De mult îmi încolțise ideea achiziționării unei mașini cu gardă la sol generoasă și roți mari. Singurul luat în considerare, în categoria de preț agreată (14-15k EUR): Duster - mașină nouă, autohtonă, cu garanție și costuri predictibile. Idee la care am renunțat rapid după o vizită în showroom.
Mi s-a propus noul Captur, pe care am ezitat să-l iau în considerare crezând că nu e cu mult diferit de modelul anterior. După o analiză atentă mi-am dat seama că greșeam. Modelul nou e diferit, seamănă mai mult cu Duster, având roți cu aceleași dimensiuni și o gardă la sol apreciabilă. În schimb, siguranța e la cote înalte (atât cea pasivă, cât și cea activă), are faruri cu LED, banchetă culisantă, uși care acoperă pragurile, portbagaj cu podea variabilă, un interior puțin mai ergonomic și mai confortabil. La un preț cu cca. 10% în plus față de un Duster echipat similar (după aplicarea reducerilor).
Au urmat lungi discuții cu diverși agenți (mulți nu știu ce vând, dar asta e altă discuție), dorind anumite opționale și o reducere cât mai mare, așa că am ales un model expus într-un showroom din PTM, un Zen TCe 100, "albastru de fier", cu opționale:
- pack Confort (acces de tip hands-free, oglinzi rabatabile electric și semnalizare LED integrată, aer condiționat automat, ștergătoare cu senzori de ploaie);
- frână de parcare electronică (fără autohold);
- senzori de parcare spate;
- scaune față încălzite;
- jante structurale 17".
Nu avea chiar tot ce mi-am dorit, dar am trecut peste. Nu voiam să aștept 3 luni pentru o comandă, între timp s-a dovedit abordarea corectă, plecase și Golful.
[attachmentid=1628121566]
Am fost puțin dezamăgit de experiența cu dealerul după achitarea mașinii. Aceasta avea 10 km și o mică julitură pe bord pentru care s-au revanșat cu o alarmă pe care nu o voiam neapărat (sperând să amân o intervenție pe partea electrică). Am descoperit ulterior că a fost deja montată - văzând ledul din plafon la livrarea mașinii, apoi lovind cu piciorul un cablu care atârna pe sub bord.
[attachmentid=1628121552]
Destul de murdară la interior, în anumite zone, deși m-au asigurat că se va livra curată și dezinfectată.
[attachmentid=1628121554]
Imediat după livrare au intrat 47.7 litri (48 declarați) și m-am oprit la montaj de folii. Poate scăpa dacă ar fi fost configurată cu geamuri fumurii pe spate, dar așa... n-am ezitat. Am ales Air80BL pe față și CTX35 pe spate.
Apoi i-am redus presiunea din pneuri, avea în jur de 3 bari, am lăsat-o cu 2.3 față-spate (deși cere 2.1 pe spate).
După 480 km am mai adăugat aproape 34 de litri. Astfel, consumul după al doilea plin e de cca. 7 L/100 Km. Decent, având în vedere că am mers cam 400 km extraurban și 80 în frecușul din București, cu SS preponderent oprit.
I-am luat roți de iarnă de la Ploiești, am găsit cel mai bun preț la jantele de tablă Alcar și am profitat de ocazie să scap mai repede de rodaj.
Jantele sunt Alcar 7312 (5x114.3, 6.5Jx16, CB66, ET32), anvelopele Continental WinterContact TS850P 215/65 R16, DOT2020. Total 3300 lei.
Le voi monta mai spre noiembrie.
Mașina a venit echipată cu anvelope Continental EcoContact6 215/60 R17.
Asigurarea a fost neașteptat de ieftină, undeva la 2200 lei RCA+CASCO pe 1 an, tot la Allianz, la o valoare asigurată de 17340 EUR (preț pre-Rabla). La Golf plăteam cam 1200 lei pe RCA și 2800 lei pe CASCO, cu o sumă asigurată la jumătate (pe la 8700 EUR), dar poate contează și că am împlinit 31 de ani între timp - am ieșit din zona de risc.
Mașina a fost produsă în martie a.c. și credeam că a stat numai prin showroom, însă m-am înșelat - lucru demonstrat de iscusința unui detailer în mânuirea argilei pe caroserie.
[attachmentid=1628121553]
Bine-nțeles că n-am fost ocolit de probleme, la scurt timp după livrare rămânând cu semnalizările aprinse (doar în bord), cu semnalizările funcționând aleator (nu la fiecare acționare și nu constant) și cu bordul înghețat la luarea contactului, ca și cum încă ar fi pornită mașina.
https://youtu.be/YKH3G439BRw
[attachmentid=1628121555] [attachmentid=1628121556]
Am dat un mail la VC și nu s-au sinchisit să-mi răspundă. M-am oprit la Meridian într-o seară și au stat un minut sub bord, eu fiind cu ochii pe mașină. Aparent, "uitaseră să scoată o siguranță de protecție la livrare". Nu prea am înțeles, dar s-a rezolvat. Semnalizările nu mai stau aprinse și bordul nu mai rămâne înțepenit după luarea contactului. În acea seară semnalizările încă funcționau aleator, însă mai rar, apoi a dispărut și acest "efect" a doua zi.
CarPlay mai face figuri, dar nimic netratabil (cu deconectat și reconectat telefon). Update-uri cică nu sunt disponibile pentru Easy Link.
În rest, merge schnurr. Îmi place poziția înaltă de condus și comportamentul pe drumuri mai puțin bune. Nu-mi place că e o idee zgomotoasă la vânt, în zona stâlpilor A, la nivelul capului.
N-am făcut nazuri la motor, deși am trecut de la 230 la 100 CP, nu mă plâng. Am știut ce vreau, motorul nu era definitoriu (cât timp era în 4 timpi și avea turbo). Nici cu Golful nu mergeam foarte tare, doar depășirile ce mă încântau și preferam să le fac rapid, însă acum mi-am ajustat stilul de condus în consecință. Mă ajută și rodajul (nu a fost menționat în mod special la livrare, dar am ales să am grijă de motor în primii 1000 km, să nu depășesc 4000 rpm).
Cam atât, acum aștept să mă cheme să ridic CIV și tăvița de portbagaj. Am programare la finalul lunii pentru înmatriculare.