florikah
9 Jul 2010, 12:34
Cat de sigura e Dacia Duster in privinta unui accident ??
Am vazut ca in dotare are 4 airbaguri (frontale si laterale) dar cat de bune sunt elementele de caroserie sa preia un soc si sa-l disipe in deformarea plastica a elementelor in timpul unui accident ???
Cate stele preconizati ca ia la crashtest euro ncap ?
Cred ca ia cam 4 stele
maxim 4,6
Maxim am spus!
C a t a l i n
9 Jul 2010, 12:38
Da' ce, e general?
tribunul
9 Jul 2010, 12:40
Se ia in calcul si rezultatul obtinut la impactul cu pietonul?
asgard1955
9 Jul 2010, 12:44
Si eu am o discutie mai veche deschisa cu un coleg de pe forum pentru ca am zis ca va obtine un punctaj mai bun decat loganul la impactul cu pietonul.
Eu cred ca va avea 4 stele.
Poate sa aive si 5 stele ca la impactul cu un tren nu scapi decat daca vrea Dumnezeu, cu bariera ai vazut singur cum se descurca.
Eu nu cred ca vom vedea prea curand testele....
Sub 4, în unele zone va exista protecție slaba.
florikah
9 Jul 2010, 20:13
Se preconizeaza sa faca testul euro ncap in viitorul apropriat ?
Prevad rezultate slabe la sidecrash.
La protectie pietoni rezultatul e irelevant. Ma intereseaza daca se suie altul peste mine ce o sa iasa.
QUOTE(CGDBZ @ 9 Jul 2010, 13:44)
Poate sa aive si 5 stele ca la impactul cu un tren nu scapi decat daca vrea Dumnezeu, cu bariera ai vazut singur cum se descurca.
Nici acum nu am scapat de aia de la CFR.Ma suna un sef de tren de ma dispera. Cica sa-i dau 11 milioane pe stiftul ala de bariera care s-a indoit un pic. I-am propus sa vin eu sa-i dau 2 -3 ciocane si sa i-o indrept...dar omu vrea 11 milioane cu factura sau 8 fara ...asa banu lui de buzunar....si nimic altceva. Ce crede el ? caloviturile lui de ciocan fac 8 miliane la negru. Rai oltenii astia frate...ca si mine ...nergu in cerul gurii
)
Jack Daniel's
9 Jul 2010, 21:40
Va rugam sa va hotarati ce faceti cu Duster-ul!
florikah
10 Jul 2010, 22:54
Pai ce sa fac cu el ? Astept sa vad crashtestul ...ca la crashtestul meu cu bara de aluminiu s-a cam infasurat capota ....
Ai de gand sa repeti isprava si chiar mai rau decat atat?
Cu Tucsonu' cum ramane, are deja public rezultatul testului.
florikah
10 Jul 2010, 23:14
Pai cu Tucsonul nu am facut nimic pt ca au vandut baietii tusonul de drivetest, iar masini nu se mai fabrica. Nu mai au 4x4 diesel. Plus ca dau cu capul de sus cand stau in spate.
La ncap a luat 4 stele. Poate Dusterul e si el pe acolo.... sa vedem.
Îmi este greu sa înțeleg cum 3000 de oameni au comandat această mașină fără să vadă un test de siguranță, chiar nu contează pentru ei?
ziapaza
11 Jul 2010, 10:21
QUOTE(4x4 @ 11 Jul 2010, 10:16)
Îmi este greu sa înțeleg cum 3000 de oameni au comandat această mașină fără să vadă un test de siguranță, chiar nu contează pentru ei?
siguranta n-ai nici in casa,nici pe strada:)Cel de sus hotaraste multe!
Eu prefer sa mă bazez pe stele NCAP decât pe rugăciuni.
Testul ala conteaza putin spre deloc pentru multi... avand in vedere ce rezultat a avut kaveo ar fi trebuit ca marca asta sa dispara de pe piata, dar sunt destule masini pe strazi.
Pe de alta parte in 2010 e cam greu de conceput o masina sub 4 stele dupa noile norme, si daca o intoarcem si pe alta parte poate dacia chiar are interesul sa intarzie rezultatele de la ncap ( care oricum sunt facute cand au ei chef ).
nick58
11 Jul 2010, 10:45
Daca ia 3 stele e bine
bobo77
11 Jul 2010, 11:08
3 stele eu zic ca ia sigur sunt curios daca va fi de 4 stele.
florikah
11 Jul 2010, 11:24
Sandel a luat 4 stele. Si Duster tot pe acolo e. Are mai multa tabla in fata in care se deformeaza + airbaguri laterale.
Si dacă se răstoarnă cutia?
HUMMER H1
11 Jul 2010, 11:35
o masina cu pretentii atat la pret cat si la confort si toate ale nu trebuia testata la capitolul siguranta nu inainte de scoaterea la vanzare ci inainte de producerea ei in serie ? mie unul asa mi se pare normal sau cei de la dacia fac acele teste pe voi si pe bani vostri
toate marcile de masini ce se respecta cam asa procedeaza mai intai tester dupaia productie si vanzari
florikah
11 Jul 2010, 11:39
Asa au facut cu papucurile voastre ?? Au luat "vai de steaua lor" la ncap inainte de a intra in productia de serie ?
aphophis
11 Jul 2010, 11:53
QUOTE(HUMMER H1 @ 11 Jul 2010, 11:35)
o masina cu pretentii atat la pret cat si la confort si toate ale nu trebuia testata la capitolul siguranta nu inainte de scoaterea la vanzare ci inainte de producerea ei in serie ? mie unul asa mi se pare normal sau cei de la dacia fac acele teste pe voi si pe bani vostri
toate marcile de masini ce se respecta cam asa procedeaza mai intai tester dupaia productie si vanzari
ia citeste matalutza cine si cum face testele euroncap si vezi dupa cat timp se fac de obicei dupa ce apare masina..
vezi cand a fost lansat seat exeo si cand a fost testat de euroncap , cand a fost lansat citroen nemo si cand a fost testat, cand a fost lansata kia venga si cand a fost testata
fansuv
11 Jul 2010, 16:16
La impact cu pietonii o sa ia putin, la lateral 10, frontal 9.
Oricum una e sa intri in matiz si una e sa intri in DUSTER care e mult mai inalta.
Oricum multi au murit in masini f. sigure: volvo, touareg, ford...
Conteaza si cum conduci, viteza, centura, atentia- daca intri in macara sau tren esti inger.
IMPACT TERIFIANT• unul dintre directorii Centrului Teritorial de Calcul Piatra Neamt si-a pierdut viata într-un cumplit accident rutier • evenimentul a avut loc pe strada 1 Decembrie 1918, la iesirea din Piatra Neamt spre Tîrgu Neamt • autoturismul condus de Constantin Scutaru a intrat în coliziune cu o caruta încarcata cu capriori • impactul a fost atît de violent, încît lemnele au intrat prin parbriz si au iesit pe luneta • Scutaru a murit pe loc • accidentul a paralizat circulatia timp de mai bine de o ora •
MASINA PUTEA SA AIBA 1000 de stele.
asgard1955
11 Jul 2010, 20:26
Tot asa a fost un accident similar in Oradea cu un megane de 5 stele care a fost strivit intre 2 tir-uri. Asa e, in unele cazuri nu ai nici o sansa indiferent ce masina ai avea. Daca tot sunt asa multe masini de 5 stele ar trebui de acum incolo sa fie testate la 100 km/ora, impact frontal 50+50.
iulian'71
11 Jul 2010, 20:57
Isi mai aduce cineva aminte de accidentul lui Patapievici cu Megane 2. Uitati descrierea:
."Potrivit IPJ Alba, in jurul orei 8:30 Patapievici a adormit la volanul autoturismului Renault Megane 2, a trecut pret de cateva clipe pe banda opusa, dupa care a incercat sa se redreseze brusc, insa masina a parasit carosabilul si s-a rasturnat de cateva ori. Conform sursei citate, autoturismul a fost distrus in mare parte. Scriitorul, care circula singur de la Bucuresti spre Timisoara, nu purta centura de siguranta si nici airbag-urile masinii nu s-au deschis. DIAGNOSTIC. ""Pacientul este in stare buna, stabila. Are fracturi costale si lovituri usoare la torace" Academicianul sau ce D-zeu o fi el a spus la stiri ca v-a da in judecata firma Renault pentru ca nu i s-au deschis airbag-urile.
Cam tot atunci un parvenit cu VW Tuareg din Focsani facea galagie ca in accidentul pe care l-a avut si la fel ca Patapievici nu purta centura, s-a lovit de volan si airbag-ul nu s-a deschis. Deci sistemele de protectie merg impreunasi nu separat cum cred unii.
Asa ca ori cat de multe stele are o masina totul depinde de "tantalaul" de la volan sau de la volanul celelaltei masini care te loveste.
De asemeni mai influenteaza mult si viteza de testare care de regula este sub 65 km/h si prin intermediul acelui zid se considera ca viteza este undeva in jur a 100km/h. Cei de la ADAC au vrut sa desfinteze Laguna prin 2008 cand au izdit-o de perete cu 80 km/h. Bine dar nemtiice nu fac ca sa-si salveze masinile ca in cazul Loganului rasturnat.
asgard1955
22 Aug 2010, 10:21
iulian'71
25 Aug 2010, 21:30
Adica in traducere ce inseamna ca unii vad si altii nu inteleg?
fansuv
27 Aug 2010, 14:01
Daca se ciocneste un duster cu vw polo sau toyota yaris de 5 stele cine credeti ca iese mai sifonat- chiar daca dusterul are 4?
Impactul va avea loc aproape la nivelul geamului pentru masinile mici! Cam nasol.
In masina inalta impactul are loc la nivelul pragului.
Squirrel
11 Feb 2011, 00:23
Pe 23 februarie 2011 se va testa Dacia Duster la EuroNCAP…
iepure79
11 Feb 2011, 13:43
daca ar fi pe bune ar lua un maxim 4 *
dar asta ar dezavantaja renault si va lua un 3 1/2 *
voi ce spuneti?
asgard1955
11 Feb 2011, 13:56
Eu cred ca 3 sau 4.
iepure79
13 Feb 2011, 11:58
nu pe noul barem ....pe direct!
Noul Renault Clio are 5 stele, totusi la o ciocnire frontala cu Duster nu-i vad bine pe cei dinauntru. Asa ca indiferent de numarul de stele, nu prea ai sanse sa alegi in ce/cine te repezi. Asa ca ratingul EURONCAP da un termen de comparatie dar eu nu l-as lua ca litera de lege. Poate sa primeasca si 0 stele, mormanul de fier vechi din care este construita masina face diferenta. Iar un SUV este mult mai sigur decat o berlina, indiferent de parerea celor de la EURONCAP. Mercedesul clasa S in care au murit printesa Diana si Dodi Al-Fayed cate stele o fi avut?
QUOTE(D-Ice @ 13 Feb 2011, 13:04)
Mercedesul clasa S in care au murit printesa Diana si Dodi Al-Fayed cate stele o fi avut?
Mai putine decat stalpul de care s-a lovit, si care s-au dovedit insuficiente
la viteza aia.
La asa comparatie, asa raspuns...
QUOTE(D-Ice @ 13 Feb 2011, 14:04)
Noul Renault Clio are 5 stele, totusi la o ciocnire frontala cu Duster nu-i vad bine pe cei dinauntru. Asa ca indiferent de numarul de stele, nu prea ai sanse sa alegi in ce/cine te repezi. Asa ca ratingul EURONCAP da un termen de comparatie dar eu nu l-as lua ca litera de lege. Poate sa primeasca si 0 stele, mormanul de fier vechi din care este construita masina face diferenta. Iar un SUV este mult mai sigur decat o berlina, indiferent de parerea celor de la EURONCAP. Mercedesul clasa S in care au murit printesa Diana si Dodi Al-Fayed cate stele o fi avut?
Felicitari... Fara suparare, daca atat pricepi din testele de siguranta mai bine faci un efort si te abtii de la comentarii. Macar nu te faci de ras.
Multi stiu sa citeasca, putini pricep. Am facut niste comparatii mai pe intelesul romanului de rand. Ideea de baza era ca daca o masina are o caruta de stele EURONCAP, tot nu este deathproof daca gugumetele de la volan apasa pedala acceleratorului increzator in utilajul bine cotat.
Scuze pentru intrerupere va las sa va continuati discutiile tehnice si la obiect, fara sa poluez topicul cu ideile mele de "nespecialist". Succesuri!
@PaulT. Presupun ca parerile tale au un suport tehnic bine definit prin preocuparile tale bazate pe ani intregi de experienta in domeniul auto, completate cu studii aprofundate, eventual doctorate. Poate ca daca as ajunge si eu la un astfel de nivel nu m-as mai face de ras cu comentariile mele.
b76bgaarh
23 Feb 2011, 11:18
Also released this month is the small off-road 4x4 Dacia Duster which, with an overall rating of 3 stars, failed to impress Euro NCAP. Scoring only 28% in pedestrian protection and 29% for safety assist, the Duster performs well below the latest level of safety performance demonstrated by other new cars on the European market. It is disappointing that a mother company like Renault does not give safety the same priority in Dacia cars as it does in cars sold under its own brand.
asta e declaratia euroncap referitoare la duster. sunt curios ce model au testat (daca e cel cu airbaguri laterale, daca e echipat cu esp) ca la ei pe site inca nu apare testul.
montañes
23 Feb 2011, 11:21
yes
mariuscomx
23 Feb 2011, 11:57
pai nu a iesit char asa de rau.
Siguranta adulti si copii 75%
Ca restul sunt asa de impresie
sau optionale.
Partea proasta ca nu iese bine la marketing.
Ca de exemplu asx are 86%
Kia sportage are 93% - asta da rezultat bun
Nissan Juke - 87%
b76bgaarh
23 Feb 2011, 12:06
http://www.euroncap.com/results/dacia/duster/2011/421.aspxam gasit si testul. masina nu a iesit rau la impact. a iesit f rau la dotarile de safeassist, unde nu are decat un esp si nici ala de serie.
BeciAcustic
23 Feb 2011, 12:26
Oricum dupa acest test o sa scada mult aprecierea masinii.....dai aproape 20 mii de euro si 3* .... ei vor masina premium..... pacat.
edit0r
23 Feb 2011, 12:34
Si eu zic ca nu a iesit chiar rau dar as fi dorit sa fie de 4 stele. Ce m-a dezamagit foarte tare e impactul lateral cu stalpul. Mi-ar fi placut sa vad si un test de stabilitate, pacat ca nu au avut versiunea cu ESP. Si apropos de Kia Sportage, cu geamurile alea mici si usile masive cind o vezi in trafic parca e autoblindata.
Destul de slab , greutatea redusa a masinii isi spune cuvantul , nu prea aveau cum sa faca un SUV asa usor dar si sigur .
Squirrel
23 Feb 2011, 13:50
În
varianta PDF a testului EuroNCAP…surprize, surprize:
Adult ocupant:
148%Child ocupant:
156%Pedestrian:
56%Safety Assist:
56%.
Cred că tester-ii erau bă(t)uți…
LE: S-au dezbă(t)ut și acum apare varianta corectă a testului…
montañes
23 Feb 2011, 14:34
the result is bad by the pedestrian and safety assit result
------
rezultatul este rău de siguranța pietonilor și rezultatul assit
asgard1955
23 Feb 2011, 15:36
Eu sunt multumit de duster. Cel putin o parte din punctaj care depinde de dotarea sistemelor de asistare e relativa.
Oricum la fel ca un navara:
http://www.euroncap.com/tests/nissan_navara_2008_2/319.aspx
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.