Cutie viteze renault 25 pe dacia!, castig sau pierd?
![]() ![]() ![]() |
Cutie viteze renault 25 pe dacia!, castig sau pierd?
valy1233 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|||
freddybb |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru Group: Members Posts: 181 Joined: 22 February 06 ![]() |
depinde de rapoartele de transformare, a vitezelor si de raportul transmisiei finale, dar asta nu e totul, puneti problema adaptari prinderii, a planetarelor si nu ultimul rand a reparari si a pieselor de schimb, e posibil sa ai ceva avantaje dar nu cred ca justifica efortul
|
--------------------
dacia
1300
- AB 01 HXS
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#3
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Mai bine mio vinzi mie
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
bucatzel |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(valy1233 @ 3 Dec 2012, 21:26) E-te fleosc. Ca sa demontez ceva mituri p-aci, ca prea fuge lumea de p-aci de ingrijit cutii de viteze. Cutia de viteze pe care am avut-o pe prima mea masina era un fel de strutocamila, cu piese combinate de cutie in 4, 5 si papuc. Nu cereti detalii, ca eram destul de junior p-atunci. Adunata de taica-miu si mine iarna, asa ca nici macar nu o ars cuiva sa stea sa se mocaie si sa pupe fiecare sincron pentru noroc. Si acum se pot schimba vitezele la ea cu varfurile a doua degete. Chiar si cu unul singur, daca insisti. Deci de putut, se poate. QUOTE(valy1233 @ 3 Dec 2012, 21:26) Pai rapoartele la cutiile de dacie le gasesti pe forum daca sapi un pic. Compara-le cu cele de la cutia pe care ai gasit-o, si-s ferm convins ca o sa afli singur raspunsul. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
Viteza maxima depinde de motor, deci chill, n-o sa obtii nimic in plus.
Consumul o sa fie mai mic doar pe treapta finala pentru ca pe restul, fiind mai lungi, motorul trage din greu sa ajunga la turatia necesara cuplului favorabil inaintarii, deci practic o sa-ti creasca consumul. Cutia este foarte lunga, fiind de diesel, deci o sa te apuce somnul pana o sa schimbi treptele la condus sportiv si la mers normal va trebui tinut motorul in ture mai mari, pentru ca la schimbarea treptelor sa nu te trezesti ''ca-ti pica ralantiul in baie'' (vorba unui clasic). Cat despre schimbarea lina, nu stii despre ce vorbesti. Sustin demontarea acestui mit prin faptul ca la tabla mea, din '78 cu multi km (cateva sute de mii) la activ, cutie originala Romaneasca in 4, schimbi treptele cu usurinta, mai ceva ca la unele straineze si nu exagerez. Deci inseamna ca daca ai afirmat ce ai afirmat, inseamna ca ai avut parte numai de ciururi de cutii. |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
valy1233 |
![]()
Post
#6
|
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 4 Dec 2012, 08:10) Viteza maxima depinde de motor, deci chill, n-o sa obtii nimic in plus. fiind de diesel cutia are cuplu destul de jos zic eu in comparatie cu o cutie de dacieConsumul o sa fie mai mic doar pe treapta finala pentru ca pe restul, fiind mai lungi, motorul trage din greu sa ajunga la turatia necesara cuplului favorabil inaintarii, deci practic o sa-ti creasca consumul. Cutia este foarte lunga, fiind de diesel, deci o sa te apuce somnul pana o sa schimbi treptele la condus sportiv si la mers normal va trebui tinut motorul in ture mai mari, pentru ca la schimbarea treptelor sa nu te trezesti ''ca-ti pica ralantiul in baie'' (vorba unui clasic). Cat despre schimbarea lina, nu stii despre ce vorbesti. Sustin demontarea acestui mit prin faptul ca la tabla mea, din '78 cu multi km (cateva sute de mii) la activ, cutie originala Romaneasca in 4, schimbi treptele cu usurinta, mai ceva ca la unele straineze si nu exagerez. Deci inseamna ca daca ai afirmat ce ai afirmat, inseamna ca ai avut parte numai de ciururi de cutii. astept in continuare pareri,de preferabil cei care si-au montat nu din auzite ![]() |
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
|
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
valy1233 |
![]()
Post
#8
|
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
|
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
Ov |
![]()
Post
#9
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.512 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
Asa e, cutia fiind mai plana atunci cand o strangi cuplul folosit la suruburi poate fi mai mic. La cutia de dacie se foloste cuplu mai mare si la asta cuplu mai mic. Ce-i asa greu?
|
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#10
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Iti va merge mai rau cutia aia (fiind de pe diesel) comparativ cu asta de dacie,asta daca nu ai de gand sa pui si un motor care sa aiba mai multi caluti la baza.
|
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
valy1233 |
![]()
Post
#11
|
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
|
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
B17XGG |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 400 Joined: 8 April 12 ![]() |
Cunosc pe cineva care a pus pe Audi 100 (benzina) CV de Audi 100 Diesel(motor 5 cil). A 5-a i-o dadea numai la vale iar la plecarea de pe loc folosea mai intens ambreiajul. Si este normal: diagramele turatie-cuplu difera mult.
Daca te pasioneaza munca de cercetare, iti urez succes. Da-ne de veste si noua ce ai obtinut. This post has been edited by B17XGG: 4 Dec 2012, 18:44 |
--------------------
Dacia
1310 MLS recarosat
omologat 2001
- B17XGG
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 13:29) Cum n-o facut-o nimeni inca, ma pun sa mai si explic, nu doar sa rad de ma cracanez de ce enormitate ti-am bold-uit eu acolo sus. Cutia are doua lucruri: rapoarte si pierderi. Cuplu, niciodata. Ala face parte din atributiunile motorului. Daaaar, cutia este proiectata in functie de motorul pe care-l serveste. Asa ca o cutie de dizal pe un motor pe benzina poate fi o alegere foarte nefericita. Cum poti afla asta? Simplu, comparand rapoartele celor doua cutii. Si acum, spor la documentat. A, da. Sa mai pomenesc ca subiectul mai e tratat pe cateva topic-uri pe aici? QUOTE(SiloS @ 16 Dec 2005, 22:08) MODIFICARI ALE CUTIEI DE VITEZE : care vrea sa se lamureasca in privinta cutiilor de viteze sa intre aici : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4299 grupuri conice [ ![]() cutie in 4 trepte sau in 5 : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=17357 cutie de reno 21 pe dacie : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=22063 cutie de reno fuego : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6254 |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
valy1233 |
![]()
Post
#14
|
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
m-am exprimat gresit acolo...sper ca se intelege la ce ma refer
masina trage la turatii mai joase cu aceasta cutie zic eu... |
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#15
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 4 Dec 2012, 08:10) ![]() 4 Dec 2012, 19:57: QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 18:54) ![]() ![]() ![]() Si la turatii mari nu trage ca nu mai are cuplu in cutie, asa-i? This post has been edited by AR-18-MOS: 4 Dec 2012, 19:57 |
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
bucatzel |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 18:54) Nu se intelege. QUOTE(valy1233 @ 4 Dec 2012, 18:54) Ce poci sa mai zic, ai reformulat-o de-ai umplut-o de sange. Asta ca sa nu mai zic si ca ai ignorat exemplul practic de mai sus. |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
0000 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 338 Joined: 18 June 08 From: Rm Sarat ![]() |
Din cate am citit eu pe forum majoritatea celor care au schimbat cutia de viteze, au facut-o cu o cutie luata de pe o masina (Renault fuego) cu motor apropiat ca si capacitate cilindrica cu cel al Daciei. Si mai stiu ca, a mai fost aceasta discutie, in care nimeni nu a sustinut montarea unei cutii "de diesel" pe dacie. Poate totusi gasesti un fuego.
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=6254&hl=fuego This post has been edited by 0: 4 Dec 2012, 20:35 |
--------------------
dacia
1310
1990
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#18
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
alo neenea!, a piedut cineva timpul sa caute ce roti avea R25 D ? daca avea roti pe 14, si pe 13xx ai pe 13xx rotile mai mici, calculezi altfel treburile ,!ce grup are cutia etc!
conteaza si greutatile masinilor, daca dacia e mai usoara ca R25 ,e altceva! This post has been edited by ct-03-tvy: 4 Dec 2012, 20:41 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
cibi25 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru Group: Members Posts: 193 Joined: 16 December 08 From: Botosani ![]() |
eu personal recomand cutie de R21 am pe masina de 1 an
|
--------------------
Dacia
Berlina
1999
- BT 27 AIC A fi sofer nu inseamna doar sa stii sa bagi cheia in contact
|
|
aditza579 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
dizzy |
![]()
Post
#21
|
![]() Work smart not hard! Group: Members Posts: 5.079 Joined: 11 February 04 ![]() |
cauta pe google
R25GTX UN1-03 3.36 2.05 1.38 1.04 0.82 mi 3.55 final 3.89 Dacie 365 3.81 2.23 1.47 0.97 0.86 mi 3.07 final 3.77 sau 4.2 This post has been edited by dizzy: 5 Dec 2012, 12:52 |
--------------------
Whirpool
ex Dacia Logan
2005
- B zzz SXX Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds. |
|
Leo0608 |
![]() ![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 5 Dec 2012, 12:37) Prietene cand montezi o cutia asa lunga, nu te avantajeaza cu nimic pentru ca motorul nu poate. Dupa cum stii (sau nu) viteza maxima depinde de motor de de alti factori. So, pe Dacie o cutie mai lunga cu acelasi motor egal cu 0. corect CV lungi se renteaza cand ai motoare modificate gen turbo sau cu alte carburatoare si/sau cu alta axa cu came sau pur si simplu cilindree marita cu alte pistoane ![]() |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
ROBY 06-TFA |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 652 Joined: 9 April 05 From: BRASOV ![]() |
Avand in vedere faptul ca am avut cutie de R25 pe Dacia 1310 motor 1300 pe gaz,iti pot spune ca merita sa o montezi.Sunt mai multe +uri ,decat-uri.Asa ca se merita.
|
--------------------
dacia
1310tlx/Logan1.6mpi/Sport 2000
1988/2007/1986
- bv 06 tfa/bv xx ara/
|
|
AR-18-MOS |
![]()
Post
#24
|
![]() ( -_・) ︻デ═一 Group: Members Posts: 6.616 Joined: 19 August 07 From: Niedersachsen ![]() |
|
--------------------
BMW
730Ld
'07 High Executive
- AR - - M-Benz C350CDI 7G-Tronic '12 Avantgarde
M-Benz E350CDI 9G-Tronic+ 4Matic & Airmatic |
|
aditza579 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.195 Joined: 30 January 11 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(aditza579 @ 5 Dec 2012, 13:37) De ce citezi doar ce-ti convine tie? Uite aici toata fraza, needitata. Asa am scris de la bun inceput. Crezi ca nu stiu cat influenteaza aerodinamicitatea, fortele de frecare cu solul si cu aerul, rezistenta la inaintare, rezistenta mecanica, pierderile mecanice etc.? Exista pierderi in transmisie, o parte din energia cinetica se transforma in caldura si se degaja, exista frecari ale cauciucurilor cu solul care la fel, se trasnforma in caldura si se disipa. Cx-ul este cel mai important in eficienta unei masini, combinat cu masa scazuta. Ideal pentru consum este un motor mai mic, cu Cx mai mic si masa scazuta, decat motor mai mare, Cx mai mare si masa mai mare. De ce crezi ca Blue Motion de la VW au consum asa mic? Pentru ca au motoare mici? Nu, pentru ca folosesc jante ultra-usoare, au umblat la aerodinamicitate, adica au restilizat oglinzile, masca fata, bara fata, partea de dedesubt, ca masina sa fie cat mai "alunecoasa". Nu conteaza doar motorul. Dar eu vorbeam strict despre doua Dacii, exact la fel la exterior,fix aceeasi masa, diferenta dintre ele fiind cutiile de viteze. Una avand cutie de Renault 21 sau 25 si alta avand cutia normalade Dashie. La asta s-a concluzionat ipoteza din primul post al meu pe acest topic. Si exista enspe mii de variatiuni pe tema. This post has been edited by aditza579: 7 Dec 2012, 08:24 |
--------------------
Dacia
1610
RS '99
- Under construction "Orice prost poate sti, scopul e sa intelegi!" ... Albert Einstein
|
|
DannY_SmekeruL |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 454 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti-Slobozia ![]() |
valy pune cutia pe masina,vezi cum se comporta (daca iti place o pastrezi,daca nu o dai jos si o dai altuia care are nevoie de cutie mai lunga).atata vorba pentru nimic CONCRET.Eu am cutie de renault 25 TD legata la un F7P si da se cunoaste ca uneori trage mai greu, in special cand merg in oras si merg cu motorul aproape de limita de subturat,dar la drum lung e cea mai buna,nu imi mai urla motorul in cap si consumul e destul de redus.Deci sfatul meu in cazul in care vrei sa mergi la sigur si sa nu muncesti sa urci cutia si apoi sa o dai jos, cauta codul cutiei in lista care ti-am dat-o pe mess si vezi ce rapoarte are si raportul final,daca sunt cat de cat apropiate de cele ale cutiei de dacie, cauta suporti si ce iti mai trebuie si pune-o sus.
Si inca ceva nici o cutie de dacie nu intra in viteza ca o masina straina intretinuta,daca ati mers numai cu petarde aduse din afara cu sute de mii de km ,atunci se explica comparatia. This post has been edited by DannY_SmekeruL: 7 Dec 2012, 10:14 Attached File(s) ![]() |
--------------------
SOON Dacia 1310
with F7P Kompressor Edition
'84 VW Passat B6 2.0 TDI
|
|
bucatzel |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru plictisit Group: Moderatori Posts: 6.466 Joined: 19 May 08 From: Timisoara ![]() |
QUOTE(bucatzel @ 4 Dec 2012, 00:23) Si acum se pot schimba vitezele la ea cu varfurile a doua degete. Chiar si cu unul singur, daca insisti. Deci de putut, se poate. QUOTE(DannY_SmekeruL @ 7 Dec 2012, 10:13) Si inca ceva nici o cutie de dacie nu intra in viteza ca o masina straina intretinuta,daca ati mers numai cu petarde aduse din afara cu sute de mii de km ,atunci se explica comparatia. Daca vrei, pot sa fac o lista cu masinile noi pe care le-am condus ![]() Si nu zic ca nu-s destule care merg greu. Si cutia de pe dacia de-o am acum, merge mult mai greu decat cutia pomenita mai sus. Nu groaznic de greu, dar sensibil mai greu. Tre' sa-mi fac naibii timp sa le schimb intre ele... |
--------------------
Dacia
1300
1981
- 3-SB-2608 Si cu dansa-ntransa, si cu sufletu' in rai... cam greu...
|
|
DannY_SmekeruL |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 454 Joined: 30 August 07 From: Bucuresti-Slobozia ![]() |
nu am zis cu rautate.Cand am zis ca nu intra in viteze ca o masina straina ,m-am referit atat la cursa mult mai mica a schimbatorului cat si la felul cum intra in viteze,degeaba intra usor in viteze,daca trebuie sa ma plimb vb ta prin jumatate de masina,e vb si de confortul soferului pana la urma.
|
--------------------
SOON Dacia 1310
with F7P Kompressor Edition
'84 VW Passat B6 2.0 TDI
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#29
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
Si fa cum au incercat altii sa modifice schimbatorul si sa-l scurteze sa vezi dupaia ce usor va intra dacia in viteze
![]() Vorba lu dany pune cutia sus si poti afla singur raspunsul.Pana la urma nai cine stie ce motor pe ea sa il dai greu jos ![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
valy1233 |
![]()
Post
#30
|
![]() Pasionat de dacii :D Group: Members Posts: 200 Joined: 20 June 12 ![]() |
revin..intre timp am pus cutia de r25...am observat ca nu difera cu nimic demarajul,e acelasi(am facut doar 50km)
treapta 5-a e lunga pentru consum gen pinionul de nova in rest e ok...treapta de mers inapoi are o vlaga incredibila,in panta(mica) pot sa dau inapoi aproape la relanti ![]() nu am testat inca viteza maxima...revin ![]() aa eram sa uit,se schimba extrem de usor si vitezele sunt precise Attached thumbnail(s) Picture_005.jpg ( Size: 50.69k ) Number of downloads: 623 |
--------------------
Dacia
is the
best! Dacia 1610
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 15th May 2025 - 18:04 |