Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Crashtest si Dacia Duster
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Duster > Discutii generale - Dacia Duster
Pages: 1, 2, 3, 4
Squirrel
La Navara s-a folosit alt sistem de punctare (Pre 2009)
Florin989
Nu a fost "sifonata" imaginea marcii Dacia , zic eu.Per total a iesit bine, trebuie sa luam in calcul si pretul de constructie, pret care nu este foarte ridicat astfel incat sa cuprinda o multitudine de sisteme de siguranta.

Am gasit si un video cu crash testul . hereAici

Bravo Duster!
CGDBZ
Daca obtinea 5 stele intelegeam sa spui bravo Duster dar cand Duster-ul este mai nesigur chiar si decat o compacta nu mai spun de cele din clasa ei nu ai cum .Pe mine m-a dezamagit , se deformeaza prea tare caroseria .
asgard1955
Daca dusterul lua 5 stele, mai meritau cateva zeci de mii de euro sistemele de prevenire de pe s-class, de exemplu.
Si eu as fi dorit sa ia macar 4 stele dar totusi nu sa comportat rau.
CGDBZ
Pentru un SUV eu cred ca s-a comportat destul de rau , aici m refer la deformarea caroseriei ,nu la puncte/stele . Daca ai sa vezi filmulete ale concurentei ai sa vezi ca habitaclu nu s-a deformat , chiar si la compacte habitaclu ramane aproape intact.Pentru mine conteaza mult siguranta , mai ales in Romania unde se circula cum se circula .
ALH
din film pare ca la impact frontal nu a fost chiar rau, buba mare este la loviturile din lateral (stalp in special) la care deformarile caroseriei sunt catastrofale (raportat la cum se deformeaza alte masini contemporane care au caroseriile mult mai rigide si ranforsate. Cred ca se putea proiecta mai serios din punctul asta de vedere insa, cred, apoi se batea cu Renault care si-a contruit imaginea in ultimii ani pe siguranta (pasiva) ca activa...mai e mult pana la Mercedes, BMW, Volvo, etc
Victoras2001
Nu si-a propus nimeni sa scoata un mercedes. Si-au propus o masina pentru buzunarul romanului si pentru drumurile din Romania.
Nu vad cine va opreste sa va luati clasa G. Poate banii? radmasa.gif
D-Ice
Sa repet faza cu Mercedesul clasa S cu printesa Diana si Dodi Al-Fayed vs stalpul cu 0 stele EuroNCAP, sau iar imi aprind paie in cap? Impactul lateral cu stalp, tren, etc., garanteaza bilet dus catre lumea ailalta, cu sau fara stele (verzi) smile.gif
Victoras2001
Nu-ti aprinzi paie, iti arati limitele euroncap. tongue.gif
Dupa rationamentul tau n-ar trebui lucrat la siguranta, ca oricum n-ai ce face cu 5 stele cand iti baga rapidul tamponul pe geam in masina. Tot asa ma gandeam si io sa nu ma las de fumat ca tot mor de ciroza.

Poate o sa fiu nitel egoist, dar mie singura chestie care nu-mi place e raspunsul la busitura laterala. Pana la urma eu il cumpar pentru siguranta mea, nu pentru a pietonilor.
bucatzel
Busitura aia laterala "doare" cam la fel si la masini de 5 stele

http://www.euroncap.com/results/honda/civic/2009/356.aspx

Hmmm, vaz ca doare comparabil si la masini din aceeasi clasa
http://www.euroncap.com/results/bmw/x1/2011/426.aspx
D-Ice
@victoras2001. Pai normal ca imi arat limitele euroncap. Ca nu inteleg (sunt mai greu de cap, de), cum naiba compari mere cu pere. Adica stabilesti niste parametri, apoi busesti masina din toate unghiurile, faci masuratori, inmultesti cu 3 si 14, apoi introduci coeficientul x, y, z, repeti calculele, si spui: Dacia Duster are 3 stele si Nissan Qashqay are 5. Cumva Renault are interes sa moara mai multi oameni in Duster decat in Qashqay? Adica la proiect au lucrat femeia de serviciu si portarul? Sau sa indrume (mane) turma cu bani catre modele scumpe din motive de siguranta suplimentara (relativa si uneori iluzorie), si restul prostimii care se uita la ultimul banut si nu da doi bani pe gadgeturi gen ESP&Co, catre Duster. Ca mie mi se pare o manevra de marketing al naibii de reusita. Nimic nu e intamplator pe lumea asta, si nimeni nu face acte caritabile gen hai sa busim masini de zeci de mii de euro ca sa ajutam oamenii sa aleaga. Totul se reduce la un marketing reusit.
Eu nu as sfatui pe nimeni sa se culce pe o ureche intr-o masina de 5 stele doar pentru ca EuroNCAP a zis ca daca intra in stalp cu partea laterala are sanse de 85% sa scape. S-ar putea sa fie in ailalti 15%. biggrin.gif
CGDBZ
Totusi daca se priveste filmuletele se va observa ca la Duster la impactul frontal habitaclu se deformeaza destul de serios pe cand la Qashqay,Hyundai , si altele ramane intreg , asta inseamna ceva . Chiar si la o compacta (Peugeot 307) mai veche habitaclu ramane intreg .
asgard1955
Pentru mine Dacia Duster este masina ideala dar din pacate nu mi-o permit momentan.

Dupa ce au aparut azi pe net stiri de genul urmator:

"Duster, scor dezamagitor la euro NCAP"
"Dacia duster a obtinut doar 3 stele"
"Dacia duster s-a facut de ras la testul Euro NCAP"
"In dacia duter ca intr-un logan"
"Cat de nesigura este dacia duster" etc.

Am facut o mica analiza a felului in care se acorda stelele la Euro Ncap.

Pentru 4 stele se cer urmatoarele:

Protectie adulti 65% - duster are 74% (80% pentru 5 stele)
Protectie copii (isofix) 60% - duster are 78% (se califica si pentru 5 stele = 75%)
protectie pietoni 25% -duster are 28% (40% =5 stele)
sisteme asistare 40% - duster are 29% (aici cade incadrarea la 4 stele)

Punctajul la asistare este format din :

- limita de viteza unde toate masinile au 0 puncte
- ESP =3 puncte = 42%
- avertizare centura =2 puncte = 29% sau 3 puncte (+avertizor pentru locuri spate) =15%+29 %


Daca duster avea avertizare centuri pentru locurile spate 29%+ 15%=44%> 40 (4 stele ) sau daca avea ESP in dotarea de serie 29% +42% = 71% >40% (4 stele).

In final daca dusterul avea in dotarea de serie ESP sau avertizare centuri pentru locurile din spate avea 4 stele iar cu putina straduinta la componentele implicate in impactul frontal responsabile si de protectia pietonilor ar fi primit 5 stele.

Pacat ca marii nostrii ziaristi canta in cor ca dusterul e o masina proasta fara ca macar sa studieze modul in care se acorda punctajul.


Atasat modul de calcul al punctajului.
klaus
Daca doar ESP-ul ii lipseste pentru a fi de 4* (pe noul barem), mie mi se pare un rezultat foarte ok. In special ca ESP-ul e disponibil in anumite cazuri.
zanzie
QUOTE(asgard1955 @ 23 Feb 2011, 23:36)
Pentru mine Dacia Duster este masina ideala dar din pacate nu mi-o permit momentan.

Nasol. Poate castigi la loto.
CGDBZ
Eu nu ma uit la stele/puncte sau alte critici mai mult sau mai putin obiective de pe net ci la film, iese destul de sifonat in comparatie cu alte masini . Am cautat espre un film cu Peugeot 307 (masina ce o conduc zilnic) si acesta se deformeaza mult mai putin . Si mie imi place Dusterul dar m-a dezamagit in test datorita deformarii mari a caroseriei nu a stelelor/punctelor obtinute .
asgard1955
Uite aici deformare nu la duster:



Si o masina pe care o gasesti la fiecare colt de strada la noi:
&feature=player_embedded
florikah
QUOTE(asgard1955 @ 23 Feb 2011, 23:36)
Pentru mine Dacia Duster este masina ideala dar din pacate nu mi-o permit momentan.

Dupa ce au aparut azi pe net stiri de genul urmator:

"Duster, scor dezamagitor la euro NCAP"
"Dacia duster a obtinut doar 3 stele"
"Dacia duster s-a facut de ras la testul Euro NCAP"
"In dacia duter ca intr-un logan"
"Cat de nesigura este dacia duster" etc.

Am facut o mica analiza a felului in care se acorda stelele la Euro Ncap.

Pentru 4 stele se cer urmatoarele:

Protectie adulti 65%                 - duster are 74% (80% pentru 5 stele)
Protectie copii (isofix)  60%      - duster are 78% (se califica si pentru 5 stele = 75%)
protectie pietoni 25%                -duster are 28% (40% =5 stele)
sisteme asistare 40%               - duster are 29% (aici cade incadrarea la 4 stele)

Punctajul la asistare este format din :

- limita de viteza unde toate masinile au 0 puncte
- ESP =3 puncte = 42%
- avertizare centura =2 puncte = 29% sau 3 puncte (+avertizor pentru locuri spate) =15%+29 %
Daca duster avea avertizare centuri pentru locurile spate 29%+ 15%=44%> 40  (4 stele ) sau daca avea ESP in dotarea de serie 29% +42% = 71% >40% (4 stele).

In final daca dusterul avea in dotarea de serie ESP sau avertizare centuri pentru locurile din spate avea 4 stele iar cu putina straduinta la componentele implicate in impactul frontal responsabile si de protectia pietonilor ar fi primit 5 stele.

Pacat ca marii nostrii ziaristi canta in cor ca dusterul e o masina proasta fara ca macar sa studieze modul in care se acorda punctajul.
Atasat modul de calcul al punctajului.
*



un punct de vedere echilibrat ! bravo!
Duster cu ESP are 4,25 stele EuroNcap!!! Daca faceti socoteala Duster ia 4 stele la impact frontal, 5 stele la protectie copii, 3 stele la protectie pietoni si 4 stele la dotari de siguranta (71 % cu ESP).
gabylzr
QUOTE(CGDBZ @ 23 Feb 2011, 18:35)
Pentru mine conteaza mult siguranta , mai ales in Romania unde se circula cum se circula .
*


Pe aia cu strugurii o stii ? pentru tine conteaza mult siguranta si ai dacia 1310 . Mai ce va mai sa faceti pe lupii moralisti , dintre toti numai pe tine te deranjeaza deformarea , mai citeste un pic despre asa ceva si dupa aia mai vedem .
asgard1955
QUOTE(florikah @ 24 Feb 2011, 00:28)
Daca faceti socoteala Duster ia 4 stele la impact frontal, 5 stele la protectie copii, 3 stele la protectie pietoni si 4 stele la dotari de siguranta (71 % cu ESP).
*



Probabil ca te-ai uitat pe modul in care se va acorda punctajul in 2012 la protectia pietonilor. Dupa punctajul din 2011 duster are 4 puncte si aici.

Daca e sa o luam asa cateva din suv-urile din tabel care au acum 5 stele la anul dupa noul punctaj la protectia pietonilor vor avea 4 stele.
CGDBZ
gabylzr pentru linistea ta sufleteasca berlina din avatar este a doua mea masina , prima depaseste cu mult in siguranta si nu numai tot ce produce Dacia . Prin faptul ca Dacia nu pune pret pe siguranta pe mine m-a pierdut de client si nu ma refer numai la acest crash-test dar si la faptul ca nu este oferit macar optional ESP&ASR pentru toate versiunile Duster , de Logan/Sandero nu mai spun .
florikah
QUOTE(asgard1955 @ 24 Feb 2011, 09:05)
Probabil ca te-ai uitat pe modul in care se va acorda punctajul in 2012 la protectia pietonilor. Dupa punctajul din 2011 duster are 4 puncte si aici.

Daca e sa o luam asa cateva din suv-urile din tabel care au acum 5 stele la anul dupa noul punctaj la protectia pietonilor vor avea 4 stele.
*



Da, scuze peste 15 % la pietoni sunt 4 stele ...

Tinand cont si de weight factor (50% adult occupant protection, 20% child occupant protection, 20% pedestrian protection, 10 % safety assist) Dacia Duster cu ESP are putin peste 4*

50% din 4 = 2 - adulti
20% din 5 = 1 - copii
20% din 3 = 0,6 - pietoni
10% din 5 = 0,5 - asistenta (cu ESP)
---------------------
total = 4,1
gabylzr
Eu sunt linistit dragul meu nu-ti face griji , ESP va fi cat de curand pe toata gama dacia odata cu obligativitatea impusa de UE .
CGDBZ
Daca erai linistita iti pasa despre subiectul acestui topic , nu despre ce masina detine sau ce isi permite sau nu alt user . Pai da, trebuie sa-i oblige cineva caci lor nu le pasa de siguranta clientului , stiu asta.
prody
scorul pentru siguranta pasagerilor din habitaclu este ok, mi se pare o masina destul de moderna ce isi merita banii , iar diesel 4x4 cu ESP este la un pret destul bun fata de altceva de pe piata.
florikah
Si daca ne uitam la criteriile Euroncap 2009 Dacia Duster cu ESP ia 5*

2009 - 5*

Adult Occupant 75% (Duster are 74%)
Child Occupant 70% (Duster are 78%)
Pedestrian 25% (Duster are 28%)
Safety Assist 60% (Duster cu ESP are 71%)
Florin989
CGDBZ@ : invata sa apreciezi o masina dupa dotarile ei si dupa ce poate sa ofere in raport cu pretul acesteia. Lasa, ca a fost plina presa de critici care au spus despre Logan ca este o masina foarte prost contruita dupa rasturnarea celebra la 60km/h, insa dupa cativa ani o parte din nemti, francezi au renuntat la "expensive car" pentru un "low-cost" romanesc.

jay333
QUOTE(CGDBZ @ 23 Feb 2011, 23:19)
Eu nu ma uit la stele/puncte sau alte critici mai mult sau mai putin obiective de pe net ci la film, iese destul de sifonat in comparatie cu alte masini . Am cautat espre un film cu Peugeot 307 (masina ce o conduc zilnic) si acesta se deformeaza mult mai putin . Si mie imi place Dusterul dar m-a dezamagit in test datorita deformarii mari a caroseriei nu a stelelor/punctelor obtinute .
*


Uite si X-Trail 2007. Click.
gabylzr
@CGDBZ cine te opreste sa-ti iei dci cu ESP si ai 4 stele , pentru optionale platesti , asta e politica dacia anuntata nu de acum , nu mai debita tampenii chipurile te-am jignit si m-ar interesa ce masina ai si motive copilaresti cu cupota .
D-Ice
Si mie mi-a facut sila presa romaneasca, in goana dupa titluri cat mai socante, arunca cu noroi in singura marca auto romaneasca si fac cel mai mare deserviciu economiei romanesti, ca si de acolo vine o parte din bugetul de stat. Ne meritam soarta, impozitele si taxele mari, si conducatorii, daca era vorba de o marca germana, nu ai fi vazut asemenea mizerii de titluri in presa. Masina nu s-a deformat mult mai rau decat altele din aceeasi clasa, eu sunt multumit de alegerea facuta si abia astept sa-mi vina Dusterul. Cat despre stelele EuroNCAP, dinamica accidentelor este diferita de la caz la caz, masele in miscare si vitezele sunt diferite, la fel si zonele de impact, sa generalizezi ca o masina e de cacao pentru ca e romaneasca inseamna superficialitate si lipsa de profesionalism caracteristica presei romanesti de doi lei.
asgard1955
Isi revine presa:

http://www.romanialibera.ro/blog/adrian.mi...ter-217741.html
CGDBZ
Florin989 aici e vorba despre crash-test nu despre a aprecia sau nu Duster-ul , o masina care mie imi place , politica celor de la Dacia nu-mi place .
gabylzr - "nu mai debita tampenii chipurile te-am jignit si m-ar interesa ce masina ai si motive copilaresti cu cupota " -"dragul meu " te rog sa-ti revizuiesti atitudinea si sa lasi persoana mea in pace . Multumesc . Cat priveste Duster dci cu ESP este cumva obligatoriu sa vrei dci ? , eu vreau benzinar . Asta imi aduce aminte de vremuri nu demult apuse .
Sa revin la crash-test , ca doar asta este subiectul topicului , dupa cum am mai spus eu consider ca la impactul frontal caroseria se deformeaza cam mult , ca sunt alte masini care se deformeaza si mai mult nu ma incalzeste cu nimic . Daca capota participa si ea la impact poate rezultatul ar fi fost ceva mai bine - un lucru pe care Dacia ar trebui si poate sa-l remedieze .
Impactul frontal ma nemultumeste pe mine in rest masina s-a comportat destul de bine , mai ales la impactul lateral unde sta destul de bine , mai ales fata de compacte , asta datorita garzii la sol mari ,lovitura fiind mai apropiata de prag unde rezistenta este mai mare .
jay333
Vezi ca ti-am dat un link nitel mai sus cu X-Trail care se comporta cam la fel la impactul frontal.
CGDBZ
Am vazut , cam greu ca imi merge netu prost dar am reusit sa vad filmuletul cu ocazia asta nu pot sa nu le transmit ceva "urari" celor de la UPC . Intradevar se deformeaza binisor dar dupa cum am mai spus asta nu ma incalzeste cu nimic si cred ca nici pe tine . Nu consider ca Duster-ul sta rau ,se putea mai bine si considerand ca e un SUV ar fi putut sta mai bine , eu cel putin ma asteptam la mai bine , cel putin la impactul frontal .
florikah
Ia uitati aici deformare la impact frontal
&feature=related
gabylzr
Nu conteaza cat se deformeaza caroseia din moment ce celulă de protecție este sigură .
CGDBZ
Uau , da se deformeaza nu gluma Ford-ul ala ,putin loc mai ramane in habitaclu .
Uite aici o compacta la care habitaclu ramene intact , cel putin ce se vede .
iepure79
oameni buni! doar atat 3 stele! nu daca avea , daca facea! doar atat 3 * !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! simplu! si exact ce spune si colegul de forum PEUGEOT 307 ! dry.gif
bion
Vreti masini fara deformare. Luati o Volga sau un Mercedes din anii `60 si nu se deformeaza mai nimic.Mortii din ele arata parca ar dormi cool.gif
prody
A mai fost depunctat si pentru maruntisuri de genul : s-a deschis hayonul dupa impact sau usa soferului . Pai astea sunt benefice,ai mai multe variante de iesit din masina smile.gif
Serios, chiar este cat se poate de ok siguranta pe care o ofera pasagerilor, restul sunt detalii minore.
dusterreich
Hai sa facem o comparatie intre Duster si alte masini testate dupa acelasi algoritm, dar sa nu luam in calcul decat rezultatele de la CRASH TEST! Nu prea ma intereseaza cat de grav sau nu este lovit pietonul pentru evaluarea masinii... un Trabant te poate omora la fel de bine ca un Q7, omul este totusi mai slab decat ORICE masina. Bun... Protectie adulti: 74%. Protectie copii: 78%. Sa vedem si alte masini testate dupa noul mod de calcul al EuroNCap. Protectie adulti: Mazda CX7 - 76%, Jaguar XF 78% (costa de 5 ori cat Duster-ul), Mazda 6 si Seat Exeo 77%....si totusi au 5 stele!! Protectie copii: Mercedes C Classe 70%, Mercedes E Classe 77%, Mercedes GLK 76%, Jaguar XF 65% (daca suntem atat de carcotasi, v-ati plimba copii cu un Jaguar?!), Skoda Yeti 78%, VW Passat 77%.... si exemplele pot continua. Dar noi nu stim decat sa dam cu noroi, mai ales in lucrurile care ar trebui sa ne reprezinte. Dar nu, noi suntem reprezentati doar de cocalari care se dau in BMW de 20 de ani de curg tablele de pe ele, care baga in ele gazolina furata (ca nu au bani de benzina), dar critica o masina decenta pentru anul 2011. Pacat de noi, ca popor...
D-Ice
@bion. radmasa.gif Corect spus. Pot adauga ca Pobeda, Warszava sau Volga anilor 50 castiga lejer a 6-a stea EuroNCAP. Nu numai ca nu se deformeaza, dar vai de utilajele folosite la teste biggrin.gif .

@dusterreich. Era bancul ala in vremea lui impuscatul: Bula de paza la cazanul cu smoala in care clocoteau americani si rusi trebuia sa dea la cap cu o bata celor care voiau sa iasa afara. Dupa o audienta la Scaraoski in care se plange de volumul mare de munca, i se repartizeaza un loc unde fierbea un cazan cu romani. A doua zi la un control, Bula este surprins dormind bustean in post. Dupa ce se trezeste se justifica: Ma plictisesc groaznic. Daca un roman vrea sa iasa afara, il trag ailalti de picioare inapoi."
Se pare ca suntem in imposibilitate de a ne depasi conditia de romani. sad.gif
CGDBZ
Carcotasi . Vreti sa spuneti ca Ford-ul ala e sigur ca se deformeaza , pai ajunge bordul in scaun , cine mai scapa de acolo ? Trebuie sa se deformeze fata iar habitaclu sa ramana intreg sau sa deformeze foarte putin pentru a asigura supravietuirea pasagerilor care oricum ies destul de sifonati din impact din cauza fortei de decceleratie chiar daca au spatiu .
Acum eu nu va inteleg , vreti sa ridicam in slavi Duster-ul ca a obtinut trei stele ? Critica e constructiva , de exemplu vreti sa spuneti ca nu se poate face ceva la capota ca sa "participe" si ea la impact ? Mie chiar imi place Duster-ul dar asta nu inseamna ca e masina suprema si orice critica trebuie tratata ca atare si cand spun critica nu ma refer la vorbe rautacioase ci critici subiective .
PaulT
Masina trebuie sa se deformeze controlat si sa preia cat mai mult din energia impactului, lungind pe cat posibil timpul de decelerare de la v impact pana la oprire. Daca masina nu se deformeaza, organismul suporta un soc teribil datorita trecerii de la starea de miscare la repaus complet aproape instantaneu. Pe romaneste se lasa cu leziuni interne masive. Ocupantii mor, desi masina a ramas intacta. Organele interne insa au cedat datorita decelerarii bruste.
Deformarea controlata nu trebuie sa cuprinda si habitaclul, bineinteles(trebuie asigurata o celula de supravietuire... ). Daca ne uitam strict la protectia oferita ocupantilor Duster nu a iesit deloc rau. Este un rezultat absolut decent. In nici un caz nu este o masina nesigura asa cum au tot trambitat habarnistii din presa, care in afara de "senzational" nu sunt interesati de nimic.
asgard1955
Foarte corect ceea ce spui.

Eu cred sigur ca aceasta masina a fost supusa la simulari de impact virtuale inca de cand era in faza de design software si ca dovada nu se comporta rau deloc la impact.
Oricum dupa ce dacia va introduce in dotarea de serie esp- ul toate dusterle vor avea 4 stele.
Squirrel
Dacă va fi reluat testul (cum a fost la Sandero, parcă)…
bobo77
Si daca nu se schimba modalitatea de punctare iar la Euro ncap.
asgard1955
Se schimba, in 2012 va fi mai sever punctajul la protectia pietonilor si a pasagerilor.
arson
nu inteleg de ce va mirati de rezultatul atat de previzibil al dusterului. nu cumva va asteptati sa sparga zidul cu tablita aia groasa cat hartia?!?.
avantajul, daca e vreunul, este doar garda inalta in cazul vreunui impact cu o berlina, de exemplu. avantaj care este anulat de plasticele ca betonul de pe bord.
sa fiu sincer, inainte sa il cumpar mizam pe 4 stele la test.
per ansamblu, eu sunt multumit. multumit ca l-am vandut.
cu bine tuturor!
asgard1955
Daca al tau avea esp avea 4 stele. Te rog sa te documentezi putin in pagina anterioara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.