Am facut drive-test cu Sandero! Nu intrebati unde, cum si de ce!
Masina e Ok, se comporta bine cu un usor plus la stabilitate fata de ce eram obisnuiti la Dacia. Manevrabilitatea e identica celei de la Logan, servodirectia corecta, dar cam grea in manevra. Franele, desi echipate cu AFU nu difera ca feeling de cele de la Logan, poate doar la franari puternice, de care nu am avut ocazia sa pun! Din ce am observat (sper sa nu ma insel) masinile erau prevazute cu tamburi de MCV/Van, poate si pentru o eficienta sporita a sistemului AFU!
Am observat ca masina e ceva mai bine insonorizata decat Loganul, cam la nivelul unui Symbol.
Punctul cel mai interesant si care m-a bucurat au fost scaunele cu o sustinere laterala imbunatatita si cu reglaj al spatarului prin parghie (s-a renuntat la rozeta de pana acum pentru a se elimina scartaiturile care apareau in zona). Aceste scaune se vor monta si pe Ph2 Logan (pe care am vazut-o si care arata OK, mai ales la interior care e identic cu Sandero). De asemenea si volanul e OK, fiind ceva mi comod la drum ca cel de pana acum! Reglajul pe inaltime al volanului nu e mare lucru, dar bine ca este - plaja de reglaj cam ca la Symbol!
Motorul de 1.4 e la fel de "vioi" ca si cel de pe Logan, 1.6 e nitel mai sprinten si mai elastic. Cred ca cea mai buna varianta va fi 1.5 dci 85 CP, mai ales pt, oras - compacta si economica.
Mi-au mai placut si panourile noi, mai ales ca pe fata au manere - mai practice si mai comode la drum lung. Un detaliu interesant este si suportul de ochelari intre parasolare (dar nu mai stiu daca am vazut la Sandel sau la Faza 2, sau la ambele - sorry
).
Nu mi-a placut ca jumatate din interiorul hayonului e tabla goala, care nu arata deloc incurajator! Si trapa de carburant e cam aiurea - de MCV deci cam disproportionata fata de masina!
Ce am apreciat, a fost AC-ul mai eficient si mai silentios in functionare - sistem Iran cu circuit variabil (prezent si pe Faza 2). Si tot de la acest capitol, grupul de comanda climatizare e acum ceva mai bine gandit, in sensul ca butonul ventilatorului nu mai e pe dos ca la Logan, iar comanda flux aer are si pozitie intermediara clara, deci reglajul se face acum mai fin. Iar parghia de recirculare e ceva mai comoda ca inainte (desi solutia nu e cea mai nimerita).
Materialele din interior sunt nitel mai bune ca inainte, fara a crede ca vorbim despre BMW sau Audi, dar oricum impresia e mai placuta, mai ales ca acum avem o ambianta cromatica ceva mai vesela. Am observat o particularitate, care nu stiu daca se va regasi si la vehiculele comercializate - la versiunile inferiare bord cu cadrane negre dar cu inele cromate ca la Prestige. Apropo de Prestige, cea cu care am mers nu avea volan in piele...
!
Centurile pretensionate vor fi in pachet cu airbagurile laterale fata. ABS standard!
Kitul SUV arata bestial, numai ca pretul va fi cam mare - unul complet pe argintiu, cam 3000 RON!
Portbagajul e incapator si usor de exploatat cu inele de amarare a plaselor de bagaje. Si poate fi marit prin rabatarea spatrului banchetei 2/3 1/3 in functie de versiune (E0 am inteles ca nu are, dar nu am vazut aceasta varianta). Pacat ca sezutul e dint-o bucata si se desface cam greu pentru a obtine un spatiu de incarcare aproape plat! Pentru portbagaj va aparea si un soi de fund dublu care va permite depozitarea obiectelor mici in ordine, si in acelasi timp sa se incarce bagaje deasupra - cam ca la Nissan Note!
Am mai obsrvat ca s-a renuntat la bucsa de plastic de la cuiul de pe stalp pe care sa inchide portiera! Ciudat? Poate exisat un motiv legat de zgomotele care mai apareau la portiere si care se rezolva prin demontare si ungere...
Ca era sa uit - masinile de test aveau deflectorul aerodinamic sub spoilerul fata - ca la primele Clio 3! Sa speram ca si cele de serie vor avea!
Cam astea sunt impresiile mele despre Sandero! Per ansamblu e o masina OK, nou , mai tinereasca, dar care va trebui sa aiba un pret bun!
Daca imi voi mai aminti ceva voi posta, dar deocamdata cam asta e tot!