Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BMW E30 325i
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
ursul_bipolar
Cam asa se da curent corect la o masina care nu mai are baterie.
marksman
Da, "cam" asa, cu mentiunea ca se conecteaza bateriile intre ele ("+" la "+") si doar daca nu se poate lega "-" la "-", atunci se alege un punct solid de masa.
De preferat sa se porneasca motorul masinii care da curent.
ursul_bipolar
Hmmm, oameni spun ca last resort sa legi - la -:

Connect the other black clamp to a piece of grounded metal on the dead car, preferably the bolt where the thick negative cable from the battery connects to the chassis. If this is not practical, look for shiny metal (not painted or oily) that is attached to the engine. Usually a nut, bolt or other protruding shiny metal will work. You may see a small spark when you connect to a good ground. As a last resort, you may connect to the negative (-) post of the dead battery, but this risks igniting hydrogen gas coming off the battery.

Asa zic si aia de la SAAB

[attachmentid=1628066112]
marksman
Asa, conectezi bateria noua la masina si vezi ca face o scanteie care poate aprinde hidrogenul... La Passat, "the bolt where the thick negative cable from the battery connects to the chassis" e fix langa baterie.

Mereu am conectat "+" la "+", "-" la "-".
SiloS
Problema rezolvata.
Priza de la capota a fost data peste cap de clesti, la modul la care o parte din cablurile ce plecau de acolo nu mai faceau contact: practic nu mai aveam curent catre ECU. Rezolvare simpla: se desface priza, se verifica, se monteaza la loc.

Cat despre inchidere, problema era de la calculatorul de inchidere. Am montat altul.

In alta ordine de idei, realizez ca sunt o gramada de chestii ce trebuie sa le iau pentru masina asta, chiar a ajuns "sa planga" dupa o reconditionare.
SiloS
27 AUGUST 2017 - SCHIMB ULEI - 10W40 LIQUI MOLY.
In conditiile in care masina asta inca mai e masina de zi cu zi, cred ca e mai inspirata vascozitatea 10w40 in defavoarea 10w60. (Asa aveam inainte).

Sper ca pana la sfarsitul anului sa reusesc sa pensionez BMW-ul... sunt tinut in loc de faptul ca nu am garaj inca. Nu are rost sa imi iau acum o alta masina, din moment ce pe asta nu am unde sa o depozitez.

ps: ca fapt divers, oamenii cu care voiam sa lucrez la garaj s-au angajat la alta constructie, iar acum sunt in cautare de alti muncitori. Greu tare se misca lucrurile...

pps: cam asa mai arata troaca acum.
dizzy
Frumoasa prima poza, ar fi aratat mai bine daca aveai farurile galbene.

Ca asta asa
https://www.uniquestyleracings.com/image/ca...Y_I-800x600.jpg
MuciX
Faruri de Franța. Se găsesc, chiar niste prieteni comuni vindeau. Sau 500 euro noi.
dizzy
Iti dai seama ca nu-i dau eu sfaturi lui SiloS ce sa faca cu banii lui.
Doar comentam si eu pe langa poza.
MuciX
Desigur. Eu ziceam că și mie îmi plac alea.
SiloS
Sunt frumoase farurile galbene, dar eu o sa le aleg pe cele negre.

Pe facebook, nu stiu din ce motive, imi apar postarile unui artist in tatuaje, intitulate "greselile tineretii". El acopera si transforma tatuaje vechi si urate in altele mai interesante...
Sub aceeasi denumire o sa rezum aventura xenoanelor pe urs.
Prin 2010 era o moda sa iti pui xenoane pe masina. Asa ca nu m-am dat de laturi si am facut si eu modificarea. Treaba reversibila cu conditia sa pastrezi de rezerva capacele din spatele farurilor, de unde se baga becul.
Cum era de asteptat, si eu am gaurit capacele respective, am montat xenoanele si ma dau cu ele si in zilele noastre.
Treaba e ca toamna asta mi s-a pus pata pe farurile ursului. Ori mi-au crescut mie pretentiile, ori parca nu mai lumineaza bine. Nu a avut niciodata ursul niste faruri grozave, dar in ultima vreme parca am 2 lumanari in loc de faruri.
Documentandu-ma, am aflat ca becurilor de xenon le scade instensitatea in timp. Eu am instalatia aftermarket de vreo 6 ani.
Am vrut sa fac conversia la halogen, dar nu se mai gasesc capace de faruri nemodificate. Toti am fost tineri si fara minte si am stricat masina cu xenoane.
Mi se pare ca eu mai am niste capace intr-o cutie cu resturi de fiare, dar momentan nu am acces la ea...

Asa ca... am dat 150 de lei si am cumparat un set de becuri... Tot 4300K, sper sa lumineze mai bine decat actualele...

Per total, imi pare rau ca nu am apucat sa imi iau o masina noua ( vorba vine "noua" ) vara asta, dar important e ca se asterne garajul... Intai fac barlogul, apoi o sa am grija si de urs.
Victor3001
F bine ca nu ai renuntat la xenoane. Eu am avut un kit pe o masina si m-a tinut 10 ani. Faza tare e ca a cedat droserul, nu becul in sine. Am luat altele cu 140 de lei...sper sa mai tina cel putin 5 ani. Puteai sa iei 6000k pt aspect, dar e mai practic 4300.
MuciX
Am donat faruri care aveau capacele intacte. sad.gif
Nu se poate sa nu mai găsești un rand pe la vreunul.
MuciX
Despre masina mai frumoasa din viata ta nu ne mai spui nimic? smile.gif
SiloS
Inghite kilometri ... si se alege praful de ea.

Directia ma nemultumeste total, trebuie sa schimb tot ce e pe acolo (caseta cu joc, pompa care nu mai face presiune, curea imbatranita, bielete si capete de bara care au obosit sa treaca peste liniile de tramvai), pompa de apa a inceput sa fluiere deranjant de tare, inca o folosesc pe post de daily-driver. Am luat Skoda Fabia de la bunicul meu acum ~1 luna, in ideea in care sa nu mai folosesc BMW-ul (si nici el nu mai conduce iarna), dar am lasat-o in curte la Buzau... Nu ma regasesc la volanul ei absolut deloc.

Astazi m-am bucurat de troaca cu cateva derapaje, anul asta se fac 10 ani de cand o am... nu ma plictisesc deloc la volanul ei.

Daca anul trecut am avut cheltuiala cu garajul mai mare decat ma asteptam (speram undeva intre 15000 si 20ooo Ron, dar m-a costat cam 40ooo) si fix din cauza asta nu am mai avut de unde sa rup si pentru o troaca de mers zi de zi cu ea, anul asta sigur o sa pot sa "pensionez" BMW-ul.

Lucrurile nu trebuie facute pe graba. Ar fi fost pacat sa ma grabesc sa arunc o vopsea pe BMW ca sa il las sa rugineasca in curte sau sa il supun traficului stresant din Bucuresti. Acum, ca spatiu unde sa-mi depozitez rablele am ( incap 3 rable in magazie + 1 in garaj ), nu mi-a mai ramas decat sa-mi iau in primavara o masina oarecare. 2018 vreau sa fie anul in care sa termin Dacia, iar BMW-ul il aman pentru 2019.

Din pacate, trebuie sa-mi asum ca m-am intins la mai multe rable decat imi permite timpul si sa fiu constient ca anul asta mai mult de 3 masini nu o sa pot face: Samuraiul unui prieten, Nissanul, Dacia.
SiloS
Lucrurile se misca incet, dar simt ca sunt pe directia cea buna.
In partea de "magazie" incap 3 masini, exista deasupra Daciei "platforma" pe care pot depozita chestii voluminoase si usoare...
Eu sunt in Bucuresti cu Nissan-ul, garajul e gol si magazia arata cam asa:
MuciX
Mi se pare mie sau platforma aia are putina burta deja? Sigur nu cedeaza?
SiloS
M-am suit pe ea si eu, cu 80de kg ale mele. Nu flambeaza asa tare cum ma asteptam.
Cat despre burtica, e normala. Lemnul e un material elastic.
Daca o sa se lase mai mult, o sa o intaresc cu un profil metalic.

*pe partea din spate are 3 picioare.
CT-05-DGP
Te-as scapa eu de ursulica si asa sunt fan BMW, sunt deja la al 4-lea, acum am un e90.
SiloS
QUOTE
Directia ma nemultumeste total, trebuie sa schimb tot ce e pe acolo...


Am adus in ograda:
- pompa servo-directie nou nouta! Mai am printre piese diverse pompe de servo, dar nu stiu daca toate sunt de M20 - unele sunt de M50 si M40, si nici nu stiu in ce stare sunt. Asa ca am luat o pompa noua.
- curea servo. Evident, noua! blink.gif
- caseta de directie o sa montez una din beci, de E36. Stiu ca e buna, nu are joc, nu curge. Imi permit sa o montez pe cea "de rezerva", de E36, si sa nu cumpar alta din 2 motive: piese de E36 se vor mai gasi pret de cativa ani. Se potriveste si caseta de E46, iar E46-le e pe toate gardurile.
- placute de frana, ATE. 150 RON.
- pentru design, pentru schimbare, am cumparat un set de proiectoare portocalii. Chinezarii ieftine, din plastic, dar sunt frumoase.


Sper ca la sfarsit de saptamana sa schimb toate piesele...
SiloS
Rezultatul muncii si al banilor investiti este pe masura! Functioneaza ireprosabil directia, desi mi-a dat de furca prin faptul ca in momentul in care m-am apucat de treaba nu am avut saibe de cupru pentru etansarea cuplelor tip banjo. Cele vechi nu mai etansau cum trebuie, asa ca pierdeam lichid la greu.

In cele din urma am comandat de pe net o cutie cu saibe de cupru; cu 50 RON am luat 150 de bucati. In magazinele de piese se vand cu 2 RON/bucata.

Proiectoarele nu le-am montat, nu avea rost. Le tin acolo, sa fie pentru momentele in care o sa doresc o schimbare.

In schimb am trecut Vineri pe la un amic si am mai cumparat una-alta: vreo 2 cleme si un plastic - ce nu erau in stare buna la mine si o cheie de roti si un cric.

Am avut grija sa curat cricul si sa-l vopsesc. In speranta ca nu-l voi folosi niciodata.

Ah, mi-am facut damblaua si mi-am luat un volan sport din piele intoarsa. O sa pun poze.

Momentan am 4 volane pentru masina asta: de fabrica in 4 spite, M-tech 1, Ac Schnitzer, Volan sport convav.

Anul asta sigur nu am cum sa ma ocup de urs, sper ca la anul.
Momentan sunt cu Nissan-ul facut bucatele. La toamna am de gand sa mai fac o serie de modificari la Samurai si la primavara voi duce Dacia la vopsit.
Cand te imparti in prea multe directii nu ai cum sa le faci pe toate prea repede.
Important e ca am un garaj unde pot sa tin fiarele in stare de conservare!
Rob3rto
Pielea aia intoarsa o sa se uzeze foarte repede din pacate sad.gif
SiloS
Da, asa e. Pare foarte sensibila. Ma gadesc sa iau niste manusi speciale pentru condus, atata timp cat tin volanul pe masina.

Nu e ca si cum am mers cu masina prea mult de cand i-am montat volanul - doar prin curte inainte si inapoi. E cu asigurarea expirata.

Imi pare rau ca a fost o perioada in care am fost foarte imprastiat cu sculele/piesele, asa ca sunt unele lucruri pe care le-am pierdut. Dau exemplul unui butuc pentru volan pentru E30. Era tipla si "s-a pierdut". Acum am montat volanul respectiv pe un butuc mai amarat, nici claxonul nu ii functioneaza.

Bucuria pe care am avut cand am cautat butucul a fost ca am gasit alte chestii, spre exemplu scrisul UAP de pe aripa. Pentru Dacie. Si alte cateva butoane si embleme...
CJ26BNY
Hey imi recomandati si mie niste jante pt un e30 ? Pana acuma m am gandit la Borbet A ... Kesin .... brock b1. Si ce cauciucuri ar trebuii sa pun pe ele?
MuciX
BBS RS of Bust!

Mai merg BBS Mahle, dintre modelele mai ieftine.
SiloS
Pune jantele care iti plac si pe care ti le permiti! Gusturile nu se comenteaza. Oricare dintre jantele pe care le-ai enumerat sunt jante frumoase, care se potrivesc pe e30.

Singura recomandare e sa incerci sa le iei in 2 latimi, 9J pentru spate si 7J sau 7.5J pentru fata.
Cu 9J "all-around" masina va avea o directie imprecisa.

Alt sfat ar fi sa nu pui jante mai mari de 16". Pe 15" poti gasi jante dragute, mai ieftine, si chiar ai avantajul ca masina se va comporta mai bine.
SiloS
Cand, in sfarsit, am posibilitatea de a trata rabla ca pe o adevarata regina, nu mai arata ea asa cum trebuie.

Am facut cu ea acum aproximativ o luna si jumatate un drum Bucuresti - Ploiesti - Sinaia - Brasov - BARAJUL SIRIU - Buzau. A fost ceva wow. Noua directie transforma experienta condusului intr-un "orgasm pe roti". Imi place!

Si uite asa, mi-am dat seama ca, din moment ce conduc masina asta din ce in ce mai putin si mai rar, nu ma mai intereseaza sa imi cante lautarii. Ci vreau sa ascult motorul.
Drept urmare am facut un cadou ursului, un casetofon original in stare ireprosabila.
Nu am cum sa il montez pentru ca difera mufa. Trebuie sa gasesc mufa adaptoare sau sa iau o mufa originala si sa pierd o zi intreaga sa ii impletesc firele.

Mai mult, cautasem acum cateva luni niste beculete pentru iluminatul butoanelor de la geamurile electrice. Am gasit la ~30 RON/bucata. Imi trebuiau 4 bucati. Asa ca am luat 2 butoane impecabile cu 200 RON. Butoanele mele aveau afisajul sters pe alocuri, se vedea ca sunt butoane muncite. Astea de le-am luat acum sunt impecabile.

Printr-un noroc chior, am primit de pomana un set de jante de tabla pe 14", pentru urs. Multumesc celui care mi le-a donat.

Am vorbit si urmeaza, cat de curand, sa intru in posesia unui mecanism de rotite dintate pentru jurnalier. Am incercat eu sa cumpar din SUA acum 2 ani, dar m-am poticnit cu pachetul pe la Posta si nu s-a concretizat nimic. De data asta, sper sa fie ok. Ca idee, tabloul de bord pe care-l stiam eu ca se da cu 150-200 de lei, acum a ajuns la preturi de ~800 RON. Eu l-am schimbat pe al meu in 2015, pentru ca imi facea figuri turometrul. L-am luat la un pret normal.
Pe langa angrenaje, urmeaza sa iau si o trusa de scule completa, cu cheile originale.

Mi-ar mai trebui mie cateva piese, sper sa fac rost de tot ce imi trebuie pentru "operatiunea urs" pana voi desface masina.

Momentan ursul sta in garaj, cumintel...
SiloS
Acum multi ani, cand am montat eu ceasurile suplimentare, singurul suport tip OEM era vreo 150$, pe e-bay. Scump, piesa rara. Am gaurit "calaretul", am montat ceasurile acolo.

De curand, cand am cautat ceasuri suplimentare pentru NISSAN, am gasit acel suport, de vanzare, nou-nout, cu 100 RON !!! Evident, nu am rezistat tentatiei si l-am cumparat.
Ba chiar am mutat ursul din magazie in garaj, l-am si montat!

Am facut rost de o nuca pentru schimbator, originala E30, tip M-technic.
Povestea ei, in alt topic, la momentul potrivit.

Rezultatul se vede in poza.

Acum, ca am reparat Nissan-ul, pot cauta linistit mocheta, aripi, fusta fata...
Din pacate nu gasesc mufa pentru conectarea casetofonului.

PS. Dupa ce am montat noul suport, am iesit intr-o scurta tura. Misto masina!
SiloS
Nu e ca si cum as mai fi mers cu rabla in ultimul timp, dar am profitat de zilele insorite sa ii schimb uleiul; nu a mai fost schimbat din august 2017.

Deci, bolduiesc, sa vad mai usor: MARTIE 2019 - SCHIMB ULEI - LIQUI MOLY 10W40

Am cumparat niste capace pentru stopuri. Se observa in poze diferentele intre cele vechi si cele noi.

Am avut si ghinion iarna asta, mi-a crapat bordul. Ori o sa cumpar altul, ori o sa pun un bord pe care il am de rezerva.


In alta ordine de idei, de vreo 2 luni ursul are un fratior mai tanar si mai vanjos...
MuciX
Alt urs, sau ai luat si o pisica? smile.gif

Mnasol cu bordul. Au ajuns la niste preturi de speriat. Bine ca ai de rezerva, dar poate acum mai iei unul, tot de rezerva. smile.gif

Eu luasem unul de la George, masina cu putini kmp, dar tot nu era "perfect", era cam ars de soare.
einstein1984
fibra de sticla si flocking peste? rally style?
MuciX
Da, dar nu e la fel. Si e munca dracului. Si deloc curata.
SiloS
E46 330 Ci M-Packet 6 trepte.

Exact in aceeasi situatie e si bordul meu de rezerva, e intreg, dar e putin ars de soare.
Prefer un bord original in stare buna, chiar daca asta inseamna sa bag mana adanc in buzunar.
Mai am un bord de rezerva, crapat serios in multiple zone, pe acela il pastrez pentru "flocking".


LE: https://www.olx.ro/oferta/oferta-cablu-adap...html#c51b651ffb - asta e mufa de care am nevoie, dar momoentan nu e pe stoc. Rabdarea e o virtute si nu multi o poseda....
MuciX
Aideplm. Detalli? Poze? biggrin.gif
SiloS
Cu rabdare muti si muntii!
Am facut rost de mufa, dar ghici? Cand am vopsit masina acum multi ani, am renuntat la antena.
Asa ca a trebuit sa cumpar o antena amplificata model mic, pe care sa o montez prin bord pe undeva, pe langa ECU.
Am refacut instalatia electrica, in sfarsit totul functioneaza cum ar trebui!

Am mochetat cartonul din portbagaj, intamplarea face ca am gasit prin magazia de la Braila mocheta foarte asemanatoare cu cea originala.
Cartonul meu era in stare proasta ( ros in partea de jos si gaurit, decupat pentru a prinde SUBWOOFER-ul ).
Mi-a ramas sa mochetez si capacul de la baterie cu aceeasi mocheta si declar capitolul portbagaj incheiat: totul se afla in stare buna, am toate plasticele intregi, am toate elementele la locul lor.

In continuare, la vanatoare de piese!
SiloS
Am cumparat mocheta de 6 cilindri, in stare foarte buna.

Sa fie piese!

Luna asta sper sa mi se aranjeze astrele si sa duc Dacia la vopsit.... Nu vreau sa desfac BMW-ul pana nu fac Dacia.
SiloS
Am reusit sa repar si sa mochetez capacul de la baterie.
Lucru bun.
Intre timp am facut kilometri, m-am bucurat de masina in toate felurile.
Acum, ca merg fara mocheta, am putut sa trag concluzia ca am si caloriferul spart, cumva se prelinge antigel pe podea.
In proximitatea dezmembrarii o sa merg si fara bord.
axabrt
Trebui sa recunosc că BMW vechi arata așa Intr un mare fel și nici un BMW de după el nu se apropie macar.
Sau oi fi nostalgic, fiind una dintre mașinile la care am visat copil fiind.
Cert e că dacă aș putea si aș ști să repar , mi as lua o mașină de asta mai veche.
Felicitări pentru munca ta , îmi imaginez că e greu dar și bucuriile sunt mari. Sa te ajute Dumnezeu să o ții în stare bună încă mulți ani.
SiloS
Intre timp am achizitionat un difuzor de aer pentru radiator. Al meu era ciobit in partea de sus.

Am terminat de construit un mare raft si de facut ordine in magazie, acum arata asa:
4x4
Stiu ca poti gasi o solutie mai ok pt numarul de la miata.
dizzy
Greu... Fata aia nu a fost proiectata sa aibe placa.
Arata ok cu placa mica. Dar nici aia nu e f ok.[attachmentid=1628111532] [attachmentid=1628111533]

O idee ar fi sa decupeze partea de numar de pe un parasoc potrivit si sa o grefeze pe a lui , sa ajusteze, chituiasca, vopseasca.
tatabobu
Alta idee ar fi sa o lipesti cu dublu-adeziv de-ala de mochete intre faruri. Sau autocolant reflectorizant la exact aceeasi dimensiune si corp de litera.
dizzy
interbare:
Daca faci asta:
autocolant reflectorizant la exact aceeasi dimensiune si corp de litera.
Se considera numar valabil sau fals?
De curiozitate
tatabobu
Probabil fals, ca legea nu permite.
MuciX
Fals, desi cred ca ar fi un serviciu numai bun de externalizat, pe modelul GB.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.