DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> problema sonda lambda sau...?, cum se comporta fara sonda?

iulian sn2001
post 8 Mar 2011, 17:50
Post #1


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Buna ziua si bine v-am gasit dragii mei.Am revenit pe forum cu o mare nelamurire.

Cum se comporta mototul atunci cand se scoate alimentarea sondei Lambda?

De 1-2 ani la mine tremura motorul si nu are pic de viata.De atunci am cumparat(degeaba) urmatoarele:

Calculator injectie(original)
Bobina inductie(originala)
Fise bujii(originale)
Pompa benzina(originala)
Motoras pas cu pas (vdo original)

Nu va spun cat am keltuit degeaba.Intr-un final am auzit ca aceste probleme pot aparea din cauza sondei lambda defecte.
Am coborat la masina si am scos alimentarea sondei lambda.Nu a aparut nici cea mai mica si insignifianta skimbare in mersul motorului.

Intreabarea este: la o masina care merge bine daca se scoate alimentarea sondei apare vreo modificare in mersul motorului?

Intreb asta deoarece nu vreau sa mai dau si pe dracia asta o caruta de bani degeaba.

Cu stima Iulian


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 8 Mar 2011, 18:54
Post #2


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Dar catalizatorul l-ai verificat macar? sa nu fie infundat. O metoda era sa scoti sonda cu totul din galerie, va face galagie, dar daca merge normal, e infundat.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 8 Mar 2011, 19:05
Post #3


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Ce prostie.Azi am scos sonda cu totul din galerie.Dar nu am facut nici o proba fara sonda in galerie.
Oricum tind sa cred ca respectivul catalizator este ok.De ce zic asta! Are toane.Uneori merge cum trebuie.Nu tremura si accelereaza foarte repede.Dar cand este cald(dupa 10 minute) merge rau tare.

Inca un lucru suspect este pornirea.
Cand este mototul rece(iarna) porneste la prima cheie si nu tremura.Dupa ce se incalzeste tremura(nu merge rotund)

Daca este cald afara(vara) mototul porneste foarte foarte greu.Pana nu ii calc acceleratia nu porneste neam.

Precizez ca bolidul a implinit recent 120.000 km.

Daca mai ai vreo sugestie....

This post has been edited by iulian sn2001: 8 Mar 2011, 19:25


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 8 Mar 2011, 22:24
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




din ultimul post deduc ca pompa de benzina are debit insucient


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 9 Mar 2011, 10:15
Post #5


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Pompa de benzina a fost inlocuita cu una de origine anul trecut in august.Motorul mergea la fel de rau si inainte si dupa skimbarea pompei de benzina.


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
powertodacia
post 9 Mar 2011, 11:08
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 853
Joined: 19 March 08
From: Bucuresti




informatiile care sonda lamda le transmite calculatorului se salveaza dupa un anumit timp optim de functionare a motorului la diverse temperaturi.
daca scoti sonda si testezi fara ea ,la fel merge deoarece parametrii sunt salvati.
aceasi problema am avut si eu si am skimbato sonda lambda 250 ron cam atat costa originala.
poti teste cu una de solenza ca e la fel.iti dai seama de la prima pornire cum e.
perioada de viata a unei sonde este de 5 ani la orice masina.
daca ai catalizatorul infundat la turatie de peste 4mii 4 mii 5sute nu se mai tureaza.
Indiferent ce zic majoritatea pe forum , sonda lambda este responsabila si ea pentru amestecul optim de aer deoarece ea calculeaza noxele care ies si transmite calculatorului informatii cum sa lucreze cu amestecul cand e rece sau cald.


--------------------
supernova Clima 2003
Dacia super..super...super BOOM!
Improvizatii: GPL/AC
Rezultat: Nesatisfacator=> Pisicuta 316
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 9 Mar 2011, 11:20
Post #7


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Din ce zici tu rezulta ca daca scoti alimentarea sondei masina va merge la fel.Iar skimbarea se va simti numai dupa ce pun o sonda buna.

Varinta cu pusul unei alte sonde de la alta masina(sn sau solenta) cade deoarece detin singura dacie sn pe o raza de cel putin 500km patrati.Solentza n-am vazut niciodata pe aici.(italia)

De turat se tureaza in orice trepta pana intra limitarea si imi taie alimentarea cu benzina.

Problema este ca nu are pic de vlaga.Cred ca atinge suta in 15-20 secunde.Voi incerca sa merg la un service si sa caut acolo o alta sonda lambda compatibila.
Stie cineva pe ce masina s-a mai montat o astfel de sonda?(nu dacia)

Multumesc celor care au raspuns pana acum.


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Mar 2011, 11:46
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




atunci mai verifica presiunea in rampa, fiindca eu suspectez presiune slaba de benzina

fac aceasta asociere deoarece ai simtomele: pornire grea vara la cald si buna iarna la rece, si tremurat la relanti plus lipsa de putere

ai mai putea verifica daca injectoarele sunt curate si lucreaza bine plus garniturile O-ring de pe ele sa fie in stare buna (sa nu fie rupte sau aplatizate)

daca tot ai schimbat bobina plus fisele ar fi indicat sa pui si un set de bujii noi model recomadat (sa nu fie de alta valoare termica), ca sa sti ca ai facut o treaba buna pe partea de aprindere (chiar daca arata bine bujiile pot sa fure curent daca au izolatorul defect si astfel sa forteze bobina)

This post has been edited by danciusergiu84: 9 Mar 2011, 11:49


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clalexxxx
post 9 Mar 2011, 11:59
Post #9


Happy and cofee


Group: Members
Posts: 261
Joined: 27 September 07
From: Craiova




Salut, verifica si tu injectoarele sa fie curate, pune aparatul de masura masoara rezistenta sa fie undeva intre 12-17 ohm(valori mai mari sau mici determina rezistenta are problema).Curata si tu injectoarele si corp clapeta acceleratie, vezi solutiile alin rehau sau in service http://www.daciaclub.ro/pentru-curatarea-i...t58364-s90.html
verifica debitul pompei de benzina(trebuie sa ai 2,5bar la relantii si ~3bar la acceleratie,daca nu ai pompa e terminata) uite aici cum poti face dispozitivul de masurat http://www.daciaclub.ro/merge-ca-inecata-t177845.html verifica bujiile sa nu aiba defecte vizibile,verifica sa fie 0,9 mm distanta intre electrozi. Daca ai catalizatorul infundat e simplu verifica daca poti accelera 4000-5500 rpm daca poti si masina poate elimini catalizatorul(asta o usoara diagnoza babeasca). Sombda lamba daca e defecta motorul merge in bucla inchisa deci ar trebuie sa ai un consum peste 10L/100km si mers neregulat dar in nici un caz parkinson. De asemenea vezi sa ai filtru de aer curat(nou),filtru benzina nou pentru o functionarea in parametrii optimi. Masoara si bobina inductie sa o scoti din calcul sau verifica daca ai scanteie pe fiecare bujie in parte sa nu ai mers in "3 pistoane" (stiu ca e noua dar nu strica verificarea),verifica bateria sa aiba tensiunea corespunzatoare(daca e descarcata sau nu incarca bine, ECU compenseaza prin modificarea relantii precum si alte bube de natura electrica etc.)
In rest toate cele bune.


--------------------
Dacia Logan oct 2007,1.4L Laureate - DJ-AKP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 9 Mar 2011, 12:01
Post #10


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




De tremurat nu tremura doar la relanti.Tremura si in mers.Cu cat este viteza mai mare cu atat tremura si masina mai tare.
Daca pun mana la esapament se simt o gramada de detonatii.

Bujiile le-am skimbat de cel putin 4 ori in ultimii 2 ani.Se inegresc foarte repede.La fel si teava de esapament.Este negra ca smoala.

9 Mar 2011, 12:06:
QUOTE(clalexxxx @ 9 Mar 2011, 11:59)
Salut, verifica si tu injectoarele sa fie curate, pune aparatul de masura masoara rezistenta sa fie undeva intre 12-17 ohm(valori mai mari sau mici determina rezistenta are problema).Curata si tu injectoarele si corp clapeta acceleratie, vezi solutiile alin rehau sau in service http://www.daciaclub.ro/pentru-curatarea-i...t58364-s90.html
verifica debitul pompei de benzina(trebuie sa ai 2,5bar la relantii si ~3bar la acceleratie,daca nu ai pompa e terminata) uite aici cum poti face dispozitivul de masurat http://www.daciaclub.ro/merge-ca-inecata-t177845.html verifica bujiile sa nu aiba defecte vizibile,verifica sa fie 0,9 mm distanta intre electrozi. Daca ai catalizatorul infundat  e simplu verifica daca poti accelera 4000-5500 rpm daca poti si masina poate elimini catalizatorul(asta o usoara diagnoza babeasca). Sombda lamba daca e defecta motorul merge in bucla inchisa deci ar trebuie sa ai un consum peste 10L/100km si mers neregulat dar in nici un caz parkinson. De asemenea vezi sa ai filtru de aer curat(nou),filtru benzina nou pentru o functionarea in parametrii optimi. Masoara si bobina inductie sa o scoti din calcul sau verifica daca ai scanteie pe fiecare bujie in parte sa nu ai mers in "3 pistoane" (stiu ca e noua dar nu strica verificarea),verifica bateria sa aiba tensiunea corespunzatoare(daca e descarcata sau nu incarca bine, ECU compenseaza prin modificarea relantii precum si alte bube de natura electrica etc.)
In rest toate cele bune.
*



Multumesc pentru sfaturi.

Scanteie am pe toate bujiile.
Pompa de benzina este noua si originala(6 luni) iar daca s-a defectat in timpul asta ii dau foc rablei
Filtrul de benzina are max 6k km.

Iar consumul este de vis.Cu un plin parcurg aprox 400 km.Mers mai mult inafara localitatii.

O sa masor totusi injectoarele.Asta nu am facut pana acum.

This post has been edited by iulian sn2001: 9 Mar 2011, 12:06


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Mar 2011, 12:12
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




n-am inteles cum e consumul... o medie la suta n-ar strica, oras si afara

la diagnoza ai fost cu ea sa vezi ce coduri de eroare ai stocate?


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 9 Mar 2011, 12:21
Post #12


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(powertodacia @ 9 Mar 2011, 12:08)
perioada de viata a unei sonde este de 5 ani la orice masina.
*



Ai uitat ce e mai important...orice masina dacia.

Ca-ti arat sonda de la una din masinile mele care are 15 ani si nu are nici o treaba.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 9 Mar 2011, 12:23
Post #13


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




La diagnoza nu s-a gasit nici o eroare.Ba mai mult mecanicii m-au asigurat ca masina merge ca noua.Ce mai conteaza ca accelereaza de la 100 la 130 in jumate de ora....astea sunt amanunte.

Consumul mixt este de aproximativ 11-12 la suta.Probabil daca circulam prin bucuresti consumam vreo 14 la suta.


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 9 Mar 2011, 12:32
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




atunci totusi verifica presiunea in rampa si injectoarele daca inchid bine, cred ca undeva unde se ocupa cu testare injectoare ar trebui sa mergi

This post has been edited by danciusergiu84: 9 Mar 2011, 12:33


--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clalexxxx
post 9 Mar 2011, 12:35
Post #15


Happy and cofee


Group: Members
Posts: 261
Joined: 27 September 07
From: Craiova




Sonda lambda iese la testul clip(diagnoza apar valori mici sub ~0,450-0,500 valori ok din cate tin eu minte si se vede acolo amestec sarac sau bogat iar daca ai valori prea mari 0,800-0,900 amestec bogat consum exagerat),pai daca ai toba neagra iti papa ulei sau cel putin asta imi vine mie in cap, ai verificat nivelul ulei daca suspectezi esapamentul dute unde in afara la tara(nu conteaza da jos o bucata din esapament si vezi mai ai tremuratul ala.
Consumul conform cartii masinii Nume Capacitate
(cc) Tip Putere Moment
1.4 MPi 1390 8 valve SOHC 55kW (75cp) @5250 rpm 108Nm @3800rpm Viteza maxima 165 (km/h)
Accelerație 15.3 (s)
Consum Urban 8,3 (litri/100 km)
Consum Extra-Urban 5.5 (litri/100 km)
Mixt 6,9 (litri/100 km)
Ai verifica semiaripile spate sa nu fie rugina, "oalele" unde sunt prinse amortizoarele pe spate, la mine erau mancate rau de tot de rugina,cand mergeam cu masina la 100km si peste 120km/h spatele imi vibra foarte rau se misca spatele masini foarte instabil,dupa ce le-am schimbat cu semiaripi noi a disparut problema complet.

This post has been edited by clalexxxx: 9 Mar 2011, 12:44


--------------------
Dacia Logan oct 2007,1.4L Laureate - DJ-AKP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 9 Mar 2011, 12:36
Post #16


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Ok.O sa "fug" acum la un service sa vad daca au o sonda compatibila pentru o proba.Revin cu amanunte.


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clalexxxx
post 9 Mar 2011, 13:41
Post #17


Happy and cofee


Group: Members
Posts: 261
Joined: 27 September 07
From: Craiova




uite pretul http://pieseauto.bizoo.ro/vanzare/294383/S...1-4-mpi-benzina
240 lei sonda amonte cu preincalzire,mufa cu 4 fire, vezi sa nu iei din aia cu mufa 2-3 fire ca nu este buna,la noi sonda lambda este cu preincalzire adica are alimentare prin mufa si se incalzeste la oa anumita temperatura optima pt. a citii valorii de oxigen din gazele evacutate si cand temperatura din evacuare este cea corecta,se opreste incalzirea sondei lambda aceasta fiind intretinuta de temperatura de la gazele arse.
Mai sunt si sonde lambda de la bosh substitut precum si alte marci, masori si mufa(extariorul filetului de la sonda lambda ca sa ai certitudinea ca nu iei alta care corespunde din pdv electric dar nu la dimensiuni mufa).
Daca e sonda lambda defecta pici testul de emisii Co2 si consum ridicat de combustibil la masina.

9 Mar 2011, 17:47:
Iar consumul este de vis.Cu un plin parcurg aprox 400 km.Mers mai mult inafara localitatii.

O sa masor totusi injectoarele.Asta nu am facut pana acum.
*

[/quote]

Ar trebuii sa faci aproximativ 600km nu 400 km in exterior consumul fiind mai mic, la o viteza relativ 100-110km/h. Tu ai un consum de 9litri/100km extraurban ceea ce este foarte mult pt. motorul asta, ar trebui sa ai un consum relativ de 6,5 litri sau chiar mai putin. Undeva ai o problema, sa verifici si returul, regulatorul de presiune(ozn-ul montat deasupra la mufa retur in rampa acceleratie), vezi sa nu pierzi pe la mufe astea tur/retur ca au o-ringuri si daca sunt uzate pot pierde benzina(verifica si colierele) si verifica conducta alimentare rezervor (verifica toata conducta de la buson alimentare pana la intrare in rezervor) la supernove este boala cea mare,eu am schimbat tot ansamblul ala era rupt si cand alimentam pierdeam cativa litri pe jos si in mers la acceleratii se misca benzina rezervor ajungea pe conducta aia rupta si imi curgea pe jos,la rampa la fel pierdeam, am schimbat cu piese noi si s-a rezolvat.


This post has been edited by clalexxxx: 9 Mar 2011, 16:47


--------------------
Dacia Logan oct 2007,1.4L Laureate - DJ-AKP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 9 Mar 2011, 17:15
Post #18


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Am fost la service si a masurat sonda.Rezultatul este 0.7.
Pentru a exclude de tot varianta catalizatorului am pornit motorul fara sunda in galerie.Cu sau fara sonda merge la fel.

Printre altele am intrebat si cat costa o sonda bosh noua(160€).Asa ca am hotarat sa mai verific si altele inainte de a cumpara sonda.Si oricum o voi comanda din romania.Nu am inebunit sa dau 160€ pe un produs de 50€.

edit: undeva spuneam ca am skimbat si un injector deoarece masina mergea in 3.Injectorul "defect" il aveam in casa asa ca am incercat sa-l curat cu spray de contacte dupa metoda lui alin rehau.
Culmea culmilor este ca injectorul avea jetul destul de bun zic eu.A curs din el ceva mizerie dar nu pot spune ca era ceva de speriat.

Care este treaba cu regulatorul de presiune?Acolo nu am umblat si nici nu stiu la ce sa ma astept.Cum se constata un defect la regulatorul cu pricina?

This post has been edited by iulian sn2001: 9 Mar 2011, 17:45


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danciusergiu84
post 10 Mar 2011, 07:42
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.738
Joined: 25 February 08




uite un topic de pe care te poti documenta

http://www.daciaclub.ro/merge-ca-inecata-t177845.html



--------------------
ex Dacia ex Nova GTi 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 10 Mar 2011, 08:39
Post #20


Doar membru


Group: Members
Posts: 926
Joined: 13 January 04
From: Oradea




QUOTE(iulian sn2001 @ 8 Mar 2011, 19:05)
Dar cand este cald(dupa 10 minute) merge rau tare.

Inca un lucru suspect este pornirea.
Cand este mototul rece(iarna) porneste la prima cheie si nu tremura.Dupa ce se incalzeste tremura(nu merge rotund)

Daca este cald afara(vara) mototul porneste foarte foarte greu.Pana nu ii calc acceleratia nu porneste neam.
*


Asta miroase a injectoare neetanse - se ineaca la cald. Si se leaga si cu acel consum mare si cu negreala din esapament si de pe bujii (cu conditia ca acea depunere de pe bujii sa nu fie uleioasa). Nu e suficient sa le masori rezistenta, ar trebui scoase si verificat daca sunt etanse. Eu zic ca asta ar trebui facut pana sa te legi de sonda lambda. Ea saraca poate iti indica exact acest lucru (amestec f bogat), dar mecanicii nu au reusit sa interpreteze acest lucru (e mai simplu sa zica "trebuie schimbata").
Apropo cu sondele care nu tin decat 5 ani blink.gif - e un mit.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Maskatu
post 10 Mar 2011, 09:16
Post #21


..


Group: Moderatori
Posts: 13.966
Joined: 2 July 08
From: zuzu




Asta cu sonda lambda tine 5 ani de unde ati scos-o? Masina mea are 10 ani si are sonda originala, si afara scot consum de 5,4... asadar? Depinde cum s-a mers cu masina, ce regim de turatii a suportat, cum s-au schimbat consumabilele la ea, etc.


--------------------
. . . - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gcgeorgescu
post 10 Mar 2011, 16:53
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 923
Joined: 25 December 08
From: Bucuresti




perfect deacord cu maskatu


--------------------
Renault Fluence 30 dec 2010/ 1.5 Dci 110cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clalexxxx
post 11 Mar 2011, 09:36
Post #23


Happy and cofee


Group: Members
Posts: 261
Joined: 27 September 07
From: Craiova




[quote=clalexxxx,9 Mar 2011, 12:59]
Salut, verifica si tu injectoarele sa fie curate, pune aparatul de masura masoara rezistenta sa fie undeva intre 12-17 ohm(valori mai mari sau mici determina rezistenta are problema).

Uite si un link cu video cum poti face masuratoare setezi aparatul in ohmi gama 200 si masori

Injectoarele daca sunt neetanse se aud fasaituri si poti verifica usor desfaci capul filtrului de aer si pui si tu mana simti la mana ceva si asculti. Daca ai avea fisuri la o-ringuri la injectoare ti-ar tremura si "ti-ar da in nas" adica apesi pedala ezita sa accelereze etc. O-ringurile le poti cumpara de la magazin, atentie le cumperi numai dupa ce le inspectezi pe cele vechi daca sunt rupte etc. Oricum de rezolvat o sa rezolvi problema dar e anevoioasa si merge incet.


This post has been edited by clalexxxx: 11 Mar 2011, 09:43

Attached thumbnail(s)
VEDERE_DE_SUS_.jpg ( Size: 324.95k ) Number of downloads: 9809


--------------------
Dacia Logan oct 2007,1.4L Laureate - DJ-AKP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 11 Mar 2011, 13:55
Post #24


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Multumesc tuturor pentru raspunsuri.In weekend o sa o desfac cu totul si o sa verific fiecare piesa in parte.
Am constat ceva!
In mers(fara muzica) cand este motorul rece si apas acceleratia se aude in partea drepta a bordului(la motor) un fasait.Nu pot sa il descriu dar este ca si cum ar trece apa cu presiune printr-o instalatie.
Asta ma duce cu gandul la un regulatorul de presiune.
Inca odata intreb : Ce trebuie sa constat cand desfac regulatorul de presiune.Nu am umblat niciodata acolo si nu stiu la ce sa ma astept.

Cu stima Iulian


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
clalexxxx
post 11 Mar 2011, 15:39
Post #25


Happy and cofee


Group: Members
Posts: 261
Joined: 27 September 07
From: Craiova




Sunetul de il auzi la rece este aerul din instalatia de racire,ai aer in instalatie(nu ai mult dar suficient sa faca zgomot cand circula prin conducte). Porneste si tu masina si desfa surubul ala montat inaintea vasului de expansiune lasa sa curga lichidul pana numai vezi nici o bula de aer si sa pui o carpa/laveta pe unde curge sa nu iti curga antigelul pe volanta,ate parti metalice ca e coroziv.Poti cauta pe aici metode de aerisire, oricum stai fara grija asta nu e o problema,verifica piesele de mai sus sa le scoti din ecuatie sau daca ai bani faci o constatare tehnica la motor la un service ca nu costa mult(in constatare ar trebui sa iti spuna ce probleme ai si ce trebuie sa repari, etc.)
La regulator ce sa constati o garnitura sferica de cauciuc/oring si o solutie rosie Loctite sau ceva de genul asta, vezi sa nu fie rupt oringul respectiv si sa fie etansa piesa,regulatorul mentine o anumita presiune in bari, daca de la sursa primeste mai multi bari 10 bar exemplu si tu ai nevoie de o presiune mai mica 7 bar (de aici regulator de presiune,este mecanic).


--------------------
Dacia Logan oct 2007,1.4L Laureate - DJ-AKP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 11 Mar 2011, 21:55
Post #26


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




daca e coroziv motorul era mancat tongue.gif


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 12 Mar 2011, 16:18
Post #27


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Am revenit cu detalii.

S-a desfacut rampa cu injectoare..corp clapeta samd.

Am curatat toate injectoarele(nu aveau nimic)
Am curatat corpul clapeta si motorasul pas cu pas.
Am curatat regulatorul de presiune(avea foarte putina mizerie)
Am masurat injectoarele si sunt in parametri.

Am remontat totul.Dupa montare se auzea un fasait la injectorul 2.Am skimbat oringurile si zgomotul a disparut.
La prima proba am avut impresia ca merge bine(placebo).Dupa 3 minute am revenit cu picioarele pe pamant.

Am ajuns de unde am plecat.

2 constatari.
Dupa ce fac plinul pentru o scurta perioada de timp masina merge mai bine.

Intr-o zi a trebuit sa astept pe cineva.Era frig si am asteptat in masina cu motorul pornit.Masina era oprita in rampa(cu botul in sus).
Am asteptat aprox 10 minute cu mototul pornit apoi a venit persoana asteptata si am plecat.
Cand am calcat acceleratia am crezut ca ajung in porbagaj.Nu mai vibra deloc si tragea ca in prima tinerete.Dupa o zi totul a revenit la normal.

Nu am gasit nici o logica la cele relatate.Poate va vine voua vreo idee.
Ce legatura poate fi intre faptul ca masina a stat cu botul in sus o vreme si faptul ca masina a inceput sa mearga bine?

This post has been edited by iulian sn2001: 12 Mar 2011, 16:20


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BeatMAN
post 12 Mar 2011, 16:47
Post #28


Membru incepator


Group: Members
Posts: 99
Joined: 9 December 07
From: Tarnaveni




Salut. Poti verifica daca nu ai mizerie in rezervor la sorbul pompei de benzina. Eu azi am schimbat racordul "T" de la circuitul de reaspirare vapori de benzina de la rezervor pentru ca era rupt si primeam si putina mizerie in rezervor, poti verifica si racordul respectiv doar ca e putin complicat.

Bafta


--------------------
Dacia Super Nova 2002 Rapsodie - MS 84 MES
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 12 Mar 2011, 16:53
Post #29


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Rezervorul este curat ca lacrima iar pompa de benzina este originala si are vreo..5 luni.

A fost skimbata cu tot cu filtrul ala cu plasa....Deci din punctul asta de vedere nu am ce sa caut in rezervor.

O sa vad despre ce este vorba la racordul respectiv.Multumesc


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 12 Mar 2011, 16:58
Post #30


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




iulian sn2001 injectoarele le-ai curatat asa cum trebuie sau doar le-ai scos ai dat cu spray pe orificii si atat ? Vezi ca trebuie sa arunce un jet drept cand sunt deschise injectoarele si nu imprastiat.
Masoara presiunea in rampa si urmareste manometrul cand accelerezi , presiunea nu trebuie sa sacada sub 2,5Bari ci trebuie sa creasca o fractiune de secunda la 3 bari cand accelerezi .
De aici excluzi pompa si tot lantul de alimentare cu benzina pana la injectoare.
Cu si fara sonda lambda motorul trebuie sa traga foarte bine numai ca baga mai mult carburant si de aici se poate distruge in scrut timp catalizatorul mai ales daca o bujie iti face feste si apar detonari.
Vezi daca nu-ti trage aer fals pe la injectoare pe la supapa canistrei de carbon pe la furtunul si supapa de la servofrana. Verificarea la injectoare sa vezi daca trage aer pe langa oringuri se face la relantii miscand inainte inapoi rampa de injectie cu suruburile scoase ... fasaitul te poate pacali si de la corpul clapeta pe unde trage aer fiindca e intredeschis surubul de la motorasul pas cu pas.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th November 2024 - 21:46
Forum Renault