merge super , se aude f putin sport si chiar merita fiecare banut . Spuneti la telefon daca aveti nelamuriri in legatura cu acel Euro , dar nu cred cava fi vre-o problema .
cata87
31 Mar 2007, 13:10
chiar daca e alt catalizator...fie ca e e2 fie e3,nu vad de ce sa nu se potriveasca,ca doar iesirea e standard sa iti poti pune orice toba vrei...
rotuning
24 Apr 2007, 22:25
marius, in ce sens merge super, cand simti diferenta?
Are careva o finala Magnaflow sa imi spuna si mie cum suna? Ma bate gandul la una.
marius80_eugen
14 May 2007, 12:41
Euro 3 mai are inca o sonda lambda DUPA catalizator si de asta spun ca trebuie sa spuna daca se poate schimba !!!
Merge super : se simte putere castigata , cuplu , scade putin consumul si turatia de relanti , precum si turatia la care sta cu A/C pornit ( dar asta si dupa chip-tuning am observat ) . Zgomot este f putin la inceput , dar in timp se mai rodeaza si dupa un an se cunoaste f bine diferenta . Oricum nu se compara cu cele zgomotoase si aveti autorizatie RAR , asa ca nici vorba de amenda .