DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

5 Pages  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Baterie descarcata, intrebari

driverx
post 14 Dec 2006, 15:28
Post #1


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Deci la berlinuca s-a descarcat bacteria. Am ceva fire de tras curent de la alta masina, dar n-am reusit sa pornesc masina cu ele (ma tem ca are ceva probleme masina).

Asa ca m-am gandit sa scot bateria din Logan si sa o pun pe berlina. Dupa ce pornesc motorul sa scot bateria de logan in timp ce motorul merge si sa pun bateria berlinei la loc ca sa se incarce. Cat de recomandata (sau mai exact...nerecomandata) este operatiunea aceasta? Are releu de incarcare electronic. Cat rau i-ar face la masina aceasta operatiune?


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Dec 2006, 15:34
Post #2


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




De ce crezi ca daca nu a pornit luand curent prin cabluri de la alta masina(baterie), va porni cand vei pune bateria buna pe masina?


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 14 Dec 2006, 15:41
Post #3


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Cablurile sunt cam subtiri si daca nu lasam cateva minute bune masinile conectate intre ele (fara a pune contactul la berlina) nici macar nu se invartea electromotorul. Doar se auzea anemic solenoidul. Deci nu ajungea curentul. Daca lasam sa se incarce cat de cat bateria la berlina, motorul se invartea chiar dadea semne de a porni, dar totusi nu a pornit. Masina a stat cam o luna, deci ma astept la orice. Dar trebuie pornit motorul.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 14 Dec 2006, 15:43
Post #4


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Driverx - nu face asta.

Risti sa strapungi cel putin una din: diodele de pe alternator; stabilizatorul de tensiune; eventuale chestii electronice pe care le mai ai montate.

NU este folclor. Eu am ramas in the middle of nowhere fara curent (recte diode la alternator) datorita unui cablu la baterie nestrins (si vina mea ca n-am verificat).

track3r pune si el o intrebare de bun simt: daca nu pleaca cu curent strain, de ce ar pleca de la propria baterie (bun, o oarecare diferenta ar fi, nu stau acum sa explic).
----------------------
Vad ca ai raspuns intre timp - incearca si fa rost de cabluri sanatoase, lasa motorul pornit la masina "donatoare" in timp ce faci operatiaa, sau cauta o "donatoare" cu baterie mai generoasa: tractor, ARO, camion (Atentie, de regula 24V obtinuti prin inserierea a 2x12V - folosesti numai una din baterii).


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C a t a l i n
post 14 Dec 2006, 15:45
Post #5


______________________


Group: Members
Posts: 12.175
Joined: 21 August 06




La mine (Nova GTi), dupa ce masina a stat nemiscata 3 saptamani, a murit bateria...Cineva (nu dau nume, din familie), fara stirea mea biggrin.gif , si fara sa caste ochii sa vada ca in compartimentul de climatizare aveam cabluri pt luat curent de la alta masina, a inlocuit cum spui tu bateria cu una incarcata, a pornit motorul, apoi a schimbat "din mers" bateriile, lucru interzis de carte, dupa cum stiu...

Eh, din ziua aia, nu mai reusesc sa pun "pe picioare" bateria de pe masina, si cred, inca n-am verificat, ca s-a bulit ceva atunci, releul probabil... sad.gif


--------------------
- - -
Când vrei și, și, iese nici, nici!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 14 Dec 2006, 15:46
Post #6


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Pai eu ma gandesc ca bateria este tare descata si curentul furnizat prin sarmulitele alea nu ajunge sa incarce bateria, actioneze solenoid, sa invarta electromotor. Ma tem ca bateria suge mult curent. Dupa cateva chei, sarmele erau calde (cca. 30-35 grade). Masina nu are probleme electrice, alarma merge pe ea.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 14 Dec 2006, 15:46
Post #7


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Mda....deci vedeti? De asta am facut acest topic. Imi era frica de releu, de aceea v-am intrebat.

Back to drawing board smile.gif


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kalyyyyyy
post 14 Dec 2006, 16:17
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 739
Joined: 1 November 06
From: Bucuresti




esti tu sigur ca e bateria de vina?eu as zice mai degraba ca e elecromotorul,daca nu ti-a pornit luind curent de la alta.Se poate verifica usor,iei bateria de pe masina cu buba,o pui pe alta si vezi daca porneste.Daca totusi este bateria de vina si electromotorul esti sigur ca functioneaza verifica cablurile pana la el,eu am avut unul intrerupt si deaia nu mai pornea.Succes!


--------------------
Clio 3 2007, dci 70cp
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 14 Dec 2006, 16:24
Post #9


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Bateria, pana sa o incarc cat de cat cu loganul, nu mai era in stare nici centralizata sa o miste. Este descata...chiar bine...


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gti98
post 15 Dec 2006, 13:02
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 700
Joined: 12 November 05




Ma bag si eu ca am acumulat si eu oarece experienta la frecat baterii "obosite".
1. Schimbatul bateriei cu motorul pornit. Regula de "fier" e sa NU TUREZI motorul cat e bateria deconectata din circuit. Personal am schimbat bateria in acest fel de mai multe ori (pana m-am hotarit sa-mi fac o pereche de cabluri de "puntare": fir de minim 6 mmp, cu crocodili cat mai mari si mai ales cu arc cat mai tare, ca sa ai rezistenta de contact minima)
Nu mi s-a defectat niciodata nimic; repet, numai relanti!
2. La berlina lui socru-miu, de 17 ani, probabil una din supapele pompei de benzina nu etanseaza; sau pur si simplu benzina se scurge pe minunatul retur si avand un filtru cu sita intre pompa si carburator, daca sta mai mult de o saptamana trebuie sa o "amorsez" manual, ca pana se umple filtrul ala.... Vezi sa nu ai vreo problema "colaterala"; chiar daca nu ai cabluri de puntaj prea groase, lasand bateriile cuplate si motorul masinii donatoare in functiune (dar nu chiar la relanti) vreo 10 minute, bateria "obosita" ar trebui sa permita pornirea; daca nu, e "moarta"...
Nu am inteles prea bine: masina a stat o luna pe loc; nu cumva si bateria a stat descarcata in acest timp? Ca daca da, s-a sulfatat si e buna e REMAT...
Scaderea temperaturii e "momentul adevarului" pentru starea bateriei si a automobilului in general.
Succes si bafta la bateria noua, daca nu se rezolva altfel...

This post has been edited by gti98: 15 Dec 2006, 13:08


--------------------
Dacia Nova GTI GTI 98 - IS 57 ENB
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 15 Dec 2006, 15:10
Post #11


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




auzi drivere, da' ti-e lene s-o impingi nitel ?


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 Dec 2006, 15:25
Post #12


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Da.


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dizzy
post 15 Dec 2006, 15:46
Post #13


Work smart not hard!


Group: Members
Posts: 5.075
Joined: 11 February 04




Dai jos bateria, o incarci, o montezi, dai la coada pompei, dai la cheie!
Nu vrei nici sa impingi, nici sa cari, maaaare boier.


--------------------
Whirpool ex Dacia Logan 2005 - B zzz SXX
Stupidity is a more dangerous enemy of the good than evil.
I have no time to battle egos and small minds.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 15 Dec 2006, 16:18
Post #14


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




Pai - dupa cum ne invata o vorba din batrini, boieria (vorba pe care o stiu eu se cheama "domnia") e una din chestiile care se platesc.

Ceea ce ma duce la rezolvarea corecta pentru driverx: Dacia Asistenta.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ov
post 15 Dec 2006, 16:39
Post #15


Academician doctor inginer, savant de renume mondial


Group: Moderatori
Posts: 7.511
Joined: 11 November 03
From: Bucuresti




0248 500 500 sau *DACIA


radmasa.gif


--------------------
Dacia 1300 1972
when life gives you lemon, make lemonade
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 15 Dec 2006, 17:39
Post #16


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




QUOTE(dizzy @ 15 Dec 2006, 15:46)
Dai jos bateria, o incarci, o montezi, dai la coada pompei, dai la cheie!
Nu vrei nici sa impingi, nici sa cari, maaaare boier.
*



As aprecia daca ati inceta cu comentariile astea. NU am incarcator si NU am reusit sa fac rost de nici unul, ca daca as fi facut, nici nu m-as fi obosit nici cu "furatul" de curent de la Logan, nici cu impinsul, ci cu incarcatul corect minim o noapte sau cat ar fi fost necesar pentru a aduce bateria in parametri. Dar fiindca asta este situatia, trebuie sa caut alternative.....

This post has been edited by driverx: 15 Dec 2006, 17:41


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco_3033
post 15 Dec 2006, 18:46
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 12 June 04
From: Bucuresti




Inceraca sa o pornesti la manivela.
Anul trecut eu am pornit asa dacia, dar mai poti sa o impingi in viteza a -2-a.
Ce spun spun din experienta daca ai carbul reglat si aprinderea ok acuma cum e mai cald sigur porneste.

Bafta


--------------------
Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 15 Dec 2006, 20:58
Post #18


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Acum un an și jumătate, tot așa aveam și eu probleme cu bateria, de mai multe ori am pornit-o cu altă baterie și în 5 secunde schimbam bateriile.
Nu trebuie turată când se face operațiunea asta, dar până la urmă ( după o jumătate de an, adică anul trecut în decembrie ) tot nu am avut de ales, și am schimbat releul și diodele la alternator.
Nu știu dacă operațiunile acestea au efect asupra alternatorului sau releului, dar cred că nu se ard dintr-o singură încercare, însă dacă devine un obicei în a porni așa mașina ( cum am făcut eu ), eu zic să nu te bagi că o pățești ca mine.

LE. coco_3033, am încercat și eu să o pornesc la manivelă când aveam probleme, dar niciodată nu am reușit, mai mult dădea să pornească când încercam să o pornesc de la palele ventilatorului ( motorul făcea o rotație, după care se oprea ).

This post has been edited by EUROPE_: 15 Dec 2006, 21:01


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
coco_3033
post 18 Dec 2006, 15:05
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 33
Joined: 12 June 04
From: Bucuresti




Ptr. : EUROPE_

Stiu ca eu am facut asa luat corba de la cric bagat, demontat nr. sa intrei printr-un orificiu al scutului, pus contactul (de catre fratele meu) si rotit f. f. violent in sensul 'orar' si gata.

Inante am facut o verificare daca am respectiv vine benzina in carburator, si am invartit in gol din palele ventilatorului ca sa ;rup; uleiul > statuse mai mult pe loc.

Cam asa am facut eu la 'bunicutza' mea din '82.

Bafta si numai bine.

This post has been edited by coco_3033: 18 Dec 2006, 15:06


--------------------
Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Dec 2006, 15:59
Post #20


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Ca regula generala, bateria NU se deconecteaza niciodata cu motorul pornit, explicatia e undeva pe forum, in mare bateria functionaeaza ca un buffer, si fara ea tensiunea in sistemul masinii o ia razna(20-30 V) chiar si cu motorul la relanti...diodele se strapung, releul crapa, aparatele de bord se pot defecta, dar nu-i regula, cu putin noroc nu se intampla nimic pentru un timp scurt, da eu nu as risca.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
driverx
post 18 Dec 2006, 16:35
Post #21


--- Membru cu ralanti ---


Group: Members
Posts: 7.656
Joined: 21 November 03




Nu o sa risc. Nu am reusit sa o pornesc. Benzina cred ca deja a expirat. Am patit asa saptamana trecuta cu un papuc care a stat vreo 3 saptamani. Cum i-am pus in blid benzina noua si buna, a pornit la prima cheie, cu bateria deja varza. La mine si bateria si benzina cred ca e varza. Deci manivela pica din start. Am tot incarcat bateria cu loganul, am incercat sa pornesc, dar in afara de 2-3 incercari timide de explozii, n-am reusit nimic.

Azi incerc sa fac rost de incarcator, sa fac treaba ca la carte...


--------------------
Mitsubishi Lancer 2008
Univega Alpina HT-LTD Disc Deore 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 18 Dec 2006, 23:52
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI






--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia98
post 26 Feb 2012, 12:06
Post #23


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 February 11




Salut baieti
Ieri am patit si eu cu bateria:
Dimineata pe la 5:30 pornesc (porneste la prima cheie) ma duc la sercivi, si opresc acolo.Dupa masa pe la 3 cand vreau sa pornesc-> nimic: bateria era descarcata. Bun. Credeam ca am lasat eu contactul pe accesorii.
Am cerut o bareie de la un coleg, am vemit acasa....In drum iar s-a incarcat bateria mea.....am lasat vreo trei ore masina, dupa ce vreau sa-o pornesc iarasi nimic....bateria e descarcata
ce o fii cauza???? N-a facut asta niciodata pana acuma ....
Aveti vreo idee de ce poate face asa???(lipsa apa distilata/electolit???)
Multumesc


--------------------
Dacia dacia 98 berlina - -----------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 26 Feb 2012, 12:12
Post #24


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Eu zic sa verifici alternatorul cu un multimetru sa vezi daca incarca cum trebuie,bine nu se exclude nici bateria sa fie moarta dar parca nici asa


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Feb 2012, 13:13
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




depinde de vechimea ei , eu zic ca daca nu incarca alternatoru nu ajungea cu ea acasa , poate sa se fi defectat , sa se fi intrerupt si atunci tensiune ai dar curent nu , circuitul electric se face prin electrolit

pe forum exista multe topicuri despre baterie , numai trebuiesc citite


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
r3d
post 26 Feb 2012, 15:39
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 5 October 11
From: buzau




salut am si io problema cu o baterie.mi sa impuscat diodele de la alternator si nu mai mia incarcat,am mers cu masina pana sa descarat de tot fara sami dau seama.am mai incercat so incarcac iar,am lasato vreo 8 ore pa un redresor, a pornit masina si dupa ce am lasato pa masina 3 zile a murit singura:(.acum ochiu ala magic e verde:)) dar are vreo 6 volti in ea.pot sai mai fac ceva?????ca sigur daca o pur iar pa redresor iar moare


--------------------
dacia 1310 1999 - bz 03 gat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dacia98
post 26 Feb 2012, 18:53
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 81
Joined: 25 February 11




alternatoru e ok...Fara baterie megre motoru bine (si turata) deci bobina n-are alta sursa decat alternatorul.
asta stiu 100/100.


--------------------
Dacia dacia 98 berlina - -----------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andyhd
post 26 Feb 2012, 20:07
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 418
Joined: 23 February 05




Va recomand sa incercati ceva interesant:
&feature=related


--------------------
DACIA 1300 1975 ; VW PHAETON V10 TDI ; VW GOLF V, , 1.9 TDI 4MOTION 2007 - HD-14-DAE HD-14-DEY
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 26 Feb 2012, 23:22
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 8.177
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




r3d
repara alternatoru urgent si pune bateria pe redresor urgent , motorul poate merge si cu o tensiune de 8V odata pornit

andyhd nu mi se pare o realizare cine stie ce , la ce stadiu a ajuns electronica acum , dar banuiesc ca si pretul este pe masura
incarcatotul ala lucreaza cu microprocesor si memorii , in care are un soft de aia este asa mic si stie asa multe

This post has been edited by bygy007: 26 Feb 2012, 23:25


--------------------
RENAULT CAPTUR E-Tech full hybrid 145 2024 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vallyyy
post 27 Feb 2012, 00:17
Post #30


Dacia Clubber


Group: Members
Posts: 2.385
Joined: 13 December 07
From: Pitesti




Am si eu o curiozitate : daca s-ar antrena un alternator auto printr-o curea la un motor electric(de mici dimensiune de genul celor folosite la polizoare) ar merge incarcata bateria in felul acesta ? daca da cat credeti ca ar dura ?

This post has been edited by vallyyy: 27 Feb 2012, 00:22


--------------------
Dacia 1300 Fost dacist
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
5 Pages  1 2 3 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 23:59
Forum Renault