Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Vine iarna, vreau caldura
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
RaduWra
Buna seara, de curand am bagat un amestec de antigel + apa distilata in vasul de expansiune (l-am curatat inainte de a pune noul amestec). Problema este atunci cand vreau sa aerisesc. Din ce am citit pe forum ridic vasul de expansiune cat de sus posibil, iar dupa incep sa desfac pe rand acele "surubele". Dar credeti ca e asa usor? Ei bine, de cate ori am incercat o aerisire, m-am trezit ca nici bine nu desfac acele suruburi ca deja presiunea de pe circuitul de racire e foarte mare. Prima data, cand am mai incercat sa aerisesc, nici bine nu am desfacut surubul, ca din teul acela deja arunca lichid peste tot(stropea peste tot). Nu am mai intalnit asa ceva, pe forum am citit diverse topicuri, dar nu am vazut sa zica cineva ca atunci cand desurubeaza acel surub sa iasa asa mare presiunea. Este vreo probema ceva ? Caldura am, dar parca nu-i asa "puternica". Astept sfaturi, invat si eu...nu ma luati tare... PE scurt si mai la obiect, ridic vasul de expansiune sus, desfac aerisitoarele, si nu le pot destrange de tot pentru ca imi scoate foarte mult aer si lichidul este inprastiat peste tot.
Multumesc frumos.
bucatzel
Si era ABSOLUTA nevoie sa deschidem un topic nou...

QUOTE(bucatzel @ 2 Aug 2011, 16:06)

RaduWra
Imi cer mii de scuze, bucatzel, dar am citit acele topicuri de N ori la rand, tot nu reusesc sa-mi dau seama de ce tasneste asa cand desurubez...
IONEL87
Ii ceva normal sa tasneasca apa cand desfaci aerisitoarele, doar are pompa si se creaza o mica presiune in circuit.
Trebuie sa astepti sa se incalzeasca motorul in jur de 90 grade ca sa se deschida termostatul si pe urma desfaci aerisitoarele, le ti deschise pentru cateva secunde si le inchizi si tot asa de cateva ori si ar trebui sa scapi de tot aerul din instalatie
RaduWra
O sa incerc o aerisire cand o sa fie scoasa masina din garaj. Mai precis in weekend.
daniel93
Aerul e "fugarit" de apa, e normal sa iasa cu presiune, chiar daca apa abia se misca prin conducte. La instalatia de incalzire din casa nu am presiune absolut deloc, e cu vas de expansiune deschis, dar cand prinde aer fluiera aerisitoarele de parca as sufla in ele cu compresorul.
RaduWra
Mersi de sfaturi baieti.
Care este ordinea corecta de aerisire? Aici ma refer la acele surubele de aerisire, pe care-l desfac primul cand aerisesc ? Pe cel din teul acela, sau pe cel care pleaca din caloriferul de caldura ?
1310FE
Primul cel de la motor.
RaduWra
Mersi frumos.
PH-06-BOA
Cu motorul OPRIT, ridici vasul, strangi de furtunul de sus, de la radiator, sa se faca vacuum (se vad bule de aer in vas), si cat poti de repede, deschizi la motor robinetul de aerisire, ti asa pana nu mai iese aer, inchizi si deschizi pe celalalt. Daca nu mai curge din vas, repeti faza cu stransul furtunului de la radiator (cu surubul strans), si aici ti asa, pana iese aerul (caldura sa fie deschisa). Chiar daca va mai ramane (teoretic) ceva pana-n termostat, se va elimina in vas.
RaduWra
Multumesc frumos domnule Boa. O sa incerc in weekendul urmator solutia dvs.
RaduWra
Salut, astazi masina mea a inceput sa nu mai bage caldura. Am facut un scurt drum de vreo 30 de km si geamurile inca erau aburite (doar putin s-au dezaburit). Intrebarea mea este de ce nu baga caldura ? Inainte dupa ce faceam maxim 1 km baga instant caldura, o simteai cum iti venea in fata... antigel are, lichidul in vasul de expansiune este la maxim, termostatul este ok(este cel din fabrica, din cate m-am documentat deschide la 89 de grade, poate gresesc), radiatorul este facut la Brasov daca nu ma insel(tot din fabrica) singurul lucru schimbat este radiatorul de caldura(cel original era din plastic daca nu ma insel si a crapat). Tin sa mentionez ca am bordul scoica, si robinetul este deschis pe jumatate.
val2011
de ce nu deschizi robinetul de tot?
RaduWra
Am sa incerc si aceasta varianta.
pais_valenciano
care este pozitia deschis la maxim la acest robine?
RaduWra
In partea dreapta.
DJ-55-AMC
In poza robinetul este pe DESCHIS maxim
B17XGG
Daca radiatorul pentru incalzire este pozitionat in fata (sub grila), cum este normal la modelele scoica, s-ar putea ca la schimbarea lui sa fi neglijat etansarea cu orificiile plansei spre habitaclu. Este f. f. important. Lipsa de etansare duce la frig in habitaclu chiar daca radiatorul este fierbinte!
bygy007
perdelutele alea daca nu inchid degeaba baga rece
RaduWra
Salut, da, radiatorul este pozitionat sub grila. M-am uitat la el si este pozitionat oke. Repet, caldura am avut pana acum cateva zile, sincer eram chiar profund impresionat pentru caldura oferita de acest bord.
Ieri am observat ca robinetul de la calorifer pierde putin lichid de racire, eu ma gandesc ca pe acolo trage si aer pe instalatie, si daia nu mai baga caldura cum trebuie, poate gresesc..voi ce parere aveti ?
pais_valenciano
QUOTE(DJ-55-AMC @ 23 Dec 2013, 19:54)
In poza robinetul este pe DESCHIS maxim
*



asa il tin si eu, cand la m cumparat m am uitat la el dar acum am uitat in ce pozitie functioneaza, totusi de ce merge in ambele parti si de ce robinetul devine un teu? unde merge al doilea furtun? blink.gif
DJ-55-AMC
Caloriferul are 2 trasee de apa care se intalnesc la capatul celalalt si se unesc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.