Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
Merced |
![]()
Post
#271
|
||
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
|
||
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|||
Siconi |
![]()
Post
#272
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Releu mecanic: 45-55 RON
Releu electronic cu/fara referinta: 11-13 RON Cam astea-s preturile; depinde de magazin si de adaos comercial. |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#273
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
am si eu o buba la alternator:
1 Indica in bord la baterie la jumatate 2 Pornesc farurile trece putin langa rosu 3 Pornesc si proiectoarele trece pe rosu mentionez am mp3. proiectoare, alarma, IC sa pun la fiecare un condesator? sau ce sa ii fac ? |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
Merced |
![]()
Post
#274
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Dar de ce-s mai scumpe alea mecanice, si de ce as mai pune tot mecanic cand cel electronic e mai ieftin si presupun ca mai bun?
|
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
mirceas |
![]()
Post
#275
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
da un search si sigur o sa gasesti multe povesti despre avantaje/dezavantaje...
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#276
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Merced @ 6 Aug 2007, 10:40) Ma duc azi din nou la prietenul ala al meu care are multimetru si incerc s-o reglez singur. Totusi a fost cretin se pare ala care mi-a faucut reglajul ultima oara, se mai numea si electrician auto cica... 15.X V la relanti, killer pentru baterie. Pana la urma d-aia mi-a pocnit si prima baterie, voltajul asta extrem de mare a ajutat la evaporarea electrolitului din ea presupun. Acum sa zicem ca eu reusesc sa o reglez, ce dracu' fac la verificarea pentru garantie, cand o sa vada aia ca-mi incarca bine dar bateria e cam omorata... Sunt sansa sa-si ia teapa si sa-mi dea una noua? ![]() Later edit: Mi-am luat o piatra de pe inima. M-am jucat eu putin la releu ala cu un multimetru pus pe baterie si l-am adus la un 14-14.1V la relanti si ~14.5V cu motorul turat dupa ureche la vreo 3000rpm. Ce m-a surprins si poate-s eu nebun, dar cand am dat drumu la faza lunga+stergatoare+aeroterma mi-a sarit la aproape 16V incarcarea. E normal, adica in loc sa scada de ce creste? E compensatorie cumva? In fine, am sperat ca la verificare n-o sa se apuce sa dea drumu la lumini. Am gasit cam greu service-ul ala intr-un colt uitat de lume si a venit un om afara, a pus multimetru, a mai turat motorul, m-a pus sa-i dau faza lunga, scurta si dupaia mi-a zis ca e ok. Eu incep cu apropourile la adresa "ochiului magic": "Dom'ne da' de ce e galbenul ala si nu mai e verde?". Raspunsul lui a venit repede "A... N-are nimic, merge". Ii explic ca o perioada a fost reglata prost instalatia si pana mi-am dat seama am mers cu incarcare de 16V, zice ca n-are nici pe dracu', ca acu doar cu farurile aprinse urca la 15V, dar oricum e bine(inca o data, de ce creste in loc sa scada? ) si ca nu trebuie sa-mi fac probleme. Oricum mi-au pus oamenii stampila, au zis ca n-avea nimic daca treceau cele 10 zile ca nu sunt de la Politie si inteleg ca nu ai timp zilnic de asa ceva. Pana la urma acum am garantie la ea, deci un an jumate nici nu-mi fac griji... Totusi sa-mi explice cineva de unde cresterea de voltaj cand ai consumatori porniti si esti cu motorul turat. ![]() aia 16V cu consumatori nu este bine o posibil problema este de la + baterie bloc lumini contact electric cheie + bobona inductie + alimentare releu ai cadere de tensiune intre +alimentare releu si + baterie pentru a te convinge cu consumatorii porniti pui o tasta pe plusu releului si cealalta pe + bateriei in cazul tau vei gasi vreo 2V This post has been edited by bygy007: 6 Aug 2007, 19:51 Attached thumbnail(s) alt.JPG ( Size: 289.81k ) Number of downloads: 1475 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
unikat45 |
![]()
Post
#277
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 375 Joined: 4 May 06 ![]() |
pentru cei curiosi de cum arata releul electronic pe interior
Attached thumbnail(s) 01010013.JPG ( Size: 329.5k ) Number of downloads: 1864 |
--------------------
Dacia 1310
Dacia 1310
1999
- IS 01882
|
|
Merced |
![]()
Post
#278
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Pfff, dau din lac in put se pare. Acum ploua si e tarziu, maine mai dau o fuga la cineva cu multimetru si ma apuc sa masor, sa vad de unde problema. Si mie mi s-a parut extrem de dubios, dar deh, pana si ala la garantia bateriei a zis sa nu-mi fac griji, si mi-a pus stampila cu "verificat". Nu-mi vine sa cred, auzisem ca-s nesimtiti aia si se leaga de orice, dar n-a zis nimic ca bateria sta in lighean fixata de un bidon de ulei si altul cu lichid de frana.
![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
mirceas |
![]()
Post
#279
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
cred ca imi face si mie probleme incarcarea, de ceva timp imi cade acul pe rosu de tot la relanti doar cu faza scurta iar mijlocul ceasului nu il mai atinge. releul de incarcare l-am tot schimbat ca e ieftin dar nu asta e problema. nu am aparat de masura, asa ca banuiesc puntea de diode. eu am schimbat-o ceva timp in urma, dar am inteles ca oricum sunt cam proaste. am alternator clasic, de 3x A.
intrebare: parca citisem pe undeva pe forum ca exista doua tipuri de punti de diode prin comert si ca numai una e recomandata. stie cineva de care sa iau ca sa am garantia ca ma va tine mai mult? |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#280
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Cauta punte cu diode mari. E usor de recunoscut. Diodele sunt presate in doua radiatoare de aluminiu.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
mirceas |
![]()
Post
#281
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
cine le face? puntea asta de o am acum nu are diodele la vedere. si are radiatorul dintr-o bucata...
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#282
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
@mirceas
Nu mai stiu cine le face. Dupa descriere ai punte cu diode mici. Astea mai au prostul obicei sa oxideze la suprafata de contact. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
mirceas |
![]()
Post
#283
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
multumesc, m-am uitat prin magazin, sunt de electroprecizia doua tipuri, cea normala e pana in 30 ron (vezi in poza). puntea asta e buna? cica exista una si mai buna, mai subtire (din pacate nu mai aveau) dar costa 130 ron, mi se pare enorm doar pentru o punte, mai pun ceva si iau alternator nou
![]() ![]() Image003.jpg ( Size: 364.4k ) Number of downloads: 1815 |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#284
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Cea din imagine este cu diode mici. E cea mai slaba.
|
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
mirceas |
![]()
Post
#285
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
interesant totusi de ce cealalta varianta costa 130 ron, mi se pare enorm pentru 3 diode.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#286
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
Puntea are 6 diode.
Despre preturi nu stiu ce sa spun, dar in privinta calitatii pot sa spun ca cea scumpa este mai buna. Eu am pe masina varianta scumpa de cand e ea si nu am avut probleme niciodata. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
mirceas |
![]()
Post
#287
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
pai asta e problema ca dublez pretul si imi iau alternator de nova care are si releu incorporat, punte redresoare din asta buna etc.
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#288
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Sint doua tipuri de alternatoare:
1. De 36 A, infasurari in stea, la punte se LIPESTE cu fludor un singur fir. E puntea cu diode mici, pastila. 2. De 50 A, infasurari in triunghi, la punte apar cite doua fire de bobinaj legate la un papuc "ochet". Puntile au legaturile cu surub si contin diode "mari", cu fir. Daca faci rost de o punte din aia mare, chiar defecta, poti cumpara din comert numai setul de diode (3 + 3) si le poti inlocui, vei iesi MUUUUUUULT mai ieftin decit o punte. Problema e ca va trebui sa atasezi niste papuci "ochet" pe fire, lipite bine cu fludor. Acuma, ar mai trebui testat daca puntea aia mare intra bine in alternatorul de 36, parca era un mic artificiu de facut acolo. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mirceas |
![]()
Post
#289
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
stai ca nu inteleg?! aternatorul meu e de 36A (rotorul parca are infasurari in stea cum ai precizat) si are punte ca cea de mai sus (cu diode mici din cate am inteles) dar are 3 fire, nu unul...
cand zici punte mare, te referi ca cea din poza? ca am doua din alea... ce fel de diode trebuie sa cumpar? |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#290
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
La cea cu diode mari ai cite doua fire, deci total sase. Sint doua cite doua legate la cite un papuc ochet. Asta spuneam. Si mai spuneam ca daca vrei punte mare, faci rost de una, cumperi diode pentru ea (toate sau cite sint defecte) si, pentru ca puntile mari (nu ca a ta) se leaga cu surub la fire, o sa pui pe fiecare fir din stator (3) cite un papuc ochet.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
autom |
![]()
Post
#291
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#292
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
difera alternatoarele ca design?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
mirceas |
![]()
Post
#293
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
am desfacut o punte ca cea care v-am aratat-o mai sus. se pare ca are 6 diode (mici).
am pus o punte nou-nouta pe aternator, am schimbat periile. e ceva mai buna incarcarea dar tot nu mai e chiar ca inainte. poate ca rotorul a imbatranit. am observat ca cei doi carbuni nu mai calca exact pe mijlocul traseelor de cupru ci o idee mai pe margine (desi fiecare carbune e pe traseul sau). asta s-a intamplat cand am schimbat mai demult rulmentul mic, s-a deplasat putin chestia aia rotunda. |
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#294
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
daca ai pus tot punte cu diode mici degeaba la un moment dat va ceda cam asa arata o punte cu diode bunediode.JPG ( Size: 23.52k )
Number of downloads: 1773
poti sa iei puntea de prin tirg sau de pe la dezmembrari diodele le poti masura si inlocui pe cele defecte ideea este ca nu dai atita pe o punte noua, aceasta este o punte cu diode mici Image003.jpg ( Size: 49.04k ) Number of downloads: 1472 ceea ce nu recomand se puna pe masina mai ales daca ceri putere mai mare de la alternator (becuri mai mari sau statie ) This post has been edited by bygy007: 8 Aug 2007, 22:09 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
mirceas |
![]()
Post
#295
|
Membru autentic Group: Members Posts: 479 Joined: 4 July 06 ![]() |
pai asta e problema, ca nu cer deloc putere mare, am becuri clasice si nu am statie sau alti consumatori. dar iarna vor merge toate, aeroterma, faruri, dezaburire etc. si pana atunci trebuie sa rezolv problema...
|
--------------------
Astra 1.6
/ Ex-Dacia 1310 '84
/ Dacia 1310 TLX '89
|
|
Bullix |
![]()
Post
#296
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 6 Aug 2007, 19:46) Eu incep cu apropourile la adresa "ochiului magic": "Dom'ne da' de ce e galbenul ala si nu mai e verde?". Si pana la urma care e faza cu ochiul magic? Ca am si eu un Rombat Pilot de 60Ah... si la mine, tot hepatita sau ciroza cred ca are dupa ochiu' ala magic... Ce-mi indica de fapt, concentratia acidului din solutie? E cumva, de fapt, un discriminator chimic pe baza de turnesol, or kind of? |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Merced |
![]()
Post
#297
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Uite ca eu acu ma duc sa controlez nivelul eletrolitului din ea, ca ma gandesc ca daca transparent inseamna nivel scazut de electrolit, galbenul ala o fi o stare intermediara, sau nu stiu ce sa zic altceva.
Edit: Acu am venit de la masina, si am constatat ca intr-adevar nivelul electrolitului e scazut. Asa ca Bullix iti recomand sa verifici si tu, sa vezi daca "hepatita" nu e defapt lipsa de electrolit, si daca e lipsa de electrolit, atunci verifica instalatia si vezi sa nu cumva sa-ti supraincarce(cum mi se intampla mie de fapt si de drept) iar daca nu e cazul poate ca s-a evaporat din cauza temperaturilor mari din vara asta. Noroc! This post has been edited by Merced: 9 Aug 2007, 14:39 |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
Bullix |
![]()
Post
#298
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Asta inseamna sa scot eticheta aia de peste capac, nu? Banuiesc ca era pusa acolo cu mesajul subliminal: "nu mai completa cu apa, ia-ti mai bine alta"; avand insa in vedere ca unii au tinut bateria asta si cate 6 ani fara probleme, NU-MI IAU ALTA!
Mersi! Noroc! |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
Versatu |
![]()
Post
#299
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 28 Joined: 10 July 06 ![]() |
am umblat azi la masina:
-am schimbat bobina de inductie cu una master (cica germania) -am uns cu vaselina suruburile de pe portaripa stanga si strans mai bine rezultat: -becurile din bord se aprind de parca am masina noua....ca niciodata le vedeam pe toate aveau putere in ele (sa fi fost de la masa sau bobina ??? ) -la 900 ture incarca 14.06 fara consumatori 13.96 cu -pozitii -aeroterma -semnal (variaza ) 13.80 -faza scurta 13.20 -faza lunga -la 1000-1100 ture cu faza scurta incarca 14 -la 1600-1800 ture cu faza lunga incarca 13.8 ( am facut testu cu bateria scoasa si merge motoru .....dar) da tot se duce acu spre rosu cu consumatori.........drept urmare......dat jos alternatorul -verificat carbuni....ca noi -punte diode ???? atasez foto si as vrea sa imi zica cineva cum sa verific......cu aparat digital ca nu prea reusesc (mie imi conduce in toate sensurile posibile ) -suruburile care fixeaza capacele se invart in gol (piulita pe surub ) -cand invart fulia se aude un zumzuit spre lovitura ca se simt si mici vibratii.....de la ce o fi ??? -si as vrea sa masor infasurarile da imi da 0.13 intre ele ...e infasurare stea cu 3 fire am masurat azi pe masina si pe plusul de la alternator aveam 14.12 la incarcare si pe baterie 14.06 .........e bine ?????? unde se pierd cei 0.06 v ??? multumesc Attached thumbnail(s) DSC00840.JPG ( Size: 263.58k ) Number of downloads: 548 DSC00841.JPG ( Size: 262.45k ) Number of downloads: 646 |
--------------------
DACIA
1310
1985
- B-26-UHN
|
|
Merced |
![]()
Post
#300
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
QUOTE(Bullix @ 9 Aug 2007, 17:44) Asta inseamna sa scot eticheta aia de peste capac, nu? Banuiesc ca era pusa acolo cu mesajul subliminal: "nu mai completa cu apa, ia-ti mai bine alta"; avand insa in vedere ca unii au tinut bateria asta si cate 6 ani fara probleme, NU-MI IAU ALTA! Mersi! Noroc! Eu am Rombat Cyclon de 55A si in certificatul de garantie spune sa ii controlez nivelul electrolitului la 3 luni. Mie mi-a intrat aproape o sticla de 1L apa distilata in ea, cam 700ml cred. Din galbenul hepatic "ochiu' magic" s-a facut repede negru, dar dupa vreo doua drumuri a inceput sa se inverzeasca. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 6th May 2025 - 15:07 |