Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: care este diferenta intre chiuloasele
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ionut L.
Buna dimineata tuturor,
am o dacie din '97 si am chiuloasa de 102-13, as mai vrea sa mai cumpar o chiuloasa sa o am de rezerva (second hend si sa-i fac scaunele de supape) pt ca o am pe gpl si ieri am observat ca nu mai inchide bine o supapa (tremura cam rau la relanti, trebuie sa stea putin mai turata pe la 1000 ture sa nu mai tremure), as vrea sa stiu daca iau o chiuloasa de 102-14 e vro diferenta? de 1600 merge?

Va multumesc!
ATM
Chiuloasele de 102-13 si 102-14 sunt ambele pentru motorul de 1397 cmc. Nu cred ca merge chiuloasa de 1600 cmc pe a ta, daca zici ca ai chiuloasa de 13.
Diferenta dintre chiuloasele de 13 si 14 mi se pare ca e inaltimea - aia de 102-13 e putin mai inalta----camera de ardere mai mare----compresie usor mai mica. In rest, merg ambele puse pe acelasi bloc motor.
argon
Cum sa fie camera de ardere mai mare? wacko.gif si inaltimea si camerele de ardere, si compresiile sunt identice la 102-13 si 102-14
ATM
Si atunci de ce 102-14 are cativa mai multi caluti?
LE. Hai ca ma uit cand ajung acasa (deseara) in manual si zic "cuvant cu cuvant" ce graieste mesteru pe hartie.
ionut L.
drept sa spun eu stiam de 102-13 ca are cativa caluti in plus, de ce nu stiu... cred ca 102-13 este mai putin inalta ca 102-14 nu stiu sigur, important e ca merg puse ambele smile.gif. Asa cum am scris mai sus tremura la relanti, cum pot sa-mi dau seama daca nu mai inchide bine o supapa?
argon
totusi, are cineva date concrete care sa ateste ca difera puterile si rapoartele de compresie? fara cred, mi se pare, stiam, scris negru pe alb.

Eu stiu doar ce scrie negru pe alb in cartea lu' Mondiru, adica sunt identice !
Twister
102.13 are putere mai mare decat 102.14 datorita raportului de compresie mai mare.
argon
da? de unde stii?
Twister
E un scan dupa o pagina din nu stiu ce manual pe aici pe forum, dar nu-l mai gasesc momentan. Inainte mereu dadeam peste el.
argon
Si atunci concluzia e ca in Mondiru zice foarte multe bălării? sau in scan-ul ala?!
Twister
E tot de prin vreun manual de pe timpuri, insa pana nu dau de poza nu pot sa-ti spun mai multe. Si nu ma intreba de unde vine diferenta de compresie, nu cred ca la cumpararea unei chiulase noi te intreaba daca e 102.13 sau 102.14. Despre vibrochen stiu sigur ca sunt identice pt 1400, palier marit.
ionut L.
ca sa nu mai deschid alt topic, stie cineva cum se incearca daca nu inchide bine o supapa, fara sa dau chiuloasa jos?
argon
Test de compresie, sau un test babesc, coala de hartei la esapament..
mihai0070
QUOTE(argon @ 12 Feb 2007, 13:12)
Test de compresie, sau un test babesc, coala de hartei la esapament..
*



si ce ar trebui sa se intimple cu acea coala ....
argon
Daca e trasa cat de putin, una sau mai multe supape nu lucreaza corespunzator...binenteles ca se presupune ca ai traseul de esapament intreg si fara gauri.
mihai0070
QUOTE(argon @ 12 Feb 2007, 13:51)
Daca e trasa cat de putin, una sau mai multe supape nu lucreaza corespunzator...binenteles ca se presupune ca ai traseul de esapament intreg si fara gauri.
*



Aha ... pai cu foaia nu am incercat ... dar am pus mana si mi-o respinge imediat ... nici gand sa mi-o traga ... simt cum imi impinge mana cu forta ... la relanti (bineinteles)
ionut L.
mie imi tremura la relanti, pe benzina tremura rau, pe gpl mai putin si vreau sa ma lamuresc daca sunt supapele duse. Cat trebuie sa fie compresia normala sau in ce limite sa se incadreze?
mihai0070
Si mie imi tremura la relanti dar sigur nu de la supape eu cred ca la noi este de la avans sau aprindere ...
ionut L.
mihai0070, cica pe gpl se duc mai repede scaunele supapelor (zic unii specialisti smile.gif ) in medie ar tine cam 60 de mii Km... si eu sper sa nu fie de la supape. O sa incerc maine si testul cu hartia sa vedem ce se intampla smile.gif
ATM
Din manual, caracteristicile motoarelor 102-13 si 102-14 (sinteza);
102-13: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 9:1, putere 62 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 73.75 mm, cota de reparatie (minim) 73.25 mm, volum camera de ardere 39.25 cmc.
102-14: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 8.5:1, putere 58 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 74.40 mm, cota de reparatie (minim) 73.90 mm, volum camera de ardere 41.80 cmc

Toate celelalte caracteristici sunt identice.
Deci: chiuloasa de 102-13 are inaltimea mai mica decat cea de 102-14, iar motorul are cu 4 cp in plus.
Cine vrea sa vada cu ochii lui - dati-mi o adresa de mail care sa sustina un pdf de 3.5 Mb, ca pe site nu vrea s-o ia...
madendre
eu tare as vrea sa vad adresa mea de email este: agostonpavelmedias@msn.com
Daddy
QUOTE(ionut L. @ 11 Feb 2007, 09:00)
de 1600 merge?
*



Merge bine
ionut L.
daca pun chiuloasa de 1600 o sa consume mai mult? are putere mai mare ? avantaje dezavantaje smile.gif
argon
QUOTE(ATM @ 12 Feb 2007, 21:48)
Din manual,
*




pdf-ul nu stiu din ce manual e scanat, iti scanez si eu un manual, unde o sa vezi ca nu-i ca in manualul tau, si manualul meu e mai credibil ca al tau biggrin.gif care manual minte?!
aly
QUOTE(ATM @ 12 Feb 2007, 21:48)
Din manual, caracteristicile motoarelor 102-13 si 102-14 (sinteza);
102-13: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 9:1, putere 62 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 73.75 mm, cota de reparatie (minim) 73.25 mm, volum camera de ardere 39.25 cmc.
102-14: cilindree 1397 cmc, alezaj*cursa 76*77 mm, raport compresie 8.5:1, putere 58 cp /5000 rpm, inaltime chiuloasa (normala): 74.40 mm, cota de reparatie (minim) 73.90 mm, volum camera de ardere  41.80 cmc

Toate celelalte caracteristici sunt identice.
Deci: chiuloasa de 102-13 are inaltimea mai mica decat cea de 102-14, iar motorul are cu 4 cp in plus.
Cine vrea sa vada cu ochii lui - dati-mi o adresa de mail care sa sustina un pdf de 3.5 Mb, ca pe site nu vrea s-o ia...
*




Pentru motorul 102-00 nu are nimeni date?

Interesant-adica daca se iau din chiulasa 0.65mm se castiga 4 cai?
Sau mai bine luam 2mm si ajungem la puterea unui Nove tongue.gif
mihai0070
Nu cred ca ajungi la puterea unei nove ... camerele de ardere la nova sunt mai mari ...din cate stiu eu ...
aly
Da ce te simti amenintat? 10412898.gif

Era o gluma ca daca era asa simplu sa ajungi la 70 si ceva de cai cred ca o faceau din fabrica. wink.gif
mihai0070
QUOTE(aly @ 13 Feb 2007, 10:14)
Da ce te simti amenintat? 10412898.gif

Era o gluma ca daca era asa simplu sa ajungi la 70 si ceva de cai cred ca o faceau din fabrica. wink.gif
*




Pai ma simt putin amenintat defapt biggrin.gif ofensat pe mine ca am platit o nova pentru o diferenta fata de berlina biggrin.gif si sa vad o berlina care poate mai mult ca nova ...parca mi-ar pare rau sa fi dat banii doar pe un alt aspect biggrin.gif post-336-1110552449.gif
amc
si unde scrie tipul pe chiulasa? cumva langa galeria de evacuare?
aly
QUOTE(mihai0070 @ 13 Feb 2007, 09:24)
Pai ma simt putin amenintat defapt biggrin.gif ofensat pe mine ca am platit o nova pentru o diferenta fata de berlina biggrin.gif si sa vad o berlina care poate mai mult ca nova ...parca mi-ar pare rau sa fi dat banii doar pe un alt aspect biggrin.gif post-336-1110552449.gif
*



Pai cine te opreste sa iei si tu din chiulasa ta 2 mm si sa ajungi la 100 cai? radmasa.gif
Twister
Sau iei 4mm si ajungi la 800 cai. Ai mai putea sa mai iei inca 1mm sa faci de cacao Veyron-ul, insa o sa ajungi la gaura de bujii radmasa.gif
aly
Da ce-i mai trebuie bujii la compresia aia? victorie.gif sofer1.gif sofer6.gif radmasa.gif
ionut L.
nu-mi raspunde si mie nimeni sad.gif daca pun chiuloasa de 1600 ce se intampla am avantaje mai multe ca dezavantaje. Va intreb pt ca pot sa fac rost de o chiuloasa de 1600
EUROPE_
Vei avea un raport de compresie mai mic, deci putere mai puțină putere, poate să o rectifici...
Fizz
Vrea sa-mi cumpar o chiulasa pentru motor 810-99 din targ si nu stiu inaltimea ei
standard,asta ca sa aflu daca a fost rectificata sau nu. Ma puteti ajuta cu aceasta cota?
Scuze pentru off topic, dar nu am vrut sa deschid alt topic
ATM
Pentru Fizz - Inaltime normala 73.40 mm
Inaltime minima dupa rectificari 72.90 mm

Pentru Argon:iti raman indatorat daca pui scanarea ta. A mea tot nu merge.
Fizz
Multumesc de raspuns.
Am gasit si rezolvarea la dilema voastra.
Sper sa va fie de ajutor.
Sorry pt. jpg dar formatul pdf e prea mare!(26 mb) smile.gif
Twister
QUOTE(Fizz @ 14 Feb 2007, 21:57)
Multumesc de raspuns.
Am gasit si rezolvarea la dilema voastra.
Sper sa va fie de ajutor.
Sorry pt. jpg dar formatul pdf e prea mare!(26 mb) smile.gif
*



Bravos, asta era.
argon
O sa va pun si eu mai dupamasa un document care contrazice PDF-ul ala wink.gif
Twister
QUOTE(argon @ 15 Feb 2007, 09:57)
O sa va pun si eu mai dupamasa un document care contrazice PDF-ul ala  wink.gif
*



Toma Necredinciosu' care sigur are 102.14 si nu suporat gandul ca 102.13 e mai vanos. biggrin.gif tongue.gif
argon
biggrin.gif am 102-13. oricum daca e cum ziceti voi, Mondiru ala e un mare dezimformator.
Twister
QUOTE(argon @ 15 Feb 2007, 10:04)
biggrin.gif  am 102-13.  oricum daca e cum ziceti voi, Mondiru ala e un mare dezimformator.
*



Era agent al securitatii radmasa.gif
Si eu am tot 102.13 si imi covine ce scrie in scan-ul ala, insa ce ma mira e ca nu am auzit ca la cumpararea unei chiulase sa te intrebe vanzatorul ce motor ai, 102.13 sau 102.14... asa ar trebui daca tot inaltimea chiulaselor difera... blink.gif
ionut L.
la mine e stantat pe ea 102.13
argon
Dupa cum vedeti sunt tratate la fel in cartea lui Mondiru, si puterea e cica de 65 de cai, nici vorba de asa ceva, motorul 102.13 sigur are 61,8..pana la 65 e cale lunga.
Fizz
Cu toate ca sunt identice, in viziunea lui Mondiru,cum poate explica diferenta de cuplu maxim la trei motoare care au aceleasi caracteristici?
(Vezi scanul de mai sus.) wacko.gif
sobolan
chiulasa de 102-13 are camera de ardere mai mica.....aia de 102-14 e mai inalta si are camera de ardera mai mare....verificat de mine.....mai lasati cartile....practica e totul....
diaconuliviu
Da, in "Mondiru" sint greseli.
aly
QUOTE(argon @ 15 Feb 2007, 21:55)
Dupa cum vedeti sunt tratate la fel in cartea lui Mondiru, si puterea e cica de 65 de cai, nici vorba de asa ceva, motorul 102.13 sigur are 61,8..pana la 65 e cale lunga.
*




Adica motorul de 1300 are acelasi cuplu cu ala de 1600 si totusi are cu vreo 18 cai mai putin?

Oare cum a luat cartea aia " bun de tipar"? mad.gif
sobolan
QUOTE(aly @ 16 Feb 2007, 13:55)
Adica motorul de 1300 are acelasi cuplu cu ala de 1600  si totusi are cu vreo 18 cai mai putin?

Oare cum a luat cartea aia " bun de tipar"? mad.gif
*



18 cai? wacko.gif ....poate 8 ...din cate stiu eu.....nu va mai luati dupa carti..... biggrin.gif
argon
Da, exact, 18, te-ai incurcat in practica radmasa.gif

72-54=18 Valorile sunt date de producator in CI, nu-s din nici o carte, desi sunt date corect si acolo wink.gif

Concluzia ar fi ca Mondiru e plin de greseli tehnice, dar la tutoriale de reparatii e destul de cuprinzator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2023 Invision Power Services, Inc.