Detalii despre intretinere nu am cum sa iti dau pentru ca eu am mers cam vreo 750km cu ea, si cat timp a fost detinuta de unchi-miu, vreo 7 luni, a facut in total 2000km. A vandut-o ieri cu un profit de 400 de euro
.
Motorul de 1.0 nu e deloc potrivit pentru drumurile noastre. Pe autostrada, cand dadeam de un deal, nu reuseam in niciun fel sa mentin 120. Trebuia sa bag a 4-a si sq o tin lq 100(asta daca reuseam). In Toledo, fiind un oras pe coline, cand m-a pus gps-ul sa o iau printre casute, am iesit la strada principala pe un deal foarte inclinat. Crede-ma ca a avut destule probleme sa pornesc de pe loc. Consumul a fost foarte bun pe autostrada la 120 aproape constant. Cam 500km cu 50 euro. Mi-a iesit pe undeva pe la 4,2l/100km.
Concluzia despre motorizare: Nu merita decat in Bucuresti. Daca vrei sa mai iesi cu ea, ia un 1.3 cdti ca am inteles ca ar fi mai potrivit. Masina nu avea AC ca sa iti zic cum se descurca cu el pornit. Toata Spania am mers ziua cu geamurile deschise. Singura dotare pe care o avea, era servodirectia(cica e tot electrica ca la clio
)
Daca vrei masina cu motor 1.0, recomand Spark ca se descurca mult mai bine.
Ce mi-a placut la masina asta, pentru 2001 sau 2002 cand a aparut, are niste plastice foarte placute in interior. Plasticele de pe usi, bord, schimbator, volan si frana de mana au acelasi profil, gen suprafata mingei de baschet si
nu miroseau, gen Logan sau Clio2 ph1. Doar pe volan si schimbator plasticele erau moi. Vinilinul care imbraca schibatorul, desi masina a stat foarte mult de cand a fost fabricata(are cam 24000km), este deja tocit, un mic inconvenient. Scaunele tari cam devin suparatoare la drum lung, dar sunt sanatoase la spinare. Cat am condus-o eu vreo 2 ore jumatate incontinuu, nu pot sa zic ca m-am simtit obosit, aici si drumurile ajuta.
Cutia de viteze, cum am prins cam pe toate opelurile pe care am pus mana, agata foarte des cand bagi R.
Directia este buna, raspunde bine si combinat cu suspensia mai dura, masina se descurca bine la 120 in curbele de pe autovie(drumurile europene ale spaniolilor cum ar veni, nu autostrazi). Ea era dotata cu niste cauciucuri cam groase si proaste, ca scartaiau la fiecare curba.
Vibratii ale motorului se simteau, dar nu suparator. Daca tineam usa deschisa, fiind si grea(inutil de grea cu tabla aia groasa), o vedeai cum se misca sus jos
. Masina este foarte zgomotoasa la 120(4000rpm) si devine obositoare din cauza asta, nu te poti auzi om cu om.
Comparativ cu Clio... Cu Clio3 nu prea se poate compara. Poate cu Twingo1 sau Clio2 pentru ca e undeva intre ca dimensiune. Fata de Clio2: Directie mai buna; scaune mai bune, ca in clio se lipeau de spate si te faceai fleasca; mult mai zgomotoasa; plastice mai bune calitativ si mai bine ansamblate; la drum lung stau cam la fel ca au amandoua inconveniente dar in domenii diferite; cutie mai bine etajata, dar agata mai mereu in R; la depasiri, Corsa cu 1.0 nu prea se descurca. Eu ca sa ajung la 120 aveam de asteptat...
Concluzia mea este ca daca vrei masina cu 1.0 din grupul GM, poate gasesti un Spark pentru ca stiu ca se descurca mai bine. Daca gasesti un 1.3, zic doar sa vezi cum e izolat sa nu fie prea zgomotos la viteze mari si cum se tine cutia ca in rest nu prea ai ce sa-i reprosezi unei masini de acum 10 ani.