Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: BMW E30 325i
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Jurnal de Bord
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
SiloS
Cum deja sunt 3 BMW-uri E36 pe jurnalul de bord al forumului DaciaClub, imi fac curaj sa deschid si eu un jurnal de bord pentru "ursuletul" meu.

Masina o am de cativa ani si sunt foarte multumit de ea in ciuda problemelor pe care le are (la fel ca orice masina veche).

E fabricata in acelasi an ca si mine si anume in 1988.
Pana acum am facut impreuna ~40.ooo km.

user posted image

va urma icon_mrgreen.gif
argon
170 de cai zici?
Alex4u
un ursache..masina visurilor mele in copilarie...:X
zanzie
E de curse?
argon
QUOTE(kamelot @ 5 May 2011, 00:28)


<span class='edit'>4 May 2011, 23:36:</span>
nea mariane; da-le'n spanac de pleoape (omologate  wacko.gif) si las-o asa cum e ea de la mama ei...clasic. Ii sta mai bine.

user posted image
*



Imi place mai mult modelul asta.
Kruger
E motorul cu 24 de valve, nu ?

Imi plac jantele, sunt ce trebuie (chiar si fara capacele). Baga si tu mai multe poze daca ei, interior, motor...
ArtVandelay
daca e motorul original e cu 12v si 170cp
nalodaniel
poze poze poze poze icon_mrgreen.gif
Alex4u
nu cred ca mai e motorul original..banuiesc ca a pus un 24 v pe el...care daca nu ma insel are 192 cp
C a t a l i n
Da, primul motor a fost 4L până s-a întâlnit cu un pom și s-a transformat în 4S.
argon
E motorul 12v, numai ca aia 170 de cai s-o mai fi injumatatit.

QUOTE(SiloS @ 5 May 2011, 13:43)
Pana acum am facut impreuna ~40.ooo km.
*



Aideplm, 15% mediu = > 7800 euro in pretul benzinei de azi mellow.gif Stateai cu Dacia sau pe jos pana azi, si cat ai dat pe rabla aia plus 7800 de euro iti luai naibii masina cu 180 de cai care consuma 8 % (ex 2.5 Tdi)
ArtVandelay
ai si tu modelu asta sau de unde ai scos 15 mediu?
am vazut ca te "pricepi" la consumurile multor masini
argon
Esti naiv, ajunge sa citesti topicul din alta parte, intr-o vreme nu-l scotea din 20%, dar a reglat-o . De acolo mai afli si ca a fost pocnita, revopsita(bravo C a t a l i n), si stau rotile in toate directiile la geometrie.
SiloS
Motorul este cel original, cu 12v si distributie pe curea.
A avut 170cp, acum are nevoie de o segmentare.

Am si capacelele jantelor, dar nu le montez deoarece se fura. Am mai avut un set de capacele (nu erau originale) si mi-au fost furate.

Consumul variaza in functie de stilul de mers, de anotimp, de starea motorului.
Masina in cauza a avut un consum minim de 8.3% in afara orasului. In medie consuma cam 10% la drum lung.
In oras am scos minim 12.5%, seara la plimbare. In medie scot 15%. Iarna inghite chiar si 17%.

Argon are dreptatea lui.
Masina fost pocnita de mine si revopsita integral.
Am avut ceva probleme cu consumul: o data mi-a umblat cineva in debitmetru si drept urmare l-am schimbat cu unul sigilat si o data nu stiu din ce cauza consuma mult, dar s-a reparat singura. smile.gif
Rotile stau in parametri, desi masina este un pic mai joasa decat una stock. La tipul de suspensie de pe E30 cu cat o cobori mai mult cu atat se cracaneaza rotile mai tare. smile.gif
Merced
Se gaseste benzina ciordita pe la voi? 04.gif
marian-j
Colega SiloS,mi-ai captat atentia!
Astept cu interes continuarea povestii. smile.gif
P.S.
Daca nu ma insel jantele sunt BBS,nu?
De ce intreb?Am un capac de janta original si daca iti face trebuinta da-mi pe PM o adresa si ti-l pun rapid la posta.Gratuit,evident!
SiloS
Interiorul.
Desi are o varsta demna pentru o rabla, eu sunt mandru ca vechitura mea are lumina in torpedo. Functionabila. tongue.gif

Am avut geamuri electrice, acum am "geam electric". Motorasul macaralei drepte nu mai funtioneaza, am cumparat o alta macara dar nu s-a potrivit (am cumparat o macara pre-facelift iar portiera mea este facelift). Deci, acum am geam electric pe stanga si geam manual pe dreapta. Remediabil.

Masina are si oglinzi electrice, dotare complet inutila. Din moment ce eu sunt singurul sofer, la reglajul oglinzilor nu se umbla. Mai degraba sunt incantat de faptul ca oglinzile sunt rabatabile. laugh.gif

Trapa este foarte utila. Din pacate e manuala.

Scaunele sunt modelul sport; oglinda retrovizoare este modelul M-technic, adica are luminite de citit; langa oglinda se afla "check control-ul"; volanul este M-technic I, mai am acasa inca un volan AC Schnitzer.

Sistemul audio este compus dintr-un player Pioneer, 2 difuzoare Magnat, 2 difuzoare MB Quartz si un subwoofer Kenwood amplificat de o statie modelul "Earthquake of San Francisco".

Imbracamintea la schimbator este rupta din cauza timoneriei cu joc.

O mie de cuvinte nu fac cat o poza:

user posted image
ipiq
astia de la bmw au un fix cu ceasurile alea de bord. sunt identice la e30 cu e36 si cu e46 si cu seria 5 toate generatiile. pe langa asta seamana in proportie de 90% cu ceasurile ce le gasesti pe modelele actuale. din pct meu de vedere sunt extraordinar de urate. lumina aia portocalie imi aduce aminte de vechile telefoane mobile Alcatel 301...

dar totusi, umpic de progres in 20 de ani? biggrin.gif

de nuca de la schimbator nu mai zic. e la fel asta din '88 cu aia de pe e46 din 2004 :|
cosmin_2300
Silor, pune și tu pozele mici!
Nu numai că sunt f greu de urmărit, dar și postul respectiv devine greu de citit (fiind foarte lat).

Legat de mașină, să te ducă cu plăcere unde vrei smile.gif


P.S.: cât de rău a fost lovită? Poze ai?
ArtVandelay
s-a dus pe cenzurat layoutul paginii de la poza lui argon, ar trebui editat postul
Merced
Singurul urs pe care l-am si condus era un 324d, in doua usi. Ma rog, era la origini un 320 parca, cu motoru' schimbat si omologat. Era a tatalui unui coleg de liceu, si o mai lua si asta. De obicei avea portbagaju' plin cu pet-uri de 2 litri cu motorina dubioasa. Se busise pompa de injectie si la cald nu mai pornea decat impinsa.
Asta nu avea acte la ea, doar in masina niste xerox-uri, avea numere de Bihor parca, si cand vedeam politie ne feream la greu.
Intr-o vara dupa ce ne-am plimbat ca nebunii prin oras ditamai razia, erau 20 de masini de politie pe langa stadion, pusesera conuri si opreau pe toata lumea.
Ca sa nu dam de belea, asta a urcat-o pe o bordura, noi ne-am halit saormele pe care le luaseram si am asteptat sa plece toti. Si cand au plecat, la vreo juma' de ora, nu mai pornea troaca. Neam. A trebuit s-o impingem cam 300 de metri pana la cea mai apropiata panta, radeau niste muncitori de noi de pe o schela, de se cacau pe ei Tin minte ca mi se parea cam greuta.
Cu ea am mers si la Jurilovca, patru persoane in interior, bagaje de genu' corturi, gratar, saltele, haine, mancare, bautura, apa potabila(ca am plecat cu barca la Gura Portitei unde nu e nici asa ceva). Abia am reusit sa mai intram si noi. Tin minte ca nu ne mergea faza scurta si am mers pe lunga tot drumul, ca de la 90 in sus scotea un fum in urma ca raba laugh.gif , asa ca am mers batraneste, am plecat pe la 1 noaptea de aici si am ajuns pe la 6 acolo.
A, si amicu' asta a reusit s-o bage intr-un sant cand s-a dus sa faca "cerculete" pe un camp.
Alex4u
ce mai amintiri nea merced...cred ca ai putea sa scrii o carte prin cate ai trecut tongue.gif in tineretea ta..
marian-j
Surprinzator ce bine s-a pastrat interiorul!
Tare fain arata.
SiloS
Marian, multumesc pentru oferta, dar am toate capacelele.
Jantele sunt BBS Rz cu gume 205/55R15.

@Cosmin.
Masina banuiam ca a fost lovita de cel care a avut-o inainte.
Cand am dezmembrat-o in scopul revopsirii am fost placut surprins sa observ ca era ok.
Eu am reusit sa sparg bara fata, sa indoi o aripa si putin capota. Proiectorul pe dreapta s-a crapat in momentul impactului.

@Merced.
Amuzanta povestea.
cosmin_2300
La ce zice argon am crezut că semăna cu asta rolleyes.gif :
user posted image
sobolan
pune mah,poze cu ea !
MyKe89
S-o stăpânești SănătoS! smile.gif

Btw, te cheamă cumva Marian? blink.gif
sobolan
gigel....var de-alu' costel.... laugh.gif
cosmin_2300
Te-ai lăudat că mai pui poze ....
SiloS
Ursul meu cu prietenii sai:

*Cel negru cu numar de Braila este al lui Nastase Bogdan, cunoscut pe acest forum datorita Daciei sale 1300 NIG.

- In alta ordine de idei, am reusit sa zgarii un pic fusta fata. Era ploaie torentiala, mergeam incet prin apa si am intrat intr-o dictai groapa situata in mijlocul drumului. laugh.gif

- Pe de alta parte am reusit sa merg cu ea la maxim pe ploaie torentiala. Am avut consum de ~11% extraurban si am observat ca la viteza mare abia trage. Ah, plus ca imi era frica sa trec de 160 ca la viteza asta cam incepea sa sara de pe o banda pe alta.
Lostboy
Inițial m-am dus cu gândul la Moș Crăciun și prietenii săi !
Să o stăpânești sănătos!
ct-03-tvy
f prompt cu pozele icon_mrgreen.gif , invidie e putin spus blush.gif , arata bine pentru varsta ei .
pentru motoarele acestea consumul ar trebui sa fie in jur de 10 L, acum depinde de trafic, si mers decent rolleyes.gif ,
, inca fac senzatie caii si cuplul care il mai scoate ,

sa o stapanesti sanatos si multi km in continuare sofer1.gif
Snoopz
Ai fost la Galati si nu l-am vazut si eu pe ursulica sad.gif
E frumos si ursu' lui GTR...se compenseaza unu' pe altu' in pozele alea biggrin.gif
Sa-l stapanesti sanatos !
M i h a i
QUOTE(SiloS @ 5 Jul 2011, 13:20)
plus ca imi era frica sa trec de 160 ca la viteza asta cam incepea sa sara de pe o banda pe alta.
*


amortizoare+arcuri+gume
Arhimede
QUOTE(Snoopz @ 5 Jul 2011, 15:10)
Ai fost la Galati si nu l-am vazut si eu pe ursulica sad.gif
E frumos si ursu' lui GTR...se compenseaza unu' pe altu' in pozele alea biggrin.gif
Sa-l stapanesti sanatos !
*



Completeaza?
Snoopz
Yep, greseala mea biggrin.gif
Cu sensul asta smile.gif
sobolan
frumoasa ursoica...jante BBS,trapa,aspect clasic spre sport....imi place ! smile.gif
M.C.
@ Silos
Ce mai face batrina Dacie 1300 ?

SiloS
QUOTE
amortizoare+arcuri+gume

Intr-adevar, gumele pe spate sunt PRAF.
Amortizoarele fata sunt prea moi.
smile.gif

Batrana Dacie 1300 hiberneaza in garaj. Nu am nici banii necesari nici timpul pentru ea. Oricum am pentru dansa o gramada de "maruntisuri" cu valoare : ornamente praguri, portbagaj, faruri stopuri, masca fata (nu am uitat, multumesc inca o data), stergatoare, aerisitoarele laterale, volan de care trebuie...
Atata timp cat nu cere de mancare o pastrez. smile.gif

Inchei cu inca o poza.
SiloS
Am o problema, caut rezolvare.

Imi palpaie toate luminile la relanti, pe masura ce turatia creste palpaitul dispare.
Palpaie luminile din bord, luminile de interior, farurile si stopurile.

Eu m-am obisnuit cu ideea si in loc sa rezolv problema am stricat aspectul clasic al masinii cu o instalatie de xenon.

Acum a aparut adevarata problema a masinii si anume: nu mi se aprind tot timpul amandoua farurile; uneori se aprinde stanga, uneori dreapta, alterori amandoua si rareori am ghinionul sa nu mi se aprinda nici unul.
Nu mi se intampla sa se aprinda farul la comanda si apoi sa se stinga de unul singur si nici ca in cazul in care sa nu se aprinda la comanda, sa se aprinda el dupa ceva timp.

De mentionat ca:
- am testat si alt balast pe o parte si la fel se comporta asa ca am eliminat posibila cauza de "drossere proaste". Am auzit ca instalatia de xenon este foarte sensibila in ceea ce priveste voltajul si ca e posibil ca drosserele sa nu se functioneaza deoarece "intra in protectie".
- bateria mea este o baterie romaneasca de putere mica si cam obosita ( daca nu pornesc masina o data la cateva zile ramane fara curent )
- Sistemul audio functioneaza, ABS-ul functioneaza.

Cer ajutorul! Ce sa fac?
Eu m-am gandit sa:
- curat masa de la motor pe caroserie
- sa cumpar un aparat de masura si sa verific ce o sa imi spuneti voi.
- in caz ca e nevoie, o sa cumpar asa numitul "regulator de tensiune" de pe alternator.

Multumesc pentru ajutor.
ct-03-tvy
verifica tensiunea bateriei la borne cu un voltmetru dupa o zi de la pornire daca e sub 12 V e posibil sa fie descarcata bateria ,si sau un element obosit

verifici incacarea cu motorul pornit la borle bateriei, trebuie voltaj undeva intre 13.9 si 14.6 maxim, cu si fara consumatori.

daca nu incarca suficient e posibil sa fie alternatorul uzat, defect, sau conexiunile intre instalatia masini si alternator oxidate
Laurentziu83
Incearca cu alta baterie buna. La Matiz palpaitul luminilor la relanti era semn de baterie muci.
kossak
Am avut problema asta la Nissan. Initial si eu am crezut ca e de la bateria insa dupa ce am schimbat-o problema tot a ramas.
Banuiala mea e ca regulatorul de tensiune e pe duca. La mine incarcarea a fost buna si totusi aveam acel palpait. In cele din urma cand mi s-a ars alternatorul si a inceput sa bage 18v problema cu palpaitul a disparut laugh.gif
SiloS
Multumesc pentru raspunsurile prompte.
Ideea e ca eu nu am facut nimic din ceea ce mi-am propus si nu am facut nimic din ce s-a ivit de facut.
Adica voiam sa ma ocup de "palpaiala" si faruri dar m-am straduit sa imi montez noul cd-player.
Problema e ca nu imi ajung cablurile RCA pana la HU si trebuie sa dau jos mocheta sa le modific pozitia.
Ocazie cu care o sa refac instalatia audio : eu am cablurile pentru instalatia audio trase pe un "+" subtire si permanent.
Trebuie tras de pe contact cu cablu gros.
Aceeasi problema e si la instalatia geamurilor electrice. Vreau sa le trec pe contact.
Bateria a murit complet, aproape de fiecare data cand am avut nevoie sa pornesc masina in w.e a trebuie sa o tin pe cabluri.
Vai de mama ei de baterie!

O sa revin cu informatii dupa ce o sa rezolv item-urile de mai sus.
M.C.
Posibil si ca periile colectoare ale alternatorului sa fie uzate,deci presiunea de contact pe colectorul rotorului este mai redusa.
Sau colectorul poate fi pur si simplu murdar.
SiloS
A trecut mult timp de cand nu am mai postat.
Tot atata timp a trecut de cand nu am mai condus nici masina in cauza.

Intre timp am ajuns sa nu mai conduc deloc intrucat am ramas si fara permis de conducere deoarece am acumulat in iarna anului trecut mai mult de 15 puncte, dar topicul este despre masina asa ca:

- am cumparat o baterie FULMEN de 72 Ah. Surpriza placuta este ca becurile de la interior nu mai palpaie; inca nu stiu ce se va intampla cu instalatia de xenon pentru ca nu am montat si comutatorul de lumini ( deci nu am avut cum sa aprind luminile de intalnire ).

- am vandut jantele BBS 15"x7J et25 si am cumparat alte jante BBS 16"x8J et23. Am dat comanda si de gume pentru ele, saptamana viitoare o sa intru in posesia lor.

- cel mai important, masina a ajuns pe mana unui tinichigiu pentru a o antifona complet si pentru a remedia lucrarile de tinichigerie facute prost in urma cu 2 ani. sad.gif . Momentan caroseria "zace" pe butuci de ceva vreme, eu neavand timp sa ma ocup de asamblare. Lucrarea a fost facuta de nota 9/10, motiv pentru care o sa ma intorc la tinichigiu peste 2 saptamani sa remedieze zona de care nu sunt multumit. sad.gif

- avand masina fara interior in perioada aceasta ploioasa, am observat ca imi intra apa in ea pe la burduful furtunelor de A/C dintre interior si compartimentul motor. Am dat comanda de burduf, costa 25 RON.

- am cumparat o instalatie de trapa electrica.

- "printre picaturi" am avut grija sa imi fixez toate clemele de la toate elementele de interior, sa caut suruburi pentru toate elementele de bord, sa repar toate mecanismele de reglaj ale scaunelor ( cel de stanga nu se rabata iar amandurora nu le functiona reglajul pentru picioare smile.gif ), sa cumpar burete si un material a carui denumire nu o cunosc, dar este vorba despre "acel ceva" cu care se umplu pilotele de invelit, material pe care o sa il folosesc pentru antifonare.

- am observat ca mi s-au rupt clemele de prindere ale eleronului MT2. Am confectionat altele din Al. Cele originale sunt de plastic.

- am remediat toate "romanismele" din intalatia electrica a masinii si anume: am eliminat toate cablurile ramase de la fosta alarma (fostul proprietar montase o alarma destul de complexa judecand dupa numarul de cabluri), de la antena electrica ( eu am anulat antena acum 2 ani ), dar mai ales am remediat toate reparatiile facute instalatiei electrice: turometrul, ceasul, luminile de interior si aeroterma nu functionau pe instalatia electrica originala. Am luat la puricat fiecare cablu si am remediat toate problemele. A mai ramas sa montez cabluri pentru instalatia geamurilor electrice, pentru trapa electrica si pentru instalatia audio.

- Am reusit, dupa multe incercari esuate, sa descopar cauza unui huruit provenit din dreapta spate. Discul de frana este un pic ovalizat. In mod ciudat, cel de pe partea stanga nu este. Pana acum, in incercarea de a rezolva problema, am schimbat rulmentul, am schimbat sabotii de la frana de mana si am strunjit buza discului. Urmeaza sa cumpar un set de discuri si placute. Cel putin asa sper. smile.gif


Mai sunt multe de facut... Sper ca in luna August sa fie gata.


In alta ordine de idei, maine plec la Brasov la intalnirea posesorilor de BMW E30.


In incheiere, atasez niste poze in care prezint o clema de fixare a eleronului, "dublura" de pe fata de usa spate si "dublura" de pe cartonul de sub volan.
Multumesc pentru atentie! tongue.gif
bmwh548
QUOTE(SiloS @ 15 Jun 2012, 18:22)
am schimbat sabotii de la frana de mana si am strunjit buza discului.
*



Pai franele spate sunt pe discuri sau tamburi? Sau cum e facut mecanismul franei de mana?
SiloS
Frana de serviciu este pe disc.
Interiorul discului de frana joaca rol de tambur pentru un sistem de franare cu saboti tip simplex.
turbodxman
QUOTE(SiloS @ 15 Jun 2012, 18:01)
Frana de serviciu este pe disc.
Interiorul discului de frana joaca rol de tambur pentru un sistem de franare cu saboti tip simplex.
*



Ca la Volvo 240. wink.gif
Tine frana de mana nu gluma.
bmwh548
Aha, am inteles. Senchiu!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.