problema alternator, oare o fi ce scrie pe el?? 24 v cu 19 A
![]() ![]() ![]() |
problema alternator, oare o fi ce scrie pe el?? 24 v cu 19 A
fsilviu86 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
Attached thumbnail(s) Image0420.jpg ( Size: 117.74k ) Number of downloads: 1171 Image0421.jpg ( Size: 126.76k ) Number of downloads: 1219 Image0422.jpg ( Size: 115.05k ) Number of downloads: 1172 Image0423.jpg ( Size: 123.64k ) Number of downloads: 1164 |
||
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|||
pavel_daniel |
![]()
Post
#2
|
Membru autentic Group: Members Posts: 365 Joined: 16 January 08 ![]() |
Poate fi de Raba sau Saviem.
|
--------------------
trabant
601
1970
- sj-02 jan
|
|
fsilviu86 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
pavel_daniel dar ce raba sau saviemu este la fel la prindere?? si numai 19 amperi trebuie la ditai raba sau saviemu????
|
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#4
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
poate fi doar carcasa cu codul si scrisu ala pe el,.si sa fie facut cu stator si rotor de 14V 36 A..sau 50A
|
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
fsilviu86 |
![]() ![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
oare??? faza este ca diodele sunt la fel, sunt diode dealea meari nu pastile mici, oricum nu cred ca este mai mare de 36 amperi daca o di de 12 volti. dar de ce ar scrie cineva pe el 24 v cu 19 amperi daca el nu scoate decat 12 volti cu 36 amperi???
|
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
http://www.electroprecizia.ro/list_alternatoare.php poate fi 24V cu 19A sa fie doar carcasa,si sub carcasa sa fie stator si rotor de 14V si 36A sau 14V cu 50A ,
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
gandeste-te ca 24V x 19A = 456W
echivalentul la 12V 38A! daca dacia era dotata cu 35-36 de amperi, la sistem de 24V e nevoie de jumatate din amperaj! e vorba de putere! Wati! daca scoti o borna de la baterie cu motorul pornit o sa vezi ca ai tensiune mult mai mare debitata de alternator!(in gol, fara sarcina) de asta trebuie evitat schimbarea acumulatorului cand ai ramas fara baterie dupa ce ai pornit motorul! pentru asta s-au inventat cablurile de transfer curent! |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#8
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
carcasele sunt identice..intre ele 14V 36A sau 50A si 24V 19A...
|
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
stiu asta, dar difera ventilatorul,la cele de 36A au ventilatorul turnat din aluminiu,la cele de 50A au ventilaotrul din tabla,la cele de 24 au iaras ventilatorul turnat din aluminiu,pe linga seria lui 1150 si 24V si 19A mai scrie si o serie de gen 03 79 (luna a treia anul 1979) spunene si noua seria aia si daca e facut in 79 dupa ventilator care il are e 14V si 50A ca la modele de 79 nu are ventilator de tabla il are de aluminiu
This post has been edited by Magnum_Baracuda: 29 Jan 2011, 18:50 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
fsilviu86 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
Magnum_Baracuda scrie asa pe el :
- 24 V 19 A - tip 1156 - made in romanik - ep cu un fulger intre litere - si undeva pe margine scrie 03 87 paletii sunt din tabla la fel si fulia |
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
deci e clar alternatorul e de 14 V si 50A i sa schimbat doar carcasa ,probabil sa bulit carcasa si cind a schimbat a pus pe o carcasa de 24 si 19 dar ca il da de gol palele ventilatorului,http://forum.softpedia.com/lofiversion/index.php/t332223.html
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
fsilviu86 |
![]() ![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
Magnum_Baracuda o fi nu zic nu :-??? oricum are diode cu fir, deci sa inteleg ca are doar carcasa schimbata??? pai si de unde stim ca in interior o fi de 50 amperi??
|
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
dupa grosimea firului de pe stator,masoara cu un subler,si zim cat e,sau rezistenta statorului pt alternatare de 14 fie ca e 36 sau 50A are infasurarea statorului rezistenta de 4,6
29 Jan 2011, 20:32: http://www.daciaclub.ro/Alternator-releu-d...tml#entry496492 This post has been edited by Magnum_Baracuda: 29 Jan 2011, 19:32 |
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
fsilviu86 |
![]() ![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
ok man o sa masor maine si iti spun
![]() ![]() |
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
il gasesti la detaliile userului meu
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Grosimea sarmei din stator si numarul de spire, poate sa te lamureasca ce tensiune scoate. Un numar mai mare de spire va scoate o tensiune mai mare, iar o sarma mai subtire, va produce un curent mai mic. Nu avea loc sa bobineze cu aceeasi sarma ca grosime, acelasi miez pentru 24V. Legea spune ca scade curentul cand creste tensiunea. Ca ai gasit aceleasi diode, e normal, fie 12V, fie 24, grupul de diode e acelasi de cand avem masini pe drum. si a fost de doua feluri: cu RA 220 sau cu cele tip pastile, care erau mai simple si usor de schimbat. Daca rotorul e de 24, incarcarea e mai slaba, si poate de aceea nu a mers bine de cand o are. Proba cu mersul in gol, fara borna, nu e recomandata, pentru ca numai cel de 12V, poate scoate si 70V daca se tureaza intamplator, si arzi tot ce e conectat atunci. Deci cea mai concludenta, cum s-a spus si mai sus, e grosimea sarmei (compari cu unul stiut) si se vede ca si numarul de spire pe sectii e mai mare. La fel si la rotor, se vad spire mai subtiri si multe pe suprafata privita.
|
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
parerea mea masoara rotorul si vezi rezistenta daca este in intervalul 6-3 ohmi este de 12 daca este mai mare de 24
fa o poza clara la stator sa vedem sirma , eventual numara spirele This post has been edited by bygy007: 29 Jan 2011, 21:00 Attached thumbnail(s) 1264818662013_hz_myalibaba_web13_1475.jpg ( Size: 68.51k ) Number of downloads: 1023 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
fsilviu86 |
![]() ![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
ok asa am sa fac maine il desfac iar si fac poza, masor grosimea sarmei. barem sa stiu exact de cat este daca e de 12 sau de 24. app de ce s-a zis mai sus ca poate sa atinga si 70 de volti parca, asa ceva poate sa debiteze un alternator de 12 volti in gol?? adica daca este scoasa borna de la baterie in timp ce motorul merge??
|
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#19
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Puteai simplu sa-i dai tensiune pe excitatie,il invarteai cu mana sa vezi ce tensiune scoate pe iesire si te lamureai in 1 minut.
This post has been edited by Paulorossi: 29 Jan 2011, 22:16 |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
bygy007 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
trebuia pus pe masina cu mina nu prea poata sa il invirta
nu pui nici un fir pe el si unesti firele care veneau la alternator Da daca se scoate borna la baterie in timp ce motorul merge apar niste tensiuni destul de mari pe fractiuni de secunda , eu am ars odata multe releul stergatoare , turometrul si releul de incarcare si becuri pe masina |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
anghelcatalin1992@yahoo.com |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru Group: Members Posts: 195 Joined: 17 January 11 ![]() |
salut
alternator de 24 v am si eu si am aceiasi problema, nu incarca(cel putin asa zice martorul din bord) , am avut un alternator de 12 v si incarca bine, o perioada apoi nu mai incarca deloc, iam schimbat alternatorul cu asta si incarca mai bine dar tot nu ajunge martorul sus (sta cu vreo 5 grade mai spre stanga fata de linia aia alba ) Stie cineva ca as putea sai fac . Va multumesc anticipat. 30 Jan 2011, 14:42: am fost la masina si mam uitat si scrie urmatoarele pe el : MADE IN ROMANIA TIP 1150 24V 21 A si mai scrie 07-75 are urmatoarele borne : langa un surub scrie "c" langa altul scrie B+ iar la celalalt nam vazut bine scrie " B-" sau "-" la borna cu "c" nu am legat nici un fir , la cea cu "B+" am legat plusil, iar la cea cu "B-" sau "-" am legat minusul 30 Jan 2011, 14:55: unde am incercuit se alfa un surub iar langa scrie "c" This post has been edited by anghelcatalin1992@yahoo.com: 30 Jan 2011, 14:55 Attached thumbnail(s) Image0422.jpg ( Size: 156.2k ) Number of downloads: 155 |
--------------------
dacia
1300
1982
- ph07bgy catalin-alexandru
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
tipul electroprecizie sacele brasov 24V si 21A sint de pe roman sau dupa aro,data fabricatiei luna a 7-a 1975,in ceace priveste conectarea e simpla unde ai surubul cu ala de 10 se leaga firle alea rosu albatru ,si la surubul ala de 8 se leaga minusul ce vine dupa caroseria,si mai ai excitatia care ii vine un fir verde cu papuc
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(anghelcatalin1992@yahoo.com @ 30 Jan 2011, 13:28) salut alternator de 24 v am si eu si am aceiasi problema, nu incarca... langa un surub scrie "c" langa altul scrie B+ iar la celalalt nam vazut bine scrie " B-" sau "-" la borna cu "c" nu am legat nici un fir , la cea cu "B+" am legat plusil, iar la cea cu "B-" sau "-" am legat minusul <span class='edit'>30 Jan 2011, 14:55:</span> unde am incercuit se alfa un surub iar langa scrie "c" Alternatorul de 24 V are bobinajul rotorului cu rezistenta mai mare ( fir mai subtire si numär ~ dublu de spire ), asta ar fi cauza insuficientei incarcari . Schimbarea rotorului sau rebobinarea lui inlatura acest neajuns . Surubul cu "c" este centrul infasurarii in stea a rotorului si se foloseste la actionarea releului de indicare a incarcarii - un releu cu contacte NC folosit de obicei la camioane si tractoare fabricate la Brasov . Daca releul de incarcare este bun si are masa corecta cu alternatorul nu are voie sa dea tensiune mai mare la scoaterea bornei de la baterie , oricit ai tura motorul ! Eu personal nu am patit niciodata sa-mi arda becuri sau aparatura electronica la schimbarea bateriei cu motorul pornit . ![]() |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#24
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 29 Jan 2011, 22:33) trebuia pus pe masina cu mina nu prea poata sa il invirta nu pui nici un fir pe el si unesti firele care veneau la alternator Da daca se scoate borna la baterie in timp ce motorul merge apar niste tensiuni destul de mari pe fractiuni de secunda , eu am ars odata multe releul stergatoare , turometrul si releul de incarcare si becuri pe masina Te inseli!!! Am la lucru alternatoare exact de 24 V pe o masina automata cu inel rotativ.Cand il verific il dau jos,ii dau tensiune pe excitatie,il invart si masor tensiunea pe iesire.E destul de simplu si rudimentar. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
fsilviu86 |
![]() ![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
scz ca nu am mai revenit cu poze dar am avut treaba, acum sa va spun cati ohmi are pe rotr, undeva la aproape 17 ohmi, (16,6 mai exact) banuesc ca este destul de mult, nu prea cred ca este de 12 volti mai degraba 24 volti, poze momentan nu pot face poze ca tre sal desfac de tot.
|
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
e clar ca e de 24 de V
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
fsilviu86 |
![]() ![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 409 Joined: 12 April 10 From: Buzau ![]() |
bun acum sa tecem peste problema cu alternatorul, deja lam maritat
![]() Acum am eu o problema personala cu electromotorul, mam terzit de mimineatza sa plec cu masina, si surpriza nu mai facea decat clanc da un clantanit firav. bun deschid capota vad ca nu mai am baterie, ceea ce iarasi o surpriza bateria buna, consumatori uitai nu am avut. trag cabluri de la un vecin si tot nu vrea sa porneasca, nu invarte electromotorul. inturn final reusesc sa pornesc motorul. cand am ajuns acasa am zis sa dau jos electromotorul sa vad ce are, iar bateria la incarcat, si surprize surprize gasesc la electromotor: - odata carbunii dusi la maxim, iar carbunele ce este legat la masa desfacut era dezlipit. - bucsi duse acum zic sa schimb si bendixu ca stiam ca uneoi mai patina nu arunca pe coroana, dar saracu merge perfect nu are probleme, masor dupa ce schimb carbunii sa vad daca nu fura pe undeva curent si gasesc ca undeva la carbunele de plus fura curent, curat bine zona, izolez, masor si gata nu mai fura curent. acum urmeaza masurarea solenoidului sau bobina, asa cum arata si in poza din cate stiu eu bobina este alimentata de doua plusuri, unul care vine din contact ce alimenteaza bobina pt a inchide contactul dintre cele doua suruburi, si un plus ce vine direct de la baterie pt a alimenta rotorul in momentul in care bobina a inchis contactul. sper sa nu gresesc. dar cand am masurat acele borne care trebuie sa fie doar de plus si am dat la masa am continuitate, doar pe alimentare bobina surub mic, si iesirea de plus ce vine de dupa contact plus permanent baterie. acum daca stau sa ma gandesc bine ok la surubul mic nu ar fi o problema ca da la masa, ar cam trebui ca acolo se face cintinuitate prin bobiba, dar la surubul de alimentare rotor alternator ar trebui sa nu dea la masa pt ca este doar plus. This post has been edited by fsilviu86: 31 Jan 2011, 19:30 Attached thumbnail(s) Image0428.jpg ( Size: 170.02k ) Number of downloads: 125 |
--------------------
Renault
clio
2005
- BZ 05 LDT
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la bobina starter ai in ea 2 bobine una intre borna aia mica si masa si alta intre borna mica si cea mare care este spre firul de intra in electromotor la suruburile groase
sper ca se intelege in poze starterul.jpg ( Size: 106.18k ) Number of downloads: 87 daca masori pe surubul de jos iti va da 0 la aparat de masura deoarece rezistenta este mica cam asa arata schema electrica a electromotorului This post has been edited by bygy007: 1 Feb 2011, 00:57 Attached thumbnail(s) electromotor.JPG ( Size: 25.08k ) Number of downloads: 84 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
adaniel69 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 245 Joined: 17 November 09 ![]() |
si ce rost au doua bobine? chiar asa avea, a gasit 3 fire cand a demontat bobina!
ca sa traga inapoi contactul dintre suruburi dupa ce a pornit motorul? This post has been edited by adaniel69: 1 Feb 2011, 09:04 |
--------------------
Dacia
1310
1999-berlina
|
|
Magnum_Baracuda |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 547 Joined: 28 January 09 ![]() |
daca tot ai desfacut ai vazut cas boua tipuri de conductoare unul gros si unul subtire,ca sa impinga inapoi miezul e arcul
|
--------------------
dacia
1310
1981
- CT 03 BND
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:14 |