schimb ulei cutie si servo, cateva informatii
![]() ![]() ![]() |
schimb ulei cutie si servo, cateva informatii
bogdan_90 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
|
||
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|||
Andy_ACS |
![]()
Post
#2
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
la cutie eu am schimbat la dsn (mecanic 'de cartier'). Am scurs tot uleiul vechi (atentie sa nu desfaci la motor din greseala), apoi am bagat cu un furtunas + palnie pana a dat peste - buson lateralul cv, se baga de la motor, salti capota si desfaci un capacel de plastic tip fluture (se desface cu mana). Masina era pe elevator, deci in plan orizontal.
La servo nu stiu, dar si la mine la Lgn e nivelul la minim si ma gandesc sa completez. Din ce am citit eu (!! Atentie ca nu sunt sigur, sa mai confirme cineva) acest lichid se completeaza la cald. In caz de completare la rece riosti sa sara peste maxim. Spune-mi si mie te rog cat ai dat pe lichidul de servo si ce cantitate (cati ml) este. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#3
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
e un litru 18 lei dacia nu am gasit ca luam din ala. a inceput sa-mi mearga cam greu volanul cane se incalzeste motorul , m-am gandit sa mai schimb uleiul. din ce am vazut sub masina trebuie sa dau scutul jos ca sa desfac busonul de la cutie. cu uleiul ala de servo ce fac? il bag ? sau caut dacia.
30 Oct 2008, 18:55: ? This post has been edited by bogdan_90: 30 Oct 2008, 17:55 |
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#4
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Nu stiu daca se va invarti mai usor volanul daca completezi uleiul... sunt tentat sa cred ca nu de aici se invarte mai greu, oricum probabil nivelul a scazut putin...
QUOTE(klaus @ 17 Apr 2006, 12:37) Ulei hidraulic pentru directia asistata: - La logan e mentionat de fabricant ELF RENAULTMATIC D2 ~ 1 litru - La solenza e mentionat Ulei DACIA din clasa DEXTRON II D ~ 1 litru Citatul asta e de la Klaus, din "date si cifre utile logan" Nu stiou daca e bine sa pui uleiul 2+2, personal as cauta unul indicat de constructor. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#5
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
m-am luat repede dupa ala de la magazin care a zis ca asta e rosu si merge dupa el cica e dupa culori. o sa iau altul dar cum il schimb? m-am gandit sa il scot cu seringa da tot mai ramane pe circuit ,pe ala cum sa-l scot?
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
vi_escu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru somnambul Group: Members Posts: 1.996 Joined: 13 November 04 From: republica procurorilor ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 30 Oct 2008, 16:42) la cutie eu am schimbat la dsn (mecanic 'de cartier'). Am scurs tot uleiul vechi (atentie sa nu desfaci la motor din greseala), apoi am bagat cu un furtunas + palnie pana a dat peste - buson lateralul cv, se baga de la motor, salti capota si desfaci un capacel de plastic tip fluture (se desface cu mana). Bafta! Ce capacel tip fluture la cv? Ai demontat valva reniflardului? |
--------------------
Logan
ABS plus 1,6MPi
. 2007 Decat mult si fara rost mai bine putin si prost!
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#7
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
are un capacel de plastic pt verificarea nivelului de ulei pe acolo il si bagi.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#8
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
QUOTE(vi_escu @ 30 Oct 2008, 18:19) nu, e o fanta speciala de vizitare, in lateralul cutiei, pe partea dinspre tine, cum te uiti la motor cu capota ridicata. asa era la dsn, nu stiu la lgn ca nu am apucat sa ma uit special, dar banuiesc ca trebuie sa fie ceva similar. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#9
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 30 Oct 2008, 20:25) nu, e o fanta speciala de vizitare, in lateralul cutiei, pe partea dinspre tine, cum te uiti la motor cu capota ridicata. asa era la dsn, nu stiu la lgn ca nu am apucat sa ma uit special, dar banuiesc ca trebuie sa fie ceva similar. Bafta! e la fel si la logan. zici sa bag ulei pe acolo pana da pe afara pe acolo? uleiul de la servo cum il schimb? exclus service nu e timp si nici bani. 30 Oct 2008, 22:57: . This post has been edited by bogdan_90: 30 Oct 2008, 21:57 |
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#10
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
La uleiul de la cutie asa zic sa faci - masina orizontala, scurs bine ala vechi si apoi pus din cel nou pana incepe sa curga peste.
La uleiul de la servo - nu stiu daca e bine sa il schimbi, de ce nu faci decat completarea? Daca e sub nivelul minim completezi, daca nu il lasi asa. Repet, nu cred ca se va invarti volanul mai usor daca schimbi uleiul. Pur si simplu desfaci dopul si pui peste pana ajunge intre min si max. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#11
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 30 Oct 2008, 23:23) La uleiul de la cutie asa zic sa faci - masina orizontala, scurs bine ala vechi si apoi pus din cel nou pana incepe sa curga peste. La uleiul de la servo - nu stiu daca e bine sa il schimbi, de ce nu faci decat completarea? Daca e sub nivelul minim completezi, daca nu il lasi asa. Repet, nu cred ca se va invarti volanul mai usor daca schimbi uleiul. Pur si simplu desfaci dopul si pui peste pana ajunge intre min si max. Bafta! ma gandeam ca s-a cam dus calitatea uleiului ca de are si el 3 ani macar o sa scot tot ce e in bidonasul ala si pun altul macar asa se mai improspateaza. |
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
YRX |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei sa schimbi uleiul servo-directiei trebuie sa golesti tot circuitul.
- Determini punctul cel mai de jos al circuitului (de regula caseta de directie) si fie desfaci busonul de scurgere (daca are) fie desfaci teava de retur a casetei. - Lasi sa se scurga bine (nu pornesti motorul) si apoi strangi teava sau busonul la loc. In timpul asta desfaci si busonul de la vasul de expansiune (al servodirectiei, binenteles) - Torni apoi noul lichid pana se umple vasul - Rotesti volanul max stanga dreapta cu motorul oprit - Pornesti motorul si rotesti volanul maxim stanga dreapta de vreo 2 ori. - Opresti motorul si completezi pana la semnul de maxim in vas. - Urmaresti nivelul vreo cateva zile (poate sa mai scada pe masura ce se aeriseste mai bine sistemul) - Pui apoi poze pe forum cu lichidul vechi si lichidul nou. This post has been edited by YRX: 31 Oct 2008, 17:45 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#13
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Dar in carnetul de intretinere este prevazut o asa operatie la lichidul de servo? Ce avantaje ar fi dupa schimbarea lichidului de servo?
Stiu ca la cutia de viteze la DSN se zicea sa se schimbe uleiul la 60.000, dar la LGN nu se mai prevede asa ceva, se zice doar ca se completeaza daca e cazul. Nu zic ca nu e bine sa schimbi uleiul, asta e alta discutie. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
YRX |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Si lichidul de servo, ca de altfel orice fluid din masina, se depreciaza in timp, isi pierde proprietatile, se contamineaza cu tot felul de impuritati (particule metalice provenite de la organele in miscare, cauciuc de pe la garnituri etc.) Schimband lichidul te asiguri ca aceste suspensii nu vor accelera procesul de uzura normala a componentelor sistemului si re-aduci proprietatile (de ungere, racire, anti-coroziune) al lichidului la valorile nominale. Este o operatie pur preventiva.
Cat despre cutie, rationand logic, ce mare progres tehnologic a facut Dacia (sau Lubrifin, sau Elf) de la DSN si Solenza la Logan de nu mai necesita schimbarea periodica a uleiului de transmisie, are vreun sistem de auto-curatare, este alt ulei sau ce? |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#15
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Poate la DSN era prea devreme schimbul la 60.000
![]() ![]() Legat de lichidul de servo - poate confirmi sau infirmi tu: copletarea se face cu motorul cald, cand nivelul e deja putin mai mare fata de motor rece. In cazul completarii la rece pana la maxim exista posibilitatea ca nivelul sa creasca peste maxim. Ati mai completat careva lichidul la servo? cum ati procedat? Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#16
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
revenind la problema schimbarii lichidului de servo am cautat in manualul de reparatii si nu zice nimic pe unde as putea sa scot lichidul vechi. returul care e? al doilea furtun care intra in bidonasul ala?
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
YRX |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
@Andy_ACS: Eu am completat cu putin lichid (masina a venit din fabrica cu lichidul sub minim) pana la semnul de maxim cu motorul rece si a ramas nivelul neschimbat. Nu cred ca are asa mare importanta motor cald / rece, doar cand este motorul pornit am observat ca nivelul scade putin.
@bogdan_90: Returul este cel care vine din caseta la vasul de expansiune. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#18
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
multumesc YRX dar ce zici conteaza tipul de lichid de servo ,sau pot sa bag din ala facut de (2+2).? macar sa complectez cu asta?
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
YRX |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Lichidul servo folosit de Dacia Logan este tip Dexron 2
Orice lichid de servo sau ulei de cutie automata (sunt acelasi lucru) care are aceasta specificatie poate fi folosit. Alte tipuri (LHM, Mercon, Dexron 1 si 3, TQ) nu prea pot fi folosite. Puteti sa aveti probleme pe la garnituri, coroziune etc. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#20
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
o sa ma uit mai atent pe asta de care e , la prima vedere nu scria decat ca e facut in america si ca poate fi folosit la toate masinile si amestecat cu toate tipurile de lichide pt servo. am dat 20 de lei pe el pentru mine si astia mai sunt bani.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
Cyrusmddd |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
Puteti sa pune-ti o poza o acel fluturas cu care se verifica nivelul uleiului din CV ,,cand salti capoca" ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#22
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
este un surub care se poate desuruba cu mana (adica nu are capat hexagonal de cheie, ci e facut sa se desfaca cu mana - de asta i se zice 'fluturas'
![]() Se desurubeaza si te uiti acolo daca ai uleiul la nivelul gaurii ramase destupate. In caz contrar completezi la nivel cu ulei (tot prin gaura aia, cu un furtuna + palnie sau seringa mare). Practic nu se verifica nivelul cu fluturasul, se desurubeaza si te uiti tu. Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
Cyrusmddd |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
QUOTE(Andy_ACS @ 31 Oct 2008, 19:21) este un surub care se poate desuruba cu mana (adica nu are capat hexagonal de cheie, ci e facut sa se desfaca cu mana - de asta i se zice 'fluturas' ![]() Se desurubeaza si te uiti acolo daca ai uleiul la nivelul gaurii ramase destupate. In caz contrar completezi la nivel cu ulei (tot prin gaura aia, cu un furtuna + palnie sau seringa mare). Practic nu se verifica nivelul cu fluturasul, se desurubeaza si te uiti tu. Bafta! Mersi mult Andy_ACS pentru informatii, insa eu nu gasesc acel fluturas. Deschid capota, dar unde este localizat (in dreapta , in stanga ...). Era o poza pe aici pe site cu acel fluturas dar parea a fi localizat intr-un loc accesibil doar de sub masina. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#24
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Deschizi capota, te asezi in fata masinii, privind catre motor. La mana ta dreapta, langa motor (alaturi de carcasa filtrului de aer dar ceva mai jos) este cutia de viteze, care se imbina cu motorul (cutia e in lateralul motorului). Pe peretele vertical al cutiei de viteze (peretele dinspre fata masinii) trebuie sa fie acel surub-fluture. Nu stiu daca e vizibil la Logan, nu m-am uitat, dar la supernova (cam acelasi lucru) era accesibil in felul descris mai sus. Poza din pacate nu am in care sa se vada calumea, am gasit una pe net si am marcat zona.
Bafta! Attached thumbnail(s) dacia_logan_motor.jpg ( Size: 41.45k ) Number of downloads: 868 |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#25
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
maine schimb uleiul la cutie la servo nu mai umblu eventual doar sa complectez.
|
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
Cyrusmddd |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu ![]() |
Mersi mult, am sa ma uit maine
|
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
klaus |
![]()
Post
#27
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(YRX @ 31 Oct 2008, 09:58) Cat despre cutie, rationand logic, ce mare progres tehnologic a facut Dacia (sau Lubrifin, sau Elf) de la DSN si Solenza la Logan de nu mai necesita schimbarea periodica a uleiului de transmisie, are vreun sistem de auto-curatare, este alt ulei sau ce? Ca off-topic: majorarea km de revizie nu se datoreaza fabuloaselor imbunatatiri la partea mecanica a masinii ci se datoreaza in special imbunatatirilor majore in zona uleiurilor. Aceste uleiuri mai bune permit majorarea itnervalului de km intre revizii, nu materialele mai bune din motoare. |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
bogdan_90 |
![]()
Post
#28
|
![]() baiatu' cu apa Group: Members Posts: 1.467 Joined: 16 January 08 ![]() |
am schimbat uleiul la cutie ceva mai vascos decat cel noua, era negru si avea ceva maro prin ele ce se separa probabil pilitura ca o mai carai cateodata . diferente se simt, spre bine intra mai usor in viteza
Attached thumbnail(s) IMG_0592.jpg ( Size: 202.15k ) Number of downloads: 1019 IMG_0593.jpg ( Size: 183.89k ) Number of downloads: 980 IMG_0594.jpg ( Size: 249.06k ) Number of downloads: 917 IMG_0595.jpg ( Size: 206.85k ) Number of downloads: 887 IMG_0598.jpg ( Size: 220.39k ) Number of downloads: 308 IMG_0596.jpg ( Size: 237.8k ) Number of downloads: 295 |
--------------------
ford
focus
2007
- xxx plm ,cuvantul suprem ce rezolva cea mai complicata problema.
|
|
Andy_ACS |
![]()
Post
#29
|
![]() Yes, I'm not! Group: Members Posts: 6.304 Joined: 19 July 04 From: Craiova ![]() |
Vai cat de urat arata!!! La mine la DSN l-am schimbat la 63.000 si arata ca mierea de albine, galbui si curat. A ,ers usor treaba? pe unde l-ai pus pe ala nou, pe la motor cu furtun si palnie sau de sub ea cu seringa?
P.S. vad ca ai dat si scutul jos, nu se putea desface busonul fara sa il dai jos? (DSN parca era o fanta in scut in dreptul busonului de golire de la cutie, oricum nu am dat scutul jos) Bafta! |
--------------------
-
-
- "Be the change you want to see in the world"
|
|
YRX |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.050 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Bravo!
N-a fost chiar asa de greu, nu? ![]() Procedura implica intr-adevar dat scutul jos, altfel n-ai cum. Ca fapt divers la 16V trebuie sa-l dai jos si cand schimbi uleiul de motor, busonul este decalat fata de gaura in scut. (scutul este identic cu celelalte motorizari). Am remarcat in poze si curatenia din compartimentul motor, cam asa ar trebui sa arate o masina ingrijita ![]() |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 07:00 |