Raport de Comprimare Motor 1.3...1.4, - cote, masuratori, realizari, efecte -
![]() ![]() ![]() |
Raport de Comprimare Motor 1.3...1.4, - cote, masuratori, realizari, efecte -
tzepesch |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|||
mihai1677 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Alege intai capacitatea, chiuloasa care o pui apoi om vedea si cu calculele.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#3
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
pai sa spunem 1400. 1300am deja pe break. la 1600 nu m-as arunca din cauza consumului. plus ca am sanse mai mari sa gasesc o sportiva cu 1.4 decat cu 1.6.
ideea e sa ramana stock dar cu f putine modif. nu ma gandesc la rollbar, marit putere, modificat cilindrii, dar cand o sa am masina o sa postez la topicul cu Dacia Sport, sa nu mai fac altul. ideea e sa arate ca si gordini. nu vreau sa alerg cu ea. doar albastra cu dungi, si sa fie clasica. This post has been edited by tzepesch: 8 Dec 2008, 11:59 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Muttley |
![]()
Post
#4
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Modifica titlul. E (raport de) comprimare. Compresia e altceva, e presiunea maxima masurata in cilindru.
Pe scurt... rc = (vol cil + vol ca) / vol ca <=> rc = vol cil / vol ca + 1. unde: rc - raport de comprimare vol cil - volum cilindru (cilindree unitara) vol ca - volum camera de ardere Obs: volum camera de ardere = volum garnitura de chiulasa + volum pr-zis camera de ardere. Asta-i tot dpdv calcul. Hai si un exemplu, dupa care ai toate datele iar topicul (teoretic) poate fi inchis: Ai motor Dacia de 1397 cmc, cu raport de comprimare 9. Presupunem ca se doreste raport de comprimare 10. Avand datele astea, singura necunoscuta e volumul camerei de ardere. Mai sus, rc = vol cil / vol ca + 1 => rc - 1 = vol cil / vol ca => vol ca = vol cil / (rc - 1) <=> vol ca = 1397 / 4 / 8 <=> vol ca = 43.65 cmc. Pentru rc = 10, inlocuim in calcul => vol ca necesar = 1397 / 4 / 9 <=> vol ca necesar = 38.8 cmc. Reiese ca pentru rc = 10, este necesara o micsorare a volumului ca cu 4.85 cmc. Cum se face: cu chiulasa data jos de pe masina, folosind o eprubeta gradata si cu robinet in partea inferioara, o bucata de geam, vaselina si apa, se masoara volumul ca. Se noteaza (NU e acelasi cu cel din calcul, in calcul e volumul ca = vol garnitura + volum ca pr-zis). Se frezeaza chiulasa, sa zicem 0.3mm. Se remasoara volumul, se noteaza. Se face diferenta celor doua, se aplica regula de 3 simpla, se obtine micsorare volum in functie de inaltime frezata. Se imparte volumul care se doreste eliminat la valoarea obtinuta anterior => nr de frezari necesare cu ratie de 0.3mm (de dragul exemplului deja dat). Se inmulteste nr de frezari necesare cu 0.3 => cat trebuie frezat in mm din chiulasa IN TOTAL. Se scade din aceasta valoare acel 0.3 frezat anterior => cat mai trebuie frezat in continuare. This post has been edited by Muttley: 8 Dec 2008, 12:25 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#5
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
cristal.
daca mai am nelamuriri intreb. la 1.4 cam de la ce raport apar detonatiile? dar la 1.3. aveti idee? sa stiu in ce marja ma incadrez <span class='edit'>8 Dec 2008, 13:26:</span> compresia se poate mari? volumul c.a dupa prima frezare a chiulasei, aia de 0.3 de ex, se masoara cu eprubeta? sa inteleg ca vaselina o inting pe geam, pun chiulasa si vad unde trebuie rectificat? iar eprubeta cu robinet pt a pune apa in camera de ardere si vazut volumul? This post has been edited by tzepesch: 8 Dec 2008, 13:35 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Muttley |
![]()
Post
#6
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 12:44) la 1.4 cam de la ce raport apar detonatiile? dar la 1.3. aveti idee? sa stiu in ce marja ma incadrez Limita de detonatie nu depinde de 1.3, 1.4. Depinde de benzina si alte chestii pe care tu nu le vei modifica. Parerea mea... Raport de comprimare de maaaaxim 10 - 11, cu benzina de la CO98 in sus, aprindere buna, etc. QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 12:44) Compresia e presiunea din cilindru. Aia e direct proportionala cu raportul de comprimare. Se micsoreaza ca valoare odata cu uzura setului si a supapelor. QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 12:44) Da' cu ce, cu rigla? QUOTE(tzepesch @ 8 Dec 2008, 12:44) sa inteleg ca vaselina o inting pe geam, pun chiulasa si vad unde trebuie rectificat? iar eprubeta cu robinet pt a pune apa in camera de ardere si vazut volumul? Vaselina o pui in strat f subtire pe conturul camerei de ardere. Are rol de etansare. Geamul il pui deasupra, lasand o mica fereastra in punctul cel mai de sus. Pe acolo va curge apa din eprubeta gradata. Rolul geamului este de a nu permite apei sa "se curbeze", ceea ce ar da erori mari. <span class='edit'>8 Dec 2008, 16:30:</span> La o a doua citire mai atenta a ultimului quote de la tine am inteles ce intrebi de fapt... Fratzica, daca n-aveai informatiile pe forum mai intelegeam... NU pui geamul pe chiulasa ca sa vezi unde rectifici, ca n-o rectifici cu shpaclu' din loc in loc! Daca am inteles bine din ce vrei tu cu topicul asta, tu urmaresti cresterea rap de comprimare, nu planarea chiulasei! Ca se fac prin aceeasi procedura si merg mana-n mana e altceva. Click aici, poate te lamuresti. Alt click aici pentru partea de masurare. Parere personala, o iei in calcul sau nu... Ai sarit niste etape! Zici ca vrei sa te documentezi cu privire la "compresii" samd, da' tu nu stii de la ce se pleaca, nu cunosti baza. E ca si cum ai vrea sa faci critica literara da' nu stii alfabetul! This post has been edited by Muttley: 8 Dec 2008, 16:36 |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
payty |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
da' daca masoara cu hartie milimetrica suprafata camerei de ardere si inmulteste cu cat frezeaza din chiulasa ce are? Va fi o eroare mica, pt ca peretii laterali ai camerei de ardere nu sunt perfect perpendiculari pe planul ala care se frezeaza, dar eroarea e infima.
Dezavantaje: chiorasti numarand patratele. (asta e pt volumul eliminat din camera de ardere prin frezare, nu volumul total al camerei, ala cred ca poate sa il ia si din cartea tehnica) This post has been edited by payty: 8 Dec 2008, 18:11 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
CandyMan13 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 473 Joined: 1 July 07 From: Roman-Iasi ![]() |
@Muttley:Limita de detonatie nu depinde de 1.3, 1.4. Depinde de benzina si alte chestii pe care tu nu le vei modifica. Parerea mea... Raport de comprimare de maaaaxim 10 - 11, cu benzina de la CO98 in sus, aprindere buna, etc.
cand spui APRINDERE BUNA te referi sa fie in stare buna(excelenta)sau sa fie inlocuita cu alt sistem??? |
--------------------
DACIA
1410
1996E
- NT-01-BSZ cea mai buna masina e masina pe care o ai
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#9
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
muttley, multumesc,,,, chiar nu le am la capitolul asta. oricum, m-ai directionat destul de bine...
am vb si cu amicul in cauza care a obtinut 12:1 dar care mi-a zis ca a devenit mitraliera masina. detona destul de rau, dar fugea f bine. era buna de coclauri nu sa treci pe langa un politai. iar la aprindere ma gandeam la basic, bob tico cu At011, bujii f bune, capac, fise, rotor beru. 8 Dec 2008, 22:39: deci mai sus de 10 nu-mi recomazi sa ma arunc. si daca nu tine de capac. cilindrica e si mai 0k... 8 Dec 2008, 23:20: cristal si pozele. esxista insa si atelier in Buc. care sa-ti masoare cu exactitate cat vrei? 9 Dec 2008, 00:07: de unde cumpar eprubeta d-aia? This post has been edited by tzepesch: 9 Dec 2008, 00:07 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
vali vtk |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu trotineta Group: Members Posts: 221 Joined: 8 November 06 From: Braila ![]() |
|
--------------------
DACIA
1300
1980
- BR-15-DNL
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#11
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
da, corect, de ce nu m-oi fi gandit la asta?
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
baranga |
![]()
Post
#12
|
![]() ...eu merg cu DACIA iar tu pe jos.... Group: Members Posts: 888 Joined: 8 February 08 From: Slobozia- IALOMITA ![]() |
daca vrei 10,5 raportul de comprimare si nu vrei sa ai detonatii mergi numai cu GPL sau cu benzina cu CO 100
|
--------------------
Dacia
Break
1999 - 1310CL
- IL 03 HLE mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#13
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
nu-mi pun gpl neam....
cand sunt finante merg numai cu carerra100 sau TP99+ baranga, tu te referi fara rectificare de chiulasa? 10 Dec 2008, 02:25: Daca se planeaza la cota maxima chiulasa, respectiv 72.95mm sau 72.90 mm ce raport de comprimare se obtine?? This post has been edited by tzepesch: 10 Dec 2008, 02:25 |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
margarit2001 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
eu am luat din chiulasa max cat se putea
![]() dezavantaje: - vara in traficul infernal gen buc se cam incalzeste - moare electromotru in ham ![]() - sufla garnitura de la galerie pe partea de evacuare, cea de la saxofon se duce in max 500km si incepe sa faca un zgomot ca naiba.....toba finala (fusese noua) in vreo 4000km a spulberat-o la propriu, se rupeau bucati din ea din interior si le arunca in masinile din spate ![]() avantaje: -consum de dacie 1300 (pe prima camera ca pe a doua face furori:)) -acceleratie foarte buna in fiecare viteza;incepe dacia sa devina comoda- mergi in orash cu 40kmh intr-a 4-a, vrei sa faci o depasire ai calcat-o si s-a dus....nu mai stai sa retrogradezi, situatie valabila si pentru mers afara a-5-a mers cu 50kmh - vrei sa cresti viteza calci acceleratia, nu se batzaie, nu tremura pur si simplu se accelereaza ![]() acum nu trebuie sa te iei dupa mine si sa iei atat de mult, am auzit ca daca iei mult face poc bafta |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#15
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
cat ai luat? 3,5 ?
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
margarit2001 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
ArtVandelay habar n-am
o sa merg sa pun subleru pe ea ![]() chiulasa s-a dus la meserias la prelucrat si s-a comandat sa se faca "cea mai mica" posibil ![]() |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Se incalzeste pentru ca e solicitata, nu ca nu ar fi de vina faptul ca ai luat mult. Cu cat trage mai bine, cu atat iti place mai mult si o forjezi. Micsorand camera ,ba chiar am observat o scadere a temperaturii, si eu o explic ca , acei 3,2 mm care i-am luat, micsoreaza suprafata de contact a chiulasei cu flacara, ( 3,2 pe toata circumferinta, e ceva). Asa-i, a crescut presiunea, implicit temperatura, dar daca chiulasa nu o absoarbe... o da pe toba si ii arde vopseaua lu ala din spate.
Ca zboara din toba, de bine ce-i facuta, nu din cauza motorului. Eu merg cu ea de mai mult de un an, am tobe facute de mine din '98 si inca mai merg. Un motor de cateva sute de cai din ce are toba si garniturile? 19 Dec 2008, 19:47: La mai multi le-am facut rectificare, dar cu 3 mm, urca pe coclauri cativa Km cu viteza a2-a, fac naveta zilnic , au trecut de arsita de asta vara, si nu s-au plans. Deci alta-i cauza de se incalzeste. Rectific : nu ca ar fi de vina faptul ca ai luat mult. This post has been edited by PH-06-BOA: 19 Dec 2008, 19:47 |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#18
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
apropo,de treaba asta cu incalzitu prea mult, nu se pot pune 2 radiatoare ? legate in paralel? fata in fata? si cu elv. in fata lor, dupa masca?
inca o intrebare, se gaseaste sau cum se poate adapta un radiator de ulei la motorul de dacie. ca am vazut si prins de radiatoru de apa si cu niste furtune care nu stiu unde duceau, si varianta intre bloc si filtru de ulei. |
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
ydaniel |
![]()
Post
#19
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
un radiator mare+elv e suficient:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
margarit2001 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
in cazul meu radiator apa + ulei + elv e suficient
![]() This post has been edited by margarit2001: 19 Dec 2008, 23:52 |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#21
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
tocmai ai zis ca se supraincalzeste..deci nu e suficient
![]() eu as incerca si niste bujii mai reci |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
margarit2001 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
a mea se incalzeste un pic peste medie, adica acul se ridica un pic peste orizontala
acum ca temperatura ajunge pe rosu cand vitezometrul se da peste cap e partea distractiva ![]() PH-06-BOA daca vrei sa intram in detalii fizice aceeasi cantitate de benzina intra in cilindri ca si in cazul unei chiulasei stock- rezultatul camera de ardere mai mica, presiune mai mare, temperatura mai mare absorbita de o suprafata mai mica a chiulasei - fizica de generala-......acum vezi de ce se incinge ![]() ![]() ![]() This post has been edited by margarit2001: 20 Dec 2008, 00:31 |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#23
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
eh, de unde se gasesc radiator de ulei? si cum se monteaza?
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
Muttley |
![]()
Post
#24
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(margarit2001 @ 19 Dec 2008, 00:09) - sufla garnitura de la galerie pe partea de evacuare, cea de la saxofon se duce in max 500km si incepe sa faca un zgomot ca naiba.....toba finala (fusese noua) in vreo 4000km a spulberat-o la propriu, se rupeau bucati din ea din interior si le arunca in masinile din spate ![]() Exagerezi ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
za_kristake |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 628 Joined: 9 March 08 From: Sibiu ![]() |
daca mai pui si 1 radiator de ulei nu ajuti decat la scaderea presiunii de ulei pe instalatie, in + ca nici nu ai nevoie de asa ceva la un motor asa de mic care nu lucreaza la turatii ridicate, eventual daca ai pune 1 turbo ai avea nevoie
|
--------------------
1310
L
1997
- SB
|
|
Muttley |
![]()
Post
#26
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
Hai sa reinventam apa calda
![]() Parere personala: radiator ulei inseamna - marire traseu ungere, necesitate pompa ulei mai capabila - gtt sau alpine turbo - nu gasiti - temperatura mai mica a uleiului, durata mai mare de obtinere a temperaturii optime - trebuie termostatare - complicat. Sistem racire ulei am si eu (modina + furtune + radiator) dar n-am sa-l montez pe motor niciodata. La aspirat nu-i vad rostul. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
tzepesch |
![]()
Post
#27
|
![]() Japan Jupan Group: Members Posts: 2.403 Joined: 22 June 05 From: Bucuresti ![]() |
lamurit, merci.
|
--------------------
Dacia
DELTA GALIDI Station Wagon
1982 - 1310 - 4VIT.
- B-xx-xxx De ce caraie cioara in zbor? ... Schimba vitezele
Toyota Auris 2L D-4D Luna Plus + |
|
margarit2001 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 187 Joined: 10 July 04 ![]() |
nu exagerez absolut nimic...masina e in drumul taberei(buc) pentru cine vrea sa vada LIVE
![]() ![]() radiator ulei inseamna -MARIRE TRASEU UNGERE (de acord cu Muttley) insa acelasi debit......ce debit vede pompa de ulei...?!?!?!? probleme de fizica de generala ![]() ![]() "Debitul este volumul unui lichid (apă, petrol etc.) sau gaz care trece într-o unitate de timp prin secțiunea transversală a unui curs de apă, izvor, a unei fântâni, sonde, conducte etc" sursa wikipedia->atata timp cat sectiunile de trecere ale pompei de ulei sunt aceleasi cu ce este mai solicitata ca sa trebuiasca pompa mai capabila?!?!?!?!? acum pentru necredinciosi ![]() ![]() Pt. Muttley: daca tot nu le folosesti le cumpar eu: (modina + furtune + radiator) pentru "next one" ![]() ![]() This post has been edited by margarit2001: 24 Dec 2008, 22:26 |
-------------------- 1.4 8V, 1.6 8V, 1.8 20VT, 2.8 for fun; 1.5 for city
|
|
Muttley |
![]()
Post
#29
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(margarit2001 @ 24 Dec 2008, 22:15) atata timp cat sectiunile de trecere ale pompei de ulei sunt aceleasi cu ce este mai solicitata ca sa trebuiasca pompa mai capabila?!?!?!?!? Tot din fizica de generala, dar de data asta aplicata: sufla cu gura printr-un tub de 50mm, apoi sufla intr-un tub de acelasi diametru, dar de 1m. Comparatia nu e trasa de par deloc. Vei constata diferente, si anume ca trebuie "pompa" mai capabila. Regret, nu vand nimic. |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#30
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
cei care si-au montat turbo pe oltcit au pus si cate un radiator de ulei in plus (avea unu deja) si merge foarte bine, fara schimbare de pompa, iar sistemul de ungere la oltcit e destul de prost..deci de ce n-ar merge la dacie? parca erau niste pompe asa zise "cu debit marit"
sau ma insel? |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 10th May 2025 - 23:17 |