Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Frane defecte
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ovidiu93
Salutare scuzatima ca deschid inca un topic pe tema asta dar.... am citit pe internet de mi-au zburat creieri
am avut probleme cu franele pe spate asa ca m-am decis sa schimb tot ansamblu de franare inafara de tamburi pistonase noi saboti spate noi etieri noi pe fata placute pe fata noi si nu in ultimu rand POMPA de FRANA cu dublu circuit si ICP NOUA de UZINA am dat pe ea 270 ron bun...problema mare e ca nu pot aerisi nici cum vine aer in prostie deci am aerisit prin pedala in formatul urmator:
am aerisit pompa dupa aia am aerisit stanga spate dupaia spate dreapta fata dreapta si am incheiat fata stanga toate bune si frumoase pana la spate dreapta unde imi vine aer...am tot citit pe internet dar nu am gasit sub nici o forma o explicatie.
Acuma m-am apucat de o aerisire la liber fara pedala si vine foarte mult aer la aerisitorul de la pompa si nu inteleg de ce si fac aerisirea de circa 1 ora 2... (bineinteles am dat jos ICP-ul cand am aerisit)
si nu gasesc nici un fel de explicatie nu imi picura pe la nici un etier.... pe la nici un cilindru pe spate nimic nimic...si nu inteleg de ce vine atata aer
Va rog ajutatima si pe mine cu un raspuns ma tot chinui cu ea de numa sad.gif
Multumesc sad.gif
maho
QUOTE(ovidiu93 @ 30 Jun 2014, 17:07)
saboti pe fata noi

Nu cred, poate placute de frana.
Pompa se aeriseste ultima.
ovidiu93
QUOTE(maho @ 30 Jun 2014, 16:13)
Nu cred, poate placute de frana.
Pompa se aeriseste ultima.
*


asa scuze o sa corectez biggrin.gif
dar ai idee ce poate fii? sad.gif cu aerul?
sau o aerisire corecta sa imi spuna cineva ? pentru ca pe internet sunt multe si nu mai inteleg nimica sad.gif
sau cea facuta de mine e ok dar sa aerisesc ultimadata pompa? smile.gif
vladut88
Nu cumva e umed limitatoru de franare ?
ovidiu93
QUOTE(vladut88 @ 30 Jun 2014, 19:48)
Nu cumva e umed limitatoru de franare ?
*


Nu e umed deloc... uscat uscat...
oricum cred ca i-am dat de capat am aerisit...si sunt frane am mai aerisit de cateva ori si a spus tata ca nu a mai iesit aer deloc deloc
Multumesc mult de sfaturi !!!
valex19
Prin primavara am avut probleme cu franele asemeni tie,2 luni am basbait pe langa masina pt ca nu stiam ce sa-i mai fac,la fel am schimbat pompa,limitator,toate noi,tot imi venea aer pe la aerisitorul din stanga spate,intr-un final am gasit problema,o garnitura din cilindru de frana nu facea treaba si prindea aer.
Daca tot ai schimbat tot ce tine de sitemu de franare schimba si garniturile la cilindrii si etrieri+ptotectiile la fiecare,daca tot ai schimbat pompa de frana verifica si distanta tijei de la servofrana Sa nu ramana pompa atacata,mie nu-mi ajungea lichid la etrieri,gasesti pe forum amanunte-,sper sa-ti fie de folos ce am scris eu aici
maho
Daca i-ar ramane pompa "atacata", nu crezi ca i s-ar aprinde martorul din bord ? In plus, a zis c-a schimbat si etrierii, deci cu siguranta au fost schimbate si garniturile aferente.
ovidiu93
QUOTE(valex19 @ 30 Jun 2014, 22:12)
Prin primavara am avut probleme cu franele asemeni tie,2 luni am basbait pe langa masina pt ca nu stiam ce sa-i mai fac,la fel am schimbat pompa,limitator,toate noi,tot imi venea aer pe la aerisitorul din stanga spate,intr-un final am gasit problema,o garnitura din cilindru de frana nu facea treaba si prindea aer.
Daca tot ai schimbat tot ce tine de sitemu de franare schimba si garniturile la cilindrii si etrieri+ptotectiile la fiecare,daca tot ai schimbat pompa de frana verifica si distanta tijei de la servofrana Sa nu ramana pompa atacata,mie nu-mi ajungea lichid la etrieri,gasesti pe forum amanunte-,sper sa-ti fie de folos ce am scris eu aici
*


gata am descoperit cica ar fii problema ca pompa nu face presiune cum trebuie trebuie sa ma duc cu ea inapoie pentru ca mie imi prinde si foarte jos pedala :|


1 Jul 2014, 10:20:
QUOTE(bucatzel @ 1 Jul 2014, 10:17)
Nici nu erau destule topicuri decente pe tema asta...
*



mersi dar credema greu am gasit pe google... :|
nikuniku
ba sunt destule topicuri unde se discuta aceasta problema
http://www.google.ro/cse?cx=partner-pub-56...rana&gsc.page=1
ovidiu93
deci am gasit treaba am frane pe toate rotile dar problema e ca imi prinde cursa pedaliera foarte jos....deci din start pompa NOUA de uzina care am luat-o e defecta nu face presiune.....
cel mai ciuda imi e ca am dat si o groaza de bani pe ea :|
maru
in caz ca nu dus pompa inapoi poate ar trebui sa mai verifici o data toata instalatia ca poate iti trage aer pe undeva sau nu ai facut vreun reglaj corespunzator si anume:
-cand faci pedale limitatorul de frana lucreza ? ce distanta este intre lamela si pistonasul limitatorului ?
-sabotii i`ai reglat la limita ? cand tragi frana de mana dinte cu dinte trebuie ca rotile sa tina egal invartind de ele (suspenda spatele si strange frana de mana pana invarti de roti si vezi ca incep sa agate si cineva sa`ti traga frana de mana dupa aceea mai dai cateva ganguri si apoi iar invarti rotile pana mai agata si ii spui sa mai traga frana de mana si s`o lase libera invartind apoi de roti sa nu agate prea rau)..oricum sabotii si placute fiind noi nu vei avea frane bune deoarece le trebuie putin timp sa se pasuiasca (sa ia forma discului respectiv si al tamburului care banuiesc ca nu e perfect uniform de aceea la inceput va avea contact decat pe capetele sabotului)
-dupa ce i`ai facut aerisirea pe la roti (cu un furtunas de stropitor parbriz si un pet de 0.5 lasi aerisitorul deschis si pui pe cineva sa`ti faca pedale) mai fa`i si la pompa pe la conducte (in special la cel cu 13) si aerisitor
-da pompa intr`o parte (fara a desface conductele) desfacand piulitele cu cheia de 10 apoi pune pe varful axului de la servofrana putina vaselina si pune pompa la loc fara sa o strangi (doar o impingi putin) apoi o dai iar la o parte si vezi daca ti`a ramas vaselina pe pistonasul de pe pompa (daca nu a ramas mai desfaci putin acel ax) si daca tot e data pompa la o parte uita`te si ce joc are pedala pana sa actioneze acel ax si daca are joc vezi ca are un surub la pedala de frana cu piulita si se poate regla
crizarachetelordincuba
Salutare. si eu am probleme la frane. am schimbat conductele pe toate rotile, etrieri, racorduri, pistonasele pe spate, cablul de frana de mana, apoi am aerisit bine fiecare roata plus pompa de frana cu sonda scoasa si tot nu am frane bune. Aer nu trage pe nicaieri, pedala tine putin sub jumate, am bagat si placuta de frana la repartitor. Nicio roata nu " ingheata " cand pun frana . Daca bag placuta la repartitor "ingheata" doar rotile pe spate cand au ele chef. Practic nu stiu ce sa-i mai fac.

Mi-a zis cineva ca pompade frana nu mai baga presiune cum trebuie si ar fi bine s-o schimb cu una de uzina buna mai ales dupa investita facuta in franele masinii. Ma gandesc sa testez pompa de frana actuala anuland coductele pe spate si lasand doar fata ,apoi sa vad daca rotile de pe fata au franele bune. In caz contrar cred ca pompa este de vina deoarece tot sistemul este nou.

1. Are cineva pompa de frana originala pe masina si este buna?
2. Se potriveste pompa de frana de la supernova la berlina 1310 ca am vazut ca are cam aceesi forma si sistem de prindere?(suna aiurea, dar m-a disperat unsure.gif )
3. Ma gandesc sa cumpar si pompa de frana , dar sa fie originala ca cica e mai buna.

Daca cineva si-a schimbat pompa cu una de uzina poate ma sfatuieste daca merita sau nu. Si cam cat costa. Multumesc.
ChrisSs
1.Pompa mea de frana "originala" cu care a venit masina de la fabrica e de Autonova.
2.Din cunostintele mele pompa de nova si supernova se potriveste pe dacie.
3.Inainte sa schimbi pompa incearca sa schimbi garniturile de la pistonasele din pompa sau garniturile + pistonase care is undeva la 20-25 de lei. Si daca tot te hotarasti sa schimbi pompa, cauta pe la remat de Autonova (in magazine nu se mai gasesc de mult), sunt cele mai bune.
nikuniku
si pe langa ce a spus ChrisSs regleaza sabotii pe spate,se stie ca la dacie sistemu de autoreglaj nu prea vrea sa munceasca,asa ca reglezi manual sabotii pe spate,cand invartesti de tambur sa se auda ca sabotii ating usor tamburu,fara a depune efort la invartire,nu se regleaza sabotii din cablu de frana mana,cand se face reglaju manual la saboti frana se mana se slabeste din piulita de sub masina,dupa reglaj atunci se ragleaza si franade mana,cu rotile spate suspendata sa tina la 6-7 dinti,la 3-4 dinti cand invartesti de tambur se depune ceva efort,ambele roti trebuie sa tina la fel,dupa aia vei avea frana bune
maho
Daca gasesti, poti lua si pompa de Comefin Ag., sunt bune; a mea e pe masina din 2006, fara nici o problema. Mai am un cilindru frana spate de aceeasi firma, la fel, ok.
crizarachetelordincuba
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.

Oameni buni mi-a dat cineva o pompa de frana + servo + bidonas de pe o Solenza in stare exceptionala. Pe rotile fata nu am frane deloc indiferent cat aerisesc. Doar pe spate am ceva frane cat sa ma deplasez de acasa pana la mecanici si invers.

De asemenea pedala este moale ca si cand nu ar exista. Iar lichid de frana nu prea iese cu presiune cand aerisesc pompa sau etrierii.

Cred ca ceva blocheaza lichidul sau nu face presiune cum trebuie sa mi se intareasca pedala si sa lucreze etrierii. Am etrieri, racorduri si condcte de cupru toate noi noute. Si sunt desfundate pentru ca ajunge lichid peste tot in ele.

Deci spatele care e mai complicat in constructie si are traseu mai lung blocheaza rotile, iar fata unde sistemul e "pe direct" nu vrea deloc sa se aeriseasca cum trebuie.

CE E DE FACUT? Nu stiu ce sa-i mai fac.
ChrisSs
Schimba garniturile din pompa de frana, cel mai probabil garniturile de la primul pistonas sunt uzate (el se ocupa cu franarea rotilor fata) si scapa pe langa ele.

Ai aici un tutorial sa te ajute.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.