Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai porneste
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
georgecpr
Salutare! Am cautat prin topic-uri si nu am gasit ceva relevant pentru problema mea.

Am o nova gt din '99 (cu instalatie gpl), pe care am achizitionat-o de curand. Daca merg cu ea cel putin odata pe zi, se comporta bine...nu am ce-i reprosa. Porneste si pe benzina si pe gaz indiferent de temperatura!

Problema apare cand o las mai mult timp in parcare (de la 2-3 zile in sus).....adica nu mai porneste sub nici o forma. Am incercat si pe gaz si pe benzina, dar nu vrea!!! De 2 ori am omorat bateria wacko.gif . Am fost in service cu ea de 2 ori (cica sa regleze aprinderea) si in afara faptului ca mi-au luat ceva banuti...nu au imbunatatit cu nimic aprinderea sad.gif .

Trebuie de fiecare data dupa ce dau cateva chei sa scot bujiile, sa le curat si abia atunci s-ar putea sa porneasca!!!

Mentionez ca dupa atata dat la automat...se inneaca(sunt bujiile umede si se simte miros de benzina)! Ce sa-i mai fac??? N-as vrea sa o dau...
apollo
pe langa faptul ca ai reglat aprinderea, dar ai verificat daca bobina mai e buna?fisele, delcoul, avansul reglat corect, condensatorul schimbat.

iti recomand sa iti pui bobina de olcit cu rezistenta.is facute la sf. gheorghe.daca mai gasesti.
argon
Ce va apucat cu bobinele alea de Oltcit? e un adevarat trend, bobina clasica s-a demodat...

Cum pornesc alte mii de Dacii cu bobina de Dacie o sa porneasca si asta, daca e buna.
apollo
QUOTE(argon @ 12 Dec 2007, 10:57)
Ce va apucat cu bobinele alea de Oltcit? e un adevarat trend, bobina clasica s-a demodat...

Cum pornesc alte mii de Dacii cu bobina de Dacie o sa porneasca si asta, daca e buna.
*




Nu-s adeptul de a pune pe masina ceva ce nu e al ei.greu am fost convins sa pun carburator de 1310.

acum is multumit si de carburator, dar mai ales de acea bobina.se simte clar diferenta.
posibil sa fi fost vechea bobina prea veche.

gata.mi-am facut "damblaua". tongue.gif
georgecpr
Am sa iau in considerare sfaturile voastre si in week-end am sa verific/schimb bobiona si condensatorul.
Cei de la service au zis ca avansul e reglat si nu au mai pus stroboscopul pe ea sad.gif.

Totusi de ce porneste (la prima cheie) daca o folosesc zilnic si daca sta mai mult imi face bucuriile astea? Daca ar fi bobina sau condensatorul, nu ar trebui sa faca asa mereu? mellow.gif

Mersi
apollo
la ce vreme e afara, eu peste noapte mereu gasesc delcoul umed.face condens inauntru.inainte de a o porni, il sterg si gata.

dar nu mereu.
mmi&g
E clar ca nu scanteieste.Cu 50 lei cumperi bujii bosch,fise(de preferat siliconice),condensator,capac delcou,platina si rezolvi problema.Operatiunean asta trebuie facuta in fiecare toamna si nu o sa ai probleme.
Bobina putin probabil ca aia nu se strica repede si oricum nu sunt astea simptomele stricarii ei(dar daca ai suficienti bani si nu cunosti masina si cand a fost schimbata ultima oara e bine sa o schimbi si pe ea)
Si cum a zis Apollo sa verifici si capacu de condens ca e o problema frecventa.
Nu ii mai da sprituri daca nu porneste
gabi1
Cea mai buna metoda de pornit o Nova cu dublucorp, pe temperaturi scazute:

1.tragi socul la maxim si dai la automat maxim 4 secunde;
2.acum astepti cam 20-25 secunde si dai din nou.De data asta trebuie sa porneasca imediat tongue.gif ;
3.odata ce a pornit,impingi repede shocul la jumatate,si o mentii la 1400-1500 rotatii,cam 1 minut,in functie de temperatura.
4.Reduci turatia din shoc la 1100-1200 si pleci linistit,fara sa iti faci griji ca mananca benzina iar dupa 4-5minute poti sa il impingi de tot.

De verificat neaparat daca clapeta de shoc inchide complet,altfel nu numai ca nu porneste dar nici macar nu prea poti pleca de pe loc cu motorul rece.Pt verificare trebuie desfacut numai capacul de la filtrul de aer si facuta o inspectie vizuala,shocul fiind tras la maxim(mai are obiceiul sa se blocheze clapeta in peretii carbului sau sa se blocheze in parghia capsulei de dezanecare...trebuie un mic reglaj)

Aaaa si fara pedale,ca altfel o inneci si iar trebuie sa astepti.

Hai ca astept vesti de la voi maine,ca acum s-a racit numai bine pt teste icon_mrgreen.gif .
siirm
Este posibil sa fie bobina de inductie care nu mai merge cum trebuie in momentul in care se incalzeste putin. Am avut si eu aceiasi problema dar dupa ce am schimbat bobina porneste si merge excelent. Apropos de porniri la rece, eu am pus aprinderea gotronic at011 plus senzor in loc de platina si cand e ff rece trag socul la max, porneste la sfert de cheie, dupa nici jumatate de minut imping socul si masina merge ca si cum motorul ar fi cald.
PS Mentioneza ca nu merge asa pt ca mi-ar ramane socul blocat biggrin.gif!
georgecpr
Cum faceti voi (posesorii de nova gt) sa porniti masina, mai ales in conditiile astea de iarna??

Pana sa cumpar nova aveam o dacia 1310 si pornea bine, dar avea un anumit ritual (dat la coada la pompa de benzina, dat cateva spritzuri, tras shock-ul si actionat demarator cu acceleratia apasata) dar pornea din prima. De fiecare data cand pornesc Nova (pe benzina)...o innec!!! Ce sa-i fac?
apollo
culmea, la a mea ii dau si 10 pedale si nu are nimic.

ce carburator ai?

da-i 2-3 pedale si cheie.ai nivelul mare in CNC.
georgecpr
Am carb dublucorp dar pana acum nu m-am uitat la el (e prea frig afara). Pai daca nu e din alimentarea cu benzina...inseamna ca e tot din aprindere !!!
apollo
eu am monocorp.

verifica distanta la bujii si platina.

georgecpr
Se poate deregla avansu' in cazul unei tamponari? Am avut un mic accident (spart far, bara si aripa dreapta); mi-a taiat calea un cetatean... De atunci porneste mai greu si mi s-a spus ca este posibil sa se fi dereglat avansul. Frigul m-a impiedicat sa verific acest aspect sad.gif
mike1410
Sal nu prea vad legatura ca doar delcou e pe centru si pe dreapta ai vasu de expansiune si nasu motorului nu prea cred sa fie avansul dereglat de la o busitura distributia e pe lant si e greu sa sara lantu iar dacasare ala nu mai porneste deloc,eu cred ca cauza e pe la platina condensator bujii si amestecul sarac din carburator.De verificat ar fi si bobina de inductie.

Spor la treaba si numai bine smile.gif
speedy_zap
sunt cam in acceasi situatie cu tine,masina mea e din 98,. ta sfatuiesc sa o lesi pe gpl si cand vrei sa o pornesti dute si toarna pe vaporizatoru de la gpl 2 l de apa fierbinte ,apoi tine accelerat putin si dai cheie,metoda e buna,am acceasi problema si asa imi pornesc eu masina fiindca mecanicii nu iau dat de capat
georgecpr
Week-endul acesta am umblat putin la masina. Am schimbat platina (cea veche era impuscata), am pus vechile ei bujii (Sinterom) dupa ce le-am curatat, si am dat avansul mai mic. Acum porneste la sfert biggrin.gif.

Totusi, uitandu-ma atent la carb am vazut ca firul de la electrovalva era deconectat, iar aceasta era pe jumatate desurubata sad.gif. Am strans-o cu mana si i-am conectat firul. Cand am trecut-o pe benzina...dezamagire! Porneste tot la sfert, dar nu sta relantiul de nici o culoare (tre sa trag shock-ul).

Poate fi electrovalva de vina(ea face "tac" cand pun firul pe ea)? Parca asa citisem pe forum....ca are rol in reglarea relantiului! Ce ma sfatuiti?

PS: multumesc pt sfaturile de mai sus...mi-au prins bine!!!
apollo
electrovalva nu are rol de reglare a relantiului.nu ti-l regleaza in functie de temperatura sau de altceva.


si eu cand imi luasem nova, citisem ca are rol de a impiedica inecarea motorului inainte de a-l porni.

e vreo 40ron o asemenea valva.acel cui trebuie sa se retraga complet la punerea contoactului.

14 Jan 2008, 09:59:
QUOTE
Am strans-o cu mana si i-am conectat firul.



pune-i firul la loc, ca nu iti mai trece benzina pentru ralanti.de asta trebuie sa tragi si socul.
georgecpr
Initial firul era deconectat, l-am conectat eu zilele trecute cand am facut reglajele. De aceea v-am intrebat care este rolul ei smile.gif.
Dupa ce am montat instalatia gpl, un mecanic a zis k tre sa regleze jocul la tacheti si de atunci la relanti se aude parca ar fi diesel biggrin.gif. E de bine sau de rau?

Vreau sa aflu mai multe informatii despre cum functioneaza carb dublucorp. Poate cineva sa ma ajute cu niste documente sau ceva? Pe google nu am gasit ceva relevant. In schimb am gasit carti tehnice despre dacia berlina.
apollo
cauta pe forum.s-a mai discutat de foarte multe ori despre carburator.

inseamna ca tu la valva ai acel cui taiat si de asta a deconectat firul.

nu ar trebui sa se auda precum un "diesel"...ceva nu e bine.

http://www.daciaclub.ro/carburator-nova-gt...-t1529-s30.html
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=39356
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5634
http://www.daciaclub.ro/curatare-carburator-t66039.html


asta am gasit eu pana acum...bafta la munca si cautat biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.