Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme mers inecat, demaraj slab
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Pages: 1, 2
Executron
Buna Ziua,

Am tot citit diferitele topicuri pe forum si trebuie sa recunosc ca marea majoritatea din problemele semnalate la modelul meu de Dacia, le-am intampinat si eu de-a lungul timpului.

Pana anul acesta mama mea a condus masina si in general a ignorat toate probleme care nu rezultau in imobilizarea totala a masinii. Deci aceste mici probleme au crescut in timp si cum am luat-o in primire anul acesta...

Masina cred ca vede 2 km pe zi max, o folosesc pentru a-mi lua cealalta masina de la service sau cand tatal meu mai are nevoie de o masina. Deci masina are rulaj mic. Din 1998 a parcurs 56000 km, motorul este de 1,6 si are injectie monopunct. De mentionat plasticele si imbinarile care sunt de aberant de proaste. Dacia 1300 era Mercedes pe langa consola centrala a acesteia.

Acum probleme biggrin.gif

1. Principala problema care citind pe forum nu am gasit o explicatie exact este ca in aceeleratia masina are mici pauze in care parca nu accelereaza calumea. Ca si cum ar scadea puterea si apoi ar creste din nou. Credeam ca-i ambreiajul al inceput dar nu patineaza. Chestia e ca nici eu nu-l prea menajez. Sunt obisnuit cu cutie automata ca pe Passat si in general al stop nu scot din viteza si il las sa-l patineze.
Legat de acest aspect de asemenea cand e rece bag in prima viteza, dau drumul total la ambreiaj si da deodata "in nas" ca sa ma exprim asa. Pur si simplu se opreste, nu se mai tureaza chiar daca apas pedala la fund. Trebuie sa apas din nou pe ambreiaj eventual sa-l patinez.
De asemenea masina nu accelereaza asa cum simt c-ar trebui si cum o facea la inceput. Pur si simplu pentru o masina cu motor de 1,6 72 cai si greutate mica parca de abia se misca de la III-a in sus. Iar a V-a accelereaza ca dracu.

2. Consumul in oras (nu a vazut mers la drum lung de ceva vreme) este de 13,5, iar ultima luna am scos 15... E cam enervant.

3. Faza scurta. este un topic asemenator dar nu exact ce-am eu. Mie imi merge faza scurta dar dupa 5-10 min se opreste fara sa-i fac nimic. Apoi cand vrea ea iar porneste... blink.gif Noroc cu proiectoarele ca altfel eram mort.

4. Masina mi-a mancat de la revizie (acum 2000 km) 500 ml. Nu e cam mult tinand cont ca e pe benzina?

Am dus-o la un mecanic care stie bine masina ca a lucrat la ea de mult dar el zice ca n-are nimic dupa un scurt testdrive... huh.gif

Va multumesc si sper ca nu v-am plictisit. 04.gif

LE : Am uitat sa mentionez ceva. Azi cand m-am intors de la garaj martorul la bord de injectie s-a aprins in trafic timp de 5 secunda apoi s-a stins. Este prima data cand patesc asa ceva. Ceva pareri?

LE2: mi-am mai adus aminte ceva. Calalizatorul a fost sunat de 2 ori dupa ce mama mea l-a lovit in cateva borduri.
C a t a l i n
Nu te pricepi la mașini cu cutie manuală... Sper să nu te superi, dar asta reiese din ceea ce ai scris...
De aici rezultă și consumul mare, și falsele zic eu probleme ale motorului sau ambreiajului.
Consumul de ulei este bun conform manualului, nu îl poți compara cu cel al unei mașini străine, unde precizia fabricării pieselor e mai mare iar toleranțele mai mici.
Pentru faza scurtă, probabil ai blocul de lumini defect, sau becuri de putere mai mare decât cea recomandată. Montează releuri și schimbă blocul.
Executron
Nu ma supar smile.gif

Chiar daca masinile cu cutie manuala nu sunt preferatele mele, totusi am condus si eu ma inceput tot manuala si nu mi se pare normal ca a III-a dupa ce am dat drumul total la ambreiaj la 2000 sa acelereze "in reprize" pana la 4000. De asemenea acel "dat in nas" nu mi se pare normal deloc, si mi se pare suspect sa are loc numai cand masina e rece. Si viteza maxima constructiva in talon este 160. Ei bine pe autostrada am scos-o putin si nu am reusit sa urc mai sus de 120. Pedala era la fund, masina facea un zgomot de zici ca se rupea. Nu m-ar deranja deloc acest aspect dar asta ma face sa ma gandesc ca e ceva acolo defect.

Numai bine smile.gif
C a t a l i n
Păi ai spus așa:
QUOTE
Am dus-o la un mecanic care stie bine masina ca a lucrat la ea de mult dar el zice ca n-are nimic dupa un scurt testdrive...


Cu ce te putem ajuta? biggrin.gif
Executron
Mecanicul respectiv are obiceiul de a ... subestima gravitatea problemelor daca ma intelegi (din ciclul lasa bey ca merge asa... laugh.gif) E om bun dar trebuie sa insisti mai mult laugh.gif

De aceea vroiam si parerea dvs pentru a-mi face o imagine clara asupra interventiilor necesare asupra masinii. Caci nu sunt satisfacut de cum ruleaza masina.
C a t a l i n
E greu de presupus...

Poți începe prin a schimba bujiile și fișele... Ar trebui să nu mai dea în nas apoi...

Bujii BOSCH WRBC+ cam 30-40 RON
Fișe BOSCH injecție aprox 30 RON
paulica
Cataline fara suparare dar mai bine se duce la un magazin ca lumea si cauta echivalentele Champion (200K/set) sau NGK daca il tin buzunarele (110k/buc).
In alta ordine de idei Executron, vezi simeringurile la supape. Daca vrei sa te apuci de le fa si un test de compresie.
Ca sa faci un test CLIP de injectie asta e cam pierdere de timp. E cam 650k si iti arata doar daca mai merge sonda lambda. Cel mai bine daca ai un prieten electronist si altul mecanic luati un osciloscop, manualul de injectie, o lada de bere si la treaba. Un week-end cred ca ajunge.
Executron
Va multumesc pentru sfaturi. Am bagat la cap... In curant o sa aiba treaba serioasa mecanicu laugh.gif

Ma puteti sfatui ce fac cu acel martor de injectie care mi s-a aprins azi? Ar trebui sa nu mai merg in zilele urmatoare cu ea pana vine mecanicul sa se uite mai atent la ea? Mi-e frica sa nu stric ceva de genu scump :| Am mai auzit ca daca merg subturat poate sa afecteze catalizatorul, este corect (eu merg destul de mult subturat caci nu prea imi place sa schimb des viteza wacko.gif )?
mihai0070
Executron ... vitezele se schimba intre 2000 si 2500 ... acum daca tu mergi cu a 3 a la 1500 ... sau a 4 a la 1500 depinde de cum se comporta masina ta ... sunt masini care merg cu a 5 a la o turatie de 1200 1300 ... indeva la 50 km la ora ...
consumul de ulei este foarte bun dupa 2000 km sa iti ia doar 500 ml ...
consumul de benzina ... avand in vedere ca mergi doar 2 km ... deci cu socul tras ...(este automat) este normal sa ai un asemenea consum ... pentru ca motorul este rece
Apropo de viteza ... mai mult de 120 nu a vrut ... cu pedala ma max ... ce turatie aveai pe bord ... daca la 120 aveai cam 4000 rpm in a 5 a ... atunci AMBREAJ care PATINEAZA cauza rezultata direct din cauza ta ... faptul ca il tii apasat la semafor ... in curand nu o sa mai demareze deloc ... uzura disc excesiva sau placa de presiune prea moale din acelas motiv ... tinuta apasat deci sub presiunea excecitata de rulmentul de presiune ... in timp se mai decaleste sau de la diferentele de temperatura devine moale si nu mai debraiaza bine ...
Faza scurta si alte probleme legate de lunimi sunt strict din blocul de lumini ... care mai mult ca sigur trebuie schimbat sad.gif problema des intilnita la nova
Aprinderea martorului de injectie in mers ... inseamna multe ... mai ales la modul in care utilizezi tu masina ...
"nu mi se pare normal ca a III-a dupa ce am dat drumul total la ambreiaj la 2000 sa acelereze "in reprize" pana la 4000" nici nu este normal ... si reprizele astea vin ori de la scanteie proasta ori ambreaj care nu a cuplat bine (mai rar) o schimbare de bujii si fise nu strica (masoara fisele si o sa ramai surprins de ce valori o sa dai )

recomandarea mea este sa schimbi cat mai multe la aprindere ... pune benzina buna ... si fa un drum lung ~100 km vezi cum se tine si neaparat fa ceva la ambreaj ...
Executron
Salutare!

Multumesc de recomandari!

La 120 nu mai tin minte exact ca asta s-a intamplat acum ceva timp. Nu cred ca patineaza ambreiajul caci din cate stiu eu de obicei viteza I patineaza ceva mai mult si a I-a se infige f. bine. Deci eram a V-a si eram cu pedala la fund pe la 2800 - 3000 (cred) si pur si simplu nu mai accelera.

Sa bag benzina OMV 100 sau ceva de genu asta?
mihai0070
la 3000 in a 5 a (L.E. )ai cam 110 ... nu 120 ... si este imposibil sa ai pedala la fund la o turatie de 3000 ... undeva ai o belea si in nici un caz nu aveai 120 ...


sa stii ca o masina cu ambreajul uzat pleaca nu a 1 a de pe loc ... dar nu mai pleaca cu a 2 a sau cu a 3 a si sa stii ca ambreajul uzat se cunoaste la drum lung la viteza mare ... in a 5 a ... unde diferenta de turatie cutie motor este mare si el patineaza ...
Executron
la 3000 intr-a III-a sa am 110?! (sigur nu s-a strecurat o eroare?)

Nu sincer asa ceva chiar nu am vazut. Cred ca intr-a III-a a prins maxim 80 unde iar s-a plafonat, adica nu se mai tura. Ma gandesc sa nu fie stricat ceva la bord si nu arata calumea. Oricum facea motorul zici ca era in drum spre luna smile.gif

Masina in viteze mai sus de a III-a se tureaza f. greu peste 3000 in general.
dizzy
Schimba urmatoarele:
1) Bujii
2) Filtru de aer
3) Filtru de benzina
4) Verifica injectia si sonda Lambda
5) Ulei si filtru de ulei
6) Verifica sa nu fie infundat catalizatorul
Masina are simptome de "masina frecata in oras"
Si nuita, ca orice ai face, nu o sa mearga asa, ca Passatul ala de 131CP cu Tiptronic.

mihai0070
Executron am facut edit ... era vorba de vit a 5 a ... unde la o turatie de 3000 mai 110 in nici un caz 120 ...

daca pe masura ce creste viteza (1.2.3.4.5) incepe sa scada turatia si mai mult de 3000 nu ii poti da ... ai multe belele de rezolvat la masina ... tot ce a mentionat dizzy si verifica ambreajul ... doar verifica nu schimba ...
Executron
Nu vreau s-o fac de curse, dar vreau pur si simplu s-o fac sa mearga cat de mai aproape de cum a iesit din fabrica si sa se simta masina cum se tureaza lejer si merge rodund.. Ma doare sufletul s-o vad cum se chinuieste asa.

QUOTE
Masina are simptome de "masina frecata in oras"


Nu prea am ce sa-i fac. Nova este masina de oras a familiei de 4 ani si ultimii 20 mii i-a facut aproape toti in oras.. sad.gif

@mihai. Stiu ca e mult de facut dar merita fiindca masina asta n-o sa se vanda niciodata. Uite asta inseamna sa mearga numai o femeie cu masina + mecanic care "lasa ca merge asa". frustrat.gif

P.S. Sincer sa fiu mi-e frica sa ies cu ea afara din oras caci am avut un accident in 2001 pe la 40 a intros unul si a fost semi-fronta-lateral si s-a deformat enorm pt un asemenea impact. Mi-e frica ce s-ar intampla la vit mai mari sad.gif
mihai0070
Te cred ca merita facuta mai ales daca ai masina de noua in familie ... dar stai sa inteleg ... de unde sti ca nu ajunge la 120 daca zici ca ti-e frica sa mergi cu ea la viteza mare ... si "Nu vreau s-o fac de curse" si dece te intereseaza viteza din talon blink.gif la viteza aia intradevar sa iti fie frica sa mergi cu ea


(Mi-e frica ce s-ar intampla la vit mai mari sad.gif) mai mers cu ea macar cu 70 sau 80 sa vezi daca danseaza ... sau ai dedus tu ca la 120 nu ajunge ... ?


Executron
M-ai inteles gresit.Cum mentionat, am verificat ca merge maxim cu 120 pe autostrada intr-o zi cand m-am incumetat ca era liber si special cu acest scop m-am dus pe autostrada. (tocmai mama isi luase noua masina in primire si mi-o daduse mie) M-a suprins fiindca tata prin 2000 cand mergeam pe afara pe E 85 ii dadea 140 no prob.

Ma intereseaza viteza din talon ca un indice al sanatatii motorului. Eu nu merg repede cu nici o masina, merg des pe DN1 si merg total regulamentar 70 in comuna si 100 in afara (puteti sa ma credeti sau nu).
Executron
Buna ziua din nou,

revin cu noi informatii despre masinuta, fiind mai atent zilele astea. Bun in primul rand s-a mai aprins de doua ori martorul de injectie o data la relanti, scazand drastic relantiul pe 500, accelerand si-a revenit si a disparut martorul, iar a doua oara in mers si in 5 secunde a disparut. De asemenea am observat zilele astea un miros ciudat dupa ce opream masina si ieseam din ea (dupa un drum in prealabil). Un miros greu gen gaze de evacuare de la un diesel sau o combinatie de ambreiaj cu benzina. Mirosul este destul de puternic...Nu stiu daca am devenit paranic dar...

Imi permit sa mai prezint niste probleme mai "minore" caci mi-a fost jena sa le expun de la inceput. Sper sa le pot remedia fara o "sedinta" cu mecanicul.

Stergatoarele functioneaza deficitar, adica nu mai functioneaza temporizatorul si cand dau de maneta "in jos" pentru a le opri se opresc oriunde ar fi pe parbriz, neducandu-se la pozitia normala singure.

Turometrul parca a innebunit adica variaza in mers intre 1000-8000. Cand accelerez mai constant isi revine indicand valoarea corecta, dar in frana sau cand apasat ambreiajul o ia aiurea. Exista vreo rezolvare care nu implica schimbarea sa?

Claxonul are o tonalitate joasa si de abia se aude. Trebuie schimbat sau sa caut un circuit intrerupt sau asa ceva?

Va multumesc foarte mult pentru tot ajutorul acordat.
C a t a l i n
Cred că una din probleme ar fi catalizatorul, e pe cale să se înfunde...

Apoi, maneta de comandă a ștergătoarelor se acționează "în sus" pentru a le opri, și întradevăr, când temporizatorul nu mai lucrează, așa se întâmplă, se opresc oriunde... Caută aici la Nova, s-a discutat despre temporizator.

Cele 2 claxoane sunt plasate destul de jos, în fața roților, și intră apă în ele... Trebuie să te gândești la schimbarea poziției lor, și chiar înlocuirea lor...

Cu turometrul, probabil o problemă electrică...
abram_burel
Pentru simptomele de pierdere de putere, din pacate toba catalitica si/sau sonda lambda sund duse! Mai devreme sau mai tarziu, chestia asta se intampla chiar si la un GTi smile.gif Mirosul e un indiciu.

volint
Ia si tu un spray pt contacte si "unge" absolut toate mufele, releele pe care le vezi. demontezi si carcasa filtrului de aer si mai gasesti 3 conectori sub el. Sa fii generos cu acele mufe ca-s destul de pacatoase. Inainte de operatie deconecteaza bateria.

Spor!!..
Executron
Salutare prieteni

M-am intors si eu dupa o mica vacanta in afara Bucurestiului si cand am ajuns la Nova in garaj nu a mai pornit. Luminile, nimic nu se mai aprinde. Bun.. Baterie. Iau crocodilii, leg la Passat frumos cu motorul pornit, bag bornele la Nova... Nimic... Mai incerc de cateva ori si nimic. Nici macar o scanteie. Eu stiam ca face o scanteie cand faci cricuitul... Cand dau la contact scoate un zumzait. Sa fie de la alterator? Sau de la contact (am avut carbunii schimbati).

In alta ordine de idei cam cat o sa ma duca un kit ambreiaj ceci cred c-a cedat placa de presiune. Tin piciorul de ambreiaj in vit I si ea tot se duce inainte, iar pe loc nu intra in viteza deloc (si in mers greu).
Georginho
Electromotorul sau contactul. Am avut aceeasi problema cu electromotorul in iarna. Era 280 lei, daca imi aduc bine aminte.
Executron
MDa ma gandeam si eu la aia... Poate daca e contactul reusesc sa-l repar. Dar un kit de ambreiaj cat mai costa?
Georginho
Contactul se poate verifica foarte usor. Il scoti si cu un fir gros dezizolat decat la capete faci toate conexiunile posibile. In genul celor care se fac in filme cand fura aia masini smile.gif) Asa poti vedea daca este contactul de vina, faci legaturile printr-un fir. Cat despre reparatia lui... nu stiu daca merita si cred ca este cam riscant.
Cel mai probabil e electromotorul, daca nu ai alte complicatii pe electrica.
Cand dai la cheie, becurile din bord se aprind? (Asta dupa ce ai bagat curent pe baterie, ca poate inainte nu aveai suficient nici pt ele)
Executron
Mersi de raspuns biggrin.gif

Deci problema ca nu stiu sigur daca a intrat sau nu curent in baterie pentru ca farurile, semnalul tot nu se aprind.

Deci cand dau la cheie becurile se aprind la bord (daca n-am alti consumatori).
paulica
QUOTE(Executron @ 14 Jul 2007, 16:27)
... Cand dau la contact scoate un zumzait....
*



QUOTE(Executron @ 14 Jul 2007, 19:04)
...Deci cand dau la cheie becurile se aprind la bord (daca n-am alti consumatori)...
*



Pai hai s-o luam pe rând.
1. Deci cum pui contactul zumzaie. Asta e bine. Zumzetul inseamna ca regulatorul de relanti (renumitul motoras pas cu pas) si cred ca si pompa de benzina functioneaza. Deci cred ca intra curent in baterie.
2. Descrie mai pe larg faza cu becurile din bord. Cum adica? Daca nu ai alti consumatori se aprind si daca ai alti consumatori nu se aprind? Hmm nedumerire.gif
In alta ordine de idei zi unui prieten sa puna contactul si tu uitat-te in compartimentul motor sa vezi daca se misca motorasul pas cu pas. cum te uiti la motor este sub filtrul de aer pe parte stânga. Daca zumzaitul e de acolo si asta merge, astea (pompa si toata injectia) au relee si sigurante separat in comp motor. Deci , in cazul asta, se pare ca nu e problema nici de baterie nici de electromotor, ci s-ar putea sa ai o belea urâta pe partea electrica.
Executron
Imi cer scuze pentru inexactitatea relatarilor. O sa incerc sa fiu mai clar.

Deci bag cheia in contact, o invart la pozitia intermediara. DACA nu am dat drumul la lumini (pozitii ceva) atunci se aprind la bord martorii de la injectie + frana de mana.In aceasta pozitie intermediara se aude acel zumzait.

Nu functioneaza nimic in afara pozitiilor care se aprind dar mult mai slab sau semnalul la care se aude doar usor semnalul acustic.

Acum 2 sapt inainte sa plec in vacanta mi-a mai facut o faza d-astea: facea exact la fel, m-am dus la baterie am miscat de borne pe acolo si a luat-o.

Mentionez ca acum 2 luni a fost reparat contactul (se stricasera carbunii aparent), dar se manifesta un pic altfel problema atunci. Adica mergeau toti consumatorii si se auzea un zgomot ciudat cand dadeam la automat.

Am adus Passatul langa ea si am legat firele la baterie, dar nu s-a intamplat absolu nimic si nu inteleg dc. Cand am cuplat + la +, - la - nu s-a produs nici o scanteie nimic... Cam ciudat. Am legat bateria de la Passat direct la bornele Novei si iarasi nici o schimbare.

Sper c-am fost mai clar smile.gif. Numai bine!

LE: Am incercat s-o imping dar n-am reusit (nici n-am avut cu cine decat 1 tip era p-acolo). Problema e ca s-a stricat placa de presiune si nu mai decupleaza ambreiajul cand apas pe el. Maine are intalnire cu mecanicul/electricianul smile.gif
Georginho
Si cand dai la contact pe pozitia "PORNIRE" / "MOTOR" se aude electromotorul? Are macar tentativa sa miste putin?
Executron
Electromotorul nu se invarte/misca deloc. Chiar am fost atent la asta.
C a t a l i n
QUOTE(Executron @ 15 Jul 2007, 17:46)
...pozitia intermediara...

a...cum 2 luni a fost reparat contactul (se stricasera carbunii aparent)...
*



1. Cheia are 4 sau 5 poziții, niciuna fiind "intermediară"...

S - staționare
Acc - accesorii
(G) - garaj
M - motor
D - demaror

2. Încurci contactul cu electromotorul din câte înțeleg.

3. Schimbă "bornele" ce se leagă la baterie...
Executron
Nu... Stiu si eu diferenta intra contact( e undeva mai jos pozitionat in dreapta motorului cum te uiti din fata), iar electromotorul e... ala care invarte motorul cu ajutorul curelei respective. Macar atat stiu si eu laugh.gif

QUOTE
3. Schimbă "bornele" ce se leagă la baterie...


Asta nu mai inteleg. Adica cand leg cu clestisorii la alta baterie sau pur si simplu le inversez pe masina? Nu se poate strica alternatoru?

QUOTE
1. Cheia are 4 sau 5 poziții, niciuna nefiind "intermediară"...


Stii la ce ma refer. tongue.gif Pentru mine (n00b) are doar 3 pozitii.
1. cand bag cheia in contact. 2. cand porneste partea electrica 3. cand dau la automat sa pornesc motorul smile.gif
C a t a l i n
Știi pe naiba.. radmasa.gif

CONTACTUL e butucul în care introduci cheia.
ELECTROMOTORUL e cel care antrenează motorul pentru a porni.
De o curea sunt învârtite ALTERNATORUL și pompa de apă.

Prin schimbarea bornelor mă refeream la ÎNLOCUIREA terminațiilor de pe firele ce vin la baterie (cele 2 urechi de plumb sau bronz cu șuruburi pe ele) cu altele pe care le cumperi. Se pare că cele vechi nu mai strâng bine...

ÎN NICIUN CAZ NU LE INVERSA...

Mai caută, poate mai găsești poziții... biggrin.gif
Executron
QUOTE(Catalin Marinarul @ 15 Jul 2007, 20:07)
Știi pe naiba.. radmasa.gif

CONTACTUL e butucul în care introduci cheia.
ELECTROMOTORUL e cel care antrenează motorul pentru a porni.
De o curea sunt învârtite ALTERNATORUL și pompa de apă.

*



blush.gif blush.gif blush.gif Err... Tot aia am zis eu practic biggrin.gif
Georginho
Pai concluzia mea asta e: ori are probleme cu electrica, ori electromotorul.
paulica
Executron apropo de ce ai postat ieri, citeste la:
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=48578&hl=
de pe la postul 20 incolo,si vezi daca ce am descis eu se intâmpla si la tine.
Executron
Da ultimele tale posturi arata exact ce patesc. Bateria nu e sigur de vina. I-am pus bateria de la passat si tot la fel face. Azi din nefericire am fost f. ocupat si maine voi fi plecat din buc dar sper sa am timp s-o rezolv ca ma enerveaza problema asta.

Va tin la curent.
paulica
Nasol domne.
Din pacate nu-ti pot da nici un sfat.
Eu am schimbat electromotorul, oricum altele au fost motivele si de atunci nu mai am probleme. Dar nu cred ca este de la electromotor. Asa ca inainte de a da motorul jos pentru ambreiaj il iei pe electrician si ii arati ce simptome are. Da vezi ca exact atunci, conform legilor lui Murphy, ca un facut, o sa mearga brici. Si daca tot e motorul dat jos electricianul are acces ca lumea la fire, sa puna mâna sa le ia cap coada. Si la fel la electromotor, ca tot e dat jos. Si inca o chestie, daca la "doctor" face masina asa pune-l pe elctrician sa faca by-pass la contact, sa fiti siguri. Dar parca la mine am verificat si nu era din contact. Dar ca sa stii o treaba tu pune-l sa verifice.
Bafta
paulica
Executron ia vezi aici:
http://www.daciaclub.ro/Probleme-Instalati...ica-t80159.html
Executron
Hehhe cred ca e happy ending. Acum am fost cu electricianul la nova si f. rapid a pus alta baterie, tot la fel facea. A legat printr-un cablu de ala cu crocodili o chestie de pe motor la borna masinii si a luat-o no prob. Aparent e o problema cu borna negativa (adica metalul ala...) cum a mentionat f. bine Catalin Marinarul biggrin.gif

Electricianul a luat masina (speriindu-se intai ca nu intra in viteza laugh.gif) si a dus-o sa repare chestia aia, sa incarce bateria si sa vorbeasca cu baietii de la mecanica poate e ceva mai usor de reparat. Maine mi-o aduce

Multumesc toturor care si-au consumat timpul ajuntandu-ma!

Tnx all!
Executron
Si concluiza problemelor anterioare.

S-au curatat contactele pe acolo, s-a incarcat bateria si s-a umblat la ambreiaj (habar nu am ce i-a facut pentru ca mama s-a dus sa ia masina).

In concluzie m-a costat totul inclusiv spaga omului 500 mii laugh.gif Asa da biggrin.gif

Intra in viteza mult mai bine decat in ultimii ani si becurile de bord dau o lumina mult mai puternica. Dar a uitat sa-mi faca termoclupla si a venit electricianul cu apa fierband. Sincer dupa cate probleme am nu ma intereseaza ca nu accelereaza calumea sau ca mai fierbe apa cand uit sa dau drumul manual la ventilator laugh.gif
Executron
Update.

A doua zi dupa ce am reparat-o s-a rupt cablul de ambreiaj si a trebuit schimbat (nu m-a costat mult).

Cert este ca acuma intra SUPER lin in viteze, nu mai tin minte de cand nu mai intra asa in viteza. Respectivul a mai reglat acolo ambreiajul si acum cupleaza f. bine smile.gif

De asemenea a mai mesterit la electrica masinii, toate problemele erau electrice, a reparat racirea si acum nu mai trebuie sa apas pe buton, fiindca intra automat in functiune ventilatorul principal cand se incalzeste. Oricum am vazut ca se cam plimba acul de temperatura dar intotdeaua ramane in primul cadran acela negru, nu ajunge la portiunea hasurata smile.gif

Turometru de asemenea merge, cred ca erau pe acolo niste contacte care se loveau.

In schimb nu mai merg proiectoarele acum (cred c-a luat relelul respectiv si l-a pus in alta parte). O sa ma dus sa le repar pentru ca faza scurta intrerupe asa ca m-a prins noaptea cu pozitii si e cam periculos.

In orice caz usor, usor rezolv niste probleme care de mult trebuiau rezolvate (cablul ala era varza rau de mult cred).
Georginho
Asa da tot sa intretii o Nova cool.gif
paulica
Executron, in afara de releul de proiectoare ( a mea le are in dreapta lânga baterie, am auzit ca la altele ar fi lânga farul pasagerului) ia mai desfa proiectoarele din bara. S-ar putea sa ai o mare surpriza. RUGINAAAAAAA.
Si cel mai bine dupa ce cureti rugina la becurile alea de proiector pui vaselina. ATENTIE numa' pe "oala" proiectorului care face contact cu "talpa" becului.
apollo
eu am releul de la proiectoare sub farul de langa baterie.in cealalta parte e releul de la ELV.
Executron
Deci dupa ce mi-a reparat acuma ventilatorul standard s-o ia singur fara sa trebuiasca sa actionez eu din buton pe cel auxiliar am vazut c-a aparut un nou releu in stanga masinii cum te uiti din fata. Ma rog... Nu ma bag ca e prea complicat. O sa merg la electrician sa mai umble putin la ea ca e naspa sa merg noaptea si s-astept sa intrerupa faza scurta si sa raman cu pozitiile gen Logan (no offence dar asta e).

Acum problema arzatoare e torpedoul care s-a rupt laugh.gif
apollo
Torpedo = altu.

problema de nu iti pornea tie ELV-ul era din termocupla.Nu mai cupla la 95 de grade.
Executron
Tocmai ca mi-a zis electricianu ca NU era de la termocupla, chiar l-am intrebat in special de asta. Mi-a zis ca era de la circuite pe acolo.

Despre torpedou... Ai mai auzit sa se rupa? Cat costa unu? Credeam ca sunt eu mai idiot c-am reusit sa-l rup. De fapt i-am rupt o balama la un accident cand am dat cu genunchiul de el wacko.gif

7 Aug 2007, 16:53:
icon_mrgreen.gif Am rezolvat cu torpedo-ul!! Deci una din suporturile alea le-am pierdut in stanga, balamalele erau rupte, dar cu un pic de Picatura, rabadare le-am lipit atent, uscat cu un uscator si l-am montat pe masina. E ca nou. Am economisit niste banuti.

P.S. Sunt in continuare uimit de calitatea execrabila a materialelor si constructiei. Macar de erau plastice urate dar durabile. Dar nu e nici una din ele.
C a t a l i n
Dar crezi că la "reno" sunt mai bune plasticele? biggrin.gif

Pozele le-ai făcut cu un webcam Dacia? tongue.gif
Executron
Nu am avut niciodata frantuzesti deci nu stiu, dar din ce-am vazut si eu sunt f. varza la francezi materialele dar parca la nova e crima. Sincer parca dacia 1300 '78 a lui tata e lux.

Pozele sunt facute cu un HP 735 care a costat 10 mil acum vreo 3 ani... Dar cum traim intr-o economie de piata si cum eu sunt varza la facut poze... Asta e rezultatul sad.gif

8 Aug 2007, 14:48:
QUOTE(paulica @ 6 Aug 2007, 19:18)
Executron, in afara de releul de proiectoare ( a mea le are in dreapta lânga baterie, am auzit ca la altele ar fi lânga farul pasagerului) ia mai desfa proiectoarele din bara. S-ar putea sa ai o mare surpriza. RUGINAAAAAAA.
Si cel mai bine dupa ce cureti rugina la becurile alea de proiector pui vaselina. ATENTIE numa' pe  "oala" proiectorului care face contact cu  "talpa" becului.
*



M-apuc de alea astazi daca am timp.

Azi le-am reparat adica am fost la electrician si era dus releul sau asa ceva mi le-a facut pe loc si e ok.

Dar am observat ca desi au fost schimbate acum 5 ani (pietris din fata de la un camoin le-a spart) s-au ingalbenit urat si o sa vad daca pot sa le desfac sa le curat.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.