Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Crashtest si Dacia Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4
D-Ice
Uite aici un pickup-truck cu pretentii facut praf de o berlina. Dupa ce a mai ramas din epava arata a Mitsubishi L200, masina cu pretentii de a fi mai solida decat SUV. http://www.realitatea.net/un-sofer-care-fu...ism_810661.html

uite si euroncapul:
http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_l200/314.aspx

Astept comentarii smile.gif
CGDBZ
bobo77 inteleg de ce te amuzi , Am uitat ca Duster-ul nu are concurenta . Trebuia sa spun masini din aceeasi clasa , SUV-uri medii (sau cum sor numi) si numai exemplele ce le-am dat sunt testate dupa noile reguli caci altfel cautam ceva macar din prisma pretului mai apropiate de Duster (daca o fi asa ceva) . Si asa ajung si la o vorba consacrata "atata dai, atata face ".
PaulT
QUOTE(D-Ice @ 5 Mar 2011, 11:11)
Uite aici un pickup-truck cu pretentii facut praf de o berlina. Dupa ce a mai ramas din epava arata a Mitsubishi L200, masina cu pretentii de a fi mai solida decat SUV. http://www.realitatea.net/un-sofer-care-fu...ism_810661.html

uite si euroncapul:
http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_l200/314.aspx

Astept comentarii smile.gif
*



Din cate vad in poze s-a facut praf doar partea din fata a masinii, care a absorbit socul impactului(adica a facut ce trebuia sa faca). Habitaclul imi pare a fi intreg(nici macar deformari usoare in zona plafonului la rama superioara a parbrizului sau in zonele usilor). Si probabil autoturismul avea ceva mai mult de 64km/h avand in vedere ca era urmarit de politie si tocmai iesise dintr-un pasaj subteran.
dusterreich
@edit0r
Despre urcat pe gheata, pot sa iti spun ca nu ESP-ul ajuta, ci controlul tractiunii (traction control), sistem care atunci cand sesizeaza ca o roata de pe puntea motoare patineaza, reduce turatia pana cand aceasta are aderenta. Eu am avut asa ceva pe un Rover 75, care avea controlul tractiunii dar nu avea ESP. Sistemul, de exemplu, nu iti permite sa pleci de pe loc cu scartait de roti oricat ai incerca si ai tura motorul. ESP-ul este bun la pastrarea traiectoriei masinii.[/QUOTE]
CGDBZ
Duster-ul cu ESP are si controlul tractiunii (ASR) , vin la "pachet" ESP+ASR .
dusterreich
Da, ASR-ul include si controlul tractiunii, dar Duster-ul din dotare este pe benzina, deci ioc ASR si ESP. Dar are un sofer prudent, cu copil!


6 Mar 2011, 13:07:
QUOTE(D-Ice @ 5 Mar 2011, 10:11)
Uite aici un pickup-truck cu pretentii facut praf de o berlina. Dupa ce a mai ramas din epava arata a Mitsubishi L200, masina cu pretentii de a fi mai solida decat SUV. http://www.realitatea.net/un-sofer-care-fu...ism_810661.html

uite si euroncapul:
http://www.euroncap.com/tests/mitsubishi_l200/314.aspx

Astept comentarii smile.gif
*


Nu te-ai uitat atent la reportaj, cealalta masina nu era o berlina, era un BMW X5!!
D-Ice
Dap, mea culpa smile.gif.
Ideea postului era ca si masinile "de firma" se deformeaza urat si isi baga ocupantii in spital, nu protejeaza 100%, asa cum se asteapta unii. Si dupa cum arata ambele masini, "dah teren" stelele EuroNCAP nu tin de "moale" in cazul unui impact. Asa ca mai bine cascam ochisorii mari chiar daca avem prioritate. Eu reduc viteza la intrarea in intersectii in care am prioritate, nu odata mi-a taiat calea cate un "jmecher" cu masina de fite, ca doar nu oprea el pentru un amarat de Symbol (cu 5 stele EuroNCAP). 022.gif

uite si testul EuroNCAP pentru BMW X5: http://www.euroncap.com/tests/bmw_x5_2003/157.aspx
stolniceanulucian
Dacia Duster > Jeep Compass

Nu s-a mai scris de foarte mult timp pe aici insa am vazut pe internet un articol care mi-a atras atentia.

Modelul Jeep Compass a primit 2 (da, doua) stele la testele EuroNCAP.

De curiozitate am cautat pe internet sa vad cat costa aceasta masina - preturile sunt aproape duble fata de Dacia Duster.

Mi se pare o mare palma data celor care aruncau cu noroi in Dacia Duster dupa publicarea rezultatelor EuroNCAP.

Am pregatit si o imagine sugestiva, atasata acestui mesaj(preturile sunt luate de pe siturile romanesti ale producatorilor Dacia, respectiv Jeep).
vimp
Costa aproape dublu in romania
IRONICK
In USA costa $19,295 (~15.000Euro).

O masina care are chiar si lanterna!

user posted image

Airbag cortina!

user posted image

Trapa!

user posted image

Sau difuzoare pe haion!

user posted image

user posted image

Chiar si scaune cu sezut lung si suport lateral.

user posted image

etc ...

Sa il vad eu pe unu care intr-un impact cu o masina de 2 tone, prefera sa fie intr-una de 1 tona.
stolniceanulucian
< Sa il vad eu pe unu care intr-un impact cu o masina de 2 tone, prefera sa fie intr-una de 1 tona >

Diferenta de greutate nu e nici pe departe asa de mare.

Duster dci 4x4 are 1369 de kg.
Compass diesel 4x4 are 1685 de kg.

Diferenta de greutate intre ele este de 300 de kg (in nici un caz 2000 de kg versus 1000 de kg)
IRONICK
1180kg vs 1671kg

Diferenta este de jumatate de tona! Un nimic. La fel ca si 300kg.
andreig1982
daca se urca un tir pe tine, nu stiu cat mai conteaza tonajul masinii proprii unsure.gif
jay333
La mine in talon are 1370 kg. La ultimul test de frane scria pe hartiuta de la tester 1460 kg cu tot cu sofer in ea si restul bagaje. Asta asa, ca informatie.
Pe dacia.ro la guster apar urmatoarele:
Gol in ordine de mers (MVODM) (kg) 1235 1325 1265 1363 1280 1369

Ca tot veni vorba: http://www.leftlanenews.com/new-car-buying...specifications/
Zice acolo 3107 lbs care, conform goagle ca eu nu ma pricep sa tranform in kg, ar veni fo 1 409.31149 kg.
Sau aici: http://www.carsdirect.com/jeep/compass/specs#b
Cea mai mare masa gasita ar fi 3247 lbs = 1 472.81443 kg.
Acuma nu stiu daca minte goagle ori ai tu alte date mai recente/precise; tot ce stiu e ca exista o mare posibilitate sa fiu in eroare.

PS: Inca un link cu date despre Jeep - http://www.media.chrysler.com/dcxms/assets...mpass_Specs.pdf
IRONICK
QUOTE(jay333 @ 30 May 2012, 12:55)
Asta asa, ca informatie
*
vezi ca le-au cantarit aia de la euroncap inainte sa le buseasca
CGDBZ
Dupa Euro NCAP masinile testate au Duster 1180kg respectiv Jeep Compas -1671kg .
Si tot ei spun :"Euro NCAP’s frontal impact test simulates a car crashing into another of similar mass and structure. In real life, when two cars collide the vehicle with the higher mass has an advantage over the lighter one. Generally speaking, vehicles with higher structures tend to fare better in accidents than those with lower structures. Therefore, ratings are comparable only between cars of similar mass and with broadly similar structures. Euro NCAP groups cars into the following structural categories: passenger car, MPV, off-roader, roadster and pickup. Within each of those categories, cars which are within 150kg of one another are considered comparable."

klaus
QUOTE(IRONICK @ 30 May 2012, 10:23)
In USA costa $19,295 (~15.000Euro).
*


Am crezut ca faci bancuri.
Drept urmare am verificat la americani si cam asa e, pleaca de la 19.295 dolari
Insa ala e 4x2.
La 4x4 e deja 21.925 USD, adica vreo 17.500 euro
Iar jeep Patriot, care pleaca de la vreo 15.000 USD, cu adaosurile necesare (ac, 4x4, geamuri electrice etc, nu deosebit) ajunge la vreo 20.500 ceea ce inseamna vreo 16.500 euro.

Tinand cont ca astea se fac la americani, cu costurile de acolo, dusterul deja nu mai este "ieftin".
Bine, acum eu nici nu prea am inteles daca e cu vreun TVA sau nu pretul ala.
tatabobu
S-ar putea sa fie fara "sale tax", dar aia oricum e (mult?) mai mica decat TVA-ul. Depinde de guvernul statului respectiv, din cate stiu eu.
klaus
daca preturile sunt fara"tva", atunci nu mai sunt asa de "competitive".
BlaueCorsa
Pai zice asa:

QUOTE
*MSRP excludes destination, taxes, title and registration fees. Starting at price refers to the base model, optional equipment not included. A more expensive model may be shown. Pricing and offers may change at any time without notification. To get full pricing details, see your dealer.

IRONICK
QUOTE(klaus @ 31 May 2012, 17:01)
daca preturile sunt fara"tva", atunci nu mai sunt asa de "competitive".
*
Citez pe cineva cunoscut de acolo:

Taxele le poti fenta partial cu trade-in (valoarea trade-in, masina veche, se scade din pretul convenit de achizitie al celei noi si platesti taxe de vanzare doar la diferenta);

Taxele sunt insa intre 0 si 9.45% functie de statul de domiciliu (o poti cumpara din orice stat dar in general trebuie sa platesti taxele in statul unde ai resedinta si o inmatriculezi); de ex Delaware nu are taxe de vanzare dar daca domiciliezi in afara statului nu poti fenta taxele, decat daca poti dovedi domiciliu in Delaware si o inmatriculezi acolo.

PS. Pretul ala in functie de dealer se poate negocia chiar si cu 1.000-2.000$.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.