Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Frane Nova GTI
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
alex25ro
De ieri cand un om f priceput s-a apucat sa imi faca franele mi-a aparut un beculet p bord (!) si nu stiu c inseamna.
A doua problema a fost ca dupa aerisire franele tineau f bine, mi-a ridicat omu pedala d nici nu puteam sa apas p ea ca frana, iar dupa 10 min d mers s-au blocat franele p roata, cred, pur si simplu abia o lua d p loc iar cand schimbam 1-2 in punctul mort s frana.
Dupa ce am ajuns cu chiu cu vai inapoi la om mi-a slabit pedala si s pare ca nu a mai fost problema.
Acum am cateva intrebari:

1. se poate repeta problema ? chiar si asa cu pedala mai moale ?
2. c naiba e beculetul ala (!) omu zice ca imi spune ca am lichid d frana, dar eu zic ca e vb d o avertizare ceva, probabil frane?
3. pt problema cu blocatul rotilor, tot mecanicul a spus ca ori am plecat eu cu frana d mana trasa, ori nu se mai lasa bine frana d mana si din cauza aia era asa infranata, precizez ca rotile din fata erau f incinse iar cele din spate normale..Vroia sa se scoata din cacao cu greseala cu care a facut-o?

Astept raspunsurile voastre cat mai rpd...multumesc pt ele si pt faptu ca existati:P

ps. nu stiu mare lucru despre masini pt ca doar ce am luat-o, implicit imi cer scuze daca am spus vro baliverna prin c am scris si sper ca si voi sa intelegeti c intreb smile.gif
C a t a l i n
1. Schimbă mecanicul.
2. Dacă se făcea aerisirea ca la carte, adică cu scoaterea sondei ICP, nu mai aveai acel martor aprins în bord... mecanicul ar fi trebuit să știe...

Deci caută pe forum, și fă treaba cum trebuie... Nu e suficientă doar decuplarea firului sondei, cum fac cei mai mulți...
mircea.a
Scoate sonda ICP si apoi pune-o la loc. Vezi daca se stinge martorul la bord. Daca rotile sunt blocate inseamna ca pompa nu se mai descarca. A umblat cumva si la lungimea tijei care iese din servo? Daca slabesti un pic pompa franele se mai slabesc?
alex25ro
a umblat si la tije si a strans-o prea tare, asta stiu sigur. ieri am umblat la etiere sau cam asa ceva si garniturile d acolo erau f mancate si din cate am inteles si asta ar fi fost una din problemele blocarii rotilor.
Cand i-am spus ieri despre sonda a zis ca nu are nimic asta ca asa imi indica mie ca am lichid d frana in cutie, lucru care m-a convins sa caut alt mecanic tongue.gif
Acum omu dupa c a terminat toata treaba mi-a zis sa mai merg vreo 2 3 zile sa vad cum se comporta si dupa sa mai ridice putin d tije ca sta prea jos si parca nu mai am asa incredere cand am vazut c se poate intampla tongue.gif
Multumesc pt raspunsuri si sper sa rezolv si cu martorul ala ca ma scoate din minti smile.gif
Georginho
Si eu am patit faza asta cu blocatul rotilor. Se blocasera etrierele. Le-am schimbat si s-a rezolvat. Partea cu frana tare si cu becul din bord e problema de aerisire. Pune pe altcineva sa repete operatiunea.
A fost tare asta cu frana de mana! radmasa.gif
alex25ro
Fratilor pot spune ca s-a rezolvat, am plecat si p la govora si dupa o baie bine meritata la ocne aceeasi problema...noroc ca acolo am gasit un nene tatic in nove, si taman acolo am scapat si d martor si d blocat si d tot smile.gif daca ajungeti prin zona si aveti probleme ma cautati smile.gif)
ms all pt raspunsuri...
smecheras
am si eu o intrebare....franele de pe dacia nova gti 1.6 sunt la fel ca cele de pe supernova??
adica...tin la fel?
la mine franele actioneaza de zici ca nici nu am servo...parca ar fi mecanica:( la supernova cum apesi te si pune in nas
la mine apas...tin apasat...si cand atinge de fund incepe sa incetineasca...sad.gif
precizez ca am un pic uzate discurile de frana...placutele sunt aproape noi...
este normal sa fie mai slaba frana ca la supernova??
apollo
schimba servo-frana si verifica sa nu0ti curga lichid pe la vreun pistonas.schimbi garnituri tot.inclusiv in pompa daca e cazul.
C a t a l i n
...schimbă garniturile, mai ales în pompă... smile.gif (din descrierea ta rezultă faptul că nu știi rolul servo..)
smecheras
nu prea il stiu sad.gif ca am mers mai mult cu masini cu abs...ma rog nu conteaza
pompa este aproape noua...mi-au schimbat-o la service prin ianuarie...(ce-i drept de atunci numa probleme am cu masina:()
discurile de frana prezinta "shanturi" o sa le schimb urgent...or fi ele cauza??
masina asa am preluat-o de la batranu...si nu stiu cum era frana inainte de aceea intreb...
franele de nova pana la urma trebuie sa fie ca cele de pe supernova?
C a t a l i n
Servofrână are orice mașină cu ABS, defapt cele 2 sisteme nu au nicio legătură...

Apasă frâna cu motorul oprit, să vezi cum e pedala fără servofrână...

Când servofrâna nu funcționează, pedala este tare, iar efortul necesar pentru a opri mașina este mare.
La tine problema e din pompă, dacă nu cumva pierzi lichid sau intră aer pe undeva pe traseu... După ce rezolvi cu eficiența frânării, poți regla și cursa unde să prindă pedala, ai o tijă la servo... Problema e că dacă o reglezi să țină foarte sus, pompa poate rămâne atacată și roțile înfrânate...
smecheras

aham...
ma refeream ca nush...pare mult mai "de moda veche" cand apas frana trebuie sa o duc pana la fund si sa o tin acolo pana sa se hotarasca sa franeze calumea
si nu franeaza brusc(de exemplu daca o calc brusc) ci incetineste asa...batraeste sad.gif
lichid nu pierd deloc...cred ca nu e aerisita bine...
o sa o duc la un mecanic sa se uite un pic la ea...
pentru linistea mea sufleteasca tongue.gif frana de la nova trebuie sa fie ca cea de la supernova??sau mai slaba blush.gif
blink.gif
C a t a l i n
Faci o comperație total aiurea... Eu zic că nu găsești 2 SN cu frâna identică...

Totul ține de cum e reglat și în ce stare este tot sistemul de frânare...

La mine pedala nu prinde chiar sus, are o cursa "moartă" , cam 2 cm, iar apoi frânează progresiv. Dacă apăs pedala cam până la jumătate, e bine să ai centura pusă... biggrin.gif Deci ține chiar foarte bine, sistemul e același cu cel de pe SN... Peste jumătatea cursei poate bloca roțile, doar că nu e deloc recomandat...

Totul ține de reglaj, mie nu îmi place o frână dură de la începutul cursei, pentru că e mai greu de dozat, poți bloca ușor roțile și astfel pierde direcția, și e mai neconfortabilă pentru pasageri...


(a, să nu uit, matale îmi spuneai că dau numai sfaturi la mișto și că nu mă pricep?)
smecheras
am facut un topic separat si mi-am cerut scuze(kind of)...eram prea preocupat de acel subiect incat nu eram atent la detalii sa deschid bine ochii
sper ca nu ai luat-o personal...we all make mistakes totu e sa recunoastem greselile...

revenind la topic...faceam comparatie pentru ca vroiam sa stiu daca au acelasi mecanism si daca m-as chinui un pic poate as putea sa reglez franele mele cat de cat ca cele de pe o supernova pe care am condus-o si am ramas shook!!
pt ca ti-am zis la mine ma rog sa opreasca...ai dreptate..ar fi mai bine pentru pasageri sa nu franeze asa brusc...insa la mine e prea de tot....cateodata mi-e frica sa nu ma mai opresc :-s asa ca am cam lasat-o moale pana schimb cauciucurile si discurile de frana
gti98
Ma bag si eu in ciorba, in dorinta de a sistematiza un pic:
Frana neaerisita (cu aer, caz destul de frecvent): pedala "elastica" franare slaba; se apasa pana la podea, dar nu reuseste sa blocheze rotile, desi are efect progrsiv
Frana defecta, cu garnituri slabe, neetanse in pompa: la apasare brusca, brutala, franeza energic; la apasare lenta, pedala se duce pana la fund, cu efect cu atat mai slab cu cat se apasa mai lent (pierde lichidul pe langa garniturile pompei inapoi in rezervor)

Sistemul de franare are unele jocuri, necesare bunei functionari, astfel:
La pedala, exista un joc, reglabil dintr-un filet pe tija si o contrapiulita, care asigura descarcarea lichidului inapoi in rezervor, la incetarea franarii (cam 0,5 mm e suficient, un "tacanit" la mana) inexistenta acestui joc conduce la blocarea franelor, in special pe fata (ma intreb cum se pot pacali unii sa-i faca cadou mecanicului o pereche de etrieri, ca doar astia nu se blocheaza decat unul odata?)
La frana cu disc (fata la Dacia) jocul dintre placute si disc e tot sub milimetru; e asigurat de garnitura pistonasului care se deformeaza la franare si care asigura retragerea acestuia cu fractiunea de milimetru necesara. Blocarea se produce atunci cand pistonasul rugineste si nu mai culiseaza in alezajul etrierului. Se poate slefui ca masura urgenta, pentru a nu ramane imobilizat, dar e necesar lichid de frana pentru completat pierderea la scoaterea pistonasului. Reparatia e de obicei suficienta cu inlocuirea pistonasului (mult mai ieftin decat tot etrierul....)
La frana cu tambur (spate la Dacia) e mai complicat. Aici actioneaza si frana de mana; revenirea o asigura un resort care departeaza sabotii de tambur, iar reglajul se face din cate un limitator al acestei indepartari - un excentric cu reglare manuala la modelul vechi si un mecanism cu reglaj "automat" (un clichet) la model mai nou. Un joc mare intre sabot si tambur conduce la o cursa lunga a pedalei pana la franare. Diagnosticare: daca trageti frana de mana pe jumatate (blocheaza rotile la 10 dinti; o trageti 5 dinti) rotile se rotesc destul de liber; daca cursa pedalei s-a scurtat, trebuie corectat jocul sabotilor
O defectiune destul de curenta e deteriorarea garniturilor, soldata cu scaderea pronuntata si rapida a nivelului lichidului de franare in rezervor; se controleaza vizual existenta scurgerilor la etrier sau la marginea tamburului. Interventia la cilindrul rotii din spate se soldeaza de multe ori cu schimbarea acestuia; modul lui de lucru il expune deteriorarii prin ruginire a alezajului, ceea ce nu se poate remedia decat prin inlocuire. La etrier, se extrage pistonasul, cel mai simplu prin pompare cu etrierul demontat de pe disc. Garnitura noua trebuie sa aiba o oarecare strangere pe piston. Daca e larga e defecta (e o piesa ieftina, dar te seaca la manopera sa o pui defecta si sa demontezi din nou)(eu am patit-o, prin '86, cand cei din comert pur si simplu isi bateau joc de noi; dar nici acuma nu-i exclus. In plus, destui "mecanici" fie nu se pricep, fie o pun asa, sa mai aiba de lucru si maine sau saptamana viitoare. Cand ajungi cu defectul tot acolo, vina e data urgent pe calitatea piesei, niciodata pe priceperea mecanicului...)
Sa auzim de bine!
PS Scuze pentru lungime; cei care stiau sa nu-l citeasca; cei care obosesc la atatea cuvinte, sa mai faca pauze! Cei pe care nici pauzele nu-i ajuta, sa sara altundeva!
mastersync
legat de frane ce pot sa zic , sunt multumiit de ele , cat de cat , cu o mica exceptie cand am intrat in unu , probabil daca aveam abs nu mai intram smile.gif pompa e noua , lichid am , placute noi , racoardele tre` sa le mai schimb , sunt cam corojite , nu mai plec la drum lung fara sa le schimb smile.gif
CT 67 CDD
ledul ala cu semnul exclamarii il am si io aprins....el reprezinta : 1 presiunea scazuta in pompa 2 placute uzate si 3 nivelul lichidului de frana e scazut !!! rezolva-ti problema repede ca io am facut accident din cauza franelor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.