Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 2 x Megane 4
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
spy_oh_joy1389
Electric si electronic sunt aproape identice. Foarte mici diferente pe ici pe colo.
Catalinmodena
Cata tabla goala pe la hayon.Inainte mai era un plastic,ceva.
spy_oh_joy1389
Ailalta avea si luneta mai mare. Portiunea de tabla de deasupra lunetei era mai mica, avantajul unei vizibilitati mai mari in spate, dar m-am obisnuit.
spy_oh_joy1389
[attachmentid=1627932028]
Mergem mai departe. În sfârșit am scăpat de zăpezile din spatele blocurilor că mă enerva că fiecare bulgăre de pe șosea îmi lovește scutul.
În weekend am dat o tură până la Sinaia și la Cheile Grădiștei să o dezmorțesc după ce a stat vreo 2 săptămâni aproape nemișcată.
qwertyuiop
Parca am vazut asta seara pe la 9 clio-ul pe la crangasi pe linia lu 41, ai trecut cam ghiulea pe lg mine biggrin.gif
nonic
Ai probleme la display?
spy_oh_joy1389
Nu, era rece în mașină și mobilul a prins poza chiar cand schimba cifra.

QUOTE(qwertyuiop @ 21 Feb 2014, 00:19)
Parca am vazut asta seara pe la 9 clio-ul pe la crangasi pe linia lu 41, ai trecut cam ghiulea pe lg mine  biggrin.gif
*



Da, printre puținele momente când grăbesc. Trebuia să ajung în 10 minute de la plaza la casa presei. Se vedea că dezactivasem Eco, nu? radmasa.gif Nu înțeleg cum unii merg asa în mod normal că rămâne puțin loc de greșeală. mellow.gif
qwertyuiop
Mai merg si eu tare da nu abuzez , oricum arata f bine masina , si culoarea da bine.
spy_oh_joy1389
Azi am trecut la anvelopele de vara pe Clio -> 18850km
spy_oh_joy1389
19.000km in curand schimbam prefixul. Maine dau o tura iar pe la Sibiu deci mai e un pic.
[attachmentid=1627939466]
Intre timp Meganeul a primit baterie noua si cauciucuri noi de vara Continental EcoContact parca pe la 80.000km.
spy_oh_joy1389
Gata si mutarea la Sibiu. O sa tot fac lunile astea drumul Bucuresti Sibiu iar masina va strange rapid multi km. Ieri a depasit pragul de 22222km
[attachmentid=1627946301] [attachmentid=1627946302]
spy_oh_joy1389
Update:
Megane-ul a trecut de 90.000km, de a 6-a revizie si al 3-lea ITP în iunie/iulie. Nicio problema la ITP smile.gif . A fost înlocuit parbrizul, și a fost revopsită pe unde avea zgârieturi (cam toate aripile), iar la aripile din spate fiind lovite de mult și cu vopseaua sărită apăruseră 2 puncte de rugină, ocazie cu care s-au rezolvat. Toate reparațiile au fost făcute pe casco pentru că mașina nu va mai avea asigurare. Să vedem cum va fi norocul mai încolo.
Prin mai parcă a primit o baterie nouă, nu că n-ar mai fi pornit, dar în ultima iarnă, avea porniri cam grele. Cam acum o lună bateria asta nouă a murit subit (rombat). Culmea e că nu ți se dă alta la schimb, trebuie trimisă la analizat ca probabil după aia să poată spune că nu au ei nicio vină (a fost verificat alternatorul și nu are nicio problemă). A fost pusă vechea baterie pe mașină și merge de minune. Au încercat cei de la service să o dea cu "ați uitat luminile aprinse/s-a declanșat alarma etc." dar nu merge desigur pentru că cealaltă baterie a ținut 6 ani fără stres și luminile se sting automat. Bateria a rămas la garanție iar după o săptămână sună Dorel să zică să ridicăm bateria că a încărcat-o radmasa.gif ... De parcă nu puteam să facem și noi același lucru...

Clio mai are vreo 80 km și trece de 30.000km. Luna asta am schimbat plăcuțele de frână, iar luna trecută am schimbat filtrul de motorină.

Cam așa arătau plăcuțele:
[attachmentid=1627964761] [attachmentid=1627964762] [attachmentid=1627964763]
andri1940
Placutele ca placutele, dar discurile par uzate... Sa fie o problema de calitate la franele Clio IV? Parca sunt prea multe cazurti de uzura prematura.
spy_oh_joy1389
http://www.reno.ro/http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=185...dpost&p=3640683

aici ai ultima poza cu Clio 3 in care se vad discurile. Masina avea ~60.000km si se vede cat e uzat discul (se vede destul de clar marginea, iar acum inca nu s-a format). As zice ca e in grafic.
Poate nu e la fel de evident la alte masini uzura pentru ca placuta uzeaza uniform discul, vezi la Megane: http://www.reno.ro/http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=185...dpost&p=3080967 unde nu ramane o zona atat de mare in partea dinspre centru cum ramane la Clio
spy_oh_joy1389
Că tot e vineri și e zi lejeră...
am schimbat pe 1 noiembrie cauciucurile de vară cu cele de iarnă la 30.000km și cu ocazia asta am văzut de ce îmi tot troznea ceva pe la roata dreaptă, mai ales prin giratorii, dar aleator. Era o piatră nu știu cum ajunsă la basculă, dar dădusem vina pe mecanicii din Sibiu crezând că au pus prost plăcuțele de frână sau nu au montat bine roata la loc.

[attachmentid=1627974098] [attachmentid=1627974099]

De curând am primit și prima zgârietură. Nu știu dacă în parcare la Kaufland sau acasă (că se plimbă mulți copii pe lângă mașină). N-aș vrea să o refac acum că sigur mai primește altele.
[attachmentid=1627974100]
Gabryel.GLN
Nu se sterge cu diluant? Ca nu pare adanca.
spy_oh_joy1389
Mai întâi să o spăl și după aia vedem dacă s-o șterge.

Tot a rezistat mai bine decât o mașină din marile capitale europene. "Mă declar mulțumit" de cât a rezistat fără zgârieturi.
Razvione
Cu un polish, gen Menzerna FG400 eu zic ca iese.
spy_oh_joy1389
Update de 2 ani și 35500km:
În februarie am făcut revizia care a fost 950 de lei (800 filtrele și uleiul + 150 curățarea climatizării). RCA vreo 500 de lei, CASCO a rămas tot la valoarea de ~2500 lei pe an (600 prima rată).

Ieri am fost să fac ITP-ul că îmi expira tot ieri. Ajung acolo, îmi cere cartea de identitate a mașinii. KK, am uitat-o acasă. Am fost să o iau, m-am întors în 25 de minute, se apucă, verifică VIN-ul caroseriei, seria motor după care verifică în baza de date RAR... era greșită seria la ei pe server sleep.gif . Desigur că nu s-a putut rectifica pe moment, am așteptat 30 de minute să vedem dacă se ocupă cineva la RAR, nu s-a ocupat.
Am revenit azi, schimbaseră seria, a fost totul ok până la urmă, n-a găsit nimic neînregulă. 70 de lei a costat și a inclus și sfințirea mașinii. Merge brici acum, senchiu oh lord!

Zilele astea trebuie să iau și ro-vigneta că expiră și asta. După ce mai trece și vremea rece va trebui să iau și un set nou de ștergătoare, că astea lasă destulă mizerie în urmă.

Pe lângă zgârietura de mai sus, am mai primit și o îndoitură în ușa stânga spate...
b76bgaarh
cam scump casco. e PJ?
spy_oh_joy1389
Nu, e pe numele maică-mii. Pe numele meu depășea lejer 3000 de lei la cea mai ieftină.

La groupama 9141 suma asigurată - 547 euro prima anuală, fără franșiză (continuare de anul trecut)
La Generali 8500 euro suma asigurată - 1083 euro prima anuală, fără franșiză, 750 euro cu 100 euro franșiză.
La Allianz 9391 euro suma asigurată - 573 euro prima anuală, franșiză 100 euro

E un adevărat mister cum își tarifează fiecare companie asigurările...
spy_oh_joy1389
Azi la 37300 km am trecut la cauciucurile de vară pe Clio. Megane-ul cam acum o lună și a trecut de 100.000km la care a primit și un cadou:
[attachmentid=1627990893]
b76bgaarh
ce cauti la bucuresti?
spy_oh_joy1389
N-am mai fost de-o lună prin copitală.
spy_oh_joy1389
Clio a trecut săptămâna asta de 40.000 km. I-am făcut curat în interior că tot am fost la țară în concediu. Am făcut curat și în megane, am curățat pielea cu șervețele dedicate de am reusit să scot jegul din cute care s-a tot strâns de atâta timp.

O poză de azi de la întoarcere de pe culoarul Rucăr-Bran
spy_oh_joy1389
De azi un nou membru în familie.
Diac
F frumos!

P.S.Schimba-i semnalizatoarele de pe aripi.
b76bgaarh
nu e cam vechi? 2005/06?
spy_oh_joy1389
Yep, foarte vechi, dar are km puțini și făcuți la doiciland (nu că asta ar conta pentru mine, dar o rudă a deținut-o un an în țară și n-a avut probleme). Am rugat foștii colegi să verifice smile.gif .
spy_oh_joy1389
S-au schimbat la Megane-ul gri
Kit distribuție + accesorii + pompă apă, ulei și filtru, filtrul de aer.
[attachmentid=1628008957][attachmentid=1628008958]
Tampoanele motor. Cel de jos se pare că era rupt
[attachmentid=1628008959]
Discuri față/spate + plăcuțe. Am avut ceva emoții la cele din spate. Inelele magnetice de abs sunt două cercuri de rugină. Oare găsesc pe undeva noi?
[attachmentid=1628008962] [attachmentid=1628008963] [attachmentid=1628008964] [attachmentid=1628008965] [attachmentid=1628008967]
Și am mai schimbat aproape tot ce era legat de direcție mai puțin caseta (bielete de direcție, capete de bară, pivoți) și bielete anti ruliu. E mai liniște acum, dar tot mai sunt probleme. Va veni și vremea lor.

Megane-ul albastru a fost la revizia de 7 ani. Pe lângă ulei și filtre am înțeles că s-a schimbat și rulment stânga față.
Diac
Adica discurile spate nu le-ai luat cu tot cu rulmenti si inele magnetice pt ABS?
spy_oh_joy1389
Nu, le-am luat simple și au mutat rulmetul + inelul.
Diac
Nu stiu daca merita asa. Am mai vazut un caz pe forum de inel spart la inlocuire si omu' se plângea ca nu gaseste. De asemenea rulmentii la discuri atat ATE cât si TRW sunt SNR. Deci ar merita schimbat tot ansamblul.
spy_oh_joy1389
Acuma dacă tot au reușit să îi mute, vedem cât mai ține. Când o să am eroare de abs/esp o să știu de unde vine.

<span class='edit'>1 Oct 2015, 18:21:</span>
Am fost am făcut și geometria că mecanicii de ieri nu aveau cu ce să facă, și au facut-o la ochi. Au zis că lasă nu știu ce șuruburi mai slabe și să fac repede geometria. Am făcut-o și acuma e mult mai liniște 124.gif
Tot mai e ceva din casetă dar nu se compara cu ce era înainte.

Am desfăcut boxele față că nu se auzeau și oricum am vrut să pun o folie ceva că mi-a plouat în buzunarul din dreapta față. Nu sunt boxele originale ale mașinii și de asta a intrat apă. Măcar se aud mai bine decât cele standard. Nu se auzeau pentru că probabil de la apă au ruginit mufele pe ele. Le-am șters puțin cu niște sand&paper (ca șmirghel nu am momentan și acum se aud.

Începe ușor ușor să se apropie de o mașină îngrijită.
spy_oh_joy1389
47500km am trecut pe anvelopele de iarnă la Clio

spy_oh_joy1389
Phu, n-am mai scris de mult, din lipsă de chef și din cauza altor ocupații.

Clio merge în continuare foarte bine, n-am nicio problemă de raportat. În noiembrie am făcut revizia ca să o defazez de rca+casco din februarie. În decembrie mi-am luat prima amendă de când am permis în localitatea Bujoreni din județul Vâlcea.
Pe cauciucurile de vară a trecut undeva prin aprilie la ~ 52.000 km. Masina are undeva la aproape 64.000km momentan. Tocmai am trecut la al treilea set de plăcuțe de frână (200 de lei la Eurocar Alexandria) iar mecanicul a spus că ar trebui la următorul se să schimb și discurile. În noiembrie va urma revizia, iar în februarie schimbul de distribuție și lichide.

Megane-ul l-am vândut când a făcut 9 luni în posesia noastră. Sediul serviciului s-a mutat mai aproape (30 de minute de mers pe jos, 5 cu mașina) și nu avea rost să ținem 2 mașini. Mașina a rămas în familie. Am mai schimbat lichidul de răcire și lichidul de frână înainte să plece cu ~162.000km. Astăzi a trecut ITP-ul fără probleme.

Clio a stat săptămâna trecută de luni până vineri la service pentru că a fost revopsit aproape integral (bara față, 3 aripi și ușile) pentru că strânsese zgârieturi și lovituri o groază; aparent în Sibiu ușile de la mașină se deschid la maxim, indiferent dacă există obstacole în drum sau nu.


Megane-ul:
[attachmentid=1628043107] [attachmentid=1628043108]
Clio:
[attachmentid=1628043109] [attachmentid=1628043110]
[attachmentid=1628043111] [attachmentid=1628043112]
[attachmentid=1628043113] [attachmentid=1628043114]

Megane-ul albastru merge și el fără probleme. La începutul verii i-au fost schimbate plăcuțele spate, niște elemente vopsite, iar de curând discurile și plăcuțele față. A trecut și prin revizie mare de distribuție și lichide pentru că a împlinit 8 ani și 125.000km.

Iar pentru deplasările pe vreme frumoasă până la muncă m-am dotat cu o biclă de la decathlon. Consider că după 3 luni de folosire și-a scos banii.
[attachmentid=1628043115]
MoneyTalks
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 19 Sep 2016, 19:07)
Masina are undeva la aproape 64.000km momentan. Tocmai am trecut la al treilea set de plăcuțe de frână (200 de lei la Eurocar Alexandria) iar mecanicul a spus că ar trebui la următorul se să schimb și discurile.

Cum conduci oare de trebuie sa schimbi asa de des placutele de frina? La fosta masina (un Passat) am schimbat placutele de frina la 127,000 km, iar discurile de frina la 225,000 km (impreuna cu al doilea set de placute de frina). Chiar si la Cielo (a doua masina detinuta dupa Oltcit) am schimbat placutele de frina la 80,000 km
Diac
Asa se consuma mai nou placutele. La 25.000 km pe fata la mine una ajunsese la fier.
AndreiMR
La Clio in special...din ce se vede pe sectiunea modelului se schimba placutele foarte des. Si, intr-adevar, parca tin tot mai putin toate placutele acum.
R19/16v
Conspiratie!
cj98czh
QUOTE(Diac @ 23 Sep 2016, 06:51)
Asa se consuma mai nou placutele. La 25.000 km pe fata la mine una ajunsese la fier.
*




Aia a ajuns din cauza ca tot ansamblul nu functiona cum trebuie pe partea aia .. culise blocate, etc... placutele trebuie sa se uzeze cam la el pe ambele roti ale puntii ... nu doar una ...
AndreiMR
Nu e conspiratie, probabil sunt doar placute foarte moi. Pe de alta parte, mai bine asa decat sa vezi placuta intreaga si discul mancat repede. Si mai conteaza si stilul de mers, desi nu vad cum ai putea trage de niste placute 100k km pe drumurile romanesti. Eu am reusit putin peste 20k cu niste EBC Yellow, care cica sunt de compozitie mai dura smile.gif
cj98czh
Pe Passat placutele au peste 60.000 km ... acum tind catre minim ... (Ferodo Premier) ..
spy_oh_joy1389
QUOTE(MoneyTalks @ 23 Sep 2016, 00:39)
Cum conduci oare de trebuie sa schimbi asa de des placutele de frina? La fosta masina (un Passat) am schimbat placutele de frina la 127,000 km, iar discurile de frina la 225,000 km (impreuna cu al doilea set de placute de frina). Chiar si la Cielo (a doua masina detinuta dupa Oltcit) am schimbat placutele de frina la 80,000 km
*


Conduc la fel cum conduceam și Megane-ul la care se schimbau la interval dublu. Megane-ul are discuri mai mari, discuri pe spate și mașinile au aceeași greutate. E clar că pe Clio se vor uza mai repede. Clio are kilometrii făcuți pe traseul Sibiu - București, traseu pe care nu prea ai ce frâne să pui. Până la Pitești mergi cu traficul 60-80km/h, după merg cu 140 cu puține momente de frânare.
Diac
QUOTE(cj98czh @ 23 Sep 2016, 07:39)
Aia a ajuns din cauza ca tot ansamblul nu functiona cum trebuie pe partea aia .. culise blocate, etc... placutele trebuie sa se uzeze cam la el pe ambele roti ale puntii ... nu doar una ...
*




Si restul erau destul de bine tocite. Nu mai aveau mult. Oricum niciodata nu am asteptat sa ajung cu ele la fier.
MoneyTalks
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 23 Sep 2016, 07:17)
Clio are kilometrii făcuți pe traseul Sibiu - București, traseu pe care nu prea ai ce frâne să pui.

Pai tocmai de aia nu ar trebui sa se uzeze asa de repede. Inseamna ca sint foarte proaste. Nu exista decit un singyr producator de placute pentru Clio? Schimba producatorul.
spy_oh_joy1389
Nu știu câți producători sunt. Aparent acum au pus Ate, nu mai știu ce era înainte. La 200 de lei pentru 30.000 km nu mi se pare exagerat.
spy_oh_joy1389
66280 km am trecut la încălțările de iarnă. 68 de lei schimbul, 10 lei saci noi pentru roți.

Luna asta urmează a 4-a revizie mică.
MoneyTalks
QUOTE(AndreiMR @ 23 Sep 2016, 06:39)
mai bine asa decat sa vezi placuta intreaga si discul mancat repede.
*


La Passat discurile au fost schimbate la 240k km, odata cu al doilea set de placute.
ursul_bipolar
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 23 Sep 2016, 13:29)
La 200 de lei pentru 30.000 km nu mi se pare exagerat.
*



Dar 110 lei pentru 43k si inca mai au ce zici? Textar se numesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.