vibratie cardan?
![]() ![]() ![]() |
vibratie cardan?
piff |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 22 November 07 ![]() |
|
||
--------------------
dacia
papuc 1.9d drop side
2005
- bv 08 nme
|
|||
vladut88 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
verifica toate suruburile sa fie stranse bine ,daca inainte de a schimba crucile nu vilbra inseamna ca ,cand a fost dat jos nu sa tinut cont de pozitia in care a fost montat si acum e montat gresit
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
piff |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 22 November 07 ![]() |
e montat bine si sun t stranse suruburile
|
--------------------
dacia
papuc 1.9d drop side
2005
- bv 08 nme
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
cred ca e din amortizor. gresit nu prea ai cum sa-l montezi. mai grav ar fi sa fie din grup. sa nu fie vre-un satelit.
|
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
piff |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 22 November 07 ![]() |
hmm nu stiu ce sa zic
cam la cat se schimba amortizorul ala de cauciuc de la cardan din fundul cutie de viteza/ |
--------------------
dacia
papuc 1.9d drop side
2005
- bv 08 nme
|
|
pirvumark |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 472 Joined: 30 September 09 ![]() |
pai se schimba cand se duce. cand simti ca ar fi vinovat de anumite zgomote, trepidatii, et. in nr de km nu stiu sa-ti spun.
|
--------------------
dacia
1310
1987/tx/1289cc
- GL-03-ZVI
|
|
daredan |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Si la mine se "aude" cardanul. La 80-90km/ora vibreaza cel mai bine, peste 110 nu mai rezoneaza. Acum, masina are doar vreo 40000km, deci uzura nu ar avea de ce sa aiba. Masina nu a fost forjata prea tare, banuiesc ca nu a fost echilibrat cardanul prea bine?! Se poate, sau.... Ce vaselina sa folosesc la gresarea crucilor?
|
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
pavel_daniel |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Salut.Problema ta pare ca vine de la amortizorul rulmentului care este prea rigid.Nu esti singurul care a patit asta.Eventual monteaza vechiul amortizor,daca-l mai ai.Succes.Vezi ca sunt o multime de topicuri pe teme asta.
|
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
daredan |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
La mine este totul original, rulment+amortizor din fabrica. Se poate reechilibra cardanul? Poate fi asta problema?
This post has been edited by daredan: 10 Mar 2010, 00:55 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
daredan |
![]()
Post
#10
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Nimeni nu are nici o parere? M-am bagat sub masina si am observat ca am joc intre cardanul care merge la punte si crucea cardanica. Jocul este in caneluri, nu in crucea cardanica. Acolo este normal sa aiba joc si ce valoare ar trebui sa fie normala? Este maricel jocul, se simte daca rotesc putin de cardan stanga dreapta.
This post has been edited by daredan: 29 Mar 2010, 19:49 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
daredan |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Dupa mai bine de un an si aproape 10.000km m-am bagat sub papuc si am desfacut cardanul sa vad ce are pentru ca s-a amplificat bataia. O cruce are una din cele dou axe gripata si de acolo pleca dardaiala. Acum: se poate schimba doar crucea? Cum?
This post has been edited by daredan: 10 Nov 2011, 18:16 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
daredan |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Am reusit sa schimb crucea, o operatiune foarte foarte usoara. In schimb ce am obtinut este ca nu mai vibreaza la 80-90km/ora, acum vibreaza pe la 60km/ora.... Cred ca ma apuc sa-l echilibrez ca nu mai merge asa.
LE: pentru cei interesati sa faca operatia acasa, un mic tutorial in limba engleza din pacate http://www.popularmechanics.com/cars/how-t...tenance/1272541 This post has been edited by daredan: 11 Nov 2011, 22:03 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
ili_danutu |
![]()
Post
#13
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 11 ![]() |
daredan ce ai facut ai reusit sa rezolvi problema? Te inteb pentru ca sunt si eu in aceeasi situatie imi vibreaza de la 60 Km/h. Am schimbat acum o saptamana rulmentul intermediar de la cardan in service si baiatu de acolo nu mi-a facut semn la cardan deoarece a zis ca la diesel nu se face semn ci numai la benzinare trebuie pentru ca mai au o cruce cardanica in plus face de dieseluri. Nu l-am contrazis. Apoi dupa 3 zile m-am intors inapoi in service si mi-au zis k e crucea cardanica. Am schimbato si pe aia si tot asa. Au schimbat si cauciucul acela de la rulment cu unul mai vechi si la fel face.
|
--------------------
Dacia
Papuc 1,9 D
2005
|
|
daredan |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Problema nu am rezolvat-o pana acum. M-am mai bagat sub masina si am observat ca nici crucea dinspre punte nu sta prea bine. Urmeaza sa o schimb si pe aia si dupa aceea o sa vad daca "asa bate cardanu' ca-i dacie". Am facut o proba cu cardanul final dat jos, am bagat in viteze si am turat-o. Nu am simtit nici o vibratie la nici o turatie. Deci la partea de dupa rulment este buba. Despre pozitionarea cardanului al meu avea semne atat pe partea cu crucea cat si pe cardan, niste sageti facute in fabrica. Am vazut ca se mai plange lumea ca nu le-au insemnat inainte... daca au semne din fabrica de ce ar mai fi nevoie de altele?!?
Oricum, succes! |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
ili_danutu |
![]()
Post
#15
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 11 ![]() |
Pai problema e la mine k nici semnele din fabrica nu s-au respectat. Adica nici eu nu stiam de ele si nici pe mecanici nu i-am auzit sa zica ceva despre asa ceva. Cred ca o sa ma bag si eu pe sub ea sa ma uit daca vad acele sageti. Iar cardanu nu ar trebui sa bata asa chiar daca e ea dacie
![]() |
--------------------
Dacia
Papuc 1,9 D
2005
|
|
daredan |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Nu...fals. Cardanele dupa ce sunt fabricate, se echilibreaza. Asta se face la fel ca la echilibrarea rotilor prin adaugarea de greutati. Insa echilibrarea se face la ax cu tot cu flansa (cea care culiseaza pe ax). Daca flansa este scoasa din culisanta de pe ax, acolo se poate deregla echilibrul. Insa asa cum am zis, la mine vad ca sunt sageti poansonate din fabrica atat pe flansa cat si pe ax. Si pe flanse au linii trasate, deci nu am avut ce sa mai insemn cand le-am dat jos.
Am mai citit pe forumurile straine ca atunci cand scoti axul din culisanta si nu marchezi pozitia, daca apar vibratii se poate incerca remontarea lui la 180 de grade fata de pozitia in care apar vibratiile. O metoda de incercare si eroare. Pana la urma poti sa vezi daca se amelioreaza sau accentueaza vibratiile. Eu nu am avut timp nici pana azi sa ma bag sub ea. Speram week-end-ul asta dar din pacate lucrez ![]() 25 Nov 2011, 20:20: Pun si o poza ca sa se inteleaga despre ce este vorba. Trebuie respectata pozitia la imbinarea incercuita in poza. This post has been edited by daredan: 25 Nov 2011, 20:20 Attached thumbnail(s) poza.jpg ( Size: 119.85k ) Number of downloads: 2557 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Ai acolo in poza, pe cardan, in dreapta, doua tablite sudate. Sunt greutati pentru echilibrare. Daca una se desprinde sau ai sprijinit cardanul in vr-un sant, si a pierit, vibreaza. Spune cineva mai sus, ca nu prea ai cum sa-l pui altfel. Ba ai, punandul in suruburi la 180 de grade, are o bataie de ti-e mai mare dragul. De aceea se dau semnele tale, cu o daltita, cherner, pe ambele flanse, sa nu le montezi altfel. Flansa de pe pinionul de atac nu trebuie sa joace in canelusi, c-ar fi grav. Din cauza rotii, nu poate vibra cardanul. Pentru a stabili usor ce bate, ridici o roata pe un chituc pus sub punte, asigurat cu simt de raspundere, si bagat in a 4-a, turata la viteza de vibratie, vezi ce vibreaza. Ca in servis ti-a spus ca nu se dau semne, ca sa nu se faca de ras, a bagat-o p-aia cu benzina si dieselul. Destept , prostu' dracu! Sa te mai duci la ei! Amortizorul nu se schimba decat daca e cauciucul distrus, sau huruie rulmentul, care e pus asa de bine, incat multa apa de la roti, ajunge doar la el. Ii spala vaselina, nisipul de pe drum ajunge si el acolo, unde face sapaturi in role si ce mai stie el. La culisanta nu trebuie schimbata pozitia, c-ar trebui atatea incercari, cate caneluri are, nu doar la 180 de grade. Faptul ca se schimba crucile si vibreaza, daca sunt facute de soacra-mea la CAP-u, nu se mai aseaza pe mijloc, flansei nu i s-a respectat pozitia fata de axul cardanic, iar casetele daca s-au asezat ci cateva zecimi stanga sau dreapta fata de normal, aia e vibratia. Nu-mi spuneti ca n-are cum ca, la noi e posibil orice. Doar primim totul din Vest, minciuna, hotie, prostie, ura, sarbatori carnavaluri... Din Est nimic, unde cred ca lumea e mult mai educata, civilizata... Tibet, China India,Japonia...
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ili_danutu |
![]()
Post
#18
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 11 ![]() |
Azi de dimineata cum m-am trezit m-am bagata sub masina si nu s-a vazut nici o tablita din aceea de echilibrare desprinsa, si nici cardanul nu l-am sprijinit in vr-un sant. La mine problema a aparut imediat dupa ce am schimbat rulmentul intermediar. m-am uitat si dupa sageti da nu s-a vazut niciuna. La mine cardanul e de diesel si poate sa nu aiba sageti. Am pus cateva poze cu cardanul, daca sititi si puteti sa ma ajutati cam pe unde ar fi semnele.
Attached thumbnail(s) 26112011205.jpg ( Size: 228.16k ) Number of downloads: 2858 26112011206.jpg ( Size: 222.43k ) Number of downloads: 2559 26112011207.jpg ( Size: 173.92k ) Number of downloads: 2543 26112011208.jpg ( Size: 168.94k ) Number of downloads: 2487 26112011209.jpg ( Size: 165.9k ) Number of downloads: 663 26112011210.jpg ( Size: 171.92k ) Number of downloads: 655 26112011211.jpg ( Size: 267.4k ) Number of downloads: 648 26112011212.jpg ( Size: 228.58k ) Number of downloads: 661 26112011213.jpg ( Size: 240.2k ) Number of downloads: 630 26112011214.jpg ( Size: 255.03k ) Number of downloads: 613 |
--------------------
Dacia
Papuc 1,9 D
2005
|
|
daredan |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Scuze de intarziere: semnele sunt si pe flanse (cele doua care se prind in suruburi langa crucea cardanica) cat si pe culisanta si arborele propriu zis. Eu prima oara nu le-am remarcat si am dat semne cu dornul dar dupa demontare si stergerea lor cu o carpa (de noroi,vaselina, etc.) au iesit si semnele la iveala. Daca reusesti sa scapi de vibratii sa postezi te rog care a fost sursa. O sa fac si eu un update dupa ce o sa lucrez la masina si o sa scap de vibratii. Sa ramana pentru viitor si pentru altii ca sursa de informare...
|
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#20
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Da jos cele patru suruburi de prindere la grup, si intoarce flansa cu 180 de grade, adica partea de sus, o rotesti sa vina jos. Daca dispare, aia e. Daca nu, desfa si de sus, si fa proba doar intermediarului, la viteza care simti vibratia, sa vezi daca vibreaza . Daca nu, ramane cel lung, pus gresit, si vezi ce poti schimba la pozitia de montare.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ili_danutu |
![]()
Post
#21
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 11 ![]() |
Daca reuesesc o sa scriu exact cum am scapat de aceasta problema. Acu 2 zile am schimbat pozitia cardanului si acum vibreaza mult mai putin dar tot se mai simte un pic. Maine cand ma trezesc o sa ii fac proba si intermediarului. Daca nu e el o sa mai incerc sa ii schimb pozitia poate o nimersc. Da ce nu sctiu eu exact daca cele doua cruci trebuie sa fie exact pe aceeasi pozitie (adica se vina linie cele 4 capete) Sper sa se rezolve problema ca sa scap si eu.
|
--------------------
Dacia
Papuc 1,9 D
2005
|
|
ili_danutu |
![]()
Post
#22
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 11 ![]() |
Pot sa zic ca am rezolvat problema. Am schimbat din nou pozitie dupa niste semne pe care le-am vazut pe net si a dat roade. Imi pare rau k nu am facut poze la semnele dupa care m-am luat eu (nu am fost sigur ca o sa mearga). Dar o sa incerc sa explic ajutandu- ma dupa un videoclip care m-a inspirat si pe mine. Acesta este videoclipul dupa care m-am luat:
|
--------------------
Dacia
Papuc 1,9 D
2005
|
|
ghitza |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
Practic la tine nu era centrat sa inteleg
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
ili_danutu |
![]()
Post
#24
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 11 ![]() |
Se pare ca da.
|
--------------------
Dacia
Papuc 1,9 D
2005
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Frumos din partea ta, mai ales pentru cei interesati! Nici eu nu stiam de semne, dar de fiecare data al dat eu semnele mele (nu cum ti-a zis ala din servis, care nici el habar n-avea). Eu la s semn si la poarta, sa vad daca iese femeia can eu sunt plecat. Cand sunt acasa-i plecata tot timpul, si numai pun semn.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
daredan |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 285 Joined: 9 March 10 ![]() |
Bravo! Deci exista semne din fabrica dar desteptii de mecanici nici macar nu stiu ca trebuie sa alinieze bucatile de cardan... daramite sa stie sa mai dea un semn doua pentru orice eventualitate. Cand am rugat mecanicii sa-mi verifice directia ca mi se pare ca am un mic joc, raspunsul lor a fost stupefiant. Au ras si au zis ca-i Dacie, ce vreau? Daca zicea unu asa il lasam in plata Domnului, dar trei au zis la fel.
La mine stiu sigur ca trebuie sa mai schimb o cruce la cardan si dupa aia mai mult ca sigur ca o sa mearga fara vibratii ![]() LE: apropo, cum se manifesta vibratia la tine? Ca sa stim sa facem si o clasificare si o posibila lista de remedii pentru probleme. De exemplu: la tine care ai avut cardanul prost aliniat (dupa demontarea lui) cum se manifesta? Vibra tot timpul de la plecarea de pe loc sau doar la o anumita viteza? La mine: vibratie de la cardan in jurul plajei de viteza 70-80km/ora. Schimbat una din crucile cardanice care s-a dovedit dupa demontare a fi ruginita si una din axele de pe cruce (unde sunt acele de rulment) avea adancituri pe ea. Acum vibreaza in jurul vitezei de 60km/ora dar sigur trebuie schimbata si ce-a de-a doua cruce de pe cardanul final. This post has been edited by daredan: 4 Dec 2011, 00:55 |
--------------------
dacia
1304
1996 pick-up
- b-43-mla
|
|
ili_danutu |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 11 ![]() |
Imediat dupa ce am schimbat rulmentul masina vibra cam pe la 60 km/h. Dupa ce m-am dus a doua oara la mecanici si au schimbat crucea cardanica masina vibra mai putin dar de la 50 km/h.
|
--------------------
Dacia
Papuc 1,9 D
2005
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#28
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Nu cred c-o sa-ti placa! Daca nu-ti mai vibreaza cardanul, o sa-ti plece femeia de acasa!
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
ili_danutu |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 November 11 ![]() |
Nu nu
![]() ![]() |
--------------------
Dacia
Papuc 1,9 D
2005
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Asa! Lasa-l sa vibreze!
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:52 |