Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
diaconuliviu |
![]()
Post
#151
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
argon |
![]()
Post
#152
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Dar incarca sau nu? ca eu sunt in ceata, zici ca ai 0, dar masina merge? eu cred ca masori aiurea.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#153
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
Am si eu o problema
Se da una bucata Dacie 1300 cu o problema marunta de tot, dar care ma enerveaza la culme. Variaza tensiunea in masina in functie de consumatori. Daca apas frana si dupa aia semnalizez, iluminarea franei variaza in functie daca is aprinse sau nu becurile de semnalizare. Sau daca inlocuim frana cu aeroterma....la fel. Fel fel variaza si in relantiu si cu motorul turat. Am schimbat releul mecanic. Am castigat ceva cu asta. Cu vechiul releu cu toti consumatorii porniti, la relantiu semnalizarea nu mai mergea (erau doar 13 V pe masina). Cu noul releu problema asta nu mai exista, dar palpaie la fel de bine, chiar daca tot sistemul este bine alimentat cu 14.2 V cu motorul turat. Deci ma gandesc ca undeva am contacte proaste. As putea cauta pana tampesc (inclusiv socluri de becuri in scurcircuit). Ar putea sa imi dea cineva tips and tricks ce sa caut, unde sa caut? Also, este posibil sa fie prajite diodele? Totusi, altfel masina merge bine. This post has been edited by driverx: 2 May 2006, 08:10 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#154
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
verifica toate masele, incepand cu cea de pe contraaripa(manunchiul ala mare), si terminand cu cele de la stopurile spate, ca astea sunt mai importante.
foloseste un spray pecial de curatare. Ai masurat diodele? De asemenea investitia intr-un alternator de 52 A e binevenita, ca ala de 32 e cam de bicicleta. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
driverx |
![]()
Post
#155
|
![]() --- Membru cu ralanti --- Group: Members Posts: 7.656 Joined: 21 November 03 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 May 2006, 09:16) verifica toate masele, incepand cu cea de pe contraaripa(manunchiul ala mare), si terminand cu cele de la stopurile spate, ca astea sunt mai importante. foloseste un spray pecial de curatare. Ai masurat diodele? De asemenea investitia intr-un alternator de 52 A e binevenita, ca ala de 32 e cam de bicicleta. Investitie my ass. Nu mai bag bani in masina asta decat daca chiar este nevoie. Unde anume pe contraaripa? Pe care? pe stanga sau dreapta ? ![]() This post has been edited by driverx: 2 May 2006, 08:21 |
--------------------
Mitsubishi
Lancer
2008 Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
|
|
argon |
![]()
Post
#156
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
in spatele alternatorului..pe partea stanga a masinii...e un manunchi in care vine si un cablu litat de cupru(masa de la alternator)
In spate sunt masele de la lampile spate, daca se aprind cu intensitate normala becurile ar trebui sa fie OK, dar eu am avut probleme... |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
eXtenSion |
![]()
Post
#157
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.260 Joined: 10 January 05 ![]() |
Am gasit sa`l dau cuiva care cica il desface si am luat imprumut de 50A.
Sa vad ce face acesta..Sper sa nu am aceiasi incarcare ca imi dau foc.. |
--------------------
facebook
groups
e mult mai naspa decat un forum
|
|
4star |
![]()
Post
#158
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 18 August 05 ![]() |
QUOTE(argon @ 2 May 2006, 09:16) Cum pot sa verific un alternator daca este de 32 sau de 50? Ma gandesc ca scrisul de pe capac poate nu este relevant (in conditiile in care un capac se poate schimba usor) si as vrea sa stiu daca pot masura cumva. Multumesc. |
--------------------
dacia
break
- b-32-pfp
|
|
EUROPE_ |
![]()
Post
#159
|
![]() membru reactiv Group: Members Posts: 1.557 Joined: 2 March 06 From: Craiova ![]() |
Pai cam aceleasi probleme am si eu, daca motorul sta pornit la relantiu, pornesc ventilatorul, si apas pe frana, turatia ventilatorului scade ( imi dau seama foarte usor ). De asemenea, cand apas pe frana, cu alti consumatori, casetofon, faza lunga. Am releu mecanic, asta iarna l-am pus, la mana a doua...oare sa bage prea putin...si trebuie reglat...sau o fi masa, ca in cazul driverx. Si inca ceva, cand pun toti consumatorii in functiune, se aude un sunet specific alternatorului (accentuat), si paremi-se ca scade si putin turatia la motor
![]() Daca ati putea sa imi da-ti un sfat v-asi fi recunoscator. ![]() |
--------------------
Renault
Fluence
2010 1.6 16v Evo Life Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
|
|
iulianv |
![]()
Post
#160
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Care este tensiunea normala pe baterie, cu motorul oprit?
Eu am 12V. e bine? Bateria este Rombat, cu ochi magic, ochi care nu mai are culoarea verde nici dupa un drum de 100Km. Chiar dupa o incarcare pe redresor nu a devenit verde total, era ceva un verde-pal, dar uitandu-ma numai dintr-un anumit unghi. Am masurat tensiunea pe baterie cu motorul pornit, e cca. 14,3V. Insa daca aprind faza lunga si dezaburire luneta tensiunea urca la 14,8V. CAre este motivul? |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
argon |
![]()
Post
#161
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Nu e bine 12, e cam descarcata, ai probleme cu incarcarea,desi valorile cu motorul pornit sunt bune.. sau bateria e dusa
tensiunea normala e peste 12,5, eu de exemplu am 12,9 dupa o zi de stat, si cam 12,7 dupa 3-4 zile de stat. Iti urca la 14,8 deoarece nu ai masele bune, bateria se va distruge mult mai repede. Verfifica masele si caderea de tensiune intre contraaripa si minus baterie/plus alternator plus baterie ! This post has been edited by argon: 8 May 2006, 08:20 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iulianv |
![]()
Post
#162
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
In dec. 2005 am facut cam 500Km si ochiul magic nu a mai devenit verde. Pana atunci si dupa un drum de 30Km se inverzea. Atunci am verificat tensiunea de incarcare si era sub 14V. Am gasit oxidati papucii de la tresa dintre contraaripa si alternator.
Azi verific din nou caderea de tensiune pe mase si alimentare + si voi reveni cu datele. P.S. Sper ca nu am distrus inca bateria, are cca. 1,5 ani, Calciu 12V/55Ah; masina e cu injectie si porneste bine (cand am masurat acei 12V, la pornire tensiunea a scazut pana la 10V). Caderea de tensiune contraaripa-masa baterie: 20ś30mV Cadere de tensiune +alternator - +baterie: 40ś50mV. This post has been edited by iulianv: 8 May 2006, 16:35 |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
iulianv |
![]()
Post
#163
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Buna,
Azi am gasit 10V pe baterie, masina nu a mai pornit. Electromotorul se invarte, dar rar, cu pauze, nu continuu. Masina a fost folosita ultima data sambata, un drum de 30km. Bateria e bolnava? Incarcarea este buna - 14,3V, si CRESTE cand aprind faza lunga sau dezaburirea lunetei. |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
argon |
![]()
Post
#164
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE CRESTE cand aprind faza lunga sau dezaburirea lunetei QUOTE(argon @ 8 May 2006, 09:17) .........nu ai masele bune, bateria se va distruge mult mai repede. Verfifica masele si caderea de tensiune intre contraaripa si minus baterie/plus alternator plus baterie ! This post has been edited by argon: 18 May 2006, 07:43 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iulianv |
![]()
Post
#165
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Caderea de tensiune pe masa sau plus este cca. 20ś50mV, am scris cu doua mesaje mai sus.
|
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
argon |
![]()
Post
#166
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Si eu am scris, nu are voie sa-ti creasca tensiunea la consumatori, si sunt 2 motive: releu prost, sau mase imperfecte !
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
iulianv |
![]()
Post
#167
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Merci argon, mase imperfecte inseamna oxidare la papucii de la tresa dintre alternator si caroserie?
Papucii i-am curatat de oxid prin februarie, ii voi curata azi din nou sau voi inlocui tresa cu una noua. Si sa fac o proba cu alt releu. |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
HarM |
![]()
Post
#168
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 May 06 ![]() |
Salutare. Am deschis un topic nou dar acum am vazut ca mai exista unul la fel, daca se poate rog unul dintre admini sa il stearga.
Problema mea contine urmatoarele aspecte: zilele trecute am ramas fara bcurent in timpul mersului ![]() Am cerut o parere aici si mi s-a spus ca e releul de vina, am cumparat astazi unul electronic si dupa ce l-am montat am masurat tensiunea din nou si am observat uramtoarele: la relanti 13.8 cu tendinte de crestere pana la valoarea de 14 motor turat aceeasi tensiune relanti cu consumatori (faruri+aeroterma) 12.6 motor turat cu consumatori (aceeasi ca mai sus) 13.8 INTREBARE: trebuie sa ma duc sa schimb releul la magazin sau nu? Eu sunt de parere ca ar trebui, dar va intreb pe voi ptr ca vreau sa stiu daca nu cumva si alternatorul are ceva de zis in situatia asta. Multumesc anticipat. |
--------------------
Dacia
1300
1982
- B24RDF
|
|
fnp |
![]()
Post
#169
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 446 Joined: 5 November 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(HarM @ 19 May 2006, 16:21) INTREBARE: trebuie sa ma duc sa schimb releul la magazin sau nu? Eu sunt de parere ca ar trebui, dar va intreb pe voi ptr ca vreau sa stiu daca nu cumva si alternatorul are ceva de zis in situatia asta. Multumesc anticipat. Daca ai alternator mic (de 32A) asta este. Am aceleasi valori turat pe la 2000. Pe la 3000 urca la 14v. |
--------------------
Dacia Logan
MCV 1.5 DCI 70CP
2007 Laureate + ABS
- B
|
|
HarM |
![]()
Post
#170
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 May 06 ![]() |
QUOTE(fnp @ 19 May 2006, 16:48) Daca ai alternator mic (de 32A) asta este. Am aceleasi valori turat pe la 2000. Pe la 3000 urca la 14v. Bine bine dar cu releul mecanic, care tocmai a decedat, aveam valori 'corecte' la bornele bateriei, asta pana nu a mai vrut sa mai coopereze. Deci tind sa cred ca pana la urma releul asta nou ar trebui sa asigure aceeasi valoare a tensiunii ca si cel vechi. Ce parere aveti? este corect ceea ce presupun eu sau nu. |
--------------------
Dacia
1300
1982
- B24RDF
|
|
iulianv |
![]()
Post
#171
|
Membru Group: Members Posts: 174 Joined: 7 December 04 From: Pascani - Iasi ![]() |
Legat de problema mea, descrisa la postul #162:
- cumparat si inlocuit tresa metalica dintre caroserie si alternator: nici o schimbare; - inlocuit releul: la relanti fara consumatori am 14,2V iar cu faza lunga scade la 13V. Daca accelerez pe la 2000 rot/min si cu faza mare tensiunea creste la 14,2V. Probele le-am facut la rece, voi vedea cum se comporta la drum. P.S. E corect asa? |
--------------------
Dacia
1310Li
- IS 04 XYH
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#172
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Hai sa va vind niste ponturi despre problema asta . Cu toate ca sint un membru incepator am experienta in problema asta deoarece m-am lovit si eu de problema asta mai demult.asa ca sa incepem cu inceputul.
In primul rind trebuie verificat alternatorul,acesta se demonteaza,se scoate capacul din spate acolo unde sint bornele de legatura + - se scoate puntea de diode si se verifica ;acestea se verifica cu puntea redresoare scosa de pe bobinajul statorului.pe dacie sint doua tipuri de punti redresoare si anume 1 cu ra 220 care are 3 diode de un sens scrise cu rosu pe acelasi radiator si 3 diode de sens invers scrise cu negru tot pe un radiator comun si al doilea tip cu niste diode ca niste pastile care sint puse intr-o chestie de plastic iar radiatoarele sint prinse cu inbus, aceasta punte nu o recomand nimanui pt ca este o punte foarte proasta .sa incepem deci cu puntea cu diode ra 220 si anume verificarea diodelor care se verifica cu un ohmetru sau un aparat de masura digital indicatia trebuie sa fie astfel in sensul de conductie la ohmetru sa fie o rezistenta cit mai mica dar nu 0 iar cel digital pe dioda trebuie sa aiba vreo 300 . Atentie!!! Toate diodele trebuie sa arate la fel si sa nu fie diferente prea mari intre diode iar in sensul invers nu drebuie sa conduca deloc. sa se verifice tresa diodelor sa nu se miste in interior sau sa se roteasca daca se descodera ca se misca sau se roteste se schimba dioda se schimba daca una sau mai multe indica indica o valoare mai mare decit celelalte de asemenea se schimba daca sint strapunse [0 in ambele sensuri] sau intrerupte [nu da nimic] Apoi se verifica starorul cade este de 2 feluri 1 bobinat in triunghi care are 3 iesiri cu cite 2 sirme de cupru emailat pe fiecare grup de diode de 1-1,5 mm; nu il recomand pentru Ca daca se strapunge o dioda sau mai multe se arde am patit-o 2 bobinat in stea are 3 iesiri fiecare cu cite 1 sirma de cupru emailate mai groasa de 2 -3 mm recomandat cu cit sirma este mai groasa cu atit puterea este mai mare Se urmareste sa nu fie jupuite sirmele,rupte ,arse [negre] se poate spala cu apa calda si detergenti nu cu diluanti sau alte produse petroliere ;se pune la uscat Se verifica rotorul cu un ohmetru si trebuie sa aiba atenie intre 3,5 si maxm 6 ohmi daca aceste valori sint diferite exista probabilitatea ca sa existe probleme cu incarcarea bateriei Se curata cele 2 inele ale rotorului cu cirpa apoi cu un smirghel fin sa nu lase urme Daca cele 2 inele au santuri o diferenta mai mare de 3 mm adincituri sau locuri schimbate la culoare pe suprafata lui recoman strunjirea mentionez ca inelele ar trebui sa aiba cam acelasi diametru se accepta o diferenta de 2-3 mm Se mai verifica periile [crbunii] sa culiseze usor sa nu se blocheze si sa fie suficient de lungi ca in momentul cind se pun la loc sa se simta o presiune asupra colectorului gata cu alternatorul Sa presupunem ca alternatorul este bun , atunci se porneste motorul si se masoara intre borna + a bateriei si borna + a releului de tensiune [incarcare] aceasta diferenta nu trebuie sa fie mai mare de 0,2-0,3 v Daca este mai mare decit valorile date poate apare frnomenul de fularea luminilor sau diferente de tensiune la aplicarea sau scoaterea consumatorilor din circuit [faruri aeroterma stergator E.t.c.] Acel circuit este astfel :+ baterie-> +alternator->bloc lumini->cheie contact [contactul electric]->bloc sigurante[ nu trece prin nici o siguranta(direct)]->bobina inductie->releu de tensiune[incarcare] Mentionez ca am gasit probleme intre contact si releul de tensiune diferenta erea intre 2 si 2,5v;am schimbat contactul electric si firul intre panoul de sigurante si bobina de inductie respectiv releul de tensiune Fularea luminilor mai poate fi din releul de tensiune[cel mecanic] si anume distanta intre contactele lui sa fie prea mare This post has been edited by Ov: 24 Jan 2012, 09:39 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#173
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
Mai am cva de adaugat si anume o modoficare care merita cel putin o bere si anume: pentru a mentine tensunea pe baterie la o valoare de 14,1-14,3 cu consumatiri [ faruri , aeroterma ,stergator , e.t.c.]
La o turatie de 900 de ture / min recomand inlocuirea fuliei de la alternator existenta cu una de diametru cit mai mic [olcit] sau alta masina pentru a avea un randament cit mai bun recomand releu electronic de tensiune [incarcare] dar nu din ala de 150.000 - 250.000 subtire si dreptunghiular dupa aceea reglarea turatiei de relnti la 900 de ture/min [va scadea ce 100- 200 ture Peste 2 saptamini o sa revin cu o schema de releu electronic ,cablaj si realizare inclsiv fotografii care este foarte stabila si fiabila care functioneaza la mine pe masina din 1999 si la care nu am unblat decit pentru reglajul in limite mici a tensunii de 0.1-0.4v odata pe an ![]() ![]() This post has been edited by Ov: 24 Jan 2012, 09:40 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#174
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
puteti sa va duceti la dezmembrari si sa cautati un altermator bosh de la o masina traina care sa aiba prinderea asemanatoare cu cea de la dacie are releu incorporat si tine tensiunea de incarcare linie la 14V
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
argon |
![]()
Post
#175
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(iulianv @ 19 May 2006, 20:26) Legat de problema mea, descrisa la postul #162: - cumparat si inlocuit tresa metalica dintre caroserie si alternator: nici o schimbare; - inlocuit releul: la relanti fara consumatori am 14,2V iar cu faza lunga scade la 13V. Daca accelerez pe la 2000 rot/min si cu faza mare tensiunea creste la 14,2V. Probele le-am facut la rece, voi vedea cum se comporta la drum. P.S. E corect asa? E perfect, totusi verifica si dodele din alternator, ca e cam putin 13, macar 13,5 daca era, dar e ok oricum. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
HarM |
![]()
Post
#176
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 May 06 ![]() |
Revin cu aceeasi intrebare: Ma duc sau nu sa schimb releul regulator in conditiile in care imi furnizeaza doar 13.8 V la relanti?
|
--------------------
Dacia
1300
1982
- B24RDF
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#177
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
In principiu as crede ca releul tau cel nou e reglat la tensiune mai mica; totusi, din cite spui, verifica si puntea de diode, daca acolo is doua defecte, nu ai tensiune.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
HarM |
![]()
Post
#178
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 25 Joined: 17 May 06 ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 22 May 2006, 07:17) In principiu as crede ca releul tau cel nou e reglat la tensiune mai mica; totusi, din cite spui, verifica si puntea de diode, daca acolo is doua defecte, nu ai tensiune. Am dat jos alternatorul l-am desfacut bucati si am verificat tot ce se poate verifica. Diodele sunt bune, le-am verificat pe fiecare in parte. Carbunii sunt OK. Rotorul este in regula si el. Am montat la loc alternatorul si am observat o crestere de 0.1 V la relanti, adica de la 13.8 la 13.9. In rest aceeasi situatie cu valorile tensiunii., nu a crescut dar nici nu a scazut. Cred ca pana la urma am sa ma duc sa schimb releul poate nimeresc unul mai bun. |
--------------------
Dacia
1300
1982
- B24RDF
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#179
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
uite o schema buna de releu de incarcare merge antaia eu am avut pe masina pina sa iau alternatorul de WV
|
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
Giurisici Fabian |
![]()
Post
#180
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.123 Joined: 17 January 06 ![]() |
![]() |
--------------------
KIA
PROCEED GT
GT 2023
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 09:00 |