Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 1 x Megane 4, 1 x Skoda O2
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15
argon
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 23 Sep 2016, 09:17)

*



Discul de frana ce se vede in poza...e de la CLio? Se intelege ca da...si nu poate avea masina mai mult de 2-3 ani...dar arata jalnic..rugina ca dupa 10 ani,..si uzura neuniforma...deci degeaba ti cu ei..calitatea e varza...
b76bgaarh
arguane e vorba de discuri eco bio. daca le lasi afara, le vezi cum se dezintegreaza.
spy_oh_joy1389
Oh no, my millions $$!
MoneyTalks
QUOTE(b76bgaarh @ 8 Nov 2016, 13:26)
arguane e vorba de discuri eco bio. daca le lasi afara, le vezi cum se dezintegreaza.
*


Sa inteleg ca tu iei discurile in... casa? blink.gif Poate ne spui si noua cum faci, le demontezi de pe masina seara si dimineata le pui inapoi? radmasa.gif
b76bgaarh
Da, probleme în Irlanda?
MoneyTalks
Nu, bre, aici se degradeaza normal, masinile stau afara, nu le luam cu noi in pat ca sa nu se degradeze discurile...
spy_oh_joy1389
Gata și cu revizia de 4 ani. Fix în parcare la service a făcut vârsta de 66.666km.

Mi se pare că după schimbul de filtru de aer și curățatul de AC miroase foarte urât în mașină iar aeroterma nu mai suflă aerul cum trebuie. Am impresia că atunci când a schimbat filtrul de habitaclu ar fi pus spumă și pe el și probabil de asta nu circlă aerul cum trebuie. Mai aștept câteva zile. Am fost aseară până la Deva pe autostradă, totul a fost ok cu excepția asta.

L.E.: m-am uitat, filtrul e nou. Nu înțeleg de ce pute acum după curățarea AC-ului.
spy_oh_joy1389
Am revenit la service 2 săptămâni mai târziu să curețe din nou ACul. L-au curățat, nu mai miroase la fel de urât, dar nici cum ar trebui să miroasă a proaspăt.

Sâmbătă a plecat soția cu mașina la servici și s-a întors cu taxiul. N-a mai vrut să pornească. Am chemat un prieten mi-a dat curent, am plecat în plimbare pe autostradă, marți când a fost frigul cel mare de -27 de grade, iar n-a mai pornit. Seara am pornit-o luând curent de la un vecin, am fost m-am plimbat mai mult de 30 de minute, avea 12.2V când am ajuns acasă.

Miercuri bateria avea 12V de dimineață la rece și n-a mai pornit. Am venit cu un coleg să îi dau curent să plec să înlocuiesc bateria dar nu trăgea destul curent prin cablurile de transfer cât să pornească. Degeaba sunt cablurile groase dacă suprafața de contact cu crocodilii e mică. Am fost la alt coleg și am împrumutat o baterie de 8000mAh cu care încarci telefoane dar dă un curent și de 200A pentru pornire auto. Cu chichineața asta a învârtit de 3 ori și a pornit. Are acum baterie nouă Varta Blue 74Ah 680A față de cea inițială 60Ah 510A.

Mâine e programată la schimb de distribuție și lichide la ~ 70600km; mașina face 4 ani pe 4 februarie când îi expiră și garanția.
bgdrenault
Nu stiu daca bateria mai mare te va ajuta cu mult.
Trebuie sa ii schimb si eu bateria, porneste ok, dar invarte mai mult la -10 grade si dupa 15 minute de ascultat radio cu motorul oprit imi da mesaj de descarcare. Are 6 ani si 7 luni. Din reprezntanta mi-au spus sa caut foarte apropiata de cea din echiparea de fabrica, intrucat una mai mare nu va fi incarcata de alternator, iar curentul mult mai mare la pornire poate dauna instalatiei electrice(in general cica la partea de esp).
psychoo
Curentul de incarcare furnizat de alternator e trecut in specificatiile acestuia. Sa ne imaginam ca e diametrul unei tevi. Cu cat mai mare curentul, cu atat mai mare diametrul tevii.
Bateria e o galeata. Amperajul acesteia poate fi egalat cu litrajul galetii.
Sistemul de management al incarcarii la toate masinile e asemanator, ce masoara si astia prin service-uri si anume TENSIUNEA de incarcare cu si fara consumatori.
Tensiunea la bornele bateriei indica gradul de incarcare al acesteia, deci e gura galetii. Cand galeata e plina, tensiunea va fi undeva peste 12V fara motor pornit.
Singura diferenta intre o galeata mare si una mica este TIMPUL in care galeata se umple.
In mod normal toate bateriile auto functioneaza incarcate peste 80%. Daca se descarca de tot se distruge. Cand pornesti motorul se descarca X% din baterie. Daca drumul e suficient de scurt, orice galeata nu se umple inapoi pt ca diametrul tevii asigura doar flux constant, dar e necesar sa curga destula apa pt a reface ce s-a pierdut la pornire. Acea pierdere e egala indiferent ce baterie e pusa pe masina. Diferenta aici o face timpul pana la golirea completa a galetii. Una mica imediat se goleste, pe cand una mare are o rezerva care uneori prinde bine.
Concluzue: poti pune baterie de capacitate mare fara stres, deoarece se incarca la primul drum de peste 30 minute. Orice masina are gandit alternatorul sa faca fata tuturor consumatorilor SI incarcarii bateriei. Daca se umple galeata mica, se umple si aia mare. Conteaza doar ca durata incarcarii sa fie proportionala cu cantitatea pierduta la pornire.
MuciX
Curentul mai mare de pornire din caracteristicile bateriei reprezinta cat poate da ea, daca sistemul o cere. Atat timp cat elecotromotorul + ECU si ce mai e trag 600 Ah, iar bateria poate da 900 Ah inseamna doar ca bateria este solicitata la 66% din capacitate, nu ca va incerca sa inghesuie mai mult.
bgdrenault
Asa o fi, nu va contrazic.
dar hai sa gandim altceva, masina mea, cu motor 1,2 tsi si baterie originala de 44 A si 360 A are un alternator, care e diferit de cel de la diesel cu baterie de 61A si 540 A. oare de ce?
Inainte de a cauta sa achizitionez o baterie(pana la urma voi lua un Exide excell cu 44 A si 420 A) am fost la reprezentante unde aveau baterii originale de 44 A si 360 curent cu 380 lei si 55 A si 540 A cu 560 de lei. Interesul era sa imi dea ce e mai scump dar mi-au recomandat cea mai mica, spunand faptul ca nu va fi incarcata de alternator.

Un alt exemplu, un incarcator auto de tablete de 2 A, o tableta cu acumulator de 2000 A o incarca, pe cea cu 4000 uneori o mentine, dar in cele mai multe cazuri, la consumuri mari(gen GPS) nu poate mentine incarcarea.

La o masina folosita si in oras , si uneori pe drumuri scurte cu consumatori mari, cred ca bateria mai mica, recomandata de fabrica, are sanse sa fie mai aproape de valoarea nomminala, adica mai incarcata oricand de cea mare.
ma rog, poate e rationamentul meu gresit.
psychoo
Pentru ca dieselul are consum mai mare la pornire decat benzina. Exemplu: bujii incandescente vs scanteie. Asta inseamna ca bateria se descarca mai mult in acelasi timp.
Pt a ajunge iar incarcate bateriile la cele 2 motorizari probabil ca timpul necesar e asemanator. Asta insemnand curent mai mare diesel.
Apoi dieselul mai are si incalzire electrica pt habitaclu ca sa nu stai in frig 30 min pana se incalzeste motorul. Alternatorul trebuie dimensionat sa suporte toti consumatorii si sa mai si incarce bateria.

La exemplul cu tableta cuvantul cheie e consumatori. Bateria de 2000 si cea de 4000 se incarca din "alternatorul" de 2A fara probleme. Cand pornesti consumatorii de diesel, alternatorul nu face fata. Probabil ca tableta cu 4000 are si un ecran binisor mai mare decat cea cu 2000.
Bateria de 4000 pusa pe tableta mica va fi si incarcata si va oferi si autonomie mai mare. Unitatea de masura a capacitatii este amperi/ora, deci curentul in unitatea de timp. Consumatorul de 1A va functiona 2 ore vu 2000mAh si 4 ore cu 4000mAh. Aceeasi logica pt incarcare. Daca 100% din curentul de incarcare de 2A merge la bateria de 2000mAh, aceasta se incarca in 1 ora. Daca consumatorii au nevoie de 1A, bateria se incarca cu 1A deci in 2 ore. Daca consumatorii au nevoie de 2.5A, 2A vin din incarcator, 0.5A vin din baterie. Incarcare 0 in cazul asta.
bgdrenault
Stiu ce presupune dieselul, dar am zis ca are si alt alternator, cu alte performante, care sa incarce bateria catre parametrii necesari. Si cred ca un alternator de pe un motor pe benzina nu va reusi sa incarce o baterie "de diesel" in acelasi timp, chiar daca , consumul de curent la diesel este mai mare.
Ma rog, poate rationamentul meu e gresit.

Sa inteleg ca indiferent de motor, indifernt de tipul de alternator, cu cat bateria este mai mare cu atat mai buna, singurul lucru de respectat este voltajul?
psychoo
Daca asta ai inteles, ma dau batut.
De inteles: consumatori mari, alternator de AMPERAJ mare.
Consumatori mici, alternator de AMPERAJ mai mic.
Tensiunea ramane constanta la incarcare.
Tensiunea pe baterie reprezinta starea de incarcare a acedteia.
Baterie cu amperi multi = tine mai mult. Se incarca cu aceeasi viteza, ca incarcarea e data de amperii alternatorului. Fully charged se va atinge mai tarziu totusi pt ca galeata e mai mare
spy_oh_joy1389
Văd că discutați doar despre încărcare dar nu despre descărcare. Consumul de curent va fi același (gaura din găleată prin care scapă apă). Dacă cea mică nu apuca să se încarce, nu se va încărca nici cea mare. Dar după un drum lung, voi avea mai multe porniri de drumuri scurte disponibile în bateria mare până se va descărca. Și într-adevăr, dacă se descarcă, va dura mai mult până va fi încărcată mai mult, dar la mine vede cam la săptămână (cel mult 2) un drum în afara orașului.

Bateria veche era dusă, avea floare de acid la borna de +, probabil rămăsese fără acid.

QUOTE
On average a 4 or 6 cylinder car will draw about 250 amps for 3 seconds to start. That works out to be 0.21 Amp-Hrs.

The alternator on a car can easily restore that amount of energy in 30 seconds at about 40% efficiency. Which means about 0.52 Amp-Hrs are needed from the alternator to recover the battery.

Most alternators put out about 60 Amp-hrs at idle or 100+ Amp-hrs when running at higher rpm.

Thus starting a car takes about 1% of the the available power coming from the alternator at idle. or about 0.65% when driving. So this shows the actual load on the battery and the alternator are insignificant.

Or if you compare it to 3 seconds of starting that's 6.95 Amp-hrs (engine running for 3 seconds) vs 0.52 Amp-hrs to recharge after starting.

Most small car starters are 1.4KW or ~116 amps or 0.097 Amp-hrs at 3 seconds, I roughly doubled the number to 250 amps to cover just about any type of small engine. For example the popular Honda Civic uses a Denso 280-0324 starter that is only rated at 1.0 kW or 83.3 amps or 0.069 Amp-Hrs for 3 seconds.

http://physics.stackexchange.com/questions...er-s-energy-use
psychoo
Descarcarea e aceeasi indiferent de baterie. Difera doar timpul pana se goleste bateria. Descarcarea e data de consumatori. Alternatorul a fost gandit sa ii acopere si sa ii mai ramana si pt incarcare. Asta daca nu s.au pus consumatori after market pe masina
MuciX
QUOTE(bogdanbiciusca @ 12 Jan 2017, 22:03)
1. spunand faptul ca nu va fi incarcata de alternator.

2. Un alt exemplu, un incarcator auto de tablete de 2 A, o tableta cu acumulator de 2000 A o incarca, pe cea cu 4000 uneori o mentine, dar in cele mai multe cazuri, la consumuri mari(gen GPS) nu poate mentine incarcarea.
*


1. Adevarul este ca in viata mea nu am vazut dorei in service-uri. Cu atat mai putin la receptie, sau in departamentul de vanzari/marketing.
2. Problema in rationamentul tau este ca tu omiti "h". Valorile date de tine sunt masurate in Ah, nu in A.
bgdrenault
Chestia cu tableta am dat-o ca exemplu, acelasi incarcator, la baterii diferite(similitudine cu acelasi alternator la baterii de voltaje diferite).Poate nu a fost cel mai reusit exemplu..

Adica vreau sa spun ca e posibil ca alternatorul meu sa incarce mai greu(poate mult mai greu, datorita si uzurii de 92000 de km si destule drumuri scurte) o baterie mai mare.
Unul din factorii care fac ca o baterie de prim montaj sa tina foarte mult e potrivirea cu alternatorul si sistemul electric al masinii( bine, aici se mai aduga si calitatea pieselor, uzurile inexistente la inceput ale pieselor ce trebuiesc miscate, faptul ca firele electrice nu sunt imbatranite, etc).
am facut o comparatie intre firele de la baterie de la motorul meu cu cel diesel de 1,6 si cel diesel are si cabluri cu sectiune putin mai groasa la baterie, lucru normal de altfel.

In fine, am comandat un Exide Excell de 44 A cu 420 A (de fabrica 44 A cu 360 A). Am sa vad cum se va comporta fata de original(care are 6 ani si 7 luni, inca ar mai merge, dar invarte greu la -10 grade, la pornire se sting greu martorii de servo si esp, etc si imi e frica sa nu raman pe undeva, mai ales ca fac si o gramada de drumuri scurte).

A, si mai e ceva, am observat ca multi care pun baterii mai mari decat cea de fabrica totusi nu se pot lauda cu durata foarte mare de viata a bateriei, poate tocmai dat de faptul ca nu se incarca complet pe drumuri scurte.

Toate cele bune.
ursul_bipolar
Bateriile pe care le pui dupa nu mai au aceeasi calitate ca alea care ies din fabrica odata cu masina, de asta tin mai putin. Eu oricum la 5 ani fie ca merge fie ca nu, schimb bateria. La 5 ani 300 de lei nu e asa o mare cheltuiala.
psychoo
Tableta e consumator ca si masina. Nu poti sa zici ca tableta=baterie.
Bateria tabletei se echivaleaza cu bateria masinii.
Analogia e: tableta mare cu baterie de 4000 = masina diesel cu baterie mare.
Tableta mica cu baterie de 2000 e masina pe benzina cu baterie mica.
Incarcatorul de 2A e alternatorul masinii cu benzina. Tableta mare are alt incarcator.
Curentul mai mare debitat de alternator necesita cabluri mai groase, de aia difera.
TENSIUNEA ESTE ACEEASI! 14.4 la incarcare fara consumatori porniti pt ambele masini, >12V cu motor oprit.
bgdrenault
Corect, asta am vrut sa arata vizavi de tableta, lucru care l-am si explicat mai sus.
spy_oh_joy1389
Gata distribuția și lichidele ieri la 70.222km. 1400 lei poorer
Gill_ro
QUOTE(spy_oh_joy1389 @ 12 Jan 2017, 21:14)
Am fost la alt coleg și am împrumutat o baterie de 8000mAh cu care încarci telefoane dar dă un curent și de 200A pentru pornire auto. Cu chichineața asta a învârtit de 3 ori și a pornit.
*



Cumva bateria este cea vanduta de Lidl ? http://www.bricovideo.ovh/video/produits/u...data-video.html
spy_oh_joy1389
Da, aia e. Cu o zi înainte a mai pornit 2 mașini cu ea. Un Passat 1.9 și un Fiesta 1.4 diesel.
spy_oh_joy1389
Gata și ITP-ul azi pentru Clio, a trecut fără probleme - 72.000km . Zilele astea schimb și cauciucurile.
Catalinmodena
Cat a mai fost,asa,pentru o comparatie?
spy_oh_joy1389
70 de lei la Sigemo, Sibiu. La Renault ar fi fost 90 dar nu m-au putut programa ieri când îmi expira ITP-ul.
Catalinmodena
Mda,eu am dat 100.Cam mult !
spy_oh_joy1389
Pentru că vineri seară am plecat spre București și știam că o să fie mai aglomerat, am zis să resetez CB-ul și să văd ce consum mai scot, că pe Valea Oltului se merge la consum vinerea.
Link Subiect Consum Clio IV
Cred că dacă nu se oprea traficul de 4-5 ori, scoteam iar 3.6L/100km cum am scos data trecută când am mers la consum.

Între timp, până vine noua achiziție la sfârșit de lună, Clio intră la vânzare. Până în 2019 estimez că nu avem nevoie de o a doua mașină la Sibiu.
Link Bursa
În zilele următoare voi pune anunț și pe autovit, când oi avea conexiune mai bună la internet.

Pe părinți îi bate și pe ei gândul să schimbe Megane-ul, deci probabil că va intra și el la vânzare anul acesta.
Apropo de Megane, acum o lună i s-a schimbat aeroterma că nu mai pornea. A zis taică-miu cam 1100 de lei la reprezentanță.
spy_oh_joy1389
Clio a plecat din familie. Sper ca noul proprietar să se bucure de ea cât mai mult și să-și facă noi amintiri cu ea.

Cică să nu te atașezi de obiecte, dar sunt amintiri legate de mașină și energie băgată în ea pentru a o susține. Deci într-un fel îmi pare și rău că am dat-o, dar nu avem nevoie de 2 mașini momentan. Luni/Marți vine noua mașină. Can't wait for new memories.
dandobre
Să fie intr-un ceas bun ambele evenimente!
bgdrenault
Cu cat ai dat clio?
Ce masina noua?
TomachE
Se spune ca omul se bucura de 2 ori in viata cand este vorba de masina !
O data cand o cumpara si a2a oara cand o vinde.... tongue.gif
spy_oh_joy1389
Poate se bucură cine vrea să scape de ea, nu cine nu mai are nevoie de ea tongue.gif
QUOTE(dandobre @ 24 Mar 2017, 16:48)
Să fie intr-un ceas bun ambele evenimente!
*


Mulțumim!

QUOTE(bogdanbiciusca @ 24 Mar 2017, 17:23)
Cu cat ai dat clio?
Ce masina noua?
*


8100e
Cealaltă, pun poze în curând, luni/marți. icon_mrgreen.gif

Și ultimele poze cu Clio când a plecat:
[attachmentid=1628058302] [attachmentid=1628058303]

Și câteva calcule de costuri:
[attachmentid=1628058304] [attachmentid=1628058305]
Consumul estimat a fost de 5.4L/100km, deși a fost mai mic în realitate și aveam un tabel cu prețul motorinei de când am mașina și valoarea euro.
spy_oh_joy1389
Uuuf, așteptarea mă omoară. Stau și aștept să îmi zică că au intrat banii sa pot pleca cu ea.
aphophis
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
cat de bine arata
Sa stapanesti sanatos "Fiara"
speedman
noutati? smile.gif
sa o stapanesti fara probleme!
spy_oh_joy1389
Multumesc!

Noutăți: nu am luat-o... A aflat dealerul că de când cu teapa de la Meridian, nu se mai fac plățile în aceeași zi de RCI. Deci o iau mâine... Sper... 022.gif

27 Mar 2017, 16:22:
QUOTE(aphophis @ 27 Mar 2017, 15:30)
wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif  wub.gif
cat de bine arata
Sa stapanesti sanatos "Fiara"
*


Mulțumesc! Fiara a fost Clio. Aceasta va fi "la baguette" laugh.gif
Raduchu
wub.gif

S-o stapanesti sanatos!
spy_oh_joy1389
Mulțumesc! Mai întâi să o stăpânesc! Pentru partea de sănătos, lucrez la ea laugh.gif
Flatron
Superbă, să o stăpânești sănătos și mulți kmp fără probleme! wub.gif
speedman
au intrat banii? impresii? smile.gif
Popama
Iti dai seama ca omul va alerga cateva zile cu masina si opreste doar la spalatorii.

Drumuri bune!
spy_oh_joy1389
Quite!
Mulțumesc!

Am plecat pe la 12 de la Cobălcescu spre Sibiu, am ajuns la 4. Impresionant cât este de confortabila deși are jantele atât de mari. Depășirile se fac ușor dar nu prea am fortat-o că e in rodaj.

Cam atât momentan, că-s foarte obosit după 2 nopți prost dormite.
speedman
asa am zis si eu la inceput...si sunt cu 17, dar obisnuindu te cu ea nu cred ca o sa ti se mai para asa confortabila smile.gif
spy_oh_joy1389
Eu vin de pe Clio IV și Megane 2. Mi se pare cu mult mai confortabil Megane 4 decât cele 2 și fac referire și la scaune, sunetul motorului și suspensie.

Poze de azi:

[attachmentid=1628058684][attachmentid=1628058685]

La verificare am observat că farul dreapta era zgâriat. Va fi înlocuit:
[attachmentid=1628058686]
vlad12
Sa o stapaniti sanatoti. Multi km fara probleme smile.gif.
spy_oh_joy1389
Mulțumim! smile.gif
Solon
S-o stapanesti sanatos!
Masina noua avea farul zgariat?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.