DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> probleme mari cu ambreiajul!, cel putin asa mi se spune

claudiuvoinescu
post 24 May 2007, 09:01
Post #1


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




am urmatoarea problema: cand scot din viteza (oricare) motorul moare. nu smuceste, nu trepideaza.
pur si simplu cand scot din viteza, oricare ar fi turatia motorului, acesta moare de parca as fi luat contactul. daca stau la semafor si calc ambreiajul nu moare, chiar merge f bine.
lucrul asta se intampla cand apas ambreiajul sa scot din viteza.
in plus am observat ca ambreiajul nu mai lucreaza asa cum ar trebui: incepe sa cupleze abia dupa ce las pedala mai mult de jumatate de cursa, merge bine vreo 1 - 1,5 cm, dupa aceea cupleaza brusc cu toate ca mai am cursa la pedala si in mod normal imi cupla progresiv pana aproape de sfarsitul cursei.
stie cineva ce s-a intamplat?
respect!

This post has been edited by claudiuvoinescu: 24 May 2007, 09:02


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 27 May 2007, 07:36
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Deci hai sa derulam filmul inca o data:

pornesti motorul usor (da/nu)
sprit ?(da/nu)
incalzesti motorul la relanti (da/nu) sau
calci usor acceleratia si o tii usor apasata cit incalzesti motorul (da/nu)
iei piciorul din acceleratie si calci ambreiajul sa bagi a intia (da/nu)
motorul moare

Raspunde te rog ca sa vedem care e scenariul.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 28 May 2007, 08:47
Post #3


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Poate s-a intins cablul ?
sau poate ai problema la ambreaj placa de presiune uzata decalita ... sau cel mai simplu mai strange cablul ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 28 May 2007, 09:29
Post #4


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




problema e in felul urmator: dimineata pleaca la cheie cu putin soc. o las 1 minut sa se incalzeasca si dupa aia plec. calc ambreiajul si bag in viteza si totul merge perfect. prblema e cand apas ambreiajul sa scot din viteza atunci moare de parca nu ar mai avea aprindere. nu conteaza daca scot din viteza sa franez sau sa schimb vitezele, nu conteaza ce turatie are motorul moare de parca nu ar avea aprindere. dar motorul porneste la sfert de cheie dupa ce moare.

inca o data motorul nu moare cand calc ambreiajul sa bag in viteza, moare cand scot din viteza ori sa franez ori sa schimb. cel mai bine se observa in treptele 1 si 2 cand trebuie sa fac trecerea f repede pentru a nu forta motorul, pornindul din mers.

am observat ca nu trebuie sa cuplez de tot ca sa se intample beleaua. in drumul meu spre munca am o intersectie in care trebuie sa tin masina nemiscata din acceleratie si daca las un pic ambreiajul iarasi moare.

This post has been edited by claudiuvoinescu: 28 May 2007, 10:03


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 28 May 2007, 10:09
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Nu cred sa fie din ambreiaj. Mai degraba verifica aprinderea si alimentarea.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 28 May 2007, 11:25
Post #6


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




sper sa nu fie din ambreiaj, dar inafara de lucrul asta motorul merge perfect!


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 28 May 2007, 12:53
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Deci.... bagi I-a, pleci de pe loc si cand debreiezi pt a schimba a II-a moare motorul?
Se manifesta si cu motorul rece sau numai la cald?


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 28 May 2007, 13:08
Post #8


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




exact. acelasi lucru se intampla si la trecere de la a 2a la a 3a daca intarzii prea mult la schimbarea vitezei. se intampla si la rece si la cald.
mentionez ca aprinderea si carburatia sunt puse la punct, iar motorul merge perfect.


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 28 May 2007, 14:00
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Doua lucruri de verificat. Clapeta de acceleratie nu cumva se inchide total cind nu mai accelerezi? Ar trebui de asemenea sa existe o problema in circuitul de relanti. Cam atita despre carburator. Circuitul de relanti ar trebui verificat oricum. Socul nu cumva ramine inchis? Poate cablul nu mai face nimica?

Aprinderea ar putea sa sufere din cauza unui condensator care intrerupe/scurtcircuiteaza, sau o bobina pe ultima suta de metri.


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 28 May 2007, 14:06
Post #10


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




daca ar fi fost din clapeta de acceleratie ar muri si cand accelerez pe loc. nu? la fel si cu aprinderea. am problema asta doar cand debraiez sa schimb vitezele sau sa franez. m-am gandit ca ar putea trage aer fals pe la servo sau pe la filtru de aer, si cum filtrul de aer e proaspat schimbat ramane doar servofrana de verificat. sa fie asta problema?


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Gheorghedracu
post 28 May 2007, 17:27
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 965
Joined: 5 May 06




Nu. Daca e clapeta moare cind ai luat piciorul din acceleratie. In miscare, inertia masinii continua sa invirta motorul atita vreme cit nu atingi ambreiajul. Odata ce l-ai atins, gata, nu mai e nimic care sa invirta motorul. E posibil ca circuitul de relanti sa fie partial obturat. Dar nu se poate sti pina nu verifici. Nu ne-ai spus, in sarcina motorul trage bine? Daca da, inseamna ca debitul de benzina e bun la carburator.

Dar asa cum ti s-a spus, ai verificat ca cablul de ambreiaj isi face treaba ca lumea?


--------------------
Renault 17 Gordini - RHJ 087
Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 29 May 2007, 08:09
Post #12


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




cablu de ambreiaj e reglat. in cazul clapetei ma refeream la o decelerare in timpul stationarii cu si fara ambreiaj cuplat. motorul trage f bine. am facut toate reglajele la el iar acum am o accelerare mult mai buna in treptele de viteza 2 si 3, ceea ce ma face sa cred ca aprinderea si carburatia nu sunt de vina.

observatie: azi de dimineata nu a mai murit motorul. debraiam, scoteam din viteza, turatia scadea pe la 5-600 ture (cel putin asa apreciez), dar dupa cateva secunde bune (3-4) revine la turatia normala de relanti


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 29 May 2007, 09:18
Post #13


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




pai ulei cand sta (o noapte de ex) se ingroasa. cand pornesti motorul si tii ambreiajul apasat in mod normal nu lucreaza pinioanele si nu "rupe" uleiul, cand lasi ambreiajul incepe sa se "rupa" uleiul (din cutie, sa nu intelegi gresit) si atunci poate scadea turatia cu (pana la) 100 de ture. daca scade pe la 5-600 ture, poate ai facut o alegere proasta in ceea ce priveste uleiul. sau sunt alte probleme mai grave.

si chestia cu "aer fals pe la filtrul de aer"?! smile.gif aer fals inseamna ca trage aer din alte parti decat din conductele sau imbinarile calculate sa dea un anumit debit. ceea ce la filtru de aer nu se pune problema, eventual aer prea putin sa-ti vina de la filtru.

stiu ca s-ar putea sa fiu de bula dar imi dau si eu cu presupusul... poate fi de la fisa centrala problema cu muritul motorului cand decupleza sa schimbe viteza!?


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 29 May 2007, 10:34
Post #14


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




tgg2k nu ma refeream la pornitul motorului dimineata. ma refeream la un drum de 20 de minute cu masina si la cum se comporta masina in acest drum.
cat despre ulei am pus esso 15w40 si am 800 km facuti cu el.
la filtrul de aer ma refeream la o posibila neetansare a filtrului acum 2 saptamani l-am gasit agatat in carcasa si nu etansa cum trebuie. dar aceasta problema e rezolvata.
a mai ramas circuitul de aer din servofrana unde am observat ca furtunul nou cumparat are crapaturi.


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 29 May 2007, 11:18
Post #15


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




claudiuvoinescu cred ca este vorba de uleiul din cutie ... care in nici un caz nu este 15w40 poate 80w90...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 29 May 2007, 11:24
Post #16


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




mihai0070 fa-ma si pe mine sa inteleg ce are uleiul din cutie cu faptul ca mie imi moare motorul. eu am pus esso in motor.
intradevar nu am mai verificat uleiul de 2 ani de zile dar masina a stat si nu a curs nimic din cutie.

This post has been edited by claudiuvoinescu: 29 May 2007, 11:27


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 29 May 2007, 11:30
Post #17


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




citeste ce a spus tgg2k si ce ai raspuns tu si raspunsul meu si o sa intelegi


Scuze de OFF-Topic


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 29 May 2007, 12:01
Post #18


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




ok. acum am inteles ca tgg2k se referea la uleiul din cutia de viteze. poate e ca el si uleiul din cutie opune o anumita rezistenta.
dar mie imi moare motorul si dupa 100 km parcursi cand uleiul din cutie nu ar mai opune rezistenta. si daca o iau logic mie imi murea motorul/scade dramatic turatia cand debraiez motorul de cutie nu cand cuplez.

daca gresesc spuneti-mi. nu toata lumea se pricepe sau are un nivel ridicat de cunostinte in problemele daciei. nu ar strica niste explicatii complete. nu de alta dar cred ca tocmai asta e motivul acestui forum.

respect!

am uitat sa precizez. zilele astea am mers cu masina incercand sa evit folosirea ambreiajului in treptele 2, 3 si 4 iar la scoaterea din viteza motorul revenea normal la turatia de relanti.

This post has been edited by claudiuvoinescu: 29 May 2007, 12:05


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 29 May 2007, 13:34
Post #19


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




discutia despre ulei a fost referitor la ce ai patit azi dimineata, scuze poate nu am fost destul de explicit.

revenind: ai mers cu masina incercand sa eviti folosirea ambreiajului?! deci sa inteleg ca nu ai schimbat des vitezele, nu?! doar minimul necesar deplasarii... si a mers ok, nu?! si azi dimineata nu a murit dar ii scadea turatia 500-600... pai imi vine sa te intreb la cate ture sta la relanti? (din semnatura vad ca ai dacie 1310)

This post has been edited by tgg2k: 29 May 2007, 13:34


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 29 May 2007, 13:57
Post #20


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




am folosit ambreiajul doar la plecarea de pe loc cu treapta 1 trecerea la treptele 2, 3 si 4 le-am facut fara a mai calca ambreiajul.
relantiul il am reglat la 900-950 ture. cel putin asa indica acul de la turometru. pot sa il tin si la 800 de ture dar nu imi place fiindca trepideaza.
iar de la 900 la 500 de ture e distanta mare si o gramada trepidatii. de murit nu a mai murit dar scade turatia si trepideaza f rau.


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 29 May 2007, 14:15
Post #21


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Pai schimbi vitezele fara ambreaj ... si dece ne intrebi ce are ... sau dece se strica mad.gif nu stii ca nu este permis sa faci asa ceva ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andreiutzu
post 29 May 2007, 14:19
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 530
Joined: 23 March 07




QUOTE(mihai0070 @ 29 May 2007, 15:15)
Pai schimbi vitezele fara ambreaj ... si dece ne intrebi ce are ... sau dece se strica  mad.gif  nu stii ca nu este permis sa faci asa ceva ...
*


ma intreb ce sunete se auzeau cand schimba viteza! ma intreb cine i-a dat permisu...si ce instructor a avut!


--------------------
Dacia Logan Laureate 2009 - DJ-04-ANN
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 29 May 2007, 14:22
Post #23


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




am schimbat fara ambreiaj fiindca azi am avut nevoie de masina si nu am vrut sa raman fara ambreiaj in mijlocul intersectiei.

si inca ceva schimbarea treptelor de viteza fara a folosi ambreiajul nu este permisa doar "soferilor" de duminica si soferitelor. posesorii categoriei C schimba treptele folosind ambreiajul? nu prea cred. iti trebuie doar cojones. si in plus la dacie acest lucru se face foarte usor, doar ascultand motorul.



This post has been edited by claudiuvoinescu: 29 May 2007, 14:27


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 29 May 2007, 14:24
Post #24


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Nu stiu cine l-a invatat asa dar efectele din Post #1 sunt clare ... cutia aia clar nu mai este intreaga (cel putin pinioane barbierite ) si nici ambreajul nu se simte prea bine ...

mai condu asa si sa ne spui si noua la ce masina mai ai degand sa faci teste de acest gen


cojones romaneste nu stii blink.gif
"posesorii categoriei C schimba treptele folosind ambreiajul? nu prea cred" zi sa m.... tu ca nu schimba cu ambreaj si tu de unde ai putea sa stii asta ... mai ales ca GENERALIZEZI nu gluma ...

This post has been edited by mihai0070: 29 May 2007, 14:28


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 29 May 2007, 14:38
Post #25


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




am condus in stilul asta aproape 18 luni o dacie din 89 si nu a avut nici pe "dracu" scuzati-mi limbajul.
mihai0070 mai intreaba soferi care fac tara nu baietasi care sa fataie prin bucuresti cum se poate schimba fara ambreaj. poate sunt eu mai nebun dar se poate merge fara a folosi ambreiajul. iti spun din proprie experienta.

ps. pinioanele le barbieresti doar daca nu astepti sincronul si fortezi intrarea in viteza. lucru care se poate intampla si atunci cand folosesti ambreiajul.

reeditare:
stii foarte bine ca se schimba fara ambreiaj. exceptie face treapta 1.
poate la autocamioanele mai noi poate ca nu se schimba fara ambreiaj. dar cand am facut scoala de soferi categoria C asa am invatat sa schimb vitezele.

This post has been edited by claudiuvoinescu: 29 May 2007, 14:46


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 29 May 2007, 15:31
Post #26


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Bre la RABA aia ceausista ... caraie de o aiu draci si cu ambreaj si cu fara ... asa ca multumesc de experienta dar nu o mai aplica pe dacie radmasa.gif si nu mai scrie aici ce faci tu ca inveti lumea la prostii


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claudiuvoinescu
post 29 May 2007, 15:44
Post #27


Membru de oroare


Group: Members
Posts: 350
Joined: 27 March 07
From: Bucuresti




OFFTOPIC:
nu invat pe nimeni. cel putin nu asta vreau sa fac. RABA ceausista caraie de o iau dracii fiindca nu are sincroane. metalul din care sunt facute pinioanele cutiei de viteze este mult mai rezistent.
la dacie din cate stiu eu pentru fiecare treapta de viteza este un sincron care sincronizeaza cuplarea pinioanelor tocmai pentru a nu carai.
vad ca ai nova, nu stiu daca ai condus dacie1300/1310 dar din experienta mea la daciile astea mai vechi la intrarea de la punctul mort in orice treapta se face in 2 pasi mai mult sau mai putin sesizabili. acolo te lovesti de sincron.

nu recomand la nimeni asa ceva fiindca o intarziere sau o graba de o jumatate de secunda te poate costa cutia de viteze. dar asta nu inseamna ca nu poti face asa ceva. iti trebuie curaj si control total asupra comenzilor masinii.


--------------------
Renault Laguna 2 2001 - Estate - 79kw - cl 03 wzm
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mikkai
post 29 May 2007, 18:07
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 12 June 06




Cred ca daca iei o carte de la orice automobil cu ambreiaj o sa scrie mare in ea NU SE SCHIMBA VITEZA FARA A DEBRAIA.


--------------------
Dacia 1310 1983 1984 - B 87 CLR B 888 SEC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ATM
post 30 May 2007, 06:47
Post #29


1948 Tucker Torpedo


Group: Members
Posts: 596
Joined: 28 December 05
From: Bucuresti




Foarte corect, ca doar cutia de viteze presupune prin constructie existenta ambreiajului si utilizarea lui pentru o buna functionare.
Daaaar pe de alta parte, cand ramai fara ambreiaj la drum lung si te mai pricepi la astfel de schimbari neortodoxe, ajuta...decat sa ramai in varfu' dealului la miezul noptii, mai schimbi si fara ambreiaj pana ajungi acasa...
Iar cu problema opririi motorului in mers, inclin si eu sa cred ca tine ceva de aprindere. Nu vad cum ambreiajul in sine ar putea sa forteze oprirea motorului.

This post has been edited by ATM: 30 May 2007, 06:49


--------------------
MITSUBISHI COLT Z30-2005
Inchiriez fiare de calcat, geamuri termopan, betisoare de urechi, aparate de ras. Rog seriozitate.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tgg2k
post 30 May 2007, 09:39
Post #30


fara carnet de membru


Group: Members
Posts: 677
Joined: 24 July 06
From: Metropola Cluj-Napoca City




distractiva discutia asta... pe de-o parte: da, este posibila schimbarea vitezelor fara a utiliza ambreiajul! pe de alta parte: in nici un manual de utilizare a unui autoturism nu scrie sa faci treaba asta (oare de ce?!).

astea fiind spuse, de ce ne mai intrebi pe noi ca ce are de moare motorul cand folosesti ambreiajul? pai hai sa-ti zic eu: daca esti asa priceput si ai invatat-o sa mearga fara ambreiaj... acum deja are fite!

This post has been edited by tgg2k: 30 May 2007, 09:40


--------------------
Dacia 1300/SupeRNova 1979 berlina/2003 Confort - CJ-06-TXR/CJ-XX-XXX
... la tăți ni greu...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 21st June 2024 - 23:29
Forum Renault