Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Frana de motor la scoala de soferi
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Pages: 1, 2
Bogdam
radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif pentru replica de mai sus. Si ontopic: nu am fost invatat la scoala dar o folosesc des
Merced
radmasa.gif radmasa.gif Intr-adevar... In frana de motor la o Dacie banala pe carburatie, fara "imbunatatiri" in frana de motor se consuma la fel de multa benzina ca si cum ar fi masina la relanti. La masinile deja "civilizate" consumul este 0(zero).
Nu am fost invatat prea mult despre asta la scoala de soferi, ba chiar instructoru' era obsedat de calcarea ambreiajului odata cu frana la orice banalitate de faza, dar cu timpul m-am invatat sa ma folosesc de ea. E foarte utila in unele momente, mai ales ca franele pe rabla mea nu mai sunt ce au fost odata. happy.gif
mvali
Pai omul mi'a spus la vremea respectiva dar nu a insistat cand a vazut ca tre sa ma ia cu invatzatul chiar de la zero. Deh.. nema masina in familie.
Dar oricum l'am iertat ca a facut cu mine parcari la greu dry.gif
Dar am invatat singur.. mai ales ca pe langa economia de carburant nu mai tocesti nici placutele si sabotii de frana ceea ce conteaza.
St
Pe mine m-a invatat si ma mai si sacaia ca atunci cand franez sa nu apas ambreiajul prea devreme.
puiu82
Nu.
argon
Pe mine a fost nevoit sa ma invete pentru ca cotetul de Dacie 1300 pe care am facut scoala nu prea avea frana normala biggrin.gif
SGM.MYKE
QUOTE(cosmin_2300 @ 10 Jun 2008, 10:01)
Mie mi-a explicat care e faza cu frana de motor si chiar ma obliga sa o folosesc smile.gif
Nu aveam voie sa apas ambreiajul decat cand tremura motorul !
*



DA si mi-a zis ca nu am ce cauta cu piciorul pe ambreiaj daca nu schimb viteza sau opresc pe loc.
Ben et Seb
Nu !!!!
bosolanu_
da.. m-a invatat dupa ce era sa-l dau cu capu de bord..(avea un vw bora TDI cu o frana de motor f puternica in viteza I la peste 2000-2500 rpm..)
the_tavi
Frana de motor e baza pe timp de iarna.
Tince1290
mda...pai pe mine m-a invatat....dar eu am fost la cea mai buna scoala din oras....mama de exemplu nu a invatat...si intiferent de viteza apasa intai ambreajul si apoi frana doh.gif ....i-am explicat de multe ori.....dar asa s-a invatat si din reflex o face.....pacat oricum....adica pacat ca exista scoli care nu isi fac bine treaba.....pentru ca se "formeaza" gresit stilul de conducere al unora....si asta poate duce la accidente destul de grave....(nu degeaba suntem pe locul 1 in europa la accidente cu morti wink.gif)
vijelie
Mie mi-ar fi cam rusine sa tot dau vina, ani de zile, pe cele 30 ore (sau cate o fi) de scoala.
Tince1290
n-am dat vina...dar de obicei cam asa e....mai ales la femei care nu au "simt" prea bun perntru asa ceva (majoritatea....desi cunosc cateva care conduc foarte bine tongue.gif)....daca se invata prost merg prost.....stiu si cateva cazuri in care soferii cred (adica au iluzia biggrin.gif) ca scaunul lor se afla pe mijlocul masinii....si merg de o asa natura incat sa vada prin parbriz mijlocul benzii in fata lor....dar cum scaunul soferului este in stanga acestia merg foarte foarte aproape de bordura.....sau de masinile oprite pe margine (am fost cu astfel de tip si am crezut ca fac pe mine....mergea foarte foarte aproape) in fine....oricum mama are permis doar de 2 ani jumate si eu am deja in 6 luni mai multi km decat ea tongue.gif (ea merge zilnic la servici dar nu e distanta foarte mare si nu e un traseu foarte complicat)...deci nu se intalneste cu situatii foarte dificile....deasemenea are dificultati cu parcarile....deci e aiurea....daca nu invata in scoala cum se face o parcare laterala (de exemplu)....acolo unde mai este un "tip" cu pedale....si unde nu e masina ei....cum sa aiba curajul sa faca asa ceva cu masina personala (avand in vedere ca nu a incercat niciodata)...deci eu chiar cred ca felul in care inveti la scoala de soferi e foarte important.....si cum inveti sa conduci atunci asa o sa conduci si dupa aceea (exceptie cei ce conduc foarte mult si se adapteaza mai usor....sau cei cu un "talent inascut" tongue.gif)
yon
pai avand permis de profesionist am avut norocul sa fac scoala cu un instroctor bun care ma invatat multe. treaba cu frana de motor o stiam pana sa fac scoala de soferi deci...explicatia lui a fost ca o completare. acum sa va zic una tare, am un prieten care detine permis de aprox un an si are un opel astra din 95, mai pe iarna la o discutie despre frana de motor am avut surpriza sa aflu ca lui desi abs-ul nu ii mai lucreaza de ceva timp nu are curaj sa foloseasca frana de motor pt ca motorul lui este modern , are distributie pe curea si aceasta va sari de la punct si nici macar nu imi dau seama de consecinte.. radmasa.gif . asa ca sunt de acord cu voi, exista unii instructori care ori habar nu au, ori ii doare in pix de elevi
driverx
DA. Si am bagat la cap. Si am facut aproape 100 mii km cu invatamintele astea iar cand le zic la astia de la Mitsubishi ca sub 2000 rot/min masina accelereaza singura si in loc de frana de motor ma aleg cu acceleratie ei imi zic sa retrogradez sau sa scot din viteza blink.gif In trafic sa retrogradez in I-a in ce? Marsarier?
Iulikk
NU... in schimb m-a invatat s stau la semafor in treapta I de viteza si cu ambreiaju calcat.... si la vale sa las masina pe liber ca fac economie huh.gif huh.gif
bobo77
O scula de instructor ai avut, chiar cu cine ai facut?
C a t a l i n
Tot instructorul te-a învățat să aprinzi stopul de ceață și să belești ochii la ce fac cei din spate, în loc să ții privirea la drum?
marksman
QUOTE(Iulikk @ 9 May 2009, 21:21)
NU... in schimb m-a invatat s stau la semafor in treapta I de viteza si cu ambreiaju calcat....

Pfff, in afara de prostia cu "ambreiaj-frana" nu m-a invatat alte kkturi, ba chiar as zice ca mi-a spus multe lucruri folositoare: viteza se schimba inainte de a lua curba, nu in curba, se franeaza inainte de curba si in curba se accelereaza ca sa iesi, m-a invatat plecarea din rampa cu frana de mana (azi cica nu se mai preda wacko.gif ), mi-a zis sa nu tin ambreiajul apasat la semafor si multe altele.

QUOTE(Iulikk @ 9 May 2009, 21:21)
si la vale sa las masina pe liber ca fac economie  huh.gif  huh.gif
*



Asta e cu sechele de pe vremea lu' Ceasca. Am observat ca si tata face(a) chestia asta si i-am aratat diferenta pe CB la Logan: masina "pe liber", consumul instant = 0,3-0,5l; masina in treapta de viteza corespunzatoare, consumul instant = 0.


QUOTE(MAERSK @ 9 May 2009, 21:37)
Tot instructorul te-a învățat să aprinzi stopul de ceață și să belești ochii la ce fac cei din spate, în loc să ții privirea la drum?
*


MAERSK, aia cu stopul de ceata e clar o tampenie (pe care am auzit-o la unii sub forma: "Aprinzi stopul de ceata ca sa pastreze distanta cei din spatele tau.") dar o privire in oglinda retrovizoare din cand in cand pentru a vedea ce ai in spate e chiar recomandata.

C a t a l i n
Sunt de acord, dar mulți începători sunt mai preocupați de ce au în spate decât în față... Ăla din spate dacă te lovește plătește...
Iulikk
Ok... ma uit in spate, dar daca handicapatu e la 30 de cm de mine... ce mai vad?

Si partea cu loveste-plateste... el plateste, dar incompetentii din service sigur or sa faca treaba de mantuiala; si vorba aia: pasa buna trece primejdia rea.
kog
ii explica cineva si lui kog treaba cu frana de motor? sad.gif Io mi-am petrecut scoala de soferi conducand bara la bara in ambuteiajele de la orele de varf din Arad, deci mai departe de treapta 3 nu am urcat.
Oltean_Alexander
Da,m-a invatat smile.gif Si mi-a si explicat dece e buna,mai ales la servo,ca uneori devine ineficienta frana normala de picior.Eu peste tot,si in curbe,folosesc frana de motor,rareori apas pedala (desi e mecanica).
Laurentziu83
Frana de motor inseamna ca, atunci cand mergi la vale, sa lasi masina intr-o treapta de viteza si sa iei piciorul de pe acceleratie, in general intr-o treapta inferioara, in functie de inclinarea pantei si de viteza cu care poti cobora in siguranta.
De exemplu sunt destule coborari unde poti merge cu a 3-a, fara picior pe frana sau acceleratie, la 60 la ora de exemplu, iar viteza nu va creste. In caz ca ai nevoie sa franezi, e suficient doar sa apesi piciorul pe frana, efortul de incetinire va fi mai mic decat atunci cand masina coboara din inertie, placutele de frana se uzeaza mai greu.
Cand locuiesti intr-un oras cu destule coline, inveti la fiecare coborare cam ce treapta de viteza sa folosesti ca sa cobori in siguranta, de exemplu, in Galati, la uzina de apa, cobor cu 60 la ora intr-a 3-a, cu 3000 de ture. Cand ajung in vale, e suficient sa apas usor acceleratia si urca bucata de deal pana la intersectie fara efort. Daca nu am nici un fricos in fata, de regula nici nu apas frana. Noaptea, de exemplu, prin oras pot sa nici nu apas frana pe o distanta de cativa kilometri, folosindu-ma de frana de motor.
La fel, cand mergi prin oras, ai o oarecare viteza, sa zicem 50 km/h, esti in a 4-a sau a 3-a, vezi semaforul rosu la 100-150 de metri in fata, doar iei piciorul de pe acceleratie si lasi masina sa curga, apasand frana doar pe ultimii 10-15 metri. Cand vezi ca turometrul ajunge la 1000 de ture, scoti din viteza, ca sa nu dea in nas motorul.

Cand ma duc la Iasi, de exemplu, cobor Buciumul cu a 2-a la 4000-4500 de ture in deplina siguranta, fiind o coborare destul de abrupta. Avand masina pe injectie, motorul se raceste astfel, la fel si franele, pe care nu le folosesc, cel mult in curba deosebit de periculoasa de acolo. Coborand cu a 2-a, am suficient zvac sa depasesc pe vreunul care merge mai incet decat ritmul meu de mers.
Mergand astfel, am schimbat placutele de frana la 48000 de km, fata de 30-35000 de km cum schimba altii, iar consumul urban la Clio este de 8.5-9%, in conditiile in care nu ma uit la consum, merg cum imi place.
Ceea ce zic eu aici, e informativ, cel mai bine inveti sa folosesti frana de motor in practica, asa iti vei da seama cum sa o folosesti optim.
C@talin
QUOTE(Iulikk @ 9 May 2009, 22:21)
NU... in schimb m-a invatat s stau la semafor in treapta I de viteza si cu ambreiaju calcat.... si la vale sa las masina pe liber ca fac economie  huh.gif  huh.gif
*


radmasa.gif scuzama da radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif

Pacat ca instrutoru tau a fost un comunist imbecil
In vale mergi in frana de motor,sa nu te trezesti vreodata pe serpenine si incepi sa o scoti pe liber cand cobori ca nustu daca mai ajungi pana jos intreg. S-ar putea sa ai suprize sa ramai fara frane.
Cum era fraza aia.rampa se coboara in aceiasi treapta cu care ai urcat-o . rolleyes.gif

<span class='edit'>10 May 2009, 12:54:</span>
laurentiu mai ai pana ma ajungi pe mine tongue.gif 63 000 km cu placutele orjinale de logan tongue.gif si mai aveau 3 mm icon_mrgreen.gif
Saint666
Nu, nu mi-a explicat.
the fast and furious


Nu tin minte sa fi pomenit de asa ceva, am invatat ca si multi altii pe parcurs.
Era litera de lege calcatu ambreiajului la orice franare. Am facut pe 1310 si nenorocirea de ambreiaj mergea in trepte, sacadat si instructoru. ti se pare domle, nare nimic.
Totusi m-a scos din Bucuresti ca sa vad cum e cu a 5 a. Aahh si mi-a explicat cum se schimba platina. Desi de 5 ani tot Dacia invart nu am schombat o niciodata.
turturel
NU..dar am invatat singur. de asemeni am mai invatat citind zilele trecute pe forum si discutand pe mess cu cativa colegi de aici cum e cu spritul in frana de motor..adica nu dau drumul brusc la ambreiaj..calc si un pic acceleratia..foarte putin..dupa care las masina in frana de motor..mai protejezi ambreiajul cat de cat. folosesc frana de motor destul de mult in oras..dar odata cu ea cand am pe cineva in spate apas pedala de frana cat sa faca contact stopurile de frana ca beleregul care sta ca boul la juma de metru in spatele meu sa vada. am avut un mic incident cu o lovitura in spate si de atunci stau cu un stres. la semafor apas succesiv pedala de frana de 2-3 ori pana opreste cel din spate.

p.s. cu toate astea a fost un instructor de nota 10 care ma invatat sa conduc prudent si civilizat. ii doresc toate cele bune pe aceasta cale.
Iulikk
Pe mine nu m-a invatat absolut nimic. Parcarile laterale... daca am facut 7 cu instructoru e bine. De obicei ma lasa singur intr-o parcare si ma invarteam ca idiotu sau incercam de unu singur parcari laterale dupa videoclipuri de pe net pe care le vizionam cu o seara inainte.
Putinul in materie de condus pe care il stiu, il stiu de la tata. Si cand a trebuit sa dau a doua oara orasul am facut "conducere" cu taicameu pe faleza 3 saptamani la rand si inainte cu 3 zile de a da orasu am facut 3 ore de conducere cu masina de scoala, pentru a ma acomoda (o ora pe zi). Stiu ca o sa dati cu pietre ca nu a fost bine ca am condus pe faleza, ca e ilegal ca nu stiu ce, dar la momentul ala asta a fost cea mai buna solutie si in plus de asta pe acolo chiar nu era nici o masina.

PS: @ bobo77: nu are nici o importanta cu cine am facut.
kog
nici io nu am facut parcari deloc. Mergeam cu tata in poligon si chinuiam dgf-ul la parcari pana mirosea ambreiajul, da' inca nule am asa bine. Nu am invatat pornire din rampa. Am invatat-o singur, prima data fara frana de mana ca nu aveam si dupa aia cu frana de mana. De frana de motor nici macar nu a pomenit. In oras ma descurc ok, cu asigurari, semnalizari, incadrari, etc. Sa ma fi vazut cand am condus prima data pe nationala.... catastrofa pana m-am obisnuit cu viteza curbele, drumul, tirurile si idiotii din trafic ce se opresc brusc in mijlocul drumului fara stopuri pe frana si semnalizari. Acuma tre sa ma apuc de frana de motor sa vad cu ce se mananca(multumesc Laurentziu83).
C@talin
cu frana de motor nu e greu chiar daca trebuie sa apesi frana dai o treapta inferioara,ai sa observi cat de mult se inbunatateste franarea.
De exeplu in buc unde nu prea ai cum sa folosesti frana de motor fara frana la cum se mai baga cate unu in fata ta.
Eu daca vad ca nenea din fata mea care e la 10 15 m franeaza ,din a 4 dau a treia si apas frana smile.gif in acelasi timp.
E un reflex m-am obisnuti asa,cu orice masina.Si cand am condus masinile altora,ramaneau uimiti ca folosesc frana de motor vara radmasa.gif
Parca trebuie sa fie neaparat iarna sa folosesti frana de motor. mellow.gif
membru_DC
DA... mai ales cand era zapada pe carosabil, ne-a invatat cum sa o folosim cool.gif
pyngi
Da, mi-a explicat si mi-a mai explicat si altele de ex. sa nu faci dreapta de pe banda 2; sa merg cu masina (SCOALA) pe banda 1 cu 30 daca nu pot mai mult sa nu-i deranjez pe ceilalti; cum sa pornesc in panta fara sa merg inapoi 2 m etc. Dar de cand toti tampitii sunt instructori mergem cu gagica pe banda 2 cu 20-30 kmh ca ne doare-n cot etc. etc. etc
ionut_xx
Abia daca m-a invatat parcarea in ultima sedinta, noroc ca am fost la Ilioara si am exersat acolo, ca in baza scolii de soferi luam examenul never ever.
voicamic
Da, am avut instructor bun si m-a invatat, de altfel orele de conducere le-am facut in perioada februarie-martie si chiar m-a pus s-o folosesc...
fost membru
Da, mi s-a vorbit despre ea. Totusi pot spune ca am descoperit singur adevarata ei utilitate. O folosesc mereu chiar foarte des. (merg mult in afara oraselor)
sweetboy89
mi-a explicat pentru ca am inceput scoala prin noiembrie si am apucat si dimineti cu polei si zile cu zapada pe carosabil.
vi_escu
Imi aduc aminte ca am intrebat odata instructorul "in ce treapta de viteza se coboara acesta panta?", in frana de motor, desigur. Raspunsul a venit prompt: "in aceeasi viteza in care se urca!". Si odata lamurit (bustean) subiectul a ramas tabu.
bucatzel
Da, dar era deja cam tarziu... Imi facuse deja taica-miu capul calindar pe coclauri inainte sa ma sui in masina de scoala.

Stiam deja sa plec din rampa (cu/fara frana de mana), sa tin masina dreapta pe drum (taica-miu este un anti-serpuitor), si sa calc ambreiajul doar cand e nevoie.

O chestie interesanta de-o facut-o cu mine. Pe un drum in afara orasului, m-o pus sa merg fara sa pun mana dreapta pe volan vreo 5 kilometri. Din doua motive:
1: "Din cand in cand mai schimbi vitezele, trebuie sa poti sa tii masina dreapta cu o singura mana, nu sa valuresti pe drum".
2: "Si tu mai si fumezi..."

Io am avut noroc... am prins un instructor ca lumea.
Nevasta unui coleg de-al meu si acum face o chestie ciudata cand schimba I-II. Se opreste sa caute punctul mort. Cand o luat permisul, am mers cu ea de cateva ori, pe post de supraveghetor, si i-am atras atentia ca poate sa treaca direct, dar n-o vrut sa ma asculte. Acum, dupa patru ani, face la fel (Doar ca face mult mai iute tongue.gif).
Filip
Am invatat singur cum este cu frana de motor, dupa ce am luat carnetul. Dar cand retrogradez, de obicei mangai un pic si acceleratia, ca sa indulcesc socul, daca schimb din tr.4 in tr.3, sau mai rau, din tr. 3 in tr. 2, fara sa apas un pic si acceleratia, franeaza prea smucit atunci cand cupleaza, si nu-mi place.
tataiedaciotul
Acea "mingaiere" odata se numea dublu ambreiaj. wink.gif
Iulikk
Eu cu gluma aia de intructor cu care am facut scoala, nici n-am facut toate orele de condus radmasa.gif Si mi-a zis cica: daca ai sub 80km\h si vrei sa pui frana ori scoti masina din viteza ori apesi ambreiaju death.gif
bmwh548
Duble DEbreiaj... si e mai complicata putin manevra. E indicata iarna daca trebuie sa franezi brusc pana la oprire pentru ca poti sa bagi in treapta intai, ceea ce in mod normal nu e posibil.
bion
Era sport national cand erau cutiile fara sincron biggrin.gif . Domnul instructor m-a obligat sa merg TM-Lipova numai cu frana de motor ( la traficul de atunci se putea) smile.gif
Acu 33 de ani cand am invatat sa ma dau cu automobilu`mi-au aratat si cum sa urc panta in marchearriere daca nimeresc vreo coaja care n-are cuplu laugh.gif
CGDBZ
Am facut scoala iarna iar cand am dat examen era ceva zapada batatorita si fara frana de motor nu as fi luat .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.