Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
apollo |
![]()
Post
#211
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
|
||
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|||
C a t a l i n |
![]()
Post
#212
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Indicatorul are marje mari de eroare...Din moment ce acul se ridica, inseamna ca primeste curent...Datorita principiului de functionare, este foarte greu de calibrat...Acolo exista o lamela metalica prin care trece curent, si in functie de voltaj, lamela se incalzeste si se dilata, miscand acul...
Nu te lua dupa el, ce ai masurat cu multimetrul e sfant... Valorile masurate sunt bune! Masa la nova mea (gti) e asa: minus (-) baterie --> masa electromotor (si prin el tot blocul motor si cutie de viteze) --> si de la cutia de viteze un conductor gros leaga si caroseria la masa.... This post has been edited by Catalin Marinarul: 6 Jan 2007, 11:08 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
apollo |
![]()
Post
#213
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
mersi mult . ca de nu imi ziceam nimeni..il cautam 3 zile.eu acel cablu gros nu-l am.
am doar unu care pleaca de pe baterie la electromotor si atat. mai am niste cabluri de masa sub far.dar alea is de la masa de la far,semnalizare si inca ceva. am sa le refac pe toate. deci sa inteleg ca totusi incarca bateria. sa zic asa acul acela e cu vreo 2-3mm in urma ![]() |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
finutu |
![]()
Post
#214
|
![]() baga un - ..aere! Group: Members Posts: 138 Joined: 2 February 07 From: Bucuresti ![]() |
salut
E normal sa am un consum de 5 A la aeroterma de 1300, caci imi scade turatia motorului cand bag aeroterma, desi pe baterie tensiunea creste de la sub 14V la putin peste 14 V in acel moment. Am descoperit si o diferenta maricica la + de pe releu, vreau sa schimb contactul electric de la chei, se gaseste in comert doar acea parte? |
--------------------
Docia
1710
1943
- 1-B-113456 promo VN2
|
|
ageana |
![]()
Post
#215
|
![]() -> Group: Members Posts: 1.885 Joined: 9 September 06 ![]() |
Am si eu o problema:
pe masina am un releu mecanic ce a fost al ei original. Problema e ca imi baga in baterie cam 18 volti. Am luat unul nou electronic (cel mai scump), si din cauza ca am dat un fir la masa l-am nenorocit. Acum l-am pus pe cel vechi, am incercat sa-l mai reglez, am invartit de toate suruburile si rotitele din interior si degeaba. Spuneti-mi si mie va rog daca mai pot face ceva cu el, si cum se regleaza. Merci. |
--------------------
Ideal
Pro Rider
2009 Percussive maintenance engineer.
Turkish rhombus owner. Dezmembrez Ferrari Enzo 2003, motor bun, nu papă ulei. |
|
bygy007 |
![]()
Post
#216
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se regleaza din rotita desfaci capacul de ebonita cu o cheie de 8 se slabeste surubul si se roteste rotita spre stinga pentru a mari tensiunea si spre dreapta pentru a micsora (cum te uiti la ea )
daca nu merge verifica rezistenta de nichelina din interior sa nu fie arsa , contactele sa nu fie sudate sau firul de la unul din contacte sa nu fie intrerupt |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
finutu |
![]()
Post
#217
|
![]() baga un - ..aere! Group: Members Posts: 138 Joined: 2 February 07 From: Bucuresti ![]() |
Care imi spune si mie ce valoare trebuie sa aiba o rezistenta, sa nu depasesc 14 volti la borna bobinei?
ca parca valoarea optima la borna bobinei este undeva sub 14 volti?! This post has been edited by finutu: 3 Feb 2007, 14:52 |
--------------------
Docia
1710
1943
- 1-B-113456 promo VN2
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#218
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(apollo @ 6 Jan 2007, 12:11) mersi mult . ca de nu imi ziceam nimeni..il cautam 3 zile.eu acel cablu gros nu-l am. am doar unu care pleaca de pe baterie la electromotor si atat. mai am niste cabluri de masa sub far.dar alea is de la masa de la far,semnalizare si inca ceva. am sa le refac pe toate. deci sa inteleg ca totusi incarca bateria. sa zic asa acul acela e cu vreo 2-3mm in urma ![]() Nu iti face griji si nova mea are doar acel cablu spre electromotor.... doar la gti a fost pus cablul care leaga cutia de viteze de cadrul motor ... si iti mai spun ca masina mea merge cu acul pe stanga maxim rosu cand am consumatori ... si scaderi de turatie cand sunt aprinse farurile ... si masina porneste la sfert luminile nu palpaie ... dar acul indica ca incarcarea este deficitara ... acum sa il cred sa nu il cred ... nu stiu .... masina de un am si ceva merge cu el asa ... in stanga pe rosu ...(fara consumatori sta pe zona hasurata sau un pic pe alb) |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#219
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(finutu @ 3 Feb 2007, 15:50) Care imi spune si mie ce valoare trebuie sa aiba o rezistenta, sa nu depasesc 14 volti la borna bobinei? ca parca valoarea optima la borna bobinei este undeva sub 14 volti?! nu am inteles nimic daca este vorba de rezistenta de pe bobina de inductie aceasta se pune cind rezistenta primarului bobinei de inducie este mai mica de 3,5 ohmi si aceasta are intre 1,5 si 3 ohmi si trebuie sa fie de putere mare 50-150W daca este vorba de rezistenta din releul de incarcare are 3 spire cu nichelina de 0,5-0,7 pe un diametru de 5-6 mm This post has been edited by bygy007: 3 Feb 2007, 22:25 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
finutu |
![]()
Post
#220
|
![]() baga un - ..aere! Group: Members Posts: 138 Joined: 2 February 07 From: Bucuresti ![]() |
bygy007 poti sa-mi explici si mie poza asta, la ce folosesc rez si rel si cum functioneaza?
Attached thumbnail(s) jaraign.jpg ( Size: 66.86k ) Number of downloads: 3896 |
--------------------
Docia
1710
1943
- 1-B-113456 promo VN2
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#221
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Alea sint bobine cu balast; primarul lor e calculat asa incit tensiunea secundara sa fie cea nominala la o tensiune de vreo 8 V (cazul in care bateria e descarcata si/sau nu face fata consumului mare al demarorului). In cazul legarii ei permanent la 14,4 V ar aparea defecte. Ca urmare, la pornire se comanda cele doua relee cu un + de la bobina solenoid (acel + care apare pe contact in pozitia de demaror). Acele relee "sunteaza" rezistenta, pe bobina aparind tensiunea bateriei direct pe primar, usurind pornirea. Dupa eliberarea cheii, tensiunea pe bobina releelor devine 0V, releele sint eliberate iar tensiunea de 14 V va trece prin acele rezistente de balast calculata asa incit pe ele sa ai acea cadere de aprox 6V (diferenta intre 14V retea si 8V tensiune nominala PRIMAR). Valorile sint aproximative, depinde de producator ce caderi a stabilit.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#222
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Salut!!!Imi poate spune cineva si mie care sunt valorile normale de incarcare?Daca bateria e slaba,afecteaza incarcarea?
Multumesc!! |
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
argon |
![]()
Post
#223
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Perfect este cat mai aproape de 14,2 V. Normal este intre 13,8 si 14,4 indiferent daca motorul e turat sau nu, sau cati consumatori ai.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#224
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Mie,la relanti imi incarca 12,8-12,9,iar in ture 14,6.Daca aprind si farurile si dau drumul si la aeroterma la relanti scade pe la 11,5.Am schimbat vre-o 5-6 relee,si mecanice si electronice si tot la fel imi incarca.Am pus o baterie noua de la cineva si se apropie de valorle pe care mi le-ai dat tu.Ce e de facut,sa schimb bateria?
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#225
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Inainte sa o schimbi, verifica nivelul electrolitului din fiecare compartiment (eventual completeaza cu apa distilata daca e nevoie, nivelul trebuie sa fie cu 15mm deasupra placilor), si dupa ce completezi pune bateria vreo 12h pe redresor.
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#226
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Daca bateria e foarte descarcata e si normal sa rezulte o tensiune mai mica la borne. Pune-o pe un redresor si vezi dupa aia.
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#227
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cosmin_bojin @ 6 Feb 2007, 13:08) Mie,la relanti imi incarca 12,8-12,9,iar in ture 14,6.Daca aprind si farurile si dau drumul si la aeroterma la relanti scade pe la 11,5.[...] Eu zic sa verifici bine legaturile de masa si diodele. Si, de ce nu, caderea de tensiune pe contactul cu cheie. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#228
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=683638
pentru baterie http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=496492 pentru alternator |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#229
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#230
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca rezistenta bobinei rotorului alternatorului nu este cea care trebuie (mai mare sau mai mica ) atunci nu o sa incarce sub nici o forma corect
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#231
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Sa il ia Draq ... l-am luat in brate ... dus al electrician ... facur bucatele ... schimbat rulmeti masurat pus al loc ... si electricianul a zis pune pe masina ca este bun ... am schimbat releul de incarcare si al fel face ... o las asa ca nu am ce sa ii mai fac
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#232
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Sal!!!Am gasit un releu mecanic frantuzescsi la-m reglat ieri.Am ajuns la valori de 13,6 in relanti si 14,8 in ture fara consumatori.E bine asa cum la-m reglat?Daca il reglez sa-mi de-a valoare mai mare in relanti in ture imi baga 15,7.Cum sa fac,il las asa?sau mai umblu la el?Multumesc!!
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#233
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(cosmin_bojin @ 7 Feb 2007, 18:20) Sal!!!Am gasit un releu mecanic frantuzescsi la-m reglat ieri.Am ajuns la valori de 13,6 in relanti si 14,8 in ture fara consumatori.E bine asa cum la-m reglat?Daca il reglez sa-mi de-a valoare mai mare in relanti in ture imi baga 15,7.Cum sa fac,il las asa?sau mai umblu la el?Multumesc!! trebuie sa ai maxim 14,4 turat vezi caderea de tensiune intre +baterie si + releu incarcare nu trebuie sa fie mai mare de 0,3 V ( se pune un cordon pe + baterie si celalalt pe + releu) |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
tabek |
![]()
Post
#234
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 305 Joined: 23 June 05 From: Cluj Napoca ![]() |
Am si eu problema. Saptamana trecuta inaintea unui drum lung am zis sa masor incarcarea. La relanti, 17V! Am schimbat releul de incarcare, dupa care aveam 14,2V la relanti. Dupa acel drum am verificat din nou, rezultat...17V. De atunci am mai schimbat 2 relee, acum tot 17V am la ralanti. Dupa ce pun unul nou, incarca bine, cu 14,2-14,3V la relanti. Am verificat doar masa de la releu la borna - al acumulatorului, care e in regula. Sigur si multimetrul are erori (e unul ieftin luat de vreo 5 ani de la rusi), dar nu cred sa aiba erori mai mari de 100mV, sigur nu de ordinul voltilor. Indicatorul nu sta niciodata pe rosu, dar asta nu-i relevant.
Ce poate fi? nu cred ca este doar regulatorul de vina, din moment ce am schimbat 3 pana acum. Poate fi de la alternator? Diode? |
--------------------
Dacia/Peugeot
1310L/307
1996/2006
- MM05HVM
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#235
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
O sa masor caderea de tensiune in cursul zilei de astazi si o sa postez rezultatul.Multumesc!!!
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#236
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Inca o chestie!!La releu(releu mecanic) ce distanta trebuie sa fie intre contactii aia care seamana cu o platina???
|
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#237
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Masoara tensiunea pe + baterie si pe + releu (firul cu papuc). Daca pe acel + releu ai 14 V in timp ce pe baterie ai 17, verifica ce cadere de tensiune ai pe contactul cu cheie si daca masele sint corecte.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#238
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(cosmin_bojin @ 8 Feb 2007, 11:01) Inca o chestie!!La releu(releu mecanic) ce distanta trebuie sa fie intre contactii aia care seamana cu o platina??? cit mai mica dar sa comute adica sa se inchida unul si sa se deschida celalalt orice releu se poate vreifica scos de pe masina in felul urmator se alimenteaza cu o sursa reglabila de curent continu si stabilizata intre 0 si 16V intre masa (carcasa care se stringe in suruburi) cu minus si plusul se leaga la intrarea releului unde este marcat cu plus la iesire se leaga un bec de 12V 21W minim intre DF si minus de la 10V incepe sa se mareasca tensiunea la 10V becul trebuie sa fie aprins pina in jurul valorii de maxim 14,4V la 14,4 becul trebuie sa se stinga complet daca se stinge la o tensiune mai mare de 14,4V atunci este defect daca este modelul mecanic se regleaza ca becul sa fie stins maxim la 14,4V This post has been edited by bygy007: 8 Feb 2007, 19:37 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cosmin_bojin |
![]()
Post
#239
|
![]() the Group: Members Posts: 340 Joined: 24 February 06 From: Bucuresti ![]() |
Sal!Am masurat caderea de tensiune dintre releu si baterie,e de 0,35-0,37(oscileaza).Cum se masoar caderea de tensiune pe contactul cu cheie??
La releul meu contactii sunt lipiti,nu e distanta intre ei,asa ia-m gasit cand am desfacut capacul.I-am curatat si ia-m pus la loc.Acum,cum am spus si mai sus,am 13,6 in relanti ssi 14,8 in ture(fara consumatori). |
--------------------
Dacia
1300
1979-Berlina
- B-29-XLJ RACING WILL NEVER DIE!!!
|
|
amc |
![]()
Post
#240
|
![]() 2 trancane Group: Members Posts: 603 Joined: 28 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ce pot sa fac ca la borna bobinei de inductie sa nu am peste 14V pentru ca peste 14v la bobina imi scade turatia motorului????
|
--------------------
YUGO
Zavzta
2007/prestige
- 1-B-NU-IS--chhh
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 11:29 |