Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme la lumini spate
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Probleme tehnice - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3, 4
grasuxxxl
treaba asta cu licaritul luminilor pe spate este din cauza la mufa de la stop,din cauza ca se sta cu piciorul pe frana foarte mult si se incing contactele respective apoi nu mai fac contact bine.Deaia cele mai multe cazuri sunt la TAXI...Dar se poate remedia foarte usor ..SE DESFACE LAMPA STOP SI SE SCOATE ANSAMBLUL CU BECURI(se apasa 2 sau 3 cleme si se trage in sus)APOI SE INTOARCE CU BECURILE IN SUS SI TE UITI CARE ESTE CIRCUITUL DE MASA ,LEGI UN FIR DE CIRCUIT SI APOI CAND MONTEZI STOPUL FIRUL IL STRANGI LA UN SURUB CU CARE PRINZI STOPUL DE MASINA ASA ISI VA LUA MASA DIRECT DE PE CAROSERIE SI NU DIN MUFA CARE ORICUM DACA SA TOPIT GREU SE MAI REPARA . VA SPUN ASTA DIN EXPERIENTA CA SI EU SUNT UN TAXIMETRIST CARE A PATIT O SI NU FACEM ASTA INTENTIONAT
cris06
Multumim pentru explicatii, dar nu era nevoie! Mai sus am scris exact acelasi lucru! Si ma mir ca un taximetrist sta sa isi verifice luminile! Majoritatea nu au timp ca, deh, "e clienti multi si nu e timp"! wacko.gif
huffy
Cu riscul de a ma repeta....se cositoreste un fir intre cablajul de masa din stop si firul negru de pe masina.Asta e cea mai buna solutie.
sandokan00
Am si eu problema asta, pe stopul din dreapta.
Am citit parerile voastre si am coborat si eu repede afara sa curat contactele!
Dar de unde nici o schimbare, problema este ca la mine un piciorus din ala e parlit rau sa topit plasticul langa el...
Ce sa fac??
multam !
cris06
Ai citit si nu ai inteles nimic! Cositoreste un fir direct pe traseul de masa imprimat pe placa becurilor si celalalt capat il legi cu un papuc rotund la un surub de fixare a lampii in caroserie. Cea mai ferma legatura de masa. Conductorul sa aiba sectiunea de 2mmp. Conditia de baza e: scurta si groasa! smile.gif Era vorba de legatura la ... masa!
contLord
Salut,

A aparut problema si la mine de circa o luna dar nu am luat-o in seama pana in seara asta.

La mine in momentul cand franam si semnalizam dreapta semnalizarea mergea mai repede decat normal cam de 2 ori, iar daca simplu semnalizam dreapta fara sa franez semnaliza si frana dreapta si semnalizarea dreapta. De remarcat ca in bord se aprindea vag si avaria in momentul cand numai franam.

Toate bune am zis, a nu e problema am mai vazut si altii si o sa o rezolv la urmatoarea revizie, dar in seara asta in urma unei faze descrise mai sus nu mai functioneaza semnalizarea pe partea dreapta deloc. Avariile functioneaza normal dar nu mai semnalizeaza deloc pe partea dreapta.

Am oprit motorul si lam pornit din nou si tot nimic.
Am incercat treaba asta cu opritu si pornitu pentru ca odata cand veneam de la drum lung si fumam cu geamul semideschis nu am mai putut sa ridic geamul apasam butonu degeaba si incepuse sa si ploua binisor, dar dupa ce am oprit pornit motoru geamu a mers iar ca prin minute. M-am mirat un pic atunci da nu am bagat de seama ca problema s-a remediat de la sine biggrin.gif

Ati mai patit faza cu nefunctionarea deloc pe partea dreapta?
Dar cea cu geamul?
contLord
da, problema s-a rezolvat la ultima revizie, a scos mecanicul farul, a scos mufa de alimentare din far a razuit putin conductorii, a impins un fir(alb parca era) mai bine in soclu respectiv si gata, problema s-a rezolvat, sa vedem pentru cat timp smile.gif
aladin79
la mine cam face figuri becul de marsarier...can se aprinde cand nu
vsebas
Pt. becul de marsarier vezi in topicul acesta : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...bec+marsarriere

dar pe scurt, ai contacte oxidate sau cel mai probabil sonda de mers inapoi.
TermynatoR
Salut aceeiasi problema am avut-o si eu si am rezolvat-o prin curatarea mufelor mai exact a contactelor electrice
contLord
Revin cu solutia la problema luminarii haotice a luminilor spate in cazul loganului:

-am fost la service la revizie si am tras cu ochiu de mecanicul care s-a ocupat de partea electrica.

Acesta dupa ce a desfacut mufa de alimentare a impins cu o surubelnita inspre interior fiecare pin din cei 5 sau 6 care sunt pe fiecare mufa, la ambele faruri spate, mi-a explicat ca in timp acestia acestia se mai deplaseaza.
Solutie foarte simpla si la indemana tuturor smile.gif
BMA
ce faruri ai pe spate ? Ti-ai bagat si Xenoane ?
fratie
Sfat : Va spun cum au spus si alti mai inainte , dublati MASA STOP-urilor , la am bele STOP-uri , folositi fir mai gros decit cel existent pe instalatia masini , un capat papuc rotund , iar la celelalt cositorit direct pe MASA papaucului mufei cu fire .
Sfat : Desfaceti STOP-urile si mai strigeti papuci MAMA la toata MUFA (ambele STOP-uri)
marksman
Ma inscriu si eu in clubul celor cu probleme la stopuri. La mine cand pun avariile si am pozitiile aprinse, scade intensitatea pozitiilor cand se aprind semnalizarile. Am impins eu acolo de conectori dar tot asa face. O sa incerc sa dublez masa, sunt curios daca o sa rezolve problema.
fratie
Ar trebui sa verifici si Bateria inainte , si dupa aceia MASA si CONECTORUL la stop-uri ,
roland
Am patit si eu. Licarea usor martorul de "ceata spate" cand puneam frana.
Desfacut stopurile, scos mufa, dat cu spary de contacte, pus la loc. Merge.
mariuscond
O solutie pe care am aplicat-o fiind pe drumuri si neavind spray contact:
- scos mufa triplei si îndoite/încordate un picuț clemele alea din mufa pentru a intra mai greu pe mufa tată din stop => contact mai bun.
Functioneaza ca la inceput, fara probleme.
catalin1984
Probleme si eu la masina de serviciu, cand franez mi se aprind si avariile.........foarte foarte ciudat,

Inca nu am rezolvat-o nici la service, e un mister total
valerica1
o rugaminte are cineva o schita cum se monteaza un releu pentru becul de marsarier

merci
ps nu le am mai deloc cu electronica
Lord Hades
QUOTE(roland @ 25 Sep 2009, 09:45)
Am patit si eu. Licarea usor martorul de "ceata spate" cand puneam frana.
Desfacut stopurile, scos mufa, dat cu spary de contacte, pus la loc. Merge.
*



Subscriu! Am remarcat aceeasi licarire, urmeaza sa curat contactele.
Ce sunt eu nelamurit, problema e in stanga, in dreapta sau in ambele? Eu as presupune ca in stanga deoarece acolo e becul de ceata.
fratie
Iata si schema , daca ai nelamuriri te ajut .
roland
Tot am ceva probleme cu mufa din spate dreapta.
Apropo, se poate intampla ca, la apasarea franei, sa se aprinda NU martorul de ceata ci cel de semnalizare!!!
Am scos-o, dat cu spray, apropiat pini... tot face figuri.
In afara de solutia cu releu, ce sa-i mai fac? E si solutia cu anularea mufei si punerea unor papuci clasici...
bobo77
Da se poate, eu am vazut la un coleg la intilnirea dc si tot de la tripla este buba.
tescarau
problema stopurilor la logan sunt mufele,pini acestor mufe trebuiesc curatati si impinsi foarte putin spre interior sau spre exterior,sau la taxi si nu numai bancheta spate de multe ori sta pe manunchiul de fire care duce spre stopuri,ridicata bancheta pus un capac peste cabluri si totul va fi ok
am patit la fel,am procedat la fel cu bancheta si capacul peste cabluri,la mine nu a fost problema de acolo,am facut preventiv,apoi mufa scoasa de la stop curatata si pini usor impinsi,apoi totul a mers si merge super ok
daca am repetat ceva ce s-a mai scirs scuzele de rigoare
stima si respect !!!
fratie
in poza care e atasata pini care se vad , pe spate ies si sunt ambutisati peste legatura respectiva a circuitului respectiv (semnalizare , stop , etc) , si se pare ca acolo oxideaza , nu mai face contact cu circuitul respectiv (semnalizare , stop , etc) .
fratie
si citeva poze , sper sa nu fie prea mici , mi se pare cea mai buna solutie pentru aceasta problema ...
cris06
Asta-i! victorie.gif Ar trebui sa nu mai aiba moarte!
Lord Hades
Ce ai folosit? Cositor sau fludor?
fratie
salve , fludor
mariuscond
@Fratie, cum ai reusit "frate" sa le cositoresti? Ca eu m-am chinuit de am innebunit...
Mi se aprindea usor martorul stopului de ceata (cam 1 secunda...) cind calcam frana...
Le-am cositorit si am "mai gasit" pinul de masa de la mufa tată a stopului, innegrit (clar nu facea contact ca lumea) si chiar si plasticul din jurul acestui pin era usor topit...
Am mai strins un pic lamelele din mufa mamă si acum totul e OK.
Nici cositorirea nu rezolva problema 100% pentru ca nu se pot cositori ambele "table" ci doar una din ele si acel nit (unde am pus eu sagetile in poza... ramine acelasi contact "precar").
[attachmentid=1627576618]
EUGEN2008
sunt totusi de parere ca niturile sunt bune asa cum sunt , problema mi se pare a fii contactul intre mufa cablajului si cei 4 pini mult prea apropiati intre ei , la cea mai mica imperfectiune de contact se incalzesc , plasticul in care e ingropat pinul se topeste si intra in scurt cu pinul alaturat. Problema de multe ori pleaca si de la pinii din mufa cablajului care se largesc si slabesc contactul cu pinul soclului , niturile sunt destul de bine stranse asa cum sunt
roland
Am tot incercat cu
- spray contacte
- smirghel
- apropriere pini mufa mama
- usoara indoire pini tata

Nu se rezolva complet. Mufa nu sta suficient de bine.

Un electrician la service imi shimba mufa?

Ar merge si o varianta de inlocuire a mufei cu papuci? Doar ca atunci ar putea sa faca scurt daca ies papucii...

Merci.
Vod00
A rezolvat problema vreunu in service dacia? sau ma rog..in orice alt service? M-ar interesa cam cat a costat...

La mine de cand a venit frigul, atunci cand apas frana se aprinde si semnalul stanga mad.gif , iar in bord mi se aprinde martorul de ceata, dupa cate am dedus de la voi am realizat care este problema, dar la cat ma pricep eu, mai bine ma duc in service.
bobogab
eu am avut o problema mai urata.din cauza contactului de pe cv pt marsarier nu mai aveam stop pe frana.dupa nu stiu cate sigurante arse am fost la un electrician si mi-a descoperit o faza de genul aveam scurt pe instalatie din cauza becului de marsarier si din cauza asta nu aveam stop pe frana si nu functiona pompa pt parbriz.Iar contactul de pe cutie era practic sudat la mufa.
Virusake
Vod00 nu ar trebui sa fie foarte scump la service dar sincer, eu zic ca ar trebui sa incerci de unul singur, e o treaba de bebelusi smile.gif

Si eu ziceam la fel dar am incercat de unul singur si am reusit. Cel putin pe jumatate pentru ca la mine scadea intensitatea stopului de frana pe ambele parti de fiecare data cand aprindeam becul de semnalizare de pe partea respectiva.

Pe stanga am rezolvat prin curatarea pinilor si usoara impingere a lor inspre interior dar pe dreapta nu merge, am observat ca unul din pini a topit usor plasticul din jurul sau.

Oare indoirea lui sau strangerea pinilor din mufa ar rezolva problema? Nu de alta dar nu am un aparat de lipit ca sa trag un fir de masa separat la indemana si imi trebuie o solutie rapida.
bradone
Licarirea martorului de ceata am avut-o si eu, dar mai avand 1 luna de garantie, am zis sa profit. Remedierea s-a facut prin inlocuirea triplei stanga spate. Tipul de acolo spunea ca aceasta problema ar fi si subiectul unei rechemari...
Lord Hades
Cand zici tripla spate, te referi la tot stopul sau doar la partea cu becurile? Chiar atat de darnici sa fie cei de la dacia? ca m-as duce si eu cu a mea smile.gif
bobo77
Rechemare pe dracu, ei stiu de mult de acesta problema, o lasa asa si se remediaza pe garantie pentru cine mai are sau fiecare isi repara masina pe banii lui pentru cine nu, mai ales ca nu la toate apare acest fenomen.
fratie
Da, ai dreptate cu cele doua ''table'' , momentan cred ca e solutia cea mai la indemina, pentru ca le va tine nemiscate, si nu se va permite ''jocul'' intre ele, in plus inainte de a le cositorii , le-am mai batut destul de bine cu un ciocan si un dorn, pe fiecare in parte, practic ''mai presate'' cum se spune, dupa aceia cositorirea, si probemele dispar, sigur. (am folosit pentru decapare o solutie speciala, nu stiu cum se numeste) Cu respect !
bradone
QUOTE(Lord Hades @ 21 Jan 2010, 19:33)
Cand zici tripla spate, te referi la tot stopul sau doar la partea cu becurile? Chiar atat de darnici sa fie cei de la dacia? ca m-as duce si eu cu a mea smile.gif
*



tot stopul
Lord Hades
Buna afacere. Doar ca eu am o mica problema. Unul din stopuri are plasticul crapat. E posibil sa ma refuze la garantie pt asa?
bradone
Incearca, dar s-ar putea sa spuna ca face din cauza infiltrarilor de apa samd...
StreetStyle
Aceasta problema o are tatal meu la logan,masina are 190.000 de km. Eu o rezolv asa,ca tot apare,am observat ca se topise plasticul iar unul din acei pini de pe circuitul stopului e negru si parca ar avea vaselina pe el,l-am curatat eu,am mai strans aceea mufa ce seama cu o clema de la firul negru (masa) si merge,dar dupa ceva timp,apare la loc..ma gandeam sa trag umpic de cositor pe pinul acela de pe circuitul stopului,ca ala e problema.Ce ziceti,procedez bine daca cositoresc pinul acela care e cu masa ? smile.gif
cristyyy
Si eu am avut problema asta pe partea stanga acum vreo 6 luni. Am cositorit pinul ca il ingros putin, si de atunci nu am mai avut probleme.
Dar azi a inceput sa imi faca probleme pe partea dreapta.
mau65
Salut. si Loganul meu sufera de asa ceva inca de la 35.000 km. Scurgerile astea de curent se produc datorita lipsei contactului la masa. Daca va uitati pe pinul de la masa o sa vedeti oxidare. Partea proasta e ca la mufa de racordare, lamelele nu sunt otelite si oricat le aduci unde trebuie, tot se departeaza.Am ajuns ca pe partea dreapta, am miscat mufa sa vad unde face contact bun si am intepenit-o cu ceva tare. Asta nu stiu cum se poate rezolva, ca sa schimbi mufa cu tot, trebuie sa tai firele si sa le legi. Nu mai stiu ce sa fac. acum , merge. pana cand ? nu stiu...
criscora
Salutare

Si al meu la 190.000 km a inceput sa faca probleme atat pe stanga (se aprindea martorul pentru stopul de ceata din bord la apasarea pedalei de frana), cat si pe dreapta (se aprindea semnalizarea dreapta la franare).
Problema remediata dupa adaugarea de cabluri pentru masa, cositorite direct pe banda de masa de pe suportul becurilor la surubul de masa de langa stop.
marius_ar
scoateti mufa de la stopurile din spate si apropiati piciorusele,fiinca de aceia se aprine becul fiinca nu face contact bine si o sa vedeti ca va merge.
Bujor Stefan
Dupa cum scria in post-ul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=2080742 , cu mici modificari, adica am luat curent din tabloul de sigurante, de la siguranta pentru incalzire scaune, mi-am montat si eu releu pentru aprinderea lampii de mers inapoi.

[attachmentid=1627597191]

[attachmentid=1627597192]

Dupa cum se observa, montajul incape la fix intre prag si polistirenul de sub mocheta, nu deranjeaza cu nimic asezarea mochetei.
kti
in legatura cu aprinderea unor martori sau alte becuri din tripla st. sau dr. nu conteaza care deoarece problema se afla dupa cum spun si altii aici DOAR privitor la firul de masa de la fiecare tripla desi cea din dreapta este putin in avantaj pt ca legaturile de masa se afla sub tripla dreapta deci mai aproape de surub.
Varianta cu refacerea circuitului de masa prin cositorirea unui fir de pe cablajul becurilor si adus de la fiecare tripla la suruburile de masa din spatele lor ESTE CEA MAI EFICIENTA VARIANTA 100% GARANTAT
Celelalte contacte inperfecte (pini mufa, nituri cablaj tripla, oxidari montura becuri,etc...),sunt foarte rare si USOR de executat.
ASTA DACA VRETI SA TINETI CONT DE O PARERE DE ELECTRICIAN AUTO !
sall si spor la lucru PA !
roland
O intrebare... s-a gandit cineva la solutia de a inlocui mufa cu niste papuci (bine, cu izolatie de plastic pe ei)? Aia sigur vor face contact ca lumea cu pinii de pe soclu, mai ca lumea decat mufa existenta din fabrica...
Deci pui 5 papuci, scrii pe fire pozitia (in caz ca nu ai manualul la tine cand schimbi un bec) si gata.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.