Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreiaj sau cutie de viteze ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
casaman_m
salutare tuturor. am si eu o problema dar nu stiu dak se regaseste in cele spuse de voi in topicul asta. cam asa suna problema mea. de vreo saptamana incoa am observat ca masina numai fuge, nu mai are demaraj si o ia greu in viteza. am o CV in 4 trepte si la 3000 de tur. in a 4 am doar 60 de km/h imi intra greu in viteza 1 la plecare de pe loc si trepideaza ca un tractor si in a doua cand dau din 3 iar cand bag marsalier se aude un fel de patinat. aaaa!!! mai este o kestie cand accelerez sau cand franez brusc se aude o bataie in podea. ce ar putea fii ajutatimaaaa
Ovidiu Comănescu
QUOTE
mdea... de vina era planetara

Pai, ce am spus mai sus referitor la planetara, ai?

@casaman_m: referitor la bataie verifica jugul si suruburle ce fixeaza cutia, la cealalta problema trebuie sa verifici ambreiajul daca spui ca urca greu in viteza, posibil disc ambreiaj uzat.
ATM
Pentru casaman_m: posibil disc ambreiaj uzat, patineaza. Cea mai simpla solutie, de proba: incearca sa ii mai dai drumul , sa tina mai jos (desurubezi nitel piulitele care tin cablul pe furca de ambreiaj) si vezi daca-si revine cat de cat. Vezi ca daca desurubezi prea mult nu o sa mai faca debreiere completa si iti intra in viteze cu caraituri.
La frana si acceleratie nu cred c-o fi ambreiajul de vina, doar sa ti se fi deplasat cutia? si eu am batai in podea, suspectez evacuarea care loveste in podul pedalier.
PS. De curiozitate, de ambreiaje SACHS stie cineva ceva? Ala de uzina la mine a crapat si s-a dus, am pus altu' no-name, cred ca are arcurile de pe disc rele ca dardaie in plecarea de pe loc... Cine are Sachs, sa-si dea cu parerea asupra calitatii pieselor, cred ca ma asteapta cat de curand o noua schimbare de kit si parca m-as baga la un S.
airimia13
Vin si eu cu o intrebare referitoare la ambreiaj.
La 3000 ron/min in treapta am IV-a, am 60 km/ora.
La 3300 rot/min in treapta a V-a, am 90 km/ora.


Este posibil ca ambreiajul meu sa patineze sau poate fi altceva, ca mi se pare cam mica viteza de deplasare in comparatie cu ce indica turometrul
(cred ca turometrul indica bine, iar vitezometrul este testat cu un gps si indica bine si el)
tavipop
Am o Dacie 1310 din 1999, are doar 12000km si intampin o problema, la o viteza de aprox 90-100 km/h maneta schimbatorului de viteza vibreaza destul de tare ca si cum s-ar lovi fier de fier cu o frecventa destul de ridicata. Care poate fi cauza?
mitza02JDS
incearca sa vezi prima data daca ai vreun tampon la cutie rupt .Daca da inblocuiestel sau daca nu da cuita jos ca trepidatiile alea sunt din acurile de la disc care sau slabit sau mai poate fii si de la discul prea subtire.Parea mea ar fii ca daca tot dai cutia jos sa schimbi tot kitu(placa ,disc,rulment).DACa la cald cand este motoru la relanti iti intra in viteza frumos poti sa nu te mai gandesti la cutie .Trepidatia apare atunci numai cand cuplezi cutia cu motoru la plecarea de pe loc. bafta
costelmorosanu
am o dacie 1310 din 87 cu cutie de viteze in 4 trepe se schimba usor vitezele numai ca nu stiu ce a patit ca acum cand dau inapoi se aude un huruit puternic dry.gif

12 Nov 2008, 16:08:
QUOTE(costelmorosanu @ 12 Nov 2008, 16:06)
am o dacie 1310 din 87 cu cutie de viteze in 4 trepe se schimba usor vitezele numai ca nu stiu ce a patit ca acum cand dau inapoi se aude un huruit puternic                  dry.gif
*


stie cineva ce ar putea fi ?
Cristi1980
Pentru costelmorosanu, cu siguranta ai trenu fix uzat si de aceea iti caraie in marsalier. Nu ai ce sa-i faci.. decat sa repari CV... dar nu mai stiu acuma daca mai gasesti trenul fix nou wacko.gif
Minel
Fiind vorba de ambreiaj, am depistat o problema sa zic asa mad.gif

Dimineata cand o pornesc , pe liber si cu ambreiajul apasat (totul ii okey , porneste la prima cheie ) dar scartaie ceva de ma oftic tot , apoi dupa vreo 30 secunde o las pe liber fara pedala apasata de la ambreiaj si nu se mai aude acel scartait huh.gif

Pe masura ce se incalzeste si motorul acel scartait dispare total ,si cu ambreiajul pe liber , si cu el apasat si cuplata in vreo viteza , NIMIC .. blink.gif

Ce naiba ara putea sa scartaie asa .... blink.gif (parca as freca cu polistiren pe geam wacko.gif ) ma fac de ras in parcare cand o pornesc sad.gif
costelmorosanu
QUOTE(Cristi1980 @ 13 Nov 2008, 22:09)
Pentru costelmorosanu,  cu siguranta ai trenu fix uzat si de aceea iti caraie in marsalier. Nu ai ce sa-i faci..  decat sa repari CV...  dar nu mai stiu acuma daca mai gasesti trenul fix nou  wacko.gif
*


ce este trenul fix ? pot sa mai merg asa sau risc sa o stric mai tare ? e cam greu de reparat la cutia de viteze si vreau sa mai aman reparatia
costelmorosanu
excl.gif multumesc pt ajutor dar m-am hotarat nu o mai repar ca nu se merita are probleme serioase si la lonjeroane si nci cutia nu mai e prinsa cum tre sa fie asa ca o sa dezmembrez masina
rolleyes.gif
cgeorge
salut, am si eu o dacie 1310 1.4 5 trepte si ...
am avut-o la un mecanic, i-a facut RK si acum am aceeasi (ca unii din voi) problema cu haraitul cand nu e apasat ambreiajul si atunci cand fac frana de motor . pe unde pun ulei in cutie ? verific si tampoanele :-? in viteza intra destul de bine
Adrian_Boy
Vezi ca sunt topicuri pe tema umplerii cutiei de viteze, e relativ usor, i-ti trebuie o cheie speciala, are un cap patrat biggrin.gif

Minel_ce ai rezolvat cu acel harait/scartait, ca tot te plangeai ca nu mai ai ce sa-i faci console.gif

Hai sa punem si noi poze pe aici sa stie lumea ce-s alea, la chitul de ambreiaj ma refer biggrin.gif

Minel
QUOTE(Adrian_Boy @ 8 Dec 2008, 19:15)
Minel_ce ai rezolvat cu acel harait/scartait, ca tot te plangeai ca nu mai ai ce sa-i faci  console.gif
*




Ce sa ii fac huh.gif ,

Am uns axul delcoului (initial am crezut ca ii de acolo laugh.gif ) si in vreo 2-3 zile nu a mai facut ph34r.gif , se incadreaza perfect in ciclul "asa face ele" sau mai degraba "daciile care se repara singure " radmasa.gif
costelmorosanu
"daciile care se repara singure " nu toate
dars
Buna am si eu o problema, am o dacie 1300 din 90 cu cv in 4 trepte si ieri cand am pecat cu masina din parcare si a inceput sa urle cv ca si cum s-ar freca metal pe metal, nu am stiut de la ce ii si am mers ca un tantalau in continuare dar a inceput sa faca si mai rau asa ca am adus-o in parcare dinou si am intrat pe site ca sa imi dau seama ce are. Toata lumea zice ca ii de la ulei. am fost astazi la un mecanic am schimbat uleiul, intradevar in cv mai era cred ca vre-o 200 ml de ulei, am pus ulei nou si am dat sa plec numai ca suspriza nu mai intra in mansalier asa ca am impinso afara cand ii dau treapta 1 merge fara nici o problema la fel si celalate 2,3,4, numai inapoi nu mai vrea sa mearga.

ma poate ajuta careva? oare imi trebuie o cutie noua si cam cat a fii o cutie noua

ce ar putea fii de nu mai intra in mansalier?
Lunaticul
Nu se merita sa-i pui cutie noua. Am vazut acum vre-o jumatate de an cutie noua 5+1 si era (nu tin minte cu exactitate) ori 1700, ori 2400 Ron.
tmkrf
o intrebare pt voi .... daca pun cutie de renault pe motor de dacie am sanse sa fuga mai tare ? astept pareri
nelu_1985
de care reno?,ca nu se nimere toate...
emircea
Ha, ha! Asta-i buna! Depinde ce fel de cutie pui si ce rapoarte are. Vezi ca sunt niste topicuri pe tema asta, da si tu o cautare, daca nu ma insel, e chiar pus lipicios pe la imbunatatiri.

Faptul ca e frantuzeasca nu inseamna ca fuge automat mai tare, ci ca e mai fiabila si intra in viteze mult mai bine fata de cutia clasica - cam ca o masina generatia anulor '80 - 90.
tmkrf
QUOTE(nelu_1985 @ 24 Dec 2008, 21:34)
de care reno?,ca nu se nimere toate...
*




de R5,R11,R18 sau Fuego
restromania
Salut...am si eu o intrebare...daca intra mai greu in viteze cand e motorul pornit...dar foarte usor cand e oprit ce inseamna asta?
ca trebuie schimbat cablul de ambreiaj sau e alceva mai grav...cum ar fi discul sau ceva asa? mentionez ca pleaca normal cu aI-a doar ca intra mai greu uneori..ca sa intre normal tre sa apas sa rup podeaua. multumesc
tmkrf
QUOTE(restromania @ 13 Jan 2009, 02:15)
Salut...am si eu o intrebare...daca intra mai greu in viteze cand e motorul pornit...dar foarte usor cand e oprit ce inseamna asta?
ca trebuie schimbat cablul de ambreiaj sau e alceva mai grav...cum ar fi discul sau ceva asa? mentionez ca pleaca normal cu aI-a doar ca intra mai greu uneori..ca sa intre normal tre sa apas sa rup podeaua. multumesc
*



de cand nu ai mai bagat ulei in cutie ? verifica poate nu mai are ulei smile.gif
restromania
eu o am de un an si nu am bagat niciodata ulei in ea. acum am dat covorasul ala de la picioare jos si intra perfect in viteze. m am uitat la ambreiaj acolo si nu imi dau seama cum se regleaza sa fac cursa pedalei mai lunga.ar putea cineva sa imi zica va rog?
Lunaticul
La furca de la ambreiaj ai doua piulite. Cu doua chei de 10 le desfaci (sunt stranse intre ele pentru a nu se desfileta datorita vibratiilor) si pe cea din partea ,,de sus " o infiletezi cam o tura, apoi neaparat proba de drum. La infiletare ambreiajul tine mai sus, la desfiletare ambreiajul tine mai jos.
Adrian_Boy
Am schimbat si eu chitul de ambreiaj, am pus piese numai de uzina (scumpe, dar sigure), dar intampin unele probleme sad.gif :

- cablu de ambreiaj i-mi tine sus pedala, daca incerc sa o las normala, adica cam la nivelul celei de frana, nu mai pot baga in viteza.
- cu vechiul chit de ambreiaj tot asa statea pedala sus, si tare rau de tot, ce dracu zici ca am camion sad.gif (asta a fost si unul din motivele pentru care l-am schimbat)

Ce trebuie sa fac, am uzura la timonerie, la acel cautator, de ce nu vrea sa stea pedala normal ???
nelu_1985
sa schimbi cablul eventual
diaconuliviu
QUOTE(Adrian_Boy @ 11 Feb 2009, 13:24)
[...]
- cablu de ambreiaj i-mi tine sus pedala, daca incerc sa o las normala, adica cam la nivelul celei de frana, nu mai pot baga in viteza.
[...]

Dar jocul ala de 2-3 mm la pirghia de debraiere l-ai reglat? Sau ai cumva rulmentul atacat?
Lunaticul
O cunostinta a schimbat de curand kit-ul de ambreiaj. Discul pe care l-a montat initial se pare ca a fost mai gros decat trebuie si oricat de sus a reglat cursa nu se mai realiza debreierea (trebuia sa stea cu frana de mana trasa). A pus alt disc si merge perfect. Poate ai nimerit si tu un disc din lotul buclucas de piese de acest gen.
Discul era marca Extra. Nu pot generaliza problema cum ca aceste piese ar fi proaste. Eu am montat acum vre-o 6000 km un astfel de disc. Am dat jos sambata trecuta cutia de viteze si m-am uitat si la ambreiaj, discul fiind in perfecta stare. Placa de presiune insa am schimbat-o tot acum 6000 km pt ca cealalta era prea tare, si...surpriza, si aceasta era tot tare (era un chin sa pleci lin de pe loc sau sa mergi bara la bara). Normal ca acum am schimbat si placa daca tot am umblat la cutie. Cunostinta mea insa si-a montat acum tot placa Extra si se comporta perfect.
CandyMan13
un pret pt placa Extra?
Lunaticul
Placa e in jur de 80 lei, iar discul circa 30 lei. Rulmentul cica era de uzina (cutie albastra) si a costat 25 lei. Astea sunt preturile in Iasi.
chiupacabra13
am si eu o problema la care va rog sa ma ajutati: indiferent daca e motorul rece sau cald, daca stau cu piciorul apasat pe ambreiaj (fie in viteza sau nu) se eaude un fluierat, ceva gen cureaua de distributie. daca las ambreiajul nu se mai aude nimic....ce poate fi? de intrat intra foarte bine in viteze, in toate, mai putin dimineata cand pornesc de pe loc si bag a2a pt prima data si intra mai greu, dar apoi se comporta bine. va rog ajutati-ma, sa nu risc sa raman cu ea in ceva intersectie
am uitat sa precizez, masina e din 90' cu cutie in 5 trepte
Minel
Zgomotul ascutit ca un suierat provine de la rulmentul de presiune.
Zgomotul ca un troncanit provine de la bucsa de bronz din ambreiaj.

Bafta si numai bine ! smile.gif
chiupacabra13
si ce se poate intampla daca mai umblu o sapt asa pana sa merg la mecanic? cam cat e un rulment de presiune? ah, am uitat sa precizez, cand turez motorul cu ambreiajul apasat se acentueaza si fluieratul respectiv....

27 Feb 2009, 17:04:
dubios....am fost acum si i-am dat o cheie si nu se mai auzea nici un fluierat :| oare doar cand e cald motorul? va rog careva care stiti sigur sa imi spuna
nelu_1985
mai de graba fluieratul cu ambreiajul apasat e din disc decat din rulment, eu special pentru fluieratul asta am dat cutia jos sa vad, am pus rulment nou si la fel face, eu sunt 99% sigur ca discul e de vina mai exact arcuri slabite. Saptamana viitoare sunt in concediu "fara plata", ca e criza, si o sa ma ocup in special de problemele dumneaiei...
chiupacabra13
si daca mia merg asa inca vreo 100 km prin oras ce se poate intampla?
Mr_Devil83
ma unii merg cu semilonjeroanele stranse cu sarma de baloti pe masina si mai si cara 1 tona de fier in spate, altii in aproximativ 2,5pisotoane.

eu zic sa mergi linijtit, rulmentul ala nu pusca asa de usor.
Lunaticul
QUOTE(chiupacabra13 @ 27 Feb 2009, 23:18)
si daca mia merg asa inca vreo 100 km prin oras ce se poate intampla?
*


Eu cred ca mai mergi 7-8000 km si nu se intampla nimic. Mr_Devil, de Craciun am facut o excursie Iasi- Vatra Dorne si retur, si am mers vre-o 300 km in 3,25 pistoane (tija indoita in ultimul hal pe evacuarea de la pistonul 1) biggrin.gif . Pana acasa nu mi-a trecut prin cap sa desfac capacul culbutorilor (eram convins ca s-a dus o supapa tongue.gif )
chiupacabra13
ok. mersi de raspunsuri wink.gif
pp.coco
am patit si io o treaba cu un sunet de metal pe metal cand era apasat ambreiajul(nu is 100 % sigur daca apasat sau liber) dar problema era de la o bucata de tabla bagata intre cutia de viteze si ambreiaj, mecanicu a dat-o jos, i-o dat 2 ciocane si o pus-o la loc, now it work like a dream, deci si asta poate fi o problema la sunetu ala de scratch metal
nashu91
salut. auziti sunt nou pe aici dar am si eu o intrebare... daca stie careva sa imi raspunda.
Am o dacie din 89... 1410... cica facuta in Cehoslovacia :-|. habar n`am nici eu prea bine... in fine... nu asta e problema:
Problema este urmatoarea: cand schimb viteza din a 3-a in a 4-a (peste 60km/h) si prind drum drept sau ushor deal incepe sa tremure... sa oscileze, sa tremure sec si moderat. poanta este ca uneori cand am drum drept nu mai face figurile astea dar in deal incepe sa piarda din viteza. Lumea spune ca e discul de ambreaj. Voi ce spuneti?
daniM
Am gasit de cumparat disc de ambreiaj,firma MAPA.E bun de ceva?

3 Apr 2009, 20:58:
Nu stie nimeni nimic de firma asta?Sa nu fie ASAM 2...
danut 69-71
QUOTE(nashu91 @ 6 Mar 2009, 02:12)
salut. auziti sunt nou pe aici dar am si eu o intrebare... daca stie careva sa imi raspunda.
Am o dacie din 89... 1410... cica facuta in Cehoslovacia :-|. habar n`am nici eu prea bine... in fine... nu asta e problema:
Problema este urmatoarea: cand schimb viteza din a 3-a in a 4-a (peste 60km/h) si prind drum drept sau ushor deal incepe sa tremure... sa oscileze, sa tremure sec si moderat. poanta este ca uneori cand am drum drept nu mai face figurile astea dar in deal incepe sa piarda din viteza. Lumea spune ca e discul de ambreaj. Voi ce spuneti?
*


Patineaza putin discul de ambreaj , s-ar putea sa ai semeringul de palier uzat si iti da ulei pe disc si patineaza . Poti verifica foarte simplu sa vezi daca e din cauza semeringului .Iei o seringa cu benzina si in timpul functionarii motorului ii dai drumul pe fereastra de la carcasa de volanta ( carcasa la volanta are o ferestruica in partea dreapta , cum stai la volan ) daca nu se schimba nimic inseamna ca e pe duca discul . blush.gif
Bandit 81
am si o problema cu o cutie in 5 trepte cirie rau cand bag in marsalier si se cam blocheaza de nu mai ia nici o viteza cate odata AJUTOOOOOR


24 Apr 2009, 20:33:
am schimbat kit ambreaj de vro 2-3 luni
vizitatorul
uf....
pai...cum sa spun..despre ambreiaj...am scartz...am acceleratie....cablul e antins cam la 1 cm liber....uneori am pedala elastica tare,alteori fleashca si parca cariata....uneori tine sus,uneori jos(eu i-as fi spus "cupleaza")
acum cutia...problema ar fi intr-a 1 , 2,3-a..in traficul bara la bara le ia tare greu,cu ezitari(sa nu faci careva vreo gluma... smile.gif )...balangan maneta de ma ia criza....lansat nu am problema...le ia pe toate....in fine..intr-un cuvant...cand se incalzeste e al dracului de greu de gasit vitezele...sincer,parca nu mai sunt la locul lor..dupa cum am spus,in trafic aglomerat


LE...am ulei in cutie
tre sa specific...in primavara un amic(course pay money) mi-a schimbat tamburii la cutie...patrati , am obs dupa o discutie cu un altul din cara am aflat cum ca cei rotnzi si mai mari de 1300 batrana ar fi fost mai indicati...ups...mananc si eu ce a mancat repectivul.....so...dupa schimbarea tamburilor se "decalasera" toate vitezele catre dreapta...in fapt I chiar lovea ceva surub pe dedesubt...in timp m-am invatat cu ele...
cam ce v-as ruga dupa tot blabla-ul de mai sus:tot scandalul de mai sus s-ar putea corecta cu un simplu reglaj de parghii(maneta bieleta)????
nu trageti in pianist..sper sa va placa
tmkrf
o intrebare : care cutie de viteze se intinde mai repede in viteza in 4 sau in 5 ? intrebarea asta e chear o dilema la mine sad.gif
nelu_1985
pana la a 4-a is la fel cutiile, deci se-ntind la fel ......cu a 4-a, ca a 5-a'i de consum
ionutalexmatei
sunt slabite arcurile de la disc/arc rupt/disc ovalizat
Andrew20
salut..am si eu o problema si poate ma ajutati voi..
acum 2 zile am schimbat cutia de viteze...
eu am o dacie din '80 si am refacuta radical...recarosata...vopsita..la la la...
acum am luat de pe un brek cutie in 5 trepte..eu aveam 4 trepte frantuzeasca..si am zis sa pun una pt consum afara...
toate bune si frumoase..am pus si planetare noi...
merge "ceas"
insa am o problema nu intra in a 5-a...dau de maciuca in dreapta total si intra numai in a 3-a
ce sa fie oare..?
am schimbat acea maneta de jos ca stiu ca e de 4 si de 5 trepte..nu e de la aia..
am schimbat si patina..nu e de la ea...
ce mai poate fii?
are ulei in ea...
am verificat si ambreiajul..
nu mai stiu ce sa ii fac...
tin sa precizez ca pana sa i-au cutia propietarul a facut buc-constanta dus intors dupa care a stat 2 ani masina..si a ajuns la mine...
ajutati-ma va rog!
stima
nelu_1985
daca ai pus bieleta deaia cu cuplaj intr-un capat, va trebui putin torsionata, o prinzi in menghina in capatul cu cuplajul (prinzi pe capetele surubului nu chiar capatul sa nu afectezi cuplajul elastic) si prinzi celalalt capat cu un mox sau o franceza si torsionezi putin invers acelor ceasornicului, dupa aceasta manevre vitezele o sa se mute putin inspre stanga; drept urmare vei putea introduce in viteza a 5-a mai usor fara a depune asa mare efort, ulterior va trebui reglata patina, altfel pentru a introduce in viteza a 1-a va trebui incalecata patina
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.