Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Senzorul de viteza (traductorul de viteza)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
ROK
Salutare
Am localizat senzorul respectiv care este montat pe cutia de viteza si am curatat mufa respectiva cu spray de contacte dar degeaba tot nu merge vitezometru (nici nu inregistreaza km nici nu se misca acul de la ceas).Am facut testul ceaselor si este ok, parerea mea este ca de vina este acel senzor dar nu stiu cum sa-l scot deoarece am vazut ca este din plastic prins in corpul cutiei si mie frica sa nu-l rup.
Se trage tare de el? Se desurubeaza ? Am vazut ca are joc este normal asa ceva?
Multumesc anticipat.


P.S. Aveti idee cat costa asa ceva ?
mubongo
Si eu vreau sa fac operatiunea asta...Poate totusi ne raspunde cineva... biggrin.gif
adicorbos
ultima data cand l-am curatat (defapt si prima) l-am dat joc cu o cheie de 10 parca, il scoti si gata, este prins cu 2 suruburi de 10 sau 13, dar operatia este simpla, numa` sa nu fi mers inainte cu masina, sa fie motoru` fierbinte
Solenzul
Stiu eu cat costa. La Tehnodinamic in Mioveni e 130 lei. Trebuie sa imi cumpar si eu dar nu il montez. De montat se va ocupa service-ul.
DoubleG
Se demonteaza foarte simplu: se scoate mufa apoi se apuca cu mana si se trage in sus, ferm si fara a rasuci. Practic este infipt acolo si are 2 ciocuri de papagal care nu se vor rupe oricat de tare ai trage.
Nu ai ce sa cureti la el. La capat are un profil patrat. Mufa are 3 fire: rosu=plus, negru=minus, gri=semnal (care comanda vitezometrul).
Il scoti afara, pui contactul si apoi invarti cu mana (eventual folosind un furtun subtire). In ambele sensuri vitezometrul trebuie sa urce. Daca face asta... problema e in CV. Daca nu, atunci cu contactul pus, se verifica existenta tensiunii de 12-14V intre rosu si negru. Daca exista se verifica traseul firului de semnal. El duce de la mufa pana in cutia neagra (cu relee) de la motor, apoi prin mufa mare duce la ceasuri pe o mufa in stanga ceasurilor. In mufa de la ceasuri are tot culoarea gri.
Posibile defecte:

Traductor defect. Am intalnit la destule solenze. La logan desi e acelasi traductor, se pare ca problema nu apare.

Mufe oxidate. Foarte putin probabil.

Pentru mai multe detalii, astept intrebari.
Numai bine.

P.S. Ar fi culmea sa mergi la service pentru montarea lui. E joaca de copil. Treaba e sa lucrezi cu motorul rece ca altfel te arzi la maini de la furtune.
Solenzul
Merci de sfat. smile.gif Dupa ce o sa il cumpar o sa incerc sa il montez singur. happy.gif
ador13
Nu mai imi merg nici mie vitezometrul si kilometrajul, nici consumul instant.
Am verificat eu un senzor crezand ca este traductorul respectiv, dar din ce ziceti voi cred ca am gresit. Cel pe care l-am verificat eu este cu 2 fire doar.
Unde este localizat cel cu 3 fire? se vede de deasupra sau numai de sub masina? Sau trebuie data bateria la o parte ca sa dau de el?

Daca poate careva, va rog sa-i faceti o poza sau sa-mi dati mai multe detalii.
Merci anticipat
djasu82
user posted image
mufa 250 multumestei lui Klaus in primul rand fiindca a pus poza !
ador13
Multumesc la amandoi smile.gif
parpanel
Totusi sa schimbe cineva titlul topic-ului.
E vorba de "traductor" nu de "traducator" care inseamna altceva.
ador13
L-am desfacut pe domnul senzor de viteza de pe cutie, l-am dat cu spray de contacte iar acum totul este in regula, nu mai imi dau rateuri ceasurile
QUOTE(adicorbos @ 16 Apr 2009, 13:20)
ultima data cand l-am curatat (defapt si prima) l-am dat joc cu o cheie de 10 parca, il scoti si gata, este prins cu 2 suruburi de 10 sau 13, dar operatia este simpla, numa` sa nu fi  mers inainte cu masina, sa fie motoru` fierbinte
*

Ala de care zici tu este senzorul de turatie. (doar ce am aflat si eu smile.gif ) Nu are treaba cu ceasurile, ci cu pornirea.
sosoro
Salut,

In oras, vitezometrul functioneaza 95%(cand nu functioneaza, nu inregistreaza nici nr. de km). In afara orasului, la viteze mai mari (100-120km/h) acesta functioneaza 15% din perioada de timp (isi revine aleator pentru putin timp).

Am testat senzorul de viteza cu contactul pus (invartit), vitezometrul nu arata nimic.
Am masurat tensiunea intre firul rosu si cel negru... 0 (sper ca am resusit sa bag bine betisoarele).


Prin ce alte metode pot constata unde este problema?
einstein1984
Prin inlocuirea traductorului.
sky79ct
Asa face si la mine...
Am verificat contactele de la relee si mufa aia de langa si tot asa face...
Am fost la cineva si l-a dat jos.
L-a curatat si a mers 3 zile si a inceput iar..
Cred ca tre sa iau altu nou ca nu ii stiu cauza..
Poate sa mearga o sapt si apoi cade cand zici ca s-a rezolvat problema:))
Ionel 1966
Am avut si eu aceeasi problema. Am desfacut traductorul si am gasit lipituri reci. Traductorul e compus din doua parti lipite intre ele. Eu am reusit prin rasucire (am avut noroc pentru ca e posibil sa se strice definitiv) sa le separ si am refacut lipiturile dupa care l-am lipit cu loctite. Acum functioneaza normal.

sky79ct
Deci inclin sa cred ca acolo am si eu problema..
Ai lipit cu pistol de lipit sau e nevoie de ceva mai puternic?
Ionel 1966
Cu pistol de lipit. Eu l-am desfacut prinzand corpul 2 in menghina si am rotit de corpul 1.
sosoro
L-am taiat cu panza de bonfaier (in menghina nu a mers desfacut).

Ce lipituri ai constatat ca sunt prost facute? Unde intra piciorusele de la cele 3 fire?

De asemenea, daca merg fara traductorul de viteza instalat, se poate intampla ceva? Iese ulei de la cutia de viteze?
Ionel 1966
Daca nu l-ai taiat pe linia de imbinare dintre cele doua parti nu vezi lipiturile ci numai axul care intra in cutie. Cand sunt desfacute cele doua parti pe partea dinspre conector o sa vezi un circuit imprimat cu cateva smd-uri plus cele 3 lipituri iar pe partea cealalta un disc. Discul este magnetic si da impulsurile unui senzor Hall (una din componentele smd).

Cred ca iese ulei dar nu foarte mult.
sosoro
L-am taiat astfel incat sa vad circuitul... Toate legaturile par in regula.
Am reusit sa scot placa(electronica) de pe piesa 1 si a iesit destul de repede (au iesit cele 3 piciorusel de pe placa), fapt care ma face sa ma gandesc ca acele 3 lipituri nu erau perfecte.


Urmeaza sa lipesc si sa vad daca mai da rateuri.
sosoro
Am refacut legaturile (cele 3 picioruse) si merge perfect!
djasu82
deci sa-mi iau si eu la sn ca nu are ce sa se strice biggrin.gif senzorul hal se poate inlocui cu altu .. important e ca se poate desface.
sky79ct
cum se scoate?
am inteles ca are o mufa cu o clema?

am gasit mai sus.
scuze:D
diseara incerc sa il scot si sper sa il rezolv:)
Bullix
Incep sa am si eu probleme cu acest traductor, cred. Pe drum cu denivelari, sau la orice miscare mai energica, incepe sa-mi baleieze acul vitezometrului cu circa 20-30 km/h de-o parte si de alta a valorii medii la acel moment, dar in special sub valoarea reala. Ma gandesc sa incep cu o curatare a mufei, iar daca nu se remediaza, am sa verific si legatura realizata la firul de viteza cand am montat in paralel tabloul de Logan pentru a avea CB. Fiind vorba de un semnal TTL de frecvente moderate, fiecare impuls indus de un contact imperfect prin vibratii, poate produce mici modificari instantanee frecventei reale a semnalului, asadar si vitezei interpretate de tabloul de bord. Tind sa cred ca un semnal parazit de ordinul catorva zeci de herti, produs printr-un contact imperfect de la vibratii, induce acea abatere instantanee a vitezei "traduse", de ordinul cativa km/h... maxim acei 20-30km/h, afisati. Am sa ma ocup mai intens de problema asta zilele urmatoare.
Numai bine!
sky79ct
Diseara vreau sa il tai si eu..
Daca il lipesc cu picatura are ceva?
Ar fi prea rigid?

6 Jul 2010, 17:26:
l-am taiat si eu
unde ati refacut lipiturile?
djasu82
in locurile unde vin firele prinse de placa sau ma rog piciorusele prinse de placa ... sunt 3 la numar.
sky79ct
merci
o sa le intaresc un pic


7 Jul 2010, 08:12:
l-am rezolvat biggrin.gif
tre sa iau altu smile.gif)
shake
nu exista riscu ca dupa ce l'ai taiat si l'ai lipit ... poate peste 2 ani se strica din nou , cum il vei mai scoate? doar o bucatica de sus? nu sunt sanse ca cealalta bucata sa ramana inauntru ?
smile.gif
sosoro
Nu, pentru ca senzorul se prinde in cutia de viteze cu partea de jos. Taietura se realizeaza in partea de sus - cea care sta afara..
sky79ct
am fost sa vad un pret pe la noi pe Poporului si am gasit la 200 de ron
cine a gasit mai ieftin?sad.gif
sosoro
Nu ai reusit sa-l repari?
djasu82
biggrin.gif ba cum l-ai stricat ? dal naiba ca nu era cine stei ce de facut doar incalzeai fludorul de pe placa imprimata cu pistolul de lipit si atat.
In vitan un senzor de viteza 100 de lei.
shake
si la mine pe iuliu maniu la magazin Dacia e 108 RON , cine ti'a cerut 200 e chiar nesimtit

edit: are cineva o poza exacta unde trebuiesc incalzite contactele cu pistolul ? smile.gif
sky79ct
Problema mi-a facut-o pistolul de lipit
Are capu mult prea lat si la contactele alea m-am chinuit ceva sa le intaresc un pic da nu am reusit.
imi trebuia un letcon sau cum i-o zice cu un cap ascutit ..
deci ptr cei care nu au un aparat bun de lipit daca nu au multa experienta sa nu incerce:)
cel mai mic pret l-am gasit la 170 de ron
mai caut la dezmembrari..
e cineva din buc care vine la mare sa ma salveze si pe mine cu acest senzor?
fac cinste biggrin.gif
djasu82
la pistolul de lipit puteai sa iei o sarma de cupru de 1mm o dadeai pe o partea a ansei si celalalt capat il prindeai de capul de la surub unde se prinde ansa iar celalat capat dupa ce l-ai dat usor pe un crac de la ansa il aduceai in mijlocul ansei si mai lasai cam 1cm lungime din mijloc..
Incingeai capul de la ansa si puneai fluduor pentru un contact mai bun iar in capul ala lasat liber puneai pasta decapanta si dupa aceea putin fludor si ala era lipeste mai bine decat o statie de lipit.
sky79ct
Am tot umblat sa gasesc si eu senzorul asta la un pret rezonabil..
Cel mai mic pret e 170 de ron..
Prin Mangalia , Tulcea nu a gasit nimeni la un pret mai apropiat de 100 ron cam cat ar fi in Buc?
george_scala_2004
asta este ?
sky79ct
Ala e senzorul sad.gif
doctorasul ai PM.
shake
al meu are un mic joc , daca il rotesc spre dreapta masini se roteste circa 1 cm si si se blocheaza , din cauza asta oare face fite?
sky79ct
azi l-am rezolvat
cu ajutorul lui doctorasul
as vrea sa gasesc niste cablu izolant cum e cel care e in jurul firelor
a mai cautat cineva?
eXistenZ_Tg
Cine are o poza facuta la traductor viteza de la logan? unde se afla pe cutia viteze, mufa cat mai detaliat
VanHauser
Am si eu probleme cu traductorul de viteza.
Se poate inlocui cu unul demontat de pe SuperNova? E identic?
danygaro
Ma "lipesc" aici, de acest topic, fiindca simptomele par similare si in cazul meu.

Azi am constatat cu stupoare, ca in mers ruland cu vreo 40-50 km/h, acul kilometrajului era pe zero, adica exact la baza scalei. Ca si cum masina ar sta cu motorul oprit. Am ramas stupefiat, nu am mai avut astfel de probleme. Dupa ceva vreme, fara sa ii fac nimic, tot in mers evident, brusc acul a sarit la viteza cu care rulam. Comportament corect.
Insa minunea nu a durat, si problema s-a mei repetat de cateva ori. Deci acel ac, cand merge, cand nu merge. Am citit acest topic, sa fie de la acel traductor buclucas?
Initial am crezut ca ar fi un contact imperfect, si am luat cateva gropi intentionat (nu mari) sa vad daca isi revine. Nu am putut trage o concluzie clara.
De asemenea, nu stiu daca indicatorul kilometrilor parcursi functioneaza, dar ma voi edifica maine. In acest context, orice parare/opinie este binevenita. Daca stie cineva vreun meserias in Constanta, care a mai facut asa ceva, sunt dispus sa merg la el.
Sunt in stand-by pana atunci, si monitorizez situatia.
psychoo
In momentul in care nu merge vitezometrul nu se indica nici kilometri parcursi.
Eu mi-am reparat senzorul si functioneaza perfect de atunci:
http://www.daciaclub.ro/Vitezometru-Mort-t...-p4205082.html#

Trebuie doar atentie cand se lipesc piesele sa nu se faca legaturi aditionale smile.gif
Daca nu te pricepi, poti merge cu placuta la un service GSM sau atelier reparatii electronice si te rezolva contra unei cafele.
Bafta.
danygaro
Salut psychoo.

Am intrat pe acel link indicat de tine, dar m-am pierdut in detalii. Imi poti da cu copy/paste te rog, exact ceea ce imi este mie de trebuinta ???
Gasesc un electronist bun sa imi refaca lipiturile, numai ca el nu se va apuca si de mecanica (demontat/montat)
Concret, ce si cum trebuie sa demontez ???
Sper sa inteleg pas cu pas, fiindca nu vreau sa il stric si sa fuug la magazin sa cumpar altul. Am inteles ca nu este tocami ieftin, el gravitand in jurul a 200 lei.

Merci anticipat.
psychoo
Salut.

Traductorul de viteza se afla sub cutia filtrului de aer, pe langa electromotor, firele sunt in sus spre capota, iar varful sau este inspre pamant, infipt in cutia de viteze. Prima data se trage de mufa cu fire, pentru a nu fi pericol sa smulgi firele incercand sa scoti senzorul.
Pentru a scoate senzorul, se trage inspre capota (in sus, plan vertical), nu prin rasucire!

Dupa ce ai scos senzorul vei avea o chestie lunga de plastic, ca in poza atasata mai jos. Acea piesa e alcatuita din 2 corpuri:
1 - partea ce contine conectica si electronica cu senzor hall
2 - partea mecanica ce contine axul cu sectiune patrata la capatul caruia este un disc cu magnet

Aceste 2 parti sunt lipite. Desi pare piuluita de plastic cu profil hexagonal, nu exista filet! Risc exista sa il spargi intr-un mod ce nu permite refolosire, dar cred ca in 99% din cazuri se va rupe de la imbinarea lipita.

Pentru operatiune este obligatoriu sa fixezi partea notata cu 2 intr-o menghina, iar partea notata cu 1 se va roti cu ajutorul unei chei fixe de 21.
Eu am crezut ca e filet si am insistat cu forta constanta, nu cu socuri. La un moment dat a pocnit si am ramas cu cele 2 bucati sectionate perfect.
Apoi se ia bucata notata cu 1 pe poza de mai jos si se refac toate lipiturile.

Dupa operatiune, eu am folosit rasina epoxidica pentru lipirea celor 2 bucati de plastic (normal, dupa curatarea temeinica a uleiului) dupa care am pus un manson termocontractibil peste si l-am incalzit ca sa nu existe sansa sa intre umezeala prin vreun por ramas deschis.

Se verifica oringurile sa fie pe pozitie, se ung cu putin ulei ca sa nu se ciupeasca la remontare si se infige inapoi in cutia de viteze. La repozitionare va trebui sa rotesti putin stanga dreapta pentru ca profilul patrat sa isi gaseasca locul in cutie, apoi se infige complet. Se leaga mufa si voila: traductor functional.

Bafta.
george_scala_2004
7700840042, 7700418919, 6001546127
danygaro
Multumesc mult psychoo, pentru tutorial. Ma inclin.
Cred ca aceasta descriere detaliata va fi de folos multor "solenzari". Mutumesc (mim).
Dupa ce imi voi insusi tot ce ai mentionat tu in acea postare, cred ca voi trece la actiune. O usoara teama planeaza, recunosc. Imi este sa nu stric ceva pe acolo. Mai pot strica si altceva in afara de acel senzor ... buclucas ???http://static.daciaclub.ro/style_images/da...icons/icon1.gif.
Sper sa nu fie cazul.

George _scala, acele coduri reprezinta ID pentru acest traductor ?
Sunt 3 coduri pentru aceeasi piesa ??? Vrei te rog sa "ma luminezi " ?

<span class='edit'>28 Apr 2015, 17:05:</span>
Just in case !

http://www.bestautovest.ro/captor-viteza-l...si-solenza.html

Sper sa nu fie nevoie, dar e bine de stiut. In mod sigur la acel pret nu este original, dar este o optiune. A luat cineva acest tip ?
Pareri ?

Nu fac reclama !!!

28 Apr 2015, 17:29:
Cautand pretul unui traductor nou, sper sa nu fie nevoie, am dat peste acest tutorial.

De retinut !!!

https://www.youtube.com/watch?v=COE7q4HeeRs

Din punctul meu de vedere e OK, meserias baiatul, ... mai putin faza cu ciocanul. Cam brutala metoda de separare a celor doua parti. Dar asta e.

28 Apr 2015, 17:43:
Daaaa, m-am edificat cu acele 3 coduri

Primul nu il au pe stoc, al doilea este vreo 190 lei, iar ultimul in jur de vreo 45 lei, la magazinul online pe care il mai frecventez.
Cred ca desi este acealasi reper, au calitati diferite.
george_scala_2004
mai bine cumperi de pe ebay...http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_sop=15&_nkw=6001546127&_rdc=1
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.