Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Twingo, Tico, sau ce?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
Pages: 1, 2
Kinetix
Salutare tuturor.
Va rog sa-mi dati (cate) o sugestie cu privire la cumpararea unei masinute mici, S.H., pana in 4000E, care sa fie (destul de) ieftin de intretinut-reparat si care sa consume cat mai putin. Precizez ca o voi folosi in marea majoritate a timpului in oras, dar as putea incerca un concediu pe an prin tara impreuna cu sotia si copilul. smile.gif
Mersi mult!

P.S.: mai erau variantele: Matiz (nu are aceleasi performante dinamice ca Tico, si consuma mai mult), Opel Corsa B (e un pic mai scumpa si a iesit cam rau la crash test), Fiat Seicento (foarte slaba la crash test...).
Twingo mi se pare mai atractiv, dar nu prea se gasesc de vanzare prin Iasi.
Cocojambo
pai si tico crezi ca e mai rezistenta in caz de ceva? sincer m-as simti mai bine in ceva gen matiz care sa consume ceva mai mult decat in tico.
sefu_alx
tico..daca ii mai pui si gpl mergi aproape gratis laugh.gif + ca sunt destul de fiabile..dar e naspa la drum lung mai ales daca nu e drumul perfect..
Kunt
Tico doar daca gasesti unul bun, din pacate insa majoritatea sunt cazute. Mai degraba matiz, gasesti bun la 4000 euro. Twingo mi se pare ca e cam scump, nu stiu ce poti gasi de 4000 eur.

aphophis
am vazut azi un twingo pe langa moldova maill, in parcarea aia de la omega is comunication, avea acoperis de ala retractabil din panza, sincer nu mai retin cat cerea ,da mi-a placut masinuta
argon
Stii ce as lua eu? Seat Arosa 1.0 benzina, gasesti din 2000-2001 la 3500-4000 de euro.
2dor
Sau VW Lupo ca e identica cu Arosa. Si motorul ala de 1.0 consuma infim, e chiar misto.
Kinetix
Mai fratilor, voi nu aveti gusturi rele smile.gif
M-am gandit si eu la un Lupo, dar e mult mai scump ca Twingo. Da, se gasesc Twingo pe la 4000E si chiar mai putin (fabricate 1997-2000).
Arosa nu am vazut nci una prin Iasi. Sunt rare in Romania, si cine le are... le tine bine!
sefu_alx, daca ii pui GPL la Tico, roata de rezerva vine montata in bratele sotiei laugh.gif , iar datorita spatiului mic fata de bara spate, devine foarte periculos. In schimb, Tico e foarte economic si fara GPL, iar la piese e doar un pic mai scump ca Daciile berline (spuneau taximetristii).
aphophis, mersi, o sa dau o fuga pe acolo, poate il vad.
IsNa
Daca iei siguranta in consideratie, uita Tico. Matizul, si toate celelalte amintite sunt in alta clasa la siguranta.
In plus, Tico au fost fiabile la vremea lor, dar nu cred ca mai gasesti vreunul necalarit excesiv...

Kunt
Eu m-as gandi intre Twingo si Lupo dar mai scumpe de 4000 eur ca sa fie mai bune. Cred ca gasesti si la 4000 eur dar putin mai vechi sau cu km mai multi.





tribunul
TICO

IEFTIN, FIABIL, COSTURI INTRETINERE MICI.
Ti-l recomand cu incredere.
Unul bun il gasesti la 3000.
horiajam
QUOTE(Kinetix @ 13 Feb 2007, 09:36)
Arosa nu am vazut nci una prin Iasi. Sunt rare in Romania, si cine le are... le tine bine!
aphophis, mersi, o sa dau o fuga pe acolo, poate il vad.
*



Este una in Iasi si chiar e de vanzare. Am vazut-o atat in Fundatie cu anunt in geam, cat si in piata de masini. Culoarea este ceva "unt", cam cum sunt taxiurile in Germania.

Spor
argon
QUOTE(tribunul @ 13 Feb 2007, 13:06)
TICO

IEFTIN, FIABIL, COSTURI INTRETINERE MICI.
*



ai uitat sa mentionezi..siguranta ZERO, plus ca e pe carburator...ziceti voi de Aveo cu 1,5 stele, dar asta nu ar lua 0,5..parerea mea. Si la 3000 de euro e cam scump, e depasit si tehnic si moral.
BlaueCorsa
Lupo/Arosa sau Twingo. Desi nu stiu daca iti ajung 4000 EUR. Eu unul as prefera Lupo/Arosa, are 4 stele EuroNCAP, fata de 3 la Twingo. Vezi pe site-ul lor detalii.

Tico in nici un caz, e o cutie de conserve nesigura.
Matiz ar fi o solutie, e mai sigur decat Tico... dar soarta Daewoo Craiova este incerta... este posibil sa ai surprize la costurile de intretinere.
Corsa B a iesit prost la crash-teste, iar Seicento a iesit extrem de sifonat. Mai bine nu.
argon
Seicento a iesit ca si Aveo la stele...oricum e penibil de mic chiar pentru clasa mini.
tribunul
Putem sa discutam mult si bine ...

Siguranta zero: cu motorul ce siguranta ai? deci...
Carburator: crede-ma ca-i gandit, am avut, si vorbesc din experienta, nu l-am demontat, spalat etc niciodata.
Aveo este alta chestie.
La 3000 o iei cu aer si pana in 100.000km, nelovita.
O fi depasita, dar este fiabila, si nu bagi bani in ea pt. intretinere, pt. tineri este ideala.
Eu am avut si acum imi pare rau ca am dat-o.
yoncv
SuperNova+GPL. Poti sa te incadrezi in buget (poate chiar si cu AC), nu te costa mult gazul, e ieftin de intretinut. Dezavantaje: e ceva mai mare (dar asta e un avantaj in concediu), mai putin fiabila (dar piesele sunt ieftine). Merge chiar si ca masina de oras (are, totusi, doar 4m lungime). Cu siguranta cred ca sta mai bine ca Tico si Matiz.
argon
Matiz are 3 stele, asa ca ma indoiesc ca SN este peste.

...peste Tico...mai mult ca sigur.
GabyT
Dintre Tico si Matiz, sigur Tico excl.gif
Tatal meu (inca) are un asemenea exemplar cu peste 200.000 km, majoritatea parcursi in Bucuresti, iar masina nu a fost menajata sub nici o forma (bine intretinuta, dar nu menajata). In conditiile astea, multe dintre piesele consumabile sunt inca cele originale ! Oricum cosumabilele sunt foarte ieftine (unele sunt mai ieftine decat la Solenza, iar calitatea e peste). In oras te ajuta super mult demarajul, iar datorita dimensiunii, nu-ti bati prea mult capul unde sa o lasi. Consumul e ok. A fost o masina reusita si merita sa iti iei una daca o folosesti cu precadere in oras, insa sa nu fie (prea) alergata si sa nu aiba probleme cu tabla. Pentru drumuri extraurbane nu e foarte buna datorita greutatii mici si a formei "din topor" dar tine sa alerge cu 150 (daca si pe tine te tine blush.gif ). No comment referitor la siguranta (doamne fereste popa.gif)
Matizul, inafara de forma frumusica si aparent ceva siguranta in plus, nu se merita. Din discutiile purtate cu cei din Service-ul Daewoo (destul de scump), datorita centrului de greutate aflat mai sus, are tendinta sa se dea peste cap, multe exemplare practicand acest sport periculos.
Pentru restul variantelor nu ma pronunt intrucat nu le cunosc cum se comporta in timp.
Oricum, poate poti face un credit si iti iei o masina noua.
BlaueCorsa
Atentie, Matizul fabricat in Polonia are 3 stele, nu cel romanesc! Este un SE+ cu dual airbag, inexistent pe piata din Romania.
Poli
[quote=Kinetix,13 Feb 2007, 00:44]
Salutare tuturor.
Va rog sa-mi dati (cate) o sugestie cu privire la cumpararea unei masinute mici, S.H., pana in 4000E, care sa fie (destul de) ieftin de intretinut-reparat si care sa consume cat mai putin. Precizez ca o voi folosi in marea majoritate a timpului in oras....



Recomandarea mea este Tico, se incadreaza perfect in "cerintele" enumerate de tine. 3000 de euro e mult pentru un Tico, trebuie sa fie bibelou masina respectiva ca sa merite banii respectivi, gasesti cu siguranta ceva bun pe la 2500 de euro! Important e sa nu fi fost lovita (iti dai seama foarte usor de asta dupa modul in care se deschid usile, daca se deschid greoi si insotite de zgomot clar a fost lovita serios), la motor sa nu fie murdar de ulei (motor neintretinut). Ca sfat, cauta modelul SX, cu aer conditionat si stergator pe luneta.
Nu se compara cu matizul dpdv al costurilor de intretinere, al fiabilitatii, Tico e superior Matizului. Ca fost posesor de Tico ti-l recomand cu incredere!
peacefingers.gif
yoncv
QUOTE(argon @ 13 Feb 2007, 14:35)
Matiz are 3 stele, asa ca ma indoiesc ca SN este peste.
*



QUOTE(BlaueCorsa @ 14 Feb 2007, 10:38)
Atentie, Matizul fabricat in Polonia are 3 stele, nu cel romanesc! Este un SE+ cu dual airbag, inexistent pe piata din Romania.
*



Mai are si centuri de siguranta cu pretensionare (care au fost adaugate dupa prima testare EuroNCAP, dezamagitoare), dotare importanta.
Fara airbaguri si centuri pretensionate, cum se vinde Matizul in Romania, nu cred ca ar lua mai mult de doua stele, poate chiar mai putin.

Asa ca ramin la parerea mea: SuperNova+GPL, dar sa nu fie ruginita si alergata prea mult.
Supapa_jR
De ce nu te axezi pe o clasa putin mai diferita???opel astra/vectra?motoarele diesel sunt foarte bune...e spatioasa si nu e RASNITA precum chestiile cu 4 roti enumerate mai sus...in afara de Lupo si Arosa
tribunul
Cred ca si in RO exista matiz cu airbag sofer si ABS.
argon
QUOTE(Supapa_jR @ 14 Feb 2007, 11:33)
De ce nu te axezi pe o clasa putin mai diferita???opel astra/vectra?motoarele diesel sunt foarte bune...e spatioasa si nu e RASNITA precum chestiile cu 4 roti enumerate mai sus...in afara de Lupo si Arosa
*




Bravo dom'le, de la clasa mini am ajuns la Vectra, eu sugerez sa-ti iei hamăr hașduoi...
DiMaggio
Dintre toate modelele astea enumerate de voi Twingo e singurul care inca se mai fabrica, de aceea il recomand cu incredere.
Supapa_jR
Credeam ca e vorba de siguranta si de pret smile.gif) oops...nu stiam nimic de clasa mini...
Uncle-Sam
recomand LASTUN radmasa.gif
n-ai probleme cu tabla, consum de 3%
Daca stam sa cautam prin "arhive" vom descoperi ca au fost f multe masini care au indeplinit aceste conditii, dar care datorita trecerii timpului au ajuns epave.
DiMaggio
De siguranta nu ai ce vorbi la masini din astea urbane, risti oricand ca te trezesti cu motorul in brate, si asta valabil pentru orice model.

Solutia, circulat cu grija.
argon
nu chiar.

De exemplu, Logan toti morti, Matiz, 2 morti si 2 raniti. Nu fac nici o aluzie la siguranta Loganului, ca e discutie interminabila, fac aluzie la siguranta Matiz-ului.

QUOTE
In urma primelor verificari agentii de circulatie au constatat ca toti ocupantii celor doua masini purtau centura de siguranta.

Kunt
Argon, cu tot respectul, nu cred ca era cazul sa vii cu asa ceva. Nu poti sa stii conditiile in care s-a petrecut accidentul, cine stie ce s-a intamplat si ce s-a ales de bietii aia care au scapat din matiz. Doamne fereste !
Omul nostru a vrut o parere in legatura cu niste masini de o anumita clasa si noi ii dam supernove, vectre si accidente terifiante. Pai argon, dupa ce am vazut ce ai pus tu nu as mai avea chef sa-mi iau nici o masina, crede-ma !

argon
Ideea era ca am mai vazut/auzit de accidente diverse in care au fost implicate Matiz-uri, si de cele mai multe ori s-a comportat mai mult decat onorabil pentru clasa din care face parte, scuze, dar nu am gasit decat pozele alea...
driverx
Acuma probabil postul meu va fi interpretat ca atare, avand Logan, dar eu cat am stat o luna juma' prin service (care si e service Daewoo, clujenii il stiu) am vazut destuuuuule. Si am vazut o chestie de care am mai zis pe aici. Un matiz lovit in conditii taaaare asemanatoare cu ale mele, dar la o viteza o idee mai mare. Resultat: la pasager bordul era unde ar fi localiat pieptul pasagerului iar volanul aveau o forma taaaaare ciudata si nu mai avea mult si mangaia parasolarul....so.....no further comments.

Oricum....loganul ala din poze a luat-o...dar nu stiu cum.....arata de parca ar fi calcat pe o mina, a zburat putin si dupa aia a picat in cap.
argon
A lovit Matizul usor din laterala, si a plonjat peste...ma rog..nu Loganul ala e ideea, ci ca Matizul e o masina mai sigura decat pare, in orice caz mult mai sigura decat Tico...are vreo 8 ani avans ca proiectare.(Tico "s-a nascut" in 1991 si ulterior a aparut si in Romania)
driverx
Intradevar. Daca urmaresti macar notiunea de siguranta, MINIM la matiz trebuie sa te gandesti, ca Tico....doamne fereste.

Dintre cele 3 masini mentionate initial, recomand Twingo, desi e o masina uraaaaaaaaaaaaaaaaaaata.
BlaueCorsa
Da, Matizul e in mod cert mai sigur decat Tico. Dar are si tendinta de a se rasturna. Am vazut unul pe la Tg. Neamt care a facut o rotatie completa (era la 200-300 m in spatele meu) si s-a oprit in sant. Avea ceva viteza. Pasagerii au scapat fara nici macar o zgarietura. Si era modelul E (zero optionale).

Totusi, dat fiind halul in care se circula in Iasi si numarul de tembeli care au obtinut permis recent, iti recomand sa iei foarte serios in calcul si numarul de stele EuroNCAP al masinii. Eu as opta pentru Lupo.
Kinetix
Ei, baieti, asa va vreau: porniti pe argumentare! Un proverb spune ca "biruinta vine prin marele numar al sfetnicilor".
Nu, credit pentru masina noua nu pot sa mai fac acum, ca deja am facut unul pentru S.H. smile.gif
driverx, tu stii zicala: "de gustibus et coloribus non disputandum"? Modul in care percepem noi "frumosul" sau "uratul" referitor la masini e foarte subiectiv si relativ la simtul nostru estetic, educatie, mediu, temperament, etc.
Cred ca Matiz este o redesenare a lui Twingo, oricum, s-ar putea ca ambele sa aiba rezistenta la impact un pic mai mare si datorita pozitiei mai avansate si mai oblice a stalpilor fata. Intre cele doua modele, avantajul la masina franceza ar fi mai multa putere si stabilitate, iar la coreeana - doua usi in plus si costurile de intretinere.
Inca nu am zarit Arosa aia prin Iasi...
Nu ma gandesc la modele mai mari pentru ca in general consuma mai mult si nu prea ma pot adapta la ergonomia lor. Cand se proiecteaza, se are in vedere un anumit "prototip" uman (o anumita inaltime, greutate, lungime a membrelor, etc.). Sigur ca inginerii constructori vor prevedea si modalitati de reglare a pozitiei scaunului, volanului, etc., pentru ca modelul de masina sa aiba o adresabilitate mult mai mare, dar nu e acelasi lucru... Eu am doar 1.65m inaltime si nu ma adaptez usor la habitacluri mari. De aceea prefer o masina proiectata pentru clasa mea de inaltime.

Stie cineva daca la targul "Cumparatura" de la Suceava as putea gasi ceva din gama discutata, in aceasta perioada a anului?
Si inca o intrebare: se gasesc pe undeva dispozitive de aer conditionat pentru "up-gradarea" unei masini care nu are asa ceva? (nu ma refer la sistemele alea care se monteaza pe calota masinii pentru transport carne laugh.gif )
argon
Tot vad in parcare de cateva zile un VW Lupo cu afis de vanzare in geam.
E albastru, motor de 1 litru benzina, 50 de cai, consum 4-5 %, AC, 2001, euro 4 , ABS, adus anul asta cu taxa de inmatriculare platita, km nu-i scria dar arata ca nou. 4800 euro negociabil.
BlaueCorsa
La Cumparatura, din cate stiu, vin toti "germanistii" cu tot felul de oboseli... Mai degraba fa o plimbare la Timisoara sau vorbeste cu omuletii care aduc masini la comanda, sunt destui prin Iasi.
aphophis
QUOTE(Kinetix @ 15 Feb 2007, 09:43)
Eu am doar 1.65m inaltime si nu ma adaptez usor la habitacluri mari. De aceea prefer o masina proiectata pentru clasa mea de inaltime.
*



norocul tau. am un vecin care cred ca are vre-un metru si cinzeci si ceva maruntis , inainte a avut un golf3 acu a trecut pe un twingo. cred ca masina aia i se potriveste ca o manusa
argon
MAi terminati-va cu inaltimea, cum Irinel are Bentley la inaltimea lui voi cum nu puteti?
driverx
Pai ar putea, dar ar trebui sa il duca finantele. De ce? Pai pentru a plati un sofer, cum face Columbel.
ingineru77
1. o masina din 2001 nu are cum sa fie euro4 ( poate e D4 care e total alta treaba).
2. O masina primeste un numar de stele pe clasa din care face parte adica o masina din clasa mica cu 5 stele euroncap nu e mai sigura decat una din clasa mare care a primit 4 stele.
C@talin
ce scheme facea un baiat cu matiz ,viteza , derapaj controlat lateral iar redresat ,era putin polei pe jos ca altfel in vedeam cum se rostogolea de 10 ori cred ,oricum se cam inclina destul de mult dand tendinte de rostogolire .nu va zic ca porma a luat un logan de la alt amic care ia placut cum face cu matizu si cu ala chiar si-a facut de cap biggrin.gif oricum se pricepea ,parea ca stie ce face
tarzy
TICO

eu am unul pe care-l conduce sotia

il am aproape de 1 an iar pana acum cu exceptia schimbarii uleiurilor nu i-am facut nimic, doar benzina (si nici dintraia prea multa) si talpa

recomand sa nu te zgarcesti cauta unul in stare buna si putini Km-tri, eventual condus de-o femeie dintr-o familie unde exista si alta masina

eu asta primavara am dat 2800 € pe o masina din 99 cu 45.000 Km-tri

ideea e ca am primit pe strada oferte de 3500, dar ... nu o dau nici mort - e cea mai faina masina din "flota" mea

daca o sa ai nevoie ... pisele sunt ridicol de ieftinew, ca sa-ti faci idee arunca o privire pe aici: www.autodaewoo.ro
argon
QUOTE(ingineru77 @ 15 Feb 2007, 18:37)
1. o masina din 2001 nu are cum sa fie euro4 ( poate e D4 care e total alta treaba).

*



O masina din 2001 poate sa fie euro 4 , cel putin VW a produs in 2001 si euro 3 si euro4 unsure.gif
Amedeus
Istoric norme poluare:

- non-euro pana in Iulie 1992.
- Euro1 din Iulie 1992
- Euro2 din Ianuarie 1996
- Euro3 din Ianuarie 2000
- Euro4 din Ianuarie 2005

- Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4.
- Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 sunt Euro3, indiferent de norma D.
- Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.

(sursa:totalauto.ro)
argon
Asa o fi, am confundat D4 cu euro4..nu as fi singurul...dar totusi:

non-euro pana in Iulie 1992

Asta unde? ca in Romania a fost pana in anul 2000 wink.gif
adostar
Eu am avut tico ..de fapt il mai am la firma, si acum am matiz, in legatura cu consumul nu am observat nici o diferenta inte tico si matiz ambele consumand la fel in oras.
Tico in stare buna la ora actuala e cam greu de gasit, la 4000 euroi gasesti un matiz cu km putini sau te mai imprumuti de 1400 euroi si il iei nou.
BlaueCorsa
Daca nu ma insel, Tico si Matiz au acelasi motor, cu diferenta ca Tico are carburator, iar Matizul e pe injectie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.