Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bateria incarca greu cand am consumatori
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
motosanty
Salutare! Sunt nou pe acest forum, imi cer scuze daca gresesc cu ceva cand postez.

Problema consta in urmatoarele:
- pornesc motorul, bateria se incarca cu ~14 volti
- aprind farurile
- tensiunea pe baterie scade la 12.5 volti si incet scade sub 12 volti
- inchid farurile, tensiunea pe baterie creste inapoi la ~14 volti
- s.a.m.d.

Mentionez ca am schimbat recent:
- carbunii
- puntea de diode
- releul de incarcare

Stie cineva de la ce poate fi? Alternatorul este cel original.
maho
De cati ani ai bateria?
Ar mai fi de verificat firele la becuri (becuri normale, presupun, de 40/45W), ca alternatorul si releul par sa functioneze, dar ai un rezumat util si aici.
motosanty
QUOTE(maho @ 4 Apr 2019, 10:18)
De cati ani ai bateria?


Nu stiu de cat timp am bateria, masina a fost recent cumparata. Mentionez ca am incercat cu alta baterie care stiu ca merge in parametrii si facea la fel.
Am citit postul lui bygy007. Ce e drept, nu am efectuat masuratorile alea, dar asta va fi urmatorul lucru pe care il fac.
Ma intereseaza daca ar putea fi si din alta parte decat alternator/releu/baterie.
bygy007
singurele lucruri pe care le vad citind postul tau sint urmatoarele , cadere de tensiune pe contact vezi aici sau vre-o dioda din puntea redresoare cu probleme
motosanty
QUOTE(bygy007 @ 4 Apr 2019, 11:36)
singurele lucruri pe care le vad citind postul tau sint urmatoarele , cadere de tensiune pe contact vezi aici sau vre-o dioda din puntea redresoare cu probleme
*



Nu inteleg la ce te referi prin cadere de tensiune pe contact.
Puntea redreseoare a fost schimbata ieri cu una noua UTB.

EDIT: Am sa revin cu detalii imediat ce deschid alternatorul in seara asta si efectuez masuratorile. Oricum, pana masina nu reuseste sa incarce bateria, nu mai plec cu dansa.
bygy007
CITESTE ASTA
motosanty
QUOTE(bygy007 @ 5 Apr 2019, 00:14)
CITESTE ASTA
*



Am citit. Voi masura si asta si am sa revin.

Ieri am deschis alternatorul, masurat ce era de masurat, totul ok. Prins la loc, montat, masurat. Toate bune si frumoase pana sa aprind farurile si iar scade vertiginos tensiunea. am zis sa incerc si cu alt consumator(cum ar fi stergatoarele) si stergatoarele mergeau ok, tensiunea ok. Deci trag concluzia ca e de la linkul pe care mi l-ai trimis mai sus. am sa verific.

Mai am o problema, dar, nefiind de la electric, am sa deschis alt topic.
Multumesc de ajutor!
Va salut.
motosanty
QUOTE(bygy007 @ 5 Apr 2019, 00:14)
CITESTE ASTA
*



bygy. te rog frumos daca ai timp: poti sa imi spui cum as putea sa verific exact blocul de lumini si contactul? nu reusesc sa ii dau de capat... bateria este noua 60Ah, alternatorul de 50A cu punte si carbuni noi, releul nou. Bateria se incarca cand nu am consumatori, dar din moment ce aprind farurile sau pornesc stergatoarele sau pun frana(se aprind stopurile) sau dau drumul la aeroterma, imi scade tensiunea foarte mult(ajunge pana la 12 volti).
bygy007
ca sa scapi de probleme incearca cu un releu modelul asta [attachmentid=1628103209] firul se leaga la + alternator

daca te pricepi pentru studiul tau poti masura cu un aparat de masura de la + baterie la + alternator de la + alternator la surubul de la blocul de lumini , de la blocul de lumini la panoul de sigurante apoi la bobina si releu
motosanty
Am releul respectiv!

Am o intrebare legata de montajul puntei de diode.

https://utb-shop.ro/Punte-diode-28V-NOVA-DISAM60/PD/1789

asta e puntea de diode pe care am avut-o pana acum si pe care am schimbat-o cu una identica. intrebarea mea este, cand o montez, cele 3 fire de la alternator se lipesc de cele 3 semi-saibe. mai trebuie sa se lipeasca de ceva? un mic corp de plastic cumva?

EDIT: uitandu-ma prin manualul daciei NOVA, constat ca mosul de la care am luat dacia a pus alternator de NOVA. deci, imi puteti spune daca de la asta ar fi problema? ca imi e dus obiectul asta din imagine?

EDIT2: cautand in forum, am gasit ca ce imi trebuie mie e semipuntea de diode dacia nova si ca de acolo isi trage curentul releu de incarcare. in concluzie, daca schimb semipuntea, totul va merge bine? bygy te rog da-mi un sfat ca nu mai pot de nervi 022.gif
bygy007
semipuntea trebuie numai daca ai releul de incarcare pe alternator , daca ia separat ca cel pus in poza de mine nu mai trebuie puntea , atentie la rotor unde vin carbunii unul vine la masa si unul la DF releu , pune o poza clara cu ei chiar daca e montat pe masinacu zona din spate a altenatorului mai verifica si tresa de la carcasa alternatorului la aripa fata pune un aparat de masura intre borna - a bateriei si carcasa alternatorului si zi-mi ce indica , mai masoara intre borna + a bateriei si borna + a releului de incarcare

rotorul ce rezistenta are , scoti periile masori intre cele doua inele (trebuie sa ai intre minim 3,5 ohmi si 6) apoi intre inel si carcasa (nu trebuie sa dea nimic)

la tine cind apare problema la relanti sau turat?
mai masoara intre iesirea releului si masa ( pe DF ) uite explicatii aici
motosanty
1. Alternatorul imi face figuri la orice turatie. E ca si cum turatia nu ar fi un factor in puterea scoasa de el.

2. Eu am mai deschis o data alternatorul si l-am masurat ca in alte postari ale tale si de pe net si totul era in parametri. Am sa il mai deschid o data azi sa fac poze si sa iti arat totul.

3. Releul de tensiune incorporat in alternator nu este montat, dar de pe semipunte pleaca un fir spre carcasa unde se pune releul incorporat. Este posibil ca releul meu de incarcare sa fie pus in locul traditional, dar sa fie legat cu fire in aceeiasi maniera ca cel incorporat, iar din cauza semipuntii stricate, sa faca figuri?

In ce sense este semipuntea stricata: din cele 3 fire care ies din semipunte si se duc spre terminalele puntei redresoare, eu am doar 2. Cel din stanga din poza de mai sus este rupt.

Revin cu poze diseara sa ajung la un garaj ca in Iasi ploua sad.gif
motosanty
Salutare! imi pare rau, dar nu am adus poze cu mine.

Vin cu urmatoarele noutati:
- am schimbat releul de incarcare, crezand ca de la dansul e problema(cel vechi, desi era recent cumparat, a fost scaldat in apa distilata cand am schimbat furtunele de la racire)
- am scos pentru a 7a oara alterrnatorul ca sa masor puntea de diode. concluzia? desi trebuia sa imi arate 0.5ohmi fiecare dioda, eu am rezistenta la infinit la toate. Presupun ca in tot balamucul pe care l-am avut cu alternatorul, am distrus puntea de diode.
bygy007
spor
motosanty
Salut, bygy!
Am vesti bune. Alternatorul incarca acum, dar ba incarca prea mult, ba prea putin(12.5v - 16.5v). Am observat ca imi lipseste condensatorul de la alternator. Cat de crucial este acel condensator? Se gaseste de cumparat?
tatabobu
La cat de mult iti variaza incarcarea (sper ca ai masurat la bornele bateriei) releul pe care l-ai pus e varza. Alea electronice pot fi si nou-noute si varza.
motosanty
QUOTE(tatabobu @ 22 Apr 2019, 13:39)
La cat de mult iti variaza incarcarea (sper ca ai masurat la bornele bateriei) releul pe care l-ai pus e varza. Alea electronice pot fi si nou-noute si varza.
*


Atunci il schimb iar pentru a 3a oara. Doamne ajuta
tatabobu
Vezi poate poti lua cu imprumut de la cineva unul pe care sa-l stii ca e bun (masori incarcarea pe masina omului daca e).
bygy007
nu este important , daca nu ma insel este 0.22 micro,este doar de deparazitare pentru radio
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.